Sähköautoja jo verotetaan kovemmin ja lisää tulossa

Anonyymi-ap

Dieseli nyt n 1,45 €/l. Oma Volvo S80 -m/2016 käsittämättömän pihi. Niin tarkastellut kulutusta, joka jopa hämmästyttää. Tankki täyteen pääsee todellisuudessa juurikin ilmoitettu mittarein. n 1500-1600 km. Ajotapa ilman ylinopeuksia. Tuskin eläkeläisellä tarvetta olla paikassa B, 2 minuuttia aikaisemmin. Sähköautokin on, niin kokemuksia siitäkin. Hassua sikäli kun sähköautossakin se vanha "DIESELVERO" JOKA NYT ERI NIMIKKEELLÄ. "Käyttövoimavero".
-Sähköauton käyttövoimavero määräytyy sen painon mukaan. 31.12.2025 saakka se on 1,5 senttiä päivässä jokaiselta alkavalta sadalta kilogrammalta. 1.1.2026 alkaen tämä määrä nousee 1,9 senttiin päivässä. esim. kokonaismassa 2600 kg joka yleistä isommissa. 1,9x27x365=187,245 €/vuosi, tämä esimerkki tapaus. Vakuutukset on kalliimpia.

Julkinen liikenne kaupungeissa myös verolle. Se ei käy ollenkaan että maaseudulla asuva väestö on pantu maksajaksi näissä liikenteeltä kerättävissä veroissa. Kaikenmaailman jokeriraiteiden ja raitsikkaliikenteen rakentaminen rahoitetaan julkisin varoin.
Tämäkin verojuttu on sellainen nollasummapeli riippumatta minkälaisesta auton moottorista tai polttoineen tyypistä on kysymys. Tietty miljardimäärä euroja on tarvis joka vuosi saada valtion menojen katteeksi.
Kun em. seikat yhdistetään vihreään siirtymään on selvä että melkoinen sotku poliitikkojen mulle-sulle lehmänkaupoissa on tiedossa.

9

120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

En ole minä. etsi muualta !

• Anonyymi

Pankkolängvitsi vain kiinnostunut muista kirjoittajista, HOMO.

• Anonyymi

JÄNNÄ LAUSEKE:
      Henkilö- ja pakettiauton ajoneuvovero määräytyy hiilidioksidipäästöjen perusteella, mikäli auton päästötiedot ovat käytettävissä. Mikäli tietoja ei ole käytettävissä, ajoneuvovero määräytyy auton kokonaismassan perusteella.

Sitten toisaalla sanotaan että täyssähköauto 0 -päästöinen. Sekään ei suinkaan pidä paikkaansa. Että, sähkönteko olisi nollapäästöistä.

• Anonyymi

En osaa tuohon ottaa kantaa, kun minulla ei ole tukkaa.

• Anonyymi

Kalju olen, kun tukka ja järki ei sovi samaan päähän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kalju olen, kun tukka ja järki ei sovi samaan päähän.

Ei sovi.

• Anonyymi

Eikä sanaakaan palstan aiheesta.

• Anonyymi

oho ååmi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1776
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1252
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      72
      965
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      106
      907
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      741
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      732
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      691
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      673
    Aihe