Suuri määrä keskusteluja puuttuu?

Anonyymi-ap

Onko täältä hävinnyt viikonlopun jälkeen taas keskusteluja? Palstan seuraaminen on vaikeaa.

36

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä, kyllä, hyvin paljon on poistettu.
      Mutta yleensä tallennan itselleni useita kokonaisia keskusteluketjuja ja myös paljon kirjoittamiani viestejä. Kerro minulle, mikä sinua kiinnostaa, niin laitan viestit uudelleen. USB-laitteessani on melkein kaikki, melkein.

      • Anonyymi

        Kovin vanhoja viestiketjuja on ilmeisesti erittäin vaikea poistaa, jos poistot jatkuvat, voit kirjoittaa vanhojen viestiketjujen loppuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin vanhoja viestiketjuja on ilmeisesti erittäin vaikea poistaa, jos poistot jatkuvat, voit kirjoittaa vanhojen viestiketjujen loppuun.

        Kovin vanhoja viestiketjuja on ilmeisesti erittäin vaikea poistaa, jos poistot jatkuvat, voit kirjoittaa vanhojen viestiketjujen loppuun.

        Laita kuitenkin aluksi uusia viestiketjujen avauksia uusilla kysymyksillä.

        Silloin tiedän, että missä mennään.


        . Kerro minulle, mikä sinua kiinnostaa, niin laitan viestit uudelleen. USB-laitteessani on melkein kaikki, melkein.

        T. Vedoista kirjoittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin vanhoja viestiketjuja on ilmeisesti erittäin vaikea poistaa, jos poistot jatkuvat, voit kirjoittaa vanhojen viestiketjujen loppuun.

        Laita kuitenkin aluksi uusia viestiketjujen avauksia uusilla kysymyksillä.

        Silloin tiedän, että missä mennään.


        . Kerro minulle, mikä sinua kiinnostaa, niin laitan viestit uudelleen. USB-laitteessani on melkein kaikki, melkein.

        T. Vedoista kirjoittaja.

        Laitan nyt osan poistetusta materiaalista noihin ketjuihin Jos nekin poistetaan, keksimme jotain muuta.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/4100802/kiinostaa

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/3843912/mita-suomen-hindu-palsta-tietaa

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/3927399/krishna-aiheisia-projekteja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitan nyt osan poistetusta materiaalista noihin ketjuihin Jos nekin poistetaan, keksimme jotain muuta.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/4100802/kiinostaa

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/3843912/mita-suomen-hindu-palsta-tietaa

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/3927399/krishna-aiheisia-projekteja

        Myös tähän viestiketjuun:

        ****************



        Muutamia katkelmia ja paljon käännösvirheitä suomeksi käännettynä.

        ******************

        Manut, maailmankaikkeuden administraattorit
        https://vedabase.io/en/library/sb/8/1/

        Kahdeksannen laulun ensimmäinen luku on kuvaus neljästä Manusta, nimittäin Svāyambhuvasta, Svārociṣasta, Uttamasta ja Tāmasasta. Kuultuaan kertomuksen Svāyambhuva Manun dynastiasta, joka päättyi Seitsemännessä laulussa, Mahārāja Parīkṣit halusi tietää muista ihmiskunnan kantaisistä. Hän halusi ymmärtää, millainen oli Korkeimman Jumalan laskeutuminen tähän maailmaan. Hän oli kiinnostunut tietämään paitsi siitä, miten Jumala tuli menneisyydessä, myös siitä, miten Hän esiintyy nykyisyydessä ja tulevaisuudessa. Hän halusi myös kuulla Jumalan erilaisista teoista Manun muodossa. Koska Mahārāja Parīkṣit oli innokas tietämään kaikesta tästä, Śukadeva Gosvāmī kuvaili kaikki Manut yksi kerrallaan alkaen kuudesta Manusta, jotka hallitsivat maailmaa.

        ...
        ...
        Ensimmäinen Manu oli Svāyambhuva Manu. Hänen kaksi tytärtään, Ākūti ja Devahūti-
        synnyttivät kaksi poikaa, Yajñan and Kapilan. Śukadeva Gosvāmī on jo kuvannut Kapilan tekoja Kolmannessa laulussa, ja niinpä hän kuvaa tässä Yajñan tekoja...
        ...
        ...

        Toinen Manu, jonka nimi oli Svārociṣa, oli Agnin poika, ja hänen vanhimmat poikansa olivat Dyumat, Suṣeṇa ja Rociṣmat. Tämän Manun aikana Rocanasta tuli Indra, taivaan kuningas, ja hänen alaisenaan oli lukuisia puolijumalia, joiden johdossa oli Tuṣita. Tuona aikakautena oli myös monia pyhimyksiä, kuten Ūrja ja Stambha. ...
        ...
        ...


        Priyavratan poika Uttama oli kolmas Manu. Hänen poikiensa joukossa olivat Pavana, Sṛñjaya ja Yajñahotra. Tämän Manun aikana seitsemästä Vasiṣṭha pojasta, joista vanhin oli Pramada, tuli pyhiä tietäjiä. ...
        ...
        ...

        Tāmasasta, kolmannen Manun veljestä, tuli neljäs Manu. Hänellä oli kymmenen poikaa, mukaan lukien Pṛthu, Khyāti, Nara and Ketu. Hänen valtakaudellaan Satyaki, Hari, Vīrasja muut olivat puolijumalia, Jyotirdhāma johti seitsemää suurta pyhimystä ja Triśikhasta tuli Indra....
        ...
        ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös tähän viestiketjuun:

        ****************



        Muutamia katkelmia ja paljon käännösvirheitä suomeksi käännettynä.

        ******************

        Manut, maailmankaikkeuden administraattorit
        https://vedabase.io/en/library/sb/8/1/

        Kahdeksannen laulun ensimmäinen luku on kuvaus neljästä Manusta, nimittäin Svāyambhuvasta, Svārociṣasta, Uttamasta ja Tāmasasta. Kuultuaan kertomuksen Svāyambhuva Manun dynastiasta, joka päättyi Seitsemännessä laulussa, Mahārāja Parīkṣit halusi tietää muista ihmiskunnan kantaisistä. Hän halusi ymmärtää, millainen oli Korkeimman Jumalan laskeutuminen tähän maailmaan. Hän oli kiinnostunut tietämään paitsi siitä, miten Jumala tuli menneisyydessä, myös siitä, miten Hän esiintyy nykyisyydessä ja tulevaisuudessa. Hän halusi myös kuulla Jumalan erilaisista teoista Manun muodossa. Koska Mahārāja Parīkṣit oli innokas tietämään kaikesta tästä, Śukadeva Gosvāmī kuvaili kaikki Manut yksi kerrallaan alkaen kuudesta Manusta, jotka hallitsivat maailmaa.

        ...
        ...
        Ensimmäinen Manu oli Svāyambhuva Manu. Hänen kaksi tytärtään, Ākūti ja Devahūti-
        synnyttivät kaksi poikaa, Yajñan and Kapilan. Śukadeva Gosvāmī on jo kuvannut Kapilan tekoja Kolmannessa laulussa, ja niinpä hän kuvaa tässä Yajñan tekoja...
        ...
        ...

        Toinen Manu, jonka nimi oli Svārociṣa, oli Agnin poika, ja hänen vanhimmat poikansa olivat Dyumat, Suṣeṇa ja Rociṣmat. Tämän Manun aikana Rocanasta tuli Indra, taivaan kuningas, ja hänen alaisenaan oli lukuisia puolijumalia, joiden johdossa oli Tuṣita. Tuona aikakautena oli myös monia pyhimyksiä, kuten Ūrja ja Stambha. ...
        ...
        ...


        Priyavratan poika Uttama oli kolmas Manu. Hänen poikiensa joukossa olivat Pavana, Sṛñjaya ja Yajñahotra. Tämän Manun aikana seitsemästä Vasiṣṭha pojasta, joista vanhin oli Pramada, tuli pyhiä tietäjiä. ...
        ...
        ...

        Tāmasasta, kolmannen Manun veljestä, tuli neljäs Manu. Hänellä oli kymmenen poikaa, mukaan lukien Pṛthu, Khyāti, Nara and Ketu. Hänen valtakaudellaan Satyaki, Hari, Vīrasja muut olivat puolijumalia, Jyotirdhāma johti seitsemää suurta pyhimystä ja Triśikhasta tuli Indra....
        ...
        ...

        https://vedabase.io/en/library/sb/8/1/2/

        O learned brāhmaṇa, Śukadeva Gosvāmī, the great learned persons who are completely intelligent describe the activities and appearance of the Supreme Personality of Godhead during the various manvantaras. We are very eager to hear about these narrations. Kindly describe them.

        Oi oppinut brahman [ Śukadeva Gosvāmī], suuret tietäjät, joilla on täydellinen älykkyys, kuvaavat Korkeimman Jumalan, joka laskeutuu tähän maailmaan eri manvantaroissa, tuloa ja tekoja. Olemme innokkaita kuulemaan näitä kertomuksia. Ole hyvä ja kerro meille heistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://vedabase.io/en/library/sb/8/1/2/

        O learned brāhmaṇa, Śukadeva Gosvāmī, the great learned persons who are completely intelligent describe the activities and appearance of the Supreme Personality of Godhead during the various manvantaras. We are very eager to hear about these narrations. Kindly describe them.

        Oi oppinut brahman [ Śukadeva Gosvāmī], suuret tietäjät, joilla on täydellinen älykkyys, kuvaavat Korkeimman Jumalan, joka laskeutuu tähän maailmaan eri manvantaroissa, tuloa ja tekoja. Olemme innokkaita kuulemaan näitä kertomuksia. Ole hyvä ja kerro meille heistä.

        https://vedabase.io/en/library/sb/8/1/3/

        O learned brāhmaṇa, kindly describe to us whatever activities the Supreme Personality of Godhead, who created this cosmic manifestation, has performed in the past manvantaras, is performing at present, and will perform in the future manvantaras.


        Oi oppinut brahman, kuvaile meille armollisesti, mitä tekoja Korkein Herra, joka on luonut tämän kosmisen ilmentymän, on suorittanut menneissä manvantaroissa, suorittaa parhaillaan ja tulee suorittamaan tulevissa manvantaroissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://vedabase.io/en/library/sb/8/1/3/

        O learned brāhmaṇa, kindly describe to us whatever activities the Supreme Personality of Godhead, who created this cosmic manifestation, has performed in the past manvantaras, is performing at present, and will perform in the future manvantaras.


        Oi oppinut brahman, kuvaile meille armollisesti, mitä tekoja Korkein Herra, joka on luonut tämän kosmisen ilmentymän, on suorittanut menneissä manvantaroissa, suorittaa parhaillaan ja tulee suorittamaan tulevissa manvantaroissa.

        https://vedabase.io/en/library/sb/8/1/4/

        Śukadeva Gosvāmī said: In the present kalpa there have already been six Manus. I have described to you Svāyambhuva Manu and the appearance of many demigods. In this kalpa of Brahmā, Svāyambhuva is the first Manu.


        Śukadeva Gosvāmī sanoi: Nykyisessä kalpassa on jo ollut kuusi Manua. Olen kuvannut sinulle Svāyambhuva Manun ja sen, kuinka monia puolijumalia syntyi. Brahman nykyisessä kalpassa Svāyambhuva on ensimmäinen Manu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://vedabase.io/en/library/sb/8/1/4/

        Śukadeva Gosvāmī said: In the present kalpa there have already been six Manus. I have described to you Svāyambhuva Manu and the appearance of many demigods. In this kalpa of Brahmā, Svāyambhuva is the first Manu.


        Śukadeva Gosvāmī sanoi: Nykyisessä kalpassa on jo ollut kuusi Manua. Olen kuvannut sinulle Svāyambhuva Manun ja sen, kuinka monia puolijumalia syntyi. Brahman nykyisessä kalpassa Svāyambhuva on ensimmäinen Manu.

        Korkeimmalla Herralla ei ole alkua, ei loppua, ei keskikohtaa. Hän ei kuulu kenellekään yksilölle tai kansakunnalle. Käsitteitä" sisällä "ja" ulkopuolella " ei voida soveltaa Häneen. Korkein Herra on vapaa aineelliselle maailmalle ominaisista kaksinaisuuden ilmenemismuodoista, kuten "alku" ja "loppu", "minun" ja "jonkun toisen". Kyky luoda universumeja on vielä yksi Herran ansio. Siksi Hän on korkein totuus, täynnä absoluuttista suuruutta.


        The Supreme Personality of Godhead has no beginning, no end and no middle. Nor does He belong to a particular person or nation. He has no inside or outside. The dualities found within this material world, such as beginning and end, mine and theirs, are all absent from the personality of the Supreme Lord. The universe, which emanates from Him, is another feature of the Lord. Therefore the Supreme Lord is the ultimate truth, and He is complete in greatness.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korkeimmalla Herralla ei ole alkua, ei loppua, ei keskikohtaa. Hän ei kuulu kenellekään yksilölle tai kansakunnalle. Käsitteitä" sisällä "ja" ulkopuolella " ei voida soveltaa Häneen. Korkein Herra on vapaa aineelliselle maailmalle ominaisista kaksinaisuuden ilmenemismuodoista, kuten "alku" ja "loppu", "minun" ja "jonkun toisen". Kyky luoda universumeja on vielä yksi Herran ansio. Siksi Hän on korkein totuus, täynnä absoluuttista suuruutta.


        The Supreme Personality of Godhead has no beginning, no end and no middle. Nor does He belong to a particular person or nation. He has no inside or outside. The dualities found within this material world, such as beginning and end, mine and theirs, are all absent from the personality of the Supreme Lord. The universe, which emanates from Him, is another feature of the Lord. Therefore the Supreme Lord is the ultimate truth, and He is complete in greatness.

        https://vedabase.io/en/library/sb/8/1/12/

        The Supreme Personality of Godhead has no beginning, no end and no middle. Nor does He belong to a particular person or nation. He has no inside or outside. The dualities found within this material world, such as beginning and end, mine and theirs, are all absent from the personality of the Supreme Lord. The universe, which emanates from Him, is another feature of the Lord. Therefore the Supreme Lord is the ultimate truth, and He is complete in greatness.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://vedabase.io/en/library/sb/8/1/12/

        The Supreme Personality of Godhead has no beginning, no end and no middle. Nor does He belong to a particular person or nation. He has no inside or outside. The dualities found within this material world, such as beginning and end, mine and theirs, are all absent from the personality of the Supreme Lord. The universe, which emanates from Him, is another feature of the Lord. Therefore the Supreme Lord is the ultimate truth, and He is complete in greatness.

        https://vedabase.io/en/library/sb/9/2/

        The Dynasties of the Sons of Manu

        Manun poikien dynastiat


        https://vedabase.io/en/library/sb/4/1/

        Genealogical Table of the Daughters of Manu

        Manun tyttärien genealoginen taulukko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://vedabase.io/en/library/sb/9/2/

        The Dynasties of the Sons of Manu

        Manun poikien dynastiat


        https://vedabase.io/en/library/sb/4/1/

        Genealogical Table of the Daughters of Manu

        Manun tyttärien genealoginen taulukko

        Miksi Vedat ovat monitulkintaisia?

        Vedat ovat monitulkintaisia, koska Krishna on monitulkintainen. Seuraamalla Vedoja ihminen voi toteuttaa kaikki halunsa, sekä henkiset että materiaaliset. Ja koska haluja on paljon, on myös paljon erilaisia tapoja ymmärtää Vedoja.

        Jos kaikki olisi yksiselitteistä ilman vaihtoehtoja, se olisi rikkomus elävän olennon valinnan vapautta kohtaan.

        Ei kaikki halua olla omistautuneita.... Siksi Krishna teki Vedat monitulkintaisiksi. Krishna on Absoluuttinen Totuus,Hänestä kaikki lähtee. Kaikki tarkoittaa kaikkia mahdollisuuksia, jotka tarjotaan eläville olentoille. Mutta huolimatta käännösten ja tulkintojen moninaisuudesta, jotkut asiat Krishna sanoo yksiselitteisesti. Eli Krishna ei puutu halujemme ja tulkintojemme vapauden. ... rilaisten ymmärrystasojen lisäksi (Brahman, Paramatma, Bhagavan), Krishna sallii myös erilaisia ​​elämän tavoitteita ja näyttää, miten ne voidaan saavuttaa. Mutta niille, jotka haluavat tulla juuri Hänen luokseen, Hän antaa yksiselitteisen tien - omistautuneen palvelun.

        ****************


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Vedat ovat monitulkintaisia?

        Vedat ovat monitulkintaisia, koska Krishna on monitulkintainen. Seuraamalla Vedoja ihminen voi toteuttaa kaikki halunsa, sekä henkiset että materiaaliset. Ja koska haluja on paljon, on myös paljon erilaisia tapoja ymmärtää Vedoja.

        Jos kaikki olisi yksiselitteistä ilman vaihtoehtoja, se olisi rikkomus elävän olennon valinnan vapautta kohtaan.

        Ei kaikki halua olla omistautuneita.... Siksi Krishna teki Vedat monitulkintaisiksi. Krishna on Absoluuttinen Totuus,Hänestä kaikki lähtee. Kaikki tarkoittaa kaikkia mahdollisuuksia, jotka tarjotaan eläville olentoille. Mutta huolimatta käännösten ja tulkintojen moninaisuudesta, jotkut asiat Krishna sanoo yksiselitteisesti. Eli Krishna ei puutu halujemme ja tulkintojemme vapauden. ... rilaisten ymmärrystasojen lisäksi (Brahman, Paramatma, Bhagavan), Krishna sallii myös erilaisia ​​elämän tavoitteita ja näyttää, miten ne voidaan saavuttaa. Mutta niille, jotka haluavat tulla juuri Hänen luokseen, Hän antaa yksiselitteisen tien - omistautuneen palvelun.

        ****************

        Käännösvirheet suomeksi:

        ****************

        Mahabharatassa (Shanti Parva 348.51-52) voimme seurata Bhagavad Gitan historiaa seuraavasti.
        "Treta-yugan alussa Vivasvan kertoi Manulle tämän tieteen suhteesta Korkeimpaan Herraan.
        Manu, ihmiskunnan esi-isä, välitti sen edelleen pojalleen Maharaj Ikshvakulle, tämän maapallon kuninkaalle ja sen Raghu-dynastian (Raghuvaṃśa) esi-isälle, jossa Herra Ramachandra ilmestyi."

        Bhagavad-Gita on siis ollut olemassa ihmisten yhteiskunnassa jo Maharaja Ikshvakun ajoista lähtien. Tähän mennessä on kulunut viisituhatta vuotta Kali-yugaa, joka kestää 432 000 vuotta. Sitä ennen oli Dvapara-yuga (800 000 vuotta) ja sitä ennen
        Treta-yuga (1 200 000 vuotta).

        Noin 2 005 000 vuotta sitten Manu kertoi Bhagavad-Gitan oppilaalleen ja pojalleen Maharaj Ikshvakulle, Maa-planeetan kuninkaalle.
        Nykyisen Manun elinikä on noin 305 300 000 vuotta, josta 120 400 000 vuotta (ihmisten ajanlaskennan mukaan) on jo kulunut. Kun otetaan huomioon, että ennen Manun syntymää Herra antoi Gitan oppilaalleen, auringonjumala Vivasvanille, karkea laskelma osoittaa, että Gita on kerrottu ainakin 120 400 000 vuotta sitten, ja se on ollut ihmisyhteisössä kaksi miljoonaa vuotta.

        Herra kertoi sen uudelleen Arjunalle noin viisituhatta vuotta sitten.
        Tämä on Gitan tarina itse Gitan ja sen kertojan, Herra Sri Krishnan, lausuntojen mukaan. Se kerrottiin auringonjumala Vivasvanille, sillä hän oli kshatriya ja kaikkien kshatriyojen, Auringonjumalan jälkeläisten eli Suryavamsha kshatriyojen, esi-isä.
        Koska Bhagavad-Gita, jonka Jumaluuden Ylin Persoonallisuus on kertonut, on yhtä vastaavaa kuin Vedat, tämä tieto on Apaurusheya, yli-inhimillistä.


        Kuten Veda-säännöt hyväksytään sellaisenaan, ilman kenenkään tulkintaa, myös "Gita" tulisi hyväksyä ilman mitään maallista tulkintaa.
        Maailmalliset kiistelijät voivat spekuloida "Gitalla", mutta silloin se ei ole "Bhagavad-Gita" sellaisena kuin se on. "Bhagavad-Gita" tulisi ottaa sellaisena kuin se on välitetty opetuslapseusketjun kautta, ja tässä sanotaan, että Herra kertoi sen Auringonjumalalle, Auringonjumala kertoi sen pojalleen Manulle, ja Manu kertoi sen pojalleen Ikshvakulle.


        Hänen Jumalallinen Armonsa A.C.Bhaktivedanta Swami Prabhupada "Bhagavad-Gitasta sellaisena kuin se on".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käännösvirheet suomeksi:

        ****************

        Mahabharatassa (Shanti Parva 348.51-52) voimme seurata Bhagavad Gitan historiaa seuraavasti.
        "Treta-yugan alussa Vivasvan kertoi Manulle tämän tieteen suhteesta Korkeimpaan Herraan.
        Manu, ihmiskunnan esi-isä, välitti sen edelleen pojalleen Maharaj Ikshvakulle, tämän maapallon kuninkaalle ja sen Raghu-dynastian (Raghuvaṃśa) esi-isälle, jossa Herra Ramachandra ilmestyi."

        Bhagavad-Gita on siis ollut olemassa ihmisten yhteiskunnassa jo Maharaja Ikshvakun ajoista lähtien. Tähän mennessä on kulunut viisituhatta vuotta Kali-yugaa, joka kestää 432 000 vuotta. Sitä ennen oli Dvapara-yuga (800 000 vuotta) ja sitä ennen
        Treta-yuga (1 200 000 vuotta).

        Noin 2 005 000 vuotta sitten Manu kertoi Bhagavad-Gitan oppilaalleen ja pojalleen Maharaj Ikshvakulle, Maa-planeetan kuninkaalle.
        Nykyisen Manun elinikä on noin 305 300 000 vuotta, josta 120 400 000 vuotta (ihmisten ajanlaskennan mukaan) on jo kulunut. Kun otetaan huomioon, että ennen Manun syntymää Herra antoi Gitan oppilaalleen, auringonjumala Vivasvanille, karkea laskelma osoittaa, että Gita on kerrottu ainakin 120 400 000 vuotta sitten, ja se on ollut ihmisyhteisössä kaksi miljoonaa vuotta.

        Herra kertoi sen uudelleen Arjunalle noin viisituhatta vuotta sitten.
        Tämä on Gitan tarina itse Gitan ja sen kertojan, Herra Sri Krishnan, lausuntojen mukaan. Se kerrottiin auringonjumala Vivasvanille, sillä hän oli kshatriya ja kaikkien kshatriyojen, Auringonjumalan jälkeläisten eli Suryavamsha kshatriyojen, esi-isä.
        Koska Bhagavad-Gita, jonka Jumaluuden Ylin Persoonallisuus on kertonut, on yhtä vastaavaa kuin Vedat, tämä tieto on Apaurusheya, yli-inhimillistä.


        Kuten Veda-säännöt hyväksytään sellaisenaan, ilman kenenkään tulkintaa, myös "Gita" tulisi hyväksyä ilman mitään maallista tulkintaa.
        Maailmalliset kiistelijät voivat spekuloida "Gitalla", mutta silloin se ei ole "Bhagavad-Gita" sellaisena kuin se on. "Bhagavad-Gita" tulisi ottaa sellaisena kuin se on välitetty opetuslapseusketjun kautta, ja tässä sanotaan, että Herra kertoi sen Auringonjumalalle, Auringonjumala kertoi sen pojalleen Manulle, ja Manu kertoi sen pojalleen Ikshvakulle.


        Hänen Jumalallinen Armonsa A.C.Bhaktivedanta Swami Prabhupada "Bhagavad-Gitasta sellaisena kuin se on".

        Tämä vuoropuhelu toistuu yhä uudelleen eri universumeissa, eri aikoina.


        Tämä vuoropuhelu toistuu yhä uudelleen ja uudelleen, eikä vain tällä planeetalla vaan myös muilla planeetoilla ja muissa universumeissa. Ja joka kerta dialogi on hieman erilainen, vaikka sen ydinsisältö pysyy samana.

        ***********************************

        Arjuna on Krishnan ikuinen kumppani, joka vaeltaa ikuisesti Herran kanssa koko aineellisessa maailmassa ja jolla on tärkeä rooli tässä loputtomassa draamassa.
        ...
        Juuri ennen taistelun alkua Arjuna katsoi ympärilleen vastakkaisille puolille ja hämmentyi ... Krishna, Arjunan sotavaununkuljettajan roolissa, sai hänet tekemään velvollisuutensa paljastamalla hänelle kaikki maailmankaikkeuden totuudet: totuuden sielusta, karmasta, uudestisyntymisestä, vapautumisesta ja omistautumisesta. Koska me kaikki kohtaamme elämän elintärkeät haasteet ja joudumme käymään omaa taisteluamme, Krishnan sanat koskevat meitä kaikkia.

        Tämä draama jatkuu yhä uudelleen ja uudelleen, eikä vain tällä planeetalla vaan myös muilla planeetoilla ja muissa universumeissa.
        Ja joka kerta dialogi on hieman erilainen, vaikka sen ydinsisältö pysyy samana.
        Suuret itsetoteutuneet sielut ovat pystyneet kuuntelemaan tätä keskustelua mystisen voimansa avulla, ja jotkut heistä ovat tallentaneet sen meidän hyväksemme. Niinpä armeijat valmistautuivat taisteluun Kurukshetran kentillä......

        **********************
        Edellä on muutama lause His Holiness Purnacandra Goswami ”Gitamritan” esipuheesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä vuoropuhelu toistuu yhä uudelleen eri universumeissa, eri aikoina.


        Tämä vuoropuhelu toistuu yhä uudelleen ja uudelleen, eikä vain tällä planeetalla vaan myös muilla planeetoilla ja muissa universumeissa. Ja joka kerta dialogi on hieman erilainen, vaikka sen ydinsisältö pysyy samana.

        ***********************************

        Arjuna on Krishnan ikuinen kumppani, joka vaeltaa ikuisesti Herran kanssa koko aineellisessa maailmassa ja jolla on tärkeä rooli tässä loputtomassa draamassa.
        ...
        Juuri ennen taistelun alkua Arjuna katsoi ympärilleen vastakkaisille puolille ja hämmentyi ... Krishna, Arjunan sotavaununkuljettajan roolissa, sai hänet tekemään velvollisuutensa paljastamalla hänelle kaikki maailmankaikkeuden totuudet: totuuden sielusta, karmasta, uudestisyntymisestä, vapautumisesta ja omistautumisesta. Koska me kaikki kohtaamme elämän elintärkeät haasteet ja joudumme käymään omaa taisteluamme, Krishnan sanat koskevat meitä kaikkia.

        Tämä draama jatkuu yhä uudelleen ja uudelleen, eikä vain tällä planeetalla vaan myös muilla planeetoilla ja muissa universumeissa.
        Ja joka kerta dialogi on hieman erilainen, vaikka sen ydinsisältö pysyy samana.
        Suuret itsetoteutuneet sielut ovat pystyneet kuuntelemaan tätä keskustelua mystisen voimansa avulla, ja jotkut heistä ovat tallentaneet sen meidän hyväksemme. Niinpä armeijat valmistautuivat taisteluun Kurukshetran kentillä......

        **********************
        Edellä on muutama lause His Holiness Purnacandra Goswami ”Gitamritan” esipuheesta

        Bhagavad-gitalla on vapaa tahto. Jos Gita ei pidä meistä, Hänellä on oikeus olla haluamatta kommunikoida kanssamme ja niin Gita jää meille muinaisen idän käsittämättömäksi ja sekavaksi teokseksi.

        "Bhagavad-gita" on Herran ääni-inkarnaatio.

        Bhagavad-gita on Krishna Itse.

        "Srimad Bhagavatam" edustaa Herraa äänessä.

        Bhagavad-gita on Absoluuttinen Totuus, joka on ottanut kirjan muodon, ja siinä on kaikki Absoluuttisen Totuuden ominaisuudet.

        Ja Kirjan tärkein ominaisuus on Persoona.

        Hän katsoo meitä, lukijoita, ja tekee johtopäätöksensä päättäen, avautuuko Hän meille, ja jos avautuu, niin missä määrin.

        Siksi tällaisten tutkielmien tutkiminen on pikemminkin antaumusta, ystävyyttä tai rakkautta.

        Bhagavad-gita ei ole kuolleita kirjaimia, jotka koostuvat tavalliselle paperille levitetystä painomusteesta.

        Gita on Elävä Kirja.
        Tutkijat, jotka ovat tutkineet jo monta vuotta, ovat usein tulleet siihen tulokseen, että Kirja on yksinkertaisesti kokoelma Intian historiasta peräisin olevia sanontoja, jotka ovat koordinoimattomia ja joilla on eri kirjoittajat.

        Itse asiassa ne eivät yksinkertaisesti ole koskaan solmineet ystävällisiä suhteita Bhagavad-gitaan.

        HE OVAT YRITTÄNEET VALLOITTAA KIRJAN, MIKÄ EI OLE OIKEA TAPA KÄSITELLÄ TÄTÄ KIRJAA.

        Nöyryyttä vailla olevan ihmisen on hyvin vaikea ymmärtää Bhagavad-gitaa, sillä Bhagavad-gitan merkitys on suuri mysteeri." Bhagavad-gitan tutkimiseen tarvittavat ominaisuudet, kuten kunnioitus, nöyryys ja kiitollisuus, auttavat meitä oivaltamaan Herra Sri Krishnan. Srila Prabhupada sanoi, että "Bhagavad-gita" on henkisen elämän alkuopas. "Bhagavad-gita on transsendentaalinen. Se ei riipu oppilaan pätevyydestä. Kuka tahansa voi ymmärtää sen, kunhan hän suostuu opiskelemaan sitä ja noudattaa sen periaatteita. Se riittää.

