Aivan sama minkä normaalielämiseen sisältyvän äännähdyksen päästänkään, niin heti kuuluu vastaus. Eikö joillakin tosiaan ole omaa elämää? Hulluja ja kyyliä riittää loppujen lopuksi melko paljonkin betonikuutioasumismuodon piirissä. Onneksi en asu sentään hörhöillä infestoituneella asuinalueella.
Naapuri salakuuntelee
33
354
Vastaukset
Naapurin panoäänet on ihan jees, mutta vessaääniä vois peitellä vaikkapa laulamalla.
- Anonyymi
Oon siis eri tyyppi kuin se joka täällä yleensä kirjoittaa naapureista ja vainoista. Panoääniä mun luota ei kuulu. Jostain naapurista on joskus kuulunut. Inhoan niitä ääniä. Onneksi täällä on ylipäätään rauhallista. Oon asunut joskus häirikköjä täynnä olevassa ympäristössä mikä on todella rasittavaa. Ennemmin muuttaa vain itse kokonaan pois, ja se siitä.
- Anonyymi
Naapuri lorottelee täysin huoletta pääni päälle. Pyykkipäivämme poikkeavat toisistaan ja mikroaaltouuninsa käynnistys täräyttää koko talon perustuksla. Ihan kotoisaa, ettemme tunne olevamme koskaan yksin :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naapuri lorottelee täysin huoletta pääni päälle. Pyykkipäivämme poikkeavat toisistaan ja mikroaaltouuninsa käynnistys täräyttää koko talon perustuksla. Ihan kotoisaa, ettemme tunne olevamme koskaan yksin :)
Onko oikein "golden showerit" tiedossa ;D? Maailman kovin ääni on kun metallinen väline kuten haarukka tippuu vahingossa lattialle keskellä yötä. Jotkut puhuvat huutamalla niin sellaisten äänet voivat kuulua naapuriin asti. Mun oma mikro äännähtää ilkeästi aina kun se sammuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko oikein "golden showerit" tiedossa ;D? Maailman kovin ääni on kun metallinen väline kuten haarukka tippuu vahingossa lattialle keskellä yötä. Jotkut puhuvat huutamalla niin sellaisten äänet voivat kuulua naapuriin asti. Mun oma mikro äännähtää ilkeästi aina kun se sammuu.
Juu, näin on. Se on elo tällaistä alempaa kastia :D
Jospa vaan näkisimme vielä toisemme! Välillä hän kopsuttelee kävellä pitkin huoneitani, mutta pysynyt toistaiseksi vielä näkymättömänä. Muuten kyllä hiljainen mies. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lorottelu on kamalaa. 50 + mammanpojasta tyhjenee maitotonksllinen. Miten ihmiseen mahtuu niiiiin paljon.
Yököttää.
Eikö voisi vähän 'ohjailla'.
Onko lorottaminen miehekästä?
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lorottelu on kamalaa. 50 mammanpojasta tyhjenee maitotonksllinen. Miten ihmiseen mahtuu niiiiin paljon.
Yököttää.
Eikö voisi vähän 'ohjailla'.
Onko lorottaminen miehekästä?
Vilmaon, mitä korkeammalta ja äänekkäämmin niin sen parempi, vertaa laiduntaviin orihevosiin :D
- Anonyymi
Asuin juoppohullun alakerrassa joka lorotteli sankollisen kerralla. Kuului kuin olisi lorottanut korvan juuressa. Onneksi uudessa asunnossa ei kuulu enää mitään lävitse, eikä ole enää tuollaisia asukkaita.
- Anonyymi
tyttöjen joku vaatejuttu niin kannattaa mennä valloittamaan jotain grönlantia tai etelänapa-mannerta asusteena vain bikinit voisi vilustua..
- Anonyymi
Eskimot on ihania 🥰. Samaa kategoriaa kuin itä-aasialaiset. Pohjois-Amerikan intiaanit muistuttavat heitä. Eipä ihme, sillä muinoin Aasiasta matkattiin Venäjältä Alaskaan ja sieltä Pohjois-Amerikan länsirannikkoa pitkin etelään.
- Anonyymi
pipo päässä pakkasella, kuurahousut kekkosella...
- Anonyymi
Millaisessa talossa asut?
- Anonyymi
Kerrostalo ja uudenpuoleinen. Ne hutiloiden kyhätyt 60-70-luvun kerrostalot ovat kuin parakkeja vailla minkäänlaista äänieristystä. Molemmista on omakohtaista kokemusta. Parakeista liikaakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrostalo ja uudenpuoleinen. Ne hutiloiden kyhätyt 60-70-luvun kerrostalot ovat kuin parakkeja vailla minkäänlaista äänieristystä. Molemmista on omakohtaista kokemusta. Parakeista liikaakin.
Minä en salakuuntelemaan, mutta kuulen välillä naapurista ääniä, esimerkiksi vauvan itkua.
- Anonyymi
joku isäntä jonka pojan hlyviä kavereita aikoinaan niin ksän ernsimmäiseyt uinniy heti kun jää on on sulanut niin muutamia vetoja uimassa olimme... tällä oli myöa joku vanha Beach B oys LP taisimme nauhoitaa kasetille sen...
- Anonyymi
LIIVIJENGILÄISIÄ MOOTTORIPYÖRIÄ NIITÄ NÄKYY KYLLÄ
KUN NIIN NÄPPÄRÄ REITTI
ITSEÄ VÄHÄN HATMITTAA KUN JOKU "VERSTIN TYTÄÖR" JA JOIDENKIN NIIN TYTTÖJEN KANSSA VÄHÄN MENI NYT WSSUUNNIRELMA PIELEEN, TUO EI SINÄNSÄ HAITTAA EHDIN MYÖHEMMINKIN TUON. - Anonyymi
Onko sulla kamera sen kämpässä🧐🤨jotkut pitää läppäreitä tai kuulokkeita, saattaa vaikka jutella puhelimessa. Hae rauhottavia tai muuta hevonkuusee
- Anonyymi
Jaa sitä aletaan oikein vattuilemaan ja vitsailemaan? No jos nyt välttämättä ihan legitin vastauksen haluat kuulla niin juuri äsken kuulin jotain rapinaa ilmastointikanavastani jota käännyin salamannopeasti katsomaan, niin kuinkas ollakaan, sieltä kurkisti sellainen ohut optinen stalkkerikamera suunnattuna suoraan itseeni ;). Käytin sitten EMP:tä. Problem solved 🤝.
- Anonyymi
ytaisin painaa väärää naqpppulaa muyya nuo niin LEGO:n jutut hausdkojsakin drutsprlrjäkin kooys joysin...
kun jouluidinmonrdyi kun alkaa olermaan tyldää kunh lahjat avattu jne... - Anonyymi
niin jos ei olla aivasn tyhmiä kuin joku Timo, niin jouluna hauska juttu joku LEGON oajettu akeraabji jijianaab rfyia,,,
- Anonyymi
Ensi yönä saatttaa kuuluu pärinää moottorikäyttöine kivipora ei ole hiljaisimpia koneita eiköhän ala naapurin meuhkaaja asettuu
Naapurini sanoi, ettei uskalla käydä kusella yöllä, ilman että kuulee minun kusevan. Sanoi että nukun niin sikeästi, että käy toki ukko kusella ihan millopin vain haluat. Kaikea ne vanhemman sukupolven edustajat miettivätkin. Miten edes vanhus kuulee milloin minä satun kusemaan?
- Anonyymi
Mitä väliä sillä on kuuleeko joku sen? Hätä ei lue lakia jne. Omituista kuinka joku voi välittää siitä. Tietysti jos joku muu naapuri on joskus ennen kilahtanut naapurillesi yökusemisesta niin siihen peilaten tuo olisi selitettävissä.
- Anonyymi
Naapurin lapset huutavat pihalka välillä kuin teuraalle menevät nasupossuset.
Tekisi mieli mennä sanomaan, että avatkaa suuta enemmän, että huutoa ja parkua tulee enemmän, etteihän tuo ole mitään.
Miten on riemua, jos lapsukaisia olisi 6 - 12. Kivaa?
Vil a- Anonyymi
ADHD ja autismi voi selittää lasten ylivilkkauden. Kasvatuksen puute ja lasten lelliminen voivat saada ne riehumaan psyykepuolen juttujen lisäksi. Lapsilla ADHD ja autismi voidaan helposti sekoittaa toisiinsa.
- Anonyymi
Vessan vetäminen, suihkussa käyminen (myös yöllä), lapsen itku tai seksin äänet (pl. huutaminen tai tunteja kestävä sängyn jyskytys seinään) ovat täysin normaaleja asumisen ääniä. Ne voi toki ärsyttää kovastikin, mutta joita ei voi yhteisöasumisessa kuin sietää. Stereoita ei saa huudattaa yöllä tai pitää kovaäänisiä juhlia yöllä tai aiheuttaa muuta tavallista elämää isompaa häiriötä. Omassa kodissa pitää kuitenkin voida asua ilman villasukilla kävelyä eikä kerros- tai rivitalossa voi odottaa äänettömyyttä.
