Eikö kukaan ole vieläkään huomannut tässä mitään ristiriitaista? Se on kyllä uskomatonta. Käytännössä siis pelkästään oli jotakin ja tyhjyys vain loisti poissaolollaan.
Universumista tuli näkyvä, kun Iso Paukku loi suuren tyhjyyden sen jonkin ympärille.
Ennen Isoa Pamausta ei ollut mitään, mutta oli äärimmäisen tiivistä ja kuumaa
15
425
Vastaukset
- Anonyymi
Tyhjiössä on energiaa. On sekä positiivista että negatiivista ja niiden summa on nolla.
- Anonyymi
Jos se pamaus oli valtavan voimakas salama läpi avaruuden tyhyyden tai oikosulku? Mutta mistä syntyisi? Silloin kaikki avaruuden materia hajosi hiukkastasolle, jännite-erot vauhdittivat syntyvää kierrettä - ja lopuksi kuuma seos räjähti "taivaan tuuliin" 🫤
- Anonyymi
Opettele edes alkeet.
- Anonyymi
Se oikosulku. Se on semmonen voima joka tekee näkymättömästä sähkövoimasta näkyvää , polttavan kuumaa n2500c , kaasuja jotka jäähtyessä muuttuva hiukkasiksi .
Niin sen täytyy olla. - Anonyymi
Niin, mustan aukon selvitetty ja osin toistaiseks kuviteltu toimintahan saa tähän aukon vetovoimaan joutuneen aineen sulamaan plasmaksi siellä kuumuudessa ... plasmasuihkut tai räjähdykset sinkoavat avaruuteen gravitaaltioaaltoja eli energiaa. Mitä tämä energia tekee, vähentääkö se alueen kappaleiden välistä vetovoimaa laajalla alueella ja saa näin avaruuden laajentumisen jatkumaan tai pysymään samantasoisena? Vähentää vetovoimaa myös mustan aukon ympärillä? Tästäkin ehkä tiedetään vaikkei nuo päivälehtien popularisoidut jutut näitä käsittele...
- Anonyymi
jos kerta pössähti, niin sen pitäisi näkyvä hyvällä kiikarilla, tai ainakin kuulua.
- Anonyymi
Se oikosulku. Se on semmonen voima joka tekee näkymättömästä sähkövoimasta näkyvää , polttavan kuumaa n2500c , kaasuja jotka jäähtyessä muuttuva hiukkasiksi .
Niin sen täytyy olla.
"jos kerta pössähti, niin sen pitäisi näkyvä hyvällä kiikarilla, tai ainakin kuulua."
Mitäpä olet mieltä montako vuotta sitten tämä alkuräjähdys sitten tapahtui?
Jos valonnopeus on n.300 000 km/s
Ja äänen nopeus on n. 235m/s
Miten se kiikari ? Missä vaiheessa ko. Instrumetin kehitys oli silloin kun alkuräjähdyksen ääni saavutti maapallon niin ja sitten se leimahdus valon välähdys olikose jo mennyt hyvin kauaksi kiikari mieheltä?
En tiä aattelin vain. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin sen täytyy olla.
"jos kerta pössähti, niin sen pitäisi näkyvä hyvällä kiikarilla, tai ainakin kuulua."
Mitäpä olet mieltä montako vuotta sitten tämä alkuräjähdys sitten tapahtui?
Jos valonnopeus on n.300 000 km/s
Ja äänen nopeus on n. 235m/s
Miten se kiikari ? Missä vaiheessa ko. Instrumetin kehitys oli silloin kun alkuräjähdyksen ääni saavutti maapallon niin ja sitten se leimahdus valon välähdys olikose jo mennyt hyvin kauaksi kiikari mieheltä?
En tiä aattelin vain.avaruuvessa ääni kulkee fotonin selässä repussa. Ku fotoni törmää maapalloon niin reppu pössähtää ja päästää äänen 250 m/s ilmakehään. Uusimmat kiikarit näkee kuulemma melkein sekunnin päähän alkupössäystä. Temussa on myynnissä semmonen kaukoputki millä näkee jopa toisiin universumeihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
avaruuvessa ääni kulkee fotonin selässä repussa. Ku fotoni törmää maapalloon niin reppu pössähtää ja päästää äänen 250 m/s ilmakehään. Uusimmat kiikarit näkee kuulemma melkein sekunnin päähän alkupössäystä. Temussa on myynnissä semmonen kaukoputki millä näkee jopa toisiin universumeihin.
tuossa hauska artikkeli äänen nopeudesta:
https://tieku.fi/fysiikka/fysiikan-ilmiot/aanen-nopeus-mika-on-aanen-nopeus
. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tuossa hauska artikkeli äänen nopeudesta:
https://tieku.fi/fysiikka/fysiikan-ilmiot/aanen-nopeus-mika-on-aanen-nopeus
.eli helposti päsäytetään äänivallin läpi. Miksi ei sitten valovallin läpi voisi mennä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eli helposti päsäytetään äänivallin läpi. Miksi ei sitten valovallin läpi voisi mennä.
Lapset laitumella , pässäytettää valovallin ohi 5 kertaa .
Eikä huomata itse valovallin ylitystä .
On se niin jännä .
Ja vallaton temuaminn jatkuu ,,,,,,,.
- Anonyymi
Yleisesti luullaan että alkuräjähdys oli alku, vaikka toisaalta ollaan ymmärtävinään, että se tapahtui yhtä aikaa kaikissa maailmankaikkeuden pisteissä. Maailmankaikkeus siis todellakin oli olemassa ennen niin sanottua alkuräjähdystä. Siitä vain syntyi tämä paikallinen kupla siihen koko maailmankaikkeuteen mihin tämä maailmankaikkeus nyt laajenee.
- Anonyymi
Loputtomanavaruuden tila ei ole vaatinut mitään bigban ilmiötä se on ihmisten keksintö kuten jumalat joita ihmiset palvovat ja perustelee sodatkin!
Ihmisen ÄO taso on yllättävän alhainen vaikka olisi se maksimaalinen joten merkittävä huoli ihmisen kehityksessä? - Anonyymi
Ei tuo alkuräjähdys voi olla ainoa laatuaan, samantyyppinen ilmiö toistuu todennäköisesti eri laajuudessa maailmankaikkeudessa. Onhan kaikki olemassa oleva aine alkuräjähdyksen seurausta.
- Anonyymi
Oliko se alkuräjähdys oikeasti ensimmäinen? Luulen että tämä voi vielä muuttua. Josko niitä onkin ollut loputon sarja.
Miten perustellaan, että n. 13.8 mrd vuotta sitten vasta pamahti tosta noin vain tämä nykyinen toimimaan?
epäilee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953839
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473215Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002827- 1362510
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572460- 612398
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172387Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212334Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232326- 642090