Meillä jokaisella on oma näkemys mitä rakkaus on. Ei varmasti ole oikeaa tai väärää määritelmää siihen.
Mitä rakkaus sinulle on?
Tämän kysymyksen kirvoitti mieleeni Mustasydämen ketju.
Itselleni rakkaus on hyvin laaja käsite. Niin laaja, että se käsittää koko elämäni, joten arvatenkin en pura sitä tähän.
Haluaisin kuitenkin kysäistä mitä se muille merkitsee. Siksi, kun aihe on lähellä sydäntäni.
Määritelmäsi rakkaudesta..
100
661
Vastaukset
- Anonyymi
Rakkaus on mysteeri.
Se voi olla kuule ihan totta. En itsekään ymmärrä rakkautta.
Tosin olen jo kauan aikaa sitten oppinut sen, ettei kaikkea tarvitse ymmärtää.
- Anonyymi
on hetkellinen tunnetila, voi olla myöskin harhakuvitelma
- Anonyymi
Sivusta ... puhutko nyt rakastumisesta, et rakkaudesta?
- Anonyymi
Se on aivokemiallinen muutos mikä pistää mielen ja sydämen sekaisin. Rakkauden kohde on rakastuneelle tärkeämpi kuin mitä rakastunut on itselleen. Rakkaus on sitä että tietää toisen olevan itselleen oikea ilman sanoja. Himo kuuluu asiaan ja kohdettaan miettii usein että saisi olla hänen seurassaan, mikäli hän on muualla.
- Anonyymi
Lähimmäisenrakkaus on kuitenkin sitä että siihen ei kuulu himoa. Tämä on itsestäänselvyys mikä jäi mainitsematta. Siksi se jäikin mainitsematta. Rakkaus on sitä että haluaa kärsiä toisen puolesta.
Anonyymi kirjoitti:
Lähimmäisenrakkaus on kuitenkin sitä että siihen ei kuulu himoa. Tämä on itsestäänselvyys mikä jäi mainitsematta. Siksi se jäikin mainitsematta. Rakkaus on sitä että haluaa kärsiä toisen puolesta.
On totta, että joskus rakastaminen on kärsimistä. Mutta se on vain osatotuus.
- Anonyymi
Rakkaus on kakkosen lipittämistä 🤪
Voih.. toivon ettei ole. Toisaalta rakkaus on nöyrä.. mutta sekin on vain pieni osuus kokonaisuudesta.
- Anonyymi
Niin. Rakkauden käsitän siten, että kun toinen on mennyt jo manan maille, niin silti kaihous kulkee mukana mustien aaveiden mukana.
Ei se laita pois uutta rakkautta, mutta tosirakkaua seuraa aina mukana.
>simiti<- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Kyllä.. tässä olen samaa mieltä. Tosirakkaus ei lopu kuolemassakaan.
Niin. Tuli mieleen tämä pioneerien musta lippu yhdistää:
https://youtu.be/6xgkqh8fWqo?si=dwVtXcBUph1a_bDJ
Aikoinaan opin hirmu paljon räjäyttelystä vaikken hakenetkukaan siviilipapereita.
>simiti<
- Anonyymi
yksi juttuni taas piiloutui sohvatyynyjen väliin bluray-jutun kaukosäädin, remote controlleri hoh, en ole katsonut vähään aikaan netflixiä niin... oikeasti netflix on sinänsä hyvä kun ostaa sen lapun voi katsella juttuja
jos ostat niin merkkaa kaikki vaihtoehdot millä voit sitten katsella.- Anonyymi
Mulla oli joskus netflixin ilmainen kokeilujakso. Syynä oli se että päätin katsoa elokuvan Annihilation vuodelta 2018. Sen jälkeen olen katsellut pummilla netistä leffoja sekä sarjoja. Putlockerissa ja 123moviesissa on liikaa ponnahdusikkunoita. En tiedä ovatko ne yhä olemassa vai eivät. Kun kirjoittaa kirjaimen ja sen perään flix, niin löytää parhaimmat ilmaiset leffasivustot. Ei kirjautumista ja ponnahdusikkunoita on vain vähän, ainakin silloin kun käyttää adblockeria. Bflix ei enää toimi mutta Sflix pitäisi toimia.
- Anonyymi
BDSM = rakkaus.
- Anonyymi
😆. Mun mielestäni bdsm kertoo pikemminkin siitä että henkilön tunne-elämä on turtunut. Ei tunne lähes mitään. Kun vain ekstriimeistä seteistä saa enää kiksejä niin siinä vaiheessa bdsm muotoutuu ainoaksi vaihtoehdoksi. P*skan marjat se mitään normaalia ole vaikka sen harrastajat väittävät sen olevan täysin harmitonta. Sama kuin narkkaaminen - Jos itse narkkaa niin sen haittoja vähätellään.
Anonyymi kirjoitti:
😆. Mun mielestäni bdsm kertoo pikemminkin siitä että henkilön tunne-elämä on turtunut. Ei tunne lähes mitään. Kun vain ekstriimeistä seteistä saa enää kiksejä niin siinä vaiheessa bdsm muotoutuu ainoaksi vaihtoehdoksi. P*skan marjat se mitään normaalia ole vaikka sen harrastajat väittävät sen olevan täysin harmitonta. Sama kuin narkkaaminen - Jos itse narkkaa niin sen haittoja vähätellään.
Se nyt on hänen käsityksensä rakkaudesta. Ei sen oikeampi tai väärempi. Jokaisella on oikeutensa omaan näkemykseensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko 2 min lähetyssaarnaajaa lauantai-iltaisin pimeässä siis parempi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan tälleen sivusta kysyn, että noiden välilläkö ei sitten ole yhtään vaihtoehtoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakkaus ja sexi eivät ole synonyymejä. Se on aina tapauskohtaista kuinka sadomasokistista menoa siellä vällyjen välissä kuuluu olla. Sen pitää olla molempien tahdon mukaista. Onko bdsm muka ihan tervettä kun siinä on käytössä ne turvasanat, jotta väkivalta ei ryöstäytyisi käsistä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan tälleen sivusta kysyn, että noiden välilläkö ei sitten ole yhtään vaihtoehtoa?
