Kumpaa käytät?

Natriumbikarbonaattia alias ruokasoodaa vai närästyslääķeitä? Katsoppas kalliin Samariinin vaikuttava aine. Aivan. Sama aine triplahinta.

30

214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En kumpaakaa kun ei ole koskaan ollut tarvetta. Ruokasoodaa voidaan käyttää myös siivoamiseen ja leivontaan. Joten monipuolinen aine.

• Totta. Jos ruokasooda tai harmaa teippi ei auta...😁

• Anonyymi
        S1miti kirjoitti:

Totta. Jos ruokasooda tai harmaa teippi ei auta...😁

Mä en ole kyllä sitä ilmaistointiteippiäkään joutunut käyttää tai käytin talvikenkien kantapään vuoraamiseen, kun sisäpohja oli rikki, mutta innostuin sitten teippaa niin ettei jalka enää mennyt kenkään. Joten kyllä se ilmastointiteippi on tehokas. Kuhan osaa oikein käyttää.

• Anonyymi kirjoitti:

Mä en ole kyllä sitä ilmaistointiteippiäkään joutunut käyttää tai käytin talvikenkien kantapään vuoraamiseen, kun sisäpohja oli rikki, mutta innostuin sitten teippaa niin ettei jalka enää mennyt kenkään. Joten kyllä se ilmastointiteippi on tehokas. Kuhan osaa oikein käyttää.

Ei se ilmastointiteippiä ole vaan tehtaissa käytettävää harmaata teippiä. Joustavampaa ja lujempaa.

• Anonyymi
        S1miti kirjoitti:

Ei se ilmastointiteippiä ole vaan tehtaissa käytettävää harmaata teippiä. Joustavampaa ja lujempaa.

No minä olen käyttänyt ilmastointiteippiä ja sekin on väriltään harmaata. Minä en tiedä millaista teippiä tehtaissa käytetään.

• Anonyymi
        S1miti kirjoitti:

Kyllä tuo ilmastointiteippikin joustaa. Mitä teippiä tehtaissa käytetään?

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä tuo ilmastointiteippikin joustaa. Mitä teippiä tehtaissa käytetään?

Ihan 3M teollisuustéippiä.

• Anonyymi
        S1miti kirjoitti:

Ihan 3M teollisuustéippiä.

Kun tutustuin tuotteisiin niin ilmastointiteippikin on teollisuusteippi.Eli tavallaan mä käytän teollisuusteippiä kun käytän ilmastointiteippiä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kun tutustuin tuotteisiin niin ilmastointiteippikin on teollisuusteippi.Eli tavallaan mä käytän teollisuusteippiä kun käytän ilmastointiteippiä.

Ei. Se tehtaan teippi on joustavampaa ja kestää enemmän lämpöä. Mutta on mullakin yhdet kenkulit korjattu roudarilla. Sievin turvasaapas. Edes se ei kestänyt sekoiluani.

• Anonyymi

Ruokasooda, jos joskus närästää. Ruokavaliohoidolla olen päässyt närästyksestä eroon. Söin joskus vuosia happosalpaajia ja sain pahan raudanpuuteanemian. Lääkkeet sairastuttaa ja sen lisäksi ovat tosiaankin kalliita!

• Anonyymi

Pitkäaikainen happosalpaajien käyttö voi aiheuttaa raudanpuuteanemiaa. Eli on yleistä ja lääkäreillä kyllä tiedossa.

• Anonyymi kirjoitti:

Pitkäaikainen happosalpaajien käyttö voi aiheuttaa raudanpuuteanemiaa. Eli on yleistä ja lääkäreillä kyllä tiedossa.

Hirmu pimitettyä tietoa kansalta. Kohta en uskalla syödä mitään.

• Anonyymi
        S1miti kirjoitti:

Hirmu pimitettyä tietoa kansalta. Kohta en uskalla syödä mitään.

Voi johtua siitä että happosalpaajia saa ilman reseptiä ja jos ei tiedä että voi aiheuttaa raudanpuutetta niin silloin se ei ole lääkärin vika.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi johtua siitä että happosalpaajia saa ilman reseptiä ja jos ei tiedä että voi aiheuttaa raudanpuutetta niin silloin se ei ole lääkärin vika.

Esim somacille ei ole ilmoitettu haittavaikutuksia . Sitten on muita happosalpaajia joilla on liuta haittavaikutuksia. Jahas jos sitä menis nukkuu.

• Minulla on hoitamaton refluksitauti. Syön aivan liikaa Rennietä, mikä ei ole terveellistä. Olisiko mitään vinkkejä tai lääkesuosituksia?

• Kuulostaa hirmu ilkeälle jutulle.

• Anonyymi

Vaikeimmissa tapauksissa, esimerkiksi silloin, kun ruokatorven tulehdus ei parane lääkkeillä, refluksitautia on mahdollista hoitaa leikkauksella. Yleisin leikkaustekniikka on ns. Nissenin fundoplikaatio, jossa mahalaukun yläosasta muodostetaan eräänlainen mansetti ruokatorven alaosan ympärille, mikä estää takaisinvirtauksen. Leikkauksen pitkäaikaistulokset ovat hyvät.

• Anonyymi kirjoitti:

Vaikeimmissa tapauksissa, esimerkiksi silloin, kun ruokatorven tulehdus ei parane lääkkeillä, refluksitautia on mahdollista hoitaa leikkauksella. Yleisin leikkaustekniikka on ns. Nissenin fundoplikaatio, jossa mahalaukun yläosasta muodostetaan eräänlainen mansetti ruokatorven alaosan ympärille, mikä estää takaisinvirtauksen. Leikkauksen pitkäaikaistulokset ovat hyvät.

No nyt tuli tietoa.

• Anonyymi
        S1miti kirjoitti:

No nyt tuli tietoa.

Tunnustan että käytin googlea tiedon hakemiseen

• Anonyymi kirjoitti:

Tunnustan että käytin googlea tiedon hakemiseen

Ällös välitä.monesti ihmispolot tekevät niiim

• Anonyymi
        S1miti kirjoitti:

No nyt tuli tietoa.

Tosin on tossa leikkauksen jälkeen ikäviä oireita. Kun luin mitä oireita tosta leikkauksesta voi tulla niin en suosittele.

ja googlen mukaan tehokkain hoito närästykseen ovat protonipumpun estäjät eli PPI-lääkkeet, jotka estävät mahahapon eritystä. Näitä lääkkeitä myydään apteekissa esimerkiksi kauppanimillä Losec, Somac Control ja Zolt. – Lääkettä otetaan ensin päivittäin, kunnes oire poistuu.

• Anonyymi kirjoitti:

Tosin on tossa leikkauksen jälkeen ikäviä oireita. Kun luin mitä oireita tosta leikkauksesta voi tulla niin en suosittele.

ja googlen mukaan tehokkain hoito närästykseen ovat protonipumpun estäjät eli PPI-lääkkeet, jotka estävät mahahapon eritystä. Näitä lääkkeitä myydään apteekissa esimerkiksi kauppanimillä Losec, Somac Control ja Zolt. – Lääkettä otetaan ensin päivittäin, kunnes oire poistuu.

Kerran kirurgi tuumasi että kipuja ei tule. Hitsi mulla oli kassillinen lääkkeitä. 😁

• Anonyymi kirjoitti:

Lääkäri ei suositellut minun tapauksessa leikkausta. Sanoi, että voi huonontaa tilannetta. Mutta pitää varmaan kipaista arvauskeskukseen hakemaan jotain troppia.

• Anonyymi

Itsehoitolääkkeet refluksin hoitoon

Antasidit (mahahappoja neutraloivat lääkkeet) ja Alginaatit

Tiedonnälkä on kova mutta nyt laitan aivot narikkaan ja tiedon hakeminen saa jatkua myöhemmin

• Anonyymi

Ruokasoodaa on hätävarana, mutta onneksi tietynlaisella ruokavaliolla pysyy poltteet kurissa.

• Anonyymi

MIkä näistä on vaikuttava aine?

1 annospussi à 4 g sisältää:
      Natriumbikarbonaatti 2130 mg
      Sitruunahappo 1710 mg
      Natriumkarbonaatti 120 mg
      Kaliumnatriumtartraatti 40 mg

• Anonyymi

AP varmaankin harhakuvittelee että sisältölistalla ensimmäisenä oleva osatekijä, jota tuotteessa on eniten, olisi myös tuotteen vaikuttava aine. Esimerkkinä kahvijuoma, siinä on vaikuttava aine AP:lle olisi vesi.

• Anonyymi

Mulla on närästykseen reseptilääkitys. Somac. Refluksi nääs ei noista muista tokene.

Kipulääkkeet on mahan tuho.

Jasu

• Anonyymi

Nappaa ojanreunasta pajunoksa ja vuole uloin kuoriosa pois. Ota nila talteen ja laita poskeen. Maistuukin ihan asperiinilta. Tässä tapauksessa älä niele.

• Anonyymi

En kumpaakaan. Jos on vatsavaivaa, otan maitohappobakteereita (Vivomixx jauheena on paras - ja aivan yllättäen kallein).

- Sheena

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7160
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2547
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      104
      1992
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1538
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1079
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      990
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      959
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      863
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      729
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      718
    Aihe