Polttispösilöiden kannattaisi muistaa että sähköauton ostaneilla on pitkä kokemus polttiksista

Anonyymi-ap

Itsellä yli 30 vuotta polttiskilometrejä. Pahimpina vuosina melkein 40.000 km.
Siksi tulee hyvin usein huutonaurua kun lukee teidän menneeseen maailmaan juuttuneita kommentteja.
Uskotteko oikeasti että m@ilma olisi kehittynyt vääjäämättä miljoonia vuosia ja sitten yhtäkkiä pysähtynyt johonkin 90-luvun Corollaan pysyvästi.

125

777

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei maailman kehitys pysähtynyt tuohon mulkosilään mutta monen essonbaarin juntin käsityskyky tekniikasta ja tästä maailmasta pysähtyi tuohon.

      Kaikki sen jälkeen tapahtnut maailman ja autotekniikan kehitys on mennyt heiltä yli hilseen ja siksi he vastustavat viimeiseen hengenvetoon kaikkea kehitystä.
      Pelko asioista joita he eivät ymmärrä on se suurin syy.
      Varsinnikin kun nuoremmat ihmiset ymmärtävät sitä tekniikkaa. Heistä on tullut tekijämiesten sijasta sivustaseuraajia autotekniikan suhteen.

      • Anonyymi

        Juu miljoona kilometriä plttomoottorilla, satku sähköllä. En kaipaa käyttöautoksi polttomoottoria. Hiljainen, mukava ja rauhallisesti käyttäytyvä.... paitsi sport moodissa ja lähtee tarvittaessa, kuin tykin putkesta. Kiinalainen silkkisukissa Polestar II. On nurkkiin jäänyt pari polttomoottoriautoakin. Citroen DS 21 super ja Rover 2000. Vaihtaisin molemmat yhteen aitoon vasemmalta ohjattavaan Jaguar MkI 1960 punainen, mustalla katolla mallia Morse. Tai 1936 Traction avant 6 sylinterisellä moottorilla. Ei ne vaihda. On se aika hieno se Citikka, siihen saisi sähkösarjan, kuten Miniinkin tarttisko vielä rakentaa sähkö, Mini, olisi tuolla yksi kori ilman moottoria. 30 kwh akulla liikkuosi varmaan 200 kilometriä ja lähtisi, kuin pyssyn suusta. Pitääpä harkita, jos saisi kesken jääneen projektin osat.


      • Anonyymi

        En pelkää yhtään uutta tekniikkaa vaan siirryn uuteen tekniikkaan kun siitä on hyötyä minulle. Eli vaikka 30 vuoden päästä tulevaisuudessa. Tällä hetkellä siirtymisestä ei ole mitään hyötyä, joten en pysyn nykyisessä tekniikassa.


      • Anonyymi

        Ja edelleen, oleellisin asia on, että mitä hyötyä minulle on uudesta tekniikasta? En piittaa paskaakaan tekniikasta, johon pitäisi vain siirtyä koska se on vain jotain "uutta". Jos uusi tekniikka ei paranna jotain niin sitten tuolla uudella tekniikalla voi pyyhkäistä persettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja edelleen, oleellisin asia on, että mitä hyötyä minulle on uudesta tekniikasta? En piittaa paskaakaan tekniikasta, johon pitäisi vain siirtyä koska se on vain jotain "uutta". Jos uusi tekniikka ei paranna jotain niin sitten tuolla uudella tekniikalla voi pyyhkäistä persettä.

        Sähköautoja ostetaan koska niillä ajaminen maksaa vain murto-osan polttikseen verrattuna. Siinä selkeä hyöty ja selitys niiden suosiolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoja ostetaan koska niillä ajaminen maksaa vain murto-osan polttikseen verrattuna. Siinä selkeä hyöty ja selitys niiden suosiolle.

        Kokonaiskustannuksissa sähköauto tulee normaaleilla kilometreillä kalliimmaksi kuin polttis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokonaiskustannuksissa sähköauto tulee normaaleilla kilometreillä kalliimmaksi kuin polttis.

        Sähköauto tulee normaaleilla kilometreillä huomattavasti halvemmaksi.
        Tuon ymmärtää jokainen laskutaitoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokonaiskustannuksissa sähköauto tulee normaaleilla kilometreillä kalliimmaksi kuin polttis.

        Muistaa nyt mitä tuossa otsikossa sanotaan. Sähköauto linjat kyllä tietävät tasan tarkkaan omasta pitkäaikaisesta kokemuksesta polttisten kokonaiskustannukset ja vaihtavat polttiksen sähköautoon.

        Ja mitä enemmän tieto todellisista kustannuksista leviää sitä vähemmän uusia polttiksia menee kaupaksi. Myös käytettyjen polttisten tuonti on lopahtanut täysin.

        Ei siksi että sähköautoja ostettaisiin niiden uuden tekniikan takia vaan siksi että niiden käyttökustannukset ovat niin pienet.
        Ja kun niiden pääoma kustannukset ovat samalla tasolla polttisten kanssa polttiksilla ajaminen tulee selkeästi kalliimmaksi kokonaiskustannuksista.

        Sähköautojen yleistymisen ainoa rajoite on niiden rajallinen saatavuus käytettynä hintaluokassa +15.000 euroa ja niiden melkein täydellinen puuttuminen hintaluokassa alle 15.000€.

        Uusissa ja uudehkoissa autoissa polttiksien aika on ohi. Ne ovat kalliita ostaa ja niistä ei saa muutaman vuoden päästä mitään vaihdossa poskettomien käyttökustannusten takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistaa nyt mitä tuossa otsikossa sanotaan. Sähköauto linjat kyllä tietävät tasan tarkkaan omasta pitkäaikaisesta kokemuksesta polttisten kokonaiskustannukset ja vaihtavat polttiksen sähköautoon.

        Ja mitä enemmän tieto todellisista kustannuksista leviää sitä vähemmän uusia polttiksia menee kaupaksi. Myös käytettyjen polttisten tuonti on lopahtanut täysin.

        Ei siksi että sähköautoja ostettaisiin niiden uuden tekniikan takia vaan siksi että niiden käyttökustannukset ovat niin pienet.
        Ja kun niiden pääoma kustannukset ovat samalla tasolla polttisten kanssa polttiksilla ajaminen tulee selkeästi kalliimmaksi kokonaiskustannuksista.

        Sähköautojen yleistymisen ainoa rajoite on niiden rajallinen saatavuus käytettynä hintaluokassa 15.000 euroa ja niiden melkein täydellinen puuttuminen hintaluokassa alle 15.000€.

        Uusissa ja uudehkoissa autoissa polttiksien aika on ohi. Ne ovat kalliita ostaa ja niistä ei saa muutaman vuoden päästä mitään vaihdossa poskettomien käyttökustannusten takia.

        Itselle ihan sama ovatko sähköauton käyttökustannukset samat vai vähemmän kuin polttomoottoriautossa. Voimalinja kun on vaan yksinkertaisesti sähköautossa aivan omaa luokkaansa, sitä hiljaisuutta, voimaa ja reagointiherkkyyttä ei vaan mikään polttis tarjoa.

        Satunnaisesti kun polttiksellakin kuitenkin ajan niin joka kerta tulee fiilis että miten nämä polttomoottorit voikaan tuntua näin vanhanaikaisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistaa nyt mitä tuossa otsikossa sanotaan. Sähköauto linjat kyllä tietävät tasan tarkkaan omasta pitkäaikaisesta kokemuksesta polttisten kokonaiskustannukset ja vaihtavat polttiksen sähköautoon.

        Ja mitä enemmän tieto todellisista kustannuksista leviää sitä vähemmän uusia polttiksia menee kaupaksi. Myös käytettyjen polttisten tuonti on lopahtanut täysin.

        Ei siksi että sähköautoja ostettaisiin niiden uuden tekniikan takia vaan siksi että niiden käyttökustannukset ovat niin pienet.
        Ja kun niiden pääoma kustannukset ovat samalla tasolla polttisten kanssa polttiksilla ajaminen tulee selkeästi kalliimmaksi kokonaiskustannuksista.

        Sähköautojen yleistymisen ainoa rajoite on niiden rajallinen saatavuus käytettynä hintaluokassa 15.000 euroa ja niiden melkein täydellinen puuttuminen hintaluokassa alle 15.000€.

        Uusissa ja uudehkoissa autoissa polttiksien aika on ohi. Ne ovat kalliita ostaa ja niistä ei saa muutaman vuoden päästä mitään vaihdossa poskettomien käyttökustannusten takia.

        Silti normaaleilla kilometreillä eli alle 14 tkm vuosittaisella ajomäärällä sähköautot ovat paljon kalliimpia kuin polttikset. Ja monet väitteet niiden halpuudesta on todistettu valheelliseksi paskaksi.

        "Uusissa ja uudehkoissa autoissa polttiksien aika on ohi. Ne ovat kalliita ostaa ja niistä ei saa muutaman vuoden päästä mitään vaihdossa poskettomien käyttökustannusten takia."

        Ja samaan aikaan uusien autojen myynnit on myös romahtanut. Käytännössä lähes kukaan kotitalous ei uusia autoja osta ja ne harvat uudet autot menevät yrityksille. Sähköautot ovat tappaneet uusien autojen myynnin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti normaaleilla kilometreillä eli alle 14 tkm vuosittaisella ajomäärällä sähköautot ovat paljon kalliimpia kuin polttikset. Ja monet väitteet niiden halpuudesta on todistettu valheelliseksi paskaksi.

        "Uusissa ja uudehkoissa autoissa polttiksien aika on ohi. Ne ovat kalliita ostaa ja niistä ei saa muutaman vuoden päästä mitään vaihdossa poskettomien käyttökustannusten takia."

        Ja samaan aikaan uusien autojen myynnit on myös romahtanut. Käytännössä lähes kukaan kotitalous ei uusia autoja osta ja ne harvat uudet autot menevät yrityksille. Sähköautot ovat tappaneet uusien autojen myynnin.

        Kun päämakustannukset ovat samat ja polttisten käyttökustannukset ovat moninkertaiset niin sähköauto on edullisempi kaikilla kilometrimäärillä.

        Kuten edellä sanottu niin sähköautojen ainoa ongelma on se ettei niitä ole vielä saatavana käytettynä kaikissa hintaluokissa.

        Ja puhutaas nyt sitten asioista niiden oikeilla nimillä. Vain polttisten uuskauppa ja uudehkojen tuonti on kuolemassa pois. Sähköautot takovat joka vuosi isompia myyntilukuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun päämakustannukset ovat samat ja polttisten käyttökustannukset ovat moninkertaiset niin sähköauto on edullisempi kaikilla kilometrimäärillä.

        Kuten edellä sanottu niin sähköautojen ainoa ongelma on se ettei niitä ole vielä saatavana käytettynä kaikissa hintaluokissa.

        Ja puhutaas nyt sitten asioista niiden oikeilla nimillä. Vain polttisten uuskauppa ja uudehkojen tuonti on kuolemassa pois. Sähköautot takovat joka vuosi isompia myyntilukuja.

        Hommattiin vuoden vanha ID4 ja jos vaihdan sen 5 v päästä, niin kannattavuutta voi vaan arvailla... Se kun rippuu arvon alenemasta ja mahdollisten vikojen korjauskustannuksista.
        Veikkaan, että 5-10 vuoden päästä nykyiselle akkuteknologialle lähinnä hymyillään. Tosin ne tuskin hymyilevät, joilla on 10 v päästä 10 v vanha sähköauto. Sama homma tänä päivänä, kun miettii 10 v vanhaa sähkistä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti normaaleilla kilometreillä eli alle 14 tkm vuosittaisella ajomäärällä sähköautot ovat paljon kalliimpia kuin polttikset. Ja monet väitteet niiden halpuudesta on todistettu valheelliseksi paskaksi.

        "Uusissa ja uudehkoissa autoissa polttiksien aika on ohi. Ne ovat kalliita ostaa ja niistä ei saa muutaman vuoden päästä mitään vaihdossa poskettomien käyttökustannusten takia."

        Ja samaan aikaan uusien autojen myynnit on myös romahtanut. Käytännössä lähes kukaan kotitalous ei uusia autoja osta ja ne harvat uudet autot menevät yrityksille. Sähköautot ovat tappaneet uusien autojen myynnin.

        Jokainen voi laittaa laskuriin polttomoottoriauton ja sähköauton, niin nähdään että moni saa jo omilla kilometreillään 5-10 vuoden aikana sähköauton halvemmaksi vaihtoehdoksi. Pitää vain viitsiä rehellisesti syöttää arvot laskelmaan. Jopa ajoakut kestävät TUTKITUSTI jopa 7000 sykliä eli huonoimmillaankin yli miljoona kilometriä. Toki yksittäistapauksia varmasti löytyy että ajoakku mennyt rikki ennen aikojaan kuten polttomoottoreistakin.

        "Teknologiayritys Geotabin tekemä tuore, yli kymmenentuhatta sähköautoa kattava analyysi osoittaa, että sähköautojen akut kestävät paljon pidempään kuin monet luulevat, Aftonbladet uutisoi.

        Geotabin tutkimuksen mukaan nykyaikaisen sähköauton akun kapasiteetti heikkenee vain noin 1,8 prosenttia vuodessa.

        – Luku vastaa niitä tietoja, joita meillä jo on. Nykyään moderni akku kestää noin 7 000 täyttä sykliä, Royal Institute of Technologyn professori Rakel Wreland Lindström kertoo lehdelle.

        Akun käyttöikä mitataan ja ilmoitetaan tyypillisesti käyttösykleinä eli montako kertaa akku puretaan ja ladataan täydestä tyhjäksi."

        https://www.is.fi/autot/art-2000011183058.html

        https://autokalkulaattori.fi/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun päämakustannukset ovat samat ja polttisten käyttökustannukset ovat moninkertaiset niin sähköauto on edullisempi kaikilla kilometrimäärillä.

        Kuten edellä sanottu niin sähköautojen ainoa ongelma on se ettei niitä ole vielä saatavana käytettynä kaikissa hintaluokissa.

        Ja puhutaas nyt sitten asioista niiden oikeilla nimillä. Vain polttisten uuskauppa ja uudehkojen tuonti on kuolemassa pois. Sähköautot takovat joka vuosi isompia myyntilukuja.

        Pääomakustannukset eivät ole samat koska sähköautot ovat huomattavasti kalliimpia. Samoin korjauskustannukset ovat paljon kalliimpia, koska usein on pakko viedä auto merkkihuoltamoon eli ylihintaiselle huijarille. Ne "halvat" sähköautot ovat käytännössä käyttökelvottomia romuautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hommattiin vuoden vanha ID4 ja jos vaihdan sen 5 v päästä, niin kannattavuutta voi vaan arvailla... Se kun rippuu arvon alenemasta ja mahdollisten vikojen korjauskustannuksista.
        Veikkaan, että 5-10 vuoden päästä nykyiselle akkuteknologialle lähinnä hymyillään. Tosin ne tuskin hymyilevät, joilla on 10 v päästä 10 v vanha sähköauto. Sama homma tänä päivänä, kun miettii 10 v vanhaa sähkistä...

        "Veikkaan, että 5-10 vuoden päästä nykyiselle akkuteknologialle lähinnä hymyillään. "

        5-10 vuoden päästä sillä ID.4:llä ajaa edelleen erittäin edullisesti. Ei 6-11 vuotta vanhoja autoja ostavat ihmiset osta uusinta teknologiaa vaan autoja joiilla on suuri käyttöarvo.
        Ei tarvitse olla Einstein jos sanoo että sinulla on pullat paljon paremmin uunissa kuin jollain joka on ostanut vastaavanlaisen fossiilipoltin-SUVin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen voi laittaa laskuriin polttomoottoriauton ja sähköauton, niin nähdään että moni saa jo omilla kilometreillään 5-10 vuoden aikana sähköauton halvemmaksi vaihtoehdoksi. Pitää vain viitsiä rehellisesti syöttää arvot laskelmaan. Jopa ajoakut kestävät TUTKITUSTI jopa 7000 sykliä eli huonoimmillaankin yli miljoona kilometriä. Toki yksittäistapauksia varmasti löytyy että ajoakku mennyt rikki ennen aikojaan kuten polttomoottoreistakin.

        "Teknologiayritys Geotabin tekemä tuore, yli kymmenentuhatta sähköautoa kattava analyysi osoittaa, että sähköautojen akut kestävät paljon pidempään kuin monet luulevat, Aftonbladet uutisoi.

        Geotabin tutkimuksen mukaan nykyaikaisen sähköauton akun kapasiteetti heikkenee vain noin 1,8 prosenttia vuodessa.

        – Luku vastaa niitä tietoja, joita meillä jo on. Nykyään moderni akku kestää noin 7 000 täyttä sykliä, Royal Institute of Technologyn professori Rakel Wreland Lindström kertoo lehdelle.

        Akun käyttöikä mitataan ja ilmoitetaan tyypillisesti käyttösykleinä eli montako kertaa akku puretaan ja ladataan täydestä tyhjäksi."

        https://www.is.fi/autot/art-2000011183058.html

        https://autokalkulaattori.fi/

        Ei ole mitään tosielämän tutkimuksia noista sähköautojen akkujen kestävyydestä. Ja ainakin 10 vuotta vanhoista sähköautoista on poksahdellut jatkuvasti akkuja ja niiden varaukset ovat romahtaneet.

        Enkä oikein luota näihin autovalmistajien lahjomien tutkijoiden väitteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoja ostetaan koska niillä ajaminen maksaa vain murto-osan polttikseen verrattuna. Siinä selkeä hyöty ja selitys niiden suosiolle.

        Mitä maksoit autostasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä maksoit autostasi?

        Itse maksoin vuoden vanhasta sähköautosta noin 48 k€. Vastaavasta, samoilla ominaisuuksilla olevasta polttomoottoriautosta olisin joutunut maksamaan käytännössä aivan saman verran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja edelleen, oleellisin asia on, että mitä hyötyä minulle on uudesta tekniikasta? En piittaa paskaakaan tekniikasta, johon pitäisi vain siirtyä koska se on vain jotain "uutta". Jos uusi tekniikka ei paranna jotain niin sitten tuolla uudella tekniikalla voi pyyhkäistä persettä.

        Niinpä, tekniikka palvelee ihmistä ja uuteen siirrytään sitten, kun siitä on oikeasti ja täysvarmasti hyötyä. EI muuten eikä sen vuoksi, että se nyt vain on "uutta ja edistyksellistä".
        Mutta niinhän markkinatalous menee, kovalla mainostamisella ja suoranaisella paskanjauhamisella saadaan ihmiset uskomaan, että "tämä ja tämä on just nyt ihan pakkotarpeellista" ym tuubaa.
        Toki niin sitä myös sanotaan, että pioneereja tarvitaan.
        Eli jos joku nyt on tarpeeksi tyhmä maksaakseen älyttömiä hintoja siitä, että tätä uutta tekniikkaa ajetaan sisään ja se on parhaassakin tapauksessa toimivaa joskus 30 vuoden päästä, jos vielä silloinkaan, niin sen kun. Tyhmäkin saa olla niin halutessaan.
        Itse ajan kyllä polttomoottoriautoilla niin kauan, kun niitä myydään.
        Eikä tuo sähkötouhotus nyt niin ekologista ole, kuin meuhkataan. Sähköntuotanto ja sähköautojen valmistus kuitenkin kuluttaa hitosti luonnon ja muitakin resursseja, että se egologisuus kuitenkin kaatuu siihen.
        Vaikka sähkiskuski kuvittelee pelastavansa maailman "mukavan ajelun" lisäksi, kun ei tule hiilidioksidipäästöjä.
        Järkevämpi olisi panostaa vaikka biopolttoaineisiin, sitä kun voi tehdä vaikka vanhasta paistinrasvasta.
        Ja kulkihan maailman ensimmäinen, Karl Benzin valmistama autokin maapähkinäöljyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselle ihan sama ovatko sähköauton käyttökustannukset samat vai vähemmän kuin polttomoottoriautossa. Voimalinja kun on vaan yksinkertaisesti sähköautossa aivan omaa luokkaansa, sitä hiljaisuutta, voimaa ja reagointiherkkyyttä ei vaan mikään polttis tarjoa.

        Satunnaisesti kun polttiksellakin kuitenkin ajan niin joka kerta tulee fiilis että miten nämä polttomoottorit voikaan tuntua näin vanhanaikaisille.

        vika korvien välissä ilmeisesti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoja ostetaan koska niillä ajaminen maksaa vain murto-osan polttikseen verrattuna. Siinä selkeä hyöty ja selitys niiden suosiolle.

