Miten hemmetissä tämä mahan kasvu on mahdollista!?
Syön hirmu terveellisesti ja kaikkea. Mutta voimanoston olen jättänyt taka-alalle.
Voisiko alati kasvava rantapalloni johtua kulutuksen vähentymisestä? Tai toki johtuu, mutta halusin avautua iän tuomista pikkuvioista.
Nyt kirjoittaessani tuli mahtipieru ja kevenin 2Kg. Miettikää sitä kaasun määrää. Naapurikorttelissa aloitettiin jo evakuoinnit.
Oletteko lihavia?
27
315
Vastaukset
- Anonyymi
Näin aikuisuuden :) kynnyksen lähestyessä kantsii pienentää annoskokoja, kyllä se kumpu siitä madaltuu
- Anonyymi
Pienemmät lautaset kuulemma auttaa. Liikunnan säännöllisyys kiihdyttää tunneiksi metaboliaa eli se on huomioitava itse liikkumisen viemästä energiasta.
- Anonyymi
En sanoisi olevani lihana, mutta pyöreä paikka paikoin. Mä miellän lihavuuden kokovartalo ongelmaksi.
Jasu- Anonyymi
Oho, lihava. 😆
No lihana kyllä käy sekin.
Jasu
- Anonyymi
Rantapallo jumpalle niin se lähtee. Pelkkä maha on pikku haaste. Muutama päivä jossain savotassa niin pyykkilauta ponnahtaa esiin. Jos se on siellä sisällä.
- Anonyymi
Kun miesten testosteronitaso alkaa laskea noin 30-vuotiaana keskimäärin kolme prosenttia vuodessa, miehille alkaa helposti kertyä kiloja vatsan alueelle.
Testosteroni vähentää LPL-entsyymin aktiivisuutta. LPL-entsyymi vapauttaa ravinnosta rasvahappoja niin, että ne voivat varastoitua soluihin. Kun testosteronitaso laskee, LPL-entsyymin aktiivisuus kasvaa ja vyötärölle alkaa kertyä rasvaa. - Anonyymi
Jos syöt enemmän kuin kulutat, lihot.
Niin yksinkertaista se on.- Anonyymi
Olet muuten vanhanaikaisen väärässä. Syödä täytyy joka tapauksessa. Syitä lihomiseen on useita.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet muuten vanhanaikaisen väärässä. Syödä täytyy joka tapauksessa. Syitä lihomiseen on useita.
xLinerEi ei. Kyllä se on niin. Jos syöt enemmän (sanalla enemmän tarkoitan ruoan sisältämää energiaa kuten hiilihydraatteja ja rasvaa) mitä elimistö kykene kuluttamaan, niin lihoo. Syödä täytyy, mutta sillä, mitä syö niin on aika paljon merkitystä. Jos syö paljon huonoja hiilareita, kuten vaalea pastaa ja vehnää ja muutenkin ruoko/ juurikassokeria, niin lihoo taatusti, sillä niitten energian polttamiseen pitäis huhkia aika mahdottomasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
xLinerSuurin syy lihomiseen on juuri edellä mainittu - "syö enemmän kuin kuluttaa". Tietysti syömisen mukaan kuuluu myös juominen.
- Sheena
- Anonyymi
Olen. Vatsapalat näkyvät vain vaivoin, kun jännitän niitä tangolla roikkuessa 😕. Nahan alla on lämmittävä kerros varaenergiaa.
xLiner- Anonyymi
Sehän on vain normihyvä, bmi:n perusteellahan lähes jokainen säännöllisesti salilla käyvä on lievästi ylipainoinen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on vain normihyvä, bmi:n perusteellahan lähes jokainen säännöllisesti salilla käyvä on lievästi ylipainoinen
Ei se mulle ole ihan normihyvä. Tuo on kyllä totta, ettei bmi kerro ylipainosta oikein mitään.
Mittanauha ja peili ovat parempia mittareita. Ja oma historia. Jos minä saan kurottua sormieni väliin läskimakkaran keskikropan alueelta, siinä kohtaa on oikeasti läskiä. Jollekin toiselle omat makkarat ovat ehkä vain paksua nahkaa 😜
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se mulle ole ihan normihyvä. Tuo on kyllä totta, ettei bmi kerro ylipainosta oikein mitään.
Mittanauha ja peili ovat parempia mittareita. Ja oma historia. Jos minä saan kurottua sormieni väliin läskimakkaran keskikropan alueelta, siinä kohtaa on oikeasti läskiä. Jollekin toiselle omat makkarat ovat ehkä vain paksua nahkaa 😜
xLinerLöysä vatsanahka ei helposti tässä iässä enää palaudu. Mulla oli valtava vatsa kumpaakin lasta odottaessa, radin takia lapsivettä oli paljon ja ravasinkin sairaalassa yhtenään kontrolleissa. Riskiraskauksia. Kun vauvat sitten sektioitiin ulos napanuoriinsa meinaten hirttäytyä, niin revennyt iho oli kuin pullataikina. Hiukan kutistuu, vetäytyy muttei ikinä ilman leikkausta entiselleen kuten ennen raskauksia, mutta kyllä ne äkkiä tulkitaan lihavuudeksi nekin löysät. 😅
On jopa lääkäreitä jotka ei erota läskiä ja löysää nahkaa, mikä on aika huolestuttavaa potilaiden kannalta.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
xLinerNo juu siinä nyt on vähän kahta koulukuntaa, toisille minimi on paljon ja toisille enempi parempi. Oma vyö on ainut mittalaite mitä itsellä on käytössä. Linerin mittapuulla hirveä puttepossu 😁.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No juu siinä nyt on vähän kahta koulukuntaa, toisille minimi on paljon ja toisille enempi parempi. Oma vyö on ainut mittalaite mitä itsellä on käytössä. Linerin mittapuulla hirveä puttepossu 😁.
