Sama värikin melkein niissä ja eksotiikka. Onko se tarkoituksellista vai sattuma?
Miksi sana kameli ja kaneli ovat lähellä toisiaan?
11
282
Vastaukset
- Anonyymi
Kanelissa on kamelin hilsettä, musut laittaa hasikseenkin kamelin lantaa.
- Anonyymi
Neulansilmäkin on samanvärinen kuin miekanterä.
- Anonyymi
Eikös yksikyttyräinen kameli voisi juuri ollakkin kaneli eikä mikään hankala dromedaari!!?!
- Anonyymi
Yksikyttyräinen kamelihan voi olla Taneli, jonka kyttyrä koostuu vatsan seudulle kerääntyneestä rasvasta. Sen voi käyttää energiana kun kirjoittelee tänne,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksikyttyräinen kamelihan voi olla Taneli, jonka kyttyrä koostuu vatsan seudulle kerääntyneestä rasvasta. Sen voi käyttää energiana kun kirjoittelee tänne,
Kaneli on parempi, koska siinä on n, jossa on yksi kyttyrä, kun taas kamelissa m eli 2.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaneli on parempi, koska siinä on n, jossa on yksi kyttyrä, kun taas kamelissa m eli 2.
Hyvä kun selitit että kaikki varmasti ymmärtävät.
- Anonyymi
Myös Tanelin keskivartalossa on yksi kyttyrä ja sen edessä on ruokapöytä T.
- Anonyymi
Kameli:
ruotsin sanasta kamel < muinaisnorjan sanasta kamell < latinan sanasta camelus < muinaiskreikan sanasta κάμηλος (kámēlos, ”kameli”) << semiittinen *gamal-, vrt. arabian جمل
Kaneli:
< ruotsin kanel < ranskan cannelle[1] < latinan sanasta canna ’ruoko, putki’ < (muinais)kreikan κάννα ’ruoko’ < seemiläisistä kielistä
(Wikisanakirja) - Anonyymi
Syy on yksinkertainen. Se on kamelikuski joka sen on keksinyt. Kanelillahan ei ole mitään kuskia ollenkaan. Sen on joku kirjoitustaidon alunperin kirjottanut väärin ja siitä saamme kärsiä vielä nykyäänkin. Muutoin koko kaneli saattaisi olla mitä hyvänsä muuta vaikka joku 12 kirjaminen sana jossa olisi meille täysin vieraita kirjaimiakin. Tällaisia virheitä on maailmanhistoria pullollaan.
- Anonyymi
Asiaa pitää ehkä tarkastella suomeksi. Koska ulkomailla camel ja cinnamon on erilaisia sanoja. Vaikka toisaalta eri kielelläkin voi löytää jotain uutta.
- Anonyymi
Entäpä sanat mummeli tai pippeli? on kai niilläkin jotain eksotiikkaa ja väriä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti25645623Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!4411359Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy22110961Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump389775Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla908618Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2776664Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen
Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti23325Perussuomalaisiin minä luotan
Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.132594Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA
, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle22583Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys442350