Jos elämisen äänet ahdistaa kovasti, kannattaa harkita maalla, omakotitalossa tai vanhuksien yhteisössä asumista.- Anonyymi
22:11
Päinvastoin. Nuo häiriköt ilmeisesti ovat tulleet jostain, mistä lie ja missä ei ole tarvinnut mistään tavoista välittää. Lapset saavat olla kuin pellossa. Ja miehen luulisi osaavan käyttää letkua, sehän naiselta puuttuu, emmekä silti häiriköi.
Jotain sivistystä sentään.
Vilma
- Anonyymi
Todennäköisesti tässäkin talossa on salakuunneltu!
Minulla oli entisessä asunnossa tuollainen matkijanaapuri. Jos esim. suljin kaapin oven, hän teki saman. Kettuunnuin ja aloin ihan kunnolla läimimään aina kaikkia ovia ja pidin tahallaan kovaa ääntä ja soitin kovalla musiikkia. Tuossa vaiheessa pappa tajusi ettei voi voittaa tätä sotaa ja lopetti.
- Anonyymi
Ihmiset menevät kerrostaloissa telepaattiseen synkrooniin. Kun seinistä kuului kaikki läpi, niin eikös yläkerran juoppo tullut yläpuolelle lorottamaan sankollisen yhdeksän kertaa kymmenestä, kun menin vessaan. Jouduin sitten tekemään hämäysliikkeitä, että menin muka pissalle, mutta odotin puoli minuuttia. Kun yläpuolelta alkoi kuulumaan juopon lorotus 10 sekunttia myöhemmin, niin poistuin vessasta ja tulin viiden minuutin päästä uudestaan. Kaksinkertainen painajainen, juoppo lorottelija yläkerrassa, ja telepaattinen synkrooni, että tulee aina yhtäaikaa vessaan.
- Anonyymi
Se naapurisi oli sitten Ditto. Mitään muuta mahdollisuutta ei ole. Sekoitetaans pakkaa. Aiemmin en ilmaissut olevani aapee, nyt kyllä. Yksi alakerran naapurini tuprutteli tupakkaa kämpässään ja oli täyshörhö. Lopulta kytät veivät sen säilöön tyyliin niskaperseotteella ja rauha palasi maahan. Tuollaisen viranomaistoiminnan pitäisi olla yleisempää kuin mitä se on. Tai sitten niin että häiriköt kärrättäisiin omiin kommuuneihinsa laitakaupungin puolelle samoihin asuintaloihin ja normaalit ihmiset saisivat asua muualla keskenään. - Aapee.
Seinänaapureiden kanssa eläessä on pakko pystyä hyväksymään tietty määrä ääniä. Fiksu ihminen elää niin, ettei aiheuta tarpeetonta meteliä eli ei esim. kuuntele musiikkia huudattamalla, paisko öisin kaapinovia (pakkoko niitä on koskaan paiskoa?), pidä jatkuvasti aamuviiteen kestäviä bileitä, ei harrasta seksiä huutokonsertin muodossa jne. Tolkun ihminen elää tavalla, joka ei aiheuta naapureille menetettyjä yöunia tai muuta ahdistusta.
On normaalia, että siivouksesta tulee vähän kolinaa, joskus vauvan itku kuuluu läpi, eikä suihkunkin ääni kuuluu, jos on heikko äänieristys, mutta kaikki nuo ovat normaalia elämää. Fiksu ihminen pyrkii ajoittamaan melua aiheuttavan tekemisen påiväsaikaan, mutta ymmärtää myös että joskus ääniä voi tulla yöaikaankin. Esim pieni vauva ei paljoa kysele, koska sopii ilmaista tunteitaan.
Itse olen todella herkkä äänien suhteen ja se on vaikuttanut asuntovalintaani. Asun päätyasunnossa ja tässä taloyhtiössä on kohtuullisen hyvä äänieristys. En esim koskaan kuule naapurin suihkussakäymistä, ruoanlaittoa, vessassakäymistä tai puhetta. Ainoastaan esim siivouksen kolinaa joskus kuuluu ja kovaäänisempi, tyypillisesti miehen matalampi puhe kuuluu läpi.- Anonyymi
Mä lähden vastavuoroisuusperiaatteesta, että jos en häiriköi, mutta vietän notmielämää, voin sitä edellyttää muilta.
Vilma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167170- 1992547
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1042002En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761538Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911079- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77863
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7718