Suomi tarvitsee kommunistisen vallankumouksen

Anonyymi-ap

Kaikki tietää, että nykyään työpaikan saaminen ja siten yhteiskuntaan osallistumisen mahdollisuus riippuu yksistään siitä, että tuntee oikeat ihmiset ja syntyy oikeanlaiseen perheeseen. Vaikka olisi kuinka motivoitunut, lahjakas, vaatimaton ja toimelias, niin työpaikat menee aina suhteiden kautta porvarin perheenjäsenille tai tutuille, vaikka he olisivat millaisia tyhjäntoimittajia.

Ongelman ydin on juurikin tuossa: Minkä takia yksityisten ihmisten pitäisi saada omistaa mitään yrityksiä ja tuotannontekijöitä? Miksi pelkkää henkilökohtaista voittoa ja nepotismia tavoittelevien omistavan luokan edustajien pitäisi olla niitä, joilla on valta mielivaltaisesti määrittää, kuka saa tienata elannon ja olla osallisena yhteiskunnassa? Millä edes voidaan perustella sellaisen järjestelmän olemassaolo, jossa tuollaisilla porvareilla on niin kohtuutonta valtaa yhteiskunnasta ja ihmisten tulevaisuudesta, vaikka sitä valtaa ei heille ole kukaan äänestämällä antanut?

Koko kapitalistinen järjestelmä perustuu pelkälle korruptiolle ja nepotismille. Mikäli kaikki yritykset ja tuotannontekijät olisivat yhteisessä ja yhteiskunnallisessa omistuksessa, yhteiskunnallisen vallan ollessa hajautettua, tuollaista korruptiota ja nepotismia ei esiintyisi.

15

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Usein ajatellaan, että porvarit ovat muka vain lahjakkaampia ja parempia kuin muut. Että jos ei ole supermenestyjä, niin se johtuu muka vain omista valinnoista. Tuo on sosiaalidarwinistista hölynpölyä ja pseudotiedettä, jolla porvarit yrittävät oikeuttaa epäoikeudenmukaisen järjestelmänsä olemassaolon. Todellisuudessa suurin osa rikkaista on syntynyt vain oikeanlaiseen perheeseen, eikä ole koskaan nähnyt minkään eteen vaivaa yhtään, puhumattakaan minkäänlaisen lahjakkuuden osoittamisesta. Jos kaikki aloittaisivat elämänsä oikeasti samalta viivalta ilman minkäänlaista taustaa, niin suurin osa nykyisistä porvareista olisi keppikerjäläisiä.

Tavallisten ihmisten ahdinko johtuu kapitalistisen järjestelmän sisäisistä ja täysin keinotekoisista valtarakenteista, eikä omista valinnoista. Monet ihmiset ovat alkaneet tajuamaan tämän faktan, kun kaikki on tehty periaatteessa oikein hyviä koulutuksia ja työnhakuja myöten, eikä oma asema parane yhtään.

Kapitalistien mekkana pidetyn Yhdysvaltojen kulta-ajan katsotaan olevan 1950-luku. Tämä oli yksinomaan työväenluokan työtaistelujen ja vahvojen ammattiliittojen ansiota. Juuri tuohon aikaan liitot olivat Yhdysvalloissa vahvimmillaan. Katsokaa tilastoista, kuinka merkittävä osa työläisistä niihin kuului tuolloin.

Sekin on hölynpölyä, että porvarit muka noudattavat kysynnän ja tarjonnan lakia. Aina kun tuon mukaan työn hinnan pitäisi nousta, porvarit tekevät kaikkensa estääkseen sen. Vähänkään perillä olevat tietävät, että porvarit kannattavat sosialismia rikkaille ja kapitalismia köyhille.

Sitten ajatellaan, että kapitalismi johtaa innovaatioihin. Ei johda, ei ainakaan hyödyllisiin sellaisiin. Suurin osa merkittävistä innovaatioista on syntynyt julkisesti tuetuilla varoilla ja projekteilla. Kapitalistiset innovaatiot taas ovat lähinnä sellaisia, että miten laittaa työntekijät mahdollisimman ahtaalle samalla kun saadaan mahdollisimman suurta henkilökohtaista tuottoa. Kapitalismi lähtökohtaisesti kannustaa ainoastaan tuollaisiin 'innovaatioihin.'

Sekin on yleinen harhaluulo, että kapitalismi olisi tehokkain järjestelmä. Kuvitelkaa kuinka paljon lahjakkuutta ja potentiaalia kapitalistinen järjestelmä haaskaa, kun yritteliäiden ihmisten sijasta työpaikat menee tyhjäntoimittajille vain sen takia, että ovat perheenjäseniä tai jotain tuttuja. Sitten työhön kykenevät ihmiset joutuvat haaskaamaan potentiaaliaan työttöminä, kun yhteiskuntaan osallistuminen työn kautta on heiltä evätty. Kaiken lisäksi kapitalismi pyrkii ainoastaan halvimpaan ratkaisuun, joka tuottaa suurinta voittoa porvareille, eikä järkevimpään tai tehokkaimpaan ratkaisuun.

Muistakaa, että omistava luokka eli porvariluokka ei koskaan luovu valta-asemastaan vapaaehtoisesti ja rauhanomaisesti.

• Anonyymi
        UUSI

Suurin syy sille miksi jotkut eivät menesty ja jotkut menestyvät - eli miksi jotkut ovat hyvin toimeentulevia ja jotkut jäävät köyhiksi - on yksinkertaisesti tiedon puute.

• Anonyymi
        UUSI

"Kapitalistien mekkana pidetyn Yhdysvaltojen kulta-ajan katsotaan olevan 1950-luku. Tämä oli yksinomaan työväenluokan työtaistelujen ja vahvojen ammattiliittojen ansiota. Juuri tuohon aikaan liitot olivat Yhdysvalloissa vahvimmillaan. Katsokaa tilastoista, kuinka merkittävä osa työläisistä niihin kuului tuolloin."

Puhut itsesi pussiin.

Miten pahassa kapitalismin mekassa vieläpä sen "kulta- aikaan" voi samaan aikaan olla vahvat ammattiliitot ja työväellä mahdollisuus ajaa noin hyvin ja tehokkaasti omaa etuaan kuin tuossa itse juuri kuvasit? Jos kapitalismin mekka on työväenluokalle tuhoksi ei työväenluokalla pitäisi olla mitään vaikutusvaltaa omiin asioihinsa sellaisessa järjestelmässä.

• Anonyymi
        UUSI

Kapitalismi on se järjestelmä jonka perusperiaatteen mukaan kaikilla pitää olla mahdollisuus omistamiseen. Sun maailmassa on aina se luokka olemassa joka ei omista mitään. Näin ei tarvitse olla.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kapitalismi

"Kaiken lisäksi kapitalismi pyrkii ainoastaan halvimpaan ratkaisuun, joka tuottaa suurinta voittoa porvareille, eikä järkevimpään tai tehokkaimpaan ratkaisuun."

Sun ongelma on että uskot vastauksen ihmisyyden moraalisiin ongelmiin löytyvän jostakin ihmisen ulkopuolisesta järjestelmästä.

Voit sanoa saman kommunismista. Kommunismi pyrkii ainoastaan halvimpaan ratkaisuun, joka tuottaa suurinta voittoa valtiolle (valtiota edustaville henkilöille).

Mikään järjestelmä ei ole onnistunut poistamaan ihmisen kykyä toimia järjestelmän sisällä moraalisesti väärin. Kaikki järjestelmät mahdollistavat toisten ihmisten riistoon perustuvan itsekkyyden. Kapitalismissa tavoite on kuitenkin se lähtökohtainen periaate, että kaikille ihmisille on suotava mahdollisuus omistamiseen - eli mahdollisuus hyötyä itse omasta työstään. Se tarkoittaa myös sitä työväenluokkaista ihmistä.

Periaate ei tietenkään poista sitä realiteettia että ihmiset joka tapauksessa aina toimivat oman moraalikäsityksensä mukaan. Ja toisten moraali kestää mitä vain. Kapitalismin periaatteita voi toteuttaa myös moraalisesti oikein. Kun niin ei tapahdu, siitä seuraa yleensä vastareaktioita ja aktivismia. Fair trade- liike hyvänä esimerkkinä.

https://www.fairtrade.net/en/why-fairtrade/what-we-do/what-is-fairtrade.html

Täydellisiä järjestelmiä ei ole olemassakaan. Siis sellaisia jotka olisivat löytäneet ratkaisun sellaisiin ihmisyyden ongelmiin kuin itsekkyys, riisto, ahneus ja hyväksikäyttö. It's a human condition.

• Anonyymi
      UUSI

Olen kommunisti eikä ole työtä kun porvari riistää. Pohjoiskoreassa ei porvari riistä ja kaikilla on töitä!

• Anonyymi
        UUSI

• Anonyymi
        UUSI

Kommunismissa työttömät laitetaan kuntouttavaan työtoimintaan
        tällöin työttömyys vähenee, koske käytännössä työtönkin tekee töitä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Porvari yritti laittaa minua kuntouttavaan työtoimintaan. En mennyt! Sanoin että odotan vallankumousta niin saan kolhoosilta töitä!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Gulageissa kuntoudutaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Porvari yritti laittaa minua kuntouttavaan työtoimintaan. En mennyt! Sanoin että odotan vallankumousta niin saan kolhoosilta töitä!

Töitä ei saada.

Töitä tehdään.

• Anonyymi
      UUSI

Kommunistisen järjestelmän suhde kansalaisiin on kiteytettynä samanlainen kuin munchausen by proxy- syndroomaa potevan "huolehtivan emon" suhde lapseensa.

Kyse on riisto- ja hyväksikäyttösuhteesta jonka emo luo tarkoituksella käyttäen vanhemman valtaansa väärin. Munchausen- emo käyttää hyväkseen lapsen luontaista riippuvuutta ja lojaliteettia vanhempiaan kohtaan ja pyrkii tekemään siitä pysyvän orjasuhteen itseensä koko elämän ajaksi. Tavoite on rakentaa lapsen ja vanhemman välille koko elämän kestävä orjasuhde josta vanhempi itse/valtio hyötyy.

Lapsi, eli kansalaiset ovat tässä kuviossa ainoastaan emon/ valtion tarpeita täyttäviä hyödykkeitä.

Emo, eli valtio, esiintyy uhrautuvana hyväntekijänä, liikuttavan hyvää huolta lapsistaan pitävänä emona, vaikka tosiasiassa se on itse hyväksikäyttäjä ja "autettava" lapsi on hyväksikäytön kohteena. Se luo itsekkäiden motiivinesa vuoksi oma etu edellä keinotekoisen riippuvuussuhteen lapsukaisilleen/kansalaisille itseensä, eli valtioon.

Se estää lapsia kasvamasta itsenäisiksi aikuisiksi koska infantiilin tasolle jäänyt lapsi/kansalainen on emon/valtion käytettävissä sen itsekkäitä tarpeita tyydyttämään. Se aktiivisesti estää yksilöiden individualisointikehityksen ja tekee heistä vain osan kollektiivia. Se tavoittelee yhteiskuntaa joka koostuu emosta riippuvaisen infantiilin tasolle jääneistä ulkoa ohjailtavista orjista jotka eivät hahmota itseään yksilöinä lainkaan ja luulevat olevansa koko elämänsä kiitollisuudenvelkaa uhrautuvalle hyväntekijä- emolleen.

Pohjois- Korea on kommunistinen diktatuuri, mutta se valehtelee olevansa "demokraattinen kansantasavalta" koska se haluaa luulotella kansalaisilleen että kansalaisilla on muka valta. Samalla tavalla munchausenin syndroomaa poteva emakko kääntää hyväksikäyttökuvion päälaelleen. Emo luulottelee olevansa itse ongelmaisen lapsensa tarpeita täyttävä uhrautuva hyväntekijä, joka pitää huolta lapsestaan joka ei kykene itsenäiseen elämään (koska emo itse on varmistanut ettei lapsi kykene itsenäiseen elämään).

Tätä sinä haluat Suomeenkin. Näin hyvin kommunismi pitää huolen lapsistaan.

https://m.youtube.com/watch?v=ZGJm4bjRaaE&pp=ygULeWVvbm1pIHBhcms=

https://m.youtube.com/watch?v=K5T_O-L5Mis&pp=ygUUQ2hpZHJlbiBvZiBsZW5pbmdyYWQ=

• Anonyymi
      UUSI

Minulla ei ole mitään henkistä sisäistä tarvetta "osallistua yhteiskuntaan". Ainoa mitä tarvitsen on raha jonka avulla pystyn rakentamaan itselleni mieluisan elämän. Kun teen töitä se olen minä itse jonka pitää hyötyä tekemästäni työstä.

Yhteiskuntajärjestelmä pitää rakentaa sellaiseksi että tyhmempikin pystyy helposti kannattelemaan itse itseään ja elämään autonomista elämää yksilönä.

Koko kommunistinen järjestelmä perustuu pelkälle korruptiolle ja nepotismille.

• Anonyymi
      UUSI

KAPITALISMISSA IHMINEN RIISTÄÄ IHMISTÄ! KOMMUNISMISSA SE ON TOISTE PÄIN! SIKSI OLEN KOMMUNISTI!! SKP!!

• Anonyymi
        UUSI

Kommunismissa ihminen riistää ihmistä. Kapitalismissa se on toistepäin.

Ihmiskunnalla on hyvin pullat uunissa kun meillä on vain nämä kaksi taivaasta tipahtanutta ulkoa annettua vaihtoehtoa joista valita.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kommunismissa ihminen riistää ihmistä. Kapitalismissa se on toistepäin.

Ihmiskunnalla on hyvin pullat uunissa kun meillä on vain nämä kaksi taivaasta tipahtanutta ulkoa annettua vaihtoehtoa joista valita.

Taiat olla porvari ja lahtari!!!! Kommunismi VOITTOON!SKP JA KTP!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      174
      10772
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      78
      5455
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5032
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      4192
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      3992
    6. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      36
      3863
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3668
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3343
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      47
      3299
    10. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      75
      3213
    Aihe