Kaupoissa liha voitaisiin pakata pienempiin muovirasoihin, jotta kuluttajat voisivat ostaa sopivan määrän lihaa.
Vähemmän lihaa ja enemmän muovia pakkauksissa johtaisi ennenpitkää lihan kulutuksen vähentämiseen ja hiilijalanjäljen pienentämiseen.
Koska suomalaiset ovat vastuullisia muovinkäyttäjiä, niin suurin osa muovista päätyisi kierrätykseen eikä vesistöihin.
Hiilijalanjäljen pienentäminen vähentäisi ilmaston lämpenemistä, jäätiköiden sulamista ja metaanikaasun vapautumista ilmakehään.
Lihaa vai muovia ?
7
173
Vastaukset
- Anonyymi
Nyt ei kyllä ajatus oikein auennut...?
- Anonyymi
Kyllä kaupat sitä harrastavat: pienempi pakkaus, entinen hinta
- Anonyymi
Ostan kerralla 1,5kg pakkauksen jauhelihaa niin ei tarvitse käydä joka päivä kaupassa.
- Anonyymi
On myös kauppoja joissa on liha- ja kalatiskejä joissa ostos pakataan vahapaperiseen kääreeseen,,,
Toki ostos on hieman kalliimpi kuin muoviin pakattu bulkkituote! - Anonyymi
Itse ostan porsaan ulkofilettä 1,5 -3kg eriä ja leikkelen ne sitten annospaloiksi ja pakastan.
Näppärä ottaa nuo annospalat sulaamaan kun tarvitsee.
Sama naudan lihoissa ja muissakin lihoissa.
Myös leivät menevät monesti pakkasen kautta kun muuten päiväykset paukkuu ja home kasvaa, jäinen paahtoleipä kun otta ja voitelee ja leikkeleet niin kerkeää sulaa ennenkuin alkaa syömään.
En oikein ymmärrä näitä pikku pakkauksia ja ohuenohuita tuotteita, leikkeleen saa pienemmäksi leikkaamalla se puoliksi tai vaikka kolmeen tai neljään osaan.
Miksi maksaa jalostajalle tuosta ohkasemmista siivuista.
Nykyihminen on vain niin avuton että mitään ei osata itse tehdä ja sitten parutaan kun rahat ei riitä.Joo, näitä ohuenohuita pitää laittaa leivänpäälle isoo nivaska, taas kun ottaa palvikinkkua siivutettuna tiskistä ja sanoo että tee vahvaa siivua niin yks piisaa 🙂
- Anonyymi
"En oikein ymmärrä näitä pikku pakkauksia"
Pienempi pakkaus on joskus parempi tämmöiselle herkkusuulle. Ei tule syötyä niin paljon
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17711218
- 545328
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html472576- 372266
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131791Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,431685Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta331332Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v361275Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61096Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo1121014