Hydrauliset vai mekaniiset levyjarrut vai V-jarrut ympärivuotiseen ajoon.

Anonyymi-ap

Nyt alkaa olemaan se aika vuodesta että olen alkanut uutta pyörää harkitsemaan ympärivuotiseen käyttöön. Niin mikkä jarrut ovat ns parhaimmat ympärivuotiseen ajoon ja helpoimmat huoltaa ja hoitaa itse?

21

317

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ylivoimaisesti täydellisimmät ovat napajarrut.

• Anonyymi

Seuraavana tulee nestetoimiset levyjarrut, jos talviajoa mietitään. Vaihteistona suosittelen Di2 sähkökäyttöistä napavaihteistoa. Kummassakaan ei ole vaijerien jäätymisongelmia.

Ei muuta kuin kireitä ketjuja ;)

• Anonyymi

Taitaapi noi V-jarrut olla jo aika harvinaisuuksia uusissa pyörissä.

• Anonyymi

Keräävät myös lunta ympärilleen noi v-jarrut. Toki lumi sulaa kun pyörää säilyttää sisätiloissa pyöräkellarissa.

• Anonyymi

hydraulinen on helpoin.

• Anonyymi

Tehokas ja tarkka myös.

• Anonyymi

V-jarrut on helpommat huoltaa ja hoitaa itse.

• Anonyymi

Hyvä vitsi. Nauroin.

• Anonyymi

Helpot huoltaa, kunnes vanne kuluu puhki. Ympärivuotisessa ajossa tapahtuu yllättävän pian.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helpot huoltaa, kunnes vanne kuluu puhki. Ympärivuotisessa ajossa tapahtuu yllättävän pian.

Vaihtaa vanteen tai ostaa uuden kiekon. Ne on halpoja nykyisin että tuskin kannattaa alkaa vannetta pelkstään vaihtamaan. Itse ajattelin niin kumminkin tehdä, kun on tubeles-vanne. Vielä joutuu kumminkin vuosia odottamaan. 2018 saakka ne olleet käytössä.
        Talviajo ei juurikaan kuluta vannetta. Omassa ympärivuotisessa ajokissa vanhin vanne on vuosimallia 2015 eikä ole juuri kulunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpöhöpö

• Anonyymi

Ehdottomasti näin. Selkeä rakenne. Itse pidän cantilevereitä vielä parempana ratkaisuna.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaihtaa vanteen tai ostaa uuden kiekon. Ne on halpoja nykyisin että tuskin kannattaa alkaa vannetta pelkstään vaihtamaan. Itse ajattelin niin kumminkin tehdä, kun on tubeles-vanne. Vielä joutuu kumminkin vuosia odottamaan. 2018 saakka ne olleet käytössä.
        Talviajo ei juurikaan kuluta vannetta. Omassa ympärivuotisessa ajokissa vanhin vanne on vuosimallia 2015 eikä ole juuri kulunut.

Miks meikä joutui vaihtamaaan vanteen 2010 ostettuun pyörään 2020 kun vanne oli kulunut ja ura oli tipotiessään vanteesta. V-jarrut ja sillopoin oli jonnin verran yli 60000km mittarissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miks meikä joutui vaihtamaaan vanteen 2010 ostettuun pyörään 2020 kun vanne oli kulunut ja ura oli tipotiessään vanteesta. V-jarrut ja sillopoin oli jonnin verran yli 60000km mittarissa.

Kaikki kuluu ja tarvii huoltoa. Varmaan jarrulevykin menee vaihtoon pari kertaa tuossa ajassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä ne vanteet kyllä kauheen helpolla kulu puhki V-jarruissa. Itsellä kuitenkin on 80luvulla ostettu crescent alkuperäisillä vanteilla. Ainoot mitä on joutunut vaihtamaan on jarrupalat 3x ja vaijerit 2x kuitenkin ympärivuotisessa käytössä ollut 45v

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se vanne mitään puhki kulu. V niin kuin vaseliini auttaa. Ja sitä kun käyttää niin V jarrut kestää pyörän iän.

• Anonyymi

Oman pyörän levyjarruissa on sellainen ikävä ominaisuus talvella että muuttuvat kovin äkkinäisiksi. Kahvaa tarvitsee painaa paljon vähemmän kuin kesällä ja rengas lukittuu herkemmin. Mielestäni vähän huono ominaisuus liukkaille keleille.

• Anonyymi

V- jarrut ylivoimaiset joka osa-alueella niin kuin vaseliini. Eli Vaseliini jatkoon .

• Anonyymi

"Huolettomin" tietysti "jalkajarru" eli napavaihteen sisällä oleva. Mulla noin 1999 ostettu pyörä jossa Shimano Nexus-4 napavaihde ja kerran vaihdettu sieltä sisältä jarrupalat, siinä se! On siinä tietysti edessä vannejarru mutta sitä en käytä käytännössä koskaan jotta vanne ei naarmuunnu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      94
      8201
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3942
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1916
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1400
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      35
      1282
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      32
      1132
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1030
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      857
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      832
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      797
    Aihe