Työtön joka kerää marjoja on tukihuijari

Anonyymi-ap

Minulla on asiakkaina useita työttömiä jotka haastattelussa kirkkain silmin väittää että muita tuloja ei ole, mutta sitten esim uimarannalla olen nähnyt heidän keräävän pulloja, luultavasti marjoja poimineet

Kysynkin nyt teiltä työttömät, miten pimeää työtä, tukihuijauksia ja veropetoksia pitäisi torjua?

https://yle.fi/a/74-20172897

Jalostamattomia, itse keräämiään luonnon­tuotteita saa myydä verovapaasti. Tulot alentavat kuitenkin toimeentulotuen määrää ja voivat jopa estää sen saamisen kokonaan.

14

333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Saavat yrityksetkin tukia, vaikka yritys tuottaa.
      V.tuttaa sinunkaltaiset nillittäjät.

• Anonyymi

Taidat olla kateellinen laiska työtön itse.

• Anonyymi

Jos viitsii lähteä metsään keräämään luonon antimia, ne ovat verovapaata tuloa, vaikka niitä myisi. Näin ollen, tulot myynnistä, täytyy olla verottomia työttömille, korvauksien varassa elävillekkin. On ainoastaan toivottavaa kerätä luonnon antimet talteen, kaikki eivät kykene keräämään itse, kun saa marjat kotiovelle, täytyy siitä maksaa kohtuullinen korvaus. Kerääjälle jää kuitenkin mitätön tuntipalkka.

• Anonyymi

Kaikista pienituloisimpien pitää kuitenkin olla tässäkin tarkkana, sillä kaikki, myös marjojen ja sienien verovapaat myyntitulot, otetaan huomioon toimeentulotukea haettaessa.

– Nämä ovat toimeentulotuessa huomioitavia tuloja, vahvistaa Kelan toimeentulotuen osaamiskeskuksen päällikkö Tomi Ståhl.

Toimeentulotuki on viimesijainen tuki, jossa huomioidaan kaikki tulot ja hyväksyttävät menot.

– Jos tulot ovat riittävän isot, niin toimeentulotukeen ei enää muodostu oikeutta, Ståhl kertoo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikista pienituloisimpien pitää kuitenkin olla tässäkin tarkkana, sillä kaikki, myös marjojen ja sienien verovapaat myyntitulot, otetaan huomioon toimeentulotukea haettaessa.

– Nämä ovat toimeentulotuessa huomioitavia tuloja, vahvistaa Kelan toimeentulotuen osaamiskeskuksen päällikkö Tomi Ståhl.

Toimeentulotuki on viimesijainen tuki, jossa huomioidaan kaikki tulot ja hyväksyttävät menot.

– Jos tulot ovat riittävän isot, niin toimeentulotukeen ei enää muodostu oikeutta, Ståhl kertoo.

Onneksi tämä ei ole ongelma sillä Kela ei voi mistään saada marjanmyyntituloja selville.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi tämä ei ole ongelma sillä Kela ei voi mistään saada marjanmyyntituloja selville.

Kamera
        - tai drone valvonta voi johtaa työttömän kärähtämiseen rysän päältä

• Anonyymi

Silmäsi muistuttaa mätiä mustikoita nyt jo.

• Anonyymi

Suomessa on laillinen oikeus kerätä luonnonmarjoja ja halutessaan myydä niitä ilman verotusta, eikä erillistä ilmoitusta/ selvitystä tarvitse tehdä mihinkään!
      Kyseiset lisätulot ovat vain lyhytaikaisia eikä mahdollisia ympärivuoden.

Mikäli sinua asia ahdistaa ja koet suurta vääryyttä niin tee hallitukselle lakimuutosesitys ja kerää kansalaiskeräyksenä nimiä asiaan.Ota yhteyttä äänestämääsi kansanedustajaasi ja juttele asiasta hänen kanssaan joka voi asiaa viedä eteenpäin tahollaan

Pyri jatkamaan pahaamieltäsi, se pitää sinut ilmeisesti voimissaan koska mielikuvana että se on sinulta pois! Voit myös keksiä lisää mielenpahoitusta monesta muustakin asiasta joten jatka asioiden tutkintaa jos itselle se työ ei maistu...

• Anonyymi

Jaahans sielä taaskin yksi oman elämänsä huippujuristi

• Anonyymi

Karenssi marjanpoiminnasta, ehdottomasti. Ei metsässä kukaan ole työmarkkinoiden käytettävissä. Työttömän paikka on sohvalla, älypuhelimen kanssa.

• Anonyymi

Tässä ei nyt ole kyse siitä mitä sinä luulet vaan siitä mitä sosiaalihuoltolaki sanoo

• Anonyymi

Työttömien paikannus voidaan tehdä kännykän gps tietojen avulla

• Anonyymi

Ei kaikki työttömät ole toimeentuloasiakkaita. Tuloja ei siis tarvitse selvittää. Kerran olin mustikkametsässä. 2 dl tuli marjoja. Aika työlästä työmäärään nähden.

• Anonyymi

KokoPersuKdRKP on tässä orja toiminnan ajaja.
      Hallitus ajanut työntekijöiden irtisanomisen helpottamista, työturvallisuuden tuhoamista ja AYn tuhoamista sekä koko yhteiskunnan alasajoa sekä tuhoa.
      https://yle.fi/a/74-20172942
      Näihin asioihin päädytään useammin jo mitä koskaan ennen. Ei noille mansikanviljelijöille kannate kenenkään hakeutua töihin. Ihme että joku edes uskalsi tulla julki asioista mahtaa joutua karkoitetuksi hallituksemme vauhdilla ennen kuin uusi hallitus tulee korjaamaan toiminnan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi teki aloitteen?

😃 häh
      Ikävä
      111
      4389
    2. Onko kaivattusi ulkoisesti

paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      80
      3564
    3. Just alkoi ottamaan päähän

Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk
      Ikävä
      22
      3441
    4. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      84
      3425
    5. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      27
      3316
    6. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      90
      3034
    7. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      76
      2984
    8. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      67
      2875
    9. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      45
      2820
    10. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      85
      2599
    Aihe