Pizzapohjan teko ei olekaan ihan yksinkertainen operaatio

Anonyymi-ap

https://www.youtube.com/watch?v=em8zeCZZ09k

Harrastaakos palstan sinkut pizzojen tekoa vai valmiiden pizzojen tekoa?
Pizzaa olen tehnyt, mutta lopputulos on pehmeän, tiheän ja lähes koppuran väliltä.
Varmaan on mennyt pieleen pizzataikinan teko, kun en ole pohjaa vaivannut tarpeekis ja jauhoja olen taikinaan lisänyt enemmän, kuin ohjeessa on, ettei tartu käsiin, niin on sitten tullut kova ja sitkeä pizza.

Videon perusteella vaikuttaa aika monimutkaiselta pizzapohjan teko.
Ainekset grammojen tarkkudella, vaivaus ja välivaivaukset ja taikinan käsittely.
Kai sen rapean ja pehmeän pizzapohjan salaisuus onkin pohjan teko.
Hepommalla varmaan pääsee, jos ostaa valmiin pizzapullan ja tekee siitä sitten pizzan.
Kamado grilli minulla on, että sillä kyllä saa riitävästi kuumuutta pizzan paistoon.

25

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Helpoin lienee tortillapohjan käyttäminen pizzapohjana. Se palaa kuitenkin helposti uunissa joten lämmön on oltava maltillinen. Tokmannissa oli ale että sai eurolla yhden pussin, oli luultavasti normikoon lättyjä eli 8 kpl. 6 kpl pussit sisältävät isompia levyjä.

• Anonyymi

En. En ala sen takia ostaa jauhopussia kaappiin jotta saa pitsaa. Ja ei mulla olis edes kaapaissa tilaa sille jauhopussille.

• Anonyymi

Mjoo

Pizza on hieman kuin kalteva torni osaamattomissa käsissä, tai Pantheonin silmä katossa, josta pulut lentävät sisään huonolla ilmalla. Pizza on tarina köyhyydestä, kurjuudesta ja kekseliäisyydestä. Kun uunin kuumuuteen tuijottaa liian pitkään, sokeutuu kaikesta veistotaiteen kauneudesta, eikä enää ymmärrä olevansa samaa lajia, kuin tekijänsä.

(hihitystä)

• Anonyymi

Pullaa

Pitsataikinan idea on hyvin yksinkertainen, mutta niin monimutkainen, että on keksitty pakastepitsat.

Ensin pakastepitsa haetaan kaupasta, tai haetetutaan. Tämän jälkeen uuni asetellaan kuumaksi. Uunin kuumentuessa pitsapakkaus avataan ja sisältöä ihmetellään.

On pahvia ja muovia, hyisiä näkyjä.

(reps)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pullaa

Pitsataikinan idea on hyvin yksinkertainen, mutta niin monimutkainen, että on keksitty pakastepitsat.

Ensin pakastepitsa haetaan kaupasta, tai haetetutaan. Tämän jälkeen uuni asetellaan kuumaksi. Uunin kuumentuessa pitsapakkaus avataan ja sisältöä ihmetellään.

On pahvia ja muovia, hyisiä näkyjä.

(reps)

Esiliina

Pitsanpaistajat käyttävät esiliinaa, sillä esiliinaan on hyvä piiloutua jauhoista maailmaa, missä on sotkuista kahlata.

On erilaisia tapoja solmia nyörit, mutta muutoin kaikki on samoin.

Eli yli pään ja vyötäisille.

(naurua)

• Anonyymi

Tää videon tekijä unohti että kaikilla ei ole tollasta keittiötä. Tää videontekijä vois näyttää miten helppoa toi on kun sulla ei ole tollasta työtasoa keittiössä. Mä haluisin että toi videontekijä tulis mun keittiöön tekee pitsan niin sit voi sanoa oliko helppoa ja nopeaa.

• Anonyymi

Häh

Kaikilla ihmisillä on tuollainen keittiö.

Eihän muunlaisia keittiöitä ole.

(hihitystä)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Häh

(hihitystä)

Saareke

Lapsuudessani katselin usein merelle, ja merellä luotoa.

Sain idean, joka on käytännöllisyydessään ylivoimainen.

Eli siirrätin keittiöni oleellisimman osan pois seinän vierestä omaksi saarekkeekseen.