3 min lähetyssaarnaajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
3 min lähetyssaarnaajaa.
Kuulostaa kovin rajoittuneelta ajattelulta. Omalta osaltani oikeastaan kaikki mahtuu tuohon väliin, varsin kauas kummastakaan "ääripäästä".
- Anonyymi
Vaikka toinen tekee väärinkin, silloinkin vaan toivoo että hän tokenisi ja alkaisi tehdä oikein. Hän on mielessä koko ajan ja kun on erossa on ikävä. Ajatuksissa usein. Kun on paikalla, haluaa olla lähellä. Kyllä se tuntee kun rakastaa, ei ole epäselvää.
En usko että kukaan voi sanoa etten tiedä rakastanko.Vain sinä voit itse itsellesi olla rehellinen ja tuntea rakkauden.
Tuo kuulostaa mielestäni enemmänkin rakastumisen kuvaukselta. En tosin voi määritellä rakkautta jota koet. Vain sinä pystyt sen tekemään. Kysejän on sinun tunteestasi.
- Anonyymi
En halua määritellä. Se on niin joka paikkaan ulottuvaa, kuin ilma. Se täytyy vain oivaltaa. Vai tuliko se nyt määriteltyä kuitenkin?
xLiner - Anonyymi
Minulle rakkaus on niin kaikenkattavaa, että sitä on kovin vaikea määritellä. Se pitää sisällään kaikki tunteet. Se on sekä halu pitää toinen lähellä, että ymmärrys päästää irti hänestä. Se on huoli ja se on luottamus. Se on turvallisuus ja samalla se on pelko. Se on halu olla läsnä, joka kestää etäisyyden ja ajan. Se on suunnaton ilo ja se on suunnaton suru. Se on vapaus ja samalla se on kahle. Rakkaus on kovin hankalasti hahmotettava. Juuri kun luulet saaneesi kiinni sen olemuksesta tajuat, että se on myöskin täysin vastakkainen.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
En voisi enempää yhtyä mielipiteeseesi. Rakkaus on kaiken kattavaa.
Niin. Minusta ihmiset, jotka määrittävät rakkauden lähinnä vain romanttiseksi rakkaudeksi (joka on minusta eräänlaista hulluutta) tai ylipäänsä vain parisuhderakkaudeksi, elävät kovin rajoittuneesti. Ei sillä jokainen tietysti määrittää itse, mutta minulle se on kovin vierasta. Mä olen joskus nauranut, että taidan rakastaa huonekasvejanikin. Toisaalta, kun minulla on sellainenkin kasvi, joka on ollut elämässäni kauemmin kuin mikään muu elollinen olento, äitiäni lukuunottamatta, niin kaiketi on ihan luonnollistakin välittää sen hyvinvoinnista?
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Minusta ihmiset, jotka määrittävät rakkauden lähinnä vain romanttiseksi rakkaudeksi (joka on minusta eräänlaista hulluutta) tai ylipäänsä vain parisuhderakkaudeksi, elävät kovin rajoittuneesti. Ei sillä jokainen tietysti määrittää itse, mutta minulle se on kovin vierasta. Mä olen joskus nauranut, että taidan rakastaa huonekasvejanikin. Toisaalta, kun minulla on sellainenkin kasvi, joka on ollut elämässäni kauemmin kuin mikään muu elollinen olento, äitiäni lukuunottamatta, niin kaiketi on ihan luonnollistakin välittää sen hyvinvoinnista?
Minä rakastan puita. Ja rakastan merta yli kaiken. Rakastan rehellisyyttä ja aitoutta. Rakastan rohkeita ihmisiä. Rakastan itseäni. Kotianikin rakastan. Ystäviäni. Jopa työnjohtajaani. Hän tosin on myös ystäväni.
Rakastan kauniita kiviä. Poikani on minulle rakas. Ja minä rakastan pujottelijaa.
Häpeäkseni minun täytyy myöntää, että minun on ollut vaikeaa rakastaa äitiäni, myöhäiskehityin sen asian suhteen. Isääni rakastin joskus, mutta se kuivui omaan mahdottomuuteensa.
Rakastan omaa aikaani, ajattelemisen ihanuutta, olemisen sietämätöntä keveyttä.
Lempeää rakkauttani jaan jokaiselle joka sitä haluaa vastaanottaa. Moni saa sitä tietämättäänkin. Minulta riittää. Sillä olen itsekeskeinen - olen onnellisimmillani kun tunnen rakkautta.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Minä rakastan puita. Ja rakastan merta yli kaiken. Rakastan rehellisyyttä ja aitoutta. Rakastan rohkeita ihmisiä. Rakastan itseäni. Kotianikin rakastan. Ystäviäni. Jopa työnjohtajaani. Hän tosin on myös ystäväni.
Rakastan kauniita kiviä. Poikani on minulle rakas. Ja minä rakastan pujottelijaa.
Häpeäkseni minun täytyy myöntää, että minun on ollut vaikeaa rakastaa äitiäni, myöhäiskehityin sen asian suhteen. Isääni rakastin joskus, mutta se kuivui omaan mahdottomuuteensa.
Rakastan omaa aikaani, ajattelemisen ihanuutta, olemisen sietämätöntä keveyttä.
Lempeää rakkauttani jaan jokaiselle joka sitä haluaa vastaanottaa. Moni saa sitä tietämättäänkin. Minulta riittää. Sillä olen itsekeskeinen - olen onnellisimmillani kun tunnen rakkautta.Minulla on vähän sama juttu äitini kanssa. Sanotaan nyt vaikka näin, että hän on tehnyt aina kovin vaikeaksi rakastaa itseään. Hän kyllä yrittää välittääkin, mutta hän ei ole kauhean hyvä siinä. Mun isäni oli aina mulle tärkeämpi ja isä oli se syy miksi en aikanaan vain ottanut ja nostanut kytkintä, katsomatta koskaan taakseni. Isää ei nyt enää ole ja äiti oli sen jälkeen kovin hukassa. Välillä minua suoraan sanottuna vituttaa kun minä, tytär, toimitan "miehenvirkaa" hänelle niin monessa asiassa, joita hän ei ole koskaan vaivautunut opettelemaan. Hän oikeasti ennemmin asuu vaikka pimeässä kämpässä taskulampun valossa, kuin opettelee vaihtamaan lamput. No mutta sekin lienee sitä rakkautta, kun sietää, vaikka vituttaa. 😂
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on vähän sama juttu äitini kanssa. Sanotaan nyt vaikka näin, että hän on tehnyt aina kovin vaikeaksi rakastaa itseään. Hän kyllä yrittää välittääkin, mutta hän ei ole kauhean hyvä siinä. Mun isäni oli aina mulle tärkeämpi ja isä oli se syy miksi en aikanaan vain ottanut ja nostanut kytkintä, katsomatta koskaan taakseni. Isää ei nyt enää ole ja äiti oli sen jälkeen kovin hukassa. Välillä minua suoraan sanottuna vituttaa kun minä, tytär, toimitan "miehenvirkaa" hänelle niin monessa asiassa, joita hän ei ole koskaan vaivautunut opettelemaan. Hän oikeasti ennemmin asuu vaikka pimeässä kämpässä taskulampun valossa, kuin opettelee vaihtamaan lamput. No mutta sekin lienee sitä rakkautta, kun sietää, vaikka vituttaa. 😂
Minun äitini on jo manan majoilla, joten sille ei voi enää mitään. Isä vielä pihisee, mutta en näe syytä opetella rakastamaan häntä. Hän ei ole koskaan rakastanut minua, en ole velvoitettu rakastamaan häntä vain siksi, että hän siemensi minut aikanaan.
Nuorena ihailin ja rakastin isääni, siitäkin huolimatta, ettei hän ollut koskaan elämässäni. Tai ehkäpä juuri siksi. Rakkauteni häneen kuihtui kun opin tuntemaan hänet ihmisenä aikuisiällä. Rakkauteni kuihtui omaan mahdottomuuteensa.
Kurja ja rakkaudeton lapsuuteni opetti, että rakkautta ei tarvitse saada, sitä pitää oppia antamaan. Se on sisäsyntyinen tunne. Jokainen voi valita rakkautta elämäänsä.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Minun äitini on jo manan majoilla, joten sille ei voi enää mitään. Isä vielä pihisee, mutta en näe syytä opetella rakastamaan häntä. Hän ei ole koskaan rakastanut minua, en ole velvoitettu rakastamaan häntä vain siksi, että hän siemensi minut aikanaan.
Nuorena ihailin ja rakastin isääni, siitäkin huolimatta, ettei hän ollut koskaan elämässäni. Tai ehkäpä juuri siksi. Rakkauteni häneen kuihtui kun opin tuntemaan hänet ihmisenä aikuisiällä. Rakkauteni kuihtui omaan mahdottomuuteensa.
Kurja ja rakkaudeton lapsuuteni opetti, että rakkautta ei tarvitse saada, sitä pitää oppia antamaan. Se on sisäsyntyinen tunne. Jokainen voi valita rakkautta elämäänsä.Mun äitiäni kuvaa varsin hyvin sanonta, että "tiet helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla". Hän siis ilmeisesti välittää ja yrittää sitä näyttääkin, mutta ne tavat, joilla hän sitä tekee, ovat toisinaan melko törkeitäkin ja varsinkin lapsena ja nuorena ne oluvat ihan vahingollisia. Sen tietenkin tajusi vasta aikuiseksi tultua millaista henkistä vauriota hän on saanut aikaiseksi.
Anonyymi kirjoitti:
Mun äitiäni kuvaa varsin hyvin sanonta, että "tiet helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla". Hän siis ilmeisesti välittää ja yrittää sitä näyttääkin, mutta ne tavat, joilla hän sitä tekee, ovat toisinaan melko törkeitäkin ja varsinkin lapsena ja nuorena ne oluvat ihan vahingollisia. Sen tietenkin tajusi vasta aikuiseksi tultua millaista henkistä vauriota hän on saanut aikaiseksi.
Voih.. olen pahoillani. Yhdenkään lapsen ei tulisi kokea tuota. Mikään ei ole vahingollisempaa lapselle kuin epäpätevä äiti.
Se synnyttää traumoja jotka seuraavat läpi elämän. Luottamus elämään on vaikeampaa saavuttaa sellaisista lähtökohdista.
Jotkut saavat nuo kokemukset käännettyä vahvuudeksi, useimmat vain katkeroituvat.
Minä käänsin sen kaiken paskan vahvuudeksi ja se on myös kironi. En osaa olla heikko tai rakastettu. En koe olevani minkään hyvän arvoinen, jollen ole sitä itse ansainnut.
Ja koska elin rakkaudettoman lapsuuden, opin aikuisiällä, että rakkautta on elämässä juuri niin paljon kuin sitä antaa. Lempeyttä ja rakkautta annetaan ihan liian vähän.. siksipä ehkä olen valinnut toisen tien.
On ihmisiä jotka rakastavat minua, en vain osaa pyyteettömästi ottaa sitä vastaan. Olen oppinut elämään rakastamalla itse itseäni. Sekin tosin oli vuosien työn takana.
Oletko osannut antaa anteeksi äidillesi?- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Voih.. olen pahoillani. Yhdenkään lapsen ei tulisi kokea tuota. Mikään ei ole vahingollisempaa lapselle kuin epäpätevä äiti.
Se synnyttää traumoja jotka seuraavat läpi elämän. Luottamus elämään on vaikeampaa saavuttaa sellaisista lähtökohdista.
Jotkut saavat nuo kokemukset käännettyä vahvuudeksi, useimmat vain katkeroituvat.