        Sähköppösilö puhuu paskkaa että valuu korvistakin. Kerrohn ne tosiasialliset kustannukset. Ostohinta sovitettuna esim 5 v aikana ajamaasi km määrään, verot, vakuutukset, rengaskulut yms. Jos et pösilö osaa niin pyydä naapuriasi avuksi. useimat sähköpössit ei osaa todellakaan eikä uskalla kun kottero tai natsipulkka on maksanu helvetistsi. Köyhillä pösseillä velkana sekin. Meikä ajaa Velattomalla bensa autolla. ei se kuluta paljon. matka ajossa jotai 17L/100 km. Siihen ei sähköpösilöllä ois edes varaa. Minulle pikkurahoja. joten sähköpössi. Haist Huilu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistaa nyt mitä tuossa otsikossa sanotaan. Sähköauto linjat kyllä tietävät tasan tarkkaan omasta pitkäaikaisesta kokemuksesta polttisten kokonaiskustannukset ja vaihtavat polttiksen sähköautoon.

        Ja mitä enemmän tieto todellisista kustannuksista leviää sitä vähemmän uusia polttiksia menee kaupaksi. Myös käytettyjen polttisten tuonti on lopahtanut täysin.

        Ei siksi että sähköautoja ostettaisiin niiden uuden tekniikan takia vaan siksi että niiden käyttökustannukset ovat niin pienet.
        Ja kun niiden pääoma kustannukset ovat samalla tasolla polttisten kanssa polttiksilla ajaminen tulee selkeästi kalliimmaksi kokonaiskustannuksista.

        Sähköautojen yleistymisen ainoa rajoite on niiden rajallinen saatavuus käytettynä hintaluokassa 15.000 euroa ja niiden melkein täydellinen puuttuminen hintaluokassa alle 15.000€.

        Uusissa ja uudehkoissa autoissa polttiksien aika on ohi. Ne ovat kalliita ostaa ja niistä ei saa muutaman vuoden päästä mitään vaihdossa poskettomien käyttökustannusten takia.

        "Uusissa ja uudehkoissa autoissa polttiksien aika on ohi. Ne ovat kalliita ostaa ja niistä ei saa muutaman vuoden päästä mitään vaihdossa poskettomien käyttökustannusten takia"

        Uudet polttikset ovat paljon halvempia kuin vastaavat sähköautot. Halvimmat sähköautot on varustettu pikkuisella miniakulla eli ne ovat täysin käyttökelvottomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uusissa ja uudehkoissa autoissa polttiksien aika on ohi. Ne ovat kalliita ostaa ja niistä ei saa muutaman vuoden päästä mitään vaihdossa poskettomien käyttökustannusten takia"

        Uudet polttikset ovat paljon halvempia kuin vastaavat sähköautot. Halvimmat sähköautot on varustettu pikkuisella miniakulla eli ne ovat täysin käyttökelvottomia.

        Riittävä akun koko riippuu aivan käyttötarpeesta, jonka voi jokainen itse miettiä. Sinun mielipiteelläsi ei ole paskankaan merkitystä jonkun toisen henkilön autonvalintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riittävä akun koko riippuu aivan käyttötarpeesta, jonka voi jokainen itse miettiä. Sinun mielipiteelläsi ei ole paskankaan merkitystä jonkun toisen henkilön autonvalintaan.

        Käyttötarve on aivottoman typerä syy siihen, että autossa on pieni akku. Ennen jopa halvalla pikkuautolla on päässyt helposti Lappiin ja monet ajavat pikkuautoilla pitkiä matkoja.

        Jos autossa on pieni akku niin hinnan pitää olla myös pieni. Ennen vanhaan 15 tonnilla sai uuden polttiksen, jonka toimintamatka on yli 800 km, joten tuolla hinnalla pitäisi saada edes vaivaisen 500 km toimintamatkalla (myös keskellä talvea) varustetun uuden sähköauton. Jos toimintamatka keskellä talvea on alle 300 km niin ei tuollaisesta autosta kannata maksaa edes uutena kymppitonniakaan.

        "Riittävä akun koko riippuu aivan käyttötarpeesta, jonka voi jokainen itse miettiä."

        Haluan auton joka toimii kaikissa käyttötarpeissa. Useimmissa kotitalouksissa on yksi ainoa auto ja sitä käytetään sekä pitkillä että lyhyillä matkoilla. Monesti tuo ainoa auto on pikkuauto, mutta sillä silti halutaan kulkea myös pitkiä matkoja.

        Edelleen haluan isoakkuisen auton, mutta en maksa siitä euroakaan enempää kuin pieniakkuisesta versiosta. Jokin 100-200 km lisää toimintamatkaa ei ole euronkaan arvoinen ominaisuus kun paljon pidempiä matkoja pääsee halvoilla polttiksillakin.

        Eli toisin sanoen kannattaa odottaa sähköautoja niin kauan, että niiden hinnoista leikataan puolet pois ja samaan aikaan toimintamatka pitenee sadoilla kilometreillä. Nykyisellään sähköautot ovat pääosin järkyttävän ylihintaisia mopoautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttötarve on aivottoman typerä syy siihen, että autossa on pieni akku. Ennen jopa halvalla pikkuautolla on päässyt helposti Lappiin ja monet ajavat pikkuautoilla pitkiä matkoja.

        Jos autossa on pieni akku niin hinnan pitää olla myös pieni. Ennen vanhaan 15 tonnilla sai uuden polttiksen, jonka toimintamatka on yli 800 km, joten tuolla hinnalla pitäisi saada edes vaivaisen 500 km toimintamatkalla (myös keskellä talvea) varustetun uuden sähköauton. Jos toimintamatka keskellä talvea on alle 300 km niin ei tuollaisesta autosta kannata maksaa edes uutena kymppitonniakaan.

        "Riittävä akun koko riippuu aivan käyttötarpeesta, jonka voi jokainen itse miettiä."

        Haluan auton joka toimii kaikissa käyttötarpeissa. Useimmissa kotitalouksissa on yksi ainoa auto ja sitä käytetään sekä pitkillä että lyhyillä matkoilla. Monesti tuo ainoa auto on pikkuauto, mutta sillä silti halutaan kulkea myös pitkiä matkoja.

        Edelleen haluan isoakkuisen auton, mutta en maksa siitä euroakaan enempää kuin pieniakkuisesta versiosta. Jokin 100-200 km lisää toimintamatkaa ei ole euronkaan arvoinen ominaisuus kun paljon pidempiä matkoja pääsee halvoilla polttiksillakin.

        Eli toisin sanoen kannattaa odottaa sähköautoja niin kauan, että niiden hinnoista leikataan puolet pois ja samaan aikaan toimintamatka pitenee sadoilla kilometreillä. Nykyisellään sähköautot ovat pääosin järkyttävän ylihintaisia mopoautoja.

        Ja edelleen, esimerkiksi sellaista asiaa kuin kaupunkiauto ei ole olemassa. Pelkästään tarkoitettuja autoja ei ole olemassa. Siksi myös pienissä autoissa pitää olla iso akku, koska monet haluavat pikkuauton pitkille matkoille ja siksi pikkuakkuiset sähköautojen ovat jälleenmyyntiarvoltaan käytännössä arvottomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselle ihan sama ovatko sähköauton käyttökustannukset samat vai vähemmän kuin polttomoottoriautossa. Voimalinja kun on vaan yksinkertaisesti sähköautossa aivan omaa luokkaansa, sitä hiljaisuutta, voimaa ja reagointiherkkyyttä ei vaan mikään polttis tarjoa.

        Satunnaisesti kun polttiksellakin kuitenkin ajan niin joka kerta tulee fiilis että miten nämä polttomoottorit voikaan tuntua näin vanhanaikaisille.

        Veit sanat suustani


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttötarve on aivottoman typerä syy siihen, että autossa on pieni akku. Ennen jopa halvalla pikkuautolla on päässyt helposti Lappiin ja monet ajavat pikkuautoilla pitkiä matkoja.

        Jos autossa on pieni akku niin hinnan pitää olla myös pieni. Ennen vanhaan 15 tonnilla sai uuden polttiksen, jonka toimintamatka on yli 800 km, joten tuolla hinnalla pitäisi saada edes vaivaisen 500 km toimintamatkalla (myös keskellä talvea) varustetun uuden sähköauton. Jos toimintamatka keskellä talvea on alle 300 km niin ei tuollaisesta autosta kannata maksaa edes uutena kymppitonniakaan.

        "Riittävä akun koko riippuu aivan käyttötarpeesta, jonka voi jokainen itse miettiä."

        Haluan auton joka toimii kaikissa käyttötarpeissa. Useimmissa kotitalouksissa on yksi ainoa auto ja sitä käytetään sekä pitkillä että lyhyillä matkoilla. Monesti tuo ainoa auto on pikkuauto, mutta sillä silti halutaan kulkea myös pitkiä matkoja.

        Edelleen haluan isoakkuisen auton, mutta en maksa siitä euroakaan enempää kuin pieniakkuisesta versiosta. Jokin 100-200 km lisää toimintamatkaa ei ole euronkaan arvoinen ominaisuus kun paljon pidempiä matkoja pääsee halvoilla polttiksillakin.

        Eli toisin sanoen kannattaa odottaa sähköautoja niin kauan, että niiden hinnoista leikataan puolet pois ja samaan aikaan toimintamatka pitenee sadoilla kilometreillä. Nykyisellään sähköautot ovat pääosin järkyttävän ylihintaisia mopoautoja.

        "Useimmissa kotitalouksissa on yksi ainoa auto ja sitä käytetään sekä pitkillä että lyhyillä matkoilla."

        Ne pitkät matkat onnistuvat hyvin myös sillä sähköautolla, aiemmin pari vuotta Hki-Jkl väliä Nissan Leafilla (40 kwh) ajaneena.

        Kaikesta voi toki tehdä itselleen ongelman jos niin haluaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Useimmissa kotitalouksissa on yksi ainoa auto ja sitä käytetään sekä pitkillä että lyhyillä matkoilla."

        Ne pitkät matkat onnistuvat hyvin myös sillä sähköautolla, aiemmin pari vuotta Hki-Jkl väliä Nissan Leafilla (40 kwh) ajaneena.

        Kaikesta voi toki tehdä itselleen ongelman jos niin haluaa...

        Tuo Nissan Leafin miniakku ei riitä useimmille pitkään ajoon, ei varsinkaan kun Leafissa on ChaDemo. ChaDemo-latureita kun ei enää pahemmin ole.

        Sellainen 70 kWh on minimikoko akulle myös pienessä autossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo Nissan Leafin miniakku ei riitä useimmille pitkään ajoon, ei varsinkaan kun Leafissa on ChaDemo. ChaDemo-latureita kun ei enää pahemmin ole.

        Sellainen 70 kWh on minimikoko akulle myös pienessä autossa.

        Ja edelleen tuosta 70 kWh akulla varustetusta autosta voi maksaa maksimissaan 15 tonnia uutena. 40 kWh akulla varustettu auto ei ole kymppitonninkaan arvoinen edes uutena.

        Ja tuosta Leafista voi maksaa korkeintaan tonnin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja edelleen tuosta 70 kWh akulla varustetusta autosta voi maksaa maksimissaan 15 tonnia uutena. 40 kWh akulla varustettu auto ei ole kymppitonninkaan arvoinen edes uutena.

        Ja tuosta Leafista voi maksaa korkeintaan tonnin.

        Toki turha tässä on hätäillä muutenkaan. Useimpien suomalaisten kannattaa harkita sähköauton hankintaa vielä ainakin 10 vuotta, ei ole mitään syytä siirtyä sähköautoon tässä vaiheessa. Sähköautojen hinnat tulevat vielä laskemaan kymmeniä prosentteja ja toimintamatkat samalla tuplaantuvat. Vain idiootit ostavat nyt sähköauton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääomakustannukset eivät ole samat koska sähköautot ovat huomattavasti kalliimpia. Samoin korjauskustannukset ovat paljon kalliimpia, koska usein on pakko viedä auto merkkihuoltamoon eli ylihintaiselle huijarille. Ne "halvat" sähköautot ovat käytännössä käyttökelvottomia romuautoja.

        Farkku Corolla maksaa 34-45.000€. Ei siihen paljoa tarvitse lisää pistää, kun saa alleen sähköauto . Minä ostin 3-vuotiaan, alle 50.000 km ajetun sähköauton paljon sen halvimman Corollan hinnan. Halpa pitää, halpa ajaa, eikä tarvitse roikkua huollossa kerran vuoteen tai 15.000 km välein.
        Polttiksista on kokemusta yli 50 vuotta, se homma on tuttua. Sähkäreistä on lyhyempi kokemus, mutta mielummin niillä ajelee. Samat kuskia kiusaavat avustimet myös polttiksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoja ostetaan koska niillä ajaminen maksaa vain murto-osan polttikseen verrattuna. Siinä selkeä hyöty ja selitys niiden suosiolle.

        kyllä sillä auton hinta erolla ajelee polttiksella monta vuotta ilmaiseksi


    • Anonyymi

      "Enkä oikein luota näihin autovalmistajien lahjomien tutkijoiden väitteisiin."

      Vedä vaan foliohattua tiukemmin päähän.

      Kun sinä sovittelet sitä foliohattua niin kaikki sähköautoilijat ovat taas viimeyönä ladanneeet autoihinsa sikahalpa sähköä. Menepä sinä siitä tankkaaman ja maksamaan itsesi kipeäksi polttoaineveroja.

      • Anonyymi

        Ei tarvitse kuin katsoa noin 10 vuotta vanhojen käytettyjen sähköautojen myynti-ilmoituksia. Suuressa osassa niistä on alle 70% akkuvarauksesta jäljellä tai akku on kokonaan vaihdettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse kuin katsoa noin 10 vuotta vanhojen käytettyjen sähköautojen myynti-ilmoituksia. Suuressa osassa niistä on alle 70% akkuvarauksesta jäljellä tai akku on kokonaan vaihdettu.

        Mitä sitten. Edelleen niillä ajaa alle kahdella eurolla per sata kilsaa kun polttarilla sama matka maksaa yli kympin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten. Edelleen niillä ajaa alle kahdella eurolla per sata kilsaa kun polttarilla sama matka maksaa yli kympin.

        Ja tuota toistaa vain typerä idiootti. Autossa on paljon muitakin kustannuksia kuin bensa ja sähkö. Ja suurelle osalle bensa ei ole lähimainkaan auton suurin kulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuota toistaa vain typerä idiootti. Autossa on paljon muitakin kustannuksia kuin bensa ja sähkö. Ja suurelle osalle bensa ei ole lähimainkaan auton suurin kulu.

        Kannattaa esimerkiksi muistaa, että uuden sähköauton hinta vastaa yli 20 vuoden polttoainekuluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa esimerkiksi muistaa, että uuden sähköauton hinta vastaa yli 20 vuoden polttoainekuluja.

        Kannattaa muistaa että uuden pakoputkiauton hinta vastaa yli 100 vuoden sähkökuluja.


      • Anonyymi

        Pikkurahoja. joku 500e ei ole kuin taskuhilkkuja. Mun puolesta saa tankkaaminen maksaa vaikka 2500e kerta . rahaa yleensä on muilla paitsi sähkömankelisteilla.
        Minulla raha ei ole ongelma. sitä on riittävästi vaikka ostaisn useamman bensa ja dieselauton mutta kun en niillä ehdi ajaa. Pojalle ostin kunnon ajokin Bensa ja V8 keulalla.. Tytölle myös pirteä bensa auto. Uusia molemmant. mun oma ajokki on jo vanha. 8kk ollut. kohta vaihdan uuden . Revi kateellinen sähköukko siitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten. Edelleen niillä ajaa alle kahdella eurolla per sata kilsaa kun polttarilla sama matka maksaa yli kympin.

        Minulla maksaa 100 km 280e. halpaa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      "Kannattaa esimerkiksi muistaa, että uuden sähköauton hinta vastaa yli 20 vuoden polttoainekuluja."

      Kannattaa myös muistaa että uusiapolttareita ei ole koskaan jaettu ilmaiseksi.
      Ne maksavat sikapaljon ja niiden arvo putoaa kuin tiiliskivi. Kalliit käyttökustannukset karkoittavat ostajat.

      • Anonyymi

        Ei ole jaettu ilmaiseksi, mutta jos auton hinta vastaa yli 20 vuoden polttoainekuluja niin tuolla säästöllä ei ole paljonkaan merkitystä autoilun kokonaiskuluissa. Usein sähköauto tulee jopa kalliimmaksi kuin polttis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole jaettu ilmaiseksi, mutta jos auton hinta vastaa yli 20 vuoden polttoainekuluja niin tuolla säästöllä ei ole paljonkaan merkitystä autoilun kokonaiskuluissa. Usein sähköauto tulee jopa kalliimmaksi kuin polttis.

        Mutta et sinä ilmaiseksi saa sellaista polttista, millä ajaisit yli 20 vuotta. Hankintahinnoissa ei ole enää kovin merkittäviä eroja, ja tuolla 20 vuoden pitoajalla polttoainekulujen säästönä puhutaan kuitenkin kymppitonneista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta et sinä ilmaiseksi saa sellaista polttista, millä ajaisit yli 20 vuotta. Hankintahinnoissa ei ole enää kovin merkittäviä eroja, ja tuolla 20 vuoden pitoajalla polttoainekulujen säästönä puhutaan kuitenkin kymppitonneista.

        Ja samaan aikaan käytät autoiluun satoja tonneja tuossa ajassa, ehkä jopa yli puoli miljoonaa. Polttoainekulut ovat minimaalisen pieni osa normaalin autoilijan kuluja ja jos uuden auton ostaja vain rääkyy siitä niin hän on idiootti.

        Jos kerran olet kuluista huolestunut niin osta parin tonnin auto. Jos ostaa uuden auton niin silloin höpöttäminen "säästämisestä" on pelkkää paskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja samaan aikaan käytät autoiluun satoja tonneja tuossa ajassa, ehkä jopa yli puoli miljoonaa. Polttoainekulut ovat minimaalisen pieni osa normaalin autoilijan kuluja ja jos uuden auton ostaja vain rääkyy siitä niin hän on idiootti.

        Jos kerran olet kuluista huolestunut niin osta parin tonnin auto. Jos ostaa uuden auton niin silloin höpöttäminen "säästämisestä" on pelkkää paskaa.

        On tätä sinulle aiemminkin selitetty, mutta väännetään nyt vielä rautalangasta:

        Kaikki eivät välttämättä halua ajaa sillä parin tonnin autolla, vaikka se ehkä absoluuttisesti rahassa mitattuna tulee halvimmaksi. Se että hankkii ostohinnaltaan kalliimman auton, ei tarkoita sitä etteikö silti sen käyttökustannuksilla olisi merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tätä sinulle aiemminkin selitetty, mutta väännetään nyt vielä rautalangasta:

        Kaikki eivät välttämättä halua ajaa sillä parin tonnin autolla, vaikka se ehkä absoluuttisesti rahassa mitattuna tulee halvimmaksi. Se että hankkii ostohinnaltaan kalliimman auton, ei tarkoita sitä etteikö silti sen käyttökustannuksilla olisi merkitystä.

        Mutta silloin on turha höpistä säästämisestäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta silloin on turha höpistä säästämisestäkään.

        No määritteletkö sitten missä tapauksessa tai millä ehdoilla voi sitten puhua säästämisestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No määritteletkö sitten missä tapauksessa tai millä ehdoilla voi sitten puhua säästämisestä?

        Silloin kun oikeasti on säästämässä. Sinä et säästä mistään euroakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin kun oikeasti on säästämässä. Sinä et säästä mistään euroakaan.

        Jos sadan kilometrin polttoainekulut ovat 2 euroa eikä 12 euroa, niin kerrotko nyt sitten kuka minulta sen 10 euron säästön vie pois?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sadan kilometrin polttoainekulut ovat 2 euroa eikä 12 euroa, niin kerrotko nyt sitten kuka minulta sen 10 euron säästön vie pois?

        Et sinä kokonaiskuluissa säästä yhtään mitään. Ei pelkkä sähkö ja bensa ole auton ainoat kulut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä kokonaiskuluissa säästä yhtään mitään. Ei pelkkä sähkö ja bensa ole auton ainoat kulut.

        Kokonaiskulut taas riippuvat aivan tapauksesta, autoista, käyttöprofiiilista ja vähän tuuristakin. Kategorisesti sinä et kuitenkaan pysty osoittamaan ettenkö voisi säästää myös kokonaiskuluissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta et sinä ilmaiseksi saa sellaista polttista, millä ajaisit yli 20 vuotta. Hankintahinnoissa ei ole enää kovin merkittäviä eroja, ja tuolla 20 vuoden pitoajalla polttoainekulujen säästönä puhutaan kuitenkin kymppitonneista.