Kun juhlin lopputyötäni, niin minulle kerrottiin, etten ollut ensimmäinen asiakas, eikä idea omani.

Kyllä otti päähän.

(reps)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saareke

Eli siirrätin keittiöni oleellisimman osan pois seinän vierestä omaksi saarekkeekseen.

Kun juhlin lopputyötäni, niin minulle kerrottiin, etten ollut ensimmäinen asiakas, eikä idea omani.

Kyllä otti päähän.

(reps)

Fanfaari

Kun kykenee sähläämään keittiössä niin, ettei menetä kontaktia ystäviin, niin mikä voisi olla parempaa, käytännöllisempää ja helpompaa.

Kun emäntä (kokki tms.) katoaa jonnekin vaivaamaan muuta, niin se on aina jostain pois.

Nyttemmin en ole ollut selin kuin seinää vasten.

(reps)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Häh

(hihitystä)

No siinä tapauksessa mun pitää pyytää vuokranalennusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saareke

Kyllä otti päähän.

(reps)

Tässä on sellanen ongelma ettei vuokralainen saa tehdä itse muutoksia. Hyvä kun pieni keittiön pöytä mahtuu keittiöön. Mutta pitää ajatella positiivisen kautta ja muistaa että aina sen pitsan voi ostaa kaupasta tai sitten tilata

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä on sellanen ongelma ettei vuokralainen saa tehdä itse muutoksia. Hyvä kun pieni keittiön pöytä mahtuu keittiöön. Mutta pitää ajatella positiivisen kautta ja muistaa että aina sen pitsan voi ostaa kaupasta tai sitten tilata

Pikkuremontteja pitäisi voida teetättää vuokra-asuntoihinkin, jotka ovat epäkäytännöllisiä ja vähemmän haluttuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mjoo

Joo siis ei varmaan kannata edes ajatella.

Tai siis aina kannattaa ajatella.

Helsinki on suhteellisen suuri kaupunki, joka on täynnä lettumestoja.

Ei tarvitse kuin kortteli kiertää, niin sinulla on jo valikoimaa niin paljon, että menusta et saa selvää.

Olen törmännyt niin käsittämättömiin nimiin listoilla, että olen postaillut näitä aivopieruja ympäri maailmaa, koska on ihan pakko.

Mutta

Helsingissä on kaksi hyvää pitseriaa, joista toinen on parempi toista.

Kaikki oikein.

(hihitystä)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pikkuremontteja pitäisi voida teetättää vuokra-asuntoihinkin, jotka ovat epäkäytännöllisiä ja vähemmän haluttuja.

Siis tää asunto oli rempattu just ennen kuin mä muutin. Laittasit sä keittiökaapin ikkunan eteen? Tai keittiötason oviaukon eteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mjoo

Joo siis ei varmaan kannata edes ajatella.

Tai siis aina kannattaa ajatella.

Helsinki on suhteellisen suuri kaupunki, joka on täynnä lettumestoja.

Ei tarvitse kuin kortteli kiertää, niin sinulla on jo valikoimaa niin paljon, että menusta et saa selvää.

Olen törmännyt niin käsittämättömiin nimiin listoilla, että olen postaillut näitä aivopieruja ympäri maailmaa, koska on ihan pakko.

Mutta

Helsingissä on kaksi hyvää pitseriaa, joista toinen on parempi toista.

Kaikki oikein.

(hihitystä)

No täytyy siinä vaiheessa ajatelle että haluuko sittenkin vaikka kebabin ranskalaisilla, makkaraperunat tai sittenkin sen pitsan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No täytyy siinä vaiheessa ajatelle että haluuko sittenkin vaikka kebabin ranskalaisilla, makkaraperunat tai sittenkin sen pitsan.

Mjuu

Ei mun mielestä ole mitään vikaa hyvässä mätössä. Mättö on klassikoksi jo ehtinyt perussafka, jollaista ilman yksikään kaupunki ei elä.

Mättö toimii.

En itse syö tällaisia tuotteita. Viimeksi kun söin pitsan, niin se taisi olla 1988 kesäkuussa.

(naurua)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mjuu

Ei mun mielestä ole mitään vikaa hyvässä mätössä. Mättö on klassikoksi jo ehtinyt perussafka, jollaista ilman yksikään kaupunki ei elä.

Mättö toimii.

En itse syö tällaisia tuotteita. Viimeksi kun söin pitsan, niin se taisi olla 1988 kesäkuussa.

(naurua)

Hyvä sinä. itsekuri kunniaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mjuu

Mättö toimii.

(naurua)

Kokkeja on kaikenlaisia, mutta kokeista kuuluisin on älykkyystesti.

Minulla on sipulia, mausteita ja raakaa ainetta, mutta toinen meistä puuttuu.

(hihitystä)

https://youtu.be/7Ma_04Mn4NY?si=CINIFvGefVeMW0-r

• Anonyymi

Olen toki tehnyt itse pizzapohjia ja jopa tomaattikastikkeen omalla maulla.
      Nykyisin vain olen niin laiska paskiainen, että tulee ostettua sellainen valmispohja, missä on tomaattikastike mukana.

>simiti<

• Anonyymi

Yäk

Mulla on sellainen makuaisti, että jo purkkitomaatti maiskahtaa kummalliselta kielelläni.

Siis maistan sen metallin, jossa olento on lojunut rahtialuksessa, kontissa, jonka päälle satamissa laskeutuu lokki.

Inhoan lokkeja.

(hihitystä)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yäk

Mulla on sellainen makuaisti, että jo purkkitomaatti maiskahtaa kummalliselta kielelläni.

Siis maistan sen metallin, jossa olento on lojunut rahtialuksessa, kontissa, jonka päälle satamissa laskeutuu lokki.

Inhoan lokkeja.

(hihitystä)

Tokikin se metallin maku maistuu jos sitä ajattelee. Saahan toki tomaattikastiketta muovipinnoitetussa pahvipurkeissakin. Ne maistuu muoville.

Tosi tekijä tekee itse tuoreista tomaateista jotka on kuljetuksen aikana imenyt muovin, pahvin ja hiv positiivisen poimijan eritteitä .

Mitä sinulla ryökäleellä on lokkeja vastaan? Onko ne varastaneet sinulta sen metallin makuisen ja persiissä pyöritetyn jätskipallin?

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tokikin se metallin maku maistuu jos sitä ajattelee. Saahan toki tomaattikastiketta muovipinnoitetussa pahvipurkeissakin. Ne maistuu muoville.

Tosi tekijä tekee itse tuoreista tomaateista jotka on kuljetuksen aikana imenyt muovin, pahvin ja hiv positiivisen poimijan eritteitä .

Mitä sinulla ryökäleellä on lokkeja vastaan? Onko ne varastaneet sinulta sen metallin makuisen ja persiissä pyöritetyn jätskipallin?

>simiti<

Lokki

Lapsena minut raahattiin joukkoliikennevälineisiin ja päädyin torille.

Minulla oli kädessäni jäätelötötterö.

Sitten linnut peittivät minut.

Se Venetsiasta.

(kirkuvaa naurua)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lokki

Lapsena minut raahattiin joukkoliikennevälineisiin ja päädyin torille.

Minulla oli kädessäni jäätelötötterö.

Sitten linnut peittivät minut.

Se Venetsiasta.

(kirkuvaa naurua)

Tuohan oli oletettavissa Helsingissä. Täälläpäin maailmaa lokit eivät uskalla varastaa/hyökätä. Jo pelkkä vihainen pohjalainen katse saa naurulokin unohtamaan nauramisen.

Kerran joku turistialbatrossi tuli elvistelemään. Kyllä lähti pikaisesti muille maille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuohan oli oletettavissa Helsingissä. Täälläpäin maailmaa lokit eivät uskalla varastaa/hyökätä. Jo pelkkä vihainen pohjalainen katse saa naurulokin unohtamaan nauramisen.

Kerran joku turistialbatrossi tuli elvistelemään. Kyllä lähti pikaisesti muille maille.

Hyvä

Pataan vain paska-aivoille ja haulikkoa perään.

Hyvä asenne.

(hihitystä)

😁👍

• Anonyymi
      UUSI

https://www.youtube.com/watch?v=k5-oXUdFQe0

Tuossapa oli hyvä video pizzataikinan teosta, ei pizzataikinaa tarvitse vaivata, vaan kemia hoitaa aytolyysin kautta, että taikinaan tulee hyvä sitko ja taikinaa on helppo käsitellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2480
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1167
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1081
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      901
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      90