https://yle.fi/a/74-20172770
https://images.cdn.yle.fi/image/upload/c_crop,h_2268,w_4031,x_0,y_0/ar_1.7777777777777777,c_fill,g_faces,h_675,w_1200/dpr_1.0/q_auto:eco/f_auto/fl_lossy/v1685075127/39-1119931647033f8d0a09
"Kesäriennoissa lapsiperheen lounaaksi saattaa päätyä monet pizzat ja hampurilaisateriat, välipalaksi jäätelöt ja piknikevääksi sipsipussit. Suomalaisten sijoittuminen Euroopan kolmanneksi lihavimmaksi kansaksi ei ole kuitenkaan lomaruokailun vika.
Ravitsemusterapeutti Heidi Peltoniemen mukaan kesälläkin on tärkeintä syödä edelleen kaksi oikeaa ateriaa päivässä, etteivät herkut valtaa koko ruokaympyrää."
Miten luokitellaan kaksi ateriaa päivässä.
Yksi ateria on aamiainen ja toinen on lämmin ruoka iltapäivällä kl0 14-16 välillä.
Ei illalla klo 17 jälkeen tule syödä enää ateriaa, ei ole mikään ihme, että suomalaiset lihoo.
Sitten se majoneesi, miksi majoneesia tungetaan hampurilaisen väliin ja grilliruokiin.
Majoneesi ei tee hamprilaisesta yhtään herkullisempaa, ennemminkin pahentaa hampurilaisen makua.
Nuorempana, ennen 1990 lukua, kun joskus hampurilaisen grilliltä osti, niin siinä oli hampurilais sämpylä, jauhelihapihvi, kurkkusalaattia, silputtua sipulia, sinappia ja ketsuppia, eikä mitään majoneesia, eikä salaatinlehtiä, eikä tomaattiviipaletta.
Näiden pikaruokaloiden hampurilaiset eivät edes tuoksu yhtä herkullisille, kuin mitä nuoruudessa grillikioskien hampurillaiset ja maku se oli harkullinen verrattuna mitä nykyisten pikaruokaloiden hampurilaiset ovat.
Tein porilaisen, paistoin makkarasiivun ja sämpylät pannulla voissa.
Väliin sipulisilppua, kurkkusalaattia, sinappia ja ketsuppia.
Toiseen alitoin majoneesia ja toisene en.
Se missä ei ollut majoneesia maistui paljon paremmalle, kuin se, jossa oli majoneesia.
Majoneesia
Anonyymi-ap
1
101
Vastaukset
- Anonyymi
Liekö kaupan majoneesit muuttuneet huonomman makuisiksi, mutta en itsekään enää tykkää niistä, vaikka nuorempana tykkäsin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905227
- 534076
- 252199
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271977Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161805- 151444
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281260Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201046T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43991- 21990