Paratiisissa käärme sai pitää ihan vapaasti oman herätyssaarnansa. Se julisti, Jumala valehtelee teille, mitään perisyntiä ei ole olemassa. Syökää ihan vapaasti kaikista paratiisin puista, niin tulette yhtä viisaiksi kuin mekin olemme.
Nainen tuli kuulosta vapaiden suuntien uskoon, jossa perisynti kielletään kokonaan
ja nainen käännytti miehensäkin samaan uskoon.
1. Moos. 3:6
Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi.
Nainen tuli uskoon !
124
390
Vastaukset
- Anonyymi
Ei nainen oikeastaan "uskoon" tullut, vaan luopui siitä asettamalla omat päätelmänsä Jumalan ilmoituksen yläpuolelle.
Usko Jeesukseen on edellytys korjausliikkeelle juuri siksi. Usko on asettaa Jumala ykköseksi.
Symmetriaa, täydellistä.
Ja tämä on myös syy miksi omavoimaiset todisteiden vaatijat koeputkineen eivät löydä Jumalaa. Ei nimittäin vaikuta siltä, että Jumala hyväksyy pelastusta ihmisen päätelmillä.- Anonyymi
Luomisen yhteydessä ei puhuta Jeesuksesta yhtään mitään.
Jes. 44:24
Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luomisen yhteydessä ei puhuta Jeesuksesta yhtään mitään.
Jes. 44:24
Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta.Jumala loi sanalla ja kysymys on mikä tai luka tuo sana oli tai on. Jeesus itse kyllä kertoo asiasta.
Mutta hyvin huomattu, että alku oli eri ajanhetki kuin Jeesuksen aika. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala loi sanalla ja kysymys on mikä tai luka tuo sana oli tai on. Jeesus itse kyllä kertoo asiasta.
Mutta hyvin huomattu, että alku oli eri ajanhetki kuin Jeesuksen aika.sana pienellä viittaa puheeseen, käskysanoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sana pienellä viittaa puheeseen, käskysanoihin.
Lue toki Johanneksen evankeliumin ihan alku uudestaan.
Mihin se viittaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sana pienellä viittaa puheeseen, käskysanoihin.
Pyhä Henki liikkui vetten yllä luomisessa.
Jeesuksesta ei puhuta yhtään mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyhä Henki liikkui vetten yllä luomisessa.
Jeesuksesta ei puhuta yhtään mitään.Mooses ei puhu - sinun mielestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue toki Johanneksen evankeliumin ihan alku uudestaan.
Mihin se viittaa?Tuhansien vuosien perästä tehty lisäys, jolla tekstillä saatiin Jeesuksesta tehtyä Jumala, vaikka ei Jeesus itse koskaan sanonut olevansa Jumala.
Mark. 10:18
Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.
Vasta kasteessa Jordanilla Jeesuksesta tuli Jumalan Poika.
Hepr. 5:5
Siten ei Kristuskaan itse korottanut itseään ylipapin arvoon, vaan hänet korotti se, joka sanoi hänelle: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin, - Anonyymi
Eevalle ei ilmoitettu.
Jumala ilmoitti ainoastaan Aatamille ja Aatamin tehtävä oli informoida Eevaa.
Miten meni, muistiko...? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eevalle ei ilmoitettu.
Jumala ilmoitti ainoastaan Aatamille ja Aatamin tehtävä oli informoida Eevaa.
Miten meni, muistiko...?Kyllä molemmat kuulivat Jumalan sanan selvän kiellon: Sinä päivänä, jona te siitä syötte, te kuolette!
Jumalan selvän käskyn hylkääminen tarkoittaa syntiä ja kapinaa Jumalaa vastaan.
- Anonyymi
Puu antoi ymmärrystä kuten käärme oli sanonut.
Ei silloin vain herjata toisia ihmisiä.- Anonyymi
Johtopäätöstä ei voi johtaa esitetystä asiasta. Yritä uudelleen.
- Anonyymi
kielletyn puun hedelmän syömien tarkoitti hengellistä kuolemaa ja eroa Jumalasta (=perisynti)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kielletyn puun hedelmän syömien tarkoitti hengellistä kuolemaa ja eroa Jumalasta (=perisynti)
Ja ero tämä syntyi siis miten? Mitä siitä tarkalleen ottaen luomiskertomus kertoo?
Miksi Adam ja Eeva piileskeli Jumalaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ero tämä syntyi siis miten? Mitä siitä tarkalleen ottaen luomiskertomus kertoo?
Miksi Adam ja Eeva piileskeli Jumalaa?Sinä päivänä, jona te siitä syötte, te kuolette. Hengen yhteys ihmisen ja Jumalan välillä katkesi peristyntiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aatami halusi heidät ulos puutarhasta.
Aatami tiesi, miten käy, jos syö. Eeva ei.
Vai lähdetäänkö me siitä, että Aatami oli apinan tasolla eikä tajunnut mitään, mitä Jumala sanoi? - Anonyymi
Ei puu mitään antanut, käärme antoi sitä saatanallista viisauttaan ihmiselle.
- Anonyymi
Moni kääntyy eläessään ortodoksiksi (=oikeauskoinen). Heillä ei ole perussyntiä. Olo on paljon vapautuneempi kuin synnillisillä. Sama uskonto, eri synnit.
- Anonyymi
Mietippä vielä.
Eikä Jeesus nimenomaan kuollut syntien takia, jotka hän lupas antaa anteeksi, joten eikö sen olon pitäisi helpottua kristityillä tästä syystä eikä mistään muusta? - Anonyymi
Ortodoksinen tarkoittaa oikeaoppista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietippä vielä.
Eikä Jeesus nimenomaan kuollut syntien takia, jotka hän lupas antaa anteeksi, joten eikö sen olon pitäisi helpottua kristityillä tästä syystä eikä mistään muusta?Perisynti on edelleen voimissaan. Kaikki syntyy syntisinä ja kuolevaisina olentoina perisynnin kirouksen mukaisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perisynti on edelleen voimissaan. Kaikki syntyy syntisinä ja kuolevaisina olentoina perisynnin kirouksen mukaisesti.
Ihmisen on kuolemalla kuoltava ja sitten tulee tuomio.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itseään voi nimittää miten haluaa, ei se mitään tarkoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisen on kuolemalla kuoltava ja sitten tulee tuomio.
Ei tule kun kaikki on jo kuitattu ristillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki ihmiset ovat syntisiä heti sikiämisestä alkaen Aadamin sukuun ja kuolevat kaikki
jo sen kirouksen perusteella.
1. Moos. 3:19
Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin tulkittu:
Jeesus kusi leiliin näin sanoen,
"Nyt se on täytetty" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on annettu joukolle nimi, millä erotutaan muista. Itseään ei tietenkään kannata nimittää vääräuskoiseksi, kun valitsee itselleen nimeä. Ei se muuta tarkoita.
- Anonyymi
Sanahan sanoo että kielletyn puun hedelmä antoi ymmärrystä juuri siten kuten käärme oli sanonut. Käärme tavallaan kertoi Jumalan salaisuuksia ihmiselle. Asian mitä Jumala ei kertonut, vaan kielsi vain syömästä hedelmää ja ehkä juuri tuo oli siihen syy. Ihminen ei pitänyt saada sitä ymmärrystä hedelmä antoi. Ainahan kiellolle pitää olla joku peruste miksi joku asia kielletään.
Käärme olis siis aivan oikeassa ja sen Aadam ja Eevakin huomasivat sen että asia oli juuri siten kuten käärme sanoi. Käärme ei siis ollut mikään valehtelija itse asiassa. Kertomalla totuuden hän sai ihmiset rikkomaan käskyä. Samalla se osoitti sen mihin käskyihin perustuva usko johtaa. Pelkästään lankeemukseen.- Anonyymi
Kyllä on kova paine selittää mustaa valkeaksi. 😂
Unohtuiko että käärme aivan kirjaimellisesti valehteli Eevalle hedelmn syömisen seurauksesta?
Unohtuiko, että Jumala puolestaan varoitti ihmistä nimenomaan kuolemasta, kirjaimellisesti? Asiasta joka piti täsmälleen paikkansa.
Kuinka hukassa pitää ihmisen olla, että yrittää tuollaista huteraa tekoselitystä edes kyhäillä? 😂 Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on kova paine selittää mustaa valkeaksi. 😂
Unohtuiko että käärme aivan kirjaimellisesti valehteli Eevalle hedelmn syömisen seurauksesta?
Unohtuiko, että Jumala puolestaan varoitti ihmistä nimenomaan kuolemasta, kirjaimellisesti? Asiasta joka piti täsmälleen paikkansa.
Kuinka hukassa pitää ihmisen olla, että yrittää tuollaista huteraa tekoselitystä edes kyhäillä? 😂"Unohtuiko että käärme aivan kirjaimellisesti valehteli Eevalle hedelmn syömisen seurauksesta?"
Sinä sekoita nyt syntiinlankeemustarun hahmot: käärme ei valehdellut, vaan Jumala: Aatami ja Eeva eivät kuolleet syötään hedelmää, vaan heidän silmänsä aukenivat näkemään hyvän ja pahan, juuri niin kuin käärme oli sanonut.
- Anonyymi
Aika kyhäily tosiaan jos käärme piti herätyssaarnan. Ei vain kyhäilmä, vaan idiotismia.
- Anonyymi
Sillä on ideologinen vamma joka pakottaa sen höpiseen asioista joista tuskin tietää, mutta jotka pitää selitellä ylösalaisin.
Olisiko lie niitä valheen isän jälkeläisiä?
