Patterivatkain mahdoton sammuttaa, roihuaa veteen upotettunakin

Anonyymi-ap

Patteripetterit valehtelivat, että patterivatkaimien tulipalot ovat äärimmäisen harvinaisia. Suurella innolla on levitetty "tilastoa", jonka mukaan vatkamille sattuisi vain 25 tulipaloa per 100 000 autoa, kun polttomoottoriautoille sattuisi 3000 tulipaloa/100 000 autoa.

No, tämä "tilasto on puhdasta satua". Joku vaan keksi kivan tuntuisen väitteen aikoja sitten, kun vatkaimet olivat yhtä yleisiä kuin kanan hampaat. Ja tästä hatusta vedetystä lukuarvosta tulikin faktaa, kun tarpeeksi moni meni retkuun ja samaa väitettä toistetaan joka tuutista - jopa suomalainen lehdistö on sortunut tähän. Vaikka nyt olisi oikeaa dataakin tarjolla... ja hienosti näkyy vatkaimet roihahtelevat ympäri maailmaa, vaikka niitä onkin vain pari % liikenteessä olevista autoista.

Tässä vatkaimien tulipaloihin perhtyneen palomiehen näkemys asiasta
https://www.youtube.com/watch?v=eZtoihp64Oo&t=10s

Ja tottakai vatkaimia roihahtelee soihtuna ympäri maailmaa.
https://www.youtube.com/watch?v=tDbuNAdQaj0
https://www.youtube.com/watch?v=F7uGt521hZg
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011326651.html

No, tottahan toki patteripetterit valehtelevat, että patterivatkain on yhtä helppo sammuttaa kuin polttomoottoriauto.

Vaan vatkaimen tulipalo kun ei happea tarvitse, vatkain roihuaa iloisesti jopa veden alla! Sammuttaminen on useamman päivän mittainen projekti.

Tesla BURNS underwater in Submarine Mode
https://www.youtube.com/watch?v=cUVZR7OIelk&t=58s

13

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Koskaan ei ole yksikään monista litium akkuisista perheen läppäreist, kännyköistä, työkaluista ym. laittista palanut eikä myöskään kenelläkään kaverilla tai tuttavalla.

Kuinkas moni läppäri on palanut akusta johtuen?

• Anonyymi

Vastaako valmistaja tuhoutuneesta omaisuudesta, palon sattuessa.

• Anonyymi

Vakuutukset on sitä varten.

• Anonyymi

Pidin ensin polttishönön vuodatusta täytenä huuhaan, mutta katsoin ne videot ja siinä jutussa oli toden totta perää(kin). Siinä oli esimerkkejä siitä miten ajoakku syttyy, kun sen tiivistys pettää kun se ajetaan upoksiin VALTAMEREN noin 4% suolaveteen, joka on johtavaa. Muuten oli kyllä aika tumpeloita Mitsu hybridi lähti omia aikojaaan ilman kuskia, hyvä ettei jäänyt itse alle, luiskaan ja upposi. Kuolleeseen mereen ei kannata 25% sähkö- kuin muutakaan autoa ajaa. Kaarinan tapaus kun hybridillä mieshenkilö ajoi laiturilta mereen ja menehtyi pidettiin sitä autoa viikko veden alla, että akku tyhjenee ei syttynyt. Tähänkin yksi polttisvajakki kommentoi "menikö sähkärikuskilla hanikat sekaisin". Ei kannata ajaa polttisautollakaan mihinkään vesistöön.

• Anonyymi

Näinhän se on, kun oikein alkaa pelottaa niin sitten näkee niitä kauhukuvia joka paikassa.
        Varmasti ensimmäiset ilman hevosta liikkuvat autotkin sai syrjäseuduilla eläneet ihmisen kauhun valtaan, kun kuului pörinää ja vaunu liikkui itsestään.

Samalla tavalla polttisväki kokee pelkoa uutta kohtaan (nyt sähköautoja), kunnes siitä tulee ihan arkipäivää ja saa alkaa pelätä taas seuraavaa mullistusta.

• Anonyymi

Lithiumioni akku tuottaa erittäin myrkyllisiä kaasuja palaessaan ja on lähes sammuttamaton kuten muutama uponnut autolaiva osoittaa merenpohjassa jo asian.

• Anonyymi

Tuokin autolaivan tutkinta on vielä kesken, eikä ole tietoa palon syistä ja miksi sitä ei saatu sammumaan.

• Anonyymi

Tosin ne syttyneet polttomoottoriautoista.

• Anonyymi

Kyllä noita sähköautoja sammutellaan, mutta se vaatii enemmän vettä ja jollain vaahdoilla tai jauheilla ei tee mitään. Ei yksikään ole jäänyt ikuiseksi liekiksi. Upottaminen johonkin konttiin on paras tapa ja palolaitoksilla noita alkaa olla ja varmasti lisääntyvät sähköautojen määrän kasvaessa. Kovin harvoin noita kuitenkin palaa.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Tuubiin " moose test electriccar "
      Joka ikinen suristin ajautuu väistötestissä vastaantulijan keulaan koska PAINOA
      on liikaa.

• Anonyymi

Montako kertaa olet väistänyt hirveä tai vastaavaa maantienopeuksissa?
        En minäkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      128
      2257
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      345
      1830
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1517
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      30
      1325
    5. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1173
    6. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1170
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1143
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      887
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      820
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      732
    Aihe