        Etkä sinä ilmaiseksi edes natsipulkkaa


    • Anonyymi

      "jos auton hinta vastaa yli 20 vuoden polttoainekuluja niin tuolla säästöllä ei ole paljonkaan merkitystä autoilun kokonaiskuluissa. "

      Mietipä pösilö tätä. Auton ostaminen maksaa aina rahaa. Olkoon käyttövoima mikä tahansa. Polttis maksaa ja sähköuto maksaa aina jonkin rahasumman. Voin omasta yli 30 vuoden autoiluun liittyvästä henkilökohtaisesta kokemuksesta sanoa että se rahasumma vaihdossa polttiksesta sähköautoon ei ollut yhtään sen suurempi kuin mitä olen maksanut monet kerrat vaihdosta polttiksesta polttikseen.

      Sen jälkeen vain käyttökustannuksilla on merkitystä ja ne polttiksen käyttökustannukset ovat moninkertaisen sähköautoon verrattuna. Ei ole olamassa niin tyhmää ihmistä ettei tajuaisi että polttiksen 12 euroa sadalle kilsalle on paljon enemmän kuin sähköauton kaksi euroa.

      • Anonyymi

        Sinä olet vain yksi ihminen etkä edusta mitään muuta kuin itseäsi. Sinun "kokemuksesi" on tietoarvoltaan pelkkää paskaa.

        Ja silti useimmille suomalaisille sähköauto on edelleen paljon kalliimpi käytössä kuin polttis.

        "Ei ole olamassa niin tyhmää ihmistä ettei tajuaisi että polttiksen 12 euroa sadalle kilsalle on paljon enemmän kuin sähköauton kaksi euroa."

        Tuolla ei ole paskankaan väliä, koska tuo huomioidenkin suurelle osalle sähköauto tulee edelleen kalliimmaksi kuin polttis, jos huomioi kaikki kulut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet vain yksi ihminen etkä edusta mitään muuta kuin itseäsi. Sinun "kokemuksesi" on tietoarvoltaan pelkkää paskaa.

        Ja silti useimmille suomalaisille sähköauto on edelleen paljon kalliimpi käytössä kuin polttis.

        "Ei ole olamassa niin tyhmää ihmistä ettei tajuaisi että polttiksen 12 euroa sadalle kilsalle on paljon enemmän kuin sähköauton kaksi euroa."

        Tuolla ei ole paskankaan väliä, koska tuo huomioidenkin suurelle osalle sähköauto tulee edelleen kalliimmaksi kuin polttis, jos huomioi kaikki kulut.

        Miten vitussa sähkövajakki on noin helvetin kateellinen jos jonkun bensa tai diesel vie vaikka 700e /100 km. Vajakki vaikuttaa olevan niin köyhä että pitää todistella jotain joka ei kuulu kenellekkään. aja vaikka ilmaiseksi sähköleluillasi. Minä ajan 2 kertaa kalliimmalla ajokilla kuin sun lelu. ja takuulla maksaa paljon sinun rahoihin verrattuna 100 km.n ajo. meniskö noin 3003. Olet vitun kateellinen kuten muutkin sähkövajakit. Meillä on rahaa. eikä ole velkaa. Huomaa, silloin kun en aja . Käytän omaa lentokonetta siirtyessäni eri paikkoihin. Aina on valmiiksi tankattu ja huollettu kone odottamassa ja koneelle menen taksilla vaikka kauempaakin kun se ei paljon maksa. Pistähän paremmaksi vajakki. Koeta itkeä vähiä rahojasi julkisesti. tarviitko lainaa. mee pankkiin. minä en lainaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten vitussa sähkövajakki on noin helvetin kateellinen jos jonkun bensa tai diesel vie vaikka 700e /100 km. Vajakki vaikuttaa olevan niin köyhä että pitää todistella jotain joka ei kuulu kenellekkään. aja vaikka ilmaiseksi sähköleluillasi. Minä ajan 2 kertaa kalliimmalla ajokilla kuin sun lelu. ja takuulla maksaa paljon sinun rahoihin verrattuna 100 km.n ajo. meniskö noin 3003. Olet vitun kateellinen kuten muutkin sähkövajakit. Meillä on rahaa. eikä ole velkaa. Huomaa, silloin kun en aja . Käytän omaa lentokonetta siirtyessäni eri paikkoihin. Aina on valmiiksi tankattu ja huollettu kone odottamassa ja koneelle menen taksilla vaikka kauempaakin kun se ei paljon maksa. Pistähän paremmaksi vajakki. Koeta itkeä vähiä rahojasi julkisesti. tarviitko lainaa. mee pankkiin. minä en lainaa

        piti sanoa että kai se 100 km.n ajo maksaa noin 300 e. kohtuu halpaa. muille mut ei sähköpellelle.


    • Anonyymi

      Voikun löytäiskin vielä jostain 90-luvun corollan.
      Tässä on kokemusta autolla ajosta vähän enemmän kuin sinulla, kilsoja en lähde edes arvailemaan ja jätän suosiolla sähköritsat sähköpelleille. Ole hyvä.

      • Anonyymi

        Niin, aika kultaa muistot. Kyllähän tuollainen Corolla on teknisesti toimiva, mutta en kyllä sellaisella enää 30 tkm/v haluaisi ajaa.


    • Anonyymi

      "Voikun löytäiskin vielä jostain 90-luvun corollan."

      Ole hyvä vaan. Olen ollut sellaisen kyydissä ja voin sanoa että mieluummin lykin potkurilla juhannuksena kuin ottaisin sellaisen käyttöautokseni.
      Hirveä meloboxi joka lisäksi ruostuu heti kättelyssä,

    • Anonyymi

      "Sinä olet vain yksi ihminen etkä edusta mitään muuta kuin itseäsi. Sinun "kokemuksesi" on tietoarvoltaan pelkkää paskaa."

      Ei minun kokemukseni ole mitenkään ainutlaatuinen. Sama homma kaikille.

      • Anonyymi

        Sinun kokemuksesi on tasan yhden ihmisen kokemus eli sinun kokemuksesi. Sinun kokemustasi ei voi yleistää ollenkaan. Sinun kokemuksesi on nimen omaan ainutlaatuinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kokemuksesi on tasan yhden ihmisen kokemus eli sinun kokemuksesi. Sinun kokemustasi ei voi yleistää ollenkaan. Sinun kokemuksesi on nimen omaan ainutlaatuinen.

        En pysty mitenkään uskomaan että minun autokauppani olisivat jotenkin ainutlaatuisia.
        Samoista lähtokohdista tehdään tuhansia autokauppoja samoin lopputuloksin joka vuosi Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pysty mitenkään uskomaan että minun autokauppani olisivat jotenkin ainutlaatuisia.
        Samoista lähtokohdista tehdään tuhansia autokauppoja samoin lopputuloksin joka vuosi Suomessa.

        Ja kaikkien tilanne on eri eikä yhden ihmisen kokemusta voi yleistää koskaan, ei myöskään sinun autokauppojasi. Ihmiset ajavat erilaisia autoja, heidän elämäntilanteensa on eri, heidän ajomääränsä poikkeaa, heidän autobudjettinsa on eri jne. Esimerkiksi sinun kuvailujesi perusteella sinun kaltaisia autojen ostajia on reilusti alle promille suomalaisista. Sinä ajat paljon enemmän kilometrejä autolla kuin normaalit suomalaiset, maksat autosta monta kertaa enemmän kuin normaali suomalainen jne.

        Et edusta yhdessäkään asiassa normaalia auton ostajaa vaan kuulut minimaalisen pieneen vähemmistöön joita on Suomessa alle promille autoilijoista. Sinun autokauppasi ei ole yleistettävissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kaikkien tilanne on eri eikä yhden ihmisen kokemusta voi yleistää koskaan, ei myöskään sinun autokauppojasi. Ihmiset ajavat erilaisia autoja, heidän elämäntilanteensa on eri, heidän ajomääränsä poikkeaa, heidän autobudjettinsa on eri jne. Esimerkiksi sinun kuvailujesi perusteella sinun kaltaisia autojen ostajia on reilusti alle promille suomalaisista. Sinä ajat paljon enemmän kilometrejä autolla kuin normaalit suomalaiset, maksat autosta monta kertaa enemmän kuin normaali suomalainen jne.

        Et edusta yhdessäkään asiassa normaalia auton ostajaa vaan kuulut minimaalisen pieneen vähemmistöön joita on Suomessa alle promille autoilijoista. Sinun autokauppasi ei ole yleistettävissä.

        Lisään... Oikeastaan jos kaikki asiat otetaan huomioon niin sinun kokonaisuudessa samanlaisia autokauppoja ei ole yhdelläkään muulla suomalaisella. Aivan kuten on minunkin autokauppojen kohdalla. Täysin identtisiä tapauksia ei ole olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Oikeastaan jos kaikki asiat otetaan huomioon niin sinun kokonaisuudessa samanlaisia autokauppoja ei ole yhdelläkään muulla suomalaisella. Aivan kuten on minunkin autokauppojen kohdalla. Täysin identtisiä tapauksia ei ole olemassa.

        Tuhansia ja tuhansia samantyyppisiä autokauppoja tapahtuu joka vuosi Suomessa. Mikä siinä sinua rassaa? Oletko jonkuntyypinen kontrollifriikki joka haluaisi että Suomessa kaikki autokaupat pitäisi olla jurikin sinun hyväksymän mallin mukaisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuhansia ja tuhansia samantyyppisiä autokauppoja tapahtuu joka vuosi Suomessa. Mikä siinä sinua rassaa? Oletko jonkuntyypinen kontrollifriikki joka haluaisi että Suomessa kaikki autokaupat pitäisi olla jurikin sinun hyväksymän mallin mukaisia?

        Samantyyppinen on eri asia kuin samanlainen. Jokainen noista tuhansista autoista on keskenään erilaisia eikä samanlaisia autokauppoja ole olemassa. Muiden ihmisten kannalta sinun autokauppasi on arvotonta paskatietoa.


    • Anonyymi

      Eläkeukko käy vain ruoka-ja viinakaupassa, siihen sähköauton rahkeet riittävät

      • Anonyymi

        Sinun henkiset rahkeesi eivät riitä edes tunnustamaan nykupäivän totuutta.

        https://www.volkswagen.fi/fi/tietoa/tarinat/sahkoautolla-talvella-lappiin.html

        Yli 1000 kilometrin matkalla kokonaisajassa eroa vain 22 minuuttia
        Polttomoottoriauto oli vain 22 minuuttia nopeampi kuin sähkö­auto normaaleilla tauoilla normaalissa suomalaisessa talvikelissä 1000 kilometrin ajomatkalla.

        ID.7 Tourer GTX:n kokonaismatka-aika oli 13 tuntia 48 minuuttia ja Passatin 13 tuntia 26 minuuttia.

        Ajoajassa eroa oli vain minuutti. Keskinopeus 1000 kilometrin matkalla Helsingistä Leville oli molemmilla autoilla 83 km/h. Ajo suoritettiin normaalissa liikenteessä, muun liikenteen ja vauhdin mukaisesti, nopeusrajoituksia noudattaen ja pääasiassa mukautuvaa vakionopeudensäädintä käyttäen. Olosuhteet vaihtelivat erittäin talvisesta -21 asteen pakkasesta muutaman asteen suojakeliin.


      • Anonyymi

        Jostakin hiljattain luin, että sähköautojen myynin osuus uusien autojen myynnistä on vuoden 2024 tammi-huhtikuusta vuoden 2025 vastaavaan aikaan noussut 15,0 %:sta huimaan 15,2 %:iin.


    • Anonyymi

      Uuteen autoon ei ole varaa mutta käytetty sähköauto juuri mitä tohtori määrää.

    • Anonyymi

      Pikkupojat ne leikkii patteriautoilla. Näin aikuisena ei enää viitsi, eikä kehtaakaan.

      • Anonyymi

        Kun ei muuta osaa niin alkaa haukkumaan toisia ihmisiä siksi koska he tekevät erilaisia valintoja kuin itse.

        Kukahan mahtaa olla se pikkupoika :-)


    • Anonyymi

      Juu se on aina oiva ivailun ja pilkan aihe jos joku ei valitsekaan samoja asioita, eikä elä niin kuin itse. Olen huomannut että patteriautopojut on hyvin lapsellista porukkaa.

    • Anonyymi

      Ajoin tosiaan polttoleluilla 30 vuotta ennen kuin vaihdoin sähköön (ja sähköauto on de facto parempi). Nyt täysidiootit, joilla ei ole mitään kokemusta sähköautoista, kertovat minulle että sähköauto onkin ihan huono.

      • Anonyymi

        Suurelle osalle sähköauto onkin huono ja kallis eikä sopivia sähköautoja ole olemassa.


    • Anonyymi

      Mitä yrität todistella ja kenelle. Itsellesi ja naureskelet itseksesi.
      Minusta tuollainen on jotenkin arveluttavaa mutta hyvin yleistä just suomessa.
      Kateus kansan tauti kun jolaiin kuten minulla on varaa ajella just sillä millä haluan . En tarvitse haukkua ketään . ajakoon kukin millä on varaa. joillain ei oo varaa laittaa 50000e johonkin kulkineeseen .Mun ajokki maksaa tuplaten sen mitä joku sähökulkine. mitä sitten. en kehu sillä enkä itke sähkökulkineiden perään. ajan tankille, vilautan korttia joita ei tosin ihan kaikilla ole mut rahaa sieltä lähtee samalla lailla kuin sinunkin tililtäsi. Eiköhän pidetä mölyt mahassa. Ei se toisten jatkuva haukkuminen ainakaan miestä tee mut akkojen nalkutukseksi kutsuisin lähinnä moista. Jokainen ajaa omillaan ja siihen ei ole kellään mitään asiaa takertua.
      Järki käteen

      • Anonyymi

        Lähestulkoon kaikilla sähköautoilla ajavilla on pitkä kokemus polttiksista ja he tietävät hyvin tarkkaan todellisuuden kummastakin käyttövoimasta. Kommentit perustuvat siis vankkaan tietoon.
        Sen sijaan polttimaailmmaannjuuttuneet huutelevat sähköautoista pelkästään luulojen varassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähestulkoon kaikilla sähköautoilla ajavilla on pitkä kokemus polttiksista ja he tietävät hyvin tarkkaan todellisuuden kummastakin käyttövoimasta. Kommentit perustuvat siis vankkaan tietoon.
        Sen sijaan polttimaailmmaannjuuttuneet huutelevat sähköautoista pelkästään luulojen varassa.

        Niin on lähestulkoon kaikilla yli 50 vuotta täyttäneillä muutenkin pitkä kokemus polttiksista. Ei sähköautoilijat ole sen erikoisempia kuin yksikään muukaan vähintään 50 vuotta täyttänyt autoilija. Polttisten ajajien kommentit siis perustuvat vankkaan tietoon vaikka narsisteina sähköautoilijat kuvittelevat mielipiteensä olevan tärkeämpiä muiden. Katuojassa makaavan juoponkin mielipide on yhtä tärkeä kuin sähköautoilijan mielipide.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on lähestulkoon kaikilla yli 50 vuotta täyttäneillä muutenkin pitkä kokemus polttiksista. Ei sähköautoilijat ole sen erikoisempia kuin yksikään muukaan vähintään 50 vuotta täyttänyt autoilija. Polttisten ajajien kommentit siis perustuvat vankkaan tietoon vaikka narsisteina sähköautoilijat kuvittelevat mielipiteensä olevan tärkeämpiä muiden. Katuojassa makaavan juoponkin mielipide on yhtä tärkeä kuin sähköautoilijan mielipide.

        Se että polttiksella ajaminen maksaa yli 10 euroa per sata kilsaa ja sähköautolla vain kaksi euroa ei ole kenenkään mielipide. Se on fakta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että polttiksella ajaminen maksaa yli 10 euroa per sata kilsaa ja sähköautolla vain kaksi euroa ei ole kenenkään mielipide. Se on fakta.

        Autossa on paljon erilaisia kuluja ja polttoaine harvemmin on edes lähimain suurin kulu. Joten lopeta tuo arvottoman paskafaktan toistaminen.

        Fakta on, että monille sähköauto on kalliimpi käytössä kuin polttis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autossa on paljon erilaisia kuluja ja polttoaine harvemmin on edes lähimain suurin kulu. Joten lopeta tuo arvottoman paskafaktan toistaminen.

        Fakta on, että monille sähköauto on kalliimpi käytössä kuin polttis.

        "Fakta on, että monille sähköauto on kalliimpi käytössä kuin polttis."

        Jos varastatat bensat niin sitten ehkä. Totuus on se että bensa maksaa niin paljon että alle kympillä et aja sataa kilsaa.

        Ja sähkö on yöllämelkein ilmaista. kaksi euroa maksaa sadan kilsan sähköt. Et pääse mitenkään ympäri tästä yksinkertaisesta totuudesta. Vaikka pyörisit ja hyörisit loputtomiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Fakta on, että monille sähköauto on kalliimpi käytössä kuin polttis."

        Jos varastatat bensat niin sitten ehkä. Totuus on se että bensa maksaa niin paljon että alle kympillä et aja sataa kilsaa.

        Ja sähkö on yöllämelkein ilmaista. kaksi euroa maksaa sadan kilsan sähköt. Et pääse mitenkään ympäri tästä yksinkertaisesta totuudesta. Vaikka pyörisit ja hyörisit loputtomiin.

        Kuten sanottua niin bensa on vain yksi osa autoilun kustannuksista. Sähköautot ovat hankintahinnaltaan paljon kalliimpia ja usein niiden vakuutuksetkin ovat kalliimpia. Varsinkin kun normaalit autoilijat tarvitsevat pitkän toimintamatkan autolleen, mieluiten vähintään 500 km. Pieniakkkuiset sähköautot eli käytännössä mopoautot ovat suurimmalle osalle käyttökelvottomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sanottua niin bensa on vain yksi osa autoilun kustannuksista. Sähköautot ovat hankintahinnaltaan paljon kalliimpia ja usein niiden vakuutuksetkin ovat kalliimpia. Varsinkin kun normaalit autoilijat tarvitsevat pitkän toimintamatkan autolleen, mieluiten vähintään 500 km. Pieniakkkuiset sähköautot eli käytännössä mopoautot ovat suurimmalle osalle käyttökelvottomia.

        Lisään... Itse asiassa pitäisi kaikkia sähköautoja joissa on alle 70 kWh akku lähes arvottomina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Itse asiassa pitäisi kaikkia sähköautoja joissa on alle 70 kWh akku lähes arvottomina.

        Esimerkiksi käytetyissä sähköautoissa ei löydy edes 20 000 euron hintaluokassa yhtäkään käyttökelpoista sähköautoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on lähestulkoon kaikilla yli 50 vuotta täyttäneillä muutenkin pitkä kokemus polttiksista. Ei sähköautoilijat ole sen erikoisempia kuin yksikään muukaan vähintään 50 vuotta täyttänyt autoilija. Polttisten ajajien kommentit siis perustuvat vankkaan tietoon vaikka narsisteina sähköautoilijat kuvittelevat mielipiteensä olevan tärkeämpiä muiden. Katuojassa makaavan juoponkin mielipide on yhtä tärkeä kuin sähköautoilijan mielipide.

        Kyllä kyllä arvostan harhaisen polttisvajakin tärkeää vai oliko se törkeää mielipidettä yli kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kyllä arvostan harhaisen polttisvajakin tärkeää vai oliko se törkeää mielipidettä yli kaiken.

        Olet itse vajakki ja todistelet sitä täällä . Myönnetään. Olet todella vajakki.


    • Anonyymi

      "Kuten sanottua niin bensa on vain yksi osa autoilun kustannuksista. "

      Kuten sanottua niin meillä sähköautoon polttiksista siirtyneillä on vuosikymmeniä pitkät kokemukset niistä kaikista kustannuksista. Sähköauto ei ole tuonut yhtään mitään lisäkustannusta. Se on maksettu aivan samanlaisilla euroilla kuin polttiksetkin on maksettu.

      Ainoa ero on se että sähköautolla ajaminen ja sen huoltaminen maksaa vain murto-osan polttikseen verrattuna.

      • Anonyymi

        Ja kuten sanottua niin sähköautoilijoilla ei sen enempää kokemusta kustannuksista kuin miljoonilla muilla ihmisillä pelkästään Suomessa. Toiset ovat jo laskeneet, että heille sähköauto tulee kalliimmaksi polttis varsinkin jos haluaa käyttökelpoisen sähköauton. Ja käyttökelpoisia sähköautoja ei saa mistään alle 50 tonnilla ja parempia polttiksia saa käytettynä alle kymppitonnilla.


