Olin lapsena täysin sotahullu, joka leikki muovisotilailla, tankeilla ja tykeillä, luki sotakirjoja ja sarjiksia, mutta sen jälkeen kun tajusin taidemusiikin hienoudet, jalouden ja varsinkin emotionaaliset syvyydet sen vaikutus jalosti minua ja minusta tuli pasifisti enkä sietänyt enää sotaleikkejä, joita pidin naiivina ja vastenmielisenä puuhana.
Taidemusiikki voi jalostaa ihmistä
15
369
Vastaukset
- Anonyymi
Taidemusiikin suuret klassikot merkitsevät hengen riemuvoittoa aineesta, kuten jossain on sanottu, uskonto ja jeesustelu taas väkivaltaista ja alhaista soopaa ja jonka schopenhauerin mukaan historia o,n osoittanut.
- Anonyymi
Mozart on jumalallisinta universumissa mitä kuvitella saattaa.
- Anonyymi
"Olin lapsena täysin sotahullu, joka leikki muovisotilailla, tankeilla ja tykeillä,"
No niin olin minäkin, mutta onneksi sitten aikuistuttuani löysin tämän kassillisen musiikin kun kävin kierrätyskeskuksessa ja ostin sieltä kassilisen klasari-musiikkia säveltäjinään suuria nimiä kuten Beethoven ja Tsaikovski ja Sibelius ja moni muu, eikä tullut se noin 100 CD:n ostos kalliiksi kun hintana oli 10 senttiä CD:ltä.
Nyttemmin inflaatio on laukannut ja hintapyyntö sielä kierrätyskeskuksella on jo 20 tai jopa 50 senttiä/ CD. Mikä on paljon, niinpä onneksi sen sijaan että pikkuhiljaa täyttää asuntoansa CD:llä voipi sensijaan pohtia vaikkapa sitä tärkeintä kysymystä mikä on kassillista musiikkia kuunnellessa noussut esiin, eli miksi erään äänialan omaavia naislaulajia kutsutaan metso-sopraanoiksi?, varsinkin kun huomioi että metso on uroslintu, niin eikö olisi niitä naislaulajia ihan kohtuullista ja peräti luonnollista kutsua koppelo-sopraanoiksi? Mitenkö niin kohtuullista? Noku valtaosalla naislaulajista on kohtu, niinpä vaikka siksi.
Naapurista muuan Mervi tuossa totesi että naisena hän ei haluaisi tulla kutsutuksi ammattinimikkeellä koppelo joka tuo hänellä mieleen sen kourimisen jota eräät miespuoliset ovat hänen koloratuuriinsa kohdistaneet. - Anonyymi
en kait oo pasifisti sillä musta armeija pitää olla joka valtiolla mutta että sotahullu en oo ja inhoan tiettyjä aatteita jotka on ns kovia aatteita ja vihaan sitä kun soditaan rahan ja politiikan takia. Mut jos armeijaa ei olis Suamelle niin toi Venäjä valtaisi heti Suomen.
musassa on paljon hienoa! Musan tunteet, syvyys, moniulotteisuus, ihan kaikki. Minimalistisesta musasta voi löytää myös paljon syviäkin kerroksia.
Esim semmonen musagenre kuin harsh noise wall joka on pienen marginaaliryhymän musakuuntelujuttu niin osassa niissä minimalistisissa teoksissa löydän paljonkin eri kerrostasoja , syvyyttä ja rytmejä ja tempovaihtelujakin ja samaan aikaan voi kuulua eri äänijutut ja jos ne saa toimimaan synkassa , harmoniassa niin kova juttu.
Tommonen esim noise musa tai harsh noise tai harhs noise wall on nykyään mun aivoille suurta herkkua että aivoni &mieleni rentoutuu siitä.
kirjoittaja juha pohjola(erakko)- Anonyymi
lisään viestiini sen että jos sota syttyis Suomeen niin se tarkoittaisi silloin mun elämän loppua koska en pystyis meneen sotaan koska on niin henkisesti heikko joka tarkoittaisi silloin että mun elämä loppuisi.
- Anonyymi
mitä täsmälleen ottaen tarkootat taidemusalla? Esim klassinenko? Avantgarde-klassinen eli semmonen klassiseksi musaksi todettu musa jossa melodiaa ei ole paljoa että musa on lähinä meloditonta mut sen vahvuutena voikin olla rytmisesti taidokas soitto tai syvyystaso .
luokitellaanko harsh noise &harsh noise wall& noise musa taidemusaksi? En tästä varma.
voisin tässä antaa vinkkejä sulle, että voin laittaa myös levyn nimen. Bandcamp.com paikasta löytyy musaa hyvin sekä youtube.
tässä tulee musanimiä (toivottavasti löydät onnea etsintään!) ;
1.Jennifer Wolski-Skrinkwrapaddiction (tyyliltään noise&free improvisation) ja löysin tämän bandcamp.com musapaikasta!
2.Iamnothing-Osnovnoye Bogosloviye (muistaakseni löysin bandcamp.comista)
3.harsh noise movement- Meateater (bandcamp.comista taisin löytää mut voit kokeilla myös youtubea ja spotifyä)
4.Katharina Ernst-extrametric (tyylilaji jota käyttää on free improvisation ja instrumenttina rummut ja hän tietääkseni tosi arvostettu muusikoiden ja riitikoiden keskuuvessa!)
5.Andreas Staier-Die schöne mullerin (pianolla esitettyä musaa jossa laulua myös)
6.mulo muto&meanwhile.in.texas&skag Arcade-endurance
7.money hater&pencil dick-Spirals
8.the insect worship collective- Al azif
9.Logan threedouble-Schizophrenia spectrum(tyylilaji ambient)
viestin lähettäjä Juha pohjola- Anonyymi
Pop on kyllä roskaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pop on kyllä roskaa.
Taidemusiikin aatelia on talonmies nykäsen "armootonta menoaa,
Pannaan nyt vauhrillaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pannaan nyt vauhrillaa!Uskokaatte tai älkäätte, olin jo tätä nuorempana kokenut musiikista suurimmat katharsikset ja jumalkokemukset mitä olla ja saattaa oltuani Mozartistakin aivan "tulessa" ja Haydnin Luominen muutti yo tutkintoon pänttäämisestä aiheutuneen ahdistuksen tyytyväiseen ja onnelliseen tilaan ja Beethoven käsien vapinasta aiheutuneen karmean häpeäntunteen valtaisan energiseksi ja myönteiseksi tilaksi, joka pyyhki täysin häpeän tunteen tajunnasta pois 20 minuutissa. Isäni oli KHO:n hallintoneuvos, nyk. ammattinimike KHO:n oikeusneuvos ja äiti mm. näytteli leffoissakin ja kuulutti asemalla jo 1960 luv lähtien. https://i.imgur.com/cROpm5D.jpeg
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskokaatte tai älkäätte, olin jo tätä nuorempana kokenut musiikista suurimmat katharsikset ja jumalkokemukset mitä olla ja saattaa oltuani Mozartistakin aivan "tulessa" ja Haydnin Luominen muutti yo tutkintoon pänttäämisestä aiheutuneen ahdistuksen tyytyväiseen ja onnelliseen tilaan ja Beethoven käsien vapinasta aiheutuneen karmean häpeäntunteen valtaisan energiseksi ja myönteiseksi tilaksi, joka pyyhki täysin häpeän tunteen tajunnasta pois 20 minuutissa. Isäni oli KHO:n hallintoneuvos, nyk. ammattinimike KHO:n oikeusneuvos ja äiti mm. näytteli leffoissakin ja kuulutti asemalla jo 1960 luv lähtien. https://i.imgur.com/cROpm5D.jpeg
Ihmisluontoon kuuluu olla tiedostamiseltaan lähes täysin subjektiivinen äly tahtomisesta puhtaan tiedostamisen sijaan ja älyn sille asetettujen luonnonmukaisten tehtävien nojalla palvella tahtoa ja olla sen johtaja ja vartija sekä tiedoita kutsumuksensa mukaan alun perin vain välittömiä, välillisiä tai mahdollisia suhteita tahtoon vaikuttimien välittäjänä.
Se, että tahto ohjaa älyn toimintaa, selittää myös osaltaan tahdon tarkoitusperistä
käsin muodostuvan tarpeen mm. seurata mielikuvissaan Jeesusta, joka ei ollut puhdas äly oman ihmislajinsa muodostavan neron tavoin, vaan muiden tavoin vain yksilön, vaan ei esim. Mozartin tavoin ihmiskunnan, palvelukseen antautuvaa älyn lajia edustaen, vaan persoonallista älyn lajia edustava moraalinen olento, joka oli toteuttavinaan jotain sepitettyä jumalallista tarkoitusta persoonallisine suhteineen.
Sillä maailmasta ei tahtovan subjektin luonnon mukaisesti älyn täysi-tai vajaamäärällä varustetuissa normaalisissa aivoissa voikaan syntyä aivan puhtaasti objektiivista kuvaa, joka edellyttäisi epänormaalisti kasvaneen ja luonnottomasti kehittyneen älyn ylimäärää. Siksi tieto ja äly pysähtyvät normaaleilla ihmisillä suhteisiin, jota jumaluskokin edellyttää eräänä mahdollisena suhteena tahtoon, sen sijaan että tahto katoaisi ja tulisi tungetuksi ulos tajunnasta ja älyn vieraaseen ulkomaailmaan kohdistumisen seurauksena kaikella energiallaan ja sen seurauksena tulisi objektiiviseksi tietotavaltaan, ja tällöin puhtaana kaikista tarkoituksista palvella jumalaa olioiden välisine suhteineen ja tahdon sanelemaa jumaluskon käsittävää teemaa noudattaen, jota usko jumalaan edellyttää, vaan ainoastaan tahtomisesta puhtaana ja älyn omia tahtomiselle vieraita päämääriä seuraten, käsittäen maailman tarkoituksetta puhtaasti, selvästi ja objektiivisesti subjektin omista haluista ja subjektiivista tuntemuksista puhtaana, havainnon muodostaessa tällöin erityisolioiden sijasta havainnollisesti käsitettynä Platonin ideoiden maailman ja olemassaolon yleisen puolen suvun yleisempään olemukseen asti. Tässä tuon kuvan esittämän nuorukaisen tyylinäyte. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pannaan nyt vauhrillaa!kumpulainen sepi kumpulaine laulava talonmies,
- Anonyymi
Olet varmaan perehtyny t syvemmin klassiliseen musiikkiin sävellyksiin , , osaat varmaankin vastata kysymmykseen : missä sävellyksessä musisoidaan muutama säkeistö lasten laulusta Jaakoo kulta Jaakko kulta , heerää jo herää jo heerää jo. kellojasi soita . . jne.. tämä sävel kuului vähän aikaa tässä TEOKSESSA VOISTKO LAITTA LINKI VAIKKA MISSÄ you tubessa se esiinty ? Niin ja yhdssä toisessa kuului jänis istui maasa torkkuuen , sekin on plakioitu jostakin teoksesta mutt mistä ? samoin tuttu sävelmä " fraasi " väli aikaista kaikki on vaan . . tämä sävelmä kuuluu loppu säkeistössä, Niin sitä minä vaan ajan takaa näilä kysymyksillä kun erehdyin mainitsemaan etä nä mä biisit on plakioitu isommista klassikko teoksista , Kiitos jo etukäteen vastauksista terveisin Keijo L .
- Anonyymi
Mahler sinfonia nro 1 hidas osa. Smetanan Moldau.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahler sinfonia nro 1 hidas osa. Smetanan Moldau.
Kiitos tiedosta pitääpä mennä kuuntelemaan ja soitattaa ja sanoa että mitäs minä akoinaa puhui plakioinista , , palaam vielä " astialle " kyseleen lissää kun siltä tuntuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos tiedosta pitääpä mennä kuuntelemaan ja soitattaa ja sanoa että mitäs minä akoinaa puhui plakioinista , , palaam vielä " astialle " kyseleen lissää kun siltä tuntuu.
Itse olen kuunnellut vain papa Haydnin sinfonioita.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l3342285Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata601954Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.1111692- 1091415
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1831353- 731324
- 261305
- 801257
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva171207Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois401026