- Anonyymi
Jehovat,Hellarit,Mormonit,Advarit on paha eksytys ja heresia. Ne kieltää koko perisynnin. Ja monta muuta Raamatun totuutta.
- Anonyymi
Käärme on Perkele
Joh. 8:44
Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
Jenkkilahkot puolustaa käärmeen oppeja.- Anonyymi
Jenkkilahkot kieltää koko perisynnin. Niitä pitää välttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jenkkilahkot kieltää koko perisynnin. Niitä pitää välttää.
100 v. sitten ilmestyneet uskonlahkot ovat sitä ns. lustetta. Luste näyttää päältäpäin elinvoimaiselta ja rehevämmältä, kun perinteinen oikea kristinusko, hitaasti kasvanut, tuulet ja tuiskut nähnyt kristinusko. Siksi monet erehtyy ja menee lahkoon.
- Anonyymi
Ei syntiä pidä kieltää, vaan tunnustaa jos syyllistyy herjaamisen syntiin.
Toisten syntien vatkaaminen ei auta mitään. - Anonyymi
Vieläkö käärmeet osaavat puhua?
- Anonyymi
Käärme ja sen liittolaiset puhuu ihmisten kieltä. Tosin hieman sihisten ja suhisten, mutisten ja sekavia molisten.
Jes. 8:19
Ja kun he sanovat teille: "Kysykää vainaja-ja tietäjähengiltä, jotka supisevat ja mumisevat", niin eikö kansa kysyisi Jumalaltansa? Kuolleiltako elävien puolesta?
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
Saatana on ilmavallan hallitsija. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käärme ja sen liittolaiset puhuu ihmisten kieltä. Tosin hieman sihisten ja suhisten, mutisten ja sekavia molisten.
Jes. 8:19
Ja kun he sanovat teille: "Kysykää vainaja-ja tietäjähengiltä, jotka supisevat ja mumisevat", niin eikö kansa kysyisi Jumalaltansa? Kuolleiltako elävien puolesta?
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
Saatana on ilmavallan hallitsija.Paavalissa asusteli Saatanan enkeli, joka osasi kaikkia enkelien ja demonien kieliä.
2. Kor. 12:7
Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, SAATANAN ENKELIN kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalissa asusteli Saatanan enkeli, joka osasi kaikkia enkelien ja demonien kieliä.
2. Kor. 12:7
Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, SAATANAN ENKELIN kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.Pyhä Henki ja Saatanan enkeli ei ole yhtä aikaa samassa ihmisessä.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
- Anonyymi
Ei toisten syntien vatkaamisella pääse taivaaseen. Ei se ole pelastuksen tie, eikä sitä pidä kenenkään kulkea.
- Anonyymi
Jollet varoita toista synnistä, joudut siitä itse tilille.
- Anonyymi
Jumalan sana pysyy voimassa ikuisesti.
1. Moos. 3:19
Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."- Anonyymi
Ps. 115:17
Eivät kuolleet ylistä Herraa, ei kukaan hiljaisuuteen astuneista.
Saarn. 9:5
Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu.
- Anonyymi
Raamattu tuntee myös sukukirouksen.
1. Sam. 22:16
Mutta kuningas sanoi: "Sinun on kuolemalla kuoltava, Ahimelek, sinun ja koko sinun isäsi suvun".- Anonyymi
Jumala on myös koston Jumala, mikä usein unohtuu. Jumalalla on seitsemän erilaista pysyvää luonteenpiirrettä Raamatun mukaan. Jumala ei muutu.
4. Moos. 14:18
'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on myös koston Jumala, mikä usein unohtuu. Jumalalla on seitsemän erilaista pysyvää luonteenpiirrettä Raamatun mukaan. Jumala ei muutu.
4. Moos. 14:18
'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.Jeesuskin varoitti omasta isästään ja kehotti pelkäämään Jumalaa yli kaiken.
Luuk. 12:5
Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää. - Anonyymi
Kaikki kuolee kerran, ja lopullisesti.
Vain patologinen narsisti kuvittelee itselleen iankaikkista elämää muutoin kuin sukuratana jälkeläisissä.
- Anonyymi
Eli kyllä luontokappale oli viisas. Ei katsos velkaa jumalalle mistään.
- Anonyymi
Vuorisaarna on kuin peili ja linssi, joka paljastaa sydämemme todellisen tilan ja ohjaa meidät Jeesuksen luo — armon ja totuuden lähteelle.
Vuorisaarna – sydämen peili ja Kristuksen linssi - Vuorisaarna (Matt. 5–7) ei ole vain kokoelma sääntöjä tai eettisiä ohjeita — se on hengellinen peili, joka näyttää ihmiselle hänen sydämensä todellisen tilan. Se ei tyydy ulkonaiseen käytökseen, vaan tunkeutuu syvälle motiiveihin ja sisimpään:
"Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan." Matt. 5:8- Anonyymi
Jeesus on taivaassa, eikä edes käytä maan päällistä tavallisen miehen nimeä Jeesus/Joshua.
Koska Saatana teki identiteettivarkauden ja otti sen nimen käyttöönsä, eksytystarkoituksessa.
Mark. 13:6
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.
Ilm. 3:12
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, JA OMAN UUDEN NIMENI." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on taivaassa, eikä edes käytä maan päällistä tavallisen miehen nimeä Jeesus/Joshua.
Koska Saatana teki identiteettivarkauden ja otti sen nimen käyttöönsä, eksytystarkoituksessa.
Ilm. 3:12
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, JA OMAN UUDEN NIMENI."Siksi Jeesus pyysi rukoilemaan suoraan omaa Isäänsä, eikä itseään...Isä meidän, joka olet taivaissa...
- Anonyymi
Uskonlahkoissa ihmiseen pumpataan vierasta hurmoshenkeä sisälle ja uskotellaan, että nyt sinä otit sen Jeesuksen vastaan omaksi vapahtajaksesi.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.- Anonyymi
Kumpaa kirkastat Jeesusta vai Saatanaa?
- Anonyymi
<<Jeesus on taivaassa, eikä edes käytä maan päällistä tavallisen miehen nimeä Jeesus/Joshua.
Koska Saatana teki identiteettivarkauden ja otti sen nimen käyttöönsä, eksytystarkoituksessa.<<
Koittakaa jota tajuta tarkoitus ja substanssi ja eheä Pyhä taivaallinen yhteys!
1.Korinttolaiskirje: 4:20 Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa.- Anonyymi
Saulus Tarsolainen soluttautui seurakuntiin tekeytymällä pakanoiden apostoliksi, vaikka ei hän ollut Jeesuksen valitsema apostoli ollenkaan.
Paavalin voimat tuli todeksi kun hän murhasi Stefanoksen ja yritti peitellä tekojaan piilottelemalla ulkomailla väärällä nimellä kymmenisen vuottaa, ettei olisi tullut tuomituksi murhasta.
Paavali oli ensimmäinen Jesuiitta. Tarkoitus pyhittää keinot.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saulus Tarsolainen soluttautui seurakuntiin tekeytymällä pakanoiden apostoliksi, vaikka ei hän ollut Jeesuksen valitsema apostoli ollenkaan.
Paavalin voimat tuli todeksi kun hän murhasi Stefanoksen ja yritti peitellä tekojaan piilottelemalla ulkomailla väärällä nimellä kymmenisen vuottaa, ettei olisi tullut tuomituksi murhasta.
Paavali oli ensimmäinen Jesuiitta. Tarkoitus pyhittää keinot.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?Murhaa seuraa aina rangaistus, mikä kohtasi Paavalia Roomassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Murhaa seuraa aina rangaistus, mikä kohtasi Paavalia Roomassa.
Stefanoksen murha (mahdollisesti muitakin) antoi Saatanan enkelille oikeuden tappaa Paavali Roomassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Stefanoksen murha (mahdollisesti muitakin) antoi Saatanan enkelille oikeuden tappaa Paavali Roomassa.
Voimassa olleen Jumalan lain mukaan ihmisen surmaamisesta Saatanalle syntyy laillinen oikeus viedä ihmiseltä henki pois.
Jeesus ei kumonnut lakia, vaan noudatti sitä tarkasti, eikä pitänyt sitä edes vaikeana.
Matt. 11:30
Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt."
[1. Joh. 5:3]
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voimassa olleen Jumalan lain mukaan ihmisen surmaamisesta Saatanalle syntyy laillinen oikeus viedä ihmiseltä henki pois.
Jeesus ei kumonnut lakia, vaan noudatti sitä tarkasti, eikä pitänyt sitä edes vaikeana.
Matt. 11:30
Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt."
[1. Joh. 5:3]
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.Yleisin valhe on väittää, että Jumalan lait on kumottu, eikä niitä tarvi noudattaa.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
- Anonyymi
Jumalan lait ovat Israelissa voimassa kun sapattina voidaan tehdä kansanmurha. Muutoinkin voidaan tappaa kun vain selitellään päälle. Laki ei ole pidäke millekkään.
Vain Hengessä vaeltava voi pyhittyä.- Anonyymi
Pelkistä hengisä puhuminen autuuden kehtona on petollista eksytystä. Niitä henkiä on miljoonia erilaisia. Ei se tee pahasta hengestä pyhää henkeä, vaikka se Henki sana kirjoitetaan isolla alkukirjaimella.
1. Joh. 4:1
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. - Anonyymi
Adventismin perustaja Ellen G.White kielsi koko Jeesuksen ristinsovituksen ja kielsi viemästä haudalleen mitään ristinmerkkiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkistä hengisä puhuminen autuuden kehtona on petollista eksytystä. Niitä henkiä on miljoonia erilaisia. Ei se tee pahasta hengestä pyhää henkeä, vaikka se Henki sana kirjoitetaan isolla alkukirjaimella.
1. Joh. 4:1
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.Perinteinen kristinusko, Jumalanpalvelus, sakramentit ja virsien veisaaminen ei enää kelpaa nykyajan ihmiselle. Pitää saada kovempaa kamaa, kokemuksia ja pää sekaisin.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
Pelkästään Suomessa on yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä ry:tä, uskonlahkoja, eriseuroja ja uskonkultteja.
- Anonyymi
Herjaajien oppia seurataan.
Ei tosin kannattaisi.- Anonyymi
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.Saatana on ilmavallan hallitsija, tuuleen puhujan ystävä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatana on ilmavallan hallitsija, tuuleen puhujan ystävä.
Minkä hallitsija Netanjahu on? Mistä saa voimansa tappaa?
Oletko puolesta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko puolesta?Netanjahu on tämän ajan profeetta Elisa.
1. Kun. 19:17
Jos joku pääsee pakoon Hasaelin miekkaa, hänet tappaa Jehu, ja jos joku pääsee Jehun miekkaa pakoon, hänet tappaa Elisa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Netanjahu on tämän ajan profeetta Elisa.
Jos joku pääsee pakoon Hasaelin miekkaa, hänet tappaa Jehu, ja jos joku pääsee Jehun miekkaa pakoon, hänet tappaa Elisa.Jes. 14:22
Minä nousen heitä vastaan, sanoo Herra Sebaot, ja hävitän Baabelilta nimen ja jäännöksen, suvun ja jälkeläiset, sanoo Herra. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko puolesta?Etkö edes sitä tiedä, että Israel on Jumalan valittu kansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö edes sitä tiedä, että Israel on Jumalan valittu kansa.
Room. 11:26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
- Anonyymi
Raamattu varoittaa käännyttämällä aikaasaadusta, kuulosta tulevasta päänuskosta eli mielentilaan vaikuttamalla aikaansaadusta uskosta. Kreikaksi "metanoia", psykologinen uskon tila.
- Anonyymi
Room. 10:20
Jesaja sanoo vielä rohkeammin: -- Ne, jotka eivät minua etsineet, ovat minut löytäneet, olen ilmaissut itseni niille, jotka eivät minua kysyneet.
- Anonyymi
Kuinka Netanjahu kirkastaa Jeesusta, Jeesus on Israelin Kuningas Ihmisen Poika?
Kaikkeuden Herra Rauhan Ruhtinas.- Anonyymi
Jumala käyttää erilaisia keinoja sanansa toteuttamiseen. Ei aina ole pelkästä Jeesuksesta kysymys.
Jos joku pääsee pakoon Hasaelin miekkaa, hänet tappaa Jehu, ja jos joku pääsee Jehun miekkaa pakoon, hänet tappaa Elisa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala käyttää erilaisia keinoja sanansa toteuttamiseen. Ei aina ole pelkästä Jeesuksesta kysymys.
Jos joku pääsee pakoon Hasaelin miekkaa, hänet tappaa Jehu, ja jos joku pääsee Jehun miekkaa pakoon, hänet tappaa Elisa.Jeesus-nimestä on tehty pelkkä mantra ja hokema.
Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.
- Anonyymi
Käärmekin on siis älykkäämpi kuin uskovainen. Kun vain osaisi puhua niin sanoisi että " halavatun kahelit!"
- Anonyymi
<<Etkö edes sitä tiedä, että Israel on Jumalan valittu kansa.<<
Tämä tarkoittaa Israelin Pyhiä joilla on Jeesus. Ei lihallisia joilla sydämen ympärileikkaus, vaan ne on aitoja Hengen juutalaisia, joilla Jumalan siunaus Jeesuksen veren kautta.- Anonyymi
2. Joh. 7
Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.
Jeesushan oli ihan tavallinen ihminen, Joosefin poika, jonka Jumala otti nimiinsä vasta kasteessa Jordanilla synnyttämällä Jeesuksen omaksi pojakseen ja tunnusti isyytensä.
Hepr. 1:5
Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani. - Anonyymi
Isaelilaiset ovat Jumalan ikuisessa liitossa. Pojat ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä ja tytöistä uhrattiin kaksi kyyhkysenpoikasta syntiuhriksi.
Liitto on ikuinen liitto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isaelilaiset ovat Jumalan ikuisessa liitossa. Pojat ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä ja tytöistä uhrattiin kaksi kyyhkysenpoikasta syntiuhriksi.
Liitto on ikuinen liitto.11 Leikkauttakaa pois esinahkanne. Tämä on merkkinä liitosta, joka on meidän välillämme, minun ja teidän.