        Krishna kuitenkin mainitsee Bhagavad-gitassa monissa kohdissa, että tätä salattua tietoa ei pidä selittää niille, jotka eivät ole riittävän askeettisia, joilla ei ole omistautumista, jotka eivät harjoita omistautunutta palvelua, eikä tietenkään niille, jotka ovat kateellisia Hänelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bhagavad-gitalla on vapaa tahto. Jos Gita ei pidä meistä, Hänellä on oikeus olla haluamatta kommunikoida kanssamme ja niin Gita jää meille muinaisen idän käsittämättömäksi ja sekavaksi teokseksi.

        "Bhagavad-gita" on Herran ääni-inkarnaatio.

        Bhagavad-gita on Krishna Itse.

        "Srimad Bhagavatam" edustaa Herraa äänessä.

        Bhagavad-gita on Absoluuttinen Totuus, joka on ottanut kirjan muodon, ja siinä on kaikki Absoluuttisen Totuuden ominaisuudet.

        Ja Kirjan tärkein ominaisuus on Persoona.

        Hän katsoo meitä, lukijoita, ja tekee johtopäätöksensä päättäen, avautuuko Hän meille, ja jos avautuu, niin missä määrin.

        Siksi tällaisten tutkielmien tutkiminen on pikemminkin antaumusta, ystävyyttä tai rakkautta.

        Bhagavad-gita ei ole kuolleita kirjaimia, jotka koostuvat tavalliselle paperille levitetystä painomusteesta.

        Gita on Elävä Kirja.
        Tutkijat, jotka ovat tutkineet jo monta vuotta, ovat usein tulleet siihen tulokseen, että Kirja on yksinkertaisesti kokoelma Intian historiasta peräisin olevia sanontoja, jotka ovat koordinoimattomia ja joilla on eri kirjoittajat.

        Itse asiassa ne eivät yksinkertaisesti ole koskaan solmineet ystävällisiä suhteita Bhagavad-gitaan.

        HE OVAT YRITTÄNEET VALLOITTAA KIRJAN, MIKÄ EI OLE OIKEA TAPA KÄSITELLÄ TÄTÄ KIRJAA.

        Nöyryyttä vailla olevan ihmisen on hyvin vaikea ymmärtää Bhagavad-gitaa, sillä Bhagavad-gitan merkitys on suuri mysteeri." Bhagavad-gitan tutkimiseen tarvittavat ominaisuudet, kuten kunnioitus, nöyryys ja kiitollisuus, auttavat meitä oivaltamaan Herra Sri Krishnan. Srila Prabhupada sanoi, että "Bhagavad-gita" on henkisen elämän alkuopas. "Bhagavad-gita on transsendentaalinen. Se ei riipu oppilaan pätevyydestä. Kuka tahansa voi ymmärtää sen, kunhan hän suostuu opiskelemaan sitä ja noudattaa sen periaatteita. Se riittää.

        Krishna kuitenkin mainitsee Bhagavad-gitassa monissa kohdissa, että tätä salattua tietoa ei pidä selittää niille, jotka eivät ole riittävän askeettisia, joilla ei ole omistautumista, jotka eivät harjoita omistautunutta palvelua, eikä tietenkään niille, jotka ovat kateellisia Hänelle.

        Yli 5000 vuotta sitten, Herra Krishna antoi Kurukshetran taistelukentällä Arjunalle Gitan pyhän henkisen tiedon ja antoi näin "Jumalan Laulun" koko ihmiskunnan käyttöön.

        Heidän vuoropuhelunsa, yksi ihmiskunnan historian suurimmista filosofisista ja uskonnollisista keskusteluista, käytiin juuri ennen taistelua.

        "Bhagavad-gita" on salainen sisäänkäynti toiseen maailmaan, jota esoteerikot etsivät Himalajalta, tiedemiehet atomista, tähtitieteilijät muista galakseista, runoilijat riimistä, muusikot melodiasta, tanssijat rytmistä ja filosofit mielestään.....

        "Bhagavad-Gita" on todella ainutlaatuinen ilmiö maailmankulttuurin historiassa. "Bhagavad-Gitan" arvo piilee sen poikkeuksellisessa kyvyssä vaikuttaa ihmisen henkiseen kehitykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli 5000 vuotta sitten, Herra Krishna antoi Kurukshetran taistelukentällä Arjunalle Gitan pyhän henkisen tiedon ja antoi näin "Jumalan Laulun" koko ihmiskunnan käyttöön.

        Heidän vuoropuhelunsa, yksi ihmiskunnan historian suurimmista filosofisista ja uskonnollisista keskusteluista, käytiin juuri ennen taistelua.

        "Bhagavad-gita" on salainen sisäänkäynti toiseen maailmaan, jota esoteerikot etsivät Himalajalta, tiedemiehet atomista, tähtitieteilijät muista galakseista, runoilijat riimistä, muusikot melodiasta, tanssijat rytmistä ja filosofit mielestään.....

        "Bhagavad-Gita" on todella ainutlaatuinen ilmiö maailmankulttuurin historiassa. "Bhagavad-Gitan" arvo piilee sen poikkeuksellisessa kyvyssä vaikuttaa ihmisen henkiseen kehitykseen.

        Srimad-Bhagavatam 8.17.28.

        Jumalani, Sinä olet kaikkien elävien olentojen, sekä liikkumattomien että liikkuvien, alkuperäinen kantaisä, ja Sinä olet myös Prajāpatien luoja. Oi Jumala, aivan kuten vene on hukkuvan ainoa toivo, Sinä olet ainoa turvapaikka puolijumalille, jotka ovat menettäneet paikkansa taivaallisilla planeetoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Srimad-Bhagavatam 8.17.28.

        Jumalani, Sinä olet kaikkien elävien olentojen, sekä liikkumattomien että liikkuvien, alkuperäinen kantaisä, ja Sinä olet myös Prajāpatien luoja. Oi Jumala, aivan kuten vene on hukkuvan ainoa toivo, Sinä olet ainoa turvapaikka puolijumalille, jotka ovat menettäneet paikkansa taivaallisilla planeetoilla.

        Manu on nimitys, joka annetaan Veda-teksteissä ihmiskunnan kantaisälle. Manu on myös ensimmäinen maan päällä hallitseva hallitsija ja ainoa henkilö, jonka Herra Vishnu pelasti vedenpaisumuksen aikana. Eri Manut tulevat eri aikoina. Kaikki he ovat hyvin hurskaita ja viisaita. Kukin Maahan saapuvista Manuista hallitsee tietyn ajanjakson, jota kutsutaan manvantaraksi. Neljätoista manvantaraa muodostavat yhden kalpan eli yhden päivän aineellisen maailmankaikkeuden luoneen Brahman elämässä. Yhden päivän aikana Brahman elämässä syntyy siis neljätoista Manua. Puranojen mukaan me elämme tällä hetkellä Shraddhadevan eli Vaivasvata Manun seitsemännessä manvantarassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Manu on nimitys, joka annetaan Veda-teksteissä ihmiskunnan kantaisälle. Manu on myös ensimmäinen maan päällä hallitseva hallitsija ja ainoa henkilö, jonka Herra Vishnu pelasti vedenpaisumuksen aikana. Eri Manut tulevat eri aikoina. Kaikki he ovat hyvin hurskaita ja viisaita. Kukin Maahan saapuvista Manuista hallitsee tietyn ajanjakson, jota kutsutaan manvantaraksi. Neljätoista manvantaraa muodostavat yhden kalpan eli yhden päivän aineellisen maailmankaikkeuden luoneen Brahman elämässä. Yhden päivän aikana Brahman elämässä syntyy siis neljätoista Manua. Puranojen mukaan me elämme tällä hetkellä Shraddhadevan eli Vaivasvata Manun seitsemännessä manvantarassa.

        Keitä me oikeastaan olemme?

        ceto-darpaṇa-mārjanaṁ bhava-mahā-dāvāgni-nirvāpaṇaṁ
        Mielen peili, tietoisuuden peili, on puhdistettava ennakkoluuloista, jotta voi nähdä edes häivähdyksen todellisesta itsestään.

        ******************

        Jumala ei itse asiassa luo mitään. Kaikki on olemassa Krishna-konseptissa. Ajoittain tämä maailma ilmenee, ja sitten se menee kehittymättömään tilaan (ilmentymättömään tilaan). Pralaya ja Mahapralaya. Olemassaolo liukenee Jumalaan ja emanoituu sitten jälleen Hänestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keitä me oikeastaan olemme?

        ceto-darpaṇa-mārjanaṁ bhava-mahā-dāvāgni-nirvāpaṇaṁ
        Mielen peili, tietoisuuden peili, on puhdistettava ennakkoluuloista, jotta voi nähdä edes häivähdyksen todellisesta itsestään.

        ******************

        Jumala ei itse asiassa luo mitään. Kaikki on olemassa Krishna-konseptissa. Ajoittain tämä maailma ilmenee, ja sitten se menee kehittymättömään tilaan (ilmentymättömään tilaan). Pralaya ja Mahapralaya. Olemassaolo liukenee Jumalaan ja emanoituu sitten jälleen Hänestä.

        Toistaiseksi moderni länsimainen tieteellinen paradigma sysää reinkarnaatioilmiön "para-/pseudotieteen" kategoriaan, mikä rajoittaa merkittävästi paitsi saman uskontopsykologian myös koko filosofisen antropologian epistemologisia resursseja.


        Tietoisuuden positiivisten muutosten tieteellinen perusteleminen yhden "inkarnaation" puitteissa on mahdotonta: ylivoimainen "reinkarnaatio" on ainoa tapa perustella tietoisuuden positiivisia muutoksia.



        Valtaosa ihmisen kriiseistä matkalla kohti totuutta nykyisessä elämässä on seurausta ja samalla tapa selviytyä lukuisista olosuhteista, teoista ja kokemuksista, joiden jälki on kadonnut alitajunnan syvyyksiin ja jotka viittaavat kokemuksiin, jotka eivät selvästikään liity tähän kehoon ja sen elämän erityisiin olosuhteisiin.


