Nuoli lentää ilmassa. Mutta se ei voi lentää pienempää matkaa kuin Planckin pituus eli 1,6 · 10^-35 m. Aineellistuuko nuoli siis yhtäkkiä Planckin pituisen matkan päähän nykysijainnistaan tietyn ajan kuluttua?
Planckin pituus ja nuoli
9
214
Vastaukset
- Anonyymi
Tämähän olikin kompa: Nuolta ei ole olemassa, koska mitään plankin pituutta pienempää ei ole olemassa!
- Anonyymi
Mikähän mies tää ohmaani oikein on? Aika paljon asiaa aina ja virheitä mutta huonosti myöntää
- Anonyymi
Wi ole kompa vaan aidosti kiinnostunut olen tyhmyyksissäni.
- Anonyymi
Tulipa mieleen että eikös nuo Planckin pituus, Planckin massa jne. voisi olla merkkejä simulaatioteorian edellyttämästä'simulaatioverkosta? Eli simuloidun universumimme resoluutio...
- Anonyymi
Miksi ei voisi lentää lyhyempää matkaa?
- Anonyymi
Koska Planckin pituutta pienempää matkaa ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä jos kuljen ensin Planckin pituuden pituisen matkan, mikä estää minua ottamasta vielä yhden askeleen ylimääräistä matkaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matkan pituus on siis käytännössä nolla, eikä nuoli edes lennä ollenkaan.
Planckin pituus on niin mielettömän pieni mitta, että makrofysikaalisen kappaleen, kuten nuolen omat mitat vaihtelevat jo vaikka pöydällä maatessaan monen monta Planckin pituutta ihan jo molekyylivärähtelyiden, ilmanpaineen muutosten ja lämpötilan vaihteluiden vuoksi.
"Laivan pituutta ei mitata rakotulkilla." Tämä miljardikertaisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643315Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433127- 432508
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1132435- 311933
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271830- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851435- 391300
- 821169