12 Kahdeksantena päivänä syntymästä ympärileikattakoon jokainen poikalapsi sukupolvesta toiseen. Ympärileikattakoon kaikki talossasi syntyneet orjat samoin kuin heimoosi kuulumattomat orjat, jotka itsellesi ostat,
13 siis jokainen talossasi syntynyt tai rahalla ostamasi orja. Näin te kannatte ruumiissanne merkkiä siitä, että MINUN TEKEMÄNI LIITTO ON IKUINEN. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
11 Leikkauttakaa pois esinahkanne. Tämä on merkkinä liitosta, joka on meidän välillämme, minun ja teidän.
12 Kahdeksantena päivänä syntymästä ympärileikattakoon jokainen poikalapsi sukupolvesta toiseen. Ympärileikattakoon kaikki talossasi syntyneet orjat samoin kuin heimoosi kuulumattomat orjat, jotka itsellesi ostat,
13 siis jokainen talossasi syntynyt tai rahalla ostamasi orja. Näin te kannatte ruumiissanne merkkiä siitä, että MINUN TEKEMÄNI LIITTO ON IKUINEN.Paavali oli murhamies ja yritti valheillaan kumota Jumalan ikuiset totuudet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liitto on ikuinen liitto.Israel on Jumalan silmäteräkansa. Se saa erikoiskohtelun, mikä ärsyttää muita kansoja.
Aam. 9:8
Katso, Herran, Herran silmät näkevät syntisen valtakunnan, niin että minä sen juuri maan päältä peräti kadotan; vaikka en minä kuitenkaan Jakobin huonetta ratki kadota, sanoo Herra.
- Anonyymi
Uusi liitto on armon liitto – kristitty on ansion vastakohta
Uusi liitto, jonka Jeesus solmi kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan, perustuu armoon, ei ihmisen ansioon.
Siinä missä Vanha liitto (Mooseksen laki) vaati tekoja, sääntöjen noudattamista ja uhreja syntien sovitukseksi, Uusi liitto perustuu Jeesuksen täytettyyn työhön. Se on liitto armon, uskon ja rakkauden kautta, ei ansaitsemisen tai suorittamisen kautta.
"Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka vuodatetaan teidän puolestanne."
– Luuk. 22:20
"Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta – ette itsenne kautta, se on Jumalan lahja – ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi."
– Ef. 2:8–9
🤝 Kristitty elää vastaanottaen, ei ansaiten
Kristityn koko elämä on Jumalan lahjaa.
Usko ei ole suoritus, vaan vastaanottamista.
Kristillinen nöyryys tarkoittaa sitä, että ihminen ei perusta arvoaan itseensä, vaan siihen, että Jumala rakastaa häntä Kristuksessa.
"Minun armossani on sinulle kyllin, sillä voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa."
– 2. Kor. 12:9
🕊️ Armon vaikutus elämässä
Armo ei vapauta meitä vastuusta, vaan vapauttaa meidät palvelemaan rakkaudessa. Kristitty ei tee hyviä tekoja pelastuakseen, vaan koska hän on pelastettu.
"Me rakastamme, koska hän on ensin rakastanut meitä."
– 1. Joh. 4:19
✅ Yhteenveto:
Uusi liitto = armo, ei ansio
Kristitty elää uskon kautta, ei tekojen kautta
Pelastus on Jumalan lahja, ei ihmisen saavutus
Armo synnyttää rakkautta, nöyryyttä ja palvelua- Anonyymi
Paavali oli murhamies ja hänellä oli henkilökohtainen intressi hävittää tekojen merkitys tuomion perusteena puhumalla pelkästä armosta, hengestä ja muusta abstraktista asiasta.
Paavali käytti valhetta tehokeinona omien harhaoppiensa levittämisessä.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
- Anonyymi
Jumala heitti Paavalin Saatanan kuritettavaksi ja lopulta Roomassa tapettavaksi.
- Anonyymi
Eksyttäjät uskoo juutalaisia mutta vihaa Jeesusta, se on narsismia jota saatana rakastaa, se on antikristus. Ne saa tehdä mitä vaan mitä hirveyksiä voi tehdä.
Evidenssiä löytyy!- Anonyymi
Jeesus oli Juutalainen perimältään ja uskoltaan, eikä vaihtanut sitä mihinkään hillumiseen, ei ollut mikään lahkoissa kaatuileva ja sekavia moliseva helluntailainen.
- Anonyymi
Pirullinen eksytys väittää Jumalan lait hävitetyksi ja siksi niitä ei tarvi enää noudattaa.
Ja nyt vaan eleillään pelkkien henkien pillin mukaan vapaasti kuin Ellun kanat.
Raamattu varoittaa lait kumoavista ns. vapaista suunnista, niihin henkiin eksymästä ja itsesä sitomisesta.
2. Piet. 2:19
He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.
Matt. 5:18
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. - Anonyymi
<<Jeesus oli Juutalainen perimältään ja uskoltaan, eikä vaihtanut sitä mihinkään hillumiseen, ei ollut mikään lahkoissa kaatuileva ja sekavia moliseva helluntailainen.<<
Jeesus tuli taivaasta juutalaisten keskelle Mutta ne eivät ottaneet häntä vastaan pelastus tulee juutalaisten keskeltä: Jeesuksesta.
Muuta pelastusta ei ole.
Väärän evankeliumin julistajat on kirottuja sielun murhaajia. Kirjoitettu on Pyhässä sanassa.- Anonyymi
Pysytään vaan totuudessa
Jeesus tuli ihmisen, nuoren naisen kohdusta tähän maailmaan. Ei mistään suoraan taivaasta.
Hepr. 2:14
Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen. Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta, Saatanalta, [1. Kor. 15:45; Gal. 4:4,5; 2. Tim. 1:10]
1. Joh. 4:2
Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. [1. Kor. 12:3; 1. Joh. 5:1]
2. Joh. 7
Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä. [1. Joh. 2:18, 4:1] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pysytään vaan totuudessa
Jeesus tuli ihmisen, nuoren naisen kohdusta tähän maailmaan. Ei mistään suoraan taivaasta.
Hepr. 2:14
Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen. Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta, Saatanalta, [1. Kor. 15:45; Gal. 4:4,5; 2. Tim. 1:10]
1. Joh. 4:2
Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. [1. Kor. 12:3; 1. Joh. 5:1]
2. Joh. 7
Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä. [1. Joh. 2:18, 4:1]"eihän hän voi mennä takaisin ätinsä kohtuun ja syntyä uudestaan" , siksi ihminen Jeesus piti kastaa Jordanilla, että hän syntyi Jumalan pojaksi kasteen vedestä ja Jumalan Hengestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"eihän hän voi mennä takaisin ätinsä kohtuun ja syntyä uudestaan" , siksi ihminen Jeesus piti kastaa Jordanilla, että hän syntyi Jumalan pojaksi kasteen vedestä ja Jumalan Hengestä.
Jordanilla kasteessa Jeesuksesta luotiin Jumalan Poika.
Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jordanilla kasteessa Jeesuksesta luotiin Jumalan Poika.
Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.Jeesus oli ihminen, ei Jumala.
Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus oli ihminen, ei Jumala.
Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.Jeesus oli tavallinen ihminen, duunari, joka kävi kavereineen pubissa ryypyllä.
Matt. 11:19
Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus oli tavallinen ihminen, duunari, joka kävi kavereineen pubissa ryypyllä.
Matt. 11:19
Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.Luuk. 19:7
Ja kuin he sen näkivät, napisivat he kaikki, että hän meni sisälle syntisen miehen tykö olemaan. - Anonyymi
Suurin osa Juutalaisia ottivat Jeesuksen hyvin vastaan. Lahkot oli poikkeus (fariseukset ja saddukeukset, kyykäärmeitten sikiöitä, jotka kielsivät perisynnin)
Jeesuksen valitsemat 12 oikeata apostolia olivat Juutalaisia.
Kaikki helluntaina 3000 kristityksi kastettua oli Juutalaisia.
- Anonyymi
Gal: 5:17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
5:18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
5:19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
5:20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
5:21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Näihin ei ole maallista lakia, mutta Jumalan laki on! Kuinka täytät?- Anonyymi
Paavali keksi tuon hienon lihateorian, mutta ei se liha mitään ajattele. Kyllä synneistä on itse otettava vastuu.
Paavali yritti vierittää omista synneistään vastuun epämääräisille lihoille ja vanhoille aatameille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali keksi tuon hienon lihateorian, mutta ei se liha mitään ajattele. Kyllä synneistä on itse otettava vastuu.
Paavali yritti vierittää omista synneistään vastuun epämääräisille lihoille ja vanhoille aatameille.Paavali: En minä tappanut sitä Stefanusta, vaan liha sen teki. Ei minua siitä voi syyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali: En minä tappanut sitä Stefanusta, vaan liha sen teki. Ei minua siitä voi syyttää.
Murhamiehet eivät pääse taivaaseen. Paavali yritti keksiä kaikenlaisia sivuraiteita taivaaseen.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa. - Anonyymi
Lain alle juotuminen ei tarkoita lain mukaan elämistä, vaan lain säätämän rangaistuksen alle joutumista.
Lain rikkominen on synti ja siitä seuraa aina rangaistus.
- Anonyymi
Sanassa kirjoitetaan niistä, jotka vääntävät kieroon Paavalin kirjoituksia.
Niistä varoitetaan.- Anonyymi
Paavalin puheet herätti jo silloin epäilyksiä viisaitten Juutalaisten keskuudessa, jotka tunsivat hyvin kirjoitukset, VT:n kirjoitukset.
Ap. t. 17:11
Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin puheet herätti jo silloin epäilyksiä viisaitten Juutalaisten keskuudessa, jotka tunsivat hyvin kirjoitukset, VT:n kirjoitukset.
Ap. t. 17:11
Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa.Näin se on. Ei se sanan vastaanottaminen tarkoita mitään uskoontuloa, vaan kaikkien väitteiden ja opetuksien ja henkien perinpohjaista tutkimusta ja vertaamista Raamatun ikuisiin opetuksiin, Jeesuksen puheisiin ja hänen kanssaan kulkeneiden 12 Karitsan apostolin opetuksiin ja VT:n ikuisiin totuuksiin.
- Anonyymi
Ilm. 22:15
Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät. - Anonyymi
<<Paavalin puheet herätti jo silloin epäilyksiä viisaitten Juutalaisten keskuudessa, jotka tunsivat hyvin kirjoitukset, VT:n kirjoitukset.<<<
1 Kor: 1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
1:19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
1:20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
1:21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
1:22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
1:23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
1:24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja: Kerro lisää?- Anonyymi
Paavali yritti hämätä ihmisiä väittämällä totuutta hullutukseksi.
Hullutukset eivät ketään pelasta.
Sananl. 1:22
"Kuinka kauan te tyhmät hellitte tyhmyyttänne, pitkäänkö, kerskujat, kerskutte, hullut vihaatte tietoa?
Jer. 29:26
'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.
- Anonyymi
Jeesus varoitti oikeita apostoleita hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä damaskontien henkijeesuksista ja Paavalin kaltaisista eksyttäjistä, jotka ovat heti Juutalaisten eli valittujen uskon kimpussa.
Matt.24:24 " Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."- Anonyymi
- Anonyymi
Paavali ei kaihtanut valehtelemista, eikä pitänyt sitä edes syntinä, kun tarkoitus oli hänen mielestään hyvä.
Tarkoitus pyhittää keinot.
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Svenska Bibeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen..min lögnaktighet.., eikä ihminen sille mitään mahda.
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare? - Anonyymi
Ei Jeesus hengaile henkiolentona murhamieskoplan kanssa jossain Syyrian ja Arabian erämaissa.
Jeesus tulee vasta ajastaan takaisin näkyvässä hahmossa, kuten enkelit sen ilmoittivat:
Ap. t. 1:11
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän. - Anonyymi
Vahtelevista nettihörhöistä pitäisi varoittaa.
- Anonyymi
Saulus Tarsolainen, murhamies tiesi, että on epäluotettava tyyppi ja siksi piilotteli ulkomailla väärällä nimellä ensin Arabiassa kolmisen vuotta ja sitten Syyriassa, yhteensä kymmenisen vuotta.
- Anonyymi
Etkö ymmärrä: Jeesus opetti Paavalia. Paavali on Jeesuksen voiman käsivarsi!
Pilalle leikatut on niin ylpeitä ettei ymmärrä, ne on jo jäänyt junasta: ylimielinen rasisti henki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pilalle leikatut on niin ylpeitä ettei ymmärrä, ne on jo jäänyt junasta: ylimielinen rasisti henki.Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa eikä kuullut Jeesuksen opetuksia eikä tuntenut Jeesuksen ääntä, joten oli helppo tapaus eksytettäväksi damaskontien valejeesuksille, joista Jeesus varoitti.
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pilalle leikatut on niin ylpeitä ettei ymmärrä, ne on jo jäänyt junasta: ylimielinen rasisti henki.Jeesus oli ympärileikattu 8 pv. ikäisenä vauvana. Älä pilkkaa Jeesusta pilalle leikatuksi.
- Anonyymi
Paavali meni valittujen eli Juutalaisten eksyttämisessä niin pitkälle, että tekeytyi nasiiriksi. Johannes Kastaja oli viimeinen oikea nasiiri, samoin Simpson.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24] - Anonyymi
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
Jeesus on taivaassa ja istuu Isän Jumalan oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan niin eläviä kuin kuolleita.
Joh.3: 13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
Jeesus tulee takaisin vasta ajastaan samassa hahmossa kuin taivaaseen nousi.
Ap. t. 1:11
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän." - Anonyymi
Oikeat Karitsan apostolit, joille Jeesus opetti kaiken mahdollisen, he elivät Jeesuksen kanssa ja näkivät ja kuulivat Jeesuksen opetukset, ihmeteot, ristiinanulitsemisen, kuoleman, hautaamisen ja ylösnousemuksen. He olivat audenttisia todistajia ja oikeita Karitsan apostoleita.
Paavali ei kuulu tähän oikeiden todistajien joukkoon.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
Mitä siihen opetukseen on jälkikäteen lisätty, se on pahasta. - Anonyymi
Naiset ovat nykyisin kiinnostuneita kaikesta yliluonnollisesta, siksi lahkot pystyy heitä helposti eksyttämään. (Hellarit,Jehovat,Mormonit,Advarit)
- Anonyymi
Paavali alisti naisia, siksi monet miehet pitävät Paavalia idolinaan.
"Rakas Paavali....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1447236- 604207
Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233852Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1383800Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko253135Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.413065Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383058- 482703
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422670- 492424