Dieseli nyt n 1,45 €/l. Oma Volvo S80 -m/2016 käsittämättömän pihi. Niin tarkastellut kulutusta, joka jopa hämmästyttää. Tankki täyteen pääsee todellisuudessa juurikin ilmoitettu mittarein. n 1500-1600 km. Ajotapa ilman ylinopeuksia. Tuskin eläkeläisellä tarvetta olla paikassa B, 2 minuuttia aikaisemmin. Sähköautokin on, niin kokemuksia siitäkin. Hassua sikäli kun sähköautossakin se vanha "DIESELVERO" JOKA NYT ERI NIMIKKEELLÄ. "Käyttövoimavero".
-Sähköauton käyttövoimavero määräytyy sen painon mukaan. 31.12.2025 saakka se on 1,5 senttiä päivässä jokaiselta alkavalta sadalta kilogrammalta. 1.1.2026 alkaen tämä määrä nousee 1,9 senttiin päivässä. esim. kokonaismassa 2600 kg joka yleistä isommissa. 1,9x27x365=187,245 €/vuosi, tämä esimerkki tapaus. Vakuutukset on kalliimpia.
Julkinen liikenne kaupungeissa myös verolle. Se ei käy ollenkaan että maaseudulla asuva väestö on pantu maksajaksi näissä liikenteeltä kerättävissä veroissa. Kaikenmaailman jokeriraiteiden ja raitsikkaliikenteen rakentaminen rahoitetaan julkisin varoin.
Tämäkin verojuttu on sellainen nollasummapeli riippumatta minkälaisesta auton moottorista tai polttoineen tyypistä on kysymys. Tietty miljardimäärä euroja on tarvis joka vuosi saada valtion menojen katteeksi.
Kun em. seikat yhdistetään vihreään siirtymään on selvä että melkoinen sotku poliitikkojen mulle-sulle lehmänkaupoissa on tiedossa.
Sähköautoja jo verotetaan kovemmin ja lisää tulossa
9
120
Vastaukset
- Anonyymi
Eikös sinun pitänyt omien sanojesi mukaan poistua tältä Keskustan palstalta? Suuret puheet, olemattomat teot?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18961316/taidampa-poistua-taalta-keskustalaisena- Anonyymi
En ole minä. etsi muualta !
- Anonyymi
Pankkolängvitsi vain kiinnostunut muista kirjoittajista, HOMO.
- Anonyymi
JÄNNÄ LAUSEKE:
Henkilö- ja pakettiauton ajoneuvovero määräytyy hiilidioksidipäästöjen perusteella, mikäli auton päästötiedot ovat käytettävissä. Mikäli tietoja ei ole käytettävissä, ajoneuvovero määräytyy auton kokonaismassan perusteella.
Sitten toisaalla sanotaan että täyssähköauto 0 -päästöinen. Sekään ei suinkaan pidä paikkaansa. Että, sähkönteko olisi nollapäästöistä. - Anonyymi
En osaa tuohon ottaa kantaa, kun minulla ei ole tukkaa.
- Anonyymi
Kalju olen, kun tukka ja järki ei sovi samaan päähän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalju olen, kun tukka ja järki ei sovi samaan päähän.
Ei sovi.
- Anonyymi
Eikä sanaakaan palstan aiheesta.
- Anonyymi
oho ååmi
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921776- 851252
- 1101123
- 72965
- 106907
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56828- 47741
- 36732
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47691- 33673