Äp-äp! Jokainen on itsensä kokoinen, ei mua kiinnosta kauheesti toisten kroppia arvostella. Omassa on ihan tarpeeksi, jos edes sitä viitsii. Aika harvoin tulee mieleen. Tää toimii vielä ihan hyvin, tää kroppa! Toimiminen on mulle tärkeämpää kuin ulkonäkö 😊
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löysä vatsanahka ei helposti tässä iässä enää palaudu. Mulla oli valtava vatsa kumpaakin lasta odottaessa, radin takia lapsivettä oli paljon ja ravasinkin sairaalassa yhtenään kontrolleissa. Riskiraskauksia. Kun vauvat sitten sektioitiin ulos napanuoriinsa meinaten hirttäytyä, niin revennyt iho oli kuin pullataikina. Hiukan kutistuu, vetäytyy muttei ikinä ilman leikkausta entiselleen kuten ennen raskauksia, mutta kyllä ne äkkiä tulkitaan lihavuudeksi nekin löysät. 😅
On jopa lääkäreitä jotka ei erota läskiä ja löysää nahkaa, mikä on aika huolestuttavaa potilaiden kannalta.
JasuNahan venymiset ja palautumiset raskausarpineen ovat kuulemma geeneissä. Ne vaan ovat. Normaaleja juttuja. Selvähän se on, jos raskausarpia on tullut, niin eihän ne venymät mihinkään katoa. Hiukan hälvenevät ja vaalenevat ajan kanssa.
Ne jotka tiputtavat painoaan useita kymmeniä kiloja voivat leikkauttaa monta kiloa löysää ylimääräistä nahkaansa urakan jälkeen. Aika hurjaakin mun mielestäni, että painoa tippuu poistetun nahan myötä vielä niin paljon.
Nykyään kun joka paikka on täynnä filtterin läpi suodatettuja kuvia, uimahallikäynnit ovat suorastaan terapeuttisia. Siellä näkee ihan oikeita ihmisiä. Suosittelen uimahallissa käyntejä kaikille, jotka ahdistuvat omasta kropastaan ja harrastavat sosiaalista mediaa...
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äp-äp! Jokainen on itsensä kokoinen, ei mua kiinnosta kauheesti toisten kroppia arvostella. Omassa on ihan tarpeeksi, jos edes sitä viitsii. Aika harvoin tulee mieleen. Tää toimii vielä ihan hyvin, tää kroppa! Toimiminen on mulle tärkeämpää kuin ulkonäkö 😊
xLinerTupla nöfnöf tälle 🙂 👍
-putte-
No niin. Kaaduin ulkoillessani ja Ruotsin Skellefteössä rapurtoitiin maanjäristys!
Lähikauppiaskin on laittanut minulle kääretorttu kiellon! Onko se edes laillista? Nyt joudun dyykkaamaan ja ostaan mansikkakääretosttua pimeiltä markkinoilta.- Anonyymi
En ole lihava mutta joudun kyllä pitämään huolta siitä mitä syön. On vain niin hyvät ruokahalut kun liikun paljon. En mässää enkä ahmi mutta valitettavasti terveellinenkin ruoka lihottaa jos sitä ei rajoita.
Oletko tiennyt, että aivot kuluttavat vähintään viidenneksen energiasta? Niin sitten jos ei kulu, niin kertyvät vararavinnoksi.
Mitö olet kuvaillut ruokavaliotasi, niin et todellakaan syö terveellisesti. Lisäksi jos syöt samaa tahtia kuin mitä punttisaliaikoinasi, etkä sitten ole fyysisesti aktiivinen, niin varmana on mahaa.
Ite olen läski, mutta se on valintakysymys. Tykkään vaan ruosta. Olen fyysisesti aktiivinen, mutta eihän se millään korvaa nautittuja ylimääräisiä kaloreita.- Anonyymi
150 kg?
- Anonyymi
Mitä oikein höpötät! Kohta väität että light colani satojen lihapiirakoiden ja light juustoni lihottaa! Naurettavaa propakandaa.
Sillä edustetaan vain vihannestuottajien etua ja ituhippien propakandaa!
Ihan vakavissaan söin pitkästä aikaa eineksen kanssa metsäsienisalaattia. Hirmu hyvää oli, vaikka olikin täynnä majoneesia. Anonyymi kirjoitti:
Mitä oikein höpötät! Kohta väität että light colani satojen lihapiirakoiden ja light juustoni lihottaa! Naurettavaa propakandaa.
Sillä edustetaan vain vihannestuottajien etua ja ituhippien propakandaa!
Ihan vakavissaan söin pitkästä aikaa eineksen kanssa metsäsienisalaattia. Hirmu hyvää oli, vaikka olikin täynnä majoneesia.Miksi puhelin uloskirjautulee ja omaa oman tahdon? Tekoäly tulee terminaattorien kanssa. Oletko valmis?
- Anonyymi
En.. koska vahdin haukkana painoani. Sitä vaikeampaa mitä enemmän ikää tulee..
- Sheena - Anonyymi
Etkös sinä olekkin se naisten haukkuja? Ja nyt märiset täällä omia läskejäsi kun et viitsi urheilla ja pitää huolta ulkonäöstäsi? 🤷♀️
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167160- 1992547
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1041992En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761538Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911079- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77863
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7718