Tätä voi maallikko harrastaa, kun ei ole kauhean sitoutunut mihinkään tieteeseen. Tiedonmurusia voi hankkia sieltä sun täältä ilman jonkin tietyn tieteenalan tai "tieteenalan" asenteiden asettamia rajoituksia.
Jos taas maallikko on asettanut itse itselleen jonkin tieteenalan tai "tieteenalan" asettamat rajoitukset niin voi voi. Omapa on vikavalinta, jota ei olisi maallikon tarvinnut ollenkaan tehdä.
Sitten kyllä ajattelu menee metsään niin että rytisee, koska tiede joka tapauksessa muuttuu vuosikymmenien ja vuosisatojen kuluessa. "Tiede" kumotaan joka tapauksessa ennen pitkää. Niin on aina käynyt.
Minulla on 1980 luvun alusta muistikuva, että silloin ennustettiin, että ilmaston muutos tulee sulattamaan napajäätiköt, ja merenpinta nousee 75 m. Kun olin ostanut tontin, niin tarkistin huvikseni peruskartasta, kuinka korkealla merenpinnasta se tontti on.
Korkeuskäyrä osoitti, että tontin alin kohta on juuri 75 m korkeudella merenpinnasta. No minua se vain nauratti, mutta herätti kuitenkin seuraamaan kuinka metsää menee tuleva uutisointi, ja metsäänhän se on mennyt.
Minähän olin jo ennen tuota uutista saanut asiallisen tieteellisen opetuksen kaasujen ominaisuuksista. Palstan sekopäät eivät vaan siihen opetukseen luota. Kun minä opiskelin, niin 1800 luvun oppi kaasuista, oli kumottu jo ainakin 40 vuotta aiemmin.
Miksi sekopäät ymmärtävät vuodesta toiseen sen niin, että minä muka yritän kumota tiedettä. On kyllä hirvittävän huono suomen kielen ymmärtäminen, kun vuodesta toiseen ymmärtää tuolla tavalla väärin,
Se kumoaminenhan oli tehty ja vähintään 40 vuotta aiemmin jossakin laboratoriossa, ja useilla aloilla toimittiin sen laboratoriossa tutkitun tiedon mukaisesti käytännön työssä.
Eikö käytännön toiminta muka todista mitään fysiikasta. Käytännön toiminnassahan se paljastuu armotta, mikä tieteen väittämä on totta, ja mikä on valhetta. Erittäin pahasti sekaisin on, jos ei ymmärrä tätä ollenkaan.
Eri alojen koulutuksessa täytyy opettaa juuri sitä tietoa, miten asiat sillä alalla käytännössä toimivat. Eihän siitä työstä mitään tulisi, jos ei toimisi alan sääntöjen mukaisesti. Ne alan säännöt on totta, opetettiin peruskoulussa mitä tahansa.
Eihän peruskoulussa tai lukiossa opeteta eri alojen sääntöjä ollenkaan. Ne opetetaan aina niiden alojen koulutuksessa. Kiihkouskovaiset eivät millään tajua, että jossakin muualla on pakko opettaa asiat toisin.
Sama ajattelun peruskaava toimii sekä uskonnollisten kiihkoilijoiden että ilmaston muutos kiihkoilijoiden päässä. Tuomitaan vääräksi se muualla annettava oikea tieteellinen opetus, joka on välttämätön niillä aloilla.
Uskonkiihkoilijoitahan kiinnostaa vain heidän oma uskonsa ja sen voittokulku. Sellainen joka ei kiihkoile, voi surffailla eri tieteiden välillä, ja noukkia sieltä täältä sitä kaikista luotettavinta tietoa, joka on usein mahdollista myös itse varmistaa.
Useimmiten tuohon eivät pysty edes tiedemiehet, koska ovat sidottuja oman alansa normeihin. Maallikon ei tarvitse tuollaisista normeista välittää ollenkaan. Ei tällaiseen tietenkään pysty uskonkiihkoilijat.
Kun minä nyt olen aikanaan lukenut sitä lääketiedettäkin, niin minä olen alalta poistumisen jälkeenkin noukkinut uusinta lääketieteellistä tietoa. Se ei vaan mene millään jakeluun, että minullahan on kaasuista lääketieteellinen tieto.
Niillä erikoisaloilla, joille sain aikanaan koulutusta, oli pakko olla lääketieteellinen tieto kaasuista. Minun pisimmät harjoittelujaksot olivat teho-osatolla, leikkausosastolla ja ensiapupolilla. Lyhyempiä jaksoja oli muuallakin.
Silloin "heitettiin syvään päätyyn". Vaimo kertoi, että kun hän oli opiskellut puoli vuotta apuhoitajaksi, hän sai 2kk sijaisuuden sairaalassa, ja joutui öisin yksin työskentelemään osastolla.
Kun hän valmistui, hän sai samasta sairaalasta vakituisen viran heti. Se luvattiin hänelle jo silloin, kun hän oli sijaisena. Kun hän opiskeli sairaanhoitajaksi, hän sai puolen vuoden opiskelun jälkeen sairaanhoitajan sijaisuuden.
Kun minä opiskelin, niin minulla oli vakituinen virka odottamassa jo ennen valmistumista, mutta se alkoi vasta syksyllä. Niinpä hoidin kesällä toisessa sairaalassa 6 vk sijaisuuden. Sitä se oli silloin kekkosaikana 1970 luvulla.
Taas harmaantuu uskonkiihkoilijoiden hiukset, kun näkevät tämän pitkän jutun. Silloin aikanaan opittiin erittäin nopeasti asioita, joita uskonkiihkoilijat eivät pysty ollenkaan edes oppimaan.
Kyllä siellä minun ex. työpaikalla edelleen sulatetaan rosteria plasmalla, vaikka ilmastotiede ei siihen uskokaan. Ei tekniikkamiehet usko vanhoihin höpöjuttuihin. Tekniikkamiehillä on uudet opit.
Suffailua eri tieteiden välillä netissä ja vähän muuallakin.
17
121
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Ja taas aloitti APH uuden ketjun, kun hänet naurettiin edellisestä pihalle, ja valehtelemalla alkaa taas.
""Tiede" kumotaan joka tapauksessa ennen pitkää. Niin on aina käynyt."
Kerro nyt vihdoin, mikä tiedeyhteisön yleisesti hyväksymä fysiikan teoria olisi kumottu viimeisen sadan vuoden aikana.
Ai et kerro. No ei ihme, koska sellaista ei ole.
Olet tieteestä pihalla kuin sika matematiikasta. - AnonyymiUUSI
Esitit, että 1800 luvun kaasuteoriat olisi kumottu. Kerrohan mitkä niistä, kenen toimesta ja milloin. Muuten mielessäni kuuluu Kari Enqvistiä siteeraten "Moiskahdus, joka syntyy siitä, kun roskanpuhujan leima lyödään otsaasi."
Kaasujen tilayhtälöitä johdetaan alkeista lähtien teknisissä korkeakouluissa 2000 luvulla ja kas kummaa, tulokset ovat aivan samoja kuin 1800 luvulla.- AnonyymiUUSI
Se on kummallista, että ei nykyaikainen tieto kelpaa. Minähän olen koko ajan kirjoittanut nimenomaan siitä, miten nykyään toimitaan sairaaloissa ja teollisuudessa, Sitä minä en tiedä, kuka ja missä sen tiedon on alun perin hankkinut jossakin laboratoriossa.
Ajankohta on saattanut olla 1920 luku, koska teollisuudessa sitä tietoa on alettu käyttää jo 1930 luvulla. Kaasuteollisuus alkoi silloin toimittamaan asiakkaille nesteytettyjä kaasuja, joten se tieto, mitä sovelletaan sairaaloissa ja teollisuudessa edelleen on noin 100 vuotta vanha, ja se poikkeaa 1800 luvun opeista.
En tiedä onko siitä perustutkimuksesta mistään löydettävissä tietoa, mutta kaasunkäyttäjät tietävät kaasujen lämpöopilliset ominaisuudet, koska ne opetetaan koulutuksessa. Minähän olen useaan kertaan sanonut, että ne nykyiset opit opetetaan koulutuksessa.
Kaasujen tilayhtälö pitää paikkansa, mutta ymmärrätkö sinä, mikä on sen soveltuvuusalue. Sitä voi soveltaa ainoastaan yhden lämpöopillisen asian kuvaamiseen nimittäin lämpölaajenemisen kuvaamiseen.
Se paineen selitys on potaskaa. Eli toisin sanoen puolet siitä teoriasta on totta ja puolet potaskaa. Paineilman kuvaamiseen se ei sovellu ollenkaan. Ei se sovellu myöskään korkeapaineisten kaasujen kuvaamiseen.
Minähän olen käyttänyt työssä sekä paineilmaa että korkeapaineisia kaasuja. Esim. happipullossa kaasu on tilassa, joka on yhtä aikaa sekä kaasumainen että nestemäinen ja paine on 300 bar. Sitä nimitetään superkriittiseksi fluidiksi.
Sen tiedon olen saanut täällä, ja tarkistanut Wikipediasta. Jos sinä tunnet kaasuista ainoastaan sen tilayhtälön, niin sitten sinä tiedät kaasuista hirveän vähän. Et taida ollenkaan ymmärtää, kuinka paljon opettaa monipuolinen käytännön kokemus.
Käytännön kokemuksen pohjalta olen päätynyt siihen, että kaasunpaineeseen tulee soveltaa nimenomaan Newtonin paineteoriaa ja Einsteinin fotoniteoriaa. Ne tekevät ymmärrettäviksi paineilman ja korkeapaineiset kaasut ja kaasujen nesteytyksen. Ne tekevät ymmärrettäviksi monia muitakin asioita. Nuo kaksi selkeyttävät kokonaiskuvaa kaasuista. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se on kummallista, että ei nykyaikainen tieto kelpaa. Minähän olen koko ajan kirjoittanut nimenomaan siitä, miten nykyään toimitaan sairaaloissa ja teollisuudessa, Sitä minä en tiedä, kuka ja missä sen tiedon on alun perin hankkinut jossakin laboratoriossa.
Ajankohta on saattanut olla 1920 luku, koska teollisuudessa sitä tietoa on alettu käyttää jo 1930 luvulla. Kaasuteollisuus alkoi silloin toimittamaan asiakkaille nesteytettyjä kaasuja, joten se tieto, mitä sovelletaan sairaaloissa ja teollisuudessa edelleen on noin 100 vuotta vanha, ja se poikkeaa 1800 luvun opeista.
En tiedä onko siitä perustutkimuksesta mistään löydettävissä tietoa, mutta kaasunkäyttäjät tietävät kaasujen lämpöopilliset ominaisuudet, koska ne opetetaan koulutuksessa. Minähän olen useaan kertaan sanonut, että ne nykyiset opit opetetaan koulutuksessa.
Kaasujen tilayhtälö pitää paikkansa, mutta ymmärrätkö sinä, mikä on sen soveltuvuusalue. Sitä voi soveltaa ainoastaan yhden lämpöopillisen asian kuvaamiseen nimittäin lämpölaajenemisen kuvaamiseen.
Se paineen selitys on potaskaa. Eli toisin sanoen puolet siitä teoriasta on totta ja puolet potaskaa. Paineilman kuvaamiseen se ei sovellu ollenkaan. Ei se sovellu myöskään korkeapaineisten kaasujen kuvaamiseen.
Minähän olen käyttänyt työssä sekä paineilmaa että korkeapaineisia kaasuja. Esim. happipullossa kaasu on tilassa, joka on yhtä aikaa sekä kaasumainen että nestemäinen ja paine on 300 bar. Sitä nimitetään superkriittiseksi fluidiksi.
Sen tiedon olen saanut täällä, ja tarkistanut Wikipediasta. Jos sinä tunnet kaasuista ainoastaan sen tilayhtälön, niin sitten sinä tiedät kaasuista hirveän vähän. Et taida ollenkaan ymmärtää, kuinka paljon opettaa monipuolinen käytännön kokemus.
Käytännön kokemuksen pohjalta olen päätynyt siihen, että kaasunpaineeseen tulee soveltaa nimenomaan Newtonin paineteoriaa ja Einsteinin fotoniteoriaa. Ne tekevät ymmärrettäviksi paineilman ja korkeapaineiset kaasut ja kaasujen nesteytyksen. Ne tekevät ymmärrettäviksi monia muitakin asioita. Nuo kaksi selkeyttävät kokonaiskuvaa kaasuista."Käytännön kokemuksen pohjalta olen päätynyt siihen, että kaasunpaineeseen tulee soveltaa nimenomaan Newtonin paineteoriaa ja Einsteinin fotoniteoriaa. "
Aivan hillitöntä viihdettä.
"Kaasunpaineen ymmärtämiseen ja laskemiseen käytetään kineettistä kaasuteoriaa ja termodynamiikan lakeja. Newtonin ja Einsteinin mainitut teoriat eivät ole relevantteja kaasujen paineen selittämisessä. Vaikuttaa siltä, että lauseen kirjoittajalla on sekaannusta eri fysiikan teorioiden soveltamisalueista."
:D. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Käytännön kokemuksen pohjalta olen päätynyt siihen, että kaasunpaineeseen tulee soveltaa nimenomaan Newtonin paineteoriaa ja Einsteinin fotoniteoriaa. Ne tekevät ymmärrettäviksi paineilman ja korkeapaineiset kaasut ja kaasujen nesteytyksen. Ne tekevät ymmärrettäviksi monia muitakin asioita. Nuo kaksi selkeyttävät kokonaiskuvaa kaasuista.<< Se on kummallista, että ei nykyaikainen tieto kelpaa. >>
Kun sitä on kysytty kysymästä päästyä, että missä on se tieteellinen julkaisu asiasta.
Ei sitä tietoa sitten vaan ole tullut. Ja tosiaan, mikäli et pysty näyttämään, emme voi olettaa sellaista olevan.
<< Minähän olen koko ajan kirjoittanut nimenomaan siitä, miten nykyään toimitaan sairaaloissa ja teollisuudessa >>
Mutta eihän sairaalat ja teollisuus yleensä edes mittaa absorptiospektrejä. Ja, nuo tahothan ovat yksimielisiä siitä, että kasvihuonekaasut aiheuttavat ilmastonmuutosta. [Ja se kyllä näkyy, jos tuolla tosiaan mitataan absorptiospektrejä.]
- AnonyymiUUSI
"Se ei vaan mene millään jakeluun, että minullahan on kaasuista lääketieteellinen tieto."
Ja silti kiistät CO2:n olevan ilmastoa lämmittävä kasvihuonekaasu. Duodecimissä se on kerrottu moneen kertaan.
Kiistät ilmastokriisin. Mitä mieltä ovat lääkärit Suomessa?
"Lääkärit vetoavat päättäjiin ilmasto- ja kestävyystoimien vauhdittamiseksi. Ilmastokriisi on merkittävä terveysuhka niin maailmanlaajuisesti kuin Suomessakin. Siksi lääkärijärjestöt julistivat Suomeen ilmastohätätilan."
Entä pohjoismaissa:
"Yhteisessä kannanotossaan lääkäreiden ympäristöjärjestöt Suomesta, Ruotsista, Norjasta, Tanskasta, Islannista ja Irlannista vaativat välittömiä ilmastotoimia. Lääkärit vaativat nopeata luopumista fossiilisista polttoaineista, ilmastokriisin ja luontokadon julistamista terveyskriisiksi sekä terveydenhuollon päästöjen puolittamista vuoteen 2030. Samalla lääkärit nostavat esille vihreän siirtymän terveyshyödyt, kuten puhtaamman ilman, kasvisperäisen ravinnon ja lisääntyvän fyysisen aktiivisuuden."
Hoitoalan ammattilaiset tietävät CO2:n olevan kasvihuonekaasu ja tietävät ilmastonmuutoksen olevan maailmalle vakava terveysuhka. Sinä et tiedä yhtään mitään.- AnonyymiUUSI
Idiotismi jatkuu, kun kirsikanpoiminta jatkuu. Ymmärrätkö sinä edes sitä, mitä tarkoittaa sulamispiste ja kiehumispiste fysiikassa. Minä ymmärrän, mutta sinä nähtävästi et ymmärrä.
Mitä nuo kaksi suomenkielistä termiä todistaa aineesta, Jokaiselle metallimiehelle se on helppo asia, mutta täällä inttäville ylivoimainen. Onko nuo lääkäritkin kadottaneet ymmärryksen tästä yksinkertaisesta asiasta. Olisi kyllä kumma juttu.
Kun kiinteää ainetta lämmitetään, niin se sulaa sulamispisteessä nestemäiseksi. Kun sitä nestettä lämmitetään, niin se alkaa kiehua, kun kiehumispiste saavutetaan, ja muuttuu kaasumaiseksi.
Kun kaasua edelleen lämmitetään voimakkaasti, se muuttuu erittäin kuumaksi plasmaksi, ja plasman lämpötila voi olla jopa 2 000 000 astetta, niin kuin se on auringon koronassa.
Avaruudessa typpi ja happikin voi jäätyä, mutta lämmittämällä ne saa taas nestemäiseen ja kaasumaiseen muotoon. No täällä tätä fysiikkaa ei ole ymmärtäneet muut kuin minä. Miksihän näin yksinkertaisia asioita ei opita millään.
Minun oli nämä kuitenkin pakko oppia ymmärtämään, koska ammateissani käytetään näitä aineen eri olomuotoja. Hiilidioksidiakin oli nestemäisenä, ja korona-aikana sitä käytettiin kiinteänä jäänä rokotekuljetuksissa.
Minä olen tietenkin tiennyt ja ymmärtänyt jo pitkään myös hiilidioksidin lämpöopilliset ominaisuudet. Sinä olet vaan kuvitellut harhoissasi jotakin muuta. Minähän olen kertonut, että sairaalassa käytettiin nestemäistä hiilidioksidia lämmön absorbointiin ihosta.
Siihen samaan tarkoitukseen käytetään kuitenkin myös nestetyppeä. Kaikki tämä on kuitenkin 1900 luvun tietoa, joka minulla on, mutta sinulta täysin puuttuu. On kyllä kummallista, jos se puuttuu noilta lainaamiltasi lääkäreiltäkin.
Kirurgilla ja ihotautilääkärillä tämä tieto täytyy kuitenkin olla, vaikka joiltakin muilta lääkäreiltä puuttuisikin. Tuo viimeinen kappaleesi todistaa minkälainen sekopää olet. Sinä olet omassa sekavassa päässäsi kuvitellut, että minä en tunne hiilidioksidin ominaisuuksia.
Sitä paskaa sinä olet sitten jauhanut täällä vuosikausia. Minä olen jopa omin silmin nähnyt, kun lääkäri käytti nestemäistä hiilidioksidia ihon jäädyttämiseen. Tuo viimeinen lauseesi sopii nimenomaan sinuun itseesi. Sinä et tiedä yhtään mitään.
Se joka tietää ainoastaan 1800 luvun opit, ei tiedä yhtään mitään. Ne opit, jotka minulla on, on selvitetty 1900 luvun alkupuolella, ja ne löytyvät Wikipediastakin. Kaikki kaasut pystytään muuttamaan nestemäiseen muotoon poistamalla niistä lämpöä.
Sitten niitä syötetään nesteenä painepulloihin, ja kuljetetaan asiakkaalle. Asiakas sitten lämmittää sitä nestettä tarpeen mukaan jälleen kaasuksi. Näin toimii se prosessi, joka on sinulle tuntematon.
Minulla on hyvin täydelliset tiedot kaasuista, ja sinulla ainoastaan 1800 luvun houreet, elikkä ei yhtään mitään totuudenmukaista tietoa. Olet taantunut samalle tasolle kuin ne 1800 luvun tiedemiehet olivat. Todellinen tiede taas kehittyi 1900 luvulla eteenpäin.
Minulle on lääkärit ja insinöörit opettaneet sen 1900 luvulla kehittyneen tieteen. Ei sinulle ole mennyt perille edes se, että minä tunnen myös sen 1800 luvun "tieteen".
Minulla on siis tiedossa KAKSI VERSIOTA samasta asiasta, ja sinä sekopää hourit, että minä en tiedä mitään. Kyllä sinä olet hirveän pahasti sekaisin. Minähän olen moneen kertaan sanonut, että sinä et ymmärrä edes suomen kieltä.
Muuten tuossa viimeisessä lainauksessa puhutaan lääkäreiden ympäristöjärjestöistä elikkä aate on siis vihreä. Se selittää paljon. Voi se vihreä aate sekoittaa lääkärinkin pään. Täällä se sekoitti yhden sairaanhoitajan pään aivan totaalisesti. Se joutui psykoosiin.
Sillä oli ollut vihreä aate ainakin 1980 luvulta lähtien hirveän tärkeä. Aatteen ylikorostaminen voi viedä psykiatriseen pakkohoitoon jopa. Ei hermot enää kestä, kun himoittua kehitystä ei tapahdukaan, ja pelottaa ja ahdistaa niin perkeleesti koko ajan.
Minähän luotan ilmastotieteen ammattilaisiin, enkä sekoaviin maallikoihin. Ei ne ammattilaiset ole ollenkaan kriisitunnelmissa. Taalaskin on sanonut telkkarissa useaankin kertaan, että mitään kriisiä ei ole tulossa.
Kyllä siellä laitoksella on rauha maassa. Se kriisi on vain tyhmien maallikoiden mielissä. Ei sitä ammattilaiset ole rummuttaneet koskaan. Kaikki on tyhmien maallikoiden väärinymmärrystä. Minä taas olen tehnyt yhteistyötä ammattilaisten kanssa jo pitkään.
Minä aloitin sen yhteistyön ammattilaisten kanssa yli 6 vuotta sitten, eikä minua torjuttu ollenkaan. Kohtelu oli täysin asiallista, ja minun ehdottamia asioita alettiin tutkimaan. Tulos näkyi sitten säätiedotuksissa, joihin tuli muutoksia.
Ilmastotiedehän käyttää paljonkin maallikoita apunaan. Minä tiesin sen jo silloin aloittaessani, että niin on. Kun sinne suuntaan toimii asiallisesti, niin sieltä saa asiallisen kohtelun.
Kävi ilmi, että siellä oli ainakin yhdellä meteorologilla kaasuista sama tieto kuin minulla. Se kävi ilmi sähköpostista, jonka sain. Minähän olen käyttänyt hyväkseni ammattilaisten tietoa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Idiotismi jatkuu, kun kirsikanpoiminta jatkuu. Ymmärrätkö sinä edes sitä, mitä tarkoittaa sulamispiste ja kiehumispiste fysiikassa. Minä ymmärrän, mutta sinä nähtävästi et ymmärrä.
Mitä nuo kaksi suomenkielistä termiä todistaa aineesta, Jokaiselle metallimiehelle se on helppo asia, mutta täällä inttäville ylivoimainen. Onko nuo lääkäritkin kadottaneet ymmärryksen tästä yksinkertaisesta asiasta. Olisi kyllä kumma juttu.
Kun kiinteää ainetta lämmitetään, niin se sulaa sulamispisteessä nestemäiseksi. Kun sitä nestettä lämmitetään, niin se alkaa kiehua, kun kiehumispiste saavutetaan, ja muuttuu kaasumaiseksi.
Kun kaasua edelleen lämmitetään voimakkaasti, se muuttuu erittäin kuumaksi plasmaksi, ja plasman lämpötila voi olla jopa 2 000 000 astetta, niin kuin se on auringon koronassa.
Avaruudessa typpi ja happikin voi jäätyä, mutta lämmittämällä ne saa taas nestemäiseen ja kaasumaiseen muotoon. No täällä tätä fysiikkaa ei ole ymmärtäneet muut kuin minä. Miksihän näin yksinkertaisia asioita ei opita millään.
Minun oli nämä kuitenkin pakko oppia ymmärtämään, koska ammateissani käytetään näitä aineen eri olomuotoja. Hiilidioksidiakin oli nestemäisenä, ja korona-aikana sitä käytettiin kiinteänä jäänä rokotekuljetuksissa.
Minä olen tietenkin tiennyt ja ymmärtänyt jo pitkään myös hiilidioksidin lämpöopilliset ominaisuudet. Sinä olet vaan kuvitellut harhoissasi jotakin muuta. Minähän olen kertonut, että sairaalassa käytettiin nestemäistä hiilidioksidia lämmön absorbointiin ihosta.
Siihen samaan tarkoitukseen käytetään kuitenkin myös nestetyppeä. Kaikki tämä on kuitenkin 1900 luvun tietoa, joka minulla on, mutta sinulta täysin puuttuu. On kyllä kummallista, jos se puuttuu noilta lainaamiltasi lääkäreiltäkin.
Kirurgilla ja ihotautilääkärillä tämä tieto täytyy kuitenkin olla, vaikka joiltakin muilta lääkäreiltä puuttuisikin. Tuo viimeinen kappaleesi todistaa minkälainen sekopää olet. Sinä olet omassa sekavassa päässäsi kuvitellut, että minä en tunne hiilidioksidin ominaisuuksia.
Sitä paskaa sinä olet sitten jauhanut täällä vuosikausia. Minä olen jopa omin silmin nähnyt, kun lääkäri käytti nestemäistä hiilidioksidia ihon jäädyttämiseen. Tuo viimeinen lauseesi sopii nimenomaan sinuun itseesi. Sinä et tiedä yhtään mitään.
Se joka tietää ainoastaan 1800 luvun opit, ei tiedä yhtään mitään. Ne opit, jotka minulla on, on selvitetty 1900 luvun alkupuolella, ja ne löytyvät Wikipediastakin. Kaikki kaasut pystytään muuttamaan nestemäiseen muotoon poistamalla niistä lämpöä.
Sitten niitä syötetään nesteenä painepulloihin, ja kuljetetaan asiakkaalle. Asiakas sitten lämmittää sitä nestettä tarpeen mukaan jälleen kaasuksi. Näin toimii se prosessi, joka on sinulle tuntematon.
Minulla on hyvin täydelliset tiedot kaasuista, ja sinulla ainoastaan 1800 luvun houreet, elikkä ei yhtään mitään totuudenmukaista tietoa. Olet taantunut samalle tasolle kuin ne 1800 luvun tiedemiehet olivat. Todellinen tiede taas kehittyi 1900 luvulla eteenpäin.
Minulle on lääkärit ja insinöörit opettaneet sen 1900 luvulla kehittyneen tieteen. Ei sinulle ole mennyt perille edes se, että minä tunnen myös sen 1800 luvun "tieteen".
Minulla on siis tiedossa KAKSI VERSIOTA samasta asiasta, ja sinä sekopää hourit, että minä en tiedä mitään. Kyllä sinä olet hirveän pahasti sekaisin. Minähän olen moneen kertaan sanonut, että sinä et ymmärrä edes suomen kieltä.
Muuten tuossa viimeisessä lainauksessa puhutaan lääkäreiden ympäristöjärjestöistä elikkä aate on siis vihreä. Se selittää paljon. Voi se vihreä aate sekoittaa lääkärinkin pään. Täällä se sekoitti yhden sairaanhoitajan pään aivan totaalisesti. Se joutui psykoosiin.
Sillä oli ollut vihreä aate ainakin 1980 luvulta lähtien hirveän tärkeä. Aatteen ylikorostaminen voi viedä psykiatriseen pakkohoitoon jopa. Ei hermot enää kestä, kun himoittua kehitystä ei tapahdukaan, ja pelottaa ja ahdistaa niin perkeleesti koko ajan.
Minähän luotan ilmastotieteen ammattilaisiin, enkä sekoaviin maallikoihin. Ei ne ammattilaiset ole ollenkaan kriisitunnelmissa. Taalaskin on sanonut telkkarissa useaankin kertaan, että mitään kriisiä ei ole tulossa.
Kyllä siellä laitoksella on rauha maassa. Se kriisi on vain tyhmien maallikoiden mielissä. Ei sitä ammattilaiset ole rummuttaneet koskaan. Kaikki on tyhmien maallikoiden väärinymmärrystä. Minä taas olen tehnyt yhteistyötä ammattilaisten kanssa jo pitkään.
Minä aloitin sen yhteistyön ammattilaisten kanssa yli 6 vuotta sitten, eikä minua torjuttu ollenkaan. Kohtelu oli täysin asiallista, ja minun ehdottamia asioita alettiin tutkimaan. Tulos näkyi sitten säätiedotuksissa, joihin tuli muutoksia.
Ilmastotiedehän käyttää paljonkin maallikoita apunaan. Minä tiesin sen jo silloin aloittaessani, että niin on. Kun sinne suuntaan toimii asiallisesti, niin sieltä saa asiallisen kohtelun.
Kävi ilmi, että siellä oli ainakin yhdellä meteorologilla kaasuista sama tieto kuin minulla. Se kävi ilmi sähköpostista, jonka sain. Minähän olen käyttänyt hyväkseni ammattilaisten tietoa." Ymmärrätkö sinä edes sitä, mitä tarkoittaa sulamispiste ja kiehumispiste fysiikassa."
Tietenkin tiedän. Minähän sinulle opetin, paljonko faasimuutos vedestä höyryksi vaatii eneriaa, ja sitäkään sinä et ollut uskoa.
Jos kaasuista puhutaan 1800 luvulla ei ollut eri versiota kaasujen käyttäytymisestä kuin nyt on. Tieto on lisääntynyt, mutta vanhoja kaasuyhtälöjä ei ole kumottu.
Ilmstotiede ei käytä maallikoita apuna, muuten kuin korkeintaan sääaseman hoitajina. Kaltaisillesi kylähulluille he tietenkin lähettävät rauhoittelevia viestejä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kävi ilmi, että siellä oli ainakin yhdellä meteorologilla kaasuista sama tieto kuin minulla. Se kävi ilmi sähköpostista, jonka sain. Minähän olen käyttänyt hyväkseni ammattilaisten tietoa."On kyllä kummallista, jos se puuttuu noilta lainaamiltasi lääkäreiltäkin.
Kirurgilla ja ihotautilääkärillä tämä tieto täytyy kuitenkin olla, vaikka joiltakin muilta lääkäreiltä puuttuisikin"
Ei se puutukaan. Sinun tietosi vaan on väärä. Kaikki lääkärit tietävät CO2:n olevan kasvihuonekaasu ja tietävät myös ilmaston lämpenemisen olevan terveysriski.
Ei nestetypellä tai aineiden sulamis- ja jähmettymispisteillä ole asian kanssa yhtään mitään tekemistä.
"Noilta lainaamiltasi lääkäreiltä" eli käytönnössä kaikilta Suomen lääkäriliitoilta. Yksitoista suomalaista lääkäriliittoa on allekirjoitanut vetoomuksen, ja sinä ukko parka väität, etteivät lääkärit usko ilmastonmuutokseen. Uskovat he, kuten uskovat insinööritkin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kävi ilmi, että siellä oli ainakin yhdellä meteorologilla kaasuista sama tieto kuin minulla. Se kävi ilmi sähköpostista, jonka sain. Minähän olen käyttänyt hyväkseni ammattilaisten tietoa."Minähän luotan ilmastotieteen ammattilaisiin, "
Ilmastotieteen ammattilaiset ovat poikkeuksetta sitä mieltä. että kasvihuonekaasuja on olemassa. Sinä olet eri mieltä. Miten voit sanoa luottavasi ilmastotieteen ammattilaisiin kun et luota heihin? Tästä et nyt pääse millään yli. Paitsi, jos olet muuttanut mieltäsi, eli niitä on sittenkin olemassa, niinkö? Jos, hyvä niin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Minähän luotan ilmastotieteen ammattilaisiin, "
Ilmastotieteen ammattilaiset ovat poikkeuksetta sitä mieltä. että kasvihuonekaasuja on olemassa. Sinä olet eri mieltä. Miten voit sanoa luottavasi ilmastotieteen ammattilaisiin kun et luota heihin? Tästä et nyt pääse millään yli. Paitsi, jos olet muuttanut mieltäsi, eli niitä on sittenkin olemassa, niinkö? Jos, hyvä niin."Ilmastotieteen ammattilaiset ovat poikkeuksetta sitä mieltä. että kasvihuonekaasuja on olemassa. "
Oletko varma? Oletko kysynyt kaikilta?
APH:
"Kävi ilmi, että siellä oli ainakin yhdellä meteorologilla kaasuista sama tieto kuin minulla."
Jospa siellä on myös yksi, joka sanoo, ettei kasvihuonekaasuja ole olemassa? Ja niinhän sen täytyy olla, kuten Rölli-Peikkokin tapasi sanoa.
Vaikka 11 suomalaista lääkärijärjestöä on allekirjoittanut ilmastokriisi vetoomuksen, niin se johtuu APH:n mukaan siitä, että niiltä lääkäreiltä taitaa oikea tieto puuttua toisin kuin kirurgeilta ja ihotautilääkäreiltä. Ja voihan olla, että se oikea tieto onkin vain sillä lääkärillä, joka APH:n opetti, kuten yhdellä meteorologilla on kuin ihmeen kautta sama tieto kaasuista kuin APH:lla.
Äijä on totaalisen sekaisin eikä kykene myöntämään edes räikeimpiä virheitään. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kävi ilmi, että siellä oli ainakin yhdellä meteorologilla kaasuista sama tieto kuin minulla. Se kävi ilmi sähköpostista, jonka sain. Minähän olen käyttänyt hyväkseni ammattilaisten tietoa.<< Idiotismi jatkuu, kun kirsikanpoiminta jatkuu. >>
Ei. Tuo ei ole mitään kirsikanpoimintaa: koko tiedeyhteisö (ml. lääketiede) on todennut, että kasvihuonekaasujen osuus on kiistaton.
Kirsikanpoimintaa on noukkia niitä yksittäisiä denialisteja.
<< Ymmärrätkö sinä edes sitä, mitä tarkoittaa sulamispiste ja kiehumispiste fysiikassa. Minä ymmärrän, mutta sinä nähtävästi et ymmärrä. >>
Mitä luultavimmin ko. kirjoittaja ymmärtää olomuodonmuutokset. Ne eivät vaan liity siihen, että kasvihuonekaasut absorboivat lämpösäteilyä. Se kuitenkin on se selitys, miksi meillä on menossa ilmastonmuutos.
<< Minähän olen kertonut, että sairaalassa käytettiin nestemäistä hiilidioksidia lämmön absorbointiin ihosta. >>
Mutta ei lämpösäteilyn absorbointiin.
<< Minulla on hyvin täydelliset tiedot kaasuista >>
No, kerropas sitten vaikkapa hiilidioksidin säteilyabsorptiosta verrattuna vaikka typen vastaavaan.
<< Minähän luotan ilmastotieteen ammattilaisiin >>
Mutta hehän sanovat, että kasvihuonekaasut aiheuttavat säteilyabsorptiollaan ilmastonmuutoksen.
Eikö tuo nimenomaan ole se, jonka kiellät denialistisesti ?
<< Ei ne ammattilaiset ole ollenkaan kriisitunnelmissa. >>
En ole havainnut, että esim. tässä keskustelussakaan oltaisiin mitenkään kriisitunnelmissa. Ehkä sinä olet lähimpänä kun kuitenkin sinut nöyryytettiin niin totaalisesti pari päivää sitten, ettet pystynyt kirjoittamaan enää mitään asiaan.
<< Tulos näkyi sitten säätiedotuksissa, joihin tuli muutoksia. >>
Ei ole tullut muutoksia.
Valehtelet.
<< Ilmastotiedehän käyttää paljonkin maallikoita apunaan. >>
Ei käytä.
<< Kävi ilmi, että siellä oli ainakin yhdellä meteorologilla kaasuista sama tieto kuin minulla. >>
Se on omaa "tulkintaasi" oman uskontosi näkökulmasta. Valehtelet vaan itsellesi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Ilmastotieteen ammattilaiset ovat poikkeuksetta sitä mieltä. että kasvihuonekaasuja on olemassa. "
Oletko varma? Oletko kysynyt kaikilta?
APH:
"Kävi ilmi, että siellä oli ainakin yhdellä meteorologilla kaasuista sama tieto kuin minulla."
Jospa siellä on myös yksi, joka sanoo, ettei kasvihuonekaasuja ole olemassa? Ja niinhän sen täytyy olla, kuten Rölli-Peikkokin tapasi sanoa.
Vaikka 11 suomalaista lääkärijärjestöä on allekirjoittanut ilmastokriisi vetoomuksen, niin se johtuu APH:n mukaan siitä, että niiltä lääkäreiltä taitaa oikea tieto puuttua toisin kuin kirurgeilta ja ihotautilääkäreiltä. Ja voihan olla, että se oikea tieto onkin vain sillä lääkärillä, joka APH:n opetti, kuten yhdellä meteorologilla on kuin ihmeen kautta sama tieto kaasuista kuin APH:lla.
Äijä on totaalisen sekaisin eikä kykene myöntämään edes räikeimpiä virheitään.<< "Ilmastotieteen ammattilaiset ovat poikkeuksetta sitä mieltä. että kasvihuonekaasuja on olemassa. "
Oletko varma? Oletko kysynyt kaikilta? >>
Tuotakin asiaa on tutkittu: konsensus on tosiaan hyvin korkealla tasolla. Voihan siellä joku yksittäinen ihminen olla vastaankin, mutta veikkaan, ettei ilmastotieteen puolelta taida löytyä. Tiedeyhteisö on käytännössä yksimielinen. Amatööreillä on sitä mielikuvaa, että tieteessä asiasta olisi jotenkin debattia, mutta todellisuudessa ei ole. Tietysti on joitakin tieteen piirissä olevia (mutta ei siis ilmastotieteen alalla), jotka kieltävät tuon denialistisesti, mutta viime vuosina heidänkin julkaisutoimintansa on hiipunut ja heistä osa on joutunut myöntämään, etteivät olleet sittenkään oikeassa tuossa kieltämisessään. Toki tuo tehdään yleensä hiljaisesti: ei enää kirjoitella blogiin tai väitellä asiasta vaan hiljennytään (ja kenties odotellaan, ettei ihmiset enää muista - ettei vaan tarvitsisi tunnustaa olleensa väärässä).
<< Vaikka 11 suomalaista lääkärijärjestöä on allekirjoittanut ilmastokriisi vetoomuksen, niin se johtuu APH:n mukaan siitä, että niiltä lääkäreiltä taitaa oikea tieto puuttua toisin kuin kirurgeilta ja ihotautilääkäreiltä. Ja voihan olla, että se oikea tieto onkin vain sillä lääkärillä, joka APH:n opetti, kuten yhdellä meteorologilla on kuin ihmeen kautta sama tieto kaasuista kuin APH:lla.
Äijä on totaalisen sekaisin eikä kykene myöntämään edes räikeimpiä virheitään. >>
Ja minusta hänen tuo kirjoittelu näyttää lähinnä skitsofrenian kirjolla olevalta sekoilulta (vaikka en asiasta sinänsä mitään tiedä, mutta tiedän joitakin skitsofreenikkoja, joilla on samalla tavalla hyvin kummallisia "logiikoita" ja sitä, että jostain tavanomaisesta havainnosta tehdään joku aivan kummallinen tulkinta).
- AnonyymiUUSI
Että tuotakin suffailua piti sitten ruveta kommentoimaan.
- AnonyymiUUSI
Suffailu on silloin helppoa, kun maallikko harrastaa vain omaa Aivan Päin Helvettiä -fysiikkaansa.
- AnonyymiUUSI
<< Tätä voi maallikko harrastaa, kun ei ole kauhean sitoutunut mihinkään tieteeseen. Tiedonmurusia voi hankkia sieltä sun täältä ilman jonkin tietyn tieteenalan tai "tieteenalan" asenteiden asettamia rajoituksia. >>
Ei ole olemassa kuin yksi tiede.
Uskovaiset sepittelevät noita sekoiluja jostain "tiede kakkosesta" tai että joku tiede ei olisikaan tiedettä. Lopeta siis sellaiset heti, koska se on pelkkää uskonnollista uskomista.
<< "Tiede" kumotaan joka tapauksessa ennen pitkää. Niin on aina käynyt. >>
Ei. Tiede on nimenomaan säilynyt. Sitä ei ole kumottu. Se vaan vahvistuu.
Tuskinpa esim. atomiteoriaa tullaan koskaan murskaamaan. Tarkennetaan sitä varmasti, mutta ei todennäköisesti osoiteta vääräksi.
<< Minulla on 1980 luvun alusta muistikuva, että silloin ennustettiin, että ilmaston muutos tulee sulattamaan napajäätiköt, ja merenpinta nousee 75 m. Kun olin ostanut tontin, niin tarkistin huvikseni peruskartasta, kuinka korkealla merenpinnasta se tontti on. >>
Vaikka mediassa noita "ennustuksia" melkoisen vähin perustein esitettiinkin, niin tuskin siellä sentään puhuttiin mistään yhden sukupolven aikana tapahtuvasta järjettömästä meren pinnannoususta.
<< Minähän olin jo ennen tuota uutista saanut asiallisen tieteellisen opetuksen kaasujen ominaisuuksista. Palstan sekopäät eivät vaan siihen opetukseen luota. >>
Kun sinä puhut jostain paisuvista molekyyleistä, niin emme tosiaan luota, että tuollaista olisi opetettu yhtään missään. Se ei takuulla ole asiallista tieteellistä opetusta. Ei vaan ole.
Se on pelkästään sinun omia jokelteluita jostain ihan toisesta asiasta.
<< Se kumoaminenhan oli tehty ja vähintään 40 vuotta aiemmin jossakin laboratoriossa >>
Ei vaan ole.
Tuo on nimenomaan sitä sinun esittämääsi valehtelua, koska uskomuksesi on väärä, niin keksit jotain tapahtumia, mitä ei ole tapahtunut, suojellaksesi tuota uskomustasi.
<< Eikö käytännön toiminta muka todista mitään fysiikasta. >>
Tietenkin. Fysiikassa nimenomaan todistetaan asioita ihan käytännön kokeilla.
<< Käytännön toiminnassahan se paljastuu armotta, mikä tieteen väittämä on totta, ja mikä on valhetta. >>
Näinhän se on. Käytännön toiminnassa ei ole vielä tähän päivään mennessä paljastunut ainoatakaan asiaa, mikä ei pitäisi paikkaansa fysiikassa.
Moni on kuvitellut, että joku hänen oman tulkintansa mukainen selitys kumoaisi fysiikan, mutta jokainen kerta - siis ihan jokainen - tuollainen amatööri"ajattelija" on ollut väärässä.
Jokainen kerta.
Aina.
Ja: ei, sinä et ole maailmanhistorian ensimmäinen poikkeus.
[Tosiaan, tutkijat nimenomaan oikein etsivät paikkoja, jotka olisivat fysiikan teorian vastaisia. Sillä tutkija nimittäin saisi mainetta ja kunniaa kun hän pystyisi julkaisemaan seikan, joka muuttaa fysiikkaa.]
Sitten: joudut vaan vastaamaan tuohon (karkuun juokseminen ei auta):
Tieteellinen tieto toteaa, että lämpösäteilyn absorptio kasvihuonekaasuihin on ilmastonmuutoksen syy. Ei siinä ole mitään sekoilua, ei minulla eikä tiedeyhteisöllä. Se on todistettua tieteellistä faktaa.
<< Vielä 6 vuotta sitten YLE:n toimittajat yrittivät saada tukea toimittajien houreille meteorologeilta telkkarissa. Eivät saaneet muilta kuin Kotakorvelta, ja hänkin käänsi kelkkansa Arto Nybergin ohjelmassa viime vuonna. >>
Hah, siis että Kerttu Kotakorpi olisi sinun väittämäsi mukaan nyt sitä mieltä, ettei hiilidioksidi olekaan kasvihuonekaasu ?
Lopeta nyt tuo vammainen valehtelu.
<< Koko 1900 luvun kehitys halutaan kirota >>
Missä ihmeen paikassa näin sanottaisiin ?
Jep, kyse on ihan juuri täsmälleen sinun itsesi keksimästä harhakuvitelmasta. Ei tuollaisesta ole mitään merkkejä. Ilmastonmuutos nojaa tutkimuksen kokonaistilanteeseen ja se on edelleen se, että kasvihuonekaasut aiheuttavat ilmastonmuutosta.
<< Se on kummallinen "pyhä lehmä" joillekin idiooteille tuo lämpösäteily >>
Johon et kykene sanomaan mitään. Tiedeyhteisö tosiaan toteaa todistetuksi sen, että ilmastonmuutos perustuu lämpösäteilyn kasvavaan absorptioon. Onko tiedeyhteisö siis joku idiootti ? Ja että sinä taas julistaudut tiedeyhteisöä korkeammaksi tietäjäksi ?
<< Koko ilmaan se lämpösäteily imeytyi >>
Suoran mitatun datan perusteella ei imeydy. Miten se voisikaan imeytyä, jos kerran ei ole absorptiota.
[Seiniin yms. materiaaleihin se imeytyy ja siitä johtuu ilmaan. Muistatko säteilylämmityksen ? Sekään ei lämmitä ilmaa vaan esineitä, joista lämpö johtuu.]
Hassua, ettet tiennyt tätä ennen edes sitä, mihin tieteellinen tieto sanoo ilmastonmuutoksen perustuvan.
Anna mennä vaan. - AnonyymiUUSI
Ja tuossa on vielä lisää tekstiä, jota lähdit nöyryytettynä karkuun:
<< Absorboiko siellä huoneessa muka lämpösäteilyä ainoastaan hiilidioksidi, kun huoneen ilmasta 99,96 % on jotain muuta kuin hiilidioksidia. >>
Lämpösäteilyä tosiaan sillä aallonpituudella kuin vaikka Maapallo sitä lähettää, absorboi ainoastaan kasvihuonekaasut. Siitä esitettiin mittaustulokset ylempänä.
<< Jos ei ymmärrä fysiikasta edes sitä, mitä tarkoittaa sulamispiste ja kiehumispiste, niin silloin on kyllä täydellinen idiootti fysiikan suhteen. >>
Varmasti näin on. Tässä keskustelussa ei kuitenkaan ole tullut esiin epäilystä, että tänne kirjoittaisi joku, joka ei tietäisi.
Tässähän ei puhuttu mistään olomuodonmuutoslämpötiloista vaan lämpösäteilyn absorptiosta, jota kykenee absorboimaan vain kasvihuonekaasut (siis sillä aallonpituusalueella kuin Maa sitä lähettää - ja näin muodoin hidastaa lämpösäteilyn siirtymistä Maapallolta avaruuteen).
<< kaikilla aineilla on sulamispiste ja kiehumispiste. >>
Ei tietenkään ole.
<< Jos sekopää ei ymmärrä mitä tuo tieto todistaa, niin sille minä tietysti en mahda mitään. >>
Siis koko tiedeyhteisö on sekopää, koska se pitää edelleen ja aina vaan ilmastonmuutoksen syynä nimenomaan kasvihuonekaasujen lämpösäteilyabsorptiota ?
Taas esität olevasi tiedeyhteisön yläpuolella tiedollisesti ja että koko tiedeyhteisö ei tietäisi asiasta yhtään mitään. Joopa joo, sitten taas seuraavassa viestissä selität, että et väitä ollenkaan, että tiedeyhteisö olisi väärässä. Ja sitten taas, että se on ihan kokonaan väärässä. Yritä nyt päättää, vajakki parka.
<< Minähän olen aina ollut nimenomaan tiedon vastaanottaja, enkä sen keksijä. >>
Jaa ?
Lainaus sinun tekstistäsi 2025-04-15 klo 11:11:10:
"Minä valikoin niistä selityksistä sen, jota pidän oikeana, tai keksin itse ymmärrettävämmän selityksen".
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18907021/sen-todistaminen-etta-maailma-on-tullut-hulluksi-on-helppoa-
[Samassa viestissäsi on myös se väite, ettei hiilidioksidi ja typpi muka eroaisi toisistaan esim. lämpösäteilyn absorptioiltaan vaikka olen tähänkin keskusteluun linkannut tuon eron.]
Heh, niin ne sepitelmät muuttuvat viestistä toiseen. Harmi vaan kun dementikko ei itse muista, mitä olet valehdellut aiemmin.
Ja jatkonahan vielä toteat: "Ei minua kielletty tutkimasta. Minua kehotettiin jatkamaan tutkimista." eli nimeät itsesi myös tutkijaksi (minkä olet tehnyt jo monta kertaa aiemminkin). Jep, kirjoitat joitain kurapaskaa ja puhut itsesi pussiin oman yhden viestisi sisällä. Mieti naurettavuutesi tasoa.
<< Ei se mitään muuttaisi kuitenkaan. >>
Niin kauan kun et pysty todistamaan ainoatakaan noista idioottimaisista väitteistäsi, mikään ei tietenkään voikaan muuttua. Täällä sentään edes vähän noudatetaan tieteellistä lähestymistapaa: väitteen esittäjä joutuu esittämään todisteet - muuten väite on yhtä tyhjän kanssa. Ja sinun väitteesihän on todisteettomia vammailuja, tyhjää solkotusta, jossa ei ole päätä eikä häntää - eikä varsinkaan ainoatakaan todistetta.
Jep jep.
Niin tosiaan, se, että juokset häntä koipien välissä karkuun kuin pupujussi, ei muuta faktoja ja sitä, että argumentit ovat todisteineen pöydässä.
Saa suorittaa.
Vai lähteekö pupujussi taas käpälämäkeen ?
Hah hah.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3007468Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne795822Kylillä nainen puhutaan
Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?1583745Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1513453Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee321857Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1831806- 431421
- 221401
Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?
Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan641374Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san151325