        Länsimaisen tieteen on yksinkertaisesti palattava omiin juuriinsa, jotka ovat suurelta osin myös Platonin jne. teoksissa, jotka vahvistivat metempsykoosin ajatuksen olevan perustavanlaatuinen persoonallisuuden ontologian rationaalisessa perustelussa ja välttämätön edellytys matkalla täydellisyyteen ”alemmasta maailmasta korkeampaan maailmaan”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toistaiseksi moderni länsimainen tieteellinen paradigma sysää reinkarnaatioilmiön "para-/pseudotieteen" kategoriaan, mikä rajoittaa merkittävästi paitsi saman uskontopsykologian myös koko filosofisen antropologian epistemologisia resursseja.


        Tietoisuuden positiivisten muutosten tieteellinen perusteleminen yhden "inkarnaation" puitteissa on mahdotonta: ylivoimainen "reinkarnaatio" on ainoa tapa perustella tietoisuuden positiivisia muutoksia.



        Valtaosa ihmisen kriiseistä matkalla kohti totuutta nykyisessä elämässä on seurausta ja samalla tapa selviytyä lukuisista olosuhteista, teoista ja kokemuksista, joiden jälki on kadonnut alitajunnan syvyyksiin ja jotka viittaavat kokemuksiin, jotka eivät selvästikään liity tähän kehoon ja sen elämän erityisiin olosuhteisiin.


        Länsimaisen tieteen on yksinkertaisesti palattava omiin juuriinsa, jotka ovat suurelta osin myös Platonin jne. teoksissa, jotka vahvistivat metempsykoosin ajatuksen olevan perustavanlaatuinen persoonallisuuden ontologian rationaalisessa perustelussa ja välttämätön edellytys matkalla täydellisyyteen ”alemmasta maailmasta korkeampaan maailmaan”.

        Kysymys:

        Onko mitään eroa niiden jivojen ilmenemättömien tilojen välillä, jotka siirtyvät
        Maha-Vishnun Kehoon Brahman yön alkaessa tai Brahman kuoleman alkaessa? Onko kyse samasta tilasta, joka on vain kestoltaan erilainen?

        Millainen tila tämä on? Onko jiva ikään kuin unessa? Tajuaako se itsensä? Onko sillä jokin muoto? Missä on hienojakoinen keho, mieli tällä hetkellä?

        V.K.Prabhu vastaa:
        ja Kalpan (Brahman päivän) lopussa ja Maha-Kalpan (Brahman elämän) lopussa jivat upotetaan Narayanan Kehoon, jos he eivät ole saavuttaneet vapautumista.

        Heidän fyysisiä ja hienojakoisia kehojaan ei ole olemassa tämän ajanjakson aikana, mutta jäljelle jää heidän svabhava (ehdollistunut luontonsa), se mentaalinen tila, jossa he kohtasivat viimeisen kuoleman.

        Heidän fyysisiä ja hienojakoisia kehojaan ei ole olemassa tämän ajanjakson aikana, mutta jäljelle jää heidän svabhava (ehdollistunut luontonsa), se mentaalinen tila, jossa he kohtasivat viimeisen kuoleman.

        Vishnu muistaa kaikkien elävien olentojen svabhavan ja uudessa luomisvaiheessa ilmentää jälleen tuon svabhavan mukaiset hienojakoiset ja fyysiset kehot.

        Mitä tulee heidän tietoisuuteensa näiden ajanjaksojen aikana, niitä kutsutaan Pralayaksi (syvä uni) Brahman yön alkaessa ja Maha-pralayaksi (erittäin syvä uni) Universumin tuhoutuessa.

        Tätä tilaa voidaan verrata anabioosiin, täydelliseen itsensä unohtamiseen.

        *******************
        Kysymys:

        Onko mitään eroa niiden jivojen ilmenemättömien tilojen välillä, jotka siirtyvät
        Maha-Vishnun Kehoon Brahman yön alkaessa tai Brahman kuoleman alkaessa? Onko kyse samasta tilasta, joka on vain kestoltaan erilainen?

        Millainen tila tämä on? Onko jiva ikään kuin unessa? Tajuaako se itsensä? Onko sillä jokin muoto? Missä on hienojakoinen keho, mieli tällä hetkellä?

        V.K.Prabhu vastaa:
        ja Kalpan (Brahman päivän) lopussa ja Maha-Kalpan (Brahman elämän) lopussa jivat upotetaan Narayanan Kehoon, jos he eivät ole saavuttaneet vapautumista.

        Heidän fyysisiä ja hienojakoisia kehojaan ei ole olemassa tämän ajanjakson aikana, mutta jäljelle jää heidän svabhava (ehdollistunut luontonsa), se mentaalinen tila, jossa he kohtasivat viimeisen kuoleman.

        Heidän fyysisiä ja hienojakoisia kehojaan ei ole olemassa tämän ajanjakson aikana, mutta jäljelle jää heidän svabhava (ehdollistunut luontonsa), se mentaalinen tila, jossa he kohtasivat viimeisen kuoleman.

        Vishnu muistaa kaikkien elävien olentojen svabhavan ja uudessa luomisvaiheessa ilmentää jälleen tuon svabhavan mukaiset hienojakoiset ja fyysiset kehot.

        Mitä tulee heidän tietoisuuteensa näiden ajanjaksojen aikana, niitä kutsutaan Pralayaksi (syvä uni) Brahman yön alkaessa ja Maha-pralayaksi (erittäin syvä uni) Universumin tuhoutuessa.

        Tätä tilaa voidaan verrata anabioosiin, täydelliseen itsensä unohtamiseen.

        ********************


        Kysymys:
        Kun tulee aika luoda aineellinen maailmankaikkeus uudelleen, luodaan erilaisia kehoja riippuen elävien olentojen karmasta menneisyydessä. Miten aivan ensimmäiset kehot ilmestyvät luomisen aikana?
        Eli nyt kun kehoja on jo olemassa, mies- ja naispuoliset yksilöt risteytyvät ja syntyy uusia kehoja, joihin sielut inkarnoituvat.
        Ja miten aivan ensimmäiset kehot syntyvät uuden luomiskierroksen aikana?

        Vastaus:
        Lukekaa Srimad Bhagavatam 5. luku, 2. laulu - "Kaikkien syiden syy".

        Siinä kaikki on kuvattu yksityiskohtaisesti.

        *********************
        Miksi luomisen alussa syntyi vain yksi Brahma ilman vaimoaan? Brahma luo eläviä olentoja olematta sukupuoliyhteydessä vaimonsa kanssa. Miksi Vishnu on järjestänyt sen näin? …


        Bīja – siemen sanskritiksi.

        Se ei tapahdu vain seksuaalisen lisääntymisen kautta. Esimerkiksi kasvit lisääntyvät eri tavalla.

        Ennen ensimmäistä Manua ja hänen vaimoaan Shatarupaa kukaan ei ollut lisääntynyt seksuaalisesti. He olivat ensimmäiset.
        Brahmalla on kehittyneempiä lisääntymismenetelmiä. Hänellä on Bīja (kehon malleja), jotka hän saa Vishnulta, ja nämä Bīja-kehot kehittyvät jo valmiiksi kehoiksi. Se on eräänlainen mentaalinen konsepti.

        Sillä Brahman keho koostuu puhtaasta intellektistä.

        Ja Brahmalla on vaimo (Savitri), mutta hän ei tarvitse häntä hedelmöitymiseen vaan elämän täydellisyyteen, niin sanotusti täydelliseen kokonaisuuteen.

        Purusha ja prakriti ovat aina olemassa yhdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys:

        Onko mitään eroa niiden jivojen ilmenemättömien tilojen välillä, jotka siirtyvät
        Maha-Vishnun Kehoon Brahman yön alkaessa tai Brahman kuoleman alkaessa? Onko kyse samasta tilasta, joka on vain kestoltaan erilainen?

        Millainen tila tämä on? Onko jiva ikään kuin unessa? Tajuaako se itsensä? Onko sillä jokin muoto? Missä on hienojakoinen keho, mieli tällä hetkellä?

        V.K.Prabhu vastaa:
        ja Kalpan (Brahman päivän) lopussa ja Maha-Kalpan (Brahman elämän) lopussa jivat upotetaan Narayanan Kehoon, jos he eivät ole saavuttaneet vapautumista.

        Heidän fyysisiä ja hienojakoisia kehojaan ei ole olemassa tämän ajanjakson aikana, mutta jäljelle jää heidän svabhava (ehdollistunut luontonsa), se mentaalinen tila, jossa he kohtasivat viimeisen kuoleman.

        Heidän fyysisiä ja hienojakoisia kehojaan ei ole olemassa tämän ajanjakson aikana, mutta jäljelle jää heidän svabhava (ehdollistunut luontonsa), se mentaalinen tila, jossa he kohtasivat viimeisen kuoleman.

        Vishnu muistaa kaikkien elävien olentojen svabhavan ja uudessa luomisvaiheessa ilmentää jälleen tuon svabhavan mukaiset hienojakoiset ja fyysiset kehot.

        Mitä tulee heidän tietoisuuteensa näiden ajanjaksojen aikana, niitä kutsutaan Pralayaksi (syvä uni) Brahman yön alkaessa ja Maha-pralayaksi (erittäin syvä uni) Universumin tuhoutuessa.

        Tätä tilaa voidaan verrata anabioosiin, täydelliseen itsensä unohtamiseen.

        *******************
        Kysymys:

        Onko mitään eroa niiden jivojen ilmenemättömien tilojen välillä, jotka siirtyvät
        Maha-Vishnun Kehoon Brahman yön alkaessa tai Brahman kuoleman alkaessa? Onko kyse samasta tilasta, joka on vain kestoltaan erilainen?

        Millainen tila tämä on? Onko jiva ikään kuin unessa? Tajuaako se itsensä? Onko sillä jokin muoto? Missä on hienojakoinen keho, mieli tällä hetkellä?

        V.K.Prabhu vastaa:
        ja Kalpan (Brahman päivän) lopussa ja Maha-Kalpan (Brahman elämän) lopussa jivat upotetaan Narayanan Kehoon, jos he eivät ole saavuttaneet vapautumista.

        Heidän fyysisiä ja hienojakoisia kehojaan ei ole olemassa tämän ajanjakson aikana, mutta jäljelle jää heidän svabhava (ehdollistunut luontonsa), se mentaalinen tila, jossa he kohtasivat viimeisen kuoleman.

        Heidän fyysisiä ja hienojakoisia kehojaan ei ole olemassa tämän ajanjakson aikana, mutta jäljelle jää heidän svabhava (ehdollistunut luontonsa), se mentaalinen tila, jossa he kohtasivat viimeisen kuoleman.

        Vishnu muistaa kaikkien elävien olentojen svabhavan ja uudessa luomisvaiheessa ilmentää jälleen tuon svabhavan mukaiset hienojakoiset ja fyysiset kehot.

        Mitä tulee heidän tietoisuuteensa näiden ajanjaksojen aikana, niitä kutsutaan Pralayaksi (syvä uni) Brahman yön alkaessa ja Maha-pralayaksi (erittäin syvä uni) Universumin tuhoutuessa.

        Tätä tilaa voidaan verrata anabioosiin, täydelliseen itsensä unohtamiseen.

        ********************


        Kysymys:
        Kun tulee aika luoda aineellinen maailmankaikkeus uudelleen, luodaan erilaisia kehoja riippuen elävien olentojen karmasta menneisyydessä. Miten aivan ensimmäiset kehot ilmestyvät luomisen aikana?
        Eli nyt kun kehoja on jo olemassa, mies- ja naispuoliset yksilöt risteytyvät ja syntyy uusia kehoja, joihin sielut inkarnoituvat.
        Ja miten aivan ensimmäiset kehot syntyvät uuden luomiskierroksen aikana?

        Vastaus:
        Lukekaa Srimad Bhagavatam 5. luku, 2. laulu - "Kaikkien syiden syy".

        Siinä kaikki on kuvattu yksityiskohtaisesti.

        *********************
        Miksi luomisen alussa syntyi vain yksi Brahma ilman vaimoaan? Brahma luo eläviä olentoja olematta sukupuoliyhteydessä vaimonsa kanssa. Miksi Vishnu on järjestänyt sen näin? …


        Bīja – siemen sanskritiksi.

        Se ei tapahdu vain seksuaalisen lisääntymisen kautta. Esimerkiksi kasvit lisääntyvät eri tavalla.

        Ennen ensimmäistä Manua ja hänen vaimoaan Shatarupaa kukaan ei ollut lisääntynyt seksuaalisesti. He olivat ensimmäiset.
        Brahmalla on kehittyneempiä lisääntymismenetelmiä. Hänellä on Bīja (kehon malleja), jotka hän saa Vishnulta, ja nämä Bīja-kehot kehittyvät jo valmiiksi kehoiksi. Se on eräänlainen mentaalinen konsepti.

        Sillä Brahman keho koostuu puhtaasta intellektistä.

        Ja Brahmalla on vaimo (Savitri), mutta hän ei tarvitse häntä hedelmöitymiseen vaan elämän täydellisyyteen, niin sanotusti täydelliseen kokonaisuuteen.

        Purusha ja prakriti ovat aina olemassa yhdessä.

        Luomisen kynnyksellä Korkein Persoonallisuus asetti Veda-tiedon Brahman sydämeen. Luomisen alussa oli vain Brahma, mutta hän ei kuitenkaan luonut Vedoja. Tämän perusteella voimme päätellä, että mikään tämän maailman olento ei olisi voinut laatia Vedoja. Vedalaisen tiedon lahjoitti aineellisen maailman luonut Korkein Herra.


        Brahma-samhita - (kirjaimellisesti "Brahman rukousten kokoelma"), yksi Gaudiya Vaishnavismin tärkeimmistä kirjoituksista. "Brahma Samhita sisältää tämän maailmankaikkeuden luojan, Brahman, Krishnalle esittämät rukoukset, jotka Brahma lausui luomisen alussa. Monien vuosisatojen ajan Brahma Samhitan tekstiä pidettiin kadonneena. Kuudennentoista vuosisadan alussa Chaitanya Mahaprabhu (1486-1534) löysi pyhiinvaellusmatkallaan Etelä-Intiassa Adi-Keshavan temppelistä Brahma-Samhitan viidennen luvun 62 shlokaa.

        ****************

        Jokaista maailmankaikkeutta hallitsevat Korkeimman Jumalan edustajat, jotka työskentelevät Hänen johdollaan ja valvovat aineellisten energioiden ilmenemismuotoja ja toimintaa. Jumala ei osallistu suoraan aineellisten universumien luomiseen ja ylläpitoon, mutta Hänen edustajansa, joita kutsutaan puolijumaliksi, ovat vastuussa niistä. Yksi tällainen edustaja on Brahma. Samaan olentoon saatetaan viitata eri tavoin eri perinteissä. Veda-perinteessä Brahma hoitaa ne luomistehtävät, jotka me yleensä liitämme Korkeimpaan Jumalaan.
        Brahma myös valvoo tiettyjä taivaallisia maailmoja ja asuu korkeimmassa taivaallisessa maailmassa. Jokaisessa maailmankaikkeudessa on eri Brahma. Kun ihmiset puhuvat Luoja-Jumalasta, he itse asiassa puhuvat Brahmasta (joka esiintyy eri kulttuureissa eri nimillä). Hän ei ole Jumala, hän toimii vain Jumalan puolesta. Kristityt palvovat häntä ilmeisesti Jumalana, vaikka hän on puolijumala, kuolevainen kuten ihmisetkin.
        Mutta hän on maailmankaikkeutemme luoja. Jokaisella maailmankaikkeudella on oma Brahmansa. Brahma ei ole on nimi, vaan ammattinimike
        Toisinaan Brahman virka annetaan olennolle, joka on lähes sataprosenttisesti täydellinen, mutta joka ei ole täysin voittanut halua hallita. Tällaiselle sielulle annetaan mahdollisuus toimia Brahmana- luojana ja valvoa maailmankaikkeuden aineellisten ilmentymien järjestystä. Brahman elinikä on 311 biljoonaa 40 miljoonaa vuotta. Tämä luku saattaa tuntua epäuskottavalta, mutta aika menee eri tavalla korkeimmilla planeetoilla. Tämä luku on ihmisen ajanlaskennan mukainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luomisen kynnyksellä Korkein Persoonallisuus asetti Veda-tiedon Brahman sydämeen. Luomisen alussa oli vain Brahma, mutta hän ei kuitenkaan luonut Vedoja. Tämän perusteella voimme päätellä, että mikään tämän maailman olento ei olisi voinut laatia Vedoja. Vedalaisen tiedon lahjoitti aineellisen maailman luonut Korkein Herra.


        Brahma-samhita - (kirjaimellisesti "Brahman rukousten kokoelma"), yksi Gaudiya Vaishnavismin tärkeimmistä kirjoituksista. "Brahma Samhita sisältää tämän maailmankaikkeuden luojan, Brahman, Krishnalle esittämät rukoukset, jotka Brahma lausui luomisen alussa. Monien vuosisatojen ajan Brahma Samhitan tekstiä pidettiin kadonneena. Kuudennentoista vuosisadan alussa Chaitanya Mahaprabhu (1486-1534) löysi pyhiinvaellusmatkallaan Etelä-Intiassa Adi-Keshavan temppelistä Brahma-Samhitan viidennen luvun 62 shlokaa.

        ****************

        Jokaista maailmankaikkeutta hallitsevat Korkeimman Jumalan edustajat, jotka työskentelevät Hänen johdollaan ja valvovat aineellisten energioiden ilmenemismuotoja ja toimintaa. Jumala ei osallistu suoraan aineellisten universumien luomiseen ja ylläpitoon, mutta Hänen edustajansa, joita kutsutaan puolijumaliksi, ovat vastuussa niistä. Yksi tällainen edustaja on Brahma. Samaan olentoon saatetaan viitata eri tavoin eri perinteissä. Veda-perinteessä Brahma hoitaa ne luomistehtävät, jotka me yleensä liitämme Korkeimpaan Jumalaan.
        Brahma myös valvoo tiettyjä taivaallisia maailmoja ja asuu korkeimmassa taivaallisessa maailmassa. Jokaisessa maailmankaikkeudessa on eri Brahma. Kun ihmiset puhuvat Luoja-Jumalasta, he itse asiassa puhuvat Brahmasta (joka esiintyy eri kulttuureissa eri nimillä). Hän ei ole Jumala, hän toimii vain Jumalan puolesta. Kristityt palvovat häntä ilmeisesti Jumalana, vaikka hän on puolijumala, kuolevainen kuten ihmisetkin.
        Mutta hän on maailmankaikkeutemme luoja. Jokaisella maailmankaikkeudella on oma Brahmansa. Brahma ei ole on nimi, vaan ammattinimike
        Toisinaan Brahman virka annetaan olennolle, joka on lähes sataprosenttisesti täydellinen, mutta joka ei ole täysin voittanut halua hallita. Tällaiselle sielulle annetaan mahdollisuus toimia Brahmana- luojana ja valvoa maailmankaikkeuden aineellisten ilmentymien järjestystä. Brahman elinikä on 311 biljoonaa 40 miljoonaa vuotta. Tämä luku saattaa tuntua epäuskottavalta, mutta aika menee eri tavalla korkeimmilla planeetoilla. Tämä luku on ihmisen ajanlaskennan mukainen.

        https://vaniquotes.org/wiki/There_are_fourteen_Manus_in_one_day_of_Brahma

        There are fourteen Manus in one day of Brahma

        Yhdessä Brahman päivässä vaihtuu neljätoista Manua.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän meidän universumimme Brahma elää 51. elinvuottaan.

        Brahman elämä, päivä ja yö

        Kaikki aineellisessa maailmassa käy läpi syntymän, kehityksen, kypsymisen, hiipumisen ja sitten uuden inkarnaation vaiheet. Myös maailmankaikkeudella on elämänsä kesto, ja niin on myös sen asukkailla. Aineellisen maailmankaikkeutemme elämä kestää sata vuotta sen luojansa, Brahman, elämästä, mikä on 311 040 000 000 000 (kolmesataa yksitoista biljoonaa ja neljäkymmentä miljardia) maanpäällistä vuotta. Nykyinen Brahma elää 51. elinvuottaan.

        Brahman yksi päivä (kalpa) kestää 4 320 000 000 000 (neljä miljardia kolmesataa kaksikymmentä miljoonaa) vuotta ja yhtä pitkä on hänen yönsä. Brahman yön aikana elävät olennot siirtyvät ilmentymättömään tilaan, ja sitten, uuden päivän koittaessa, ne heräävät ja jatkavat vaellustaan maailmankaikkeudessa karman lakia noudattaen. Tätä voidaan verrata siihen, miten laitamme tietokoneen lepotilaan. Sitä ei voi sanoa sammutetuksi, vaan se on osittain keskeytetty ja valmis palaamaan työhön milloin tahansa.

        Maailmankaikkeuden elämän päättyessä korkeampien planeettojen tietäjät astuvat meditoiden Brahman kehoon, jota käytetään metafyysisenä avaruusaluksena. He menevät henkimaailmaan ja saavuttavat siellä ikuisen elämän. Niinpä muutkin elävät olennot, vaikka ne ovatkin inkarnoituneet muihin aineellisiin universumeihin, pysyvät edelleen syntymän ja kuoleman maailmassa.

        Maailman osittainen ja täydellinen tuhoutuminen

        Katsokaamme tarkemmin Brahman päivää, joka koostuu neljästätoista manvantarasta - hallituskaudesta. Tämä tarkoittaa, että tämän päivän, kalpan, aikana neljätoista Manua, ihmiskunnan kantaisää, vaihtuu. Me elämme heistä seitsemännen, jonka nimi on Vaivasvata-manu, aikakautta.

        Manvantaroiden välissä maailmankaikkeus tuhoutuu osittain vedenpaisumusten muodossa. Viittauksia vedenpaisumuksiin on monissa uskonnoissa ja muinaisissa tarinoissa...
        ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Brahman elämä, päivä ja yö

        Kaikki aineellisessa maailmassa käy läpi syntymän, kehityksen, kypsymisen, hiipumisen ja sitten uuden inkarnaation vaiheet. Myös maailmankaikkeudella on elämänsä kesto, ja niin on myös sen asukkailla. Aineellisen maailmankaikkeutemme elämä kestää sata vuotta sen luojansa, Brahman, elämästä, mikä on 311 040 000 000 000 (kolmesataa yksitoista biljoonaa ja neljäkymmentä miljardia) maanpäällistä vuotta. Nykyinen Brahma elää 51. elinvuottaan.

        Brahman yksi päivä (kalpa) kestää 4 320 000 000 000 (neljä miljardia kolmesataa kaksikymmentä miljoonaa) vuotta ja yhtä pitkä on hänen yönsä. Brahman yön aikana elävät olennot siirtyvät ilmentymättömään tilaan, ja sitten, uuden päivän koittaessa, ne heräävät ja jatkavat vaellustaan maailmankaikkeudessa karman lakia noudattaen. Tätä voidaan verrata siihen, miten laitamme tietokoneen lepotilaan. Sitä ei voi sanoa sammutetuksi, vaan se on osittain keskeytetty ja valmis palaamaan työhön milloin tahansa.

        Maailmankaikkeuden elämän päättyessä korkeampien planeettojen tietäjät astuvat meditoiden Brahman kehoon, jota käytetään metafyysisenä avaruusaluksena. He menevät henkimaailmaan ja saavuttavat siellä ikuisen elämän. Niinpä muutkin elävät olennot, vaikka ne ovatkin inkarnoituneet muihin aineellisiin universumeihin, pysyvät edelleen syntymän ja kuoleman maailmassa.

        Maailman osittainen ja täydellinen tuhoutuminen

        Katsokaamme tarkemmin Brahman päivää, joka koostuu neljästätoista manvantarasta - hallituskaudesta. Tämä tarkoittaa, että tämän päivän, kalpan, aikana neljätoista Manua, ihmiskunnan kantaisää, vaihtuu. Me elämme heistä seitsemännen, jonka nimi on Vaivasvata-manu, aikakautta.

        Manvantaroiden välissä maailmankaikkeus tuhoutuu osittain vedenpaisumusten muodossa. Viittauksia vedenpaisumuksiin on monissa uskonnoissa ja muinaisissa tarinoissa...
        ...

        Kun Brahman elämä päättyy, universumi tuhoutuu kokonaan. Tätä kuvataan Srimad-Bhagavatamissa (11.3.9-15)[1]. Aurinko muuttuu vähitellen yhä aktiivisemmaksi. Näin tapahtuu useiden vuosituhansien ajan, mutta viimeisen sadan vuoden ajan aurinko tuhoaa kaiken elävän. Sitten liekit raivoavat sadan vuoden ajan ja muuttavat maan tuhkaksi. Valtavat jäätiköt ja meret haihtuvat, ja syntyy mustia, piirteettömiä pilviä, jotka peittävät koko planeetan. Sitten sata vuotta sataa loputtomasti sadetta, ja universaali tulva syöksyy paistetun maan mustaan valtamereen, jonka yli ei näy auringonvaloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Brahman elämä päättyy, universumi tuhoutuu kokonaan. Tätä kuvataan Srimad-Bhagavatamissa (11.3.9-15)[1]. Aurinko muuttuu vähitellen yhä aktiivisemmaksi. Näin tapahtuu useiden vuosituhansien ajan, mutta viimeisen sadan vuoden ajan aurinko tuhoaa kaiken elävän. Sitten liekit raivoavat sadan vuoden ajan ja muuttavat maan tuhkaksi. Valtavat jäätiköt ja meret haihtuvat, ja syntyy mustia, piirteettömiä pilviä, jotka peittävät koko planeetan. Sitten sata vuotta sataa loputtomasti sadetta, ja universaali tulva syöksyy paistetun maan mustaan valtamereen, jonka yli ei näy auringonvaloa.

        Yhden päivän aikana Brahman elämässä vaihtuu siis neljätoista manaa.


        Puranojen mukaan me elämme tällä hetkellä Shraddhadevan eli Vaivasvata Manun seitsemännessä manvantarassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhden päivän aikana Brahman elämässä vaihtuu siis neljätoista manaa.


        Puranojen mukaan me elämme tällä hetkellä Shraddhadevan eli Vaivasvata Manun seitsemännessä manvantarassa.

        ”Ihmisten lisääntyminen alussa

        Kuinka ihmiset lisääntyivät alussa? Manu on meidän esi-isä ja hän sai lapsia vaimonsa kanssa mutta kenen kanssa ne lapset lisääntyivät? Keskenäänkö?”


        Kun luodaan ihminen, on aivan selvää, että luodaan aluksi pari eikä aluksi pelkkää miestä.

        Luomisen. Samaan aikaan. Se johtuu siitä, että kehojen mallit ovat jo olemassa.

        Ja silti kaikki tapahtuu tietyssä järjestyksessä.

        Luomisen kymmenen vaihetta: ensin luodaan puolijumalat, joka hallitsevat universumia (universumimme hallitus) alemmat olennot, sitten kasvit, mikro-organismit, jotka ovat ravintoa muille jne. eläimet, ihmiset, toissijaiset puolijumalat (upadevat, jotka täyttävät jotain toissijaista tehtävää universumissa, upadevat eivät kuulu universumin hallitukseen), muut olennot, demonit jne. (demoni - elävä olento, jolla on demoninen luonne).

        Lisääntyvätkö he keskenään? Eivät. Kyse ei ole siitä, että saman äidin ja isän lapset lisääntyisivät keskenään.

        Kun luodaan ihminen, on aivan selvää, että luodaan aluksi pari eikä aluksi pelkkää miestä.

        Ihmiskunnan esi-isä, Manu ja hänen vaimonsa, ensimmäinen nainen, lähtivät Brahman, maailmankaikkeutemme luojan, kehosta.

        ON AINA OTETTAVA HUOMIOON ASIAYHTEYS, KONTEKSTI, VIITEKEHYS.

        Brahmaloka, maailmankaikkeutemme korkein planeetta (Brahman, maailmankaikkeutemme TOISSIJAISEN LUOJAN, asuinpaikka). TOISSIJAISEN.

        BRAHMA, HÄNEN ENSIMMÄISET POJAT, JOTKA LÄHTEVÄT HÄN MIELESTÄÄN JNE. MUUSTAKIN JNE. OVAT AINA VIISAITA, VEDALAISIA VIISAITA, TIETÄJIÄ. BRAHMAN KEHO KOOSTUU ÄLYSTÄ, INTELLEKTISTÄ.

        Naisia ei ollut vielä ilmennyt tässä vaiheessa.

        Alussa tietäjien on vielä kehitettävä askeesin voimaa.

        ALUSSA, VIELÄ ENNEN MANUA JA SHATARUPAA - ENNEN HEITÄ JO OLIVAT OLEMASSA VEDALAISET VIISAAT, TIETÄJÄT.

        VASTA MYÖHEMMIN ILMESTYIVÄT ENSIMMÄISET IHMISET: MANU JA HÄNEN VAIMONSA SHATARUPA. HE ILMESTYIVÄT SAMANAIKAISESTI.

        Ihmiskunnan esi-isä, Manu ja hänen vaimonsa, ensimmäinen nainen, lähtivät SAMANAIKAISESTI Brahman, maailmankaikkeutemme luojan, kehosta.


        JA VASTA SEN JÄLKEEN MANUN JA SHATARUPAN TYTTÄRIÄ ANNETTIIN NÄILLE ENSIMMÄISILLE VEDALAISILLE TIETÄJILLE VAIMOIKSI.

        MYÖHEMMIN MANUN JA SHATARUPAN TYTTÄRET SAIVAT LAPSIA VEDALAISTEN TIETÄJIEN KANSSA.

        EI SIIS KESKENÄÄN MANUN LAPSET.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Ihmisten lisääntyminen alussa

        Kuinka ihmiset lisääntyivät alussa? Manu on meidän esi-isä ja hän sai lapsia vaimonsa kanssa mutta kenen kanssa ne lapset lisääntyivät? Keskenäänkö?”


        Kun luodaan ihminen, on aivan selvää, että luodaan aluksi pari eikä aluksi pelkkää miestä.

        Luomisen. Samaan aikaan. Se johtuu siitä, että kehojen mallit ovat jo olemassa.

        Ja silti kaikki tapahtuu tietyssä järjestyksessä.

        Luomisen kymmenen vaihetta: ensin luodaan puolijumalat, joka hallitsevat universumia (universumimme hallitus) alemmat olennot, sitten kasvit, mikro-organismit, jotka ovat ravintoa muille jne. eläimet, ihmiset, toissijaiset puolijumalat (upadevat, jotka täyttävät jotain toissijaista tehtävää universumissa, upadevat eivät kuulu universumin hallitukseen), muut olennot, demonit jne. (demoni - elävä olento, jolla on demoninen luonne).

        Lisääntyvätkö he keskenään? Eivät. Kyse ei ole siitä, että saman äidin ja isän lapset lisääntyisivät keskenään.

        Kun luodaan ihminen, on aivan selvää, että luodaan aluksi pari eikä aluksi pelkkää miestä.

        Ihmiskunnan esi-isä, Manu ja hänen vaimonsa, ensimmäinen nainen, lähtivät Brahman, maailmankaikkeutemme luojan, kehosta.

        ON AINA OTETTAVA HUOMIOON ASIAYHTEYS, KONTEKSTI, VIITEKEHYS.

        Brahmaloka, maailmankaikkeutemme korkein planeetta (Brahman, maailmankaikkeutemme TOISSIJAISEN LUOJAN, asuinpaikka). TOISSIJAISEN.

        BRAHMA, HÄNEN ENSIMMÄISET POJAT, JOTKA LÄHTEVÄT HÄN MIELESTÄÄN JNE. MUUSTAKIN JNE. OVAT AINA VIISAITA, VEDALAISIA VIISAITA, TIETÄJIÄ. BRAHMAN KEHO KOOSTUU ÄLYSTÄ, INTELLEKTISTÄ.

        Naisia ei ollut vielä ilmennyt tässä vaiheessa.

        Alussa tietäjien on vielä kehitettävä askeesin voimaa.

        ALUSSA, VIELÄ ENNEN MANUA JA SHATARUPAA - ENNEN HEITÄ JO OLIVAT OLEMASSA VEDALAISET VIISAAT, TIETÄJÄT.

        VASTA MYÖHEMMIN ILMESTYIVÄT ENSIMMÄISET IHMISET: MANU JA HÄNEN VAIMONSA SHATARUPA. HE ILMESTYIVÄT SAMANAIKAISESTI.

        Ihmiskunnan esi-isä, Manu ja hänen vaimonsa, ensimmäinen nainen, lähtivät SAMANAIKAISESTI Brahman, maailmankaikkeutemme luojan, kehosta.


        JA VASTA SEN JÄLKEEN MANUN JA SHATARUPAN TYTTÄRIÄ ANNETTIIN NÄILLE ENSIMMÄISILLE VEDALAISILLE TIETÄJILLE VAIMOIKSI.

        MYÖHEMMIN MANUN JA SHATARUPAN TYTTÄRET SAIVAT LAPSIA VEDALAISTEN TIETÄJIEN KANSSA.

        EI SIIS KESKENÄÄN MANUN LAPSET.

        Bhagavad Gita 10.6

        Seitsemän suurta tietäjää ja neljä muuta suurta tietäjää ennen heitä sekä Manut
        (ihmiskunnan kantaisät) virtaavat kaikki Minusta – he ovat syntyneet Minun mielestäni,
        ja kaikki erilaisia planeettoja asuttavat elävät olennot ovat heidän jälkeläisiään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bhagavad Gita 10.6

        Seitsemän suurta tietäjää ja neljä muuta suurta tietäjää ennen heitä sekä Manut
        (ihmiskunnan kantaisät) virtaavat kaikki Minusta – he ovat syntyneet Minun mielestäni,
        ja kaikki erilaisia planeettoja asuttavat elävät olennot ovat heidän jälkeläisiään.

        Brahmā tunnetaan nimellä Pitāmaha, isoisä, ja Krishna tunnetaan nimellä Prapitāmaha, isoisän isä. Näin sanotaan Bhagavad-gītān yhdessätoista luvussa (11.39).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Brahmā tunnetaan nimellä Pitāmaha, isoisä, ja Krishna tunnetaan nimellä Prapitāmaha, isoisän isä. Näin sanotaan Bhagavad-gītān yhdessätoista luvussa (11.39).

        Arjuna puhuttelee Krishnaa myös esi-isäksi, koska Hän on maailmankaikkeuden ensimmäisen elävän olennon, Brahman, isä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arjuna puhuttelee Krishnaa myös esi-isäksi, koska Hän on maailmankaikkeuden ensimmäisen elävän olennon, Brahman, isä.

        Joku joskus sanoi, että:

        "Veda-kirjoissa opetetaan että muiden maailmankaikkeuksien asukkaat saivat alkunsa Swayambhuva Manusta eli Kainin pojasta Hanokista."'

        MUTTA:

        Vedoissa ei mainita mitään tällaista, ja se on myös mahdotonta, koska Manu on miljardeja vuosia Kainia vanhempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku joskus sanoi, että:

        "Veda-kirjoissa opetetaan että muiden maailmankaikkeuksien asukkaat saivat alkunsa Swayambhuva Manusta eli Kainin pojasta Hanokista."'

        MUTTA:

        Vedoissa ei mainita mitään tällaista, ja se on myös mahdotonta, koska Manu on miljardeja vuosia Kainia vanhempi.

        "Veda-kirjoissa opetetaan että muiden maailmankaikkeuksien asukkaat saivat alkunsa Swayambhuva Manusta eli Kainin pojasta Hanokista."'

        EI OPETETA.

        Jos puhut tällaisista asioista, niin sinun pitäisi olla antaa meille sanskritinkielinen linkki. Sano lähde sanskritin kielellä, teksti, ja tekstin numero, ja sitten sama teksti muilla kielillä. Tällaista ei ole missään. Miksi sinä väität jotain sellaista, mitä ei ole olemassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Veda-kirjoissa opetetaan että muiden maailmankaikkeuksien asukkaat saivat alkunsa Swayambhuva Manusta eli Kainin pojasta Hanokista."'

        EI OPETETA.

        Jos puhut tällaisista asioista, niin sinun pitäisi olla antaa meille sanskritinkielinen linkki. Sano lähde sanskritin kielellä, teksti, ja tekstin numero, ja sitten sama teksti muilla kielillä. Tällaista ei ole missään. Miksi sinä väität jotain sellaista, mitä ei ole olemassa

        Ihmiskunnan tuntematon historia

        https://richardlthompson.com/book/forbidden-archeology
        FORBIDDEN ARCHEOLOGY
        The Hidden History of the Human Race
        by Michael A. Cremo and Richard L. Thompson


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiskunnan tuntematon historia

        https://richardlthompson.com/book/forbidden-archeology
        FORBIDDEN ARCHEOLOGY
        The Hidden History of the Human Race
        by Michael A. Cremo and Richard L. Thompson

        Brahma-samhita - (kirjaimellisesti "Brahman rukousten kokoelma"), yksi Gaudiya Vaishnavismin tärkeimmistä kirjoituksista. "Brahma Samhita sisältää tämän maailmankaikkeuden luojan, Brahman, Krishnalle esittämät rukoukset, jotka Brahma lausui luomisen alussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Brahma-samhita - (kirjaimellisesti "Brahman rukousten kokoelma"), yksi Gaudiya Vaishnavismin tärkeimmistä kirjoituksista. "Brahma Samhita sisältää tämän maailmankaikkeuden luojan, Brahman, Krishnalle esittämät rukoukset, jotka Brahma lausui luomisen alussa.

        "Onko täältä hävinnyt viikonlopun jälkeen taas keskusteluja? Palstan seuraaminen on vaikeaa."


        Tiesitkö, että voit tallentaa jopa suuriakin keskusteluketjuja vain muutamalla hiiren napsautuksella, jolloin ne ovat sinulla aina tallessa.

        Ja jos joku ne poistaa myöhemmin, se ei sinua enää haitaa, koska voit lukea niitä omalta koneeltasi myös ilman internet-yhteyttä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IS - Tapani Kansa kuoli leikkauspöydälle!

      Puoliso kertoo Tapani Kansan viimeisistä hetkistä – kuoli leikkauspöydälle – Hänelle tuli kovia kipuja alavatsaan. Yhtä
      Maailman menoa
      423
      5678
    2. Sofian hieno auto

      Seiskassa on juttua Sofian instassa olleesta kalliista ökyautosta. Jutussa kerrotaan Sofian ajavan autoaan, siis : onko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      2537
    3. Kaivatulla on asiaa

      kirjoita asiasi kaivatulle tähän ketjuun
      Ikävä
      163
      2009
    4. Eihän asia minulle kuulu...mutta

      Ketä sinä mies odotat?
      Ikävä
      84
      1585
    5. Hannu Karpo

      Kiitos sinulle kun lausuit lopuksi vielä painavaa asiaa terveydenhuollosta. Tästä me kärsimme joka päivä. Kipuja on mutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1357
    6. Lapsiporno sallittava sanoo persuehdokas

      Kyllä, luit oikein. Vaaleissa ehdolla oleva persu haluaa sallia lapsipornoa: https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/932
      Perussuomalaiset
      175
      1091
    7. Se vaan on faktaa että kepun ehdokas Sami Mäkinen poistettiin riparilta isosena

      Miksi yritettiin vaieta? Tapauksesta jo ainakin kaksi tai kolme viikkoa. Sami Mäkinen on kuntavaaliehdokas ja tällainen
      Haapavesi
      31
      1082
    8. Keksitkö mies

      mistä biisistä tulee sä ja mä mieleen?
      Ikävä
      97
      1027
    9. Ihanaa aurinkoista

      Huomenta päivää tiistaina. 🌞☺️ Kesän kukkasia odotellessa 💛🌱
      Ikävä
      313
      974
    10. Suomessa miesten työttömyys on korkeinta koko EU:ssa. Hienoa Orpo-Purra

      Työttömyys lisääntyi helmikuussa – Suomen miesten tilanne synkin EU:ssa Tilastokeskuksen mukaan työttömiä 15–74-vuotiai
      Maailman menoa
      146
      932
    Aihe