Mikä on vasemmistoliiton linja? Valtuutettu ei tuomitse Venäjän hyökkäystä
Vasemmistoliitto, Venäjä
Kansanedustaja vaatii vastausta puheenjohtaja Minja Koskelalta.
Mikä on vasemmistoliiton linja? Valtuutettu ei tuomitse Venäjän hyökkäystä
4
100
Vastaukset
- Anonyymi
slava ukraina
- Anonyymi
Hän on jakanut Ylen jutun Lappeenrannan kaupunginvaltuustoon nousseesta Ivan Deviatkinista, joka on kirjoitellut sosiaalisessa mediassa kovaa tekstiä Ukrainaa tukevista suomalaispoliitikoista.
Learn more
– Mitä vasemmistoliitto ja puheenjohtaja Minja Koskela ajattelette jäsenenne kommenteista ja kannanotoista. Hyväksyttekö ja allekirjoitatteko ne, kysyy Timo Heinonen X:ssä.
Ivan Deviatkin on Suomen ja Venäjän kaksoiskansalainen, joka tuli alkujaan tutuksi vastustamalla näkyvästi itärajan sulkua. Hän on vastustanut kovin sanoin myös Suomen ja Yhdysvaltain solmimaa DCA-puolustusyhteistyösopimusta. Lisäksi hän on ollut perustamassa venäjänkielisten etua ajavaa Aleksanterinliittoa, jonka tilaisuudessa kansanedustaja Kimmo Kiljunen (sd.) piti kohua herättäneen puheensa ja mikä johti hänen eroonsa eduskunnan ulkoasiainvaliokunnan puheenjohtajuuden tehtävästä.
Deviatkin oli Lappeenrannassa ensin SDP:n ehdokas kuntavaaleissa, mutta puolue poisti hänet ehdokaslistaltaan viime vuoden lopussa. Syyksi Ylen mukaan kerrottiin se, että Deviatkin ei suostunut yksiselitteisesti tuomitsemaan Venäjän hyökkäystä Ukrainaan.
Vasemmistoliiton ehdokkaaksi hän kuitenkin kelpasi ja tuli valituksi äänivyöryllä Lappeenrannan valtuustoon.
Deviatkin on Ylen mukaan syyttänyt sosiaalisessa mediassa jopa puoluetoveriaan, vasemmistoliiton entistä puheenjohtajaa ja europarlamentaarikko Li Anderssonia ”maan pettämisestä” liittyen DCA-sopimukseen. - Anonyymi
Jos kyse on Vesa Puurosesta, niin hän on pinttynyt Venäjän sotapolitiikan ymmärtäjä, ja lännen syyllistäjä.
Ihmettelin että eikö Vasemmistoliitto ole ottanut ennalta selville ehdokkaittensa kantoja.
Deviatkin oli jo potkittu toisesta puolueesta, mutta vasureille kelpaa lähes kaikki. Deviatkin sai melkoisen äänimäärän. Mutta Imatran/Lappeenrannan suunnalla onkin runsas kaksoiskansalaisten joukko, joissa propaganda on vaikuttanut. - Anonyymi
sss
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354473- 553075
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut472971- 302763
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3412695Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82675- 382339
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542095- 52081
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461703