Muistaako kukaan miten niitä tehdään?Tiedän kyllä että niihin tulee sokeria, suolaa, tilliä ja etikkaa, mutta mitoista ja määristä ei ole tietoa.Kaupasta löysin jo ensimmäiset avomaankurkut, olisi kiva tehdä taas niitä hölskyttämällä!
Vastaukset 4
- kurkkuun kii
ne, jotka syön heti, niihin laitan hyppysellisen merisuolaa ja ripauksen sokeria, sit rumpsrumps ja naamaan.
Kai siihen voi lirauksen sitä etikkaakin laittaa, oota, käväsen mummun keittokirjalla kattomassa, josko siellä olis suhteet.
Eipä ollu, mutta elä paa paljoo, suola ja sokeri irrottaa nestettä, tee koekurkku, siitä näät.- Maaria
vinkistä, tein niitä sitten tosiaan vähän näppituntumalla ja ihan hyviä tuli!
- kels
Olen joskus ottanut talteen tällaiset ohjeet. Näppituntumalla minäkin olen ne aina tehnyt, tuo etikkamäärä tuntuu minusta isolta. Kurkuista itsessäänhän lähtee reilusti lientä. Mutta jos etikaa laittaa pitäisi sitä mielestäni myös blandrata hieman.
ISOÄIDIN KURKUT
300 g tuoretta kurkkua
1 rkl hienonnettua tilliä
1 rkl hienoa sokeria
ripaus suolaa
2 rkl väkiviinaetikkaa
1. Pese kurkku ja leikkaa ohuiksi viipaleiksi. Sekoita viipaleisiin sokeri, suola, tilli ja etikka. Pane kurkut syvälle keittolautaselle ja päälle toinen samanlainen lautanen. Purista lautaset tiiviisti yhteen ja ravista puoli minuuttia voimakkaasti.
2. Siirrä kurkkuviipaleet tarjoilukulhoon.
VANHAN AJAN KURKKUVIIPALEET
1 kasvihuonekurkku
Etikkaliemi:
2 rkl väkiviinietikkaa
½ dl vettä
1 rkl sokeria
2 tl suolaa
¼ tl valkopippuria
1 dl tillisilppua
1. Kuori ja viipaloi kurkku juustohöylällä.
2. Sekoita liemen ainekset ja kaada liemi viipaleiden päälle lasitölkkiin. Sulje kansi ja ravistele tölkkiä hyvin.
3. Tarjoa kurkut vadilta tillillä koristeltuina. - karik
Hei
Tällaisen reseptin löysin Riitta Pohjanluoman kirjasta "Perinnemakuja maakunnista". Tällä reseptilllä niistä tulee oikeesti hyviä.
terveisin kari
1 kasvihuonekurkku (olen itse käyttänyt avomaakurkkuja)
1-2 rkl sokeria
1/2 tl suolaa
nippu tilliä
1/2 rkl väkiviinaetikkaa
1 rkl vettä
Leikkaa kurkku ohuiksi viipaleiksi syvälle lautaselle. Ripoita pinnalle suolaa ja sokeria. Peitä lautanen samankokoisella matalalla lautasella. Paina lautaset tiiviisti kiinni toisiinsa ja hölskytä niin, että kurkuista irtoaa liemi. Silppua pinnalle tilliä ja kaada päälle keskenään sekoitetut etikka ja vesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei211361- 671305
Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää1331251- 1081245
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.671059- 109999
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.94967Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev182933- 89886
- 45871
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66801Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50696- 43666
- 58663
- 70646
- 98628
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15087628Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r123612- 67586
- 52574