Uiminen on tosi tehokas keino viilentyä ja pitää tietysti sukeltaa, koska pää se on se ternospullon korkki, joten taidankin tästä lähteä uittamaan itseäni.
Uiminen viilentää pitkäksi aikaa
24
236
Vastaukset
Vatun puhelin, kun sönköttää ihan omiaan, eli termospullon korkista puhuin.
- Anonyymi
Jos vedessä on vain vähän aikaa niin se varmaan lämmittää kehoa. Oletan että se aktivoi verenkiertoa. Avantouinnissa ilmiö lienee vielä voimakkaampaa. Lämpökameralla näkee mitkä osat ihmisestä ovat lämpimämpiä ja mitkä vähemmän lämpimiä. Pään, vatsan, jalkovälin ja kainaloiden pitäisi olla lämpimät, kenties myös ranteet.
Ei ole tutkimustulosta asiasta, mutta omakohtainen kokemus, että on helpompi nukkua uinnin jälkeen.
- Anonyymi
Kyllä pää on pääsulake ihmisen sähköjärjestelmässä . Siksi sitä pitää varjella .
- Anonyymi
Eikä ainoastaan sähköjen osalta .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä ainoastaan sähköjen osalta .
Enkä ole sähkömies .
Anonyymi kirjoitti:
Enkä ole sähkömies .
Juu näin on, eikä kenenkään terveys kuulu palstalle, jos ko. tyyppi ei itse halua asioista puhua. Täällähän puhutaan paljon kiertäen ja kaartaen asioista, niin siksi tällainen kommentti sinulle.
- AnonyymiUUSI
Niin siellä päässähän on kolme aivoaluetta jotka sytämmen pitävät tahtissa.
- Anonyymi
Uiminen ei sovi minulle.
- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
Ei se kaikille passaa.
Gubbe siin näyttelee naisena,voi hellanduudelis sentään! On se ainakin ketterä rosvo,saatana vituttaa tollanen,eikä osaa edes hävetä!🦅🐍🐍🐍nostais joku tukasta puuhun tuon ryövärin!
- AnonyymiUUSI
Ei sitä uida tarvitsekkaan kun jää molskuttelemaan siihen rantaveteen kylpyamme syvyyteen ja varmuudeksi vielä kiinnittyy köydella rantakoivuun jottei virta vie syvemmälle.
- Anonyymi
Uiminen on ihanaa, vaikkei olisi tarvetta viilentyäkään. Vesi on elementtinä niin rauhoittava. Siinä on jotain upean seesteistä, kun antaa veden kannattaa ja koko keho on veden hyväiltävänä 🤗
Turvallista ja mukavaa uintia sinulle!
Aletheias - Anonyymi
Nyt oli mukavasti vedet viilentyneet kun tuuli sekoitellut vissiin pintavesiä ja syvempiä.
- Anonyymi
En käsitä niitä ihmisiä, jotka menevät uimahallin kylmäaltaidiin 'viihtymään'.
En tarkene.
Joku juttu ilmeisesti, mitä en ymmärrä.
Vilma- AnonyymiUUSI
https://yle.fi/a/74-20022064?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp
Juu, siitä tulee todella hyvä olo. Mielen ja kropan kivut lieventyvät.
xLiner - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
https://yle.fi/a/74-20022064?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp
Juu, siitä tulee todella hyvä olo. Mielen ja kropan kivut lieventyvät.
xLinerMinusta ei kyllä noin reippaita kuvia saisi. Varvas jo paleltuu.
Mun mind olis full...
Vilma
- Anonyymi
Kyllä, tänään olimme järvessä 2.5 tuntia.
Heittelimme polttopalloa ja treenasimme sukeltamista.
Tällainen hauska vedessä oleminen lapsia kyllä kiehtoo.
Jouduin vähän innostamaan ja patistamaan pidemmän matkan uimasuoritteisiin.
Menin tietylle uimapoijulle ja epäilin pystyisikö hän uimaan tuolta toisesta päästä tänne luokseni.
Ensin rintauinnilla, seuraava selkäuinnilla ja lopuksi vapaauinnilla.
Noiden jälkeen hän sanoi suoraan ettei enää halua, koska rannalle on tultu pitämään hauskaa.
Molemmille jotakin, huomasin että hän osaa vieläkin uida pidempiäkin matkoja ja samalla hän sai suurimman osan ajasta pitää hauskaa haluamallaan tavalla.
2.5 tuntia jo jäähdytti. Muutamia tunteja oli viileämpi olotila.
AV- AnonyymiUUSI
Hyvä että joku muukin jaksaa lasten kanssa pelehtiä. Olen huomaavinani että meidän uimavedessä vain minä olen lasten kanssa juuripa polttopalloa heittelemässä ja muutakin kisaamassa. Useat vanhemmat ovat rannalla vaatteet päällä ja selaavat kännykkää. Jopa polskahtelen lasten kanssa laiturilta veteen, siellä jonossa odottelen vuoroani n. 10 vuotiaitten kanssa. Näin teen myös uimahallissa talvella, uskalla toki vain matