Mistä oikeastaan tulee tuo nimitys "Pohjanmaa"? Ennen luulin, että sillä on jotain tekemistä pohjoisen kanssa mutta aloin nyt epäillä. Pohjanmaalla on myös alue nimeltä "Suupohja", Mitä se tarkoittaa ja onko samaa sarjaa kuin tuo Pohjanmaa?
Pohjanmaa ja Suupohja
Anonyymi-ap
4
265
Vastaukset
Pohja on tässä asiayhteydessä muinaisskandinaavisesta lahtea tarkoittavasta sanasta 'botn' muunnettu eli mukiloitu, sanoisin.
- Anonyymi
Mutta silloinhan Pohjanlahti on Lahdenlahti! Onko järkeä?
Anonyymi kirjoitti:
Mutta silloinhan Pohjanlahti on Lahdenlahti! Onko järkeä?
Ei, mikä on hyvin tavallista. 😉
- Anonyymi
Puhutaan kyllä lahdenpohjukasta tai lahdenpohjasta mutta eihän se Pohjanmaa varsinaisesti pohjukassa ole.Se on Selkämeren ja Merenkurkun rannikolla jos Wikipediaan luotan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503884
- 1053435
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342841Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262498- 201889
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51849- 1861777
- 311621
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3871468Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91258