Kyynärpäässä hiertymä.

Että mistähän tommonenkin on voinu tulla. Ja miten ton vois hoitaa, kun karhaa koko ajan.

Tuleeks teille koskaan hiertymiä ja mihin?

34

531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ootko kokeillut pepantteenia?

    • Anonyymi

      Jos se tuli siitä ruosteesta? Iho-oireilua? En tiedä hydrokortisonista. Jos diagnoosi on epäselvä niin huuhtelisin vain alkoholilla ja peittäisin sen jollakin. Googlessa pomppasi tällainen kysymys ilmoille: "Voiko hydrokortisonia laittaa terskaan?" 😄 Jos termin "hydrokortisonia" korvataan termeillä "maailman vahvinta chilipulveria", niin vastaus olisi: "Kokeile 😉".

      • En oo alkoholia kyllä tolleen käyttäny, mutta joo. Ei tullu ruosteesta. Epäilen yhtä toista juttua.

        Miks hydrokortisonia pitäs laittaa terskaan?


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        En oo alkoholia kyllä tolleen käyttäny, mutta joo. Ei tullu ruosteesta. Epäilen yhtä toista juttua.

        Miks hydrokortisonia pitäs laittaa terskaan?

        En tiedä, se kysymys vain sattui olemaan esillä siellä 🙃. Alkoholilla tarkoitan desinfiointiainetta. On ollut lämpimiä ilmoja. Voisiko kyynärpääsi olla altistunut auringolle? Keväällä iho lienee herkempi talven jäljiltä kun ei ole saanut aurinkoa. Rystyseni ovat meinanneet aueta viime päivinä kuivuuden vuoksi. Kosteusvoidetta kannattaa kokeilla kuten tuossa alempana mainitaan.


    • Anonyymi

      Hiertymä se tuskin on, ellei siihen ole hiertänyt mikään etkä ole hiertänyt sitä mihinkään (salilla urheillessa?) 🤔 ts. mistä päättelet sen olevan hiertymä? Voisi olla esimerkiksi ihottuma?

      - Sheena

    • Anonyymi

      Ai joo ja "karhaaminen" viittaa mitä ilmeisemmin kuivaan ihoon. Siihen auttaa rasvaus perusvoiteella.

      - Sheena

      • Eli sittenkin perusvoidetta eikä pepanteenia?


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Eli sittenkin perusvoidetta eikä pepanteenia?

        Jos se on vain karhea - ei kutise, ei kirvele ei mitään, niin perusvoiteella pitäisi hoitua. Oletko jo jotain laittanut?

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos se on vain karhea - ei kutise, ei kirvele ei mitään, niin perusvoiteella pitäisi hoitua. Oletko jo jotain laittanut?

        - Sheena

        Juu mä uitin sen perusvoiteella, tuntuu jo paremmalta.

        Kiitos neuvosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se on vain karhea - ei kutise, ei kirvele ei mitään, niin perusvoiteella pitäisi hoitua. Oletko jo jotain laittanut?

        - Sheena

        Sheena on on varmempi tietäjä kuin silminnäkijä. Osaa sanoa, että näkijän kertomus ei pidä paikkansa, vaikkei itse ole paikalla ollutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sheena on on varmempi tietäjä kuin silminnäkijä. Osaa sanoa, että näkijän kertomus ei pidä paikkansa, vaikkei itse ole paikalla ollutkaan.

        Sheena on siitä harvinainen, että pystyy jälkikäteen muuttamaan valeeksi asian, joka alkujaan oli tosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sheena on siitä harvinainen, että pystyy jälkikäteen muuttamaan valeeksi asian, joka alkujaan oli tosi.

        Ja kaikkien kummallisinta on, että ilmeisen tosissaan uskoo puhuneensa totta, vaikka ei ole itse nähnyt. Mistä on kyse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kaikkien kummallisinta on, että ilmeisen tosissaan uskoo puhuneensa totta, vaikka ei ole itse nähnyt. Mistä on kyse?

        Onko kyse satuilusta eli konfabuloinnista, jossa ulkopuolinen ei voi saada selkoa, mitä henkilön käsitteistössä tarkoittaa todellisuus? Vai onko hänelle todellisuus kulloisenkin tarpeen mukaan vapaasti vaihteleva käsite?

        Olen tavannut kolme konfaluloijaa, mahdollisesti Sheenan lisäksi, enkä ole heidän kauttaan tullut sen selkeämpään ratkaisuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kyse satuilusta eli konfabuloinnista, jossa ulkopuolinen ei voi saada selkoa, mitä henkilön käsitteistössä tarkoittaa todellisuus? Vai onko hänelle todellisuus kulloisenkin tarpeen mukaan vapaasti vaihteleva käsite?

        Olen tavannut kolme konfaluloijaa, mahdollisesti Sheenan lisäksi, enkä ole heidän kauttaan tullut sen selkeämpään ratkaisuun.

        Luin aikoinaan kliinisen kuvauksen, jossa alkoholin rappeuttamat aivot tuottivat konfabulointia. Potilas luuli lääkäriä maalariksi, koska tällä oli valkoinen takki. Voi ymmärtää, että konfabuloi, mutta ei voi käsittää, mitä kuvittelevissa aivoissa tapahtuu.

        Ajatus satuilusta on vain heitto, kun etsin selityksiä, miksi Sheenalla tosi muuttuu epätodeksi. Olisiko selitys sittenkin ehkä vain se, ettei voi pelätessään julkista kasvojenmenetystä myöntää erehtyneensä, kun on tullut sanoneeksi jotakin. Onko olemassa näin lujaa inttämistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kyse satuilusta eli konfabuloinnista, jossa ulkopuolinen ei voi saada selkoa, mitä henkilön käsitteistössä tarkoittaa todellisuus? Vai onko hänelle todellisuus kulloisenkin tarpeen mukaan vapaasti vaihteleva käsite?

        Olen tavannut kolme konfaluloijaa, mahdollisesti Sheenan lisäksi, enkä ole heidän kauttaan tullut sen selkeämpään ratkaisuun.

        Tuossahan neuvottiin vain laittamaan ihovoidetta. Taidat olla itse ihan konfaluloija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin aikoinaan kliinisen kuvauksen, jossa alkoholin rappeuttamat aivot tuottivat konfabulointia. Potilas luuli lääkäriä maalariksi, koska tällä oli valkoinen takki. Voi ymmärtää, että konfabuloi, mutta ei voi käsittää, mitä kuvittelevissa aivoissa tapahtuu.

        Ajatus satuilusta on vain heitto, kun etsin selityksiä, miksi Sheenalla tosi muuttuu epätodeksi. Olisiko selitys sittenkin ehkä vain se, ettei voi pelätessään julkista kasvojenmenetystä myöntää erehtyneensä, kun on tullut sanoneeksi jotakin. Onko olemassa näin lujaa inttämistä?

        Enpä tietenkään ole enää muuten miettinyt vuosientakaista kummallisuutta, tuli vain mieleen, kun törmäsin tuttuun nimeen. Se kyllä jäi ikuisesti muistiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä tietenkään ole enää muuten miettinyt vuosientakaista kummallisuutta, tuli vain mieleen, kun törmäsin tuttuun nimeen. Se kyllä jäi ikuisesti muistiin.

        No mikä tämä nimi on, vain konfsluoitko senkin? Oletko nyt oikeasti järissäsi, vai oletko vetänyt kaksin käsin viinaa koko illan?


      • JeroP kirjoitti:

        Juu mä uitin sen perusvoiteella, tuntuu jo paremmalta.

        Kiitos neuvosta.

        Turhaa kävin täällä neuvomassa sinulla sen verta jo yksinäisyyden poistajia pitää ensikerralla selata enemmän


      • valtakunta kirjoitti:

        Turhaa kävin täällä neuvomassa sinulla sen verta jo yksinäisyyden poistajia pitää ensikerralla selata enemmän

        Ei se nyt turhasta ollut, toi on tänään taas ärtynyt uudelleen ja kovettunut?


    • Mulla on joskus ollu kyynärpäässä semmone karhentuma, mietin et oisko tullu ku sillon paljo istuin pöydän ääressä kännykkää selaamassa, samalla nojaten kyynärpäähän🤔

      Nykyisestä työhommasta johtuen on yhtenään pientä nirhaumaa, naarmua ja mustelmaa varsinkin käsivarsissa,
      Mut kuten yks entinen työkaveri totesi, ei se kolo komiasa haittaa😁

    • Anonyymi

      Niitä kuulemma usei matoista tulee kun olet nelinkontin poikkis sun b-rappua työstää mu toivottavasti oli edes nautinnollista

    • Anonyymi

      Mulla oli maitorupi lapsesta kroonisena 35 vuotiaaksi vasen kyynärpää. Nyt 63 vuotiaana on tullut taas rupea miltei samaan paikkaan. En tiedä, toivottavasti kesä auttaa.

      • Anonyymi

        Eikö perusvoide auta?


    • Talven aikana iho pääsee kuivumaan ja siihen tulee helposti hiertymiä. Kokeile kosteuttavaa ja hoitavaa perusvoidetta.
      Apteekista esim. Aqualan Plus, Miniderm, Humektan ja Apobase ovat hyviä perusvoiteita.

    • Anonyymi

      Kyllä tulee, aina kyynärpäissä ja polvissa 😅🤣 kokeile lakanoita, jotka on pehmeämpää matskua..

    • Älä enää hakkaa niitä ätmejä kyynärpäillä. Rystysissä on enemmän kestävyyttä.

    • Anonyymi

      Teekkarilla havaittiin uusiutuva hiertymä otsassa. Oire loppui, kun teekkari oppi kynnyksen kohdalla kohottamaan päätään.

    • Anonyymi

      Polviin tullut joskus 😉 siitä on kaun kaun aikaa.

      • Juu, laitetaan. Kiitos neuvosta.


    • Anonyymi

      Yksi hyvä suositus myös Locobase Repair hyväksi havaittu ja paransi jopa hyvin vakavan ruhjeen.

    • Anonyymi

      Kuten kansanperinteen mukaan kuulukin, trollit eli trullit eli noidat ovat nyt pääsiäislauantaina voimaantuneita. Muistopäivän aktuaalistama tapahtuma tuntui niin todelliselta, kuin se olisi vallan toistunut.

      Ihmisistä tuntui, ettei vain vietetty muistopäivää, vaan että nyt pääsiäislauantaina Kristus taas oli tuonelassa ja siten kykenemätön auttamaan ihmisiä, jolloin trullit kykenivät tekemään ilkeyksiään naapureiden navetassa Kristuksen estämättä. Siitä siis kumpuaa noitaperinne.

      • Joo siitähän se johtuu, kun näin pääsiäislauantaina näköjään pahenee. Jos huomenna sitten paranisi. Ja jos ei parane, niin mä hitsaan metallista siihen uuden nivelen. Ja sitten yhdistän vaan käden verenkiertoon letkuliittimin ja lopuks kolvaan hermot yhteen. Ja on käsi entistä ehompi. Luulis jo tollasella kyynärpäällä jo saavan huomiota tuolla naisrintamalla.


    • Anonyymi

      Assabovesobelow yhtymä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe