eläkkeeseen aikaa n.6kk.?
No tarpeeton suoritetaan, mutta ei sillä ole lopulta mitään merkitystä kun työnantaja ei etsi lähellä eläkeikää olevia työntekijöitä firmaan töihin ja sen tietää kaikki!
Tässä vaiheessa ei edes hetkellinen työllistyminen veisi ansiuosidonnaista pois koska työaikamäärä olisi alle 12kk!
12kk jälkeen vasta määritetään uusi ansiosidonnainen uusin säännöin porrastumaankin!
Pitää hakea työpaikkoja edelleenkin vaikka...
45
578
Vastaukset
- Anonyymi
vähiin käy aikasi jos ennen eläkeikää haluat itsellesi työpaikan. Maalinauha häämöttää. Olet kalkkiviivoilla. Ota oikein kunnon riuhtaisu, loppukiri, heittäytyminen ja unelmasi voi kenties toteutua.
Toisaalta se hyvä puoli että eläkkeellä olo ei ole este työnhaulle. Eläkkeellä olon mainitsemien työnhaussa voi jopa olla extra meriitti aidosta motivaatiosta.- Anonyymi
Ikävää, että psykiatrinen hoitosi on keskeytetty.
- Anonyymi
On tuo "työ" semmonen kirosana, että...
Minä onneton jäin eläkkeelle, mutta mitä hittoa menin tekemäänkään?! Kyselin hyvissä ajoin pomolta, että voisinko jatkaa ja tuli myöntävä vastaus. Olin mupdon vuoksi kuukauden eläkkeellä ja tässä sitä taas ollaan töissä ja eläkkeellä. Miksen tekisi töitä, kun vielä on virtaa ja jostain kumman syystä se työ ei ole enää samanlaista, kun "pakko"työssä. Katsellaan, miten kauan tässä viitsin ja paljon tai oikeammin tosi paljon riippuu siitä, mihin polttoaineiden hinnat muuttuu, koska tarvitsen autoa työssäni. - Anonyymi
Eiköhän meikäläisen se työunelma ole jo täyttynyt kun takana 43v oman alan osaamisen myötä...
Työpaikkani työtehtävä osastona lopetettiin eli työtön työnhakija sen myötä!
En ole halukas vielä lisää sitä herkkua tekemään eli eläke vapauttaa piinasta!
Jos kuvittelet että työni oli tylsää, erehdyt nimittäin tein protoja joita ei ollut vielä olemassakaan eli tuotekehittelyn työtä jolloin työpäivät eivät olleet liukuhinhaa vaan aina uudistuvaa ja haasteelista.
Elämä on siten, että ihan kaikkeen kyllästyy aikanaan ja haluaa vapauteen!
Uskovaiset ovat erikseen kun haluavat ikuisen elämän ja 10 000v paratiisissa landolan soitossa se vasta pintaa raapaistua kun ikuisesti sitä soittoa kuultava..... eikös se ole todellinen helvetti?
- Anonyymi
Työvoimapalvelijaa tyhmempää oliota ei ole olemassa.
- Anonyymi
Niillä ei ole mitään kykyä ajatella selkeästi. Räksyttävät vain käskyjen mukaan kuin hullut koirat.
- Anonyymi
Paitsi aivoton kiukuttelva työtön....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi aivoton kiukuttelva työtön....
Oletko saanut hoitoa jo aivovammaasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niillä ei ole mitään kykyä ajatella selkeästi. Räksyttävät vain käskyjen mukaan kuin hullut koirat.
Samanlaisia tyyppejä kuin natsisaksan aikaiset virkailijat, jotka kyttäsivät juutalaisia keskitysleireille lähetettäviksi.
- Anonyymi
On, juuri paljastit itsesi
- Anonyymi
Etkö osaa hakea itse töitä?? Oma-aloitteellisuus takaa työpäikan. Unohda työvoimaviranomaiset. Nekin on vaan tekenevinään töitä
- Anonyymi
ota velkaa ja ala sinäkin köllötteleen... ei raha perässsä kannata juosta..
- Anonyymi
Velkaa ei saa, jos ei ole tuloja. On porukka tosi tyhmää, kun ei noinkaan yksinkertaista asiaa ymmärrä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Velkaa ei saa, jos ei ole tuloja. On porukka tosi tyhmää, kun ei noinkaan yksinkertaista asiaa ymmärrä.
Tyhmintä asiassa se, että työtön itkee sitä ettei saa velkaa eli velaksi elää ainoassa elämässän?....
- Anonyymi
Hulluutta enää vanhoja lihoja kiusata.
- Anonyymi
Meilläpäin vanhat lihat on jo rauhoitettu.
- Anonyymi
Mikä estää hakemasta työpaikkaa vaikka eläkkeeseen on aikaa vain 6 kuukautta? Taidat pelätä, että saat työpaikan! Muuta syytä en keksi.
- Anonyymi
Tuohan se on kaikilla lusmuilla syynä.
- Anonyymi
Lottovoitto osuu omalle kohdalle paljon todennäköisemmin kuin työpaikka.
- Anonyymi
Sinun kannattaa miettiä ennemmin, miksi kukaan ei halua olla tekemisissä kanssasi.
- Anonyymi
Pieni on mielesi aivon sisällön tila....
- Anonyymi
Sukulainen sai aikoinaan olla ihan rauhassa, kun ilmotti vihasesti, että yhtäkään lappua ei hänelle lähetetä. Eivät uskaltaneet uhmata. Tyytyväisenä jäi eläkkeelle, kun oli lapsesta saakka tehnyt töitä. Ajat on totisesti muuttuneet.
- Anonyymi
Nyt pieneni pienemmäksi...huh huh
- Anonyymi
Omituisen sairaita ihmisiä on elossa 2025?....
- Anonyymi
Kandee uhata henkeä ja terveyttä, niin jättävät kyllä rauhaan.
- Anonyymi
"Sukulainen sai aikoinaan olla ihan rauhassa, kun ilmotti vihasesti, että yhtäkään lappua ei hänelle lähetetä. Eivät uskaltaneet uhmata. Tyytyväisenä jäi eläkkeelle, kun oli lapsesta saakka tehnyt töitä. Ajat on totisesti muuttuneet."
Tuskinpa sentään tämä pitää paikkansa. Tuskin yksikään papparainen pystyy "uhmaamaan" ja painostamaan yhtään ketään kun on kyseessä viranomainen. Samaan tapaan pappa varmaan "uhmaamalla" lakia jättää verot maksamatta. 😀 Kyllähän ne työnhakukaavakkeet voi jättää täyttämättä, jos joutuu papereja täytellä eikä siis osaa asioida netissä. Työnhaku vaan menee poikki kun ei toimi edellytetyllä tavalla. Eihän työnhakijana ole pakollista olla. Se on niin helppoa, jättää vaan kaikki tekemättä, oma valinta. Luuletko pälli että joku viranomainen taipuu uhkailun edessä? Poliisit saa peräänsä. Virkamiehen uhkailu on rikos.
- Anonyymi
Haen 2 paikkaa kuukaudessa ja tilille tipahtaa 595e 4viikossa. Eläkkeeseen 2 vuotta. Pöhkö juttu, mutta niin se menee.
- Anonyymi
Miten niin pöhkö? Kai sitä töissä paremmin tienaisi.
- Anonyymi
"Mikä estää hakemasta työpaikkaa vaikka eläkkeeseen on aikaa vain 6 kuukautta? Taidat pelätä, että saat työpaikan! Muuta syytä en keksi."
Pienet on aivosi kapasiteetti käsittelmään asioita eli se johtuu vain siitä! - Anonyymi
Työvoimaviranomaisen ei tarvitse asettaa työpaikkojen hakua kuin yhden kerran. Vain idiootti viranomainen asettaa hakupakon tuon ikäiselle henkilölle.
- Anonyymi
Totta. Muistan kerran kun hirvee huuto kuului huoneesta Työkkäristä. Mutta tämä oli ennen vartijoita. Nyt ei enää onnistus. Kannettaisiin ulos kolmen vartijoiden toimesta.
- Anonyymi
Kiitos paljon kannatuksesta ja huomiostanne. Laitanpa tässä tuotapikaa toiseksi viimeisen työnhaun jossa kerron heti ikäni, joka kuulemma pelkkää etua työnhaussa, sekä kauanko eläkeeseen aikaa joka ei välttämättä etua, mutta voi ollakkin...
Minä arvostanut aina oman työttömyyteni aikana olevia ns. asiantuntijoita joiden kanssa 5v aikana keskustellut. Eikä he voi asialleni mitään muuta kuin lakisääteistä ideaa velvoittaa. 43v työkokemus tekee vaikutuksen eli se tyrkytys loppuu ja lähinnä selkeä kunnioitus.
Minua pidetty työttömyyden alusta alkaen oma-aloitteisena ja selkeästi aktiivisena mitä olen työhakemuksiani tehnyt vuosien aikoina.
Kävin myös "miten haet työtä" kurssin, koska edellisestä työnhausta oli yli 30v aikaa ja sitä päivitettiin silloin ja tehtiin cv nettiin.
Viimeinen asiantuntijatapaamisen loppulauselmat oli toivotukset hyviä eläkepäiviä! - Anonyymi
Mitä sinä täällä tuollaisia todistelet, ketä kiinnostaa?
- Anonyymi
Hyvää eläkettä. Nautihan. Pitkä matka vielä itsellä, mutta perässä tullaan.
- Anonyymi
työttömyys koneisto on täynnä toimenpiteitä ym täysin turhia jonninjoutavia juttuja jotka ei edistä yhtään mitään muuta kuin sitä että työttömiä voi laittaa pakolla ilman palkkaa/työsopimusta kierrätyskeskuksiin yms ja kaikki nuo "toimenpiteet" ja työttömyyskoneiston ylläpitomaksaa miljardeja vuodessa..
eli säästö olisi aivan massiivinen jos tulisi yksinkertainen pieni perustulo jos on työtön ilman vaatimuksia/pakkoja/uhkauksia/kuulusteluja tai kuukausittain työttömän tehtäviä raportteja tai hakemuksia yms ja ilman työttömyyskoneistoa - Anonyymi
Kierrätyskeskus niiden lemppari. Aina tulee niiltä postia, vaikka inhoan pölysiä vanhoja romuja.
- Anonyymi
Kumpi se nyt on helpompaa, tehdä ne muutamat näennälliset työhakemukset vai alkaa kinastelemaan tuosta että onko järkeä?
Eukkoni on 60v ja hänelle vaatimus että 1 työpaikkahaku kuukaudessa ja riittää suulinen haku.
Miksi nuo asiat koetaan niin jumalattoman vaikeina?- Anonyymi
Mites tuo suullinen työhakemus todistetaan tehdyksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Virkailija soittaa työnantajalle ja kysyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin näin eli se on kirjattava hakemuksessa :D
Työnhaku on aina oltava kirjallinen ja sääntöjen mukainen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Virkailija soittaa työnantajalle ja kysyy.
Aikamoinen käräjöinnin aihe tuokin kun TA sanoo ettei ole hakenut, vaikka olisitkin hakenut. Et voi millään todistaa että olet suullisesti hakenut ellet ole sattunut nauhoittamaan kyseistä keskustelua, ehkä kannattaisi alkaa nauhoittaa kaikki?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinäpä se, kun se riittää että kirjaa sinne työkkärin sivuille että on kysynyt töihin siihen ja siihen firmaan.
Ei kukaan tarkista niitä hakemuksia.
Älkää tehö asioista liian vaikeita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin näin eli se on kirjattava hakemuksessa :D
Työnhaku on aina oltava kirjallinen ja sääntöjen mukainen!Sääntöjen mukaan on noudatettava työvoimavirkailijan ohjeita ja jos virkailija sanoo että suulliset hakemukset lasketaan niin ne silloin lasketaan.
- Anonyymi
Suomi on poliisivaltio.
- Anonyymi
Tuossa vaiheessa pitäisi iloisesti tehtailla työhakemuksia, kun tietää satavarmasti, ettei niitä töitä saa. Kun minä jäin työttömäksi 10v ennen eläkeikää, totesi te-toimisto minulle suoraan "et sinä töitä saa", siellä sitä piti roikkua muodon vuoksi. En minä te-toimiston akkoista välittänyt, en edes täytellyt heidän plankettejaan, kun tiesin, että ne ottaa yhteyttä. Eukot soitteli ja täytteli sitten minun puolesta niitä, kun minä vaan kerroin niille, ettei töitä löydy. Kaikessa hiljaisuudessa hain töitä itse ja sain niitä. Kävin sitten vaan "ruksaamassa" niiden planketin, et töitä olen saanut. Ei sieltä päin mitään sitten kuulunutkaan. No ne eläkepäivätkin koitti ja minä jatkan työntekoa vielä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2544659Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii783105- 472483
- 281873
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 851497
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851295PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143975- 69958
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894