Minä käänsin sen kaiken paskan vahvuudeksi ja se on myös kironi. En osaa olla heikko tai rakastettu. En koe olevani minkään hyvän arvoinen, jollen ole sitä itse ansainnut.
Ja koska elin rakkaudettoman lapsuuden, opin aikuisiällä, että rakkautta on elämässä juuri niin paljon kuin sitä antaa. Lempeyttä ja rakkautta annetaan ihan liian vähän.. siksipä ehkä olen valinnut toisen tien.
On ihmisiä jotka rakastavat minua, en vain osaa pyyteettömästi ottaa sitä vastaan. Olen oppinut elämään rakastamalla itse itseäni. Sekin tosin oli vuosien työn takana.
Oletko osannut antaa anteeksi äidillesi?Niin ihana ja hyvä isä kuin isäni olikin, niin olisi hän voinut hieman paremmin valita äidin lapsilleen 😂. Ei vaan eihän tässä oltaisi olemassa ilman sitä valintaa ja toisalta kun ei se tappanut, niin se on vahvistanut.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Oletko osannut antaa anteeksi äidillesi?"Oletko osannut antaa anteeksi äidillesi?"
Joo ja ei. Eivät ne asiat niitä jauhamalla ja märehtimällä mihinkään muutu, että siinä mielessä kyllä. En mä kuitenkaan tule ikinä sitä käytöstä hyväksymään, unohtamaan tai häntä erityisen hyvänä äitinä pitämään. Olen tässä vuosien varrella kuitenkin oppinut ymmärtämään mistä ne käytösmallit ovat tulleet. Hänellä on ollut omat traumansa kannettavanaan. Ei ihmiseltä oikein voi pyytää sellaista mitä hänelle ei ole koskaan opetettu. Ei hänellä itsellään tainnut olla juuri sen kummoisempi äiti, vaikka iso perhe olikin. On pitänyt yrittää parhaansa, että se trauma katkeaisi tähän sukupolveen.
Mä kävin joskus vuosia sitten kerran terapiassa purkamassa näitä, mutta siinä kohtaa kun terapeutti oli kovin tuohtunut kokemastani, niin totesin, että tästä mitään hyötyä ainakaan ole. Anonyymi kirjoitti:
"Oletko osannut antaa anteeksi äidillesi?"
Joo ja ei. Eivät ne asiat niitä jauhamalla ja märehtimällä mihinkään muutu, että siinä mielessä kyllä. En mä kuitenkaan tule ikinä sitä käytöstä hyväksymään, unohtamaan tai häntä erityisen hyvänä äitinä pitämään. Olen tässä vuosien varrella kuitenkin oppinut ymmärtämään mistä ne käytösmallit ovat tulleet. Hänellä on ollut omat traumansa kannettavanaan. Ei ihmiseltä oikein voi pyytää sellaista mitä hänelle ei ole koskaan opetettu. Ei hänellä itsellään tainnut olla juuri sen kummoisempi äiti, vaikka iso perhe olikin. On pitänyt yrittää parhaansa, että se trauma katkeaisi tähän sukupolveen.
Mä kävin joskus vuosia sitten kerran terapiassa purkamassa näitä, mutta siinä kohtaa kun terapeutti oli kovin tuohtunut kokemastani, niin totesin, että tästä mitään hyötyä ainakaan ole.Juu.. ymmärrän sinua kovin hyvin. Minun terapeuttinani toimi exä joka sai minut tajuamaansen, että menneet ovat menneitä ja että itse valitsen miten aikuisuuteni elän. Anna anteeksi ja unohda, se oli hänen lahjansa minulle.
Nykyään olen kiitollinen kaikesta paskasta jota olen kokenut. Ihan siksi, että ne määrittelivät minusta tämän mikä olen nyt. Koko historiani siis.. ja pidän itsestäni nykyään tavattomasti.
- Anonyymi
Rakkaus on syvää kiintymyksen tunnetta, itsensä ja toisen ihmisen kohtaamista.
Rakkaus on myös valintaa, omien arvojen mukaisia tekoja.
- Sheena- Anonyymi
Melko kurpahtava määritelmä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melko kurpahtava määritelmä.
Melko halveksivasti ja epärakkaudellisesti ilmaistu.
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
Melko halveksivasti ja epärakkaudellisesti ilmaistu.
- SheenaJuu.. oli aika asiaton kommentti. Jokainen itse määrittelee itselleen mitä rakkaus merkitsee itselleen. Se on henkilökohtainen asia.
Asiatonta käydä arvostelemaan sitä.- Anonyymi
Hyviä ajatuksia Sheenalla! Kurpahtava oli pelkästään se hyypiö, jolla oli asiaa sinulle.
Sivuhuutelija
Enemmän on vähemmän, sukellan syvälle tai en sukella ollenkaan 🙂
Tuo kertoo kaiken mitä minulla on aiheesta sanottavaa tai ajateltavaa, ei enempää ei vähempää:
https://www.youtube.com/watch?v=ytg6EV4yj1EOlipas.. rakkauslaulu. Sä siis olet kaikki tai ei mitään jos leikkiin lähdet.. jos ymmärsin sinua.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Olipas.. rakkauslaulu. Sä siis olet kaikki tai ei mitään jos leikkiin lähdet.. jos ymmärsin sinua.
Siinä mielessä kaikki tai ei mitään, etten tunteilla lähde leikkimään.
Jos kipaleen sanoma typistetään yhteen kuvaavaan lauseeseen niin se on tuo "olla ihmiselle se toinen ihminen", se ei vaadi kukkia ei kumarteluita ei hurmaavia eleitä vaan toimii sellaisenaan.
Määrittelee täydellisesti sen miten itse suhtaudun aiheeseen ainakin teoriassa 😁. Joku ymmärtää ja joka toinen taas ei 😁, räävittömän mahtava kappale joka tapauksessa.
...eikä sisältänyt henkilökohtaista sanomaa kenellekään täällä, selvennetään se nyt vielä tähän perään 🙂Ex-Lukka kirjoitti:
Siinä mielessä kaikki tai ei mitään, etten tunteilla lähde leikkimään.
Jos kipaleen sanoma typistetään yhteen kuvaavaan lauseeseen niin se on tuo "olla ihmiselle se toinen ihminen", se ei vaadi kukkia ei kumarteluita ei hurmaavia eleitä vaan toimii sellaisenaan.
Määrittelee täydellisesti sen miten itse suhtaudun aiheeseen ainakin teoriassa 😁. Joku ymmärtää ja joka toinen taas ei 😁, räävittömän mahtava kappale joka tapauksessa.
...eikä sisältänyt henkilökohtaista sanomaa kenellekään täällä, selvennetään se nyt vielä tähän perään 🙂Heh.. tärkeä selvennys, jos oikein olen ymmärtänyt, että sinulle on siunaantunut täällä tiivis ihailija.. 🤔
Ihminen ihmiselle on hyvinkin arvostettava rakkauden muoto. Ja hyvinkin vaikea sellainen.
Kuten sanoit itse, siinä ei ole leikkimisen varaa.
Oletkin ensimmäinen joka tämän nosti tässä ketjussa noin yksiselitteisesti esiin. Moni sivunnut kyllä ymmärtäen rakkauden moninaisuuden.Pikku-pirpana kirjoitti:
Heh.. tärkeä selvennys, jos oikein olen ymmärtänyt, että sinulle on siunaantunut täällä tiivis ihailija.. 🤔
Ihminen ihmiselle on hyvinkin arvostettava rakkauden muoto. Ja hyvinkin vaikea sellainen.
Kuten sanoit itse, siinä ei ole leikkimisen varaa.
Oletkin ensimmäinen joka tämän nosti tässä ketjussa noin yksiselitteisesti esiin. Moni sivunnut kyllä ymmärtäen rakkauden moninaisuuden.Ihailu on vahva sana kuten rakkauskin, sanotaanko mieluummin että ystävällisesti suhtautuva 🙂 ettei liioitella.
...Aina voi käyttää hyväkseen profiilissani ollutta sähköpostiosoitetta 🙂 jonka tosin poistin näkyvistä jokin aika sitten huomattuani että laatikko kolisee tyhjyyttään jatkuvasti kaudella -25. Saldona tällä hetkellä ainoastaan yksi surkea huijausyritys. Osoite on kyllä olemassa vielä...jos joku sen haluaa näkyviin, muu kuin huijauslinkkejä lähettelevä toivorikas henkilö 😁 niin vihjatkoon aiheesta jollain tavalla, kuitenkin siten että kaltaiseni puupää pystyy sen ymmärtämään ihan konkreettisesti.
Putkiaivohan minä olen, eli laajan skaalan pyörittely ei niin kauheasti viehätä vaikka vahingossa siitä jotain ymmärtäisinkin 🙂. Halu saapua perille asti on suurempi kuin halu matkustaa pidempiä kiertoreittejä.Ex-Lukka kirjoitti:
Ihailu on vahva sana kuten rakkauskin, sanotaanko mieluummin että ystävällisesti suhtautuva 🙂 ettei liioitella.
...Aina voi käyttää hyväkseen profiilissani ollutta sähköpostiosoitetta 🙂 jonka tosin poistin näkyvistä jokin aika sitten huomattuani että laatikko kolisee tyhjyyttään jatkuvasti kaudella -25. Saldona tällä hetkellä ainoastaan yksi surkea huijausyritys. Osoite on kyllä olemassa vielä...jos joku sen haluaa näkyviin, muu kuin huijauslinkkejä lähettelevä toivorikas henkilö 😁 niin vihjatkoon aiheesta jollain tavalla, kuitenkin siten että kaltaiseni puupää pystyy sen ymmärtämään ihan konkreettisesti.
Putkiaivohan minä olen, eli laajan skaalan pyörittely ei niin kauheasti viehätä vaikka vahingossa siitä jotain ymmärtäisinkin 🙂. Halu saapua perille asti on suurempi kuin halu matkustaa pidempiä kiertoreittejä.Mikäs siinä jos on ihailijoita. Ottaisit vaan kiltisti kunnian vastaan. Sellainen pikkiriikkinen varoituksen sananen kuitenkin.. kaikki ei ole kultaa mikä kiiltää.
Palstabroidi sai aikamoisen maanvaivan eräästä ihailijastaan. Surullisen kuuluisa tapaus.
Itse en ole saanut ihailijoita, vain vihailijoita ja siksipä en piä säpo-osoitetta profiilissa.
Niitä yhteystietoja on kyllä vaihdettu muutamankin kanssa tässä vuosien varrella.
Mut ei kuitenkaan kenenkään sellaisen johon en luottaisi.
Itselleni on kuitenkin täällä tärkeää tuo anonyymiteetti. Sun pitää olla aloitteellinen ja sanoa ystävällismieliselle ihailijallesi suoraan, että oisko asiaa siirtyä privaan..
Sillähän sitä pääsee.Pikku-pirpana kirjoitti:
Mikäs siinä jos on ihailijoita. Ottaisit vaan kiltisti kunnian vastaan. Sellainen pikkiriikkinen varoituksen sananen kuitenkin.. kaikki ei ole kultaa mikä kiiltää.
Palstabroidi sai aikamoisen maanvaivan eräästä ihailijastaan. Surullisen kuuluisa tapaus.
Itse en ole saanut ihailijoita, vain vihailijoita ja siksipä en piä säpo-osoitetta profiilissa.
Niitä yhteystietoja on kyllä vaihdettu muutamankin kanssa tässä vuosien varrella.
Mut ei kuitenkaan kenenkään sellaisen johon en luottaisi.
Itselleni on kuitenkin täällä tärkeää tuo anonyymiteetti. Sun pitää olla aloitteellinen ja sanoa ystävällismieliselle ihailijallesi suoraan, että oisko asiaa siirtyä privaan..
