Että mistähän tommonenkin on voinu tulla. Ja miten ton vois hoitaa, kun karhaa koko ajan.
Tuleeks teille koskaan hiertymiä ja mihin?
Kyynärpäässä hiertymä.
34
335
Vastaukset
- Anonyymi
Ootko kokeillut pepantteenia?
- Anonyymi
Jos se tuli siitä ruosteesta? Iho-oireilua? En tiedä hydrokortisonista. Jos diagnoosi on epäselvä niin huuhtelisin vain alkoholilla ja peittäisin sen jollakin. Googlessa pomppasi tällainen kysymys ilmoille: "Voiko hydrokortisonia laittaa terskaan?" 😄 Jos termin "hydrokortisonia" korvataan termeillä "maailman vahvinta chilipulveria", niin vastaus olisi: "Kokeile 😉".
En oo alkoholia kyllä tolleen käyttäny, mutta joo. Ei tullu ruosteesta. Epäilen yhtä toista juttua.
Miks hydrokortisonia pitäs laittaa terskaan?- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
En oo alkoholia kyllä tolleen käyttäny, mutta joo. Ei tullu ruosteesta. Epäilen yhtä toista juttua.
Miks hydrokortisonia pitäs laittaa terskaan?En tiedä, se kysymys vain sattui olemaan esillä siellä 🙃. Alkoholilla tarkoitan desinfiointiainetta. On ollut lämpimiä ilmoja. Voisiko kyynärpääsi olla altistunut auringolle? Keväällä iho lienee herkempi talven jäljiltä kun ei ole saanut aurinkoa. Rystyseni ovat meinanneet aueta viime päivinä kuivuuden vuoksi. Kosteusvoidetta kannattaa kokeilla kuten tuossa alempana mainitaan.
- Anonyymi
Hiertymä se tuskin on, ellei siihen ole hiertänyt mikään etkä ole hiertänyt sitä mihinkään (salilla urheillessa?) 🤔 ts. mistä päättelet sen olevan hiertymä? Voisi olla esimerkiksi ihottuma?
- Sheena - Anonyymi
Ai joo ja "karhaaminen" viittaa mitä ilmeisemmin kuivaan ihoon. Siihen auttaa rasvaus perusvoiteella.
- Sheena- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Eli sittenkin perusvoidetta eikä pepanteenia?
Jos se on vain karhea - ei kutise, ei kirvele ei mitään, niin perusvoiteella pitäisi hoitua. Oletko jo jotain laittanut?
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
Jos se on vain karhea - ei kutise, ei kirvele ei mitään, niin perusvoiteella pitäisi hoitua. Oletko jo jotain laittanut?
- SheenaJuu mä uitin sen perusvoiteella, tuntuu jo paremmalta.
Kiitos neuvosta.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- SheenaSheena on on varmempi tietäjä kuin silminnäkijä. Osaa sanoa, että näkijän kertomus ei pidä paikkansa, vaikkei itse ole paikalla ollutkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sheena on on varmempi tietäjä kuin silminnäkijä. Osaa sanoa, että näkijän kertomus ei pidä paikkansa, vaikkei itse ole paikalla ollutkaan.
Sheena on siitä harvinainen, että pystyy jälkikäteen muuttamaan valeeksi asian, joka alkujaan oli tosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sheena on siitä harvinainen, että pystyy jälkikäteen muuttamaan valeeksi asian, joka alkujaan oli tosi.
Ja kaikkien kummallisinta on, että ilmeisen tosissaan uskoo puhuneensa totta, vaikka ei ole itse nähnyt. Mistä on kyse?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kaikkien kummallisinta on, että ilmeisen tosissaan uskoo puhuneensa totta, vaikka ei ole itse nähnyt. Mistä on kyse?
Onko kyse satuilusta eli konfabuloinnista, jossa ulkopuolinen ei voi saada selkoa, mitä henkilön käsitteistössä tarkoittaa todellisuus? Vai onko hänelle todellisuus kulloisenkin tarpeen mukaan vapaasti vaihteleva käsite?
Olen tavannut kolme konfaluloijaa, mahdollisesti Sheenan lisäksi, enkä ole heidän kauttaan tullut sen selkeämpään ratkaisuun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kyse satuilusta eli konfabuloinnista, jossa ulkopuolinen ei voi saada selkoa, mitä henkilön käsitteistössä tarkoittaa todellisuus? Vai onko hänelle todellisuus kulloisenkin tarpeen mukaan vapaasti vaihteleva käsite?
Olen tavannut kolme konfaluloijaa, mahdollisesti Sheenan lisäksi, enkä ole heidän kauttaan tullut sen selkeämpään ratkaisuun.Luin aikoinaan kliinisen kuvauksen, jossa alkoholin rappeuttamat aivot tuottivat konfabulointia. Potilas luuli lääkäriä maalariksi, koska tällä oli valkoinen takki. Voi ymmärtää, että konfabuloi, mutta ei voi käsittää, mitä kuvittelevissa aivoissa tapahtuu.
Ajatus satuilusta on vain heitto, kun etsin selityksiä, miksi Sheenalla tosi muuttuu epätodeksi. Olisiko selitys sittenkin ehkä vain se, ettei voi pelätessään julkista kasvojenmenetystä myöntää erehtyneensä, kun on tullut sanoneeksi jotakin. Onko olemassa näin lujaa inttämistä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tavannut kolme konfaluloijaa, mahdollisesti Sheenan lisäksi, enkä ole heidän kauttaan tullut sen selkeämpään ratkaisuun.Tuossahan neuvottiin vain laittamaan ihovoidetta. Taidat olla itse ihan konfaluloija.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luin aikoinaan kliinisen kuvauksen, jossa alkoholin rappeuttamat aivot tuottivat konfabulointia. Potilas luuli lääkäriä maalariksi, koska tällä oli valkoinen takki. Voi ymmärtää, että konfabuloi, mutta ei voi käsittää, mitä kuvittelevissa aivoissa tapahtuu.
Ajatus satuilusta on vain heitto, kun etsin selityksiä, miksi Sheenalla tosi muuttuu epätodeksi. Olisiko selitys sittenkin ehkä vain se, ettei voi pelätessään julkista kasvojenmenetystä myöntää erehtyneensä, kun on tullut sanoneeksi jotakin. Onko olemassa näin lujaa inttämistä?Enpä tietenkään ole enää muuten miettinyt vuosientakaista kummallisuutta, tuli vain mieleen, kun törmäsin tuttuun nimeen. Se kyllä jäi ikuisesti muistiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä tietenkään ole enää muuten miettinyt vuosientakaista kummallisuutta, tuli vain mieleen, kun törmäsin tuttuun nimeen. Se kyllä jäi ikuisesti muistiin.
No mikä tämä nimi on, vain konfsluoitko senkin? Oletko nyt oikeasti järissäsi, vai oletko vetänyt kaksin käsin viinaa koko illan?
JeroP kirjoitti:
Juu mä uitin sen perusvoiteella, tuntuu jo paremmalta.
Kiitos neuvosta.Turhaa kävin täällä neuvomassa sinulla sen verta jo yksinäisyyden poistajia pitää ensikerralla selata enemmän
valtakunta kirjoitti:
Turhaa kävin täällä neuvomassa sinulla sen verta jo yksinäisyyden poistajia pitää ensikerralla selata enemmän
Ei se nyt turhasta ollut, toi on tänään taas ärtynyt uudelleen ja kovettunut?
Mulla on joskus ollu kyynärpäässä semmone karhentuma, mietin et oisko tullu ku sillon paljo istuin pöydän ääressä kännykkää selaamassa, samalla nojaten kyynärpäähän🤔
Nykyisestä työhommasta johtuen on yhtenään pientä nirhaumaa, naarmua ja mustelmaa varsinkin käsivarsissa,
Mut kuten yks entinen työkaveri totesi, ei se kolo komiasa haittaa😁- Anonyymi
Niitä kuulemma usei matoista tulee kun olet nelinkontin poikkis sun b-rappua työstää mu toivottavasti oli edes nautinnollista
- Anonyymi
Mulla oli maitorupi lapsesta kroonisena 35 vuotiaaksi vasen kyynärpää. Nyt 63 vuotiaana on tullut taas rupea miltei samaan paikkaan. En tiedä, toivottavasti kesä auttaa.
- Anonyymi
Eikö perusvoide auta?
Talven aikana iho pääsee kuivumaan ja siihen tulee helposti hiertymiä. Kokeile kosteuttavaa ja hoitavaa perusvoidetta.
Apteekista esim. Aqualan Plus, Miniderm, Humektan ja Apobase ovat hyviä perusvoiteita.- Anonyymi
Kyllä tulee, aina kyynärpäissä ja polvissa 😅🤣 kokeile lakanoita, jotka on pehmeämpää matskua..
Älä enää hakkaa niitä ätmejä kyynärpäillä. Rystysissä on enemmän kestävyyttä.
- Anonyymi
Teekkarilla havaittiin uusiutuva hiertymä otsassa. Oire loppui, kun teekkari oppi kynnyksen kohdalla kohottamaan päätään.
- Anonyymi
Polviin tullut joskus 😉 siitä on kaun kaun aikaa.
Tottakai kultaseni tarvitset siihen Bepanthen Voidetta
Sir sellainen suojalaastari johon voi pistää sisään tilkan tuota bepanthenia
https://www.bepanthen.fi/tutustu-tuotteisiin/ihonhoito/bepanthen-voide- Anonyymi
Yksi hyvä suositus myös Locobase Repair hyväksi havaittu ja paransi jopa hyvin vakavan ruhjeen.
- Anonyymi
Kuten kansanperinteen mukaan kuulukin, trollit eli trullit eli noidat ovat nyt pääsiäislauantaina voimaantuneita. Muistopäivän aktuaalistama tapahtuma tuntui niin todelliselta, kuin se olisi vallan toistunut.
Ihmisistä tuntui, ettei vain vietetty muistopäivää, vaan että nyt pääsiäislauantaina Kristus taas oli tuonelassa ja siten kykenemätön auttamaan ihmisiä, jolloin trullit kykenivät tekemään ilkeyksiään naapureiden navetassa Kristuksen estämättä. Siitä siis kumpuaa noitaperinne.Joo siitähän se johtuu, kun näin pääsiäislauantaina näköjään pahenee. Jos huomenna sitten paranisi. Ja jos ei parane, niin mä hitsaan metallista siihen uuden nivelen. Ja sitten yhdistän vaan käden verenkiertoon letkuliittimin ja lopuks kolvaan hermot yhteen. Ja on käsi entistä ehompi. Luulis jo tollasella kyynärpäällä jo saavan huomiota tuolla naisrintamalla.
- Anonyymi
Assabovesobelow yhtymä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222401- 612327
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062270- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381522- 321480
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371422- 281190
- 951171
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201156