Nuoli lentää ilmassa. Mutta se ei voi lentää pienempää matkaa kuin Planckin pituus eli 1,6 · 10^-35 m. Aineellistuuko nuoli siis yhtäkkiä Planckin pituisen matkan päähän nykysijainnistaan tietyn ajan kuluttua?
Planckin pituus ja nuoli
12
474
Vastaukset
- Anonyymi
Tämähän olikin kompa: Nuolta ei ole olemassa, koska mitään plankin pituutta pienempää ei ole olemassa!
- Anonyymi
Mikähän mies tää ohmaani oikein on? Aika paljon asiaa aina ja virheitä mutta huonosti myöntää
- Anonyymi
Wi ole kompa vaan aidosti kiinnostunut olen tyhmyyksissäni.
- Anonyymi
Tulipa mieleen että eikös nuo Planckin pituus, Planckin massa jne. voisi olla merkkejä simulaatioteorian edellyttämästä'simulaatioverkosta? Eli simuloidun universumimme resoluutio...
- Anonyymi
Miksi ei voisi lentää lyhyempää matkaa?
- Anonyymi
Koska Planckin pituutta pienempää matkaa ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä jos kuljen ensin Planckin pituuden pituisen matkan, mikä estää minua ottamasta vielä yhden askeleen ylimääräistä matkaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matkan pituus on siis käytännössä nolla, eikä nuoli edes lennä ollenkaan.
Planckin pituus on niin mielettömän pieni mitta, että makrofysikaalisen kappaleen, kuten nuolen omat mitat vaihtelevat jo vaikka pöydällä maatessaan monen monta Planckin pituutta ihan jo molekyylivärähtelyiden, ilmanpaineen muutosten ja lämpötilan vaihteluiden vuoksi.
"Laivan pituutta ei mitata rakotulkilla." Tämä miljardikertaisesti.- Anonyymi
Nuoli tai hiukkanen voi lentää lyhyemmän matkan kuin planckin pituus. Ainoastaan asian mittaaminen on haasteellista.
- Anonyymi
Kunn ei voi lentää pienempää matkaa niin lentää sitten tuon Planckin matkan vähintään.
- Anonyymi
Nuoli hyppii yli Plancin pituuksien. Me kaikki hypitään koko ajan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986128KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495587Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522639Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042046Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071758- 1181639
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191603Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801267- 731177
Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään
hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä188988