Sillähän sitä pääsee.No se oli kyllä aikamoinen sirkus muistaakseni, taisi jollakulla olla sukupuoli-identiteettikin hiukkasen kateissa 😂 jos nyt oikein muistan broidisi tapauksen, ainakin tällainen vaikutelma jäi 🤔.
Kyllä tämä ystävällismielinen henkilö on tiedossa, nähdäkseni hänellä on kuitenkin läheisempiä kiinnostuksen kohteita kuin minä. Privaa on vaihdettu. Osoite tosin katosi kun viimeksi täältä "irtautuessani" tuhosin kaiken postilaatikkoa myöten että sen siitä saa kun polttaa siltoja perässään 😁.
Nyt olen yrittänyt pelkästään haihtua näkyvistä, mutta aika huonolla menestyksellä 😂.
Ettäkö oikein vihailupostia, miksi vaivautua?...herää kysymys 🙄. Voihan sitä rähjätä suoraan palstallakin jos mieli tekee. Mieluusti tietenkin ei, aina on ohitusvaihde olemassa.
Valintoja voi tehdä.
Tämmöisiä määritelmiä rakkaudesta tällä kertaa 😀Ex-Lukka kirjoitti:
No se oli kyllä aikamoinen sirkus muistaakseni, taisi jollakulla olla sukupuoli-identiteettikin hiukkasen kateissa 😂 jos nyt oikein muistan broidisi tapauksen, ainakin tällainen vaikutelma jäi 🤔.
Kyllä tämä ystävällismielinen henkilö on tiedossa, nähdäkseni hänellä on kuitenkin läheisempiä kiinnostuksen kohteita kuin minä. Privaa on vaihdettu. Osoite tosin katosi kun viimeksi täältä "irtautuessani" tuhosin kaiken postilaatikkoa myöten että sen siitä saa kun polttaa siltoja perässään 😁.
Nyt olen yrittänyt pelkästään haihtua näkyvistä, mutta aika huonolla menestyksellä 😂.
Ettäkö oikein vihailupostia, miksi vaivautua?...herää kysymys 🙄. Voihan sitä rähjätä suoraan palstallakin jos mieli tekee. Mieluusti tietenkin ei, aina on ohitusvaihde olemassa.
Valintoja voi tehdä.
Tämmöisiä määritelmiä rakkaudesta tällä kertaa 😀Niin.. kun tulin palstalle, mä sain ei-niin-selväjärkisen perskärpäsen.
Päätin että varjelen itseäni skeidalta .. ainakin siltä turhalta skeidalta.
Minulla on luontainen tapa saada vihollisia.. kai. Isosiskoni on sen sanonut parhaiten.. ihastuttavan vihastuttava.
Johtunee luullakseni siitä, että en ole normistolle alamainen. Ja se jos mikä saa ihmisiä ärsyyntymään.
Mutta juu. Hyvää yötä sinulle. Oli kivaa taas vaihtaa kanssasi muutama sananen. Kiitos siitä.
- Anonyymi
kokeeko ensirakkauden yleensä noin 123-vuotiaana?
Niin ku teille jo aikaa sitten tunnustanut. Niin kyllä mä teitä kaikkia rakastan ihan iästä ja sukupuolesta riippumatta. Ja edelleen samaa mieltä. Ootte niin erityislaatuisia ihmisiä.
Sitten taas jotakin työnantajaa kohti, niin se on just sellanen viha rakkaussuhde.
Että kyllähän nää tunteita herättää, vaikka nyky yhteiskunta muutoin onkin aika tunneköyhä.Juu. Tuohon tunneköyhyyteen törmää aika usein.
Itse olen tulkinnut sen niin, ettei enää osata olla yhteydessä tunteisiin tai sitten niitä pelätään.
Olen hämmästyttänyt joitakin ihmisiä sillä tiedolla, että lempipuuhaani on sulkeutua itseeni ja ajatella asioita. Ihan vaan olla itseni ja ajatusteni kanssa.
Se kuulemma on liian outoa.
Ulkoisia viihdykkeitä on niin paljon, etteivät ihmiset osaa olla itsensä kanssa, siten myös irtautuneet tunteistaan.
Läheisyyttä...rakkaus...ainakin
Tässä olisi lälly sinulle. Minulta.
https://youtu.be/EDGSg-7Es60?si=_VbQLL8nlIG4CJmN
Rakkaudella.Pikku-pirpana kirjoitti:
Tässä olisi lälly sinulle. Minulta.
https://youtu.be/EDGSg-7Es60?si=_VbQLL8nlIG4CJmN
Rakkaudella.Kiitos, oikein hyvä, mukava saada lälly pitkästä aikaa
Tässä sinulle jo edesmennyttä Tapsaa https://www.youtube.com/watch?v=q0eLNrXMF1MpujotteIija kirjoitti:
Kiitos, oikein hyvä, mukava saada lälly pitkästä aikaa
Tässä sinulle jo edesmennyttä Tapsaa https://www.youtube.com/watch?v=q0eLNrXMF1MKiitos kultaseni.
--Parisuhteessa--- rakkaus on kiertoilmaisu vaihtokaupalle.
Kun suhde alkaa, on vaihtosuhde erinomainen tai ainakin erittäin tyydyttävä, kummallekin
Mutta kukaan ei jää sellaiseen suhteeseen jossa kokoajan joutuu antamaan paljon kaikkea sellaista mitä kumppani haluaa, mutta saa kumppaniltaan vain pikkuriikkisen, tai ei lainkaan, sitä mitä itse haluaa.Jos tuntisin sinua paremmin, sanoisin että olet psykopaatti. Rakkaus on sinulle vain vaihtokauppaa. Kylmää, kovaa valuttaa jolla saa haluamansa.
Okei, ihan miten vaan.Pikku-pirpana kirjoitti:
Jos tuntisin sinua paremmin, sanoisin että olet psykopaatti. Rakkaus on sinulle vain vaihtokauppaa. Kylmää, kovaa valuttaa jolla saa haluamansa.
Okei, ihan miten vaan.Kahdenvälinen "rakkaus" on huumaava tunne.
Hedelmällinen mies saa oksitosiinia ja dopamiinia niin paljon että siitä tuomittaisiin vuosiksi linnaan jos sen nauttisi pistoksena.
Nainen, joka on hedelmällinen, saa samat hormonit kuin mieskin saa, mutta lisäksi estrogeenin, progesteronin ja serotoniinin tuotantotasot nousevat suuresti.Pitkäkoipimies kirjoitti:
Kahdenvälinen "rakkaus" on huumaava tunne.
Hedelmällinen mies saa oksitosiinia ja dopamiinia niin paljon että siitä tuomittaisiin vuosiksi linnaan jos sen nauttisi pistoksena.
Nainen, joka on hedelmällinen, saa samat hormonit kuin mieskin saa, mutta lisäksi estrogeenin, progesteronin ja serotoniinin tuotantotasot nousevat suuresti.Taidat kuitenkin kertoilla rakastumisvaiheesta..
Rakastuminen .. no se on osuus rakkaudesta, mutta aikalailla eri asia.Pikku-pirpana kirjoitti:
Taidat kuitenkin kertoilla rakastumisvaiheesta..
Rakastuminen .. no se on osuus rakkaudesta, mutta aikalailla eri asia.En kertoile, kyseessä on faktat jotka on löydettävistä oppikirjoista sekä kaikista aihetta koskevista tieteellisistä tutkimuksista.
- Anonyymi
Pitkäkoipimies kirjoitti:
En kertoile, kyseessä on faktat jotka on löydettävistä oppikirjoista sekä kaikista aihetta koskevista tieteellisistä tutkimuksista.
Rakastumista koskien kyllä. Rakkaus on sitten ihan eri juttu.
Anonyymi kirjoitti:
Rakastumista koskien kyllä. Rakkaus on sitten ihan eri juttu.
"Parisuhderakkaus" on kyseessä ja faktat on löydettävistä oppikirjoista sekä kaikista aihetta koskevista tieteellisistä tutkimuksista.
- Anonyymi
Pitkäkoipimies kirjoitti:
"Parisuhderakkaus" on kyseessä ja faktat on löydettävistä oppikirjoista sekä kaikista aihetta koskevista tieteellisistä tutkimuksista.
Kysymyksessä on rakastuminen, jonka vaikutuksia tuossa tekstissäsi kuvasit. Rakastumisesta voi syntyä rakkaus ja rakastaminen tai sitten ei. Rakastumisesta voi syntyä parisuhde tai sitten ei.
- Anonyymi
Jotakin, minkä ihminen on määritellyt olemassa olevaksi. Taustalla kaikkialla, mistä sitten ruumiillistuu koetuksi tunteeksi rakastumisen(??) tai syvän kiintymyksen(??) kautta. Missä noiden ero sitten meneekin.
Onko siinä oikeastaan väliäkään missä se raja menee? Mutta siinä olet väärässä, että se olisi ihmisen määrittelemä olemassa olevaksi. Myös eläinkunnassa tunnetaan rakkautta.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Onko siinä oikeastaan väliäkään missä se raja menee? Mutta siinä olet väärässä, että se olisi ihmisen määrittelemä olemassa olevaksi. Myös eläinkunnassa tunnetaan rakkautta.
Eipä sillä olekaan, jos tunnetila vain on voimakas ja itsehän sen asianomainen parhaiten tiedostaa. Eroaako eläinkunnan rakkaus muusta? Siellä kuitenkin motiivina, jos näin voisi eläimestä todeta, "suvun" jatkaminen. Touhu on vain suoraa ja raadollista. Ehkä eläimet, emo, pennut, yhteisö ainoastaan aistivat tuon tunteen ja sitä kautta tarpeen lisääntyä. Eli rakkaus tulkitaan fyysisenä toimena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä sillä olekaan, jos tunnetila vain on voimakas ja itsehän sen asianomainen parhaiten tiedostaa. Eroaako eläinkunnan rakkaus muusta? Siellä kuitenkin motiivina, jos näin voisi eläimestä todeta, "suvun" jatkaminen. Touhu on vain suoraa ja raadollista. Ehkä eläimet, emo, pennut, yhteisö ainoastaan aistivat tuon tunteen ja sitä kautta tarpeen lisääntyä. Eli rakkaus tulkitaan fyysisenä toimena.
Tähän täytyy nyt sivusta todeta, että tarloitus ei eläinkunnassa läheskään aina ole suvun jatkaminen.
Anonyymi kirjoitti:
Esmes kuolleen sureminen kertoo rakkaudesta. Norsut surevat kuolleitaan ja emot menetettyjä poikasiaan. Ei mitään tekemistä "fyysisen toimen" kanssa jos sillä viitataan paritteluun.
Rakkaus on aina ainutlaatuinen, jokaiselle rakkaudelliselle ihmissuhteelle omanlaisensa kokemus toisesta. Siksi ei voi olla yhtä ja yhdenlaista rakkauden määritelmää.
Asiaa. Juurikin pointtini tehdä tämä aloitus. Laajentaa omaa suppeata näkemystäni asiasta.
Mielelläni laajennan tietämystäni asioista itseni ulkopuolelle.
Jokaisen näkemys asiasta on yhtä arvokas. Tärkeitä ja yhtä mielekkäitä. Kaikki.
- Anonyymi
Vitsi tähän väliin. Pakotusta ballseissa ;D. Näin siis miehillä. Entä naisilla? Taitaapi olla rakkautensa kohteen palvomista uutena jumalanaan.
Himot ne on hiirelläkin ;).
Tosiaan, mies rakastaa ensin seksillä ja sitten vasta syntyy tunneyhteys. Nainen tarvitsee sen tunneyhteyden rakastaakseen seksillä.
Tuokin on vain yleispätevä säännös. Ei koske kaikkia.
Rakkautta on monenlaista. Tässä on ilmeisesti kyse kahden aikuisen välisestä rakkaudesta? Rakkauden tunnetta kaikilla tasoilla (henkinen, fyysinen).
Kaikki rakkaudenkokemukset ovat erilaisia, koska me ihmiset olemme yksilöllisiä.
Aluksi rakkauskupla on hyvin romanttinen. Vuosien kuluessa luottamus ja läheisyys kasvaa ja vahvistuu. Jotkut sanovat, se arkipäiväistyy. Omasta mielestäni se on sopeutumista ja särmien hiomista. Hyväksytään kumppani juuri sellaisena, kun hän on.
Rakkautta on myös osata antaa vapautta ja jopa päästää irti, jos toinen niin haluaa.
Kuten sanoin, rakkauteen mahtuu kirjava skaala tunteita, elämää ja toimintamalleja.Olet oikeassa. Lähinnä kyselin muiden omia määritelmiä rakkaudesta.
Ei ole oikeata tai väärää vastausta aiheeseen.
Aloituksessa oli kyse vain rakkaudesta ja siitä miten kukakin kokee sen. Omassa elämässään.
- Anonyymi
Ehkä rakkaudeton lapsuus vaikeuttaa rakastamisen ymmärtämistä.
Hyvinkin mahdollista. Oma lapsuuteni oli hyvinkin rakkaudeton. En saanut juurikaan rakkautta, mutta aikuistuttuani opin arvon rakkauden ja sen, miten helppoa on rakastaa.
- Anonyymi
Matteuksen evankeliumi 6 24
- Anonyymi
Rakkaus, elämää ylläpitävä ja vaaliva voima. Sitä se on. Ainakin minun rakkauskäsitys on tämä.
Jasu- Anonyymi
Toisaalta se on myös sitä, että voi päästää irti elämästäkin, jos se on rakkaalle parempi, kuin kärsimys elossa. Kuolemaa pidetään ihan turhaan mörkönä. Ei ymmärretä sen vapauttavaa ominaisuutta.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisaalta se on myös sitä, että voi päästää irti elämästäkin, jos se on rakkaalle parempi, kuin kärsimys elossa. Kuolemaa pidetään ihan turhaan mörkönä. Ei ymmärretä sen vapauttavaa ominaisuutta.
JasuTänä iltana jutellaan tunteista. :)
Iaskin..väärin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänä iltana jutellaan tunteista. :)
Iaskin..väärinJuttele vaan, minä kyhään rotille häkkiä. 🙂
Jasu
- Anonyymi
Ovulaatio on rakkaus!!
Rakkautta on olemassa hyvin montaa eri lajia. Jokaista rakastaa eri tavalla, eikä rakkautta yhtä kohtaan voi verrata muihin. Jokainen rakkaussuhde, onpa se sitten romanttinen tai ei, on omanlaisensa.
Mutta kaikkein mielenkiintoisin kysymys on mielestäni, että voiko vihollistaankin rakastaa?- Anonyymi
Tälleen ihan sivusta totean, että tuo lopussa oleva kysymyksesi on erinomaisen hyvä. Itse en tiedä pystyisinkö rakastamaan, mutta ainakin pystyn toivomaan viholliselleni hyvää. Tässä on kuitenkin se ongelma, että se vihollinen ei saisi samalla pyrkiä aktiivisesti vahingoittamaan minua, sillä itsesuojeluvaistoni kuitenkin toimii. Sanotaan siis, että jos voimme vain passiivisina vihata toisiamme, pyrkimättä kumpikaan aktiivisesti vahingoittamaan toisiamme, niin voi toivoa viholliselleni hyvää.
Kyllä voi. Tosin jotta voisin sanoa rakastaneeni vihollista, pitäisi ensin määritellä mikä on vihollisen määritelmä.
Anteeksianto on tie rakkauteen ja rakkaus on tie anteeksiantoon. Tapauskohtaisesti.
- Anonyymi
Rakkaus on sitä, että toinen kieppuu mielessä ja perhoskokoelma on vatsassa.
VilmaRakastuminen tuntuu ymmärtääkseni tuolta. Rakkaus on mielestäni hieman vakaampaa.
Arvostan kuitenkin ajatustasi rakkaudesta.
- Anonyymi
se on jotain mikä on olemassa ainoastaan ihmisen omassa mielessä
- Anonyymi
Rakkauden voisi ajatella olevan elämää positiivisesti yllä pitävä voima kaikkeen elämänkirjon inhimillisyyteen liittyen.
- Anonyymi
Rakkaus
Rakkaus ei rakasta mitään, tai ketään.
Rakkaus on yksin itsensä kanssa.
(naurua)- Anonyymi
Rakastettava teos
Minulla on eräs kirja, joka rakastaa minua. Kyseistä modulaatiota (laitosta) on maailmassa kuusi kappaletta.
Omistan niistä yhden.
Toisen niistä omistaa kolmas omistaja, joka on neljännen serkku. Ensimmäinen painos on minulla, eli viidennellä pois kuudennesta lukien.
Rakkaus on teoksen teema, jollaista ei tarvitse edes lukea ymmärtääkseen sen sanoman.
(hirn)
- Anonyymi
Arjen sujuvuus, läsnäoleminen, kuunteleminen, luottamus ja myötäeläminen, ne ovat rakkauden peruskiviä. Ripaus luovaa hulluutta ja hauskuutta joukkoon mausteeksi, uusia elämyksiä ja ennalta tulkitsemattomia hyviä tekoja.
Tyylikkäästi hävityt pelit smart kymppi pelissä, ne vahvistavat luottamusta.
AV - Anonyymi
Rakkautta on monenlaista. Yhteneväistä rakkaudessa on se, että haluaa toiselle hyvää, välittää toisesta. Ihan sama onko kyse parisuhde tai lähimmäisen rakkaudesta. Rakkaus pehmentää meitä, saa meidät heikoksi mutta samaan aikaan myös vahvaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1107402
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t374315törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/373792Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu4002000Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi711513- 321477
- 351458
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen1801146Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv121118Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:121043