TYÖHAASTATTELU
Hain yhteen nimeltä mainitsemattomaan firmaan töihin, koska saisin nykyistä työtäni paremmat edut ja palkan. Minulla on myös täysi pätevyys ja osaaminen, sekä useiden vuosien työkokemus kyseiseltä alalta.
Työhakemukseen piti pistää perus CV:t, kertoa itsestään ja taustoistaan. Pyydettiin myös ilmoittamaan mahdollisia suosittelijoita ja ajattelinkin, että homma on ihan ok. Kysyin pomolta, että voisiko hän olla suosittelijani ja siihen sanoikin sitten, että joo, ei siinä mitään, että hän voin olla ihan hyvin suosittelijani.
No, sitten varsinaisessa työhaastattelussa käytiin asiat läpi ja kaikki meni ihan ok siihen asti, kunnes haastattelijat päättivät ottaa puhelun nykyiselle pomolleni, joka lupautui toimimaan suosittelijanani. Puhelu käytiin kaiuttimen kautta, että kaikki kuulisivat. Haastattelijat kertoivat miksi soittavat ja ilmoittivat, että olin tullut työhaastatteluun ja kysyivät sitten, että minkälainen työntekijä olen ollut? Siihen nykyinen pomoni sanoi, että "Joo, kyllä meillä on sellainen tyyppi täällä ollut eikä se ole SAAt...ANA tehnyt täällä ainakaan neljään tai viiteen vuoteen yhtään mitään"...ja löi luurin korvaan kiinni.
Ai että mää häpesin., Toistaiseksi en ole kuullut, sainko uuden työpaikan vai en! Miksi ihmeessä joku voi tehdä toiselle tollee?
Olin työ haastattelussa
15
239
Vastaukset
- Anonyymi
Anteeksi, mutta kuulosti jotenkin ihan joltain Kummeli-sketsiltä... ilmeisesti pomoasi ottaa lähtösi päähän ja halusi tuolla lailla kostaa. Jos et nyt saa sitä paikkaa niin jatka uuden hakemista. Et ole muka mitään tehnyt ja noin kauan sitä olisi katsottu. Voi hemmetti sanon minä..
- Anonyymi
😁 no joo, ei suuresti ihmetyttäisi vaikka jutun lähtökohtana olisikin kummelisketsi oikeasti
Anonyymi kirjoitti:
😁 no joo, ei suuresti ihmetyttäisi vaikka jutun lähtökohtana olisikin kummelisketsi oikeasti
Pomo ei tajuu...
https://www.youtube.com/watch?v=V5WjUP4iIAE
(Kummeli)
- Anonyymi
Minä sinuna menisin kertomaan pomolle että se puhelu tuli kaiuttimesta ja pyytäisin jos hän voisi soittaa sinne ja pyytää anteeksi. Että antoi - kuten tuo edellinen kirjoittaja jo huomasikin - huonon arvion siksi ettei tahdo menettää sinua. Onpa hävytöntä.
- Anonyymi
laiskuus iskenyy miehiin jos ei viitsi ajaa paeaa miljoonia lueitra ja räirä cdiikaiasaä ja paeearra
en usko wettä swnrään upswwewihin, vaikka no wn olw virallisesti upseeei mutta niin on partaaqkonwwr kummaltakin valmistrajlra ja vedenkestävät Philips ja Braun he niin Ihan helvetistä tuommoiset suosittelijat. Siis noin yleisellä tasolla ilmiönä kuten erityisesti tuollaiset henkilöt. Kerran on työhakemukseen pyydetty suosittelija enkä kyllä kertonut silloin jo lähinnä entistä pomoa, vaan valitsin asiakkaan, jolla pitkä kokemus.
- Anonyymi
sitt4n niin kokoamaan jotai legon juttua jaa ytaitaa tulla joku San MArinon formularata tästrä...
- Anonyymi
Kävi muutama vuosi tääksepäin sillä tavalla, että puhelin soi jostakin ei tunnetusta numerosta.
Vastasin.
Se on postista xxx päivää. Meillä kävi täällä työhaastattelussa teidän entinen työntekijänne. Hän ilmoitti yhteystietonne ja mainitsi teidän voivan toimia hänen suosittelijanaan.
Vastasin.
Valitettavasti en kommentoi kolmannelle osapuolelle työnantajan ja -tekijän välisiä asioita.
"Ai miks?"
"Mitä täällä puhutaan, se täällä pysyy."
Pettyneellä ja hämmästyneellä äänensävyllä dirikka puhelun lopetti.
Mies 65 - Anonyymi
toivottavasri alexander stubb maksaa omasta lompakostaan minullekin miljoonan euroa huomennaj os kweerean rahoittaa jonkin zelenakyn vieeilun
- Anonyymi
muyyta niin celkahan on nykyään caluurraa eli celallahan me kaikki wlämmw wi kwnwlläkään olw oikwara arvoa...
- Anonyymi
No jos se pomosi todella käyttäytyi noin, niin ainakin haastattelijat tietävät miksi haet toista paikkaa 😂
xLiner En ole koskaan pyytänyt ketään suosittelemaan itseäni. Sanon vaan, että antakaa minun itseni osoittaa minkälainen työntekijä olen. En tiedä onko hyvä vai huono taktiikka. Viime työhaastattelussa sanoin, että äitini voi suositella minua ihan vilpittömästi. Sain työn.
- Anonyymi
Legon mainoksissa niin Duploas pienimmille isommille tarekoitrtuidds voi ollas jo jotain moottorritakin...
- Anonyymi
Nykyinen pomo on jäävi olemaan suosittelijana. Jos olet hyvä työntekijä, haluaa pitää sinut ja jos olet huono, toivoo pääsevänsä eroon. Kysy suosittelijaa aiemmista työpaikoista ja ihmiseltä, jonka tiedät arvostaneen työpanostasi.
Kysymättä ei suosittelijaa saa laittaa hakemukseen, on sinun etusi, että suosittelija tietää minkälainen paikka on kyseessä ja mitä asioita kannattaa nostaa esiin ja tietää, että tuntemattomaan numeroon kannattaa vastata.
Silti olen kuullut, että kohtuullisen usein suosittelija myös mollaa hakijaa. En ymmärrä miksi lupautua suosittelijaksi, jos ei pysty nostamaan vahvuuksia. Parempi sanoa suoraan, ettei mielellään ole suosittelijana. Itse olen ollut monen nuoremman kollegan suosittelijana. Vain yhden kerran minulle on soitettu. Minusta on soitettu useamman kerran kun positio on ollut vaativampi. Kerran olen sanonut suoraan, että koska henkilö teki minulle töitä 3kk puolipäiväisenä, en tunne hänen työtapaansa ja taitoja niin hyvin, että olisin fiksu ja relevantti suosittelija. En ollut tyytyväinen tulokseen enkä vastuunottoon enkä olisi voinut vilpittömästi vain kehua. - Anonyymi
Voiko joku olla noin tyhmä, että aikoessaan jättää nykyisen työpaikan, pyytää suosittelijaksi pomonsa, joka haluaa pitää sinut? - Tuhoon tuomittu yritys.
Suosittelija tietenkin jostakin aiemmasta työpaikasta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64185Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va972327Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J611009Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?186880Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38871- 47864
- 34831
- 36796
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119785Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35782