Työtön joka kerää marjoja on tukihuijari

Anonyymi-ap

Minulla on asiakkaina useita työttömiä jotka haastattelussa kirkkain silmin väittää että muita tuloja ei ole, mutta sitten esim uimarannalla olen nähnyt heidän keräävän pulloja, luultavasti marjoja poimineet

Kysynkin nyt teiltä työttömät, miten pimeää työtä, tukihuijauksia ja veropetoksia pitäisi torjua?

https://yle.fi/a/74-20172897

Jalostamattomia, itse keräämiään luonnon­tuotteita saa myydä verovapaasti. Tulot alentavat kuitenkin toimeentulotuen määrää ja voivat jopa estää sen saamisen kokonaan.

14

316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Saavat yrityksetkin tukia, vaikka yritys tuottaa.
      V.tuttaa sinunkaltaiset nillittäjät.

• Anonyymi

Taidat olla kateellinen laiska työtön itse.

• Anonyymi

Jos viitsii lähteä metsään keräämään luonon antimia, ne ovat verovapaata tuloa, vaikka niitä myisi. Näin ollen, tulot myynnistä, täytyy olla verottomia työttömille, korvauksien varassa elävillekkin. On ainoastaan toivottavaa kerätä luonnon antimet talteen, kaikki eivät kykene keräämään itse, kun saa marjat kotiovelle, täytyy siitä maksaa kohtuullinen korvaus. Kerääjälle jää kuitenkin mitätön tuntipalkka.

• Anonyymi

Kaikista pienituloisimpien pitää kuitenkin olla tässäkin tarkkana, sillä kaikki, myös marjojen ja sienien verovapaat myyntitulot, otetaan huomioon toimeentulotukea haettaessa.

– Nämä ovat toimeentulotuessa huomioitavia tuloja, vahvistaa Kelan toimeentulotuen osaamiskeskuksen päällikkö Tomi Ståhl.

Toimeentulotuki on viimesijainen tuki, jossa huomioidaan kaikki tulot ja hyväksyttävät menot.

– Jos tulot ovat riittävän isot, niin toimeentulotukeen ei enää muodostu oikeutta, Ståhl kertoo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikista pienituloisimpien pitää kuitenkin olla tässäkin tarkkana, sillä kaikki, myös marjojen ja sienien verovapaat myyntitulot, otetaan huomioon toimeentulotukea haettaessa.

– Nämä ovat toimeentulotuessa huomioitavia tuloja, vahvistaa Kelan toimeentulotuen osaamiskeskuksen päällikkö Tomi Ståhl.

Toimeentulotuki on viimesijainen tuki, jossa huomioidaan kaikki tulot ja hyväksyttävät menot.

– Jos tulot ovat riittävän isot, niin toimeentulotukeen ei enää muodostu oikeutta, Ståhl kertoo.

Onneksi tämä ei ole ongelma sillä Kela ei voi mistään saada marjanmyyntituloja selville.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi tämä ei ole ongelma sillä Kela ei voi mistään saada marjanmyyntituloja selville.

Kamera
        - tai drone valvonta voi johtaa työttömän kärähtämiseen rysän päältä

• Anonyymi

Silmäsi muistuttaa mätiä mustikoita nyt jo.

• Anonyymi

Suomessa on laillinen oikeus kerätä luonnonmarjoja ja halutessaan myydä niitä ilman verotusta, eikä erillistä ilmoitusta/ selvitystä tarvitse tehdä mihinkään!
      Kyseiset lisätulot ovat vain lyhytaikaisia eikä mahdollisia ympärivuoden.

Mikäli sinua asia ahdistaa ja koet suurta vääryyttä niin tee hallitukselle lakimuutosesitys ja kerää kansalaiskeräyksenä nimiä asiaan.Ota yhteyttä äänestämääsi kansanedustajaasi ja juttele asiasta hänen kanssaan joka voi asiaa viedä eteenpäin tahollaan

Pyri jatkamaan pahaamieltäsi, se pitää sinut ilmeisesti voimissaan koska mielikuvana että se on sinulta pois! Voit myös keksiä lisää mielenpahoitusta monesta muustakin asiasta joten jatka asioiden tutkintaa jos itselle se työ ei maistu...

• Anonyymi

Jaahans sielä taaskin yksi oman elämänsä huippujuristi

• Anonyymi

Karenssi marjanpoiminnasta, ehdottomasti. Ei metsässä kukaan ole työmarkkinoiden käytettävissä. Työttömän paikka on sohvalla, älypuhelimen kanssa.

• Anonyymi

Tässä ei nyt ole kyse siitä mitä sinä luulet vaan siitä mitä sosiaalihuoltolaki sanoo

• Anonyymi

Työttömien paikannus voidaan tehdä kännykän gps tietojen avulla

• Anonyymi

Ei kaikki työttömät ole toimeentuloasiakkaita. Tuloja ei siis tarvitse selvittää. Kerran olin mustikkametsässä. 2 dl tuli marjoja. Aika työlästä työmäärään nähden.

• Anonyymi

KokoPersuKdRKP on tässä orja toiminnan ajaja.
      Hallitus ajanut työntekijöiden irtisanomisen helpottamista, työturvallisuuden tuhoamista ja AYn tuhoamista sekä koko yhteiskunnan alasajoa sekä tuhoa.
      https://yle.fi/a/74-20172942
      Näihin asioihin päädytään useammin jo mitä koskaan ennen. Ei noille mansikanviljelijöille kannate kenenkään hakeutua töihin. Ihme että joku edes uskalsi tulla julki asioista mahtaa joutua karkoitetuksi hallituksemme vauhdilla ennen kuin uusi hallitus tulee korjaamaan toiminnan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      587
      2286
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      410
      1832
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      22
      1660
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1438
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1256
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      57
      1164
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      122
      1154
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      908
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      13
      888
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      833
    Aihe