Mistä asioista olet eniten kateellinen muille?
- Minä olen kateellinen niille, jotka ovat ulkonäöllisesti keskitason yläpuolella ja se on auttanut heitä elämässä pidemmälle, mitä he muutoin olisivat saavuttaneet. Kukapa nyt haluaisi olla keskitason alapuolella? Me kaikki tiedämme, kumpi todennäköisemmin työelämässä etenee huippupalkkaisiin johtotehtäviin, jos kaksi työntekijää ovat taidollisesti samaa tasoa. Se, joka on paremman/komeamman näköinen. Se, jolla on sana hallussa. Jos baarissa on kaksi yhtä hauskaa miestä, joilla on sama ammatti ja tulotaso, kumpi saa naisen? Se, joka on komeampi. Näin se vain menee. Se, jolla on sana hallussa. Introverttien ja rumien kannattaa jäädä kotiin ihan jo tilastollisen todennäköisyyden näkökulmasta. Jos voiton todennäköisyys on aivan marginaalinen, kannattaako edes yrittää Lotota?
Tämä on tietysti yksinkertaistettua todellisuutta. Tiedän, ettei se ihan näin aina mene, mutta ulkonäkö auttaa monessa asiassa saavuttamaan asioita, joiden eteen ruma joutuu tekemään paljon enemmän töitä. Näin se vain on. Koskee sekä miehiä että naisia.
- Jollain tasolla olen kateellinen niille miehille/perheille, jotka ovat muuttaneet lapsensa rahaksi. Onhan se mukavaa tienata itsensä miljonääriksi ja elää leveää elämää hyväksikäyttämällä omia lapsiaan. Siis mitä helkkaria oikein tarkoitan? Niitä Youtube-perheitä, jotka tienaavat miljoonia näennäisen helposti. Videoiden sisältö on suunnilleen se, että kamera seuraa perheen teini-ikäisten tyttöjen arkea. Yhdysvalloissa on normaalia, että omalta takapihalta löytyy uima-allas ja siellä lapset pelehtivät bikinit päällä, niin oman perheen lapset kuin lasten kaverit. Siitä vaan kuvaamaan ja videot Youtubeen.
Fiksusti videot pilkotaan vielä osiin (part 1, part 2 ja part 3), jotta kaikki miljoonat miehet ympäri maapalloa saavat klikkailtua kymmeniä miljoonia kertoja jokaista videota, jonka clickbait-kuvana on muutama uima-asussa oleva teinityttö. Mitä perheenisällä on mielessä, kun hän kuvaa kolmea bikineissä olevaa tyttöä ja videon otsikko kertoo yhden tytöistä täyttävän 14 vuotta? Saavutusta juhlitaan allasbileissä. Esikatselukuvassa altaassa seisoo kahdeksan teinityttöä bikineissä. Tuskin kukaan on niin naiivi, ettei oikeasti ymmärtäisi, mistä miljoonat katselukerrat johtuvat. Sen näkee jo videoiden esikatselukuvista, jotka ovat niin clickbait-kamaa kuin vain voi olla menemättä laittomalle alueelle.
Siinä ei tosiaan ole mitään laitonta, että kuvaa bikineissä olevia omia lapsiaan ja lastensa kavereita ja julkaisee videot Youtubessa. Suomessa lienee paljon vieraampi ajatus, että isät kuvaavat bikineissä olevia teini-ikäisiä tyttäriään ja lataavat kieli pitkällä videot Youtubeen miljoonien toivossa. Eräällä amerikkalaisella Youtube-perheellä on kanavallaan yli 10 miljoonaa tilaajaa. Videoita julkaisevat useampia kappaleita joka viikko. Väittivät haastattelussa teinaavansa 8 miljoonaa dollaria vuodessa. Luit oikein: 8 miljoonaa dollaria vuodessa. Tuolla rahamäärällä moraali ja etiikka lentävät romukoppaan ja iskä lähtee shoppaamaan lapsilleen vielä pykälää niukempia bikinejä seuraavia videoita varten. Maailma on hullu paikka!
Mutta siellä niitä videoita on perheiden Youtube-kanavilla. Videoita verrattain vähäpukeisista teini-ikäisistä tytöistä. Tällaisilla videoilla on tyyliin miljoonia tai kymmeniä miljoonia katselukertoja kullakin ja kanavalla miljoonia tilaajia. Miksiköhän? Jollain tasolla täysin kyseenalaista ja moraalisesti tuomittavaa toimintaa, mutta nähtävästi joissakin perheissä lapset on "uhrattu" taloudellisen menestyksen eteen. Ahh, niin amerikkalaista hommaa. Suomalainen ei ole niin rahan perään, että lähtisi samaan hulluuteen. Suomessa taloudellista menestystä ei ihailla samaan malliin kuin Jenkeissä. Täällä kukaan ei halua omaa suihkukonetta ja kuutta luksusautoa 1500 neliöisen kartanon pihaan.
Suomessa keski-ikäisen sinkkumiehen on vaikea tuottaa vastaavaa sinällään laillista materiaalia Youtubeen ja tienata miljoonia. Joilakin perheenisillä rahantekokoneet löytyvät yllättävän läheltä eli omista lapsista. Täysin kyseenalaista, mutta täysin laillista.
Mutta joo, kukapa ei haluaisi tienata miljoonia näennäisen helposti. Voittaa suomalaisen keskituloisen arjen mennen tullen. Ei kateudesta tällä kertaa sen enempää. Pankkitilillä 74 euroa ja tilipäivä kahden viikon päässä. Onneksi tänne kirjoittelua maksaa vain menetettyä aikaa.
Mistä asioista olet eniten kateellinen?
71
706
Vastaukset
- Anonyymi
🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱
- Anonyymi
Sinäkö et ole esim aloittajaäijälle tai tälle infernaalisen pakkomielteesi kohteelle kateellinen mistään, 🦄? Muuten vaan yrittänyt pilata elämän valheillasi ja kyttien kiusaamisella surrealistisen rilmojen myötä
- Anonyymi
Siinäpähän oot kateellinen.
- Anonyymi
Sinä taidat olla sitä todella ja jostain hyvin immateriaalisesta asiasta, jota yrität päihittää aukomalla suolistossa tulotasosta koulutuksesta ja muusta elitistisen henkeen esitetystä hutusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä taidat olla sitä todella ja jostain hyvin immateriaalisesta asiasta, jota yrität päihittää aukomalla suolistossa tulotasosta koulutuksesta ja muusta elitistisen henkeen esitetystä hutusta
Se voi olla mm ulkonäkö mistä muusta joku tuntematon muka voisi edes tietää. She must be really sorry about this
- Anonyymi
Empä mä ole kateellinen ollu joskus nuorempana mu eipä mulla itsellä olis nuorempana ollu vastaavanlaisella autolla ajella niin paljon kui mitä ajelin
- Anonyymi
En oikein mistään oo kateellinen. Ihan tyytyväinen elämääni.
En ole kateellinen kenellekään mistään. Minulla on ollut ja on edelleen loistavat saumat tavoitella samoja asioita kuin jotkut toiset ovat saavuttaneet, mutta en koe sitä tarpeelliseksi, elämä on aika hyvää näinkin. Huomenna mieleni voi muuttua ja keksin haluavani 100.000€ maksavan auton, mutta sitten tiedän mitä minun pitää tehdä sen höpsön unelmani eteen.
- Anonyymi
Paitsi mun bemarista olet selkeästi kateellinen 😁
Aletheias Anonyymi kirjoitti:
Paitsi mun bemarista olet selkeästi kateellinen 😁
AletheiasEn suinkaan, ei ole Hondan voittanutta, mutta sinua on kiva kiusata bemarin valtataistelun muodossa. Ja ehkä siinä vähän isot egotkin kolahtelevat, mutta mulla on isompi. Siis ego 😂
- Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
En suinkaan, ei ole Hondan voittanutta, mutta sinua on kiva kiusata bemarin valtataistelun muodossa. Ja ehkä siinä vähän isot egotkin kolahtelevat, mutta mulla on isompi. Siis ego 😂
Et usko itsekään tuota, vaan himoitset kuitenkin salassa mun menopeliä 🙃 Eikä ole mitään taistelua, koska sehän on itsestään selvää, kenellä valta on eli minulla 😇😅
Anonyymi kirjoitti:
Et usko itsekään tuota, vaan himoitset kuitenkin salassa mun menopeliä 🙃 Eikä ole mitään taistelua, koska sehän on itsestään selvää, kenellä valta on eli minulla 😇😅
Vanha hondan hoppana painaa edelleen liki joka päivä bemujen ohi, niin ei ole tarvetta saada saksalaista ruohonleikkuria. Paitsi vähän kiusalla 😂
Siinä olet jälleen oikeassa, että mitään taistelua ei tule. Kun puhun pääsi pyörryksiin, suorastaan pyydät, että antaisin vähän kyytiä. Bemulle. Yhtäkkiä onkin ihan mukavaa, että on oma autonkuljettaja 😂
Tosin... Silloin kartturin pitää olla joko hiljaa tai pirusti parempi suunnistamaan kuin le chauffeur 😁- Anonyymi
Vanha hondan hoppana painaa edelleen liki joka päivä bemujen ohi, niin ei ole tarvetta saada saksalaista ruohonleikkuria. Paitsi vähän kiusalla 😂
Siinä olet jälleen oikeassa, että mitään taistelua ei tule. Kun puhun pääsi pyörryksiin, suorastaan pyydät, että antaisin vähän kyytiä. Bemulle. Yhtäkkiä onkin ihan mukavaa, että on oma autonkuljettaja 😂
Tosin... Silloin kartturin pitää olla joko hiljaa tai pirusti parempi suunnistamaan kuin le chauffeur 😁Himoitset kuitenkin sen sileää pintaa ja nopeaa kiihtymistä. Bemun siis. Sen takia halajat sen rattiin niin innokkaasti 😏
Mua ei niin helpolla pyörryksiin puhuta enkä kartturiksi ala. Mä sovin paljon paremmin rattiin 😇 Sitäpaitsi mä oon aika surkea sekä olemaan hiljaa että suunnistamaan 😂🫣
Himoitset kuitenkin sen sileää pintaa ja nopeaa kiihtymistä. Bemun siis. Sen takia halajat sen rattiin niin innokkaasti 😏
Mua ei niin helpolla pyörryksiin puhuta enkä kartturiksi ala. Mä sovin paljon paremmin rattiin 😇 Sitäpaitsi mä oon aika surkea sekä olemaan hiljaa että suunnistamaan 😂🫣
AletheiasBemunpa hyvinkin, juu, mutta jätän tän tähän ettet villiinny ihan laukalle, olkoonkin että keväällähän ne hevosetkin sekoaa kun pääsevät vapaille laitumille temmeltämään, vihreämmän ruohon perässä naapurinkin laitumille 😁
Molemmat tiedämme, kumpi on parempi ratin, kröhömm, mutta ehkä ainoa asia suhteessa autoiluun, mistä olemme varmuudella samaa mieltä, on se, että minä olen parempi (myös) kartturina 😂
Ja tuo lievä 🙄 haasteellisuus olla hiljaa... Olen huomannut sen, olematta sekuntiakaan samassa tilassa fyysisesti. Mutta se on tyypillistä, sukupuolityypillistä, etenkin kartturin paikalla 🤣- Anonyymi
Bemunpa hyvinkin, juu, mutta jätän tän tähän ettet villiinny ihan laukalle, olkoonkin että keväällähän ne hevosetkin sekoaa kun pääsevät vapaille laitumille temmeltämään, vihreämmän ruohon perässä naapurinkin laitumille 😁
Molemmat tiedämme, kumpi on parempi ratin, kröhömm, mutta ehkä ainoa asia suhteessa autoiluun, mistä olemme varmuudella samaa mieltä, on se, että minä olen parempi (myös) kartturina 😂
Ja tuo lievä 🙄 haasteellisuus olla hiljaa... Olen huomannut sen, olematta sekuntiakaan samassa tilassa fyysisesti. Mutta se on tyypillistä, sukupuolityypillistä, etenkin kartturin paikalla 🤣Kyllä sitä näin alkukesästä vähän laukallekin voisi villiintyä 😅😉 Mutta täytyy sanoa, että olen yllättynyt siitä, että vihdoin löydettiin jotain mistä ollaan samaa mieltä, nimittäin siitä, että sinä sovit paremmin kartturiksi 😂 Osaatko rallikieltä? Kirraa sinne ja tänne, pitkä suora, oikea 10, löysä vasen ja mitä näitä nyt on 😁
Hmm.. voisinpa todeta, että olet väärässä puheliaisuuteni suhteen, mutta joskus mietin itsekin, että suuta voisi pitää joskus vähän soukemmalla 😅
Kyllä sitä näin alkukesästä vähän laukallekin voisi villiintyä 😅😉 Mutta täytyy sanoa, että olen yllättynyt siitä, että vihdoin löydettiin jotain mistä ollaan samaa mieltä, nimittäin siitä, että sinä sovit paremmin kartturiksi 😂 Osaatko rallikieltä? Kirraa sinne ja tänne, pitkä suora, oikea 10, löysä vasen ja mitä näitä nyt on 😁
Hmm.. voisinpa todeta, että olet väärässä puheliaisuuteni suhteen, mutta joskus mietin itsekin, että suuta voisi pitää joskus vähän soukemmalla 😅
AletheiasNaiset on sellaisia, villiintyy jo ihan kasvavasta ruohosta. Onneksi miehet on aina niin cool 🤣
No siis faktahan on se, että olen sekä parempi kuski, että kartturi, joten puhdas logiikka (tiedän, naisille vieras käsite...) määrittelee sen, että vaikka olenkin parempi kuski, niin jotta bemari-mallinen karavaanimme pääsee turvallisesti paikasta A paikkaan B ja todellakin suoraan paikkaan B, käymättä lähtöruudun kautta jne., on viisainta, että minä johdan karavaania eli toimin kartturina. Ja mikään ei ole niin hauskaa, kuin kiljaista äkkiä "tiukka vasen", jolloin kuski (nainen) kääntyy kuoppaiselle soratielle ja alkaa ihmettelemään, että oletko nyt varma, että tämä on se moottoritie Helsinkiin? 😂
Osaan rallienglantia ja korkkarisaksaa, niillä pärjää, noin suomen lisäksi 😁
Naisen/naisten ongelma ei ole puheliaisuus, paitsi ehkä poikkeusolennoissa, vaan se, että hiljaisuus tai edes uhka hiljaisuudesta aiheuttaa välittömän tarpeen tuottaa ääntä muuten tyhjäksi jäävään ööniavaruuteen. Siis sinällään hyvä tarkoitus, muta mutta 😂- AnonyymiUUSI
Naiset on sellaisia, villiintyy jo ihan kasvavasta ruohosta. Onneksi miehet on aina niin cool 🤣
No siis faktahan on se, että olen sekä parempi kuski, että kartturi, joten puhdas logiikka (tiedän, naisille vieras käsite...) määrittelee sen, että vaikka olenkin parempi kuski, niin jotta bemari-mallinen karavaanimme pääsee turvallisesti paikasta A paikkaan B ja todellakin suoraan paikkaan B, käymättä lähtöruudun kautta jne., on viisainta, että minä johdan karavaania eli toimin kartturina. Ja mikään ei ole niin hauskaa, kuin kiljaista äkkiä "tiukka vasen", jolloin kuski (nainen) kääntyy kuoppaiselle soratielle ja alkaa ihmettelemään, että oletko nyt varma, että tämä on se moottoritie Helsinkiin? 😂
Osaan rallienglantia ja korkkarisaksaa, niillä pärjää, noin suomen lisäksi 😁
Naisen/naisten ongelma ei ole puheliaisuus, paitsi ehkä poikkeusolennoissa, vaan se, että hiljaisuus tai edes uhka hiljaisuudesta aiheuttaa välittömän tarpeen tuottaa ääntä muuten tyhjäksi jäävään ööniavaruuteen. Siis sinällään hyvä tarkoitus, muta mutta 😂Ja sen villiintymiseb takia naisilla on paljon hauskempaa 😉😅
Siis ratissa oleva päättää eli johtaa, kartturi van avustaa eli tul asetelma sopii oikein hyvin 😁 Ja jos soratielle ohjaat, niin muista mun sanoneeni että se on sitten sinä, joka tossut mudassa menet työntämään autoa pois kuopista eli tee reittivalinnat sen mukaan 😄
Osaan minä hiljaakin olla. Aina joskus. Usein silloin, kun katson parhaimmaksi pitää ajatukset omana tietonani 😁 Osaan myös katsoa niin, että pointti tulee selväksi ilman sanoja. Olen oppinut sen kissoilta 😂 Anonyymi kirjoitti:
Ja sen villiintymiseb takia naisilla on paljon hauskempaa 😉😅
Siis ratissa oleva päättää eli johtaa, kartturi van avustaa eli tul asetelma sopii oikein hyvin 😁 Ja jos soratielle ohjaat, niin muista mun sanoneeni että se on sitten sinä, joka tossut mudassa menet työntämään autoa pois kuopista eli tee reittivalinnat sen mukaan 😄
Osaan minä hiljaakin olla. Aina joskus. Usein silloin, kun katson parhaimmaksi pitää ajatukset omana tietonani 😁 Osaan myös katsoa niin, että pointti tulee selväksi ilman sanoja. Olen oppinut sen kissoilta 😂Muistan sanonnan hulluilla on hauskempaa, mutta miksei se pätisi myös naisiin 🤔
Kultaseni, hommahan menee niin, että kartturi kertoo minne ajetaan, millä vauhdilla jne. ja kaveri ratissa vain reagoi. Toisaalta minä en kuuntele karttureita, joten minun kohdallani on aivan se ja sama kummalla penkillä istun, olen pomo 😁
Ja mitä mutaisiin ojiin tulee, kuskihan se sinne ajaa, joten kuski myös pukkaa... Sukupuoleen katsomatta, joten muista jättää korkkarit kotiin 😂
Tuo, etenkin viittaus kissoihin, kertoo sen, että ääntähän kyllä riittää, vähintään kahden edestä eli ihan lajityypillistä toimintaa 🤣- AnonyymiUUSI
Muistan sanonnan hulluilla on hauskempaa, mutta miksei se pätisi myös naisiin 🤔
Kultaseni, hommahan menee niin, että kartturi kertoo minne ajetaan, millä vauhdilla jne. ja kaveri ratissa vain reagoi. Toisaalta minä en kuuntele karttureita, joten minun kohdallani on aivan se ja sama kummalla penkillä istun, olen pomo 😁
Ja mitä mutaisiin ojiin tulee, kuskihan se sinne ajaa, joten kuski myös pukkaa... Sukupuoleen katsomatta, joten muista jättää korkkarit kotiin 😂
Tuo, etenkin viittaus kissoihin, kertoo sen, että ääntähän kyllä riittää, vähintään kahden edestä eli ihan lajityypillistä toimintaa 🤣Mieluummin valitsen hauskanpidon kuin cooliuden 😁🙃
On niin suloista muruseni, miten kuvittelet olevasi pomo, kun on ihan itsestäänselvä asia, kumpi meistä on se, joka päättää 😇 Eritoten kun kyse on ajamisesta. Miehethän on ratissa melkoinen riskikin, katso nyt vaikka onnettomuustilastoja 😱 Parempi antaa vaan naisen ajaa, niin pääsee todennäköisemmin perille asti 😁
Korkkareilla on kyllä hyvä pukata, kun saa koroilla hyvän pidon, mutta en ajatellut kokeilla vaan jätän pukkailut ihan jollekin muulle.. Eli sulle 😅
Ääni ei ole lainkaan huono asia, kunhan sitä käyttää oikein 😏
- Anonyymi
Aika harvasta asiasta. Oikeastaan ainoa sellainen asia, josta voin sano olevani aidosti kateellinen on se, että jotkut ovat saaneet ja saavat kotoaan (siis lapsuudenkodistaan) tukea. En tarkoita taloudellista tukea, vaikka on sekin varmasti kivaa, vaan henkistä tukea, henkistä pääomaa, sitä että sinulla on ihmisiä, jotka seisovat takanasi ja uskovat sinuun ja joilla parhaassa tapauksessa on jotain annettavaakin, oikeita neuvoja, apua tai oppia. Itseltäni on puuttunut tuollainen ylisukupolvinen tuki ja viisaus ja on ollut tilanteita, joissa todella olisin kaivannut sellaista. Elämässä on tilanteita, joissa olisi ollut mukavaa, kun ei olisi tarvinut "keksiä pyörää uudelleen" ja oppia kaikkea kantapään kautta.
P.S. Aloittajalle tiedoksi, että ulkonäkö ei anna "sanaa haltuun" ja komeissa on yhtä paljon introvertteja. - Anonyymi
Heteronormatiivinen lähiöys.
Miten kukaan pystyy siihen elämään? Pitää olla pehmoinen ja ihana pää (sisältä). Ei saa kiinnostaa elämä, eikä maailma.
Se on ihailtavan nöyrä tapa kuluttaa elämä. Ainoa murhe joku ruohonleikkurin lataus.- Anonyymi
Sorit freudilainen.
Ei saa kiinnostaa elämä, eikä maailma LIIKAA. - Anonyymi
Elämänkin voi määrittää monella eri tavalla. Oman kokemukseni mukaan maailma taas on melko tylsä ja turhaan hehkutettu.
- Anonyymi
Voisin olla kateellinrn monelle. Mutta totuus on, etten tiedä välttämättä mitä se, mistä olen kateellinrn vaatisi, että olisi mahdollista.
Esimerkki: Voisin olla jateellinen Mikko Rantaselle. Tyyppi tienaa seuraavasta 8 vuodesta 96 miljoonaa. Ja touhuaa lajia mistä tykkää... lätkänpeluu.
Mutta...
Tyyppi on duudannut sitä lajia jo kymmeniä vuosia. Ei oo voinut tehdä mitä tykkää...vetää pitsaa tai kännimaanantaita tuosta vaan. Joku 2 viikkoa vuodessa voi höllätä... loput vuodesta painettava lsjin eteen 110%:a. Ei oo aikaa mihinkään muuhun. Koko elämä on käyyännössä jääkiekkoa ja siihen liittyvää.
Sama idea liittyy ihsn mihin vaan... Jos on jotain, se tuo tai vaatii jotain mitä en edes tiedä...
Joten rn ole kateellinen mistään muille. Mä tiedän mitä haluun ja mihin pystyn. Minkä voin saada...ja oon saanut. Mutta oon pistänyt sen likoonkin, mitä se vaatii. 🙂 - Anonyymi
Piti oikein miettiä mistä voisin olla kateellinen. Ja tulin päätelmään ettei mulla ole mitään syytä olla mistään kateellinen niin kauan, kun tykkään tehdä muutenkin elämäni omalla tavallani. Kun en tavoittele lähtökohtaisesti edes mitään sellaista mikä aiheuttaisi kateutta.
Muiden onnikin on aina vain osatotuus, siellä taustalla voi olla vaikka millaisia ongelmia elettynä ja parjaillaankin. Niinpä hyvä että olen vain omassa elämässäni, elämässäni jonka hallitsen. En tiedä hallitsisinko jonkun muun elämää hänen housuihinsa joutuessani.
Jasu- Anonyymi
Moni asia voi olla näennäisesti helpon ja kivan olpista, kun ei ole hetkeäkään kävellyt sen tyypin saappaissa jota kadehtii. Et ehkä oikeasti pärjäisi siinä skenessä.
Jasu
- Anonyymi
En osaa olla kovinkaan kateellinen muille, mutta jos nyt jostain, niin joskus olen ollut kateellinen ihmisille, jotka osaavat nukkua missä vain ja heille, jotka osaavat ottaa elämän liikoja stressaamatta. Minä kärsin vähän kiltin tytön syndroomasta ja haluan tehdä asiat tunnollisesti ja kunnolla ja se aiheuttaa joskus vähän stressiä.
Aletheias- Anonyymi
Ne jotka osaa nukkua missä vaan on tyhmiä...
https://youtu.be/-GXQwsLz1RI?si=L_VI587F-IyQ42OH
Joko oot saanut ne saubsn listat ojennukseen? 😁 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne jotka osaa nukkua missä vaan on tyhmiä...
https://youtu.be/-GXQwsLz1RI?si=L_VI587F-IyQ42OH
Joko oot saanut ne saubsn listat ojennukseen? 😁Mitkä saunan listat? En ymmärrä yhtään, mistä puhut 🫣😂
Aletheias - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitkä saunan listat? En ymmärrä yhtään, mistä puhut 🫣😂
AletheiasHahaa.. eli ne leuhottaa yhä miten sattuu...😁
Eipä ne vaikuta saunomismukavuuteen. 😄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hahaa.. eli ne leuhottaa yhä miten sattuu...😁
Eipä ne vaikuta saunomismukavuuteen. 😄Nokun ne on niin hankalasti tavoitettavissa, pitäisi kömpiä lauteiden alle ja vuokrata sellainen naulatykki ja kaikkea.. Kauhean vaivalloista 😂🫣
Mutta joo, ei vaikuta saunomismukavuuteen ja on vain se alin lauta 😊
Mitäs sulle kuuluu? Kiva nähdä elonmerkkejä sieltäkin suunnalta 🤗
Aletheias - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nokun ne on niin hankalasti tavoitettavissa, pitäisi kömpiä lauteiden alle ja vuokrata sellainen naulatykki ja kaikkea.. Kauhean vaivalloista 😂🫣
Mutta joo, ei vaikuta saunomismukavuuteen ja on vain se alin lauta 😊
Mitäs sulle kuuluu? Kiva nähdä elonmerkkejä sieltäkin suunnalta 🤗
AletheiasPainatan tämän kesän lähinnä töitä ja kotosalla ja maalla töitä.
Muutana juttu "pitää" hoitaa, että edes joskus voin höllätä...
Jätän mieluusti kaikenlaista "joutavaa" väliin... muummoassa tämän saitin...moottoripyöräilyt... veneilyt...ennrmmin tuuttaan yhden illan ja seuraavsn päivän väliin "nollaten" js sit loput painatan hommia.
Puita oon tehnyt hitosti...reiluun vuoteen joku 50 mottia. Riehunut krllarissa savikkoa pihalle js lohkonut kiviä.
Puuhommat tietty voi nähdä... mutta muita ei vielä...syksyllä tilintron hetki sit...🙂
- Anonyymi
Nuo on niin amerikkalaista tai venäläistä hapatusta, että kanava kääntyy, kun tuota tulee, ellei se täytä hetkellistä tirkistelyn tarvetta. Se on kuitenkin niin etäistä, ettei siitä voi tuntea kateutta.
Kateutta olen tuntenut eniten tilanteissa, joissa nähnyt toisen edenneen johonkin asemaan ilman omia ansioitaan. Onneksi on olemassa samaa kateutta tuntevia tuttuja, joiden kanssa purnata vapaasti aiheesta, joka ärsyttävät myös heitä.
Ihan peruskateutta tunnen yhdessä muiden kanssa.
Ihan tasan tarkkaan ei voida kuitenkaan sanoa, olemmeko edes oikeassa. Yhteisöllinen kateuden tunne kuitenkin vähentää kateutta huomattavasti :) - Anonyymi
Olipas pläjäys. Ei kiinnostanut lukea kokonaan.
En kyllä keksi mistä olisin kenellekään kateellinen. Mulla on oma itseni tekemä elämä ja koen olevani onnellinen tässä. Ihan näillä nykyisilläkin asetuksilla. En kaipaa muuta.
Saan kyllä inspiraatiota jonkun urheilusuorituksesta tai kädentaidoista. Tai ihailen tarinankerrontaa. Noista tulee innostavia ja positiivisia tuntemuksia. Kateudella kai tarkoitetaan yleensä myrkyllisiä tuntemuksia.
Olen joskus jakanut kateuden positiiviseen ja negatiiviseen kateuteen. Mutten ole ihan varma enää, onko tuo inspiroiva fiilis edes hyvää kateutta. Ehkä ei. Toisen puolesta voi olla ihan aidosti iloinen, jos jonkun tekemiset oikeasti edes kiinnostaa...
Mulla ei tosin ole tapana seurailla toisten tekemisiä ja olemisia kovinkaan paljoa. Mulla on ihan oma kiva elämäni, omilla systeemeilläni, mulle sopivilla.
Mitenhän jotkut jaksavat kyttäillä toisten touhuja niin kovin innokkaasti? Senkin ajan voisi käyttää paljon paremmin...
xLiner - Anonyymi
jos ei ole oikein mistään kateellinen mitä sitten
- Anonyymi
näennäisesti tienata rahaa kuin bitcoi eli muka-rahlla
vale-rahalla siiskin
mitähän niin jotain pelijuttua nuortenkin kanssqa... joa pelaan jotain niin alkaa jo nukuttaankin ennätydet4n trekrminern - Anonyymi
Elämä ois ainakin aika vtusti helpompaa kun ei tarvis miettiä rahaa. Olisin nytkin jo varannu meil matkan vtun kauas ja oltas jo menossa.
- Anonyymi
laita huviksikin luomiväriksi ultra marin dep blue
'
https://en.wikipedia.org/wiki/Ultramarine
en tiedä voiko olla myrkyllinen voi olla - Anonyymi
jos joku myrkyllinen luomiväri niin sitten olisi kuin joku naispuolinen Jamwes 00-agentti jolla myrkyllinen luomivärikin
- Anonyymi
niin alkaakin bodit taas elokuvat ne myekyllinwen luomicäei nais-salaisella agentilla jooh hassu idis
- Anonyymi
en ole koskaan ollut kenellekkään kateellinen se kertoo siitä että ihminen on sinut itsensä kanssa ja tasapainoinen
- Anonyymi
iiyododds pöo kplli bodlrööuy åaöpåp,,rks oj,odkpillppm 12 l kuollut
- Anonyymi
Jos kaveri saa ns naisen syliä tai se on edes teoreettisesti mahdollista, olen aika simppeli ja vähään tyytyväinen kaveri kuhan ei muutkaan jos en minäkään. niin maailma olemme sujut
- Anonyymi
Olen kateellinen nuorille, koska itse olen vanha. Mutta olen iloinen että sain olla nuori. Olen kateellinen eläkeläisille, sillä heillä on paljon aikaa. Mutta olen kiitollinen että minulla on työ ja saan palkkaa. Olen iloinen siitä etten ole julkisuuden henkilö. En jaksaisi sitä kuraa mitä he saavat niskaansa. Olen onnellinen että saan elää omaa pientä elämääni rauhassa, harrastaa mukavia asioita enkä tuhlaa aikaani katsellen turhanpäiväisiä sarjoja ja youtbevideoita, joista ei opi mitään.
Ehkä voin olla hieman kateellinen sellaiselle ihmiselle, joka ei ole tehnyt niin perustavanlaisia virheitä, että on mennyt vaikka koko omaisuus, jota on vuosia yrittänyt kerryttää. Luottanut vaikka väärään ihmiseen ja sitä myötä menettänyt kaiken.
Enkä tarkoita, että raha olisi minulle tärkeä arvo.
Olen kuitenkin huomannut, että se helpottaa kummasti elämää, kun ei tarvitse jokaista penniä laskea.
Taloudellisen ahdingon esimerkkinä sellainen tilanne, että sairastuu ja joutuu sairaalaan ja kappas, lasku onkin yhtäkkiä 500 euroa. Tuollainen voi kaataa helposti "kaarnaveneen" jos ei ole säästöjä.
Kaipaisin sellaista arkea, millaista joskus elin taloudellisesti, mutta minulla ei tällä hetkellä ole sellaiseen mahdollisuutta. Kyllä minä vielä löydän lisätöitä, että saa solmuja auki...- Anonyymi
"voin olla hieman kateellinen sellaiselle ihmiselle, joka ei ole tehnyt niin perustavanlaisia virheitä, että on mennyt vaikka koko omaisuus"
Onpa tuokin kummallinen kateudenaihe. Anonyymi kirjoitti:
"voin olla hieman kateellinen sellaiselle ihmiselle, joka ei ole tehnyt niin perustavanlaisia virheitä, että on mennyt vaikka koko omaisuus"
Onpa tuokin kummallinen kateudenaihe.Toisin sanoen, olen kateellinen fiksulle ihmiselle, joka on ymmärtänyt olla allekirjoittamatta vääränlaista paperia. Mut hei.. elämässä ei voi saada mitään, jos ei uskalla ottaa riskejä. Joskus se sit kosahtaa pahemmin, joskus onnistuu.
- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
Toisin sanoen, olen kateellinen fiksulle ihmiselle, joka on ymmärtänyt olla allekirjoittamatta vääränlaista paperia. Mut hei.. elämässä ei voi saada mitään, jos ei uskalla ottaa riskejä. Joskus se sit kosahtaa pahemmin, joskus onnistuu.
Kaikille ei tarvitse selittää vastaustasi auki. Ymmärsin hyvin ja vastaavaa kokenut. Voi siitä olla vähän ja joskus paljon harmissaan, jos on liian luottavainen. Itsekkäitä ja omia puoliaan pitäviä voi vähän kadehtia. Loppujen lopuksi on kuitenkin kyse tuurista tai kohtalosta. Joskus vaan riskit realisoituvat.
- Anonyymi
En ole mistään kateellinen.
Ulkonäkö on vaarallinen asia olla kateellinen, sillä siinä menee usein itse metsään. Kuten esimerkiksi jos isä lataa nettiin tyttärensä kuvia ja rikastuu, niin asiahan on vain sairasta, eikä sellaista voi kadehtia. Se EI ole mikään saavutus. Saavutus on sellainen jonka joku itse on omalla toiminnallaan saanut aikaiseksi, kuten vaikkapa yliopisto- tai ammattikoulututkinto.
Määrittele "ulkonäöllisesti keskitason yläpuolella ". Aivan, se on hankalaa, sillä ihmisillä on hyvin erilaisia käsityksiä asiasta. Kuten etenkin siitä, että nimenomaan pääsee ulkonäkönsä perusteella elämässä "pidemmälle". On hyvin myös ilkeää sanoa jonkun menestyneen ulkonäkönsä vuoksi. Kun ei tiedä mitä kaikkea muuta menestys menestyjältä on vaatinut, esimerkiksi noissa edellä mainituissa tutkinnoissa. - Anonyymi
Kadehdin heitä jotka ovat henkisesti oppineempia,osaavat rakastaa joka ikistä ihmistä kaikkineen mitä ovat, eivät hermostu ja ovat täynnä oikeudenmukaisuutta ,tyyneyttä ja rauhaa.🙏🤷♀️
- Anonyymi
migen joa lääkäei idfaw pwewuurraa aikojaan jostsain iin piääkö silloin lääkäriltä poistaa palkkka kuin uuisississds oli
- Anonyymi
Eiiii, taasko ulkonäkökateusaloitus, jossa ei ole päätä eikä häntää. Ihan sairaalloista, mene ihmeessä hoitoon. Tuollainen kateus loitontaa sinut ihmisistä, eli on sosiaalisestikin tuhoisaa.
- Sheena - Anonyymi
En ole kateellinen mistään!
- Anonyymi
Olen kateellinen niille miehille jotka on saaneet 50+ vuotiaan naisen omakseen, nämä naiset vielä uskoivat perhearvoihin ja pysyvät yhdessä kymmeniä vuosia, ovat kunnollisia ja hoitavat kotia ja pitävät huolta itsestään. Siis ainakin osa niistä, ei koske helsinkiläisiä.
- Anonyymi
😁 joo ei, hesalaiset ovat oma rotunsa
En ole kateellinen kenellekään mistään. Olen hyvin tyytyväinen siihen mitä minulla on, enkä kadehdi jos toisella on enemmän. Nallekarkit ei mene tasan. Jos minulle on jaettu elämän pokerissa kortit, niillä on vaan pelattava.
Ei se toisen korttien kadehtiminen tee muuta kuin itselleen paskan olon. En siis hyödy mitään kateellisuudesta. Olen luopunut siitä suosiolla. Pelaan näillä elämän pelikorteilla ja asennoidun siten, että minun on hyvä olla.
Minuuteni on sen verran vahva, että ymmärrän sen, että joskus voittaa, mutta useimmiten on tappio edessä elämän pokeripöydässä.
Entä sitten? Sit ei muuta kuin uusi jako ja uudet panokset kehiin. En takerru vanhoihin pelattuihin käsiin.
Oikeasti elämässä on vain yksi suunta ja se on eteenpäin. Pessimisti sanoisi, että leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.. minä sanon taasen että, leuka pystyyn ja kohti uusia haasteita.
Sillä haasteita kaikille elämässä siunaantuu. Ihan kaikille.- Anonyymi
no voihan kettu. näyttää tekoälyllä tehdyltä tekstiltä.
Anonyymi kirjoitti:
no voihan kettu. näyttää tekoälyllä tehdyltä tekstiltä.
Eipäs ole. Minä ihan ite suollan omat jargonini.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Eipäs ole. Minä ihan ite suollan omat jargonini.
et ole oikea ihminen, olet tekoäly botti
Mutta miks pitäs olla kateellinen? Mulla on jo nyt liikaa kaikkee. Miks pitäs saada enemmän? Ja kun mietin, mulla on aina ollu vähän liikaa, niin että oikeen ahdistaa. Mitä varten kateus on? Kauppiaiden salajuoni?
- Anonyymi
no lahjoita kaikki pois jos on liikaa
Jos rahaa olisi, muutama miljardi...,
Sanotaan miljardi miljardia, eli triljoona, sillä pärjäisi.
Sitten sitä hegemoniaa, niin etteivät Trumpit ja Putinit pompi silmille.
Se olisi kivaa.
Ei taida maailmasta löytyä tyyppiä, jota voisi kadehtia.No eihän niitä olekaan. Kukaan toinen kun ei osaa järjestää elämäänsä sellaseksi, jonka lainen haluais olla. Ja oman elämänsä saa just sellaseks, minkalainen haluaa olla.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
No eihän niitä olekaan. Kukaan toinen kun ei osaa järjestää elämäänsä sellaseksi, jonka lainen haluais olla. Ja oman elämänsä saa just sellaseks, minkalainen haluaa olla.
tsjiisus että voitte olla tyhmiä. ihan oikeesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tsjiisus että voitte olla tyhmiä. ihan oikeesti.
Entä jos sinä olet se tyhmä?
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
No eihän niitä olekaan. Kukaan toinen kun ei osaa järjestää elämäänsä sellaseksi, jonka lainen haluais olla. Ja oman elämänsä saa just sellaseks, minkalainen haluaa olla.
Tykkään kommenteistasi. Sinulla on jotain jota kaikki ei oivalla.🤷♀️
- Anonyymi
Wnrä jos olet aamulla suuri ja illalla pieni
? - Anonyymi
suurenemis ja pienenemis-jutut ku jos ooet aamulla suurikin ja illalla kääpiö..
- Anonyymi
En ole kateellinen mistään. Kateus aiheuttaa vain katkeruutta, joka on henkinen syöpä ihmisessä. Se, jos mikä kuluttaa ihmistä sisältäpäin.
- Anonyymi
Osa ihmisistä ei des tunnista kateuden tunnetta, koska se on negatiivinen ja kielteinen tunne.
En itsekään tunnistanut sitä ennen oikein hyvin ja monesti minulla näyttää olevan keinoja, joilla kumoan ne, kuten välinpitämättömyys ja toteaminen, ettei asialle mitään voi.
Kateus voi olla hyvä tunnistaa, koska sitä voi käyttää voimavarana, jolloin itseään pystyy tsemppaamaan parempaan tulokseen.
Puhtainta kateutta olen tuntenut keräilyesineistä, joita toinen omisti. Siitä on aikaa ja nykyisin olen luopunut omistani, mutta metsästin niitä herkeämättä, kunnes sain hankittua omani.
Muistan myös miten kateellinen olin harrastuksista, mihin en itse osannut ilmoittautua tai johon ei ollut mukaan ystävää. Ja harrastuksista, joihin välineisiin en uskonut vanhemmillani olevan varaa. Luultavasti olisi ollutkin, jos olisin vain pyytänyt, mutta äiti sai uskomaan, että vain murtsikkahiihtooon varaa.
Olen ollut myös tosi kilpailuhaluinen. Sekin pohjautuu kateuteen, jos niin halutaan ajatella. Kilpailuhalua on vain rajoittanut häviämisen pelko, vaikka häviämisen taito on taidoista yksi parhaimpia. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Osa ihmisistä ei des tunnista kateuden tunnetta, koska se on negatiivinen ja kielteinen tunne.
En itsekään tunnistanut sitä ennen oikein hyvin ja monesti minulla näyttää olevan keinoja, joilla kumoan ne, kuten välinpitämättömyys ja toteaminen, ettei asialle mitään voi.
Kateus voi olla hyvä tunnistaa, koska sitä voi käyttää voimavarana, jolloin itseään pystyy tsemppaamaan parempaan tulokseen.
Puhtainta kateutta olen tuntenut keräilyesineistä, joita toinen omisti. Siitä on aikaa ja nykyisin olen luopunut omistani, mutta metsästin niitä herkeämättä, kunnes sain hankittua omani.
Muistan myös miten kateellinen olin harrastuksista, mihin en itse osannut ilmoittautua tai johon ei ollut mukaan ystävää. Ja harrastuksista, joihin välineisiin en uskonut vanhemmillani olevan varaa. Luultavasti olisi ollutkin, jos olisin vain pyytänyt, mutta äiti sai uskomaan, että vain murtsikkahiihtooon varaa.
Olen ollut myös tosi kilpailuhaluinen. Sekin pohjautuu kateuteen, jos niin halutaan ajatella. Kilpailuhalua on vain rajoittanut häviämisen pelko, vaikka häviämisen taito on taidoista yksi parhaimpia.Hyvin kirjoitettu kateudesta. Se on tärkeää tunnistaa ja kääntää positiiviseksi voimavaraksi.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191732
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991558Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy441066Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29919Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38881Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50836Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43778Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37770Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56768Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37750