Minut lapsena pakotettiin uskontoon.
Sitten myöhemmin tutustuin tieteisiin ja faktoihin ja häpesin, että olin uskovainen.
Kovasti on vielä työtä. Maailmassa on 4.000 eri uskontoa ja niissä miljoonia jumalia. Kaikki nuo uskonnot ovat tuoneet pahaa.
Kaksi maailmansotaakin aloittivat.
Olin entinen uskovainen nykyinen ateisti
56
979
Vastaukset
- Anonyymi
Juuri noin, hyvä kirjoitus.
Nuorisobarometrin mukaan jo yli 60% Suomen nuorista on uskonnotonta.- Anonyymi
No kumminkin he haluavat rippikouluun nämä lähes 60 prosenttia. Ja pitävät ns.valeristijäisiä "kummeineen". Kummius kuuluu kristinuskoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kumminkin he haluavat rippikouluun nämä lähes 60 prosenttia. Ja pitävät ns.valeristijäisiä "kummeineen". Kummius kuuluu kristinuskoon.
Eihän kuulu. Miksi spämmäät roskaasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rippikoulussa jos kastetaan. Laitetaan vettä kersan päähän.
Se tenava liitetään vaan veron maksajaksi.
Ei siinä muuta tapahdu.
- Anonyymi
Jokaisen henk.kohtanen asia mihin uskoo. Ei toisilta pois.
- Anonyymi
Uskovaiset kuitenkin poltti Giordano Brunon roviolla ja Suomessakin kirkko teloitti naisia noitina. Ei siis keneltäkään pois.
Kristillisdemokraatit koetti aikoinaan kieltää missikisat, ei keneltäkään pois.
Juutalaiset halusivat pitää oppinsa, Martti Luther käski polttamaan juutalaisten koulut ja synagogat ( kirja Martti Luther, Juutalaisista ja heidän valheistaan).
Ei keneltäkään pois. - Anonyymi
Jokainen voi kotonaan uskoa vaikka pieniperseiseen maahiseen. Kouluissa tuota sontaa on ihan turha paasata ja samalla myrkyttää lasten mielet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen voi kotonaan uskoa vaikka pieniperseiseen maahiseen. Kouluissa tuota sontaa on ihan turha paasata ja samalla myrkyttää lasten mielet.
Juuri noin. Uskontojen opetus kuuluu koteihin, ei kouluihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin. Uskontojen opetus kuuluu koteihin, ei kouluihin.
Erilaisiin uskonnollisiin näkemyksiin tutustuminen sopii kyllä kouluihin aivan hyvin, niidenkin taustoissa on eroja, laajasti eri puolilla kansakuntia erilaisin käsittein.
Eikä niidenkään rinnalla Ukko-Ylijumala mitenkään sopimaton ole.
Samassa seurassa kuten antiikin kreikkalaisten jumalat siellä Olympos vuoren tienoilla.
- Anonyymi
Tarkoitus on opettaa kaikkia maailman uskovaisia tieteisiin ja faktoihin.
- Anonyymi
Hyvä ! Oppimattomat ja taikauskoiset on tuotava 2020 luvulle vaikka väkisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä ! Oppimattomat ja taikauskoiset on tuotava 2020 luvulle vaikka väkisin.
Kyllä. "Viekää faktaa kaikkien kansojen kuultavaksi".
- Anonyymi
Ja vielä. Ketään ei temmata mihinkään. Ei 144.000:a , eikä muitakaan.
- Anonyymi
Kyllä. Vahvistusharha estää uskovaisia kokemasta kognitiivista dissonanssia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Vahvistusharha estää uskovaisia kokemasta kognitiivista dissonanssia.
Kyllä. Tiede on faktaa.
Esimerkkinä ateistisista tieteistä
1. Antropologia
2. Arkeologia
3. Syöpähoidot. Meneekö siis uskovainen hoitoon?
4. Molekyylibiologia , vaikka rokotteet
5. Kosmologia
Lista vaan jatkuu.
- Anonyymi
Minä uskoin aikoinani kepulaisten vaalipuheet. Sitten myöhemmin tutustuin taloudellisiin faktoihin ja häpesin että erehdyin kerran heitä. Tästä on aikaa noin 35vuotta. Nykyään olen viisaampi.
- Anonyymi
Terve epäilys monia asioita kohtaan on kyllä hyödyksi.
Tosin nykyisinkin moni ideologinen suuntaus pyrkii toimimaan omia etujaan edistävästi, mutta terve epäilys on aivan sallittua ja joskus suositeltavaakin.
Uuden puhelimen vaihtaminen puolivuosittain ei ole välttämätöntä, eikä sisustuksen uudistaminen senkään vertaa uuden trendin yllättäessä jos se oma nojatuoli on edelleenkin aivan mukava.
Monia muitakin vastaavia voi tunnistaa, tuulisähköä ei edelleenkään ole jos on tyyntä, joten kyllä se tuulisähkökin ydinsähköä on aika usein.
Etenkin joskus talvisin kun pakkasjaksot yllättävät, eikä tuulta sitten ole.
Joskus keväisin ja syksyisin myrskyt pyörittävät hyvinkin, mutta mitäpä se suuria nyt sen parin päivän jälkeen hyödyttää...
Tiedekään ei ole täysin vapaa erilaisista trendeistä, vaikka siinäkin hyväksytään oikeaksi tiedoksi se joka on voidaan todeta sellaiseksi riittävän laajasti ja yksimielisesti.
Taloustieteissä tosin lienee hiukan ongelmia, kun edelleenkään rajaton kasvu ei ole
toteutunut, eikä hyvinvointi ole oikein globaalisti yleistynyt eikä tasaisesti jakautunut.
Eikä talouden käänteitä voida oikein tarkoin ennakoida riittävän tarkoin.
Aina välillä jokin käänne tai tekijä aiheuttaa haittoja ja suotuisat näkymät muuttuvat
toisiksi.
Niinpä voi sanoa että mikähän sitten oikeastaan on uskottavaa tai luotettavaa ?
Terve epäluulo voi olla hyväkin alku.
- Anonyymi
Kaikkeen muuhun voi uskoa, paitsi kepulaisten lupauksiin.
- Anonyymi
Uskonnottomuus onkin ihmisen normaali tila.
- Anonyymi
Joka uskoo saa elää.Tälläinen uskonvastaisuuskin on kirjoitettu isoon kirjaan.Ja on yksi lopunaikojen merkki.Rakkaus katoaa ja pahuus lisääntyy.Rakkautta 💖
- Anonyymi
Niin se elämä jatkuu niiden kansakunnan 60% toimestakin jotka eivät usko satuolentoihin.
Yli päätään todella huolestuttavaa, jos aikuinen uskoo taruolentoihin ja paasaa niistä vielä vaikka lapsilleen. Lastensuojeluilmoituksen paikka melkeimpä ja aikuinen psykiatrin arvioitavaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se elämä jatkuu niiden kansakunnan 60% toimestakin jotka eivät usko satuolentoihin.
Yli päätään todella huolestuttavaa, jos aikuinen uskoo taruolentoihin ja paasaa niistä vielä vaikka lapsilleen. Lastensuojeluilmoituksen paikka melkeimpä ja aikuinen psykiatrin arvioitavaksi.Uskovathan Ähtäriläiset kepulaisten lupauksiin.
- Anonyymi
Hyvä ja ajankohtainen aloitus.
- Anonyymi
Minä olen aina ollut ateisti. Jäätyäni eläkkeelle ja myytyäni yritykseni, olen osallistunut paljon lastenlapsieni elämään. Olen iloinen siitä, että hekin ovat ateisteja.
- Anonyymi
Jumalan olemassaolosta ei ole mitään todisteita. Varsinkaan kaikkivaltiaan Jumalan. Paremminkin näyttää siltä, että ihminen on kaikkivaltias. Jos Netanjahu päättää tappaa Gazan asukkaat nälkään, se tapahtuu ja Suomen uskovat taputtavat käsiään. Miten kehtaavatkin.
- Anonyymi
Kauhavalle sitten sieltä seuraavaksi.
- Anonyymi
Hyvä ja ajankohtainen aloitus ..
- Anonyymi
No huh huh tsekkaa sun pää koppas ja jätä uskonnot rauhaan
- Anonyymi
Oikein hyvä, kun ateismi lisääntyy ja vahvistuu maassamme. Tämä maa voi kehittyä ilman uskontojen kiviriippaa.
- Anonyymi
Juuri noin. Hyvin kirjoitettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin. Hyvin kirjoitettu.
Olen iloinen, kun aloittaja on ateisti. Hyvä, pidä toi, puolusta faktoja.
- Anonyymi
Taitavat muslimit lisääntyä nopeammin kuin ateistit. Pandatalosta saadaan vielä ihana moskeija, konkurssin jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitavat muslimit lisääntyä nopeammin kuin ateistit. Pandatalosta saadaan vielä ihana moskeija, konkurssin jälkeen.
Muslimeja on Suomessa 1.5 % väkiluvusta. Matikka ei näytä olevan sinun vahvimpia puoliasi.
- Anonyymi
Hyvä aloitus. Pysy tieteissä ja faktoissa.
- Anonyymi
Kiitos. Aion pysyä. Se on helppoa.
- Anonyymi
Usko Jeesukseen tulee eriyttää kaikista muista uskonnoista kuten ateistisesta materialismistä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18973141/jumalan-kieltamisen-suunnaton-pahuus
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19028841/jumalan-sanan-yliluonnollisen-alkuperan-todisteet
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18566854/onko-jumalankieltaja-tyhma - Anonyymi
Mikäs häirikkö tänne ilmestyi? Lataa joitain suomi24 linkkejä. Huhhuh
- Anonyymi
Hienoa että aloittaja on normaali ja ateisti.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä. Parasta Ähtäriä.
- Anonyymi
Seinäjokinen
- Anonyymi
Olen onnellinen aloittajan puolesta.
- Anonyymi
Aloittaja on nero.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja on nero.
Niin on. Eikä mikään Lempääläläinen.
- Anonyymi
Onpas sinulla asiat huonolla mallilla. Rupea lukemaan Raamattua ja mene johonkin hengelliseen tilaisuuteen.
- Anonyymi
Kylläpäs aloittajalla onkin kaikki asiat hyvin. Onnittelut.
- Anonyymi
Niin ovat hänellä hyvin asiat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ovat hänellä hyvin asiat.
On hänellä. Kumpa muillakin olisi.
- Anonyymi
Oikein mukava ja lämminhenkinen aloitus. Onneksi Ähtärin nuoret ovat yhä enemmän uskonnottomia.
- Anonyymi
Sepä se. Se on hieno asia.
- Anonyymi
Vanhemmatko pakottivat uskontoon mukaan?
Mikä Helluntaiseurakunnassa oli vialla? - Anonyymi
Hieno aloitus täällä tuo .
- Anonyymi
Kyllä. Hänellä on nyt asiat hyvin. Tiede ja faktat ovat kantavia voimia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Hänellä on nyt asiat hyvin. Tiede ja faktat ovat kantavia voimia.
Niinhän ne ovat. Vahvistusharha estää uskovaisia kokemasta kognitiivista dissonanssia.
- Anonyymi
sitten huomasit että tieteen totuudet ja teoriat muuttuvat tuon tuostakin.
Tänään tätä ja huomenna toista. Tiedekin on todellisuudessa deep fakea.- Anonyymi
Enhän huomannut.
Aiotko käydä syöpälääkärillä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enhän huomannut.
Aiotko käydä syöpälääkärillä?Ota laput pois silmiltäsi, katsele mailmaa Kristuksen valossa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845097Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.243446Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j342785Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581800- 471576
- 941362
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441346Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2411331Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.731058IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra54945