      • Anonyymi

        "Ainoa ero on se että sähköautolla ajaminen ja sen huoltaminen maksaa vain murto-osan polttikseen verrattuna."

        Ja tuo on vain naurettavan typerä vale. Sähköautot ovat edelleen järkyttävän kalliita verrattuna polttiksiin. Uutenakaan ei saa alle 50 tonnilla yhtäkään käyttökelpoista sähköautoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ainoa ero on se että sähköautolla ajaminen ja sen huoltaminen maksaa vain murto-osan polttikseen verrattuna."

        Ja tuo on vain naurettavan typerä vale. Sähköautot ovat edelleen järkyttävän kalliita verrattuna polttiksiin. Uutenakaan ei saa alle 50 tonnilla yhtäkään käyttökelpoista sähköautoa.

        "Uutenakaan ei saa alle 50 tonnilla yhtäkään käyttökelpoista sähköautoa."

        Elä toki vahvana uskossasi. Se on sinun syntymäoikeus tässä vapaassa maassa.

        Joku toinen voi nähdä asian kuitenkin näin.

        Muutos viimevuotiseen:
        Yaris Cross -4%
        Yaris -12%
        Corolla -57%


        ID.4 +15%
        ID.7 +255%
        Enyaq +59%
        ja lisäksi listalla on Elroq jonka toimitukset ovat vasta juuri alkaneet. Melkoinen hitti näyttää olevan kyseessä kun paikka topkympissä irtosi jo kättelyssä.

        Se on totta että mikään yksi asia ei ole paras kaikille. Sähköautokaan.
        katso kuitenkin tätä kehitystä ja mieti oletko se jolle jää nurkkiin pyörimään täysin nolla-arvoinen NMT-puhelin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uutenakaan ei saa alle 50 tonnilla yhtäkään käyttökelpoista sähköautoa."

        Elä toki vahvana uskossasi. Se on sinun syntymäoikeus tässä vapaassa maassa.

        Joku toinen voi nähdä asian kuitenkin näin.

        Muutos viimevuotiseen:
        Yaris Cross -4%
        Yaris -12%
        Corolla -57%


        ID.4 15%
        ID.7 255%
        Enyaq 59%
        ja lisäksi listalla on Elroq jonka toimitukset ovat vasta juuri alkaneet. Melkoinen hitti näyttää olevan kyseessä kun paikka topkympissä irtosi jo kättelyssä.

        Se on totta että mikään yksi asia ei ole paras kaikille. Sähköautokaan.
        katso kuitenkin tätä kehitystä ja mieti oletko se jolle jää nurkkiin pyörimään täysin nolla-arvoinen NMT-puhelin.

        Esität kovasti prosentteja ja unohdat että uusien autojen myynnit ovat romahtaneet eikä kotitaloudet osta uusia autoja enää, ei etenkään uusia sähköautoja. Lähes kaikki uudet sähköautot menevät yrityksille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uutenakaan ei saa alle 50 tonnilla yhtäkään käyttökelpoista sähköautoa."

        Elä toki vahvana uskossasi. Se on sinun syntymäoikeus tässä vapaassa maassa.

        Joku toinen voi nähdä asian kuitenkin näin.

        Muutos viimevuotiseen:
        Yaris Cross -4%
        Yaris -12%
        Corolla -57%


        ID.4 15%
        ID.7 255%
        Enyaq 59%
        ja lisäksi listalla on Elroq jonka toimitukset ovat vasta juuri alkaneet. Melkoinen hitti näyttää olevan kyseessä kun paikka topkympissä irtosi jo kättelyssä.

        Se on totta että mikään yksi asia ei ole paras kaikille. Sähköautokaan.
        katso kuitenkin tätä kehitystä ja mieti oletko se jolle jää nurkkiin pyörimään täysin nolla-arvoinen NMT-puhelin.

        Tuo Skoda Elrooq on heikkolaatuinen paska romu joka on lisäksi todella kallis laatuunsa nähden. Käyttökelpoisella akulla varustetut mallit on lähtöhinnaltaan silti Elroqissa yli 45.000 euroa. Pienemmällä akulla varustettua Elroqia ei kannata edes harkita.


    • Anonyymi

      "Esität kovasti prosentteja ja unohdat että uusien autojen myynnit ovat romahtaneet eikä kotitaloudet osta uusia autoja enää, ei etenkään uusia sähköautoja."

      Nuo kaikki luvut ovat Siomen top-10 listalta. Tuo on todellinen tilanne Suomessa.
      Jos tuo ei kerro totuutta Suomen autokaupasta niin mikä kertoisi?

      Niillä korteilla pelataan jotka on jaettu. Kaikki muu on pelkkää tyhjänjauhamista.

      • Anonyymi

        Ja uusien autojen markkina on kuoleman partaalla, joten ei tuolla top-10 listalla. Se kertoo totuuden Suomen autokaupasta, että nyt ensirekisteröidään vähiten autoja yli 30 vuoteen. Viimeksi uusia autoja myytiin yhtä vähän 1990-luvun lamassa.

        Tällä hetkellä sähköautoja myydään lähinnä yrityksille ja nekin ostavat niitä lähinnä veroetujen takia. Ilman veroetuja sähköautoja ei hankkisi yrityksetkään.


    • Anonyymi

      "Tällä hetkellä sähköautoja myydään lähinnä yrityksille ja nekin ostavat niitä lähinnä veroetujen takia. Ilman veroetuja sähköautoja ei hankkisi yrityksetkään."

      Polttiksia ei siis osta kukaan. ei yksityiset eikä firmat. Miksiköhän näin?
      Mikä vika niissä on?

      • Anonyymi

        Kummallista kyllä valtaosassa uusia autojakin löytyy silti polttomoottori. Onhan ladattavissa hybrideissäkin polttomoottori.

        Eikä sähköautojen myynnissäkään ole kehumista kun uusien autojen myynti ylipäätään on kuoleva markkina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummallista kyllä valtaosassa uusia autojakin löytyy silti polttomoottori. Onhan ladattavissa hybrideissäkin polttomoottori.

        Eikä sähköautojen myynnissäkään ole kehumista kun uusien autojen myynti ylipäätään on kuoleva markkina.

        Kuoleva markkina?

        ID.4 +15%
        ID.7 +255%
        Enyaq +59%


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuoleva markkina?

        ID.4 15%
        ID.7 255%
        Enyaq 59%

        Helppoa on saada prosentteja kun näiden myynnit olivat aiemmin lähellä nollaa. Nykyisellään kaikkien näiden kolmen myynnit ovat surkeita.

        Uusien autojen myynti ylipäätään on kuoleva markkina, koska nyt myynnit ovat heikoimmillaan yli 30 vuoteen.


    • Anonyymi

      Kuoleva markkina vain jälkeenjääneille

      Yaris Cross -4%
      Yaris -12%
      Corolla -57%

    • Anonyymi

      "Helppoa on saada prosentteja kun näiden myynnit olivat aiemmin lähellä nollaa. Nykyisellään kaikkien näiden kolmen myynnit ovat surkeita."

      Nämä kaikki mallit ovat Suomen top-10 listalla. Ei millään muulla mallilla ole tämän parempia myynti/kasvulukuja.

      Otapa nyt se foliohattu pois päästä ja palaa tämän päivän todellisuuteen.

      • Anonyymi

        Kaikkien uusien autojen myyntiluvut Suomessa ovat surkean pieniä, joten ei auta vaikka olisi top-10 listalla.


      • Anonyymi

        Tottahan tuo on. Suurin myyntivolyymi on käytettyjen polttomoottoriautojen kaupassa. Kamux ajautui vaikeuksiin, koska ei ole sopivia(=riittävän romuja, ja halpoja) autoja varastossa. Se kauppa on sama, kuin kirpputorilla vaihdetaan huonot kengät hiukan vähemmän huonoihin. Kyllä niitä romuja riittä vielä vuosiksi. Hyvät käytetyt (2-4 vuotta vanhat) tuotava ulkomailta, kuten nyt ja niistä yli puolet on sähköisiä, johtuen uusien vaatimattomasta menekistä. Kuten Hietanen sanoi, " älkkä metettäkkä toivorikkauttan kyll vanhoi romui piissa"
        BUAHAHAHA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkien uusien autojen myyntiluvut Suomessa ovat surkean pieniä, joten ei auta vaikka olisi top-10 listalla.

        Jos tämä on surkeaa top-10:ssä olemista

        ID.4 +15%
        ID.7 +255%
        Enyaq +59%


        Niin mitä tuumaat tästä?

        Muutos viimevuotiseen:
        Yaris Cross -4%
        Yaris -12%
        Corolla -57%


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tämä on surkeaa top-10:ssä olemista

        ID.4 15%
        ID.7 255%
        Enyaq 59%


        Niin mitä tuumaat tästä?

        Muutos viimevuotiseen:
        Yaris Cross -4%
        Yaris -12%
        Corolla -57%

        Prosentit eivät kerro mitään myyntimääristä. Uusien autojen myyntimäärät ovat nykyisin puolet normaalista. Ja niin oli viime vuonnakin, jolloin oli myös surkeimmat myyntiluvut yli 30 vuoteen ja tänä vuonna on myyty viime vuottakin vähemmän uusia autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Prosentit eivät kerro mitään myyntimääristä. Uusien autojen myyntimäärät ovat nykyisin puolet normaalista. Ja niin oli viime vuonnakin, jolloin oli myös surkeimmat myyntiluvut yli 30 vuoteen ja tänä vuonna on myyty viime vuottakin vähemmän uusia autoja.

        On se silti aivan eri asia olla putoavan myynnin automalli kuin nousevan myynnin automalli.


        Ei se haittaa vaikka uusien autojen myyntimäärät putoaa kun automallin myyntilvut näyttää plussaa.


        ID.4 +15%
        ID.7 +255%
        Enyaq +59%

        Nämä ovat ne mallit jotka ovat sen kokonaismäärän putoamisen syy

        Yaris Cross -4%
        Yaris -12%
        Corolla -57%


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se silti aivan eri asia olla putoavan myynnin automalli kuin nousevan myynnin automalli.


        Ei se haittaa vaikka uusien autojen myyntimäärät putoaa kun automallin myyntilvut näyttää plussaa.


        ID.4 15%
        ID.7 255%
        Enyaq 59%

        Nämä ovat ne mallit jotka ovat sen kokonaismäärän putoamisen syy

        Yaris Cross -4%
        Yaris -12%
        Corolla -57%

        Paskat minä prosenteista piittaan, kerro viimein vihdoin myyntimäärät. Määrät ovat tärkeämpiä kuin prosentit. Mikään maailmassa ei toimi prosenteilla.

        Ja määrissä mitattuna kaikki nuo kolme sähköautomallia myy surkeasti. ID.4 on parhaana sijalla 6 ja myynyt vaivaiset 550 autoa koko alkuvuonna. ID.4 on sijalla 7 ja myynnit 543 autoa. Ja ID.7 on sijalla 10 ja myynyt vain 402 autoa. Nuo luvut ovat surkean pieniä Suomessa. Lisäksi kolme Toyotan mallia myy edelleen näitä enemmän.

        Ja turha höpistä trendeistä, koska automaailmassa trendi ei usein kestä vuotta pidempään. Automalleja tulee koko ajan, joten on erittäin todennäköistä, että noiden kolmen sähköautomallin trendi kääntyy miinukselle pian. Jos kilpailijat keksivät parempia malleja niin tämä trendi pysähtyy kuin seinään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskat minä prosenteista piittaan, kerro viimein vihdoin myyntimäärät. Määrät ovat tärkeämpiä kuin prosentit. Mikään maailmassa ei toimi prosenteilla.

        Ja määrissä mitattuna kaikki nuo kolme sähköautomallia myy surkeasti. ID.4 on parhaana sijalla 6 ja myynyt vaivaiset 550 autoa koko alkuvuonna. ID.4 on sijalla 7 ja myynnit 543 autoa. Ja ID.7 on sijalla 10 ja myynyt vain 402 autoa. Nuo luvut ovat surkean pieniä Suomessa. Lisäksi kolme Toyotan mallia myy edelleen näitä enemmän.

        Ja turha höpistä trendeistä, koska automaailmassa trendi ei usein kestä vuotta pidempään. Automalleja tulee koko ajan, joten on erittäin todennäköistä, että noiden kolmen sähköautomallin trendi kääntyy miinukselle pian. Jos kilpailijat keksivät parempia malleja niin tämä trendi pysähtyy kuin seinään.

        Ja ylipäätään useimmat inhoavat näitä VW-ketjun paskoja sähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se silti aivan eri asia olla putoavan myynnin automalli kuin nousevan myynnin automalli.


        Ei se haittaa vaikka uusien autojen myyntimäärät putoaa kun automallin myyntilvut näyttää plussaa.


        ID.4 15%
        ID.7 255%
        Enyaq 59%

        Nämä ovat ne mallit jotka ovat sen kokonaismäärän putoamisen syy

        Yaris Cross -4%
        Yaris -12%
        Corolla -57%

        "Nämä ovat ne mallit jotka ovat sen kokonaismäärän putoamisen syy

        Yaris Cross -4%
        Yaris -12%
        Corolla -57%"

        Tuo ei voi selittää kokonaismäärien tippumista, koska uusien autojen ostajienhan pitäisi logiikan mukaan siirtyä muihin malleihin. Vai onko sitten käynyt niin että suuri osa on vain lopettanut kokonaan uusien autojen ostamisen? Ne jotka ennen on ostanut uusia autoja on oikeastaan mennyt ostolakkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Prosentit eivät kerro mitään myyntimääristä. Uusien autojen myyntimäärät ovat nykyisin puolet normaalista. Ja niin oli viime vuonnakin, jolloin oli myös surkeimmat myyntiluvut yli 30 vuoteen ja tänä vuonna on myyty viime vuottakin vähemmän uusia autoja.

        Pitäisi perustaa sellainen vanhojen aikojen ja autojen muistoksi kevät- ja syysromumarkkinat. Siellä voisivat sitten niitä vanhoja eikoskaantarvitsekorjata ja muita aarteita vaihtaa toisiin aarteisiin. Ai hitto miten hyvän korollan sain sain väliä vielä 2 kappaletta nastattomia hakkapeliitta. Tai kuten Angerkoski jossain elokuvassa pitää saada vielä se valtion hevonen ja oma liinukka takaisin. Kierrätysmateriaaleja, mitkä tosipolttista kaivertaa, voisi käyttää vaihdon välineinä 2lla rikkinäisellä katalysaattorilla saisi yhden epäkuntoisen. Vanhat renkaat ja madallussarjat ( katkenneet lyhennetyt jouset) menisivät, kuin kuumille kiville. Ja jälleen olisi yksi hyvä ketjun otsikko valmis. Sähköautojen myynti on romahtanut, Limingan suurmarkkinoilla myytiin yli 2000 polttomoottoriautoa päivässä eikä yhtään sähköautoa. Myös tukkuostajat liikkeellä Kuusakoski osti lähes yli 50 autoa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Automalleittain trendejä ei voi kuitenkaan katsoa. Lisäksi olisihan tuossa voinut katsoa vaikka Model Y:n trendiä eli -55%, mutta se ei olisi antanut miellyttävää tulosta.

        Lisäksi uusien täyssähköautojen myynnit romahtivat viime vuonna 26 prosenttia, joten ei niiden myynnit ole koko ajan kasvanut. Ja luultavasti tänä vuonnakin jäädään alle vuoden 2023 lukemien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Automalleittain trendejä ei voi kuitenkaan katsoa. Lisäksi olisihan tuossa voinut katsoa vaikka Model Y:n trendiä eli -55%, mutta se ei olisi antanut miellyttävää tulosta.

        Lisäksi uusien täyssähköautojen myynnit romahtivat viime vuonna 26 prosenttia, joten ei niiden myynnit ole koko ajan kasvanut. Ja luultavasti tänä vuonnakin jäädään alle vuoden 2023 lukemien.

        Polttiksien alamäki on ollut jo monta vuotta täysin selkeä trendi ja se ei tule muuttumaan miksikään.


    • Anonyymi

      Autoilua vuodesta 1970 ja kilometrejä reilusti yli 1,5 milj. Jokainen ajakoot millä haluaa, kallista se on aina.

    • Anonyymi

      Itellä yli 35 vuotta polttiskilometrejä ja bensalla tai dieselillä meno jatkuu edelleen. Sähköautoon voin siirtyä ehkä n. 10 vuoden päästä eläkkeellä kun autoa ei tarvitse enää työmatkohin ym pakollisiin menoihin..

    • Anonyymi

      Alottajalla ei taida olla mitään kokemusta autoilusta. Lapsellinen olisi ainakin aikuiseksi mieheksi.

    • Anonyymi

      Joissain autoissa kasvuluvut ovat prosenttuaalisesti suuria mutta yksikkö määrät pieniä!
      Kasvua tai ei, kumpi maa vaan,
      Suomessa myydään uusia autoja vuodessa noin 70.000
      Yhdysvalloissa noin 20.000.000 (20 Miljoonaa)
      Se on 5x enemmän suhteessa asukaslukuun!
      USA on noin 60x Suomi mutta autoja myydään 300x!
      Tosin ei Suomella ole edes yhtään automerkkiä.
      Mutta katsastuksia on ulkomaisiin autoihin ja joka vuosi,
      Amerikassa (Yleisesti) Ei ole katsastuksia Ameriikan tai ulkomaiden autoihin!
      Insinöörit USA rakentavat ja suunnittelevat autoja,
      Härmässä tarkastelevat ja tarkasti, heh!

    • Anonyymi

      "Toki niin sitä myös sanotaan, että pioneereja tarvitaan.
      Eli jos joku nyt on tarpeeksi tyhmä maksaakseen älyttömiä hintoja siitä, että tätä uutta tekniikkaa ajetaan sisään ja se on parhaassakin tapauksessa toimivaa joskus 30 vuoden päästä, jos vielä silloinkaan, niin sen kun. Tyhmäkin saa olla niin halutessaan."

      Samanlaisilla euroilla ostin tämän sähköauton kuin olen ostanut polttikset menneinä vuosimymmeninä. Ainoa ero on se että enää ei tarvitse käydä kärräämässä rahaa bensiksen kautta verokarhulle tai huolloissa marmoritiskille.

    • Anonyymi

      San Francisco'ssa voit ottaa Robootti-Taksin,
      taksi auton ilman kuljettajaa!
      Tulee jonain päivänä Suomeenkin?
      Niin ne polttomoottori autotkin aikoinaan tulivat,
      samoin sähköautot ja lentokoneetkin!
      Siinä se evoluution ero kun saa rakentaa ja valmistaa
      eikä vain tarkastaa ja huoltaa!

    • Anonyymi

      No, entäs kun tulee kunnon kriisi? Mulla on tilatankissa tupaöljyä dieseliin ja aggregaattiin. Pölyimurilla ajavat voivat kovaan hintaan tulla latamaan.

      • Anonyymi

        Polttispösilöllä on kriisi edessä joka kerta mun se käy maksamassa itsensä kipeäksi polttoaineveroja jossain hevonvidun kuusessa olevalla bensiksellä.

        Sähköautoilija vetelee sikeitä omassa sängyssään kun sähköautoon latautuu fossiilivapaata sähköä melkein ilmaiseksi.


      • Anonyymi

        Mite niin kovaan hintaan, sehän on veronmaksajien maksamaa, sitä pitäisi saada eurolla pari litraa.


    • Anonyymi

      Sähköauton ostaisin minäkin, jos uutta olisin nyt hankkimassa.

      Pari punaista lippua asiassa on:

      1. Kiinalaista en osta. Ollaan kohta muutenkin syvällä kuusessa tämän paskavaltion kanssa. En halua tukea sitä. Enkä ihan luota heidän laatuunsakaan.

      2 . Jenkkituote on tehty koriltaan lyhytikäiseksi. On tappiin asti halvennettu. Ruosteen kanssa käy kuin Mazda 6:lle. Viisitoistavuotias on jo loppu vähänajettunakin.

      • Anonyymi

        "Jenkkituote on tehty koriltaan lyhytikäiseksi. On tappiin asti halvennettu. Ruosteen kanssa käy kuin Mazda 6:lle"

        En tiedä miksi kirjoitat Mazda 6:sta jenkkituotteen kohdalla, koska Mazda 6 on japanilainen.


    • Anonyymi

      vastahan sinä olet aloittelija noilla vuosilla, minä ajanut vuodesta 78 volvolla tähän päivään saakka nyt autoja ollut 24 kappaletta jokaisella ajettu noin 60000km vuosi

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe