Siis olenhan kertonut kivasta muististani, joka ei eilistä näe. Sinänsä siis kiva, kun jokainen päivä on uusi seikkailu.
Mutta tosiaan, voin muistaa väärinkin vai kerroitko olevasi pieni ratas isossa tehtaassa?
Itsekin olen entinen ratas globaalissa isossa tehtaassa. Kerran hyräilin liukuhihnalla ja ryhtyi tuntumaan, että joku tuijottaa...
Käännyin katsomaan ja siellähän oli tehtaanjohtaja ja yhtiön suuromistaja katsomassa dollarihymy naamallaan.
Tietenkin tokaisin, että tervehdys ökyt. Tehtaanjohtaja lähti ihan punaisena viemään amerikan herraa muualle, mutta amerikan öky hymyili viimeiseen asti.
>simiti<
Muistanko pirpana oikein?
7
163
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä isomurjake ja pikkarainen suomalaisen tehtaan työväkenä on riemastuttava näky jo sellaisenaan.
- Anonyymi
Mieti oikeesti! Satakiloinen mureke ja siihen pikkuinem pirpanahillo päälle.
>simiti<
Nooh.. olen toki tehdastyöläinen, mutta en liukuhihnalainen..
Olen ollut koneistajana, kokoonpanijana, robottihitsarina, prässääjänä, karkaisijana ja muissakin tuotantotehtävissä 34 työvuoteni aikana. Ensimmäiset kymmenen vuotta työelämästäni olin ravintola-alalla ja loput teollisuudessa. Sellainen sekatyömies.. tai siis sekatyöoperaattori..
Juu. Sekatyöpirpana. Työhistoriaa 21:stä työpaikasta.- Anonyymi
Mä olin vain kemianteollisuudessa ja nykyään alkoholisti.
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
Mä olin vain kemianteollisuudessa ja nykyään alkoholisti.
>simiti<Hatun nosto teille simiti ja pirpana ootte ollut tehtaassa töissä ja käyttäneet suuria koneita, saaden suomen nousuun. Tehtaat on tosi hienoja, etenkin ne putkistot. Ja valvomo joissa on paljon nappuloita. Meidän pitää saada noi tehtaat takas, lyödä xi pinniä turpiinsa.
- Anonyymi
Minullakin pitkä historia..
En ollut kovin helppo työntekijä.
Tiesin arvoni..
Ensin modistina.
Sitten lasten vaatetehtaassa..
Miesten pukutehtaassa.
Ompelijana..
Välissä hoidin poikaani kolmevuotta.
Sitten siivottiin kerrostaloja.
46 vuotta tuli täyteen..
50 olisi pitänyt tulla
Mutta elämässä tapahtuu kaiken laista.
Eli oon saanut tehdä työtä.😁Noi ompelutehtaatkin on hienoja, siellä on pitkät rivit sellasia rullia, lankarullia. Noikin pitää saada takas suomeen. Saatas töitä ja miehet ja naiset löytää toisensa. Tehtäs sellukuitua, kun ei oo puuvilla ympäristön ystävä, vaan pelkkä rahakasvi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271914
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001660Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561266Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?531145Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31988Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51893Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47886Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44852Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798