Yhtäkkinen vanheneminen kasvoista?

Anonyymi-ap

Voiko noin 33-vuotiaana jo vanhentua kasvoista yhtäkkiä niin paljon että tuntuu että peilistä katsoo eri ihminen?

Käytin kyllä 12 vuotta keskiolutta lähestulkoon päivittäin, poltin tupakkia ja ruokavalioni on aina ollut sieltä epäterveellisemmästä päästä. Tosin tupakka on lopetettu ja kaljan juominen on vähentynyt.

Ollut nuoren näköinen 32-vuotiaaksi asti mutta nyt yhtäkkiä on tullut iso "vanhenemisen" muutos kasvoille ja olen lähemmäs 33.

214

3151

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Taidat pohtia asiaa liikaa ja silloin alkaa näkemään itsensä jotenkin vanhalta. Katso mielummin valokuvista kuin peilistä.

• Anonyymi

Tai sitten katsoit vanhaa armeijakuvaa itsestäsi nuorukaisena, ja huomasit muuttumisen 12-vuoden ryyppäämisen jäljiltä vasta nyt. Psykologinen juttu ettei ihminen huomaa vanhenemistaan ja lihomistaan. Sukulaisesti ja tuttavasti ovat voineet huomata muuttumisesi jo vuosia takaperin.

• Anonyymi

Ihan normaalia viinamiehelle. Viinamieskin luulee olevansa joku komea naistenmies, ja kaikki muut näkevät vanhan juopon.

• Anonyymi

Hmm..Palvotko aurinkoa useinkin?

• Anonyymi

Naisia saa parhaiten kännissä.

t: Viinamies

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja seksitauteja.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä. Rupusia, tautisen kuppaisia kapakka ruusuja 🤢🤮

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä. Rupusia, tautisen kuppaisia kapakka ruusuja 🤢🤮

Voi olla että juuri ne on sinua varten

• Anonyymi

Niinhän nuo väittävät, että ihminen vanhenee juurikin sykäyksittäin, eikä jatkuvan tasaisesti.

• Anonyymi

Tuskin yhtäkkiä olet vanhentunut, olet vain havainnut vanhenemisen yhtäkkiä.

Kannattaisiko harkita terveitä elämäntapoja?

• Anonyymi

Aivan hyvä ja aiheellinen kommentti. On silti myös toinen ääripää, nimittäin himokuntoilijat, joilla liikunta on vaikea addiktio. Heidän kasvoissaan on usein todella syvät juonteet.
        Kunnon terve pikkasen pullukka suomalainen niin ei ruutunaamaa ole, kun ilmapallossa ei ne rypytkään näy.

• Anonyymi
        UUSI

Hmm.Varmaan kun suomalainen terveydenhuolto on mitä on.

• Anonyymi

Oletko laihtunut?
      Tupakanpolton lopettaminen ja viljatuotteiden vähentäminen juomavaliossa kuulostavat huolestuttavalta. Toivottavasti et syömistä vallan ole lopettanut.
      Laihtumisessa venynyt iho kutistuu hitaasti. Valvominen vanhentaa.
      Parta tekee wanhan näköiseksi.
      Hiukset ja niiden leikkausmalli on tärkeää yrittessään edes näyttää nuorelta. Täyskalju ilman partaa antaa ajattoman vaikutelman. Siis ajamattoman vastakohdalta. Naisen suusta kuultua.

Ajattelin ääneen.

Mies 65

• Anonyymi

Parta tee vanhan näköiseksi parta tekee miehen näköiseksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin
        Kateellinen vaan täällä mietiskelee.
        Lohduttaa kuitenkin viisaus. "Karvat ja äly eivät viihdy samassa päässä!"

Jos nainen ei hoksaa että tässä on mies. Parraton ja tukaton. Käynti optikolle suotavaa. Ne myy huononnäköiselle yhdet lasit kolmen hinnalla.

Mies 65

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parta komistaa lähes poikkeuksetta miestä. Minun mielestäni.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Ei parta kaikille sovi ja pitkä tuuhea kunnon "karvaparta", eikö se ole helteelläkin kuuma!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei parta kaikille sovi ja pitkä tuuhea kunnon "karvaparta", eikö se ole helteelläkin kuuma!

ei ole kuuma päinvastoin partakarvan ja ihon väliin jää ilmaa joka viilentää kesällä ja talvella lämmittää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin
        Kateellinen vaan täällä mietiskelee.
        Lohduttaa kuitenkin viisaus. "Karvat ja äly eivät viihdy samassa päässä!"

Jos nainen ei hoksaa että tässä on mies. Parraton ja tukaton. Käynti optikolle suotavaa. Ne myy huononnäköiselle yhdet lasit kolmen hinnalla.

Mies 65

Niin,eihän tyhjä lato kattoa tarvitse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan se,mutta siitä näkee viikonruokalistankin melko hyvin,jos sattuisi sen unohtamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Makuasia. Minusta parta edustaa maskuliinisuutta. Ja suurinta osaa nähdyistä parta on pukenut, kun sitä hoidetaan eikä se ole rölliparta. 😅

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Makuasia. Minusta parta edustaa maskuliinisuutta. Ja suurinta osaa nähdyistä parta on pukenut, kun sitä hoidetaan eikä se ole rölliparta. 😅

Jasu

Minusta moni mies näyttää pikkupojalle jos ei ole partaa. Kloppimainen naama lähtee, kun karvaa alkaa puskemaan naamariin. Ja mä en oikein itse tykkää babypojista enää tässä iässä.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta moni mies näyttää pikkupojalle jos ei ole partaa. Kloppimainen naama lähtee, kun karvaa alkaa puskemaan naamariin. Ja mä en oikein itse tykkää babypojista enää tässä iässä.

Jasu

Ja sitten parraton vanhempi mies näyttää virkamiehelle tai jollekin byrokraatikolle, poliitikolle yöks, fiilis on vastenmielinen mielikuvan takia. 😂

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sitten parraton vanhempi mies näyttää virkamiehelle tai jollekin byrokraatikolle, poliitikolle yöks, fiilis on vastenmielinen mielikuvan takia. 😂

Jasu

Voi olla myös, että tykkään vaan nallenkarvaisista miesnaamoista, koska mulle tulee heistä jotenkin leppoisampi fiilis. Eihän tiukkapipot partaa kasvata.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Oliko nyt keskustelu jostain parrasta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se parta alkaa tekemään vanhan näköiseksi siinä, kohtaa, kun alkaa olemaan liikaa harmaata. Toisalta nuorena en ajanut niitä "amisviiksiä", vaikka olin lukiossa. Ei ollut isää, veljiä tai kukaan kuka asiasta olisi huomauttanut.

Raflassa totuus iski heti vasten silmiä, kun joku sanoi, ettei lähde tanssimaan noin vanhojen kanssa. Mainitsin olevani 18, niin sitten muuntui muotoon, ettei pidä viiksekkäistä miehistä.

• Anonyymi

VITTAKO MUILLE KUULUU KENELEKKÄÄN KENKÄÄN ELÄMÄ JA TAVAT JA NAAMA!?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Kyllä parta vanhentaa 30 vuotta, mutta peittää kyllä läskisen naaman ja kaulan, kalju on kamala nuorella miehellä, eikö sitä voisi odottaa, kun vanhenee ja hiukset lähtee itsestään Vai haluaako nuoret naiset vanhan ukon itselleen, joka on vasta 25-50v? Hiukset on miehen kruunu, munapäät on ennenaikaisesti vanhentuneita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä parta vanhentaa 30 vuotta, mutta peittää kyllä läskisen naaman ja kaulan, kalju on kamala nuorella miehellä, eikö sitä voisi odottaa, kun vanhenee ja hiukset lähtee itsestään Vai haluaako nuoret naiset vanhan ukon itselleen, joka on vasta 25-50v? Hiukset on miehen kruunu, munapäät on ennenaikaisesti vanhentuneita.

Ei vanheta. Aikuista ja omistaa. Ehkä vika on sitten minussa, kun bimielisyyteni ihastuu miehessä maskuliineihin juttuihin ulkonäössä ja naisessa feminiinisiin piirteisiin. Itse kun olen jotain näiden kahden ääripään väliltä.
        Miehessä tykkään, vettä hän on ulkoisesti maskuliinimpi mitä minä ja parta on sitä ihan varmasti. Mulla kun ei parta kasva.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vanheta. Aikuista ja omistaa. Ehkä vika on sitten minussa, kun bimielisyyteni ihastuu miehessä maskuliineihin juttuihin ulkonäössä ja naisessa feminiinisiin piirteisiin. Itse kun olen jotain näiden kahden ääripään väliltä.
        Miehessä tykkään, vettä hän on ulkoisesti maskuliinimpi mitä minä ja parta on sitä ihan varmasti. Mulla kun ei parta kasva.

Jasu

Että. Johan nyt uusi puhelin ja helpotkaan sanat ei osu. 😅

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan totta. Kunnon leijonanharjas, jossa vielä värit tallella antaa vain elinvoimaisen ja vahvan kuvan. Varsinkin miehille joilla kapeat kasvot ja kapeat leukaperät.
        Kerran kasvatin noin 20 cm parran, mutta se tuntui epämukavalta ja kutisi joten lyhyempi parempi itselleni. Pidän pientä partaa kun iho ei tahdo kestää jatkuvaa höyläämistä edes laatuterillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se parta alkaa tekemään vanhan näköiseksi siinä, kohtaa, kun alkaa olemaan liikaa harmaata. Toisalta nuorena en ajanut niitä "amisviiksiä", vaikka olin lukiossa. Ei ollut isää, veljiä tai kukaan kuka asiasta olisi huomauttanut.

Raflassa totuus iski heti vasten silmiä, kun joku sanoi, ettei lähde tanssimaan noin vanhojen kanssa. Mainitsin olevani 18, niin sitten muuntui muotoon, ettei pidä viiksekkäistä miehistä.

Niin no, makuasioita. Minäkään en pidä veemäisistä naisista. Siis oikeasti, kuka haluaa suhteeseen sellaisen kanssa joka todennäköisesti väheksyisi, arvostelisi ja moittisi valintojasi päivittäin? Henkistä väkivaltaa. Sanoisin, että väistit ns. luodin.

Oli viiksien ystävä tai ei niin silti ne on hyvä kasvattaa Movemberiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei ole kuuma päinvastoin partakarvan ja ihon väliin jää ilmaa joka viilentää kesällä ja talvella lämmittää

joulupukilla on komea parta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oot 33v ja sairauskohtaus voi yllättää ja se on menoa sitten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi olla myös, että tykkään vaan nallenkarvaisista miesnaamoista, koska mulle tulee heistä jotenkin leppoisampi fiilis. Eihän tiukkapipot partaa kasvata.

Jasu

Vissiin nuo meidän tyttäret tykkää kanssa kun kaikilla poikakavereilla on parta tai vähintäänkin viikset ja isi ei kuulemma saa ajaa partaansa pois kun ovat siihen tottuneet, vaikka en kyllä ajaisi pois muutenkaan...pelottelen vain välillä :)

Taitaa muuten pitää pitkälti paikkansa teoria tiukkapipoisuudesta ja parrasta, viiksimiehistä erityisesti ylisiisteistä ja paljasnaamatauluisista löytyy vanne kireällä olevia paljon enemmän kuin nallekarhuisista prototyypeistä 🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vissiin nuo meidän tyttäret tykkää kanssa kun kaikilla poikakavereilla on parta tai vähintäänkin viikset ja isi ei kuulemma saa ajaa partaansa pois kun ovat siihen tottuneet, vaikka en kyllä ajaisi pois muutenkaan...pelottelen vain välillä :)

Taitaa muuten pitää pitkälti paikkansa teoria tiukkapipoisuudesta ja parrasta, viiksimiehistä erityisesti ylisiisteistä ja paljasnaamatauluisista löytyy vanne kireällä olevia paljon enemmän kuin nallekarhuisista prototyypeistä 🤔

Isästäni mäkin olen kai parta naamasta tykkäämiseni omaksunut. Se kuuluu isän naamaan. Suutuin lapsena, kun oli ajanut kaikki naamakarvansa pois ja totesin, etten tykkää yhtään kun ei näytä enää iskälle. 😄

Niin mä oon jotenkin ollu huomaavinani, että neuroottisuus kulkee yhdessä karvattomuuden kanssa. 😅

Ihmiset jotka ottaa rennommin karvoineen on harvemmin muutenkaan pikkutarkkoja pilkunviilaajia ja tiukkapipoja. Kyllä ulkonäkö jotenkin korreloi asian kanssa. Ikävä kyllä. Habitus kertoo sisäisestäkin maailmasta salaa mutta suoraan.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Isästäni mäkin olen kai parta naamasta tykkäämiseni omaksunut. Se kuuluu isän naamaan. Suutuin lapsena, kun oli ajanut kaikki naamakarvansa pois ja totesin, etten tykkää yhtään kun ei näytä enää iskälle. 😄

Niin mä oon jotenkin ollu huomaavinani, että neuroottisuus kulkee yhdessä karvattomuuden kanssa. 😅

Ihmiset jotka ottaa rennommin karvoineen on harvemmin muutenkaan pikkutarkkoja pilkunviilaajia ja tiukkapipoja. Kyllä ulkonäkö jotenkin korreloi asian kanssa. Ikävä kyllä. Habitus kertoo sisäisestäkin maailmasta salaa mutta suoraan.

Jasu

Toisaalta mä edustan myös itse ihmistyyppiä, joka tykkää kaikesta luonnollisesta. Eli ihminen ihmisenä ei markkinatalouden prototyyppinä ja muovattuna sen ihanteiden mukaan.

Jotenkin ihminen joka hyväksyy ulkonäkönsä naturellina on maanläheisempi mun makuun muutenkin. Tämäkin todettu ihan irl.

Itsensä värjääjät ja muokkaaja on neuroottisempia niinkin turhan asian kun ulkonäkö suhteen. Samoin kaikki vaate etikeetikot. Rasittavia ihmisinä.

Aina pitää pyöriä ittensä ympärillä turhuuksien takia.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisaalta mä edustan myös itse ihmistyyppiä, joka tykkää kaikesta luonnollisesta. Eli ihminen ihmisenä ei markkinatalouden prototyyppinä ja muovattuna sen ihanteiden mukaan.

Jotenkin ihminen joka hyväksyy ulkonäkönsä naturellina on maanläheisempi mun makuun muutenkin. Tämäkin todettu ihan irl.

Itsensä värjääjät ja muokkaaja on neuroottisempia niinkin turhan asian kun ulkonäkö suhteen. Samoin kaikki vaate etikeetikot. Rasittavia ihmisinä.

Jasu

Oon itse kokenut, että elämä on paljon antoisampaa ja mukavampaa, kun luopuu sellaisista ulkonäköpaineista ja itsensä peilailuista kokonaan. On vaan mimmonen on ilman kataloogeja ja muotivillityksiä.

Keskittyy silloin oleellisempaan, elämään ilman ihmisen määritelmiä muotituksineen.
        Kummasti loppuu stressi kun ei yritä olla mitään erityistä ja katseltavaa. Keskittyy sisäiseen maailmaansa mieluummin silloin näkee kaikki väritkin kirkkaammin.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oon itse kokenut, että elämä on paljon antoisampaa ja mukavampaa, kun luopuu sellaisista ulkonäköpaineista ja itsensä peilailuista kokonaan. On vaan mimmonen on ilman kataloogeja ja muotivillityksiä.

Keskittyy silloin oleellisempaan, elämään ilman ihmisen määritelmiä muotituksineen.
        Kummasti loppuu stressi kun ei yritä olla mitään erityistä ja katseltavaa. Keskittyy sisäiseen maailmaansa mieluummin silloin näkee kaikki väritkin kirkkaammin.

Jasu

Tietysti muitten mielestä on outo, kun ei seuraa trendejä ja muokkaannu muitten mieliksi ja hymähtää turha palvojille.
        Mutta mitäpä väliä. Pääasia että itellä on kokemus hyvästä elämästä ittenään. Muut saa rimpuilla ulkonäköjensä paineissa, jos kerta niin tykkää.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietysti muitten mielestä on outo, kun ei seuraa trendejä ja muokkaannu muitten mieliksi ja hymähtää turha palvojille.
        Mutta mitäpä väliä. Pääasia että itellä on kokemus hyvästä elämästä ittenään. Muut saa rimpuilla ulkonäköjensä paineissa, jos kerta niin tykkää.

Jasu

Mulla hipoo neuroottisuutta sitten taas vastuuseen liittyvät asiat. Oma vastuu ja vastuunkanto. Siitä ärähdän helposti muillekin. Muitten asioitten suhteen en jaksa stressata.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se parta vanhentaa myös nuorta miestä mutta erityisesti vanhaa ja lihavaa miestä. Makuja on tietysti monenlaisia ja jotkut naiset tykkää parrasta mut luulen ett vähemistö kuitenkin.

Paljon riippuu niistä elintavoista se vanheneminen ja pääsääntö ett jos käytät sieltä alle 20 kymppisestä alkaen säännöllisesti alkoholia ja tupakkaa sekä syöt epäterveellisesti etkä harrasta säännöllistä liikuntaa niin kyllä se vanheneminen 30 v. alkaa näkyä jo naamastakin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Ei mun mielestä ja makuasiat on tietty maksuasioita. Toinen mikä vanhentaa niin harmaa parta ja hiukset. Tulee sellainen joulupukkiefekti. Harmaat hiukset on aina vanhan miehen merkki on sitten muutoin hoikka ja hyvässä kondiksessa tai ei.
        Nämä naisen mielipiteitä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Tunnustan että mulle iskee aika helposti pieni tarve vähän härnäillä toisinaan, ystävällisessä mielessä toki 🤭 jos näen että henkilö on vähän puusta veistetty ainakin sillä hetkellä. Osa meikäläistä, ei voi mitään, sen kanssa täytyy vain elää...

Nuorimmainen oli tiukkapipo tässä pari päivää sitten ja minähän naureskelin vähäsen tytön touhuille siinä...no tyttöhän imitoi meikäläisen hohotusta siinä sen verran hauskasti siinä että jäi mieleen...en tiennytkään että onnistun kuulostamaan noin joulupukkimaiselta 😂.

Kohta varmaan näytänkin mutta en ihan vielä 😄, partaa en pois aja

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Juu ei turhaa stressiä, kyllä se elämä uomiinsa valuu ilmankin että on koko ajan pakottamassa virtauksia johonkin suuntaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla hipoo neuroottisuutta sitten taas vastuuseen liittyvät asiat. Oma vastuu ja vastuunkanto. Siitä ärähdän helposti muillekin. Muitten asioitten suhteen en jaksa stressata.

Jasu

Aika lailla sama itselläkin, useimmiten tuumaan vinkiksi jos jokin ei ihan kohdallaan ole että en kyllä tekisi noin ja annan toisen vaihtoehdon. Paikallinen ajatushautomo sitten hoitaa juttunsa vinkin perusteella tai ei 😄, vastuu tekijällä pysyy hänellä itsellään

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Vihaan ja halveksin murhaajapolitiikkoja.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Siksi tyttäresi pitävät poikakavereillaankin parroista,koska isilläkin on parta.:)

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin,eihän tyhjä lato kattoa tarvitse.

Anonyymi kirjoitti:

"Niin,eihän tyhjä lato kattoa tarvitse".

Lannassa kaikki kasvaa hyvin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

😆...

• Anonyymi

Juu, naiset ainakin, kun ilman meikkiä vanhenevat silmissä, siksi naiset meikkaa, miehet EI.

• Anonyymi

En meikkaa, koska näyttäisin vielä tyhmemmälle meikattuna mitä ilman.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Miehen ulkonäkö ei ole luotu meikkaamiselle.
        Jos meikäläine meikkaisi, niin näyttäisin aika pelleltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole naisenkaan ulkonäkö. Meikki on luotu ihmisille uskottelemaan, ettei he muuten näyttäisi hyvältä ja edustavalta. Eihän kukaan meikattuna synny, me tytötkään.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

en ainakaa pettäisi kumppaniani ja vikittelisi kirjoituslapuilla saati tulla mustalla mersulla pimputtelemaan ovikelloa ketään blondia tai muitakaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miehille tidoksi ,meikkaamin on eriasia kuin ehostus.Huulipunan laitto ei ole meikkaamista

• Anonyymi

Naiset, jotka meikkaa ja täyttää itseään vanhenee tosi nuorina. Iho kärsii. Ja minkähän näköisiä ne venytetyt huulet on, kun aineet häipyy?
        Mutta ap - kyllä ikä näkyy jo 33-vuotiaassakin. Ja kuuluukin näkyä - eletty elämä. Oudompaa olisi, jollei näkyisi.

• Anonyymi

Historiasta tiedämme, että ajat muuttuvat, renesanssit ovat todellisuutta. Aikoinaan miehet ovat meikanneet. Oli myös eräs ajanjakso jolloni aateliset miehet kulkivat yläosattomissa housuissa! Nuo veijarit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei voi tietää jos ei koskaan kokeile. Ajatteletko, että meikkaaminen vähentäisi miehisyyttäsi?
        Ja jos, niin mikä on mielestäsi miehekkyyden ydin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Naiset, jotka meikkaa ja täyttää itseään vanhenee tosi nuorina. Iho kärsii. Ja minkähän näköisiä ne venytetyt huulet on, kun aineet häipyy?
        Mutta ap - kyllä ikä näkyy jo 33-vuotiaassakin. Ja kuuluukin näkyä - eletty elämä. Oudompaa olisi, jollei näkyisi.

Liika aurinko vanhentaa ja nimenomaan auringon UVA-säteet. On olemassa kuvaustapa jolla ihon vauriot saadaan selkeästi näkyviin ja ne kuvat ovat kuin kauhuleffasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Historiasta tiedämme, että ajat muuttuvat, renesanssit ovat todellisuutta. Aikoinaan miehet ovat meikanneet. Oli myös eräs ajanjakso jolloni aateliset miehet kulkivat yläosattomissa housuissa! Nuo veijarit.

Et ymmärrä historiaa, 99,9% miehistä ei varmasti pukeutunut kuvaiemallasi tavalla, vielä 150 vuotta sitten kansa asui savupirteissä ja sinnitteli selvitäkseen arjesta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä varmasti totta. Nuo täyteaineet eivät taatusti ole terveellisiä enkä ole missään julkkiskuvassa nähnyt yhtäkään joka näyttäis kauniimmalta niitä täyteaineita pumpattuna ja muutaman vuoden päästä jo aivan hirveältä kun täyteaineiden käytössä menty liian pitkälle. Ja tosta ulkonäkönsä ja terveytensä oilaamisesta vielä maksaa tuhansia euroja 🥺

• Entiiä, ite oon rupsahtanu aika tasasesti sitä mukaa ku vuosia kertyy🤔
      Mut mää oonki sua 10 vuotta vanhempi,

• Anonyymi

Nopea vanheneminen on vielä ymmärrettävissä, mutta yhtäkkinen vanheneminen on erittäin huolestuttava tapahtuma.

• Anonyymi

Ai jaa, millä tavalla "vanhuus" näkyy?

- Sheena

• Anonyymi

Kävin vuosi sitten katsomassa vanhaa tuttua hoitokodissa. Ulkonäkö vielä siedettävä ikäisekseen (74 v), puheet ihan mitä sattuu Alzheimer kielen päälle tuomaan.
      Nyt kävin taas katsomassa. Ei muistanut enää minun nimeäni, en ole varma muistiko muutenkaan. Hyvin vähän puhui, kuiskaamalla senkin. Kävely todella hidasta ja lyhyet askeleet. Paljon vanhentuneelta näytti.
      Tarkoitus vielä elokuun lopulla ajaa sitä kautta, jos on vielä elossa.
      Sitten oli autotallinaapuri joka yhtäkkiä muuttui jotenkin raihnaisen näköiseksi ja sitten ei enää näkynyt. Joku tiesi, että kuoli.
      Talossa on yksi minua nuorempi fiksun näköinen naishenkilö, joka yhtäkkiä muuttui raihnaisen näköiseksi ja kertoi sairastuneensa. Sitähän ei saa kysyä, mihin. Lopun aikoja hänelläkin?
      Peilit kyllä ovat huonontuneet muutenkin, mutta...

• Anonyymi

Mitenköhän tämä liittyy millään tavalla keskustelun aiheeseen?

• Anonyymi

Kait toi on hyvin yksilöllistä ja geneettistä vähättelemättä elintapojakaan yhtään. Kyllä jotkut vanhenee kolmekymppisinä jo reilusti.

Minusta taas näyttää ja tuntuu, että olen vanhennut 45 ikävuoden jälkeen vauhdilla, kun sitä ennen lähinnä vielä kypsyin aikuisen näköiseksi.

Jasu

• Anonyymi

Päihteet vanhentaa.

• Anonyymi

Valvomien sairaudet ruokatottumukset yö syöminen kun ihmiset bailaa ym...onhan näitä syitä .mitä siitä?

• Anonyymi
        UUSI

Vanheneminen vanhentaa. Ei ole mitään taikakeinoa estää sitä, tietysti ruokavalio ja liikunta auttavat mutta vain tiettyyn rajaan asti. Joillakin on tietysti huippugeenit, nekin joku harva onnekas saa aina syntyessään.

• Minulla taphtui äkillinen vanheneminen 25-vuotiaana. Siihen saakka näytin ikäistäni nuoremmalta. Tarjosivat jopa lastenlippuja. Mutta sitten aivan yhtäkkiä muutuin 50-vuotiaan näköiseksi. Sama kävi enollenikin. Geenit ovat hassuja.

• Anonyymi

Olin kolmikymppiseksi asti melkoinen babyface, poikkeuksetta kysyttiin paperit ravintolaan mennessä, kyllä vain, kävin paljon ravintoloissa, poltin tupakkaa ja join humalahakuisesti. 37 -vuotiaana näytin kuulemma kymmenen vuotta nuoremmalta (kuulin sattumalta nurkan takaa kun työpaikan naiset puhuivat). Viimeksi minulta kysyttiin kaupassa paperit kun olin 49-vuotias. Kysyin myyjältä jotta vitsaileeko hän? Ei vitsaillut. Viidenkympin jälkeen olen kuitenkin vanhentunut mielestäni vauhdilla, on aamuisin silmäpussit ja muutakin kremppaa. Tosin nyt 54-vuotiaana on vielä tumma parta.
        Geenit vaikuttavat 15 - 30 % vanhenemisnopeuteen, elintavoilla on kuitenkin suurempi merkitys.

Who want to live forever

• Anonyymi kirjoitti:

Olin kolmikymppiseksi asti melkoinen babyface, poikkeuksetta kysyttiin paperit ravintolaan mennessä, kyllä vain, kävin paljon ravintoloissa, poltin tupakkaa ja join humalahakuisesti. 37 -vuotiaana näytin kuulemma kymmenen vuotta nuoremmalta (kuulin sattumalta nurkan takaa kun työpaikan naiset puhuivat). Viimeksi minulta kysyttiin kaupassa paperit kun olin 49-vuotias. Kysyin myyjältä jotta vitsaileeko hän? Ei vitsaillut. Viidenkympin jälkeen olen kuitenkin vanhentunut mielestäni vauhdilla, on aamuisin silmäpussit ja muutakin kremppaa. Tosin nyt 54-vuotiaana on vielä tumma parta.
        Geenit vaikuttavat 15 - 30 % vanhenemisnopeuteen, elintavoilla on kuitenkin suurempi merkitys.

Who want to live forever

Toki elämäntavat vaikuttavat. Olen kuitenkin aina elänyt suhteellisen terveellisesti. Mutta jos katsoo oman suvun miehiä, pystyy sieltä jotain ennustamaan. Tosin minulla vaikuttaa paljon se, että perin kaljuuden isoukiltani. Aloin kaljuuntumaan jo yläasteella. Sitten vielä kun kasvatin pitkän parran kaveriksi, niin kyllähän se vanhentaa. Jos minulla olisi vielä pitköt hiukset ja sheivaisin naamani, olisin varmaan paljon fressimmän näköinen. Minulle ei kuitenkaan sovi karvaton luukki. Näytän ihan 37-vuotiaalta vauvalta ilman partaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Who want to live forever

Aika lailla sama kuvio paitsi ei tupakkaa, viinaakin hillitysti. Kuusi vuosikymmentä täynnä nyt. Parturi löysi viimeksi hiuksista kolme kokonaista harmaata, partaan ilmaantuu pikku hiljaa sinnetänne harvakseen harmaita, muuten tumma paitsi viiksiosasto on alkanut blondaantumaan viimeisen vuoden aikana...ei tämä varmaankaan auringosta pelkästään enää johdu :D.
        Viime syksynä viimeksi luultiin alle viisikymppiseksi ja näin on ollut läpi elämän, jonkun verran muutenkin olen kuntoni perään katsonut.
        Aamuisin silmäpussit roikkuvat polvissa ja lukulaseille olisi jo käyttöä mutta mitäs pienistä :)

• Anonyymi

Piirteitäsi peli näyttää suvun vanhempia ihmisiä. Väkisinkin periytyvät jutut näkyvät vaimeasti. Tädit? Sedät? Omat vanhemmat?
      Ja hehän ovat jo vanhoja.
      33 v on kiva ikä. Relaa. Jostain vinkkelistä lapsukainen vielä.
      Vilma

• Anonyymi

Totta, tarkkaile sukusi vanhentumista, kaikki periytyy

• Anonyymi

Se että vanheneminen näkyy, tarkoittaa myös koko kehon vanhenemista ja vanhojen ihmisten sairauksien ilmaantumista, usein verisuonet on tukittu siinä vaiheessa eläinrasvoilla.

• Anonyymi
        UUSI

kannattaa tarkistuttaa verensokeri.

• Anonyymi

Kyllä yli 3-kymppinenkin voi näyttää jo aika ikääntyneeltä: huomioitavaa esim. elämäntilanne:työttömyys, muut murheet ja huolet jotka näkyvät valitettavasti ensinnä kasvoissa, ainakin naisilla!

• Anonyymi

Totta. Sairastaminenkin vanhentaa reippaasti. Unettomuus ja pitempikestoinen stressikin vanhentaa. Näin kesällä syytä muistaa, ett liiallinen auringonottokin vanhentaa ihoa reippaasti, ihoa kannattaa suojata, käyttää aurinkovoiteita ja kosteusvoiteitakin.

• Anonyymi

Työttömyys nuorentaa jos älyää olla välittämättä siitä että on työtön, kyllä sitä rahaa aina jostain kouraan ilmestyy omiksi tarpeiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työttömyys nuorentaa jos älyää olla välittämättä siitä että on työtön, kyllä sitä rahaa aina jostain kouraan ilmestyy omiksi tarpeiksi.

Tuskin ilmestyy rahaa edes omiksi tarpeiksi, saati jos on perheellinen. Stressi toimeentulosta on todellista ja tappavaa ja lisäksi köyhyys ja osattomuus on vahvasti periytyvää. MOT.

• Anonyymi

Ihminen ikääntyy monella eri tavalla, on henkistä vanhenemista joka lopulta näkyy aivotoiminnoissa. Toinen vanhenemisen muodo on fyysinen vanhentuminen ja se näkyy kai eniten ihmisissä ulospäin.

Ihminen unohtelee asioita, tulee fyysisti heikommaksi ja kömpelömmäksi.
      Itse huomaan ikääntymisen räjähtävän voiman katoamisena, vaikka eilenkin terassilla joku nuorimies tuli sanomaan ohimennen "respect, hyvät lihakset".

Ei kai tässä iässä enää niin mieti miltä itse näyttää, olisi eri asia jos olisi hakemassa pidempää suhdetta vastakkaisen sukupuolen kanssa. Pitäisi jo käydä parturissa, höylätä naamaansa ja ottaa muutama kiloa pois jotta sixpackit olisivat selvästi näkyvillä.

Vanhentuessa kannattaa pitää huolta omasta fyysisestä kunnostaan. Sekin vanhentaa ulkonäköä jos liikaa treenaa, solut härskiintyvät ja vanhenevat nopeammin.

Kaikella on siis puolensa, vanhentumista kukaan ei voi estää. Sen kanssa on vain elettävä, tai yrittää oppia elämään...

33-vuotias on parhaassa iässä, fyysisesti korkein taso saavutetaan usein iässä 25-35.
      Tuon jälkeen sitten on vain fyysisestä alamäkeä, toivotaan henkisen kehittymisen sitä paikkaavan.

AV

• Anonyymi

Niin, ihmisen on älytöntä taistella luonnonvoimia vastaan kuten vanheneminen. Mutta kunnostaan kannattaa pitää huolta, se lisää omatoimisia vuosia vanhempana. Kuka mitenkin sitten miellyttävemmin sen kuntonsa ylläpitää.

Jollekin salitreeni, jollekin tanssi, uinti, kävely, pyöräily jne jne. Mikä tuntuu omassa kehossa mukavalta ja toimii niin, että pysyy mielekkäänä. Pääasia että liikuttaa kehoa, eikä jämähdä sohvaan.

Jasu

• Anonyymi

Fyysinen venheneminen näkyy yleensä puntarissa, kysyttäessä paljonko painosi oli 28-vuotiaana ja paljon se on nyt.
      Hormonitasojen muutos näkyy usein kiloina.

AV

• Anonyymi

Ehkä naisilla näkyy ikä painona, miehenä kuitenkin sama ihannepaino viimeiset 35 vuotta, kuin parikymppisenä. Se on siitä kiinni mitä suuhun tunkee ja miten liikkuu.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä naisilla näkyy ikä painona, miehenä kuitenkin sama ihannepaino viimeiset 35 vuotta, kuin parikymppisenä. Se on siitä kiinni mitä suuhun tunkee ja miten liikkuu.

No kyllä miehillä taitaa se paino nousta myös ja erityisesti jos on ne väärät elintavat eli kalja ja tupakki eikä mitään liikuntaa. Isomahaisia miehiä näkyy paljon tuolla katukuvassa

• Anonyymi

Montako kiloa vanhempi sinä olet?

AV

• Anonyymi

Miehillä hyvä paino on se, mikä oli armeijassa ja se pitäisi pitää seuraavat 50v , niin pysyy vartalo kunnossa, eikä lihottaa itseään 100 kiloiseksi siaksi, jolla on verenpaine korkealla, diabetes, kolestrolit koholla, polvet ei kestä ylipainoa, kunnon ruumiillinen työ pitää painon kurissa, eikä tarvitse mennä kuntosalille. Kuntosalit on tekopirteitä ja laiskoja varten, kun ei kävelyä edes harrasteta ulkona raittiissa ilmassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miehillä hyvä paino on se, mikä oli armeijassa ja se pitäisi pitää seuraavat 50v , niin pysyy vartalo kunnossa, eikä lihottaa itseään 100 kiloiseksi siaksi, jolla on verenpaine korkealla, diabetes, kolestrolit koholla, polvet ei kestä ylipainoa, kunnon ruumiillinen työ pitää painon kurissa, eikä tarvitse mennä kuntosalille. Kuntosalit on tekopirteitä ja laiskoja varten, kun ei kävelyä edes harrasteta ulkona raittiissa ilmassa.

100kg on monelle vähänkään pidemmälle ja lihaksikkaalle miehelle täysin ok paino. Ylipaino tietenkin on ihmiselle pahasta, mutta eiköhän jokainen sen tiedä ilmankin, että ketään pitää siaksi nimitellä.

Aletheias

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kunhan muistaa, vettä vanhenevaa kehoa ei pidä kovin laihduttaa, pieni ylipaino on todettu jopa terveemmäksi kun laihuus.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

armeija-aikaan 185/67kg , ei siihen painoon kyllä ole paluuta eikä halujakaan palata, nykyään 92kg äidin pikku porsas :D
        -sivusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En kyllä haluaisi olla armeijaikäinen kynäniska, painoa 70 kg ja pituutta 187 cm. Mielummin vähän lihaa päällä, kiitos. Kävellä jaksan kyllä pitkään, olen aina jaksanut vaikka nykyään onkin painoa enemmän kuin parikymppisellä laiheliini-minälläni. Ja saahan sitä punttiakin nostaa... ja harrastaa erilaisia lajeja ja joogata jne. jne.

• Anonyymi

Kyyllä, ja sama pahus toistuu joka vuosi uudestaan

• Anonyymi
      • Anonyymi

En tekis pilkkaa alkoholismista. Itsellä kuollut läheisiä kuollut alkoholismiin, eivät pystyneet lopettamaan juomistaan vaikka välillä yrittivätkin.

• Anonyymi

Tähän voisi kommentoida miten ihmiset eivät välttämättä itse voi enää vaikuttaa omaan juomiseensa.
        Terasseilla tapasin muutaman vanhan tutun jotka olivat ratkenneet dokaamaan aika reilusti.
        Kysymys ei silloin ole siitä olisitko viettänyt hauskan viinanhuuruisen viikonlopun, tai siitä onko tapasi nauttia 2-3 annosta muutamia kertoja viikossa.

Huolestuttavaksi asia muuttuu silloin kun dokataan kaksi viikkoa putkeen suuria annosmääriä.
        Unohdetaan se syöminen kokonaan, ja lopputuloksena ei ruoka pysy edes sisällä.
        Tässä vaiheessa tulisi olla joku taho joka stoppaa, ennen elimistön irtisanoutumista rännäämisestä.

Tuossa vaiheessa ihmiset laihtuvat, elimistö ei enää ota vastaan energiaa, ja mennään kohti lopullista tuomiota.

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tähän voisi kommentoida miten ihmiset eivät välttämättä itse voi enää vaikuttaa omaan juomiseensa.
        Terasseilla tapasin muutaman vanhan tutun jotka olivat ratkenneet dokaamaan aika reilusti.
        Kysymys ei silloin ole siitä olisitko viettänyt hauskan viinanhuuruisen viikonlopun, tai siitä onko tapasi nauttia 2-3 annosta muutamia kertoja viikossa.

Huolestuttavaksi asia muuttuu silloin kun dokataan kaksi viikkoa putkeen suuria annosmääriä.
        Unohdetaan se syöminen kokonaan, ja lopputuloksena ei ruoka pysy edes sisällä.
        Tässä vaiheessa tulisi olla joku taho joka stoppaa, ennen elimistön irtisanoutumista rännäämisestä.

Tuossa vaiheessa ihmiset laihtuvat, elimistö ei enää ota vastaan energiaa, ja mennään kohti lopullista tuomiota.

AV

Se on vaan siinä, ettei kukaan muu kuin itse voi vaikuttaa omaan juomiseensa. Juominen on valinta, pitkällä tähtäimellä aina enemmän.

• Anonyymi

33 on jo vaarallinen ikä.

"DJ Amanda Harkimon veli Roy Oliver Harkimo on kuollut 33-vuotiaana. Iltalehti sai vahvistuksen asiasta Harkimoiden lähipiiristä."

• Anonyymi

Tuossa iässä on omat haasteena.
        "Miki Liukkonen kuoli 4. heinäkuuta 2023 ollessaan 33-vuotias. Hän syntyi 8. heinäkuuta 1989. "

• Anonyymi

Kaikki me ikäännymme päivä päivältä, se on luonnollista ja odotettavissa olevaa. Se, miten aikaisin ja millä tavalla ikääntyminen kenestäkin näkyy, on todella yksilöllistä. Siihen vaikuttaa merkittävästi geenit, mutta elintavoilla on myös iso merkitys. Tupakointi, päihteet, epäterveelliset ruokailutottumukset, stressi yms näkyvät suoraan siinä, miten keho voi ja miltä se näyttää. Myös tietty sairaudet, hormonit, univaikeudet jne vaikuttavat suoraan siihen, millä tavalla ikääntymisen muutokset näkyvät.

Ei ikääntymistä pelätä kannata, vaikka suurin osa meistä haluaakin ikääntyä "hehkeästi". Itselleen kannattaa olla armollinen. Joskus elämässä on stressiä tai muita kuormitustekijöitä. Silloin kannattaa keskittyä olennaiseen eikä ulkonäkönsä murehtimiseen. Terveys ja hyvinvointi on paljon tärkeämpiä kuin se, minkä ikäiseltä ulospäin näyttää. Ymmärrän kyllä, että asia saattaa mietityttää, en minäkään ikääntymisen vaikutuksista erityisen pidä, mutta en oleta näyttävän tässä iässä enää miltään parikymppiseltä. On ihan ok näyttää itseltään, näyttääpä ulospäin sitten minkä ikäiseltä tahansa.

Aletheias

• Anonyymi

AI-yhteenveto

Kyllä, alkoholi voi nopeuttaa ihon ja solujen vanhenemista, ja joissain tapauksissa myös aivojen ikääntymistä. Pitkäaikainen alkoholin käyttö kuivattaa ihoa ja voi johtaa ennenaikaiseen vanhenemiseen sekä ihon kimmoisuuden vähenemiseen. Lisäksi tutkimukset ovat osoittaneet, että alkoholi voi nopeuttaa aivojen ikääntymistä.
        Tässä tarkemmin, miten alkoholi voi vaikuttaa vanhenemiseen:

Ihon vanheneminen:
        Alkoholi kuivattaa ihoa ja voi aiheuttaa sen kimmoisuuden vähenemistä, mikä voi näkyä ryppyinä ja juonteina.

Solujen vanheneminen:
        Pitkäaikainen alkoholin käyttö voi nopeuttaa solujen vanhenemista.
        Aivojen ikääntyminen:
        Tutkimukset ovat osoittaneet, että alkoholin käyttö voi vaikuttaa aivojen ikääntymiseen. Esimerkiksi yksi tutkimus havaitsi, että päivittäinen alkoholinkäyttö saattoi vanhentaa aivoja jopa vuosia vanhemmiksi.
        Elinajan lyheneminen:
        Tutkimuksissa on myös viitteitä siitä, että alkoholin runsas käyttö voi lyhentää elinikää.

On kuitenkin hyvä muistaa, että kohtuullisella alkoholin käytöllä ei välttämättä ole havaittavaa vaikutusta vanhenemiseen, ja että monet tekijät vaikuttavat ikääntymisprosessiin.
        On suositeltavaa konsultoida terveydenhuollon ammattilaista saadaksesi lisätietoa alkoholin käytön vaikutuksista omaan terveyteen ja hyvinvointiin, sanovat terveysasiantuntijat.

• Laivan ravintolassa viereisen pöydän mummot innostuivat vertailemaan ulkonäköäni Frederikkiin.
      Frederik on parikymmnentä vuotta minua vanhempi.
      Ei kaikki imartelu ole kivaa.

• Anonyymi

Otan osaa. Tätini piti minua eero heinäluoman näköisenä!

Mies 65

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Otan osaa. Tätini piti minua eero heinäluoman näköisenä!

Mies 65

Tuo on jo vtun paha loukkaus kenelle tahansa. Pahempaa olisi vain, jos joku sanoisi Paavo Lipposen näköiseksi.

• Anonyymi

Vanheneminen kuuluu elämään.on osa erittäin tärkeetä kasvuprosessia. Se joka sitä halveksuu, on keskenkasvuinen raakile. Rakkaudella tämä.🤷‍♀️

• Anonyymi

Kypsä vanheneminen saa aikaan sen että riissuu itsensä kaikesta muiden asettamista turhantärkeistä tandadeista. Alkaa elään vapaasti kaikista päähäntautuista ole sitä/ole tätä. Vanheneminen on viimeinen mahdollisuus hyväksyä itsensä sellaisena kuin on. Ja nauttia siitä.🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kypsä vanheneminen saa aikaan sen että riissuu itsensä kaikesta muiden asettamista turhantärkeistä tandadeista. Alkaa elään vapaasti kaikista päähäntautuista ole sitä/ole tätä. Vanheneminen on viimeinen mahdollisuus hyväksyä itsensä sellaisena kuin on. Ja nauttia siitä.🤷‍♀️

On ihmisiä jotka kynsin hampain taistelee vanhenemista vastaan/ja muiden vanhenemista. He ei ymmärrä todellisesta vapaudesta tuon taivaallista. Kuin monesti näkee ihania mummoja,jotka katsoo rakastavasti ja hymy valaisee koko kasvot. Se on todellista kauneutta se. Sitä ei voi muutakuin kadehtia.🤷‍♀️

• Anonyymi

Tarkkailkaapa vanhoja ihmisiä.
      Useimmilla on sellainen hyytynyt ilme kasvoilla. Mikään ei n ä y t ä kiinnostavan, mutta siinä menee. Silmiin ei syty mikään kiinnostuksen valo.
      En halua sellaiseksi ikänä.
      En tarkoita, että naamaa tarvitse väännellä, mutta jotain merkkejä, että kyllä täällä vielä virtaa on.
      Vilma

• Anonyymi

Sellainen ei ole hokannut elämän kirjon/vanhenemisen merkitystä. Sellaisiakin on. He kuolevat elämäänsä tyytymättöminä tahi tekevat kaikkensa välttyäkseen vanhenemiselta. Kuolevat nuorennusleikkauksiin tai podimöttö pillereihin. Jotai jäi oppimatta,mutta viisas on se,joka ottaa muidenkin virheistä opikseen. Jos ei onni löydy omasta takaa,niin ei taatusti löydy myöskään ikuisen nuoruuden tavoittelusta. Ei parisuhteesta/ei urasta/ei jälkikasvusta. Kaikki sellainen sakkaa aikanaan,ja mitä jäi käteen? Tyhjyys.paha olo. 🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sellainen ei ole hokannut elämän kirjon/vanhenemisen merkitystä. Sellaisiakin on. He kuolevat elämäänsä tyytymättöminä tahi tekevat kaikkensa välttyäkseen vanhenemiselta. Kuolevat nuorennusleikkauksiin tai podimöttö pillereihin. Jotai jäi oppimatta,mutta viisas on se,joka ottaa muidenkin virheistä opikseen. Jos ei onni löydy omasta takaa,niin ei taatusti löydy myöskään ikuisen nuoruuden tavoittelusta. Ei parisuhteesta/ei urasta/ei jälkikasvusta. Kaikki sellainen sakkaa aikanaan,ja mitä jäi käteen? Tyhjyys.paha olo. 🤷‍♀️

Kyllä siinä hymy hyytyy kaikilta, kun tajuaa, että matkan pää on lähellä, kaikesta joutuu luopumaan, koti, läheiset, kaikki rakkaat paikat, on pakko jättää maapallo, kaikki, ei enää mitään kuoli kamppailun jälkeen. Ei uutta tilaisuutta, kaikki on lopullista.

Onnellinen hymyilevä vanhus on dementikko, kyllä ne muut on synkän ja totisen oloisia, usein tuijottaa kateellisen ja katkeran näköisinä nuorempia, joilla on elämä edessä ja itsellä lopussa. Helppo ymmärtää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä siinä hymy hyytyy kaikilta, kun tajuaa, että matkan pää on lähellä, kaikesta joutuu luopumaan, koti, läheiset, kaikki rakkaat paikat, on pakko jättää maapallo, kaikki, ei enää mitään kuoli kamppailun jälkeen. Ei uutta tilaisuutta, kaikki on lopullista.

Onnellinen hymyilevä vanhus on dementikko, kyllä ne muut on synkän ja totisen oloisia, usein tuijottaa kateellisen ja katkeran näköisinä nuorempia, joilla on elämä edessä ja itsellä lopussa. Helppo ymmärtää.

Ei se ihan noinkaan mene. Osa kuolevista on sinut asian kanssa, osa jopa helpottuneita.
        Osalla, isolla osalla on myös usko ja se kantaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei nyt ihan noinkaan jyrkästi, jos kaikki tuntuu olevan jo nähty ja kuultu, terveys breikkaa ja lähisuku ei muista kuin kerran vuodessa synttärikortilla, eläminen taakka mistä jäljellä vain loppusuora niin...

• Anonyymi

Kyllä, juuri nuo vanhentaa! Oon 75 vuotias, sisko 10 vuotta nuorempi, ja vanhemman näköinen, juurikin, tupakan ja alkon ansiosta!!

• Anonyymi

Katso sen vanhenemisen 'rumuuden' yli. Nää siinä toisessa arvokas sielu. Näe/ja näet ainoastaan.itsesi. Tuskin itsekkään täydellinen olet.🤷‍♀️

• Anonyymi

Juuri nyt televisiossa näkee U23 -urheilijoiden kilpailevan EM-kisoissa. Siis jo tuossa parinkympin nippanappa yläpuolella yksilöiden välillä on ihmeen isoja eroja.

Jo pelkästään hiustyylillä voi vanhentaa tai nuorentaa itseään. Ja parrakkaat näyttävät helposti kolmekymppisiltä, jolloin katsoja ihmettelee mielessään miten jotkut voi vielä urheilla alle 23 vuotiaiden sarjassa.

Stressipitoista elämää viettävien kroppa vanhenee luonnollisesti nopeammin. Viime vuodet on kuultu joka päivä sotauutisia ja viestejä siitä ettei loppua ole nähtävissä.

Ja tietysti kaikista pahin on jokin sairaus, mikä kohdalle osuttuaan ei säästele taikka uskottele, että ikuinen nuoruus olisi totta.

Ikäännytään itse kukin vuosi kerrallaan, arvokkaasti. Jookosta 😊

• Anonyymi

Joo. En minäkään tarkoita ditä, että mainitsemani ilmeettomat olisivat huonompi kuin minä.
        Ja eihän virtaa toisiin tuntemattomiin voi mennä tökkimään.
        Huolestuttaa vaan.
        Vilma

• Anonyymi

Näinpä. Ja annetaan muidenkin vanhentua. Henkinen viisaus ei ole itseltä/toisilta pois. Se minkä hautaan kannamme/sen seuraavassa elämässä kantapäänkautta kohtaamme. Yksikään meistä ei sitä kierrä/ei pakoon pääse,ei,vaikka kuin yrittäisi siitä pois luikerrella. Totuus on totuus. Ja se on kohdattava. Kukaan meistä ei pääse kuin 'koira veräjästä'.🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinpä. Ja annetaan muidenkin vanhentua. Henkinen viisaus ei ole itseltä/toisilta pois. Se minkä hautaan kannamme/sen seuraavassa elämässä kantapäänkautta kohtaamme. Yksikään meistä ei sitä kierrä/ei pakoon pääse,ei,vaikka kuin yrittäisi siitä pois luikerrella. Totuus on totuus. Ja se on kohdattava. Kukaan meistä ei pääse kuin 'koira veräjästä'.🤷‍♀️

Saapa olla omissaoloissan kaikenmailman häntäheikeltä

• Anonyymi

ilman aurinkolaseja auringonpaisteessa oleminen vanhentaa silmät, tulee vanhuuden harmaakaihi alta aikayksinökn silmiin. Pitää olla aina päässä UV400-suojatut lasit.

Tupakointi heikentää ihon laatua, porkkanoiden syöminen taas parantaa, eli jos syöt yhden porkkanan tupakoinnin jälkeen ei vaikuta kai ollenkaan?

• Anonyymi

Porkkanat tai tupakat on aivan yks lysti. Täytyy ymmärtää syvällisemmin. Voit syödä porkkanoita/treenata/tehdä sitäsun tätä jos et ole olennaista hokannut kaikki on aivan tyhjää täys. Kun on hokannut,voi vetää vaikka sen röökinkin, eikä se hokaajasta pahempaa tee. Täällä nyt saa tehdä mitä tekee. Saa vaikka tappaa/murhata/riistää/ryöstää/ mutta mitään täällä tekemisistäsi et pakoon pääse. Sielutietoisena ikuisena sieluna heräät todellisuuteen. Tajuat mitä kauheuksia olet tehnyt. Siellä et lusmuile/siellä otat tekemisistäsi vastuun. Sillä olet jotain ihan muuta kuin tässä elämässä mihin opiskelemaan/kokemaan tulit. Siellä sinua hävettää. Siksi elät omassa helvetissäsi, ja silloinkin sinusta huolta pidetään. Tämä maanpäällinen eletty elämä voi olla /ja on monille järkytys.🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Porkkanat tai tupakat on aivan yks lysti. Täytyy ymmärtää syvällisemmin. Voit syödä porkkanoita/treenata/tehdä sitäsun tätä jos et ole olennaista hokannut kaikki on aivan tyhjää täys. Kun on hokannut,voi vetää vaikka sen röökinkin, eikä se hokaajasta pahempaa tee. Täällä nyt saa tehdä mitä tekee. Saa vaikka tappaa/murhata/riistää/ryöstää/ mutta mitään täällä tekemisistäsi et pakoon pääse. Sielutietoisena ikuisena sieluna heräät todellisuuteen. Tajuat mitä kauheuksia olet tehnyt. Siellä et lusmuile/siellä otat tekemisistäsi vastuun. Sillä olet jotain ihan muuta kuin tässä elämässä mihin opiskelemaan/kokemaan tulit. Siellä sinua hävettää. Siksi elät omassa helvetissäsi, ja silloinkin sinusta huolta pidetään. Tämä maanpäällinen eletty elämä voi olla /ja on monille järkytys.🤷‍♀️

Oikeastaan meille kaikille on. Siellä häpeämme itsekeskeisyyttämme. Typeryyttämme. Siellä kaikki arvot on ihan nurinperin. Ensimmäiset tulee viimeisiksi. Uskon lahkoissakin. Se ymmärrys mikä täältä lähtiessä tulee,on aivan tämän ihmisymmärryksen ulottumattomissa. Itse me luomme helvettimme. Mutta sekin on lopulta parhaaksemme.🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeastaan meille kaikille on. Siellä häpeämme itsekeskeisyyttämme. Typeryyttämme. Siellä kaikki arvot on ihan nurinperin. Ensimmäiset tulee viimeisiksi. Uskon lahkoissakin. Se ymmärrys mikä täältä lähtiessä tulee,on aivan tämän ihmisymmärryksen ulottumattomissa. Itse me luomme helvettimme. Mutta sekin on lopulta parhaaksemme.🤷‍♀️

Niinpä. Osa meistä elää helvetissä, maan päällä.

• Anonyymi

Kyllä tämä nykyinen nuorten miesten muoti eli karmea ruokkoamaton risuparta vanhentaa! Yäk, miten paljon siinä on likaa, hikeä ja bakteereille kasvualustaa. Eihän sellaista miestä halua naisihminen päästää lähellekään, puhumattakaan suutelemaan tai suuseksiin...

• Anonyymi

Olopa karsee kommentti. Risupartan bakteeritki tuota parempi👎🤷‍♀️

• Anonyymi

Höh, ei partakarvojen joukosta yhtä pimpankarvaa kukaan huomaisi:)

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höh, ei partakarvojen joukosta yhtä pimpankarvaa kukaan huomaisi:)

AV

Sinä nyt huomaisit vaikka betonitynnyrissä. Tai ainakin toiveissasi huomaisit👎🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä nyt huomaisit vaikka betonitynnyrissä. Tai ainakin toiveissasi huomaisit👎🤷‍♀️

No ei sitä yhtä karvaa huomaisi, jos ei sitten olisi kulkeutunut hampaiden väliin.
        Jaahas, mikäs se tämä on (tutkii mikroskoopin alla).

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei sitä yhtä karvaa huomaisi, jos ei sitten olisi kulkeutunut hampaiden väliin.
        Jaahas, mikäs se tämä on (tutkii mikroskoopin alla).

AV

No olispa tärkeetä. Että ihan mikroskoopin alle🤔Arvot kullakin. Ei yllättänyt. Hymph. 🤷‍♀️

• Anonyymi

Varmasti naisten pitkissä hiuksissa on enemmän bakteereja ja kaikenlaista töhnää, pölyä, mitä käsistä ja ympäristöstä tarttuu.

• Anonyymi

KYLLLL PERSSSSSSS KAAAAARVAT ON KAAAAAAAMEEEEETA ÖPASKA JA KUSI JÄÄ MUHIMAAN!HAHHHHA SIINÄ SULLE

• Anonyymi

Nimimerkillä kokemusta on🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmasti naisten pitkissä hiuksissa on enemmän bakteereja ja kaikenlaista töhnää, pölyä, mitä käsistä ja ympäristöstä tarttuu.

mites nenäkarvat sinne ne kaikki saasteet menee,vedä paremmas tästä

• Parta on yhtä likainen kuin hiuksetkin. Kuinka likaiset ovat omasi? Etkö osaa huolehtia hygieniasta?

• Anonyymi

Olen pannus merkille, että ei mitään merkitystä hygienialla tai risuparrallakaan jos on stara!

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

Parta on yhtä likainen kuin hiuksetkin. Kuinka likaiset ovat omasi? Etkö osaa huolehtia hygieniasta?

Jos sinulla on pitkät hiukset, niissä on varmasti enemmän likaa, kuin jonkun parrassa, se moppi nuolee bussin penkit, olkapäät, käsilika ja hiki, kun hiplaat sitä moppia jne.

• Anonyymi

Jotkuthan kuulemma pesee myös partansa, en tiiä sitte että onko vaan pelkkä huhu.

• Anonyymi

Oi kamalaa ihosairauksikin voi olla syy,vieläkö pitää jauhaa?

• Anonyymi

Ei ole mahdollista yhtäkkiä vanhentua. Kysypä nyt joltain lähistöltäsi mielipidettä.

• Anonyymi

Porkkana röökin jälkeen.
      Äijät aamulla ennen töiden aloitusta joivat pari mukia kahvia ja polttivat yhden tupakan.
      Kun se nortti vastaa edelleen kahta appelsiinia.

Mies 65

• Anonyymi

Miehenä minäkin yritän kasvattaa komeaa partaa, mutta se on aina sellainen risuparta, joka kyllä kadottaa tehokkasti läheltä kaikki maailman naiset.
      Ilman partaa taas olen ihan onnettoman näköinen, joten ihan lyhyellä sängellä yritetään pärjätä ja äärimmäisen nerokkaalla verbaalisella kielen käytöllä :-(

• Anonyymi

inhottavia ihmisiä,olisiko joskus jotain positiivistäkin?näkee että ihmiset voi pahoin ..

• Anonyymi

Vähän sama juttu täällä, sänki toki pelastaa paljon ja mutta vaatii melko paljon ylläpitoa koska vaihtoehdot sen molemmin puolin näyttävät kamalalta.

• Anonyymi

Partavahat ja hoitoaineet?

• Anonyymi

En tiedä mutta 44v aloin itse nähdä vanhentumisen merkkejä. Muut kyllä edelleen väittävät että näytän ikäistäni nuoremmalta. Etenkin hämärässä varjot ja rypyt erottuvat kasvoissa kun valo tulee tietystä suunnasta.

• Anonyymi

Pallitkin roikkuu varmaan ruttusina pusseina kuin paperipussi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pallitkin roikkuu varmaan ruttusina pusseina kuin paperipussi

Niin, se pahuksen vetovoima. En tiedä teidän vitsoistanne, mutta kun minä istahdan pöntölle niin kuuluu molskahdus.

• Anonyymi
        UUSI

No jos muut sanoo ett näytät ikäistäsi nuoremmalta niin varmasti näytät myös. Nyt huoli pois. Onko sinulla liian suuret vaatimukset itsellesi jotenkin? Eihän yli nelikymppinen voi näyttää parikymppiseltä se olisi mahdottomuus tai ei ole tullu kyllä missään ketään joka olis näyttänyt. Ja jokaikiselle alkaa niitä pieniä juonteita tulla siinä neljänkympin tienoilla.

• Anonyymi

meikitkin on keksitty.

• Anonyymi

Ai pallivaha

• Anonyymi

ja naamaritkin on keksitty, helpoin kun laittaa naamarin aina naamalle, säästyy meikkaamisen vaivaltakin.

• Anonyymi

parta kasvaa kun meikkaa

• Anonyymi

Läskitkin sulaa kun et syö mitään ,niin helppoa on laihduttaa

• Anonyymi

En ole koskaan käsittänyt,miksi jonkun toisen vanheneminen on jollekkin toiselle elämää suurempi haloo. Jokainen vanhenee. Ihan kaikilta tukkalähtee jos ei sitä ennen pumppu petä. Niin säälittävää toinen jalka haudassa huudella toiselle kuin vanha olet. Se on typeryyden ja oman keskenkasvuisuuden huippu suoritus pravoo.😀🤷‍♀️

• Anonyymi

Tuo varmasti kumpuaa ajatuksesta voisiko itse nähdä itsensä samanikäisenä, tai voisiko itse seurustella kyseisessä iässä olevan kanssa?
        Molemmissa tapauksissa ongelma on henkilön itsensä sisäistä ongelmaa, ei niiden jotka olisivat vanhempia.

AV

• Anonyymi
        UUSI

Kait se joillekin on se ett ite vanhenee niin pitää muiden vanhenemisesta alkaa huomauttelemaan niin se oma ikääntyminen ei niin pahasti haittaa. Tää on niin tätä suomalaista huttua ja kateutta.

Onko ap:lle joku huomautellu vanhenemisesta ja se ollu joku vanhalta itse näyttävä nelikymppinen?

• Anonyymi

Noinhan siinä käy, kun kittaa kaljaa ja vetää tupakkaa. 🤭

• Anonyymi

mikä siinä kaljassa on nyt joillekin kamala ongelma,jouhan ihmiset muitakin alkoholijuomia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mikä siinä kaljassa on nyt joillekin kamala ongelma,jouhan ihmiset muitakin alkoholijuomia?

Kalja = yleissana alkojuomille. Mikä siinä niin vaikeaa on ymmärtää? 🤭

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä tahansa alkoholi on terveydelle haitaksi. Ja tämä on pelkkä totuus. Jos katot niitä paljon alkoholia käyttäviä niin kyllä se terveys alkaa reistaamaan ja jos vielä syö mitä sattuu ja polttaa sitä tupakkia lisäksi. Terveys alkaa olla mennyttä jo.

• Anonyymi

Huomasin itse, kun käytin spraymaaleja, että sillä oli joku vaikutus kasvojen ihoon.
      Iho tuntui jotenkin kireältä.

• Anonyymi

Hmm. Itse näytän valokuvissa aivan kauhealta zombilta. Ja onhan se niinkin, että sisäinen kauneus on se joka merkitsee, kaikki vain eivät sitä tiedä.
      Mutta juu, täytyy vissiin mennä ja elää persoona edellä..

• Anonyymi
        UUSI

Valokuvien ja peilien laatu huononee vuosi vuodelta. On se kumma kun ihminen on käynyt jopa kuussa ja silti ei osata tehdä nuorentavia peilejä. 😊

• Anonyymi

Vanheneminen on viisautta. Jos oltaisiin ikinuoria niin aika raakileiksi jäätäisiin. 🤷‍♀️

• Anonyymi

Tosin on niitä jotka ei kypy edes vanhetessaan. Viinikin kun vanhetessa paranee. 🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosin on niitä jotka ei kypy edes vanhetessaan. Viinikin kun vanhetessa paranee. 🤷‍♀️

Niin mutta viiniä ei saakaan korkata.

Mies 65

• Anonyymi

Likkumattomuus ja tupakka.

• Anonyymi

Hiusten väri voi vaihtua yöllä. Kerran lähdetään.

• Kyse on siitä, että olen nyt Nasse-sedän tapaan harvinaisen selvin päin ja näet peilikuvasi ilman näkymää muuttavaa kaljasuodatinta.
      ;)

• Anonyymi

Joojoo.

• Anonyymi

naamareita päähän Ronalnd Reahaninkin naamarin päähin...

• Anonyymi

varallisuudesta voi näåhdä älykkyyden puutteen, ettäå miträ harmaammat hiukset, sitä isommaltri on mnodemendia

• Anonyymi

Tupakointi vanhentaa kyllä tosissaan ja auringossa oleskelu. Hassua, että 33 v. on tuo mielipide itsestään. Yli viisikymppisenä olen aina pitänyt hyvää huolta itsestäni ja suojannut auringolta, eikä tunnu yhtään tuolta.

• Anonyymi

Passiivinen tupakointi savuttomassa talossa. Liikkumattomuus.

• Anonyymi
        UUSI

Vaikuttaa siltä että ap on hyvin itsekriittinen eli jos ne muut sanoo ett on ikäistään nuoremman näköinen niin ei sitä sanota jos ei olis. Nyt vähän itsetunnon kohotusta ap:lle.

• Anonyymi

Onnea rupsahdit sit samanikäisenä kun mun sisko .
      Alkoholi ja muut päihteet nopeuttaa rupsahdusta

• Anonyymi

Kyllä sinäkin rupsahdat, meinasitko sitten tehdä itsarin?
        Miten käytät ne muutamat hehkeämmät vuotesi, heilastelemalla ja kalastelemalla?

• Anonyymi

Kannattaa jatkaa juomista. On hauskempaa eikä enää haittaa.

• Anonyymi

Ehkä olet vain herännyt todellisuuteen, tarkastelemaan itseäsi enemmän.

• Anonyymi

kaikki parrattomat nössöt olkaa hiljaa

• Anonyymi

OK

Mies 65

• Anonyymi

Olen 35, mutta välillä vieläkin ikä tarkistetaan eli näytän nuoremmalta monen mielestä kuin mitä todellisuudessa olen.

• Anonyymi
        UUSI

Pukeutuminen ja hiustyyli harhauttaa helposti arvailemaan vuosirenkaat väärin. Omalla kohdalla muistan 33v syntymäpäiväni. Oltiin kutakuinkin samanikäisten porukalla menossa viihteelle ja olin ainoa joka pakotettiin näyttämään paperit. Luulivat, että joku alaikäinen pyrkii vanhemmassa porukassa ikärajalliseen kuppilaan.

Nyt luonto on tehnyt tehtävänsä eikä tuota ongelmaa enää ole. 🤣

• Anonyymi
        UUSI

Sama vielä nelikymppisenäkin tarkistettiin henkkarit. Olin vähän nolona.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sama vielä nelikymppisenäkin tarkistettiin henkkarit. Olin vähän nolona.

Ja vielä edelliseen etten käytä alkoholia ollenkaan en vaan tykkää alkoholista enkä ole koskaan tupakoinut. Olen myös harrastanut liikuntaa. Ett kyllä ne elintavat varmasti siihen vaikuttaa.

• Anonyymi

Partaöljyt ja harjat myy kuulkaa nykyään enemmän kuin arvaattekaan parta on osa persoonaa samalla tavalla kuin vaikkapa tietynlainen auto

• Anonyymi

Tottakai viinat ja kaljat vanhentaa ja tupakointi kurtistaa.
      Näkee joo suupielistä kauas kuka suurkäyttäjä.
      Alahuulikin alkaa"roikkua".

• Anonyymi

Raamatussa nainen joka toimi miehen ohjeiden vastaisesti muuttui suolapatsaaksi. Voiko ennenaikainen vanheneminen liittyä jotenkin siihen, mitä itse teet ehkä joka päivä tai jopa kaikki ajat? Koet tekeväsi tarpeellista mutta jonkun toisen toteamus olisi juuri päinvastainen ja tarvittaisiin riippuvuuteen jotakin. Yhden riippuvuus voi olla haitta kahdelle tai useammalle.

• Anonyymi

Onpa paljon vastauksia. Intj voisi antaa neuvoja antiageingin saralla. Ehkä hän on jo kommentoinut tuohon ylemmäs. En jaksa kahlata vastauksia läpi. Terveelliset elämäntavat auttavat, kylmässä oleminen, auringossa olemisen välttely. Kenties itäaasialainen ruokavalio auttaa pysymään nuoren näköisenä, tai sitten se on niillä geeneissä.

• Anonyymi

Pikainen masis voi tehdä niin että kulmakarvat on äkkiä silmillä.

• Anonyymi

mitä hullua ,EI VOI,palaa entiseen elämän tapaan!!

• ..........joo, väittävät että ne k-piikit myös vanhentaa.

• Anonyymi
        UUSI

hekoheko, ihan luuseri väite

• Anonyymi

ulkoinen habitus vaihtelee ihan normaalistikin aika lailla. Välillä on freesin näköinen ja välillä näyttää uuvahtaneelta. Ihan normaalia. Oma sisäinen olotila ja biorytmit tekee temppujansa. Välillä peilistä voi oikeasti katsoa itselle hieman tuntematon tyyppi. Elämäntavat vaikuttavat paljon miten kasvot ja muu kroppa vanhenee. Liikunta, syöminen ja juominen. Tupakointi, alkoholi, sokeri, kebabit, hampurilaiset, valvominen aika isoja show stoppereita terveydelle ja ulkonäölle. Itsensä altistaminen jatkuvasti auringonpaisteelle. Okei kohtuudella kaikkea hyvä ohje elämään. Ihan pyhäkoulupojaksikaan ei saisi jäädä, Silloin elämä jää elämättä. Veljeni peri nuorekkaan kauniin ulkonäön isältänsä. Pian 70 vuotiaanakin on ihan darling ja namu naisten mielestä. Perimällä on todella suuri merkitys.

• Anonyymi

Asiassa om läsnä omakuva, eli mielikuva itsestä jonka psyyke on m,uodostanut kauan aikaa sitten. Omakuva, joka saattaa pysyvä samana vaikka todellisuus on jotain muuta. Usaeimmiten tähän havahtuu jos itsestä ei ole otettu valokuvia pitkään aikaan. Peilistä näet oman peilikuvasi, joka ei näytä muuttuneen mutta annas olla valokuvassa, näetki vanhan roikkuvakasvoisen sihrusilmän. valitettavasti valokuva kertoo totuuden. itseslleni tämä kävi selväksi juuri näin :(

• Anonyymi

Aurinko vanhentaa ihoa ja aiheuttaa syöpää. Tupakan savu voi ehkä vanhentaa ihoa, mutta ei enää kai nikotiini joka on sisällä elimissä.

• Anonyymi

Mäikeltsakson ei ole enää täällä.

• Anonyymi
      UUSI

Kauhulla katselen kun suomalaiset grillaavat itseään auringossa. Ei taida paljon ikääntymisen pelko vaivata, aurinko on ihon pahin vihollinen sen ikääntymistä ajatellen.

• Anonyymi
      UUSI

hyvät aurinkolasit kannattaisi olla, minulla jotin laen UV400, mutta sitten silmän ympäryksistä tulee valkoiset, noh mieluummin kuin ihosyöpä

• Anonyymi
        UUSI

No jos oleskelet niin paljon auringossa että rusketut kunnolla niin olet ko melkoisen annoksen uv-säteilyä saanut eli ne silmän ympärykset voi olla suojassa mut muu iho ei välttämättä

• Anonyymi
      UUSI

Espanja vanhentaa.

• UUSI

Auringon välttäminen, astaksantiini, kollageeniproteiini, hyaluronihappo, A-vitamiiniseerumit, ihon laserhoidot ovat ehkä ne tunnetuimmat kasvojen anti-age hoidot. Itse asiassa, myös jotkut bioaktiiviset peptidit ja B3-vitamiiniseerumit näyttävät toimivan, ja kylmähoito, eli jääkylmää vettä välillä kasvoihin.

Alan kultastandardi 90-luvun puolivälistä lähtien ei-kirurgiseen kasvojen nuorennukseen on ollut CO2-laser, mutta se on edelleen suhteellisen kallis hoito, joka voi maksaa tuhansia euroja/useita hoitokertoja. Lisäksi iho on kyllä sen jälkeen tulehtunut jonkin aikaa. Ilman ihon tulehdusreaktioita iho ei kyllä uusiudu kunnolla, sen tietää, jos on käyttänyt esim. A-vitamiiniseerumeita ja laserhoitoja.

Nyt on viime aikoina tullut myös vertailevia tutkimuksia, jossa on verrattu esim. laserhoitoa ja bioaktiivisia peptidejä+A-vitamiiniseerumia. Myös terminalia sericea (hopeaketapani) juurista saatu sericoside-uutetta on testattu ihon anti-age hoitoon, sekin vaikuttaa toimivan, ja vaikutus perustuu transkriptomiikan mukaan solujen uudelleenohjelmointiin. Nykyään nimittäin tutkimukset pitäisi olla tarkempia, että tietää mitä geenejä kukin aine aktivoi, että osaa sanoa tarkemmin mihin vaikutukset perustuvat.

Lähteet:
      Skin Cellular Reprogramming as an Innovative Anti-Aging Strategy for Cosmetic Application: A Clinical Study of Sericoside
      https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/37395029/

Efficacy of Topical Hydroxypinacolone Retinoate-Peptide Product Versus Fractional CO2 Laser in Facial Aging
      https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/39394831/

• Anonyymi
      UUSI

Aurinko vanhentaa. Myös ruokavalio voi saada kasvot kuivumaan /näyttämään vanhemmalta.

• Anonyymi
      UUSI

Otitko koronarokotteita. Monella alkoi alamäki niiden jälkeen. Toinen tietenkin Aurinko. Liiallinen Aurinko vanhentaa kenet tahansa ennen aikaisesti.

• Anonyymi
        UUSI

Alamäki johtui muista kuin koronarokotteista.

• Anonyymi
      UUSI

mentaalipuolen juttuja-

• Anonyymi
      UUSI

Sitä ne paholaisenkusi ja syöpäkääryleet
      saa aikaan. Ja palan painikkeeksi mäski " ruokaa ".
      Eipä ihme, jos ja kun naamasi muistuttaa erään ö- luokan julkkiksen naamaa.
      En mainitse nimeä, koska voi tulla syyte kunnialoukkauksesta.
      Sen verran, että naishenkilö.
      Örvelsi kännissä, kun esiintyi "" laulajana "" ööö- luokan räkälöissä.

• Anonyymi
      UUSI

Olet epäterveesti elämällä kiihdyttänyt hieman biologista kelloa. Nelikymppisenää ja kuusikymppisenä ihminen rupsahtaa jyrkästi. Uuteen ulkomuotoon voi yrittää sopeutua muuttamalla sisäistä olemustaan.

• Anonyymi
      UUSI

Horkkakuuri korjaa tilannetta.

• Anonyymi
      UUSI

Ole huoletta. Merle Haggarth kuoli 79 syntymäpäivänään. Laita hakuun Sing me back home.

• Anonyymi
      UUSI

Siideri vanhentaa, sen juominen.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      61
      2558
    2. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      21
      1873
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      13
      1622
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1387
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      1287
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      83
      1169
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      40
      1074
    8. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1043
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1043
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      58
      947
    Aihe