On ollut todella erittäin hyvä ja suotuisa kesä suomessa tämä kuluva kesä. On satanut sopivasti vettä ja ennenkaikkea lämpötila on ollut mitä parhain koko kesän. Sääskiä/räkkää vähän ja käkikin kuiten on kukkunut muutamia kertoja. Joutastelijoille ja helteidein palvojille /kaljanjuojille ,vilukissoille kauhukesä. Porotkin tykänneet ja muu luonto tästä hyvästä kesäsästä. Toivottavasti mennään tällä samalla säällä syksyyn asti.
Tämä kesä ollut kunnon vanhanajan kesä.
16
159
Vastaukset
- Anonyymi
"Muu luonto", Hyönteisiä vähän, linnuilla huonosti ravintoa, marjat eivät ole kunnolla pölyttyneet.
Kasvit saaneet vettä riittämiin, tämä ainoa positiivinen puoli, se muu luonto on kärsinyt, liikaa pilvisyyttä mm. moni päiväperhoslaji päässyt huonosti lentämään kesäkuussa, toukokuussa vain pari kohtalaista yötä hyönteisille.
Muutaman hetken on aurinko päässyt lämmittämään ja silloin on heti luonto herännyt, mutta lyhyeksi on jäänyt valon pilkahdukset ja lämmön säteet eli ei todellakaan hyvä vuosi luonnolle, kun pitäisi kasvattaa linnunpoikasia ja hyönteiseloa. Porolle helppo kesä, vähän räkkää, paljon ravintoa.
Edellinen kuvaus koskee Keski-Lappia, Ylä-Lapissa myös viileätä ja aina kun on viileä ilma, sateinen sää, niin lentäviä hyönteisiä niukalti ja seuraavat näistä riippuvaiset "portaat" kärsivät jne. eli pedoillakaan ei ole yhtä paljon ravintoa, kun alempi porras tuottaa ravinto tilanteen vuoksi huonosti jälkeläisiä.
Tämä on sitä ekologiaa, joka suurimmalle osalle tolvanoita täysin vierasta ja se näkyy sitten heidän toimissaan suhteessa luontoon, ympäristöön, monenlaista tolkuttomuutta värkätään ja tehdään turhaa haittaa elävälle luonnolle sekä myös itselle suoraan tai takautuvasti.
Perin harva tietää tai on havainnut tämän hetkisen yleisen romahduksen luonnossa, joka koskee monia tavallisia ja ennen yleisiä lajeja eli luonto on köyhtynyt aivan viime vuosina huomattavasti.
Kaikilla lajeilla on luontaiset kannan vaihtelut, mutta kun elinympäristöt ovat heikentyneet ja monen lajin kohdalla lähes kadonneet, niin laji ei pääse enää runsastumaan, vaan taantuu ja näin on nyt käynyt. - Anonyymi
"Meill’ on niin kiire, niin kiire!
Emme ehdi me vuottamaan.
Maa kukkivi vuodesta vuoteen,
meillä yksi on vuosi vaan.
Ja yksi on vuodessa kesä.
Ikä ihmisen lyhkänen on:
päivä yks kun lehteä tekee,
jo toinen on marjaton."
Eino Leino, Eikka ei kuole koskaan ja kesä koittaa aina! - Anonyymi
" Hyönteisiä vähän, linnuilla huonosti ravintoa, marjat eivät ole kunnolla pölyttyneet."
No ei tarvitse olla kummonen asiantuntija joka tiesi,että jiesiön kumik tulee tähänkin juttuun pätemään ja kirjoittamaan omaa sontaansa niinkuin titäisi jotain maka luonnosta ja sen kasveista ym. Eikös se oma jeesiösatti maistu tukitte tännekin yrittämään pätemään.- Anonyymi
"Tähänkin juttuun", perin harvaan asiaan olen kommentoinut ja käsitykseni mukaan täällä on tarkoitus ns. keskustella ja kommentoida, sen vuoksi tämä Suomi-24 on olemassa.
"Omaa sontaansa" ?
"oma jeesiösaitti", ei ole itselläni "Jeesiösaittia" toistaiseksi ja ketkä muut? "tännekin pätemään" ja "tukkimaan". Kaikki saavat täällä kommentoida, kun vain sääntöjä noudattaa.
Ehdotan aloittajalle, että hankkii esim. blokin, johon kirjoittelee ja pitää sen piilossa, niin siihen ei kukaan tule pätemään ja tukkimaan 🐖..
Lisäksi kannattaa katsoa JuuTuupista "kumikenkämiehen" "kesämuotia" ja pientä steppausta 🐖..
"Kumikenkä", kyllä niitä kutsutaan kumisaappaiksi varsinaiselta nimeltään 🐖.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tähänkin juttuun", perin harvaan asiaan olen kommentoinut ja käsitykseni mukaan täällä on tarkoitus ns. keskustella ja kommentoida, sen vuoksi tämä Suomi-24 on olemassa.
"Omaa sontaansa" ?
"oma jeesiösaitti", ei ole itselläni "Jeesiösaittia" toistaiseksi ja ketkä muut? "tännekin pätemään" ja "tukkimaan". Kaikki saavat täällä kommentoida, kun vain sääntöjä noudattaa.
Ehdotan aloittajalle, että hankkii esim. blokin, johon kirjoittelee ja pitää sen piilossa, niin siihen ei kukaan tule pätemään ja tukkimaan 🐖..
Lisäksi kannattaa katsoa JuuTuupista "kumikenkämiehen" "kesämuotia" ja pientä steppausta 🐖..
"Kumikenkä", kyllä niitä kutsutaan kumisaappaiksi varsinaiselta nimeltään 🐖..No tottahatoki onkin hyvä kun otetaan kantaa ja kommentoitaan asiallisesti eikä toisten kirjoituksia vähätellen ja pilkaten kuten täälä suomi24 paskassa jatkuvasti harjoitetaan.
Se että aina tullaan tuikkimaan ja jotain ns korjailemaan toisten hyvinkin järkeviin viesteihin eli pätemään on idioottimaista oman itsetunnon puutetta sekä tyhmyyttä. On se eri mahtavaa keskustella kun on oikea keskustelusakkia keskustelemassa oikeallalailla asiallisesti toistensa kanssa. On kivaa kokemusta meikäläisellä hirveesti eri lehtien,ryhmien,julkkisten,toimittajien,tupettajien ja muun median kanssa kivoista keskusteluista jne... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Omaa sontaansa" ?
"Kumikenkä", kyllä niitä kutsutaan kumisaappaiksi varsinaiselta nimeltään 🐖..MettäHannulla taas purkaa pahaa oloa.Säälittävä.
- Anonyymi
Aivan totta, ihana suvi.
- Anonyymi
"MettäHannulla taas purkaa pahaa oloa.Säälittävä."
Ei ole kukaan mettähannula ja kuka se on? Veikkaan on melkovarmaan virttiönperältä tämä kirjoittaja on siinämäärin kyllä hämmästyttävän asiallinen ja totuuden sisältämä kirjoitus. Hyvän toimittajan ainesta on on.- Anonyymi
" On se eri mahtavaa keskustella kun on oikea keskustelusakkia keskustelemassa oikeallalailla asiallisesti toistensa kanssa. On kivaa kokemusta meikäläisellä hirveesti eri lehtien,ryhmien,julkkisten,toimittajien,tupettajien ja muun median kanssa kivoista keskusteluista jne..."
tuosta ylläolevasta kirjoituksesta tunnistan virttiönperän ukkelin kyllä.
- Anonyymi
"MettäHannulla taas purkaa pahaa oloa.Säälittävä"
Asiahan on niin,että yllä olevan sitaatin kirjoittajalla on se paha olo jatkuvasti. - Anonyymi
Luonnossa kulkiessani tänäkesänä vaaroja,korpia ja jänkijä olen huomionut että tupasvillan kukinta on kerrassaan mahtava jängät ovat valkeana. On suotuisa kesä myös tälle tupasvillalle niinkuin koko luonnollekkin.
- Anonyymi
Eilen tulin luontoreissusta tepsanperältä, huomioni kiinnittyi jeesössä sillan tienoilla erääseen mieheen levikkeellä. No autolla oli tullut varmaankin ehkä etelästä en tiiä. hänellä oli pienonen perhoshaavi ja jonkimoinen kippo toisessa kädessä. Sielä ojanpohjalla hän samoili varmaankin tarkoituksena pyytää siihen kippoon joitain pieneläjiä. Kiinnitin huomiota siihen kippoon siinä ei ollut kantta että tälläinen tapaus eilen 5.06.25 Nostin lätsää hänelle ps hattua en voinut nostaa koska päässäni oli lätsä.
- Anonyymi
Kesä on pian tabuteltuna. Elokuussa alkaa jo illat hämärtymään.
- Anonyymi
On kyllä hämärää touhua jeesiön sillan seudulla. Ilimoittaisin kyllä poliisille ja ottaisin kuvan pari tai jopa videon pätkän
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kyllä hämärää touhua jeesiön sillan seudulla. Ilimoittaisin kyllä poliisille ja ottaisin kuvan pari tai jopa videon pätkän
Niinkö se sie tekisit mutta minä en. Hän oli varmaankin joku ötököiden ja muiden peneläineten kerääjä,perhosmies. Kunnioitan tälläisiä luonnosta kiinnostuneita henkilöitä,joita on hyvin vähän suomessa minun lisäsksi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö se sie tekisit mutta minä en. Hän oli varmaankin joku ötököiden ja muiden peneläineten kerääjä,perhosmies. Kunnioitan tälläisiä luonnosta kiinnostuneita henkilöitä,joita on hyvin vähän suomessa minun lisäsksi.
Ei hän eli tuo jeesiön sillan likellä ollut haavimies ollut kovin etelästä. Tapasin hänet virttiövaarantiellä samoissa puuhissa sunnuntaina. Sanoi olevansa oulunseutuvilata kertoen omista toimistaan täällä. No mutta ei siitä sen enempää..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354463- 553065
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut462958- 302763
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3412685Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82665- 382339
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542085- 51981
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461703