Lihaskuntoharjoittelu yliarvostettua

Anonyymi-ap

Somekoutsit ja influensserit pöhisee lihaskuntoharjoittelusta, mutta Sage Canaday, joka on juossut 27v ajan, sanoo että suurimmat juoksugainssit tulee lisäämällä juoksuharjoittelua. Olen samaa mieltä. Teen vain minimaalisesti lihaskuntoharjoittelua kerran viikossa, ja sekin injurypreventionia.

16

389

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Määrä harjoittelu yliarvostettua. Kolme lenkkiä viikossa riittää neljän tunnin aloitukseen.

• Anonyymi

Suurin virhe on tehdä sitä määrää ylikovaa. Silloin gainssit menee hukkaan. Läskille määrä on ongelma, koska ei pysty juoksemaan kevyttä.

• Anonyymi

Neljä tuntia alittuu sohvalta suoraan. En ymmärrä mikä tuo sun kommentti on olevinaan.

• Anonyymi

Ei se huonoa tee että ohjelmassa on koko kehon lihaskuntoharjoittelua, jaksaa nostaa, kantaa ja vetää taakkoja, tukee myös vauhtiharjoittelua. Ihmiset ykslöitä toiset kehittyy paremmin monipuolisella harjoittelulla.

• Anonyymi

Jos treeniä rajoittava tekiä on aika - kuten vissiin suurimmalla osalla tavallisista kuntoilijoista JA haluaa nimenomaan kehittyä juoksussa, niin paras tapa on juosta lisää. Jos juoksutunteja alkaa olemaan pidemmälle toistakymmentä viikossa ja touhutunteja silti jää, on lihastreenin ja crossin aika. Se mikä nyt sitten on kullekin parasta ajanvietettä jääköön itselleen päätettäväksi. Parempaan yleiskuntoon varmasti sopii fiksumpi balanssi, mutta juoksemalla kehittyy juoksussa.

• Anonyymi

vauhdikas juoksu ja mäkijuoksu korvaa lihaskuntoreenin.
      Keskivartaloo kannattaa harjottaa salilla.

• Anonyymi

Tässä lihaskuntoharjoittelijan sub4 ohjelma.

Ma: työntävät
      Ti: puolipitkä maratonvauhdilla
      Ke: jalat
      To: lyhyt palauttava
      Pe: vetävät
      La: kevyt pitkä loppunostolla
      Su: lepo

• Anonyymi

No sage canaday on siinä väärässä, että neuvoo ahnehtimaan määrää. Toimii ehkä jos piikittää testoa.

• Anonyymi

Juu. Moni hokannut, että juoksu kulkee paremmin kun ahnehtii vähemmän.

• Anonyymi

Laitapa oma aikasi todisteiden kera. Ai niin, että ole päässyt edes kymppiä maaliin. Herra tietäjä Kanada Y in juossut 2.10.

• Anonyymi

Nykyään kaikki somejuoksijat lihaskuntoharjoittelee. Turhaa. Minä vain juoksen. Ei mitään vaivoja.

• Anonyymi

Perustele väitteesi miten niin turhaa?
        Voimaharjoittelu voi parantaa juoksun taloudellisuutta jopa 8%. Tämä voi tarkoittaa useiden minuuttien parannusta kisavauhtiin.
        Testeissä lyhyillä, keskipitkillä ja pitkillä matkoilla voimaa harjoittaneet juoksijat suoriutuvat 3-5% paremmin kuin ne jotka eivät tehneet voimaharjoittelua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perustele väitteesi miten niin turhaa?
        Voimaharjoittelu voi parantaa juoksun taloudellisuutta jopa 8%. Tämä voi tarkoittaa useiden minuuttien parannusta kisavauhtiin.
        Testeissä lyhyillä, keskipitkillä ja pitkillä matkoilla voimaa harjoittaneet juoksijat suoriutuvat 3-5% paremmin kuin ne jotka eivät tehneet voimaharjoittelua.

Saman vaivan käyttää juoksemiseen, niin kunto paranee enemmän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saman vaivan käyttää juoksemiseen, niin kunto paranee enemmän.

Niinhän sitä luulisi, mikä ongelma se on tehdä voimatreeniä juoksutreenien lisäksi. Näillä voimatreenin hyödyillä otetaan ne palkintosijat kisoissa toisten nokan edestä mitkä eivät sitä tee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän sitä luulisi, mikä ongelma se on tehdä voimatreeniä juoksutreenien lisäksi. Näillä voimatreenin hyödyillä otetaan ne palkintosijat kisoissa toisten nokan edestä mitkä eivät sitä tee.

En tarkoita never easy nylkytyksen lisäämistä lihaskunnon tilalle vaan vähän kevyttä lisää ja muutamat nopeusvedot.

• Anonyymi

Minä vain juoksen,

kaljakauppaan

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      86
      6023
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      321
      5155
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2658
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2605
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      83
      1842
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      103
      1669
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1521
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      110
      1511
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      119
      1412
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1393
    Aihe