Itsellä yli 30 vuotta polttiskilometrejä. Pahimpina vuosina melkein 40.000 km.
Siksi tulee hyvin usein huutonaurua kun lukee teidän menneeseen maailmaan juuttuneita kommentteja.
Uskotteko oikeasti että m@ilma olisi kehittynyt vääjäämättä miljoonia vuosia ja sitten yhtäkkiä pysähtynyt johonkin 90-luvun Corollaan pysyvästi.
Polttispösilöiden kannattaisi muistaa että sähköauton ostaneilla on pitkä kokemus polttiksista
61
309
Vastaukset
- Anonyymi
Ei maailman kehitys pysähtynyt tuohon mulkosilään mutta monen essonbaarin juntin käsityskyky tekniikasta ja tästä maailmasta pysähtyi tuohon.
Kaikki sen jälkeen tapahtnut maailman ja autotekniikan kehitys on mennyt heiltä yli hilseen ja siksi he vastustavat viimeiseen hengenvetoon kaikkea kehitystä.
Pelko asioista joita he eivät ymmärrä on se suurin syy.
Varsinnikin kun nuoremmat ihmiset ymmärtävät sitä tekniikkaa. Heistä on tullut tekijämiesten sijasta sivustaseuraajia autotekniikan suhteen.- Anonyymi
Juu miljoona kilometriä plttomoottorilla, satku sähköllä. En kaipaa käyttöautoksi polttomoottoria. Hiljainen, mukava ja rauhallisesti käyttäytyvä.... paitsi sport moodissa ja lähtee tarvittaessa, kuin tykin putkesta. Kiinalainen silkkisukissa Polestar II. On nurkkiin jäänyt pari polttomoottoriautoakin. Citroen DS 21 super ja Rover 2000. Vaihtaisin molemmat yhteen aitoon vasemmalta ohjattavaan Jaguar MkI 1960 punainen, mustalla katolla mallia Morse. Tai 1936 Traction avant 6 sylinterisellä moottorilla. Ei ne vaihda. On se aika hieno se Citikka, siihen saisi sähkösarjan, kuten Miniinkin tarttisko vielä rakentaa sähkö, Mini, olisi tuolla yksi kori ilman moottoria. 30 kwh akulla liikkuosi varmaan 200 kilometriä ja lähtisi, kuin pyssyn suusta. Pitääpä harkita, jos saisi kesken jääneen projektin osat.
- Anonyymi
En pelkää yhtään uutta tekniikkaa vaan siirryn uuteen tekniikkaan kun siitä on hyötyä minulle. Eli vaikka 30 vuoden päästä tulevaisuudessa. Tällä hetkellä siirtymisestä ei ole mitään hyötyä, joten en pysyn nykyisessä tekniikassa.
- Anonyymi
Ja edelleen, oleellisin asia on, että mitä hyötyä minulle on uudesta tekniikasta? En piittaa paskaakaan tekniikasta, johon pitäisi vain siirtyä koska se on vain jotain "uutta". Jos uusi tekniikka ei paranna jotain niin sitten tuolla uudella tekniikalla voi pyyhkäistä persettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja edelleen, oleellisin asia on, että mitä hyötyä minulle on uudesta tekniikasta? En piittaa paskaakaan tekniikasta, johon pitäisi vain siirtyä koska se on vain jotain "uutta". Jos uusi tekniikka ei paranna jotain niin sitten tuolla uudella tekniikalla voi pyyhkäistä persettä.
Sähköautoja ostetaan koska niillä ajaminen maksaa vain murto-osan polttikseen verrattuna. Siinä selkeä hyöty ja selitys niiden suosiolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoja ostetaan koska niillä ajaminen maksaa vain murto-osan polttikseen verrattuna. Siinä selkeä hyöty ja selitys niiden suosiolle.
Kokonaiskustannuksissa sähköauto tulee normaaleilla kilometreillä kalliimmaksi kuin polttis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokonaiskustannuksissa sähköauto tulee normaaleilla kilometreillä kalliimmaksi kuin polttis.
Sähköauto tulee normaaleilla kilometreillä huomattavasti halvemmaksi.
Tuon ymmärtää jokainen laskutaitoinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokonaiskustannuksissa sähköauto tulee normaaleilla kilometreillä kalliimmaksi kuin polttis.
Muistaa nyt mitä tuossa otsikossa sanotaan. Sähköauto linjat kyllä tietävät tasan tarkkaan omasta pitkäaikaisesta kokemuksesta polttisten kokonaiskustannukset ja vaihtavat polttiksen sähköautoon.
Ja mitä enemmän tieto todellisista kustannuksista leviää sitä vähemmän uusia polttiksia menee kaupaksi. Myös käytettyjen polttisten tuonti on lopahtanut täysin.
Ei siksi että sähköautoja ostettaisiin niiden uuden tekniikan takia vaan siksi että niiden käyttökustannukset ovat niin pienet.
Ja kun niiden pääoma kustannukset ovat samalla tasolla polttisten kanssa polttiksilla ajaminen tulee selkeästi kalliimmaksi kokonaiskustannuksista.
Sähköautojen yleistymisen ainoa rajoite on niiden rajallinen saatavuus käytettynä hintaluokassa +15.000 euroa ja niiden melkein täydellinen puuttuminen hintaluokassa alle 15.000€.
Uusissa ja uudehkoissa autoissa polttiksien aika on ohi. Ne ovat kalliita ostaa ja niistä ei saa muutaman vuoden päästä mitään vaihdossa poskettomien käyttökustannusten takia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistaa nyt mitä tuossa otsikossa sanotaan. Sähköauto linjat kyllä tietävät tasan tarkkaan omasta pitkäaikaisesta kokemuksesta polttisten kokonaiskustannukset ja vaihtavat polttiksen sähköautoon.
Ja mitä enemmän tieto todellisista kustannuksista leviää sitä vähemmän uusia polttiksia menee kaupaksi. Myös käytettyjen polttisten tuonti on lopahtanut täysin.
Ei siksi että sähköautoja ostettaisiin niiden uuden tekniikan takia vaan siksi että niiden käyttökustannukset ovat niin pienet.
Ja kun niiden pääoma kustannukset ovat samalla tasolla polttisten kanssa polttiksilla ajaminen tulee selkeästi kalliimmaksi kokonaiskustannuksista.
Sähköautojen yleistymisen ainoa rajoite on niiden rajallinen saatavuus käytettynä hintaluokassa 15.000 euroa ja niiden melkein täydellinen puuttuminen hintaluokassa alle 15.000€.
Uusissa ja uudehkoissa autoissa polttiksien aika on ohi. Ne ovat kalliita ostaa ja niistä ei saa muutaman vuoden päästä mitään vaihdossa poskettomien käyttökustannusten takia.Itselle ihan sama ovatko sähköauton käyttökustannukset samat vai vähemmän kuin polttomoottoriautossa. Voimalinja kun on vaan yksinkertaisesti sähköautossa aivan omaa luokkaansa, sitä hiljaisuutta, voimaa ja reagointiherkkyyttä ei vaan mikään polttis tarjoa.
Satunnaisesti kun polttiksellakin kuitenkin ajan niin joka kerta tulee fiilis että miten nämä polttomoottorit voikaan tuntua näin vanhanaikaisille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistaa nyt mitä tuossa otsikossa sanotaan. Sähköauto linjat kyllä tietävät tasan tarkkaan omasta pitkäaikaisesta kokemuksesta polttisten kokonaiskustannukset ja vaihtavat polttiksen sähköautoon.
Ja mitä enemmän tieto todellisista kustannuksista leviää sitä vähemmän uusia polttiksia menee kaupaksi. Myös käytettyjen polttisten tuonti on lopahtanut täysin.
Ei siksi että sähköautoja ostettaisiin niiden uuden tekniikan takia vaan siksi että niiden käyttökustannukset ovat niin pienet.
Ja kun niiden pääoma kustannukset ovat samalla tasolla polttisten kanssa polttiksilla ajaminen tulee selkeästi kalliimmaksi kokonaiskustannuksista.
Sähköautojen yleistymisen ainoa rajoite on niiden rajallinen saatavuus käytettynä hintaluokassa 15.000 euroa ja niiden melkein täydellinen puuttuminen hintaluokassa alle 15.000€.
Uusissa ja uudehkoissa autoissa polttiksien aika on ohi. Ne ovat kalliita ostaa ja niistä ei saa muutaman vuoden päästä mitään vaihdossa poskettomien käyttökustannusten takia.Silti normaaleilla kilometreillä eli alle 14 tkm vuosittaisella ajomäärällä sähköautot ovat paljon kalliimpia kuin polttikset. Ja monet väitteet niiden halpuudesta on todistettu valheelliseksi paskaksi.
"Uusissa ja uudehkoissa autoissa polttiksien aika on ohi. Ne ovat kalliita ostaa ja niistä ei saa muutaman vuoden päästä mitään vaihdossa poskettomien käyttökustannusten takia."
Ja samaan aikaan uusien autojen myynnit on myös romahtanut. Käytännössä lähes kukaan kotitalous ei uusia autoja osta ja ne harvat uudet autot menevät yrityksille. Sähköautot ovat tappaneet uusien autojen myynnin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silti normaaleilla kilometreillä eli alle 14 tkm vuosittaisella ajomäärällä sähköautot ovat paljon kalliimpia kuin polttikset. Ja monet väitteet niiden halpuudesta on todistettu valheelliseksi paskaksi.
"Uusissa ja uudehkoissa autoissa polttiksien aika on ohi. Ne ovat kalliita ostaa ja niistä ei saa muutaman vuoden päästä mitään vaihdossa poskettomien käyttökustannusten takia."
