Muistanko pirpana oikein?

Anonyymi-ap

Siis olenhan kertonut kivasta muististani, joka ei eilistä näe. Sinänsä siis kiva, kun jokainen päivä on uusi seikkailu.

Mutta tosiaan, voin muistaa väärinkin vai kerroitko olevasi pieni ratas isossa tehtaassa?

Itsekin olen entinen ratas globaalissa isossa tehtaassa. Kerran hyräilin liukuhihnalla ja ryhtyi tuntumaan, että joku tuijottaa...

Käännyin katsomaan ja siellähän oli tehtaanjohtaja ja yhtiön suuromistaja katsomassa dollarihymy naamallaan.

Tietenkin tokaisin, että tervehdys ökyt. Tehtaanjohtaja lähti ihan punaisena viemään amerikan herraa muualle, mutta amerikan öky hymyili viimeiseen asti.

>simiti<

7

163

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä isomurjake ja pikkarainen suomalaisen tehtaan työväkenä on riemastuttava näky jo sellaisenaan.

• Anonyymi

Mieti oikeesti! Satakiloinen mureke ja siihen pikkuinem pirpanahillo päälle.

>simiti<

• Nooh.. olen toki tehdastyöläinen, mutta en liukuhihnalainen..

Olen ollut koneistajana, kokoonpanijana, robottihitsarina, prässääjänä, karkaisijana ja muissakin tuotantotehtävissä 34 työvuoteni aikana. Ensimmäiset kymmenen vuotta työelämästäni olin ravintola-alalla ja loput teollisuudessa. Sellainen sekatyömies.. tai siis sekatyöoperaattori..

Juu. Sekatyöpirpana. Työhistoriaa 21:stä työpaikasta.

• Anonyymi

Mä olin vain kemianteollisuudessa ja nykyään alkoholisti.

>simiti<

• Anonyymi kirjoitti:

Mä olin vain kemianteollisuudessa ja nykyään alkoholisti.

>simiti<

Hatun nosto teille simiti ja pirpana ootte ollut tehtaassa töissä ja käyttäneet suuria koneita, saaden suomen nousuun. Tehtaat on tosi hienoja, etenkin ne putkistot. Ja valvomo joissa on paljon nappuloita. Meidän pitää saada noi tehtaat takas, lyödä xi pinniä turpiinsa.

• Anonyymi

Minullakin pitkä historia..
      En ollut kovin helppo työntekijä.
      Tiesin arvoni..
      Ensin modistina.
      Sitten lasten vaatetehtaassa..
      Miesten pukutehtaassa.
      Ompelijana..
      Välissä hoidin poikaani kolmevuotta.
      Sitten siivottiin kerrostaloja.
      46 vuotta tuli täyteen..
      50 olisi pitänyt tulla
      Mutta elämässä tapahtuu kaiken laista.
      Eli oon saanut tehdä työtä.😁

• Noi ompelutehtaatkin on hienoja, siellä on pitkät rivit sellasia rullia, lankarullia. Noikin pitää saada takas suomeen. Saatas töitä ja miehet ja naiset löytää toisensa. Tehtäs sellukuitua, kun ei oo puuvilla ympäristön ystävä, vaan pelkkä rahakasvi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1914
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1660
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1266
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      53
      1145
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      852
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe