Kumpaa käytät?

Natriumbikarbonaattia alias ruokasoodaa vai närästyslääķeitä? Katsoppas kalliin Samariinin vaikuttava aine. Aivan. Sama aine triplahinta.

30

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En kumpaakaa kun ei ole koskaan ollut tarvetta. Ruokasoodaa voidaan käyttää myös siivoamiseen ja leivontaan. Joten monipuolinen aine.

      • Totta. Jos ruokasooda tai harmaa teippi ei auta...😁


      • Anonyymi
        S1miti kirjoitti:

        Totta. Jos ruokasooda tai harmaa teippi ei auta...😁

        Mä en ole kyllä sitä ilmaistointiteippiäkään joutunut käyttää tai käytin talvikenkien kantapään vuoraamiseen, kun sisäpohja oli rikki, mutta innostuin sitten teippaa niin ettei jalka enää mennyt kenkään. Joten kyllä se ilmastointiteippi on tehokas. Kuhan osaa oikein käyttää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä en ole kyllä sitä ilmaistointiteippiäkään joutunut käyttää tai käytin talvikenkien kantapään vuoraamiseen, kun sisäpohja oli rikki, mutta innostuin sitten teippaa niin ettei jalka enää mennyt kenkään. Joten kyllä se ilmastointiteippi on tehokas. Kuhan osaa oikein käyttää.

        Ei se ilmastointiteippiä ole vaan tehtaissa käytettävää harmaata teippiä. Joustavampaa ja lujempaa.


      • Anonyymi
        S1miti kirjoitti:

        Ei se ilmastointiteippiä ole vaan tehtaissa käytettävää harmaata teippiä. Joustavampaa ja lujempaa.

        No minä olen käyttänyt ilmastointiteippiä ja sekin on väriltään harmaata. Minä en tiedä millaista teippiä tehtaissa käytetään.


      • Anonyymi
        S1miti kirjoitti:

        Ei se ilmastointiteippiä ole vaan tehtaissa käytettävää harmaata teippiä. Joustavampaa ja lujempaa.

        Kyllä tuo ilmastointiteippikin joustaa. Mitä teippiä tehtaissa käytetään?


      • S1miti
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo ilmastointiteippikin joustaa. Mitä teippiä tehtaissa käytetään?

        Ihan 3M teollisuustéippiä.


      • Anonyymi
        S1miti kirjoitti:

        Ihan 3M teollisuustéippiä.

        Kun tutustuin tuotteisiin niin ilmastointiteippikin on teollisuusteippi.Eli tavallaan mä käytän teollisuusteippiä kun käytän ilmastointiteippiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun tutustuin tuotteisiin niin ilmastointiteippikin on teollisuusteippi.Eli tavallaan mä käytän teollisuusteippiä kun käytän ilmastointiteippiä.

        Ei. Se tehtaan teippi on joustavampaa ja kestää enemmän lämpöä. Mutta on mullakin yhdet kenkulit korjattu roudarilla. Sievin turvasaapas. Edes se ei kestänyt sekoiluani.


    • Anonyymi

      Ruokasooda, jos joskus närästää. Ruokavaliohoidolla olen päässyt närästyksestä eroon. Söin joskus vuosia happosalpaajia ja sain pahan raudanpuuteanemian. Lääkkeet sairastuttaa ja sen lisäksi ovat tosiaankin kalliita!

      • Anonyymi

        Pitkäaikainen happosalpaajien käyttö voi aiheuttaa raudanpuuteanemiaa. Eli on yleistä ja lääkäreillä kyllä tiedossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitkäaikainen happosalpaajien käyttö voi aiheuttaa raudanpuuteanemiaa. Eli on yleistä ja lääkäreillä kyllä tiedossa.

        Hirmu pimitettyä tietoa kansalta. Kohta en uskalla syödä mitään.


      • Anonyymi
        S1miti kirjoitti:

        Hirmu pimitettyä tietoa kansalta. Kohta en uskalla syödä mitään.

        Voi johtua siitä että happosalpaajia saa ilman reseptiä ja jos ei tiedä että voi aiheuttaa raudanpuutetta niin silloin se ei ole lääkärin vika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi johtua siitä että happosalpaajia saa ilman reseptiä ja jos ei tiedä että voi aiheuttaa raudanpuutetta niin silloin se ei ole lääkärin vika.

        Esim somacille ei ole ilmoitettu haittavaikutuksia . Sitten on muita happosalpaajia joilla on liuta haittavaikutuksia. Jahas jos sitä menis nukkuu.


    • Minulla on hoitamaton refluksitauti. Syön aivan liikaa Rennietä, mikä ei ole terveellistä. Olisiko mitään vinkkejä tai lääkesuosituksia?

      • Kuulostaa hirmu ilkeälle jutulle.


      • Anonyymi

        Vaikeimmissa tapauksissa, esimerkiksi silloin, kun ruokatorven tulehdus ei parane lääkkeillä, refluksitautia on mahdollista hoitaa leikkauksella. Yleisin leikkaustekniikka on ns. Nissenin fundoplikaatio, jossa mahalaukun yläosasta muodostetaan eräänlainen mansetti ruokatorven alaosan ympärille, mikä estää takaisinvirtauksen. Leikkauksen pitkäaikaistulokset ovat hyvät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikeimmissa tapauksissa, esimerkiksi silloin, kun ruokatorven tulehdus ei parane lääkkeillä, refluksitautia on mahdollista hoitaa leikkauksella. Yleisin leikkaustekniikka on ns. Nissenin fundoplikaatio, jossa mahalaukun yläosasta muodostetaan eräänlainen mansetti ruokatorven alaosan ympärille, mikä estää takaisinvirtauksen. Leikkauksen pitkäaikaistulokset ovat hyvät.

        No nyt tuli tietoa.


      • Anonyymi
        S1miti kirjoitti:

        No nyt tuli tietoa.

        Tunnustan että käytin googlea tiedon hakemiseen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tunnustan että käytin googlea tiedon hakemiseen

        Ällös välitä.monesti ihmispolot tekevät niiim


      • Anonyymi
        S1miti kirjoitti:

        No nyt tuli tietoa.

        Tosin on tossa leikkauksen jälkeen ikäviä oireita. Kun luin mitä oireita tosta leikkauksesta voi tulla niin en suosittele.

        ja googlen mukaan tehokkain hoito närästykseen ovat protonipumpun estäjät eli PPI-lääkkeet, jotka estävät mahahapon eritystä. Näitä lääkkeitä myydään apteekissa esimerkiksi kauppanimillä Losec, Somac Control ja Zolt. – Lääkettä otetaan ensin päivittäin, kunnes oire poistuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tosin on tossa leikkauksen jälkeen ikäviä oireita. Kun luin mitä oireita tosta leikkauksesta voi tulla niin en suosittele.

        ja googlen mukaan tehokkain hoito närästykseen ovat protonipumpun estäjät eli PPI-lääkkeet, jotka estävät mahahapon eritystä. Näitä lääkkeitä myydään apteekissa esimerkiksi kauppanimillä Losec, Somac Control ja Zolt. – Lääkettä otetaan ensin päivittäin, kunnes oire poistuu.

        Kerran kirurgi tuumasi että kipuja ei tule. Hitsi mulla oli kassillinen lääkkeitä. 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tosin on tossa leikkauksen jälkeen ikäviä oireita. Kun luin mitä oireita tosta leikkauksesta voi tulla niin en suosittele.

        ja googlen mukaan tehokkain hoito närästykseen ovat protonipumpun estäjät eli PPI-lääkkeet, jotka estävät mahahapon eritystä. Näitä lääkkeitä myydään apteekissa esimerkiksi kauppanimillä Losec, Somac Control ja Zolt. – Lääkettä otetaan ensin päivittäin, kunnes oire poistuu.

        Lääkäri ei suositellut minun tapauksessa leikkausta. Sanoi, että voi huonontaa tilannetta. Mutta pitää varmaan kipaista arvauskeskukseen hakemaan jotain troppia.


    • Anonyymi

      Itsehoitolääkkeet refluksin hoitoon

      Antasidit (mahahappoja neutraloivat lääkkeet) ja Alginaatit

      Tiedonnälkä on kova mutta nyt laitan aivot narikkaan ja tiedon hakeminen saa jatkua myöhemmin

    • Anonyymi

      Ruokasoodaa on hätävarana, mutta onneksi tietynlaisella ruokavaliolla pysyy poltteet kurissa.

    • Anonyymi

      MIkä näistä on vaikuttava aine?

      1 annospussi à 4 g sisältää:
      Natriumbikarbonaatti 2130 mg
      Sitruunahappo 1710 mg
      Natriumkarbonaatti 120 mg
      Kaliumnatriumtartraatti 40 mg

      • Anonyymi

        AP varmaankin harhakuvittelee että sisältölistalla ensimmäisenä oleva osatekijä, jota tuotteessa on eniten, olisi myös tuotteen vaikuttava aine. Esimerkkinä kahvijuoma, siinä on vaikuttava aine AP:lle olisi vesi.


    • Anonyymi

      Mulla on närästykseen reseptilääkitys. Somac. Refluksi nääs ei noista muista tokene.

      Kipulääkkeet on mahan tuho.

      Jasu

    • Anonyymi

      Nappaa ojanreunasta pajunoksa ja vuole uloin kuoriosa pois. Ota nila talteen ja laita poskeen. Maistuukin ihan asperiinilta. Tässä tapauksessa älä niele.

    • Anonyymi

      En kumpaakaan. Jos on vatsavaivaa, otan maitohappobakteereita (Vivomixx jauheena on paras - ja aivan yllättäen kallein).

      - Sheena

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1057
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      940
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      297
      755
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe