Olin lapsena täysin sotahullu, joka leikki muovisotilailla, tankeilla ja tykeillä, luki sotakirjoja ja sarjiksia, mutta sen jälkeen kun tajusin taidemusiikin hienoudet, jalouden ja varsinkin emotionaaliset syvyydet sen vaikutus jalosti minua ja minusta tuli pasifisti enkä sietänyt enää sotaleikkejä, joita pidin naiivina ja vastenmielisenä puuhana.
Taidemusiikki voi jalostaa ihmistä
7
124
Vastaukset
- Anonyymi
Taidemusiikin suuret klassikot merkitsevät hengen riemuvoittoa aineesta, kuten jossain on sanottu, uskonto ja jeesustelu taas väkivaltaista ja alhaista soopaa ja jonka schopenhauerin mukaan historia o,n osoittanut.
- Anonyymi
Mozart on jumalallisinta universumissa mitä kuvitella saattaa.
- Anonyymi
"Olin lapsena täysin sotahullu, joka leikki muovisotilailla, tankeilla ja tykeillä,"
No niin olin minäkin, mutta onneksi sitten aikuistuttuani löysin tämän kassillisen musiikin kun kävin kierrätyskeskuksessa ja ostin sieltä kassilisen klasari-musiikkia säveltäjinään suuria nimiä kuten Beethoven ja Tsaikovski ja Sibelius ja moni muu, eikä tullut se noin 100 CD:n ostos kalliiksi kun hintana oli 10 senttiä CD:ltä.
Nyttemmin inflaatio on laukannut ja hintapyyntö sielä kierrätyskeskuksella on jo 20 tai jopa 50 senttiä/ CD. Mikä on paljon, niinpä onneksi sen sijaan että pikkuhiljaa täyttää asuntoansa CD:llä voipi sensijaan pohtia vaikkapa sitä tärkeintä kysymystä mikä on kassillista musiikkia kuunnellessa noussut esiin, eli miksi erään äänialan omaavia naislaulajia kutsutaan metso-sopraanoiksi?, varsinkin kun huomioi että metso on uroslintu, niin eikö olisi niitä naislaulajia ihan kohtuullista ja peräti luonnollista kutsua koppelo-sopraanoiksi? Mitenkö niin kohtuullista? Noku valtaosalla naislaulajista on kohtu, niinpä vaikka siksi.
Naapurista muuan Mervi tuossa totesi että naisena hän ei haluaisi tulla kutsutuksi ammattinimikkeellä koppelo joka tuo hänellä mieleen sen kourimisen jota eräät miespuoliset ovat hänen koloratuuriinsa kohdistaneet. - Anonyymi
en kait oo pasifisti sillä musta armeija pitää olla joka valtiolla mutta että sotahullu en oo ja inhoan tiettyjä aatteita jotka on ns kovia aatteita ja vihaan sitä kun soditaan rahan ja politiikan takia. Mut jos armeijaa ei olis Suamelle niin toi Venäjä valtaisi heti Suomen.
musassa on paljon hienoa! Musan tunteet, syvyys, moniulotteisuus, ihan kaikki. Minimalistisesta musasta voi löytää myös paljon syviäkin kerroksia.
Esim semmonen musagenre kuin harsh noise wall joka on pienen marginaaliryhymän musakuuntelujuttu niin osassa niissä minimalistisissa teoksissa löydän paljonkin eri kerrostasoja , syvyyttä ja rytmejä ja tempovaihtelujakin ja samaan aikaan voi kuulua eri äänijutut ja jos ne saa toimimaan synkassa , harmoniassa niin kova juttu.
Tommonen esim noise musa tai harsh noise tai harhs noise wall on nykyään mun aivoille suurta herkkua että aivoni &mieleni rentoutuu siitä.
kirjoittaja juha pohjola(erakko)- Anonyymi
lisään viestiini sen että jos sota syttyis Suomeen niin se tarkoittaisi silloin mun elämän loppua koska en pystyis meneen sotaan koska on niin henkisesti heikko joka tarkoittaisi silloin että mun elämä loppuisi.
- Anonyymi
mitä täsmälleen ottaen tarkootat taidemusalla? Esim klassinenko? Avantgarde-klassinen eli semmonen klassiseksi musaksi todettu musa jossa melodiaa ei ole paljoa että musa on lähinä meloditonta mut sen vahvuutena voikin olla rytmisesti taidokas soitto tai syvyystaso .
luokitellaanko harsh noise &harsh noise wall& noise musa taidemusaksi? En tästä varma.
voisin tässä antaa vinkkejä sulle, että voin laittaa myös levyn nimen. Bandcamp.com paikasta löytyy musaa hyvin sekä youtube.
tässä tulee musanimiä (toivottavasti löydät onnea etsintään!) ;
1.Jennifer Wolski-Skrinkwrapaddiction (tyyliltään noise&free improvisation) ja löysin tämän bandcamp.com musapaikasta!
2.Iamnothing-Osnovnoye Bogosloviye (muistaakseni löysin bandcamp.comista)
3.harsh noise movement- Meateater (bandcamp.comista taisin löytää mut voit kokeilla myös youtubea ja spotifyä)
4.Katharina Ernst-extrametric (tyylilaji jota käyttää on free improvisation ja instrumenttina rummut ja hän tietääkseni tosi arvostettu muusikoiden ja riitikoiden keskuuvessa!)
5.Andreas Staier-Die schöne mullerin (pianolla esitettyä musaa jossa laulua myös)
6.mulo muto&meanwhile.in.texas&skag Arcade-endurance
7.money hater&pencil dick-Spirals
8.the insect worship collective- Al azif
9.Logan threedouble-Schizophrenia spectrum(tyylilaji ambient)
viestin lähettäjä Juha pohjola- Anonyymi
Pop on kyllä roskaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1103590
- 633216
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832523
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422144- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706