Ja samaan aikaan uusien autojen myynnit on myös romahtanut. Käytännössä lähes kukaan kotitalous ei uusia autoja osta ja ne harvat uudet autot menevät yrityksille. Sähköautot ovat tappaneet uusien autojen myynnin.Kun päämakustannukset ovat samat ja polttisten käyttökustannukset ovat moninkertaiset niin sähköauto on edullisempi kaikilla kilometrimäärillä.
Kuten edellä sanottu niin sähköautojen ainoa ongelma on se ettei niitä ole vielä saatavana käytettynä kaikissa hintaluokissa.
Ja puhutaas nyt sitten asioista niiden oikeilla nimillä. Vain polttisten uuskauppa ja uudehkojen tuonti on kuolemassa pois. Sähköautot takovat joka vuosi isompia myyntilukuja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun päämakustannukset ovat samat ja polttisten käyttökustannukset ovat moninkertaiset niin sähköauto on edullisempi kaikilla kilometrimäärillä.
Kuten edellä sanottu niin sähköautojen ainoa ongelma on se ettei niitä ole vielä saatavana käytettynä kaikissa hintaluokissa.
Ja puhutaas nyt sitten asioista niiden oikeilla nimillä. Vain polttisten uuskauppa ja uudehkojen tuonti on kuolemassa pois. Sähköautot takovat joka vuosi isompia myyntilukuja.Hommattiin vuoden vanha ID4 ja jos vaihdan sen 5 v päästä, niin kannattavuutta voi vaan arvailla... Se kun rippuu arvon alenemasta ja mahdollisten vikojen korjauskustannuksista.
Veikkaan, että 5-10 vuoden päästä nykyiselle akkuteknologialle lähinnä hymyillään. Tosin ne tuskin hymyilevät, joilla on 10 v päästä 10 v vanha sähköauto. Sama homma tänä päivänä, kun miettii 10 v vanhaa sähkistä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silti normaaleilla kilometreillä eli alle 14 tkm vuosittaisella ajomäärällä sähköautot ovat paljon kalliimpia kuin polttikset. Ja monet väitteet niiden halpuudesta on todistettu valheelliseksi paskaksi.
"Uusissa ja uudehkoissa autoissa polttiksien aika on ohi. Ne ovat kalliita ostaa ja niistä ei saa muutaman vuoden päästä mitään vaihdossa poskettomien käyttökustannusten takia."
Ja samaan aikaan uusien autojen myynnit on myös romahtanut. Käytännössä lähes kukaan kotitalous ei uusia autoja osta ja ne harvat uudet autot menevät yrityksille. Sähköautot ovat tappaneet uusien autojen myynnin.Jokainen voi laittaa laskuriin polttomoottoriauton ja sähköauton, niin nähdään että moni saa jo omilla kilometreillään 5-10 vuoden aikana sähköauton halvemmaksi vaihtoehdoksi. Pitää vain viitsiä rehellisesti syöttää arvot laskelmaan. Jopa ajoakut kestävät TUTKITUSTI jopa 7000 sykliä eli huonoimmillaankin yli miljoona kilometriä. Toki yksittäistapauksia varmasti löytyy että ajoakku mennyt rikki ennen aikojaan kuten polttomoottoreistakin.
"Teknologiayritys Geotabin tekemä tuore, yli kymmenentuhatta sähköautoa kattava analyysi osoittaa, että sähköautojen akut kestävät paljon pidempään kuin monet luulevat, Aftonbladet uutisoi.
Geotabin tutkimuksen mukaan nykyaikaisen sähköauton akun kapasiteetti heikkenee vain noin 1,8 prosenttia vuodessa.
– Luku vastaa niitä tietoja, joita meillä jo on. Nykyään moderni akku kestää noin 7 000 täyttä sykliä, Royal Institute of Technologyn professori Rakel Wreland Lindström kertoo lehdelle.
Akun käyttöikä mitataan ja ilmoitetaan tyypillisesti käyttösykleinä eli montako kertaa akku puretaan ja ladataan täydestä tyhjäksi."
https://www.is.fi/autot/art-2000011183058.html
https://autokalkulaattori.fi/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun päämakustannukset ovat samat ja polttisten käyttökustannukset ovat moninkertaiset niin sähköauto on edullisempi kaikilla kilometrimäärillä.
Kuten edellä sanottu niin sähköautojen ainoa ongelma on se ettei niitä ole vielä saatavana käytettynä kaikissa hintaluokissa.
Ja puhutaas nyt sitten asioista niiden oikeilla nimillä. Vain polttisten uuskauppa ja uudehkojen tuonti on kuolemassa pois. Sähköautot takovat joka vuosi isompia myyntilukuja.Pääomakustannukset eivät ole samat koska sähköautot ovat huomattavasti kalliimpia. Samoin korjauskustannukset ovat paljon kalliimpia, koska usein on pakko viedä auto merkkihuoltamoon eli ylihintaiselle huijarille. Ne "halvat" sähköautot ovat käytännössä käyttökelvottomia romuautoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hommattiin vuoden vanha ID4 ja jos vaihdan sen 5 v päästä, niin kannattavuutta voi vaan arvailla... Se kun rippuu arvon alenemasta ja mahdollisten vikojen korjauskustannuksista.
