Aika hauskoja nuo säätiedotukset

😅🌧🌩 Kun toinen ilmoittaa sadetta 80% todennäköisyydellä ja toinen 1% todennäköisyydellä. Paras ennuste on katsoa ikkunasta ulos. Nyt olen vain niin kaukana tärkeältä alueelta, etten näe millaista hänellä on jos on kotonaan. Täällä kirkastui ainakin hetkeksi, joten menen lämmittämään vettä.

https://www.is.fi/supersaa/suomi/espoo/660158/

30

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Norjalaisia sääprofeettoja voi seurailla ja verrata niitä muihin ennusteisiin. Tänä kesänä yhdellä luotettavalla sade-ennustetaholla on ollut vaikeuksia ennustaa sateisuutta. Avoimella alueella saa parhaan käsityksen millaista säätä on luvassa koska silloin näkee kauas joka suuntaan. Pilvien suunta ja nopeus ovat tärkeitä tekijöitä ennustamisessa. Sateen näkee jo kaukaa kun se muistuttaa utuista, riekaleista harmaata harsoa.

• Niinpä. Se on ikävää, jos varustautuu ulkohommiin ja ulos päästessä alkaa sataa tihuuttaa. Tai jos levittää pyykit kuivumaan ja sade iskee päälle. Räsymattojen kuivaus kestää monta päivää. Niitä isompia ei kannata pestä jos sadetta on tulossa lähiaikoina. Täällä maalla kun on savipellot niin pitää olla useampi poutapäivä ennenkuin maanviljelijä voi ajaa painavilla koneillaan pellolle.

• Anonyymi

Kannattaa seurata miten ne ennusteet pitävät paikkaansa ja valita sitä miettien mihin ennusteeseen uskoo.

• No nyt nämä ennustavat, että tulossa on historiallisen paha Ulla myrsky. Viime myräkässä puuskittainen tuulen nopeus oli täällä 27 m/s, mutta miksikään myrskyksi sitä ei silti nimetty vaikka Orpo myrsky olisi hyvin sopinut olihan silloin Petterin nimipäivä.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

No nyt nämä ennustavat, että tulossa on historiallisen paha Ulla myrsky. Viime myräkässä puuskittainen tuulen nopeus oli täällä 27 m/s, mutta miksikään myrskyksi sitä ei silti nimetty vaikka Orpo myrsky olisi hyvin sopinut olihan silloin Petterin nimipäivä.

Ja miten tuo liittyy siihen kumpi niistä ennusteista pitää keskimäärin paremmin paikkansa?

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

No nyt nämä ennustavat, että tulossa on historiallisen paha Ulla myrsky. Viime myräkässä puuskittainen tuulen nopeus oli täällä 27 m/s, mutta miksikään myrskyksi sitä ei silti nimetty vaikka Orpo myrsky olisi hyvin sopinut olihan silloin Petterin nimipäivä.

Ja myrskyt käsittääkseni määrittää ilmatieteenlaitos. Jos niiden kanssa on siis mielestäsi ongemia, niin älä usko heidän ennusteitaan.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Kuinka monella sanalla voi suomen kielellä kertoa tuulesta?
        Terveisin Lämmin Hönkä

• Anonyymi kirjoitti:

Ja miten tuo liittyy siihen kumpi niistä ennusteista pitää keskimäärin paremmin paikkansa?

Minä en seuraa niin tarkkaan säätiedotteita, että tietäisin mihin ennusteeseen kannattaa uskoa. Nyt olen jonkun kerran katsonut, kun kiinnostaa se tuleva myrsky. Jäin ihmettelemään tuota sateen todennäköisyyttä, kun yleensä noissa ennusteissa on vain muutaman prosentin ero. Sadetutkasta näkee parhaiten lähiaikana tulevat sateet.
        https://www.ilmatieteenlaitos.fi/sade-ja-pilvialueet

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Minä en seuraa niin tarkkaan säätiedotteita, että tietäisin mihin ennusteeseen kannattaa uskoa. Nyt olen jonkun kerran katsonut, kun kiinnostaa se tuleva myrsky. Jäin ihmettelemään tuota sateen todennäköisyyttä, kun yleensä noissa ennusteissa on vain muutaman prosentin ero. Sadetutkasta näkee parhaiten lähiaikana tulevat sateet.

No ehkä kannattaisi, jos ne kerta aina antavat kovin erilaisia tietoja..kumpikinhan ei silloin voi olla oikeassa. Joko toinen on tai ei kumoikaan.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

En kyllä nähnyt missään kohtaa tuossa linkkisi takana tuollaista eroa. Näkyivät olevan suht hyvin samoissa prosenteissa.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Nuo sadetutkatkin ovat ennusteita. Kun katsot mitään mikä näyttää tulevaisuutta, niin siellä ei mitään kaikuja ole, joita tutkata. On vain ennustettu malli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivottavasti saat naisia esittävän setämiehen jostain lapsuksesta tms kiinni- teet todella tärkeää työtä👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En kyllä nähnyt missään kohtaa tuossa linkkisi takana tuollaista eroa. Näkyivät olevan suht hyvin samoissa prosenteissa.

Ovathan ne nyt, mutta eivät olleet silloin klo 17 tilanteessa. Linkissä näkyy ennusteet tunneittain ja se alkaa aina nykyhetkestä.

• Anonyymi kirjoitti:

No ehkä kannattaisi, jos ne kerta aina antavat kovin erilaisia tietoja..kumpikinhan ei silloin voi olla oikeassa. Joko toinen on tai ei kumoikaan.

Niille, jotka haluavat tarkkoja ennusteita on omat maksulliset kanavansa. Mm maanviljelijöille on tarjolla useita palveluita.

• Anonyymi kirjoitti:

Nuo sadetutkatkin ovat ennusteita. Kun katsot mitään mikä näyttää tulevaisuutta, niin siellä ei mitään kaikuja ole, joita tutkata. On vain ennustettu malli.

Niin, mutta jos esim sadealue tai pilvipeite liikkuu johonkin suuntaan, niin on todennäköistä että suunta pysyy samana muutaman tunni ajan. Eikä esim. käänny päinvastaiseen suuntaan yhtäkkiä.

• Anonyymi kirjoitti:

Toivottavasti saat naisia esittävän setämiehen jostain lapsuksesta tms kiinni- teet todella tärkeää työtä👍

Mitä tekemistä ilmastoasioilla on sen kanssa onko kirjoittaja mies vai tässä tapauksessa nainen. Olet sinä aika höppänä!

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Niille, jotka haluavat tarkkoja ennusteita on omat maksulliset kanavansa. Mm maanviljelijöille on tarjolla useita palveluita.

Tarkkojahan nuokin ovat.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Niin, mutta jos esim sadealue tai pilvipeite liikkuu johonkin suuntaan, niin on todennäköistä että suunta pysyy samana muutaman tunni ajan. Eikä esim. käänny päinvastaiseen suuntaan yhtäkkiä.

No itseasiassa ei ole. Ilmavirtaukset ovat todella paljon monimutkaisempi juttu. Jolleivät olisi, niin ennusteet olisivat aina 100%:sen tarkkoja. Sadetutkat ovat täysin yhtälailla ennustemalleihin perustuvia kuin nuo muutkin sääennusteet.

• Anonyymi

maailmansäässäkin on hauskoja, miksi et muuta Mogadishuun jos paleltaa.

Tuota katson aina että kun. Houson, TX, kun jotain tuttuja joskus, salamaa ja aurinkoa aina siellä, jotkin Tony ja Tiffany.

• Anonyymi

• Anonyymi

Tuollaiset repaleiset sadepilvet ja alueet joihin me osuvat, ovat kovin hankalia ennustaa kovin tarkasti.
      Jännä linkiksi vielä näistä ahdistuu?

• Sääennustuksiin tarvitaan järeät tietokoneet, jotka laskevat mittausten ja sateliittitietojen perusteella todennäköisyyksiä säätapahtumille. Eikä niillä silti pysty tarkkoja ennustuksia muutamaa päivää pidemmälle aikavälille antamaan.

En tiedä onko ahdistumista vai mitä, mutta pihalta on irtorojut siirretty sisätiloihin suojaan niinkuin Ullamyrskyjutuissa neuvottiin tekemään.

• Anonyymi

minulla kun oma minisääasemakin, lämpöjä eli laboja, lamborgineha nyr
      sisä 21,1 ulko 18,7

• Tuollainen sääasema on kiva. Tietää mitä laittaa päälleen kun menee ulos.

• Anonyymi

Tai sitten sä palstasetä oot niin tyhmä, ettet ymmärrä prosenteista ja säästä mitään.

• Sun älykkyys näkyy näistä kommenteistasi. Ei tarvitse arvuutella ollenkaan.

• Anonyymi

No tuliko silloin sitä vettä?

• Anonyymi

Lounatuuli lämmittää vettä.

• Täällä ei ole nyt illalla sadellut. Espoosta en tiedä kun en ole soittanut paikalliselle tietotoimistolle.

• Anonyymi kirjoitti:

Lounatuuli lämmittää vettä.

Oli lämmintä vettä tänään saunalla!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5056
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3596
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2983
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2975
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      9
      2876
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2343
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1828
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1760
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      134
      1612
    Aihe