Miksikäs et söisi? Syöthän muutenkin puoli kiloa öttiäisiä vuosittain. Seuraava lainaus on tieteen kuvalehdestä:
"Joka ainoa vuosi syömme arviolta 0,5–1 kg hyönteisiä, jotka luonnostaan ovat ruoassamme. Ja pikku ötököistä ei helposti pääse eroon.
Kärpäsentoukkia, kirvoja ja punkkeja voi olla vihanneksissa tai hedelmissä, jotka mehuna päätyvät jääkaappiisi. Niitä ei voi välttää, jos vihanneksia ja hedelmiä ei ruiskuteta torjunta-aineilla tai käydä käsin huolellisesti läpi ennen ruoaksi jalostamista. Toinen tavoista on terveydelle haitallinen, toinen hyvin kallis."
Kossina ajoin mopolla hyttysparveen ja kypärän visiiri oli auki. Silloin tuli syötyä varmaan kilo hyttysiä...
>simiti<
Söisitkö jauhomatoja ja sittisontiaisia?
19
200
Vastaukset
Miksi ihmiset niin kammoavat ötököiden syömistä? Hyönteisiä syödään joissain maissa herkkuna.
- Anonyymi
Kerran ostin leipää, missä oli sirkkajauhoa seassa. No eipä sitä missään maussa huomannut. Hinnassa toki oli extraa.
Sen myyntikin loppui, kun ennakkoluulojen kanssa painiskelevat jättivät ostamatta. Itse kammoksuin hintaa. Oli ainakin 20c kalliimpi, kuin normi hiilarijauholeipä.
Kyllä minä voisin ainakin maistaa. Jos on pahaa, niin eihän sitä ole pakko syödä. Kammoksuuhan jotkut ihan purkkisimpukoita ja jopa itse poimittuja sieniäkin.
Itse en usein osta, korkeintaan leivän päälle extran uunilenkkiä. Onhan se kivan pehmeää ja ihan syötävä eines runsaan sinapin kera. Lihapitoisuus 10%, mutta lihaa + lihaa korvaavia yhteensä 54%.
Mitähän se loppu 46% on? Jauhoja? Vettä?
>simiti<
- Anonyymi
Jauhomatoja joo, mutta nuo lantakuoriaiset eivät kyllä houkuta, kutsui niitä millä nimellä tahansa.
- Anonyymi
Tallattuja sokeritoukkia joo, ei maistunut yhtään sokerille?
- Anonyymi
Hyönteisten syönti on vihervasemmiston uusi haave, johon en koskaan tule alistumaan, koska olen ihminen. Helvetti jäätyy ja taivas putoaa, mutta minä en syö hyönteisiä. En perkele syö, en!
- Anonyymi
Jos osaat lukea, niin syöt. Halusit tai et. Miksi olet noin perusmaalaisjuntti ja pelkäät kaikkea uutta?
- Anonyymi
Persupelle kiljuu vihervasemmistoa, kun juntti ei muuta osaa. Täysi maalaisidiootti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persupelle kiljuu vihervasemmistoa, kun juntti ei muuta osaa. Täysi maalaisidiootti.
Tapetaanko se yhessä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tapetaanko se yhessä?
Joo
- Anonyymi
Juuri eilen Tokmannin tarjouslehdessä mainostettiin ötököitä, taisivat olla niitä kärpäsentoukkia. Pitäisikö käydä ostamassa? Niin, kasvissyöjät ovat siitä tekopyhiä että hehän juuri syövät sitä lihaa ja paljon, sillä esim. lehtisalaatissa näkyy usein olevan merkkejä niistä. Tai voi se olla multaakin. Etana olisikin mehevä yllätys, varsinainen makuelämys ;).
"Etanaetana näytä sarves, tuleeko huomenna Pouta?" Mistäs sitä tietää tuleeko Pouta huomenna vai ei? Makuuhuoneessa tirkistelyä taikka itse tositoimissa hänen kanssaan, muutenhan sitä ei voi tietää. Vai tekeekö se jo onlyfansiakin sään lisäksi? - Anonyymi
Olen tainnut jollain messuilla rohkeasti syödä jauhomatoja. Ei ne hassumpia olleet. Sittisontiaisia ei ole kukaan tarjonnut, en varmaan olisi ottanutkaan.
- Anonyymi
Ei kukaan halua syödä sittisontiaisia ja lapamatoja eli korkeastikoulutettuja
- Anonyymi
Ennenwanhaan ihmiset tahallaan söivät lapamadon toukkia sisältävän kapselin, kun laihduttivat.
Sillä oli toki hieman sivuvaikutuksia.
>simiti<
- Anonyymi
Profeettojen jalo muona. Koska sää alotat?😡
- Anonyymi
syön mitä tahansa hyvänmakuista. testattu on kenguru hai skorpioni torakka haikala tonnikala sammakko koira emu käärme etana rapu lammas simpukka hevonen jänis hirvi poro ja muut tavalliset
- Anonyymi
Paahdettuja sirkkoja oon syönyt. Kuin suolapähkinöitä.
Vilma- Anonyymi
Varmasti ihan hyviä ei siinä. Aikoinaan tein itse pizzan itselle ja lapseni äidille. Kuitenkin, laitoin siihen ihan purkkisimpukoitakin, en sen erikoisempaa.
Hän söi ihan tyytyväisenä ja kysyi mitä nuo on ja näytti simpukkaa. Vastasin toki olevan simpukoita ja syöminen loppui siihen???
Höh, hyvinhän ne ensin kelpasi ja söi kuitenkin katkarapujakin pätkääkään kyseenalaistamatta.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti ihan hyviä ei siinä. Aikoinaan tein itse pizzan itselle ja lapseni äidille. Kuitenkin, laitoin siihen ihan purkkisimpukoitakin, en sen erikoisempaa.
Hän söi ihan tyytyväisenä ja kysyi mitä nuo on ja näytti simpukkaa. Vastasin toki olevan simpukoita ja syöminen loppui siihen???
Höh, hyvinhän ne ensin kelpasi ja söi kuitenkin katkarapujakin pätkääkään kyseenalaistamatta.
>simiti<Minä nuorena tyttösenä testasin lähipiirin miehiä, omaanikin noilla purkkisimpukoilla, että onko heistä mihinkään...
Kuittaus saatu. Wasabi on erittäin hyvää...
Vilma
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167170- 1992547
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1042002En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761538Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911079- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77863
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7718