"Käytännössä tämä tarkoitti, että auton kantama oli tippunut 13 kilometriä. Testin alussa auton kantama oli 438 kilometriä ja 172 000 kilometrin päätteeksi auton kantama oli 425 kilometriä."
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/2b68bdd5-9af9-4cb9-a4a5-9345f7e8fe50
Uskomatonta! Akun kunnon Todettiin heikentyneen lähes 170 000 kilometrin matkalla vain 9 prosenttia.
123
725
Vastaukset
- Anonyymi
Luuletko oikeasti että tämä tutkimustulos saavuttaa essonbaarien junttivaarien korvienvälin?
Ei todellakaan. Sieltä tulee säälittävää paskamyrsky koska tämä tutkimus on vastoin heidän pinttynyttä maailmankuvaa ja kaikki joka on vastoin heidän pi ttynyttä maailmankuvaa on valheita ja huijausta.
Ja aivan turha odottaa mitään faktaa heidän pinttyneen maailmankuvaa tueksi. Riittää vallan mainiosti että Reiska sanoi essonbaarissa että ei näistä sähköautoista mihinkään ole. Ja Pera vastasi että vain Helsingissä ja nurkka-ajoon.
Siinäpä se asia sitten olikin taputeltu näiden kahden asiantuntijan tiedon mukaan. Kumpikaan tosin ei ole edes nähnyt sähköautoa kuin netissä olevissa kuvissa.- Anonyymi
Tämä tutkimus kertoo sen, että jos olisin aikeissa ostaa sähköauton, Volkkari olisi se mikä tulisi kyseeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä tutkimus kertoo sen, että jos olisin aikeissa ostaa sähköauton, Volkkari olisi se mikä tulisi kyseeseen.
10 % väheneminen jo ennestään heikosta rangesta on hirveän iso. Ja tilanne huononee, kun kilometrit kasvavat, Ketkä tarvitsevan tuollaisia kauppakasseja, jotka rajoittavat elämän omalla kylällä pyörimiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
10 % väheneminen jo ennestään heikosta rangesta on hirveän iso. Ja tilanne huononee, kun kilometrit kasvavat, Ketkä tarvitsevan tuollaisia kauppakasseja, jotka rajoittavat elämän omalla kylällä pyörimiseen.
Olette nin helppoja kun aivoissa ei liiku oikeastaan mitään.
Tässä mitattua tietoa siitä miten nopeasti 1.000 km taittuu kyseisellä sähköautolla.
Tosi noloa teiltä essonbaarin junteilta.
Missä vaiheessa olette ajatelleet tunnustaa tosiasiat? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olette nin helppoja kun aivoissa ei liiku oikeastaan mitään.
Tässä mitattua tietoa siitä miten nopeasti 1.000 km taittuu kyseisellä sähköautolla.
Tosi noloa teiltä essonbaarin junteilta.
Missä vaiheessa olette ajatelleet tunnustaa tosiasiat?https://www.youtube.com/watch?v=xSWAuMxrfdw ja sitten vielä linkki.
- Anonyymi
Esson baarin juntit lukevat ilmaiset lehdet kahvin lomassa ja tuo artikkeli saattaa osua silmiin. Olisikin hauska nähdä rypistyykö lehti tärisevässä kourassa kokonaan, vai repeääkö vain tuo sivu irti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
10 % väheneminen jo ennestään heikosta rangesta on hirveän iso. Ja tilanne huononee, kun kilometrit kasvavat, Ketkä tarvitsevan tuollaisia kauppakasseja, jotka rajoittavat elämän omalla kylällä pyörimiseen.
Testien mukaan range ei juurikaan laske tuonkaan jälkeen ja jos 13 km lähtee pois 438 kilometristä, niin onhan tuo melkoinen katastrofi, hihii!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Testien mukaan range ei juurikaan laske tuonkaan jälkeen ja jos 13 km lähtee pois 438 kilometristä, niin onhan tuo melkoinen katastrofi, hihii!
Opettele ensin laskemaan. vai oletko niitä tradenomiopiskelijoita, joilla on takana yli 5 vuotta taloustieteen perusopintoja.
- Anonyymi
Nuo SoH-diagnostiikat voidaan ohjelmoida näyttämään ihan mitä tahansa BMS-tasolla ja poikkeuksetta sähköautoiluun juurtuneesta kusetuskulttuurista johtuen tämäkin on aina yltiöpositiivinen näyttämä. Tosiasiassa akun kuluessa kulutuslukeman näyttämä on ohjelmoitu näyttämään suurempaa mitä se todellisuudessa on ja tällä saadaan häivytettyä epäilyt akun kulumisesta.
- Anonyymi
Niinpä tietysti!!
-Koronaa ei ollut.
-Koronarokotteet vain rahan keruuta.
-Koronarokotteissa siruja joilla sua seurataan.
-Ilmastonmuutosta ei ole.
-Ukraina aloitti sodan.
-Maa ei ole pallo vaan litteä.
Kun kaikki vaan huijaa...
Ehdotan lääkärikäyntiä. - Anonyymi
Tuoko oli se kuuluisa "viimeinen oljenkorsi" jonka nyt käytit ja joudut roikkumaan siinä kun muuta et enää keksi?
- Anonyymi
Tämä ylempänä oleva teksti on kaikessa totuudessaan aivan mahtava:
Luuletko oikeasti, että tämä tutkimustulos saavuttaa Esson baarien junttivaarien korvienvälin?
Ei todellakaan. Sieltä tulee säälittävä paskamyrsky, koska tämä tutkimus on vastoin heidän pinttynyttä maailmankuvansa ja kaikki, joka on vastoin heidän maailmankuvaansa, on valhetta ja huijausta.
Ja heiltä on aivan turha odottaa mitään faktaa heidän pinttyneen maailmankuvaa tueksi. Riittää vallan mainiosti, että Reiska sanoi Esson baarissa, että ei näistä sähköautoista ole mihinkään. Ja Pera vastasi, että vain Helsingissä ja nurkka-ajoon.
Siinäpä se asia sitten olikin taputeltu näiden kahden asiantuntijan tiedon mukaan. Kumpikaan tosin ei ole edes nähnyt sähköautoa kuin netissä olevissa kuvissa. - Anonyymi
"Nuo SoH-diagnostiikat voidaan ohjelmoida näyttämään ihan mitä tahansa BMS-tasolla ja poikkeuksetta sähköautoiluun juurtuneesta kusetuskulttuurista johtuen tämäkin on aina yltiöpositiivinen näyttämä."
Essonbaari junttien kannalta se suurin ongelma on se että sähköautoilla ajetaan vanhanakin suuria kilometriimääriä ilman lataustarvetta.
Oikeassa elämässä. Mistä siihen vedätte salaliittoteoriaa?
Ja tarvitseeko erikseen mainita että ne kilometrit maksavat alle kaksi euroa per sata kilsaa? - Anonyymi
Fossiilipolttajien aisankannattajien kirjoitukset ovat totta. Maailmaa on pystytty pyörittämään tuhoamalla maapalloa ja lapsiemme tulevaisuutta.
Kysymys on siitä että meillä vanhemmilla kansalaisilla ei enää olee niinkään väliä mikä on halvin tapa mennä hautaan. Kysymys on siitä mikä on kunniallinen tapa mennä hautaan- - Anonyymi
Pitäisi lopettaa tuo akuista valehtelu. Ne kestävät loputtomasti.
- Anonyymi
Kuka kertoisi, minne menevät ne vanhat sähkärit, joissa akut ovat enää siinä ja siinä kunnossa.. Sellainen kuntotila tuleekin aika varhain osoitti prosentit sitten mitä vaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka kertoisi, minne menevät ne vanhat sähkärit, joissa akut ovat enää siinä ja siinä kunnossa.. Sellainen kuntotila tuleekin aika varhain osoitti prosentit sitten mitä vaan.
Sähkäreillä on ajettu 600 000 - 760 000km ihan aidossa maailmassa, eiköhän ne silloin jouda jo kierrätykseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka kertoisi, minne menevät ne vanhat sähkärit, joissa akut ovat enää siinä ja siinä kunnossa.. Sellainen kuntotila tuleekin aika varhain osoitti prosentit sitten mitä vaan.
Sähköautot paalataan aivan samalla tavalla vanhana kuin polttiksetkin. Akut menevät joko kierrätykseen tai sitten niitä käytetään energiavarastona.
Miten tyhmiä te oikein olette kun ette tiedä edes tällaisia perusasioita jotka on tälläkin palstalla kerrottu jo moneeen kertaan?