Veikkaan, että 5-10 vuoden päästä nykyiselle akkuteknologialle lähinnä hymyillään. Tosin ne tuskin hymyilevät, joilla on 10 v päästä 10 v vanha sähköauto. Sama homma tänä päivänä, kun miettii 10 v vanhaa sähkistä..."Veikkaan, että 5-10 vuoden päästä nykyiselle akkuteknologialle lähinnä hymyillään. "
5-10 vuoden päästä sillä ID.4:llä ajaa edelleen erittäin edullisesti. Ei 6-11 vuotta vanhoja autoja ostavat ihmiset osta uusinta teknologiaa vaan autoja joiilla on suuri käyttöarvo.
Ei tarvitse olla Einstein jos sanoo että sinulla on pullat paljon paremmin uunissa kuin jollain joka on ostanut vastaavanlaisen fossiilipoltin-SUVin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen voi laittaa laskuriin polttomoottoriauton ja sähköauton, niin nähdään että moni saa jo omilla kilometreillään 5-10 vuoden aikana sähköauton halvemmaksi vaihtoehdoksi. Pitää vain viitsiä rehellisesti syöttää arvot laskelmaan. Jopa ajoakut kestävät TUTKITUSTI jopa 7000 sykliä eli huonoimmillaankin yli miljoona kilometriä. Toki yksittäistapauksia varmasti löytyy että ajoakku mennyt rikki ennen aikojaan kuten polttomoottoreistakin.
"Teknologiayritys Geotabin tekemä tuore, yli kymmenentuhatta sähköautoa kattava analyysi osoittaa, että sähköautojen akut kestävät paljon pidempään kuin monet luulevat, Aftonbladet uutisoi.
Geotabin tutkimuksen mukaan nykyaikaisen sähköauton akun kapasiteetti heikkenee vain noin 1,8 prosenttia vuodessa.
– Luku vastaa niitä tietoja, joita meillä jo on. Nykyään moderni akku kestää noin 7 000 täyttä sykliä, Royal Institute of Technologyn professori Rakel Wreland Lindström kertoo lehdelle.
Akun käyttöikä mitataan ja ilmoitetaan tyypillisesti käyttösykleinä eli montako kertaa akku puretaan ja ladataan täydestä tyhjäksi."
https://www.is.fi/autot/art-2000011183058.html
https://autokalkulaattori.fi/Ei ole mitään tosielämän tutkimuksia noista sähköautojen akkujen kestävyydestä. Ja ainakin 10 vuotta vanhoista sähköautoista on poksahdellut jatkuvasti akkuja ja niiden varaukset ovat romahtaneet.
Enkä oikein luota näihin autovalmistajien lahjomien tutkijoiden väitteisiin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoja ostetaan koska niillä ajaminen maksaa vain murto-osan polttikseen verrattuna. Siinä selkeä hyöty ja selitys niiden suosiolle.
Mitä maksoit autostasi?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitä maksoit autostasi?
Itse maksoin vuoden vanhasta sähköautosta noin 48 k€. Vastaavasta, samoilla ominaisuuksilla olevasta polttomoottoriautosta olisin joutunut maksamaan käytännössä aivan saman verran.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja edelleen, oleellisin asia on, että mitä hyötyä minulle on uudesta tekniikasta? En piittaa paskaakaan tekniikasta, johon pitäisi vain siirtyä koska se on vain jotain "uutta". Jos uusi tekniikka ei paranna jotain niin sitten tuolla uudella tekniikalla voi pyyhkäistä persettä.
Niinpä, tekniikka palvelee ihmistä ja uuteen siirrytään sitten, kun siitä on oikeasti ja täysvarmasti hyötyä. EI muuten eikä sen vuoksi, että se nyt vain on "uutta ja edistyksellistä".
Mutta niinhän markkinatalous menee, kovalla mainostamisella ja suoranaisella paskanjauhamisella saadaan ihmiset uskomaan, että "tämä ja tämä on just nyt ihan pakkotarpeellista" ym tuubaa.
Toki niin sitä myös sanotaan, että pioneereja tarvitaan.
Eli jos joku nyt on tarpeeksi tyhmä maksaakseen älyttömiä hintoja siitä, että tätä uutta tekniikkaa ajetaan sisään ja se on parhaassakin tapauksessa toimivaa joskus 30 vuoden päästä, jos vielä silloinkaan, niin sen kun. Tyhmäkin saa olla niin halutessaan.
Itse ajan kyllä polttomoottoriautoilla niin kauan, kun niitä myydään.
Eikä tuo sähkötouhotus nyt niin ekologista ole, kuin meuhkataan. Sähköntuotanto ja sähköautojen valmistus kuitenkin kuluttaa hitosti luonnon ja muitakin resursseja, että se egologisuus kuitenkin kaatuu siihen.
Vaikka sähkiskuski kuvittelee pelastavansa maailman "mukavan ajelun" lisäksi, kun ei tule hiilidioksidipäästöjä.
Järkevämpi olisi panostaa vaikka biopolttoaineisiin, sitä kun voi tehdä vaikka vanhasta paistinrasvasta.
Ja kulkihan maailman ensimmäinen, Karl Benzin valmistama autokin maapähkinäöljyllä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Itselle ihan sama ovatko sähköauton käyttökustannukset samat vai vähemmän kuin polttomoottoriautossa. Voimalinja kun on vaan yksinkertaisesti sähköautossa aivan omaa luokkaansa, sitä hiljaisuutta, voimaa ja reagointiherkkyyttä ei vaan mikään polttis tarjoa.
Satunnaisesti kun polttiksellakin kuitenkin ajan niin joka kerta tulee fiilis että miten nämä polttomoottorit voikaan tuntua näin vanhanaikaisille.vika korvien välissä ilmeisesti
- AnonyymiUUSI
"Enkä oikein luota näihin autovalmistajien lahjomien tutkijoiden väitteisiin."
Vedä vaan foliohattua tiukemmin päähän.
Kun sinä sovittelet sitä foliohattua niin kaikki sähköautoilijat ovat taas viimeyönä ladanneeet autoihinsa sikahalpa sähköä. Menepä sinä siitä tankkaaman ja maksamaan itsesi kipeäksi polttoaineveroja.- AnonyymiUUSI
Ei tarvitse kuin katsoa noin 10 vuotta vanhojen käytettyjen sähköautojen myynti-ilmoituksia. Suuressa osassa niistä on alle 70% akkuvarauksesta jäljellä tai akku on kokonaan vaihdettu.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse kuin katsoa noin 10 vuotta vanhojen käytettyjen sähköautojen myynti-ilmoituksia. Suuressa osassa niistä on alle 70% akkuvarauksesta jäljellä tai akku on kokonaan vaihdettu.
Mitä sitten. Edelleen niillä ajaa alle kahdella eurolla per sata kilsaa kun polttarilla sama matka maksaa yli kympin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sitten. Edelleen niillä ajaa alle kahdella eurolla per sata kilsaa kun polttarilla sama matka maksaa yli kympin.
Ja tuota toistaa vain typerä idiootti. Autossa on paljon muitakin kustannuksia kuin bensa ja sähkö. Ja suurelle osalle bensa ei ole lähimainkaan auton suurin kulu.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja tuota toistaa vain typerä idiootti. Autossa on paljon muitakin kustannuksia kuin bensa ja sähkö. Ja suurelle osalle bensa ei ole lähimainkaan auton suurin kulu.
Kannattaa esimerkiksi muistaa, että uuden sähköauton hinta vastaa yli 20 vuoden polttoainekuluja.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa esimerkiksi muistaa, että uuden sähköauton hinta vastaa yli 20 vuoden polttoainekuluja.
Kannattaa muistaa että uuden pakoputkiauton hinta vastaa yli 100 vuoden sähkökuluja.
- AnonyymiUUSI
Pikkurahoja. joku 500e ei ole kuin taskuhilkkuja. Mun puolesta saa tankkaaminen maksaa vaikka 2500e kerta . rahaa yleensä on muilla paitsi sähkömankelisteilla.
Minulla raha ei ole ongelma. sitä on riittävästi vaikka ostaisn useamman bensa ja dieselauton mutta kun en niillä ehdi ajaa. Pojalle ostin kunnon ajokin Bensa ja V8 keulalla.. Tytölle myös pirteä bensa auto. Uusia molemmant. mun oma ajokki on jo vanha. 8kk ollut. kohta vaihdan uuden . Revi kateellinen sähköukko siitä - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sitten. Edelleen niillä ajaa alle kahdella eurolla per sata kilsaa kun polttarilla sama matka maksaa yli kympin.
Minulla maksaa 100 km 280e. halpaa.
- AnonyymiUUSI
Sähkö- Kulevien joukossa on myös niitä, jotka TAJUSIVAT TEHNEENSÄ VÄÄRÄN VALINNAN.
Ja kaahaavat jälleen dieselillä.
Koukussa tulee kärryssä mukana myös humma tai
https://www.nettikaravaani.com/kabe/imperial/1655699 - AnonyymiUUSI
"Kannattaa esimerkiksi muistaa, että uuden sähköauton hinta vastaa yli 20 vuoden polttoainekuluja."
Kannattaa myös muistaa että uusiapolttareita ei ole koskaan jaettu ilmaiseksi.
Ne maksavat sikapaljon ja niiden arvo putoaa kuin tiiliskivi. Kalliit käyttökustannukset karkoittavat ostajat.- AnonyymiUUSI
Ei ole jaettu ilmaiseksi, mutta jos auton hinta vastaa yli 20 vuoden polttoainekuluja niin tuolla säästöllä ei ole paljonkaan merkitystä autoilun kokonaiskuluissa. Usein sähköauto tulee jopa kalliimmaksi kuin polttis.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole jaettu ilmaiseksi, mutta jos auton hinta vastaa yli 20 vuoden polttoainekuluja niin tuolla säästöllä ei ole paljonkaan merkitystä autoilun kokonaiskuluissa. Usein sähköauto tulee jopa kalliimmaksi kuin polttis.
Mutta et sinä ilmaiseksi saa sellaista polttista, millä ajaisit yli 20 vuotta. Hankintahinnoissa ei ole enää kovin merkittäviä eroja, ja tuolla 20 vuoden pitoajalla polttoainekulujen säästönä puhutaan kuitenkin kymppitonneista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta et sinä ilmaiseksi saa sellaista polttista, millä ajaisit yli 20 vuotta. Hankintahinnoissa ei ole enää kovin merkittäviä eroja, ja tuolla 20 vuoden pitoajalla polttoainekulujen säästönä puhutaan kuitenkin kymppitonneista.
Ja samaan aikaan käytät autoiluun satoja tonneja tuossa ajassa, ehkä jopa yli puoli miljoonaa. Polttoainekulut ovat minimaalisen pieni osa normaalin autoilijan kuluja ja jos uuden auton ostaja vain rääkyy siitä niin hän on idiootti.
Jos kerran olet kuluista huolestunut niin osta parin tonnin auto. Jos ostaa uuden auton niin silloin höpöttäminen "säästämisestä" on pelkkää paskaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja samaan aikaan käytät autoiluun satoja tonneja tuossa ajassa, ehkä jopa yli puoli miljoonaa. Polttoainekulut ovat minimaalisen pieni osa normaalin autoilijan kuluja ja jos uuden auton ostaja vain rääkyy siitä niin hän on idiootti.
Jos kerran olet kuluista huolestunut niin osta parin tonnin auto. Jos ostaa uuden auton niin silloin höpöttäminen "säästämisestä" on pelkkää paskaa.On tätä sinulle aiemminkin selitetty, mutta väännetään nyt vielä rautalangasta:
Kaikki eivät välttämättä halua ajaa sillä parin tonnin autolla, vaikka se ehkä absoluuttisesti rahassa mitattuna tulee halvimmaksi. Se että hankkii ostohinnaltaan kalliimman auton, ei tarkoita sitä etteikö silti sen käyttökustannuksilla olisi merkitystä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
On tätä sinulle aiemminkin selitetty, mutta väännetään nyt vielä rautalangasta:
Kaikki eivät välttämättä halua ajaa sillä parin tonnin autolla, vaikka se ehkä absoluuttisesti rahassa mitattuna tulee halvimmaksi. Se että hankkii ostohinnaltaan kalliimman auton, ei tarkoita sitä etteikö silti sen käyttökustannuksilla olisi merkitystä.Mutta silloin on turha höpistä säästämisestäkään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta silloin on turha höpistä säästämisestäkään.
No määritteletkö sitten missä tapauksessa tai millä ehdoilla voi sitten puhua säästämisestä?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No määritteletkö sitten missä tapauksessa tai millä ehdoilla voi sitten puhua säästämisestä?
Silloin kun oikeasti on säästämässä. Sinä et säästä mistään euroakaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Silloin kun oikeasti on säästämässä. Sinä et säästä mistään euroakaan.
Jos sadan kilometrin polttoainekulut ovat 2 euroa eikä 12 euroa, niin kerrotko nyt sitten kuka minulta sen 10 euron säästön vie pois?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos sadan kilometrin polttoainekulut ovat 2 euroa eikä 12 euroa, niin kerrotko nyt sitten kuka minulta sen 10 euron säästön vie pois?
Et sinä kokonaiskuluissa säästä yhtään mitään. Ei pelkkä sähkö ja bensa ole auton ainoat kulut.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et sinä kokonaiskuluissa säästä yhtään mitään. Ei pelkkä sähkö ja bensa ole auton ainoat kulut.
Kokonaiskulut taas riippuvat aivan tapauksesta, autoista, käyttöprofiiilista ja vähän tuuristakin. Kategorisesti sinä et kuitenkaan pysty osoittamaan ettenkö voisi säästää myös kokonaiskuluissa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta et sinä ilmaiseksi saa sellaista polttista, millä ajaisit yli 20 vuotta. Hankintahinnoissa ei ole enää kovin merkittäviä eroja, ja tuolla 20 vuoden pitoajalla polttoainekulujen säästönä puhutaan kuitenkin kymppitonneista.
Etkä sinä ilmaiseksi edes natsipulkkaa
- AnonyymiUUSI
"jos auton hinta vastaa yli 20 vuoden polttoainekuluja niin tuolla säästöllä ei ole paljonkaan merkitystä autoilun kokonaiskuluissa. "
Mietipä pösilö tätä. Auton ostaminen maksaa aina rahaa. Olkoon käyttövoima mikä tahansa. Polttis maksaa ja sähköuto maksaa aina jonkin rahasumman. Voin omasta yli 30 vuoden autoiluun liittyvästä henkilökohtaisesta kokemuksesta sanoa että se rahasumma vaihdossa polttiksesta sähköautoon ei ollut yhtään sen suurempi kuin mitä olen maksanut monet kerrat vaihdosta polttiksesta polttikseen.
Sen jälkeen vain käyttökustannuksilla on merkitystä ja ne polttiksen käyttökustannukset ovat moninkertaisen sähköautoon verrattuna. Ei ole olamassa niin tyhmää ihmistä ettei tajuaisi että polttiksen 12 euroa sadalle kilsalle on paljon enemmän kuin sähköauton kaksi euroa.- AnonyymiUUSI
Sinä olet vain yksi ihminen etkä edusta mitään muuta kuin itseäsi. Sinun "kokemuksesi" on tietoarvoltaan pelkkää paskaa.
Ja silti useimmille suomalaisille sähköauto on edelleen paljon kalliimpi käytössä kuin polttis.
"Ei ole olamassa niin tyhmää ihmistä ettei tajuaisi että polttiksen 12 euroa sadalle kilsalle on paljon enemmän kuin sähköauton kaksi euroa."
Tuolla ei ole paskankaan väliä, koska tuo huomioidenkin suurelle osalle sähköauto tulee edelleen kalliimmaksi kuin polttis, jos huomioi kaikki kulut.
- AnonyymiUUSI
Voikun löytäiskin vielä jostain 90-luvun corollan.
Tässä on kokemusta autolla ajosta vähän enemmän kuin sinulla, kilsoja en lähde edes arvailemaan ja jätän suosiolla sähköritsat sähköpelleille. Ole hyvä.- AnonyymiUUSI
Niin, aika kultaa muistot. Kyllähän tuollainen Corolla on teknisesti toimiva, mutta en kyllä sellaisella enää 30 tkm/v haluaisi ajaa.
- AnonyymiUUSI
"Voikun löytäiskin vielä jostain 90-luvun corollan."
Ole hyvä vaan. Olen ollut sellaisen kyydissä ja voin sanoa että mieluummin lykin potkurilla juhannuksena kuin ottaisin sellaisen käyttöautokseni.
Hirveä meloboxi joka lisäksi ruostuu heti kättelyssä, - AnonyymiUUSI
"Sinä olet vain yksi ihminen etkä edusta mitään muuta kuin itseäsi. Sinun "kokemuksesi" on tietoarvoltaan pelkkää paskaa."
Ei minun kokemukseni ole mitenkään ainutlaatuinen. Sama homma kaikille.- AnonyymiUUSI
Sinun kokemuksesi on tasan yhden ihmisen kokemus eli sinun kokemuksesi. Sinun kokemustasi ei voi yleistää ollenkaan. Sinun kokemuksesi on nimen omaan ainutlaatuinen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinun kokemuksesi on tasan yhden ihmisen kokemus eli sinun kokemuksesi. Sinun kokemustasi ei voi yleistää ollenkaan. Sinun kokemuksesi on nimen omaan ainutlaatuinen.
En pysty mitenkään uskomaan että minun autokauppani olisivat jotenkin ainutlaatuisia.
Samoista lähtokohdista tehdään tuhansia autokauppoja samoin lopputuloksin joka vuosi Suomessa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En pysty mitenkään uskomaan että minun autokauppani olisivat jotenkin ainutlaatuisia.
Samoista lähtokohdista tehdään tuhansia autokauppoja samoin lopputuloksin joka vuosi Suomessa.Ja kaikkien tilanne on eri eikä yhden ihmisen kokemusta voi yleistää koskaan, ei myöskään sinun autokauppojasi. Ihmiset ajavat erilaisia autoja, heidän elämäntilanteensa on eri, heidän ajomääränsä poikkeaa, heidän autobudjettinsa on eri jne. Esimerkiksi sinun kuvailujesi perusteella sinun kaltaisia autojen ostajia on reilusti alle promille suomalaisista. Sinä ajat paljon enemmän kilometrejä autolla kuin normaalit suomalaiset, maksat autosta monta kertaa enemmän kuin normaali suomalainen jne.
Et edusta yhdessäkään asiassa normaalia auton ostajaa vaan kuulut minimaalisen pieneen vähemmistöön joita on Suomessa alle promille autoilijoista. Sinun autokauppasi ei ole yleistettävissä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja kaikkien tilanne on eri eikä yhden ihmisen kokemusta voi yleistää koskaan, ei myöskään sinun autokauppojasi. Ihmiset ajavat erilaisia autoja, heidän elämäntilanteensa on eri, heidän ajomääränsä poikkeaa, heidän autobudjettinsa on eri jne. Esimerkiksi sinun kuvailujesi perusteella sinun kaltaisia autojen ostajia on reilusti alle promille suomalaisista. Sinä ajat paljon enemmän kilometrejä autolla kuin normaalit suomalaiset, maksat autosta monta kertaa enemmän kuin normaali suomalainen jne.
Et edusta yhdessäkään asiassa normaalia auton ostajaa vaan kuulut minimaalisen pieneen vähemmistöön joita on Suomessa alle promille autoilijoista. Sinun autokauppasi ei ole yleistettävissä.Lisään... Oikeastaan jos kaikki asiat otetaan huomioon niin sinun kokonaisuudessa samanlaisia autokauppoja ei ole yhdelläkään muulla suomalaisella. Aivan kuten on minunkin autokauppojen kohdalla. Täysin identtisiä tapauksia ei ole olemassa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lisään... Oikeastaan jos kaikki asiat otetaan huomioon niin sinun kokonaisuudessa samanlaisia autokauppoja ei ole yhdelläkään muulla suomalaisella. Aivan kuten on minunkin autokauppojen kohdalla. Täysin identtisiä tapauksia ei ole olemassa.
Tuhansia ja tuhansia samantyyppisiä autokauppoja tapahtuu joka vuosi Suomessa. Mikä siinä sinua rassaa? Oletko jonkuntyypinen kontrollifriikki joka haluaisi että Suomessa kaikki autokaupat pitäisi olla jurikin sinun hyväksymän mallin mukaisia?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuhansia ja tuhansia samantyyppisiä autokauppoja tapahtuu joka vuosi Suomessa. Mikä siinä sinua rassaa? Oletko jonkuntyypinen kontrollifriikki joka haluaisi että Suomessa kaikki autokaupat pitäisi olla jurikin sinun hyväksymän mallin mukaisia?
Samantyyppinen on eri asia kuin samanlainen. Jokainen noista tuhansista autoista on keskenään erilaisia eikä samanlaisia autokauppoja ole olemassa. Muiden ihmisten kannalta sinun autokauppasi on arvotonta paskatietoa.
- AnonyymiUUSI
Eläkeukko käy vain ruoka-ja viinakaupassa, siihen sähköauton rahkeet riittävät
- AnonyymiUUSI
Sinun henkiset rahkeesi eivät riitä edes tunnustamaan nykupäivän totuutta.
https://www.volkswagen.fi/fi/tietoa/tarinat/sahkoautolla-talvella-lappiin.html
Yli 1000 kilometrin matkalla kokonaisajassa eroa vain 22 minuuttia
Polttomoottoriauto oli vain 22 minuuttia nopeampi kuin sähköauto normaaleilla tauoilla normaalissa suomalaisessa talvikelissä 1000 kilometrin ajomatkalla.
ID.7 Tourer GTX:n kokonaismatka-aika oli 13 tuntia 48 minuuttia ja Passatin 13 tuntia 26 minuuttia.
Ajoajassa eroa oli vain minuutti. Keskinopeus 1000 kilometrin matkalla Helsingistä Leville oli molemmilla autoilla 83 km/h. Ajo suoritettiin normaalissa liikenteessä, muun liikenteen ja vauhdin mukaisesti, nopeusrajoituksia noudattaen ja pääasiassa mukautuvaa vakionopeudensäädintä käyttäen. Olosuhteet vaihtelivat erittäin talvisesta -21 asteen pakkasesta muutaman asteen suojakeliin. - AnonyymiUUSI
Jostakin hiljattain luin, että sähköautojen myynin osuus uusien autojen myynnistä on vuoden 2024 tammi-huhtikuusta vuoden 2025 vastaavaan aikaan noussut 15,0 %:sta huimaan 15,2 %:iin.
- AnonyymiUUSI
Uuteen autoon ei ole varaa mutta käytetty sähköauto juuri mitä tohtori määrää.
- AnonyymiUUSI
Pikkupojat ne leikkii patteriautoilla. Näin aikuisena ei enää viitsi, eikä kehtaakaan.
- AnonyymiUUSI
Kun ei muuta osaa niin alkaa haukkumaan toisia ihmisiä siksi koska he tekevät erilaisia valintoja kuin itse.
Kukahan mahtaa olla se pikkupoika :-)
- AnonyymiUUSI
Juu se on aina oiva ivailun ja pilkan aihe jos joku ei valitsekaan samoja asioita, eikä elä niin kuin itse. Olen huomannut että patteriautopojut on hyvin lapsellista porukkaa.
- AnonyymiUUSI
Ajoin tosiaan polttoleluilla 30 vuotta ennen kuin vaihdoin sähköön (ja sähköauto on de facto parempi). Nyt täysidiootit, joilla ei ole mitään kokemusta sähköautoista, kertovat minulle että sähköauto onkin ihan huono.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️672475Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1842152Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.472083Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.1211973Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣331825Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1901534Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2161452Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬261255Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod171171En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.91022