Nykykäsityksen mukaan uralilaiset esi-isämme (eli suomalais-ugrilaisten ja samojedien yhteiset esivanhemmat) kehittyivät Sajanvuoristossa, Minusinskin altaassa Altain vuoriston varjossa, mutta myöhempi suomalais-ugrilainen kotiseutu on Volgan mutkassa (missä saamelaisten ja unkarilaisten esi-isät erosivat meidä esi-isistämme), josta Seiman-Turbinon-ilmiö sittemmin toi ja levitti meidät itämerensuomalaiset tänne Itämeren rannoille ja täällä meistä tuli ystäviä ja rakastavaisia täällä jo valmiiksi asuneiden balttilaisten viljelijöiden kanssa (nuorakeraamiikan ja kampakeraamiikan kulttuureja pidettiin alun perin itämerensuomalaisina, mutta nykyään niiden uskotaan olleen balttilaisia ja itämerensuomalaisten saapuminen ajoitetaan myöhempään aikaan pronssitaontataidon ja hevosten leviämisen myötä jotka meidän esi-isämme toivat tänne mukanaan (ja saapuessaan tänne esivanhempanne myös kohtasivat näyn jossa suuri rauta meteoriitti särkyi yhdeksään osaan ja putosi Saarenmaalle ja saivat heidät jäämää Suomenlahden ympäristöön) ).
Me suomalaiset olemme pronssintakojien ja arokansan jälkeläisiä
Anonyymi-ap
2
110
Vastaukset
- Anonyymi
Pronssia ei taota vaan valetaan.
- Anonyymi
Kirjoituksesta puuttuivat germaanit, joita olemme hyvin pitkälle geneettisesti. Niin kuin on tuhannesti todettu, geenit ja kielet ovat toisistaan riippumattomia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 233223
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos1992915Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa
Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢1711921Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista
Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah2581544- 1111305
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs481201Olet ollut aika törkeä minua kohtaan
Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta461057- 1561040
Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin
maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises33970- 43834