"Käytöstä poistetuille ajovoima-akuille tehdään aina kuntoarvio. Tehtaalle palautuneet akut pyritään kunnostamaan käytettäväksi uudelleen ajovoima-akkuina tai hyödyntämään muussa käytössä. Joissain tapauksissa akku on mahdollista kunnostaa uudelleenkäyttöön merkkihuollossa. Akut, jotka eivät kelpaa kunnostukseen, kierrätetään.
Tuottajayhteisöllä on ajovoima-akkujen kierrätyksestä sopimukset neljän kierrätysoperaattorin kanssa, jotka ovat sitoutuneet tarjoamaan kierrätyspalvelun tuottajayhteisön jäsenille. Käytännön järjestelyistä sovitaan operaattorin ja tuottajayhteisön jäsenen välillä. Myös laskutus tapahtuu suoraan jäsenen ja operaattorin välillä. Kierrätyspalvelun hinta vaihtelee riippuen muun muassa akun tyypistä, akkukemiasta, tarvittavasta logistiikasta sekä akun toimintakunnosta ja mahdollisista vaurioista. Kierrätyksen hinta on tällä hetkellä keskimäärin alle 5 e/kg. Valmisteilla on uudistus, jonka myötä kierrätyspalvelun hinnoittelu on tiedossa tarkemmalla tasolla. Hinnasto julkaistaan Autokierrätyksen verkkosivuilla.
Tuottajayhteisön käyttämien operaattorien kierrätysprosessit täyttävät akku- ja paristoasetuksen (520/2014) ja EU:n akkuasetuksen (2023/1542) mukaiset vaatimukset. Erilliskerättyjen käytöstä poistettujen akkujen kierrätysprosessi on järjestetty siten, että akuista kierrätetään keskimäärin vähintään 50 painoprosenttia. Kierrätykseen sopimaton materiaali hävitetään polttamalla ja hyödynnettävät materiaalit otetaan mahdollisuuksien mukaan talteen tuhkasta."
https://autokierratys.fi/tietoa-auton-kierratyksesta/kierratysjarjestelma/sahkoauton-akkujen-kierratys/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähkäreillä on ajettu 600 000 - 760 000km ihan aidossa maailmassa, eiköhän ne silloin jouda jo kierrätykseen.
Unohditko mainita että aika ei vanhenna akkuja ollenkaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohditko mainita että aika ei vanhenna akkuja ollenkaan?
Aika vanhentaa kaikkia autoja ja ne pitäisi paalata viimeistään20 vuotta vanhoina. Sen iän akut kestävät heittämällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohditko mainita että aika ei vanhenna akkuja ollenkaan?
Aikakaan ei vanhenna jos ne ovat käytössä. Se on akunkin osalta niin että luonto korjaa seksuaalisuutensa hylänneen ihmisen tarpeettomana pois. Pitää käyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot paalataan aivan samalla tavalla vanhana kuin polttiksetkin. Akut menevät joko kierrätykseen tai sitten niitä käytetään energiavarastona.
Miten tyhmiä te oikein olette kun ette tiedä edes tällaisia perusasioita jotka on tälläkin palstalla kerrottu jo moneeen kertaan?
"Käytöstä poistetuille ajovoima-akuille tehdään aina kuntoarvio. Tehtaalle palautuneet akut pyritään kunnostamaan käytettäväksi uudelleen ajovoima-akkuina tai hyödyntämään muussa käytössä. Joissain tapauksissa akku on mahdollista kunnostaa uudelleenkäyttöön merkkihuollossa. Akut, jotka eivät kelpaa kunnostukseen, kierrätetään.
Tuottajayhteisöllä on ajovoima-akkujen kierrätyksestä sopimukset neljän kierrätysoperaattorin kanssa, jotka ovat sitoutuneet tarjoamaan kierrätyspalvelun tuottajayhteisön jäsenille. Käytännön järjestelyistä sovitaan operaattorin ja tuottajayhteisön jäsenen välillä. Myös laskutus tapahtuu suoraan jäsenen ja operaattorin välillä. Kierrätyspalvelun hinta vaihtelee riippuen muun muassa akun tyypistä, akkukemiasta, tarvittavasta logistiikasta sekä akun toimintakunnosta ja mahdollisista vaurioista. Kierrätyksen hinta on tällä hetkellä keskimäärin alle 5 e/kg. Valmisteilla on uudistus, jonka myötä kierrätyspalvelun hinnoittelu on tiedossa tarkemmalla tasolla. Hinnasto julkaistaan Autokierrätyksen verkkosivuilla.
Tuottajayhteisön käyttämien operaattorien kierrätysprosessit täyttävät akku- ja paristoasetuksen (520/2014) ja EU:n akkuasetuksen (2023/1542) mukaiset vaatimukset. Erilliskerättyjen käytöstä poistettujen akkujen kierrätysprosessi on järjestetty siten, että akuista kierrätetään keskimäärin vähintään 50 painoprosenttia. Kierrätykseen sopimaton materiaali hävitetään polttamalla ja hyödynnettävät materiaalit otetaan mahdollisuuksien mukaan talteen tuhkasta."
https://autokierratys.fi/tietoa-auton-kierratyksesta/kierratysjarjestelma/sahkoauton-akkujen-kierratys/Pörssisähkön halpuuden vuoksi noissa sähkövarastoissa ei ole taloudellisesti mitään järkeä. Eivät tienaa edes murto-osaa hinnastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pörssisähkön halpuuden vuoksi noissa sähkövarastoissa ei ole taloudellisesti mitään järkeä. Eivät tienaa edes murto-osaa hinnastaan.
Pörssisähkön halpuuden vuoksi on taloudellisesti täysin järjetöntä maksaa kalliita polttoaineveroja ja diesel-veroja vielä siihen päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pörssisähkön halpuuden vuoksi on taloudellisesti täysin järjetöntä maksaa kalliita polttoaineveroja ja diesel-veroja vielä siihen päälle.
Siksi dieseleitä ostettiin enää alle neljä tuhatta viime vuonna. Käytännössä lappu on laitettu luukulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi dieseleitä ostettiin enää alle neljä tuhatta viime vuonna. Käytännössä lappu on laitettu luukulle.
Miksi sähköautoilijoilla on niin tolkuton tarve todistella autonsa hyvyyttä? Samalla heillä on tolkuton tarve haukkua vanha kunnon diesel maan rakoon? Kaikki tietävät todellisen syyn: syy on sähköautoissa itsessään, koska niihin ei usko oikein kukaan ja kaikista vähiten sähköautoilija itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sähköautoilijoilla on niin tolkuton tarve todistella autonsa hyvyyttä? Samalla heillä on tolkuton tarve haukkua vanha kunnon diesel maan rakoon? Kaikki tietävät todellisen syyn: syy on sähköautoissa itsessään, koska niihin ei usko oikein kukaan ja kaikista vähiten sähköautoilija itse.
Ei ole mikään tarve. Joudumme koko ajan vaan oikomaan sinun valheitasi sähköautoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sähköautoilijoilla on niin tolkuton tarve todistella autonsa hyvyyttä? Samalla heillä on tolkuton tarve haukkua vanha kunnon diesel maan rakoon? Kaikki tietävät todellisen syyn: syy on sähköautoissa itsessään, koska niihin ei usko oikein kukaan ja kaikista vähiten sähköautoilija itse.
Kokeilemalla se usko löytyy.
Sähköautoja haukkuu vain ne kenellä ei ole mitään kokemusta sähköautoista.
Jos nyt yhtään järkevä olisit ymmärtäsit ettei diesel ole huoleton vaan vaatii jatkuvaa huoltoa. Niin jakopää ja päästölaitteet kuten DPF ja AddBlue laitteet vaatii korjausta ja vaihtamista. Entäs turbot ja niiden vaihtaminen? hehkutulpat? Kaasuläpät ja moot anturit mitä pitää vaihtaa. Entäs polttoainesuodattimet? Diesel pumput ym viat.
Mites mäntien vaihtaminen ja kannentiivisteiden vaihto?
Ja sinä väität että akun heikkeneminen on ongelma. Ja polttomoottori on muka ongelmaton? Ehkä kannattais herätä todellisuuteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sähköautoilijoilla on niin tolkuton tarve todistella autonsa hyvyyttä? Samalla heillä on tolkuton tarve haukkua vanha kunnon diesel maan rakoon? Kaikki tietävät todellisen syyn: syy on sähköautoissa itsessään, koska niihin ei usko oikein kukaan ja kaikista vähiten sähköautoilija itse.
"Samalla heillä on tolkuton tarve haukkua vanha kunnon diesel maan rakoon?"
Ei ole haukkumista kun kertoo tilastotietoa siitä mitä Suomessa rekisteröidään. Jos totuus sattuusinuun se on sinun ongelmasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mikään tarve. Joudumme koko ajan vaan oikomaan sinun valheitasi sähköautoista.
Mihin tarvitaan sähköautojen akkukorjaamoita?
- Anonyymi
Tämä tarkoittaa sitä että 500000km jälkeen akku on käyttökelvoton. 30% lasketaan rajaksi. Sen jälkeen kapasiteetti laskee kuin aasin häntä.
Mun 270000km diesel kulkee vielä tankillisella sen 1000km, ihan kun uutena.- Anonyymi
Itse ajelin tuossa VW TDI autolla 750.00+ km . Ihan vaan normaalit huollot 30.000 km välein. Varaosia ei juurikaan tarvinnut. Vanhan autoni osti vielä kaveri 1000€ llä ja ajelee vielä täyttä häkää ja range on edelleen yli 1200 km. Vaihdoin uuteen VW dieseliin. Ei tullut mieleenkään vaihtaa hankalaan sähköautoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse ajelin tuossa VW TDI autolla 750.00 km . Ihan vaan normaalit huollot 30.000 km välein. Varaosia ei juurikaan tarvinnut. Vanhan autoni osti vielä kaveri 1000€ llä ja ajelee vielä täyttä häkää ja range on edelleen yli 1200 km. Vaihdoin uuteen VW dieseliin. Ei tullut mieleenkään vaihtaa hankalaan sähköautoon.
Meniköhän tuo aloituksen prosenttilasku aivan oikein? Ei minun mielestäni.
- Anonyymi
Hirveää 😱😱
Onneksi vetyautot ovat tulossa 💗💗- Anonyymi
Sähköautot nykyisellään ovat vain välivaihe. Eihän autoistumista voi rakentaa tällaisten enemmän tai vähemmän leikkiautojen varaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot nykyisellään ovat vain välivaihe. Eihän autoistumista voi rakentaa tällaisten enemmän tai vähemmän leikkiautojen varaan.
Voihan sitä tuollaistakin ajatella ja kuvitella, mutta ei pidä kenenkään sanoa noin typerää ääneen.
- Anonyymi
"Itse ajelin tuossa VW TDI autolla 750.00+ km"
Ja maksoit pekästään dieselistä tuolla matkalla noin 75.000 euroa enemmän kuin sähköauton sähköt olisivat maksaneet.
Sillä rahalla ostaa omakotitalon vähän syrjemmästä.- Anonyymi
On se aika vaikea pistää dieselillä paremmaksi.
Ne kun vaatii jatkuvaa huoltoa ja korjausta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se aika vaikea pistää dieselillä paremmaksi.
Ne kun vaatii jatkuvaa huoltoa ja korjausta.Vääntäkää ja vääntäkää mutta diesel on vaan parempi auto. Halpa-autoja ei kannata sotkea samaan joukkoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vääntäkää ja vääntäkää mutta diesel on vaan parempi auto. Halpa-autoja ei kannata sotkea samaan joukkoon.
Kumma parempi auto kun kukaan ei niitä osta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumma parempi auto kun kukaan ei niitä osta.
Ei niitä loistoautoja ole ennenkään kovin paljon ostettu. Massa-autoja kyllä ostetetaan nyt ja ennen
- Anonyymi
näky tuossa olevan ilmanaikuista lisäominaisuuksia..mitä ei tarvita--
- Anonyymi
Onko akuankka noin huonossa kunnossa?
- Anonyymi
Sähköauto sopii hyvin laskutaidottomille. Kyllä minun matematiikan taidoillani 9 % alkuperäisestä 438 kilometristä on noin reilut 39 km.
- Anonyymi
Sinä lasket sen omalla tavallasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä lasket sen omalla tavallasi.
Miten sinä saat 9 % alenemaksi vain 13 km?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten sinä saat 9 % alenemaksi vain 13 km?
Uskomalla kaiken, mitä kirjoitetaan.
- Anonyymi
Arvasin että testi on tehty jossain sopivassa ilmastossa. Ei siis sovellu suomen erikoisolosuhteisiin -30'c +30'c lämpötiloihin. Kosteus, kondensio ja kuumuus syövyttää kontaktorit piloille. Poraa reikä sanoo audi.
- Anonyymi
Lukutaitoiset tietävät että Suomen viileä ilmasto pidetään sähköautojen akkujen ikää. Tästä voi lukea faktaa asiasta.
https://www.is.fi/autot/art-2000009878116.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lukutaitoiset tietävät että Suomen viileä ilmasto pidetään sähköautojen akkujen ikää. Tästä voi lukea faktaa asiasta.
https://www.is.fi/autot/art-2000009878116.htmlSuolavesi, kura, lämpötilojen vaihtelut. Kyllä akku tykkää ja kestää vaikka kuskin eliniän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suolavesi, kura, lämpötilojen vaihtelut. Kyllä akku tykkää ja kestää vaikka kuskin eliniän.
Ei se kura ja suolavesi akkuun pääse.
Toisaalta Suomen lämpötilat ovat aluille kokonaisuutena suotuisammat kuin kuumat maat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se kura ja suolavesi akkuun pääse.
Toisaalta Suomen lämpötilat ovat aluille kokonaisuutena suotuisammat kuin kuumat maat.BZ4X menossa Laatokan yli:
https://img.ilcdn.fi/JBMNOWo8nO3oZC5ONqjq33wj4iM=/full-fit-in/920x0/img-s3.ilcdn.fi/bce20d81fea98557f77b7b4a55d095e9675f7b3d2b8c0160361883d70b479d7e.jpg - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se kura ja suolavesi akkuun pääse.
Toisaalta Suomen lämpötilat ovat aluille kokonaisuutena suotuisammat kuin kuumat maat.Polttispellet havoavat aiba faktan edessä.
Tuota se elämä on syrjäkylän essonbaarissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lukutaitoiset tietävät että Suomen viileä ilmasto pidetään sähköautojen akkujen ikää. Tästä voi lukea faktaa asiasta.
https://www.is.fi/autot/art-2000009878116.htmlTasaisen viileä ilmasto ei tarkoita samaa kuin pakkanen, jolloin akku lämpenee ja kylmenee toistuvasti lyhyissä ajoissa. Tämä jos mikä on kuluttavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se kura ja suolavesi akkuun pääse.
Toisaalta Suomen lämpötilat ovat aluille kokonaisuutena suotuisammat kuin kuumat maat.Pääsee.kun akkkukotelo syöpyy jostakin kohtaa puhki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääsee.kun akkkukotelo syöpyy jostakin kohtaa puhki.
Kotelo ei ole mitään ruostuvaa peltiä, tai ehkä Toyotalla voi olla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tasaisen viileä ilmasto ei tarkoita samaa kuin pakkanen, jolloin akku lämpenee ja kylmenee toistuvasti lyhyissä ajoissa. Tämä jos mikä on kuluttavaa.
Väärin. Kannattaa uskoa mitä tutkijat kertovat, eikä tehdä omia päätelmiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääsee.kun akkkukotelo syöpyy jostakin kohtaa puhki.
kotelot on alumiiniä eikä ne muualta syövy kuin liittimien kohdalta. BMW on tästä hyvä esimerkki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotelo ei ole mitään ruostuvaa peltiä, tai ehkä Toyotalla voi olla?
Teslasta syöpyy se tuuletuskansi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lukutaitoiset tietävät että Suomen viileä ilmasto pidetään sähköautojen akkujen ikää. Tästä voi lukea faktaa asiasta.
https://www.is.fi/autot/art-2000009878116.htmlKylmä sää eli useampia latauskertoja eli lyhempi akun ikä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kotelot on alumiiniä eikä ne muualta syövy kuin liittimien kohdalta. BMW on tästä hyvä esimerkki.
Eikö alumiinivalu syövy?
- Anonyymi
"Tasaisen viileä ilmasto ei tarkoita samaa kuin pakkanen, jolloin akku lämpenee ja kylmenee toistuvasti lyhyissä ajoissa. Tämä jos mikä on kuluttavaa."
Taas yksi näitä essonbaaarin junttien omasta päästä vedettyjä dillindallin-juttuja. Et edes tajua että ei kukaan usko noita höpötyksiä.- Anonyymi
"Maan eteläosissa, kuten Texasissa ja Floridassa, tutkimuksen mittaama RS-arvo oli keskimäärin 92. Sen sijaan maan Suomea ilmastoltaan muistuttavissa pohjoisosissa, kuten Michiganissa, Minnesotassa ja Wisconsinissa, vastaava arvo oli 95.
Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että Suomen kaltaisissa ilmasto-olosuhteissa sähköautojen akut kestävät keskimäärin paremmin, kuin kuumissa maissa."
Tämä on sitä tutkittua faktaa. Tuo essonbaaarin juntin höpinät tassaisen viileästä ilmastosta on niin alkeellisen typerää provoilua.
Opettele edes provoilemaan oikein. Nyt vain nolaat itsesi. - Anonyymi
Taas yksi patteri-paviaani joka luulee tietävänsä kaiken. Jos akkua jatkuvasti lämmitetään ja jäähdytetään sinne kondensoituu vettä mikä hapettaa koko paskan. Tämä yleistä etenkin Tesloissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas yksi patteri-paviaani joka luulee tietävänsä kaiken. Jos akkua jatkuvasti lämmitetään ja jäähdytetään sinne kondensoituu vettä mikä hapettaa koko paskan. Tämä yleistä etenkin Tesloissa.
Ei kyse ole siitä mitä minä tiedän sähköautoista vaan siitä muitä tutkimukset kertovat akkujen kestosta pitkällä aikavälillä.
Sitä voi jokainen pyöritellä päässään tällaisia kondenssivesiä mutta mutta jos käytännön kokemus isosta otannasta autoja kertoo tämän tuloksen niin annan sille suuremman painoarvon kuin jollekin nettihörhön höpötyksille.
Varsinkin josse nettihörhö vaahtoaa vain Tesloista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas yksi patteri-paviaani joka luulee tietävänsä kaiken. Jos akkua jatkuvasti lämmitetään ja jäähdytetään sinne kondensoituu vettä mikä hapettaa koko paskan. Tämä yleistä etenkin Tesloissa.
"Jos akkua jatkuvasti lämmitetään ja jäähdytetään sinne kondensoituu vettä mikä hapettaa koko paskan."
Oletko kuullut sellaisesta asiasta kuin nestejäähdytys? Toki siinäkin käytetään ilmaa sen nesteen jääähdyttämiseen mutta silloin se ilma/kondenssivesi ei koskaan pääse kosketuksiin mihinkään komponenttiin mihin sen ei haluta päästä kosketuksiin.
esin sähkövehkeet voivat olla hermeettisesti suljetussa tilassa jota nestekierto jäähdyttää.
Oliko uutta juttua sinulle? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos akkua jatkuvasti lämmitetään ja jäähdytetään sinne kondensoituu vettä mikä hapettaa koko paskan."
Oletko kuullut sellaisesta asiasta kuin nestejäähdytys? Toki siinäkin käytetään ilmaa sen nesteen jääähdyttämiseen mutta silloin se ilma/kondenssivesi ei koskaan pääse kosketuksiin mihinkään komponenttiin mihin sen ei haluta päästä kosketuksiin.
esin sähkövehkeet voivat olla hermeettisesti suljetussa tilassa jota nestekierto jäähdyttää.
Oliko uutta juttua sinulle?Kyllä se pääsee. Ongelma on juuri tuo akkukotelon "ilmanvaihto" käytännössä kotelossa on suuren tilavuuden vuoksi oltava ilmaventtiilit ilmanpaineen tasaaniseksi ettei mene lommolle. Tämä tuo kostea ilmaa sisälle joka tiivistyy vedeksi kotelon sisälle.
https://www.akkuauto.fi/akkuhuolto-sx/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se pääsee. Ongelma on juuri tuo akkukotelon "ilmanvaihto" käytännössä kotelossa on suuren tilavuuden vuoksi oltava ilmaventtiilit ilmanpaineen tasaaniseksi ettei mene lommolle. Tämä tuo kostea ilmaa sisälle joka tiivistyy vedeksi kotelon sisälle.
https://www.akkuauto.fi/akkuhuolto-sx/Edelleenkin tuo on vain Teslssa todettu ongelma. Jenkit eivät ole koskaan osanneet tehdä autoa joka toimisi täällä. Se ei ole käyttövoimaan liittyvä asia.
- Anonyymi
Artikkelin keskusteluosio kertoo kuitenkin karua kieltään, ettei valtaosaa kiinnosta sähköauto tuon taivaallista.
- Anonyymi
Sinä tollo luulet että jonkun artikkelin keskusteluosio kertoo jotain kiinnostuksesta.
Rekisteröintitilasto kertoo karua kieltään siitä että dieseleitä myytiin alle neljä tuhatta viime vuonna ja sähköautot ovat se kaikkein ostetuin.
Mitä luulet kummassa on tärkeämpi menestyä? Keskusteluosiossa vain ensirekisteröinti-tilastossa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä tollo luulet että jonkun artikkelin keskusteluosio kertoo jotain kiinnostuksesta.
Rekisteröintitilasto kertoo karua kieltään siitä että dieseleitä myytiin alle neljä tuhatta viime vuonna ja sähköautot ovat se kaikkein ostetuin.
Mitä luulet kummassa on tärkeämpi menestyä? Keskusteluosiossa vain ensirekisteröinti-tilastossa?Aivan. Sekä uusina että käytettynä ostetuista 64 % on sähköautoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan. Sekä uusina että käytettynä ostetuista 64 % on sähköautoja.
"Sekä uusina että käytettynä ostetuista 64 % on sähköautoja."
Näin se on. Sähköautoista ei välttämättä kirjoitella lehtien keskusteluosioon mutta ihmiset ostavat niitä enemmän kuin muita autoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan. Sekä uusina että käytettynä ostetuista 64 % on sähköautoja.
Vain käytettynä maahantuoduissa käytetyissä sähköautoja on noin paljon. Ja maahantuodut käytetyt autot on vain 8% käytettyjen autojen markkinasta. Kotimaassa myydyt käytetyt autot ovat edelleen lähes pelkästään polttiksia vaikka aivoton sähköautofanaatikko kuinka itkee.
- Anonyymi
Uskomatonta se onkin, kun ei pidä paikkaansa. Tällaisilla uutisoinneilla yritetään luoda mielikuvaa käytettyjen sähköautojen akkujen pitkäikäisyydestä.
https://tyyliniekka.fi/mika-on-myyjan-vastuu-kaytetyn-sahkoauton-ajoakun-kapasiteetin-vahenemisesta/- Anonyymi
Kaikki maailman lehdet ovat täynnä tekstiä siitä kuinka kauan ja pitkään sähköautojen akut kestävät:
Tässä muutama:
https://autotoday.fi/etn-sahkoautojen-akut-kestavatkin-paljon-odotettua-pidempaan/
https://www.hameensanomat.fi/paakirjoitus-mielipide/5308032
https://www.talouselama.fi/uutiset/miten-sahkoauton-akku-vanhenee-saksalaiset-testasivat-7000-autoa-ja-yllattyivat/a0bf4973-47de-4d2f-a33d-f420671d6074 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki maailman lehdet ovat täynnä tekstiä siitä kuinka kauan ja pitkään sähköautojen akut kestävät:
Tässä muutama:
https://autotoday.fi/etn-sahkoautojen-akut-kestavatkin-paljon-odotettua-pidempaan/
https://www.hameensanomat.fi/paakirjoitus-mielipide/5308032
https://www.talouselama.fi/uutiset/miten-sahkoauton-akku-vanhenee-saksalaiset-testasivat-7000-autoa-ja-yllattyivat/a0bf4973-47de-4d2f-a33d-f420671d6074Turha taistella totuutta vastaan. Akkujen kestäminen ei ole ongelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha taistella totuutta vastaan. Akkujen kestäminen ei ole ongelma.
Täytyyhän näillä essobaarin vaaleilla olla jotain mistä valittaa ja itkeä sähköautoissa. Ei voi enää itkeä talviominaisuuksista ja kilometrikustannuksissakin sähköauto on osoittanut ylivoimansa.
Uusia sähköautoja saa jo samaan hintaan kuin polttareita eli kyseessä ei ole rikkaiden lelu.
Sähköautot hallitsevat rekisteröintitilastoja eli ovat valtavirtaa. Kivwn alta joutuu kaivamaan nämä itkun aiheet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyyhän näillä essobaarin vaaleilla olla jotain mistä valittaa ja itkeä sähköautoissa. Ei voi enää itkeä talviominaisuuksista ja kilometrikustannuksissakin sähköauto on osoittanut ylivoimansa.
Uusia sähköautoja saa jo samaan hintaan kuin polttareita eli kyseessä ei ole rikkaiden lelu.
Sähköautot hallitsevat rekisteröintitilastoja eli ovat valtavirtaa. Kivwn alta joutuu kaivamaan nämä itkun aiheet."Uusia sähköautoja saa jo samaan hintaan kuin polttareita eli kyseessä ei ole rikkaiden lelu."
Kaikki uudet autot ovat ylihintaista sontaa ja vain rikkaat ostavat uusia autoja. Vain laskukyvytön idiootti voi väittää nykyisiä uusia autoja edullisiksi. Edullisia uusia käyttökelpoisia sähköautoja ei ole olemassa.
Jotkin aivottomat sähköautofanaatikot valehtelevat Skoda Elroqin kaltaisin pikkuauton miniakulla olevan edullinen. Tuo 36.590 euroa tuosta sonnasta on järkyttävän kova hinta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Uusia sähköautoja saa jo samaan hintaan kuin polttareita eli kyseessä ei ole rikkaiden lelu."
Kaikki uudet autot ovat ylihintaista sontaa ja vain rikkaat ostavat uusia autoja. Vain laskukyvytön idiootti voi väittää nykyisiä uusia autoja edullisiksi. Edullisia uusia käyttökelpoisia sähköautoja ei ole olemassa.
Jotkin aivottomat sähköautofanaatikot valehtelevat Skoda Elroqin kaltaisin pikkuauton miniakulla olevan edullinen. Tuo 36.590 euroa tuosta sonnasta on järkyttävän kova hinta.Ja ainoa syy miksi sähköautot ovat näennäisesti edullisempia kuin polttikset on se, että polttisten hintoja on reippaasti nostettu. Nyt vielä muutama vuosi sitten 15 tonnia maksaa pikkuauto maksaa nyt 35 tonnia ja aivokuollut sähköautofanaatikko vielä valehtelee tuon olevan vähän.
Nyt olisi korkea aika ryhtyä uusien autojen ostoboikottiin ja ajaa autoliikkeet konkurssiin.
- Anonyymi
Laskit väärin. 9 prosenttia pois niin jää 398,6 km. Hävisi siis 39 kilometriä eikä 13,
- Anonyymi
Sähköauto on laskutaidottomien tradenomien auto.
- Anonyymi
Akuista on jo niin paljon kokemus- ja tutkimustietoa. Ne kestävät.
- Anonyymi
Akkujen suurelle kestävyydelle sinä et mahda mitään. Voit aniastaan valehdella, mutta se ei edistä m itään.
- Anonyymi
"Testaus kesti neljä vuotta", 10 v testi kertoisi paljon enemmän.
172.000 km = 43.000 km vuodessa, joka ei ole mikään keskivertolukema ainakaan Suomessa.- Anonyymi
Tuossa lukee että jatkavat vielä 250.000km saakka. Vastaa noin 15 vuoden ajoja keskiverto suomalaiselle.
Kun pitää mielessä että nimenomaan lataussylklien määrä on se joka sähköautoja kuluttaa niin tuskin tuon parempaa testiä voisi tehdä.
Toki jos tarkoitus on vain arvostella sivusta kun tulos ei miellytä niin se on sitten täysin eri juttu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa lukee että jatkavat vielä 250.000km saakka. Vastaa noin 15 vuoden ajoja keskiverto suomalaiselle.
Kun pitää mielessä että nimenomaan lataussylklien määrä on se joka sähköautoja kuluttaa niin tuskin tuon parempaa testiä voisi tehdä.
Toki jos tarkoitus on vain arvostella sivusta kun tulos ei miellytä niin se on sitten täysin eri juttu.Ei ole tarkoitus arvostella, kuitenin myös vuodet vaikuttavat akun kestoon ja mielestäni 10 v testi vastaisi paremmin todellisuutta. Myös keleillä lienee jotain tekemistä akun kestävyyden kanssa, joutuuhan akkua lataamaan huomattavan paljon useammin Suomen talvessa, kuin Saksan leudoissa olosuhteissa.
ID4 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa lukee että jatkavat vielä 250.000km saakka. Vastaa noin 15 vuoden ajoja keskiverto suomalaiselle.
Kun pitää mielessä että nimenomaan lataussylklien määrä on se joka sähköautoja kuluttaa niin tuskin tuon parempaa testiä voisi tehdä.
Toki jos tarkoitus on vain arvostella sivusta kun tulos ei miellytä niin se on sitten täysin eri juttu.Yhden auton tutkimus on yhtä järkevä kuin yhden ihmisen tutkimus. Eli kyseessä on arvoton paskatutkimus.
- Anonyymi
Litium-akku kuluuu enemmän jos sitä säilytetään 100% ladattuna. Parhaiten akku kestää aikaa jos varaus on puolessa välissä. kylmyys vähentää ikääntymista eli talvi on säilytyksen kannalta parempi.
- Anonyymi
Kuinka pitkälle pääset -15-25 pakkasilla 50% ladatulla akulla? Minä pääsisn n. 150 km, mutta käytännössä paljon vähemmän, sillä akkua ei voi ajaa täysin tyhjäksi.
- Anonyymi
"Ei ole tarkoitus arvostella, kuitenin myös vuodet vaikuttavat akun kestoon ja mielestäni 10 v testi vastaisi paremmin todellisuutta. "
Ei olisi taloudellisesti kovin fiksua ajaa yhdellä autolla kymmentä vuotta ja kertoa miten kävi. Valtava työmäärä vain yhden auton tuloksen takia.
Jos haluaa saada tietoa mitä tapahtuu autolle kymmenessä vuodessa niin on fiksumpaa käydä pyytämässä autoliikkeistä muutama kymmenvuotias auto ja mitata niiden sen hetkinen kunto.
Mitä ajattelet tällaisesta vaihtoehdosta?- Anonyymi
Ajattelen, etten huolisi 10 v vanhaa sähköautoa oikein millään hinnalla. Sähkikset ovat kehittyneet 10 vuodessa paljon ja noin vanhat alkavat olla mennyttä aikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajattelen, etten huolisi 10 v vanhaa sähköautoa oikein millään hinnalla. Sähkikset ovat kehittyneet 10 vuodessa paljon ja noin vanhat alkavat olla mennyttä aikaa.
Sillä kymmenen vuotta vanhallakin sähkö autolla ajaa edelleen alle kahdella eurolla per 100km. Ainoa eroa uuden teknologian sähköauton on se että 10 vuotta vanha ladataan kolmena yönä viikossa kun uudet ladataan kahtena yönä.
Voit arvata että nuo vanhat sähköautot ovat haluttua tavaraa laskutaitoisille ihmisille jotka ajavat paljon mutta joiden ei tarvitse ajaa peräsuoli pitkällään aNuorgamiin ilman taukoja.
Kysymys kuuluu kuka haluaa enää ostaa käytettyjä polttiksia joilla ajaminen maksaa moninkertaisesti? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajattelen, etten huolisi 10 v vanhaa sähköautoa oikein millään hinnalla. Sähkikset ovat kehittyneet 10 vuodessa paljon ja noin vanhat alkavat olla mennyttä aikaa.
"Mitä ajattelet tällaisesta vaihtoehdosta?"
Tarkoitin kylläkin että mitä ajattelet siitä testaus vaihtoehdosta että Aitolehti lainaa nipun kymmenvuotias autoja ja testaa ne sen sijaan että ajaisi itse kymmenen vuotta yhdellä autolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä kymmenen vuotta vanhallakin sähkö autolla ajaa edelleen alle kahdella eurolla per 100km. Ainoa eroa uuden teknologian sähköauton on se että 10 vuotta vanha ladataan kolmena yönä viikossa kun uudet ladataan kahtena yönä.
Voit arvata että nuo vanhat sähköautot ovat haluttua tavaraa laskutaitoisille ihmisille jotka ajavat paljon mutta joiden ei tarvitse ajaa peräsuoli pitkällään aNuorgamiin ilman taukoja.
Kysymys kuuluu kuka haluaa enää ostaa käytettyjä polttiksia joilla ajaminen maksaa moninkertaisesti?Varmaan ajaa, niin pitkään kun ajaa. Jos 10 vee vanhasta, 10 te sähköautosta hajoaa akku tai moottori, niin sitä ei yleensä kannata korjata (lue korjauttaa). Harvassa kun ovat sellaiset D.I.Y asentajat, jotka osaisivat tehdä sähkiksen akulle ja sähkötekniikalle yhtään mitään.
Polttiken pystyy moni korjaamaan itsekin, tai vähintäänkin sen korjaa naapurin Reiska.
Tuon ikäinen ja hintainen polttis tulee todennäköisesti halvemmaksi ja on korjauksiakin ajatellen järkevämpi valinta. Se on minun mielipiteeni, joka ei ihan heti muuksi muutu.
Aiheesta mieleen: Just jututin ammattikoulun autopuolen opettajaa. Sähköautojen tekniikka käydään läpi vain pintapuolisesti, koululla ei huolleta, eikä korjata sähköautoja laikaan.
Aika lyhytnäköistä on opetus...
ID 4 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mitä ajattelet tällaisesta vaihtoehdosta?"
Tarkoitin kylläkin että mitä ajattelet siitä testaus vaihtoehdosta että Aitolehti lainaa nipun kymmenvuotias autoja ja testaa ne sen sijaan että ajaisi itse kymmenen vuotta yhdellä autolla.Voisi olla ihan fiksu testi, tosin 10 v vanha sähkis ei ole oikein vertailukelpoinen nykykalustoon.
Totta toki, että 10 v kestävää testiä olisi käytännössä aika mahdoton tehdä. Mutta ei varmaankaan olisi mahdotonta tehdä vastaavaa 172 tkm testiä vaikkapa Keski- ja Pohjois-Suomen olosuhteissa. Sellaisessa testissä selviäisi paljon muutakin ja sillä muulla tarkoitan toimintaa +30 > -35 lukemien välillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisi olla ihan fiksu testi, tosin 10 v vanha sähkis ei ole oikein vertailukelpoinen nykykalustoon.
Totta toki, että 10 v kestävää testiä olisi käytännössä aika mahdoton tehdä. Mutta ei varmaankaan olisi mahdotonta tehdä vastaavaa 172 tkm testiä vaikkapa Keski- ja Pohjois-Suomen olosuhteissa. Sellaisessa testissä selviäisi paljon muutakin ja sillä muulla tarkoitan toimintaa 30 > -35 lukemien välillä.Yhden ainoan auton tutkimus on vähän kuin yhden ihmisen tutkimus. Ei todista yhtään mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhden ainoan auton tutkimus on vähän kuin yhden ihmisen tutkimus. Ei todista yhtään mitään.
Suomen ja muun maailman lehdet ovat täynnä vastaavia tutkimuksia. Mitä yrität?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen ja muun maailman lehdet ovat täynnä vastaavia tutkimuksia. Mitä yrität?
Ja jos tutkimuksessa katsotaan vain yhtä autoa niin tutkimus on edelleenkin arvotonta paskaa ja noilla raporteilla voi lähinnä pyyhkäistä persettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan ajaa, niin pitkään kun ajaa. Jos 10 vee vanhasta, 10 te sähköautosta hajoaa akku tai moottori, niin sitä ei yleensä kannata korjata (lue korjauttaa). Harvassa kun ovat sellaiset D.I.Y asentajat, jotka osaisivat tehdä sähkiksen akulle ja sähkötekniikalle yhtään mitään.
Polttiken pystyy moni korjaamaan itsekin, tai vähintäänkin sen korjaa naapurin Reiska.
Tuon ikäinen ja hintainen polttis tulee todennäköisesti halvemmaksi ja on korjauksiakin ajatellen järkevämpi valinta. Se on minun mielipiteeni, joka ei ihan heti muuksi muutu.
Aiheesta mieleen: Just jututin ammattikoulun autopuolen opettajaa. Sähköautojen tekniikka käydään läpi vain pintapuolisesti, koululla ei huolleta, eikä korjata sähköautoja laikaan.
Aika lyhytnäköistä on opetus...
ID 4Eli kannattaa odottaa, että normaalit huoltamot osaavat korjata sähköautoja ennen kuin sen ostamista kannattaa edes harkita. Merkkihuoltamot ovat huijareita, joten niihin en autoani tule koskaan viemään, en myöskään sähköautoa.
- Anonyymi
Saksalaiset testasivat 170 000 km verran, miten pahasti VW-sähköauton akku hajoaa kilometreistä – Tulos oli niin hyvä, että se löi leuat lattiaan.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/a/0807c29d-846e-4d17-a71a-2e8377372061- Anonyymi
Yhden auton tutkimus eli sama kuin ihmistutkimuksessa tutkittaisiin yhtä ihmistä. Kun tutkimuksen otos on yksi niin ei tulos kovin luotettava ole. On yksi hailee onko tutkittavat ihmisiä, autoja tai eläimiä, yhtä ainoaa tapausta tutkimalla ei saa mitään luotettavaa tulosta.
- Anonyymi
"Polttiken pystyy moni korjaamaan itsekin, tai vähintäänkin sen korjaa naapurin Reiska.
Tuon ikäinen ja hintainen polttis tulee todennäköisesti halvemmaksi ja on korjauksiakin ajatellen järkevämpi valinta. Se on minun mielipiteeni, joka ei ihan heti muuksi muutu."
Tuo on sitä mennyttä maailmaa kun presidenttinä oli vielä Mauno Koivisto. Ei mitään tekemistä tämän vuosituhannen kanssa. Polttiksissa on ollut jo reilut 20 vuotta erittäin monimutkaiset sähköjärjestelmät päästömääräyksien vuoksi.
Niitä ei naapurin Reiska korjaa, Ja vaikka osaisikin korjata niin jo pelkät osat maksavat satasia jos hyvä tsägä käy. Tonnin pahemmalle piuolelle lipsahtaa helposti.
Kannattaisiko herätä tämän vuosituhannen todellisuuteen?- Anonyymi
1970-luvun polttiksia Reiska osaa korjata ei uudempia.
- Anonyymi
Ihan samanalisia uusi sähköauto ja uusi polttis on korjata. Molemmat vaatii erikoisttyökaluja, osaamista ja analystaattorit jos aikoo jotain muutakin tehdä kuin vaihtaa jarrupalat.
Mikä siinä sähköautossa nyt sitten olisi niin kovin vaikeaa? - Anonyymi
Eli pitää olla iloinen kun autoja ei voi enää korjata itse. Minusta pitäisi tehdä laki, että jokaista autoa pitää pystyä korjaamaan kotona ja korjausohjeet ovat ilmaiseksi saatavissa netistä. Jos autoa ei voi korjata itse niin tehdään sen myynti Suomessa laittomaksi.
"Ja vaikka osaisikin korjata niin jo pelkät osat maksavat satasia jos hyvä tsägä käy. "
Sitten vain pitää hankkia piraattikopiot noista osista ja hakkeroida auto. Aina jostain maailmasta löytyy valmistaja joka tekee kopioita noista osista. Ei ole mikään pakko ostaa alkuperäisosia. Alkuperäisosat ovatkin yleensä ylihintaisia, joten kannattaa aina pyrkiä etsimään piraattiversion tai ostamaan osan kolariautosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli pitää olla iloinen kun autoja ei voi enää korjata itse. Minusta pitäisi tehdä laki, että jokaista autoa pitää pystyä korjaamaan kotona ja korjausohjeet ovat ilmaiseksi saatavissa netistä. Jos autoa ei voi korjata itse niin tehdään sen myynti Suomessa laittomaksi.
"Ja vaikka osaisikin korjata niin jo pelkät osat maksavat satasia jos hyvä tsägä käy. "
Sitten vain pitää hankkia piraattikopiot noista osista ja hakkeroida auto. Aina jostain maailmasta löytyy valmistaja joka tekee kopioita noista osista. Ei ole mikään pakko ostaa alkuperäisosia. Alkuperäisosat ovatkin yleensä ylihintaisia, joten kannattaa aina pyrkiä etsimään piraattiversion tai ostamaan osan kolariautosta.Ylipäätään vain aivokuollut idiootti haluaa, että auton voi korjata vain erikoisliikkeessä. Esimerkiksi merkkihuoltamot ovat ammattimaisia huijareita, joten mitä järkeä on antaa niille monopoli huoltotoiminnoissa? Itse asiassa olisi paras, että autot ovat mahdollisimman helppoja korjata eli huolto-ohjeet ovat vapaasti kaikkien saatavilla kuten myös kaikki välineet huoltamista varten jolloin kuka tahansa voi niitä korjata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylipäätään vain aivokuollut idiootti haluaa, että auton voi korjata vain erikoisliikkeessä. Esimerkiksi merkkihuoltamot ovat ammattimaisia huijareita, joten mitä järkeä on antaa niille monopoli huoltotoiminnoissa? Itse asiassa olisi paras, että autot ovat mahdollisimman helppoja korjata eli huolto-ohjeet ovat vapaasti kaikkien saatavilla kuten myös kaikki välineet huoltamista varten jolloin kuka tahansa voi niitä korjata.
Onhan ne työkalut vapaasti kaikkien saatavilla. Ne vain maksaa aika paljon. Pitää olla täysin laskukyvytön idiootti jos kuvittelee että oman pajan ylläpito tulee halvemmaksi kuin auton käyttö huollossa. Omalle kohdalle on sattunut tasan yksi korjaus viimeisen 10 vuoden aikana.
Koko kirjoituksestadi paista läpi typeryys ja lapselliuus. Esimerkiksi väittesi merkkihuoltamoiden monopolista kertoo ettet ymmärrä yhtään tätä oikeaa maailmaa. Euroopassa on nimenomaan torjuttu tuo monopolissema lainsäädänöllä
Ryhmäpoikkeusasetus takaa vapaan kilpailun joten voit lopettaa lapsellisen änkyröintisi nyt kun sinulle on kerrottu tämä fakta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan ne työkalut vapaasti kaikkien saatavilla. Ne vain maksaa aika paljon. Pitää olla täysin laskukyvytön idiootti jos kuvittelee että oman pajan ylläpito tulee halvemmaksi kuin auton käyttö huollossa. Omalle kohdalle on sattunut tasan yksi korjaus viimeisen 10 vuoden aikana.
Koko kirjoituksestadi paista läpi typeryys ja lapselliuus. Esimerkiksi väittesi merkkihuoltamoiden monopolista kertoo ettet ymmärrä yhtään tätä oikeaa maailmaa. Euroopassa on nimenomaan torjuttu tuo monopolissema lainsäädänöllä
Ryhmäpoikkeusasetus takaa vapaan kilpailun joten voit lopettaa lapsellisen änkyröintisi nyt kun sinulle on kerrottu tämä fakta.Ja autovalmistajat tekevät kaikkensa kiertääkseen noita asetuksia ja tekemällä autonsa koko ajan vaikeammiksi ja kalliimmiksi korjata. Jos auton korjaus on vaikeaa niin auto on paska romu, Esimerkiksi lampun korjaaminen tulisi maksaa alle kympin ja sen pitää pystyä tekemään kotona. Jotain saatanan typeriä matriisivaloja ei tarvitse kukaan. Halogeenit riitti 20 vuotta sitten joten ne riuttävät nytkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan ne työkalut vapaasti kaikkien saatavilla. Ne vain maksaa aika paljon. Pitää olla täysin laskukyvytön idiootti jos kuvittelee että oman pajan ylläpito tulee halvemmaksi kuin auton käyttö huollossa. Omalle kohdalle on sattunut tasan yksi korjaus viimeisen 10 vuoden aikana.
Koko kirjoituksestadi paista läpi typeryys ja lapselliuus. Esimerkiksi väittesi merkkihuoltamoiden monopolista kertoo ettet ymmärrä yhtään tätä oikeaa maailmaa. Euroopassa on nimenomaan torjuttu tuo monopolissema lainsäädänöllä
Ryhmäpoikkeusasetus takaa vapaan kilpailun joten voit lopettaa lapsellisen änkyröintisi nyt kun sinulle on kerrottu tämä fakta.Jos auton korjaus on erittäin vaikeaa ja kallista tehdä kotona niin auto on suunniteltu päin persettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos auton korjaus on erittäin vaikeaa ja kallista tehdä kotona niin auto on suunniteltu päin persettä.
Jos on niin laskukyvytön idiootti että ylläpitää korjauspajaa kotonaan niin onnea vaan. Paljon rahaa seisomassa tyhjänpanttina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on niin laskukyvytön idiootti että ylläpitää korjauspajaa kotonaan niin onnea vaan. Paljon rahaa seisomassa tyhjänpanttina.
Jos auto on helppo ja halpa korjattava niin voi viedä auton kenelle tahansa korjattavaksi ja korjaus on halpa. Vain idiootit haluavat autoonsa kaikenlaisia vaikeasti korjattavia osia. Esimerkiksi lampun pitäisi pystyä vaihtamaan kympillä ja työvälineeksi riittää ruuvimeisseli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos auto on helppo ja halpa korjattava niin voi viedä auton kenelle tahansa korjattavaksi ja korjaus on halpa. Vain idiootit haluavat autoonsa kaikenlaisia vaikeasti korjattavia osia. Esimerkiksi lampun pitäisi pystyä vaihtamaan kympillä ja työvälineeksi riittää ruuvimeisseli.
Hölmö haikailee halogenilamppujen perään joissa kestoikä on keskimäärin 500 tuntia kun LED-valoissa kestoikä on 50.000 tuntia.
Eli halogenin joutuu vaihtaman 100 kertaa useammin. Laskepas nyt huviksesi paljon maksaa 100 halogenipoltinparia.....
Ledi on tehty kestämään auton elinikä, halogen on kulutustavaraa. Jokainen maalaisjärjellä varustettu ymmärtää että noiden erityypin lampun vaihtamistyön helppous saa vähän eri painoarvon kun auton valoja suunnitellaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hölmö haikailee halogenilamppujen perään joissa kestoikä on keskimäärin 500 tuntia kun LED-valoissa kestoikä on 50.000 tuntia.
Eli halogenin joutuu vaihtaman 100 kertaa useammin. Laskepas nyt huviksesi paljon maksaa 100 halogenipoltinparia.....
Ledi on tehty kestämään auton elinikä, halogen on kulutustavaraa. Jokainen maalaisjärjellä varustettu ymmärtää että noiden erityypin lampun vaihtamistyön helppous saa vähän eri painoarvon kun auton valoja suunnitellaan."Hölmö haikailee halogenilamppujen perään joissa kestoikä on keskimäärin 500 tuntia kun LED-valoissa kestoikä on 50.000 tuntia."
Nuo luvut ovat huijausta ja valetta. Itsellä on mennyt LED-valoja jatkuvasti hajalle, joten noilla väitteillä voi pyyhkäistä persettä.
"Ledi on tehty kestämään auton elinikä"
Ja silti niitä menee jatkuvasti hajalle. Autovalmistajat ovat valehtelevia huijareita, joten vain sinun kaltaisesi idiootti uskoo heitä.
"Jokainen maalaisjärjellä varustettu ymmärtää että noiden erityypin lampun vaihtamistyön helppous saa vähän eri painoarvon kun auton valoja suunnitellaan."
Ja tuo on aivottoman typerä paskalause. LED-valot tai matriisivalot ovat vain aivottoman typerä tekosyy tehdä korjaaminen vaikeammaksi. Autovalmistajat pystyisivät tekemään näidenkin korjaamisen helpoksi ja vaikka tehtäväksi pelkän ruuvimeisselin avulla, mutta he eivät vain halua tehdä. LED-valojen ja matriisivalojen korjaaminen pitäisi onnistua kympillä ja pelkällä ruuvimeisselillä.
Jos autovalmistaja väittää valon korjaamisen maksavan satoja euroja tai jopa yli tonnin kuten joissain tapauksissa ja vaativan erityisiä välineitä niin autovalmistaja on huijaava valehtelija. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hölmö haikailee halogenilamppujen perään joissa kestoikä on keskimäärin 500 tuntia kun LED-valoissa kestoikä on 50.000 tuntia.
Eli halogenin joutuu vaihtaman 100 kertaa useammin. Laskepas nyt huviksesi paljon maksaa 100 halogenipoltinparia.....
Ledi on tehty kestämään auton elinikä, halogen on kulutustavaraa. Jokainen maalaisjärjellä varustettu ymmärtää että noiden erityypin lampun vaihtamistyön helppous saa vähän eri painoarvon kun auton valoja suunnitellaan."Eli halogenin joutuu vaihtaman 100 kertaa useammin. Laskepas nyt huviksesi paljon maksaa 100 halogenipoltinparia....."
Ensinnäkään ero ei ole lähellekään noin paljon vaan tuo väite on hatusta vedettyä paskaa. Lisäksi joidenkin nykyaikaisten valojen korjaaminen maksaa enemmän kuin 100 halogeenia. Tosin nuo korjaushinnat ovatkin huijausta ja valetta. Mitään syytä miksei mitä tahansa valoa autossa pystyisi korjaamaan kotikonstein ilman erikoisvälineitä ei ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hölmö haikailee halogenilamppujen perään joissa kestoikä on keskimäärin 500 tuntia kun LED-valoissa kestoikä on 50.000 tuntia."
Nuo luvut ovat huijausta ja valetta. Itsellä on mennyt LED-valoja jatkuvasti hajalle, joten noilla väitteillä voi pyyhkäistä persettä.
"Ledi on tehty kestämään auton elinikä"
Ja silti niitä menee jatkuvasti hajalle. Autovalmistajat ovat valehtelevia huijareita, joten vain sinun kaltaisesi idiootti uskoo heitä.
"Jokainen maalaisjärjellä varustettu ymmärtää että noiden erityypin lampun vaihtamistyön helppous saa vähän eri painoarvon kun auton valoja suunnitellaan."
Ja tuo on aivottoman typerä paskalause. LED-valot tai matriisivalot ovat vain aivottoman typerä tekosyy tehdä korjaaminen vaikeammaksi. Autovalmistajat pystyisivät tekemään näidenkin korjaamisen helpoksi ja vaikka tehtäväksi pelkän ruuvimeisselin avulla, mutta he eivät vain halua tehdä. LED-valojen ja matriisivalojen korjaaminen pitäisi onnistua kympillä ja pelkällä ruuvimeisselillä.
Jos autovalmistaja väittää valon korjaamisen maksavan satoja euroja tai jopa yli tonnin kuten joissain tapauksissa ja vaativan erityisiä välineitä niin autovalmistaja on huijaava valehtelija.Ota nyt rauhallisesti ettei pumppu petä
:-) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hölmö haikailee halogenilamppujen perään joissa kestoikä on keskimäärin 500 tuntia kun LED-valoissa kestoikä on 50.000 tuntia."
Nuo luvut ovat huijausta ja valetta. Itsellä on mennyt LED-valoja jatkuvasti hajalle, joten noilla väitteillä voi pyyhkäistä persettä.
"Ledi on tehty kestämään auton elinikä"
Ja silti niitä menee jatkuvasti hajalle. Autovalmistajat ovat valehtelevia huijareita, joten vain sinun kaltaisesi idiootti uskoo heitä.
"Jokainen maalaisjärjellä varustettu ymmärtää että noiden erityypin lampun vaihtamistyön helppous saa vähän eri painoarvon kun auton valoja suunnitellaan."
Ja tuo on aivottoman typerä paskalause. LED-valot tai matriisivalot ovat vain aivottoman typerä tekosyy tehdä korjaaminen vaikeammaksi. Autovalmistajat pystyisivät tekemään näidenkin korjaamisen helpoksi ja vaikka tehtäväksi pelkän ruuvimeisselin avulla, mutta he eivät vain halua tehdä. LED-valojen ja matriisivalojen korjaaminen pitäisi onnistua kympillä ja pelkällä ruuvimeisselillä.
Jos autovalmistaja väittää valon korjaamisen maksavan satoja euroja tai jopa yli tonnin kuten joissain tapauksissa ja vaativan erityisiä välineitä niin autovalmistaja on huijaava valehtelija.Ylipäätään autovalmistajien puolustelu korjaamisen vaikeuttamisesta on suorastaan idiotismin huippu. Autovalmistajat tekevät tahallaan autot vaikeasti korjattaviksi. Edes nykyaikaisissa autoissa ei ole mitään perustetta miksi ne eivät olisi yhtä helposti korjattavia kuin autot 50 vuotta sitten. Pikemminkin nykyisten autojen pitäisi helpompia korjata kuin aiemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ota nyt rauhallisesti ettei pumppu petä
:-)Eli myönnät kaiken tekstini olevan oikeassa. Mitään perustelua valojen vaihtamisen kalleudella tai sille että ne vaativat erikoisvälineitä ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hölmö haikailee halogenilamppujen perään joissa kestoikä on keskimäärin 500 tuntia kun LED-valoissa kestoikä on 50.000 tuntia."
Nuo luvut ovat huijausta ja valetta. Itsellä on mennyt LED-valoja jatkuvasti hajalle, joten noilla väitteillä voi pyyhkäistä persettä.
"Ledi on tehty kestämään auton elinikä"
Ja silti niitä menee jatkuvasti hajalle. Autovalmistajat ovat valehtelevia huijareita, joten vain sinun kaltaisesi idiootti uskoo heitä.
"Jokainen maalaisjärjellä varustettu ymmärtää että noiden erityypin lampun vaihtamistyön helppous saa vähän eri painoarvon kun auton valoja suunnitellaan."
Ja tuo on aivottoman typerä paskalause. LED-valot tai matriisivalot ovat vain aivottoman typerä tekosyy tehdä korjaaminen vaikeammaksi. Autovalmistajat pystyisivät tekemään näidenkin korjaamisen helpoksi ja vaikka tehtäväksi pelkän ruuvimeisselin avulla, mutta he eivät vain halua tehdä. LED-valojen ja matriisivalojen korjaaminen pitäisi onnistua kympillä ja pelkällä ruuvimeisselillä.
Jos autovalmistaja väittää valon korjaamisen maksavan satoja euroja tai jopa yli tonnin kuten joissain tapauksissa ja vaativan erityisiä välineitä niin autovalmistaja on huijaava valehtelija.Minäkään en ymmärtänyt mitkä ne matriisivalot oikein ovat. Nyt vuoden sellaisilla (VW) ajaneena, en muita huolisikaan. Ovat parhaat ajovalot ikinä - olkoonkin, että ovat varmaan kalliit korjattavat.
Matkailuautossa meillä on vakoina halogeenit, mutta vaihdan ne ledeiksi joka katsastuksen jälkeen. Ei iso, mutta hieman vaivalloinen homma, kun joutuu irrottamaan umpiot kahteen kertaan. Ero ledit vs. halogeenit on hieman liioitellen kuin ero yöllä ja päivällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkään en ymmärtänyt mitkä ne matriisivalot oikein ovat. Nyt vuoden sellaisilla (VW) ajaneena, en muita huolisikaan. Ovat parhaat ajovalot ikinä - olkoonkin, että ovat varmaan kalliit korjattavat.
Matkailuautossa meillä on vakoina halogeenit, mutta vaihdan ne ledeiksi joka katsastuksen jälkeen. Ei iso, mutta hieman vaivalloinen homma, kun joutuu irrottamaan umpiot kahteen kertaan. Ero ledit vs. halogeenit on hieman liioitellen kuin ero yöllä ja päivällä.Kunnon lapinkävijä ei sellaisia huoli, suuntaviitat ja hehkulankalamput enintään. Papan vaunussa oli karbiidilyhdyt ja nekin riittivät.
- Anonyymi
Jos 9 % on 13 km, niin 100 % on noin 145 km eli täysin varauskyvyttömällä risalla akulla voisi ajaa vielä vajaa 300 km!!! Ei ihme, että Pisa-tulokset ovat Suomessa surkeita
- Anonyymi
"Testin alussa auton kantama oli 438 kilometriä ja 172 000 kilometrin päätteeksi auton kantama oli 425 kilometriä."
425/438=0,97
Joko range ei putoa suoraan suhteessa akun kapasiteettiin (mikä olisi kovin merkillistä) tai sitten joku on laskenut jotain väärin.
Painovirhe on yksi mahdollisuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Testin alussa auton kantama oli 438 kilometriä ja 172 000 kilometrin päätteeksi auton kantama oli 425 kilometriä."
425/438=0,97
Joko range ei putoa suoraan suhteessa akun kapasiteettiin (mikä olisi kovin merkillistä) tai sitten joku on laskenut jotain väärin.
Painovirhe on yksi mahdollisuus.Kaikki lehtien kirjoittelu uppoaa, kun usko on sokea ja vahva.
- Anonyymi
Entä jos toyotan insinöörit olis tehnyt volkkarille saman testin japanissa?
Akku olisi vaihtokunnossa? Toi on oikeasti yllättävää…tietty voi olla, että menee samoin kuin niin usein…että kapasiteetti vähenee ensin hitaasti ja loppuu sitten hetkessä kokonaan. Mulla ei kokemuksia sähköautoista, mutta töissä oli isoja sähkötrukkeja lähes jatkuvassa käytössä.. ..niissä akkujen käyttöikä oli about 5 vuotta ja sitten piti uusia setti.. ..akkupaketti maksoi satatonnia…autoon ei ollenkaan sama, mutta veikkaan isoksi kuluksi…mahtaako kymppitonni riittää…
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 28111123
- 1326978
- 955653
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa385028- 524241
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta303849- 613504
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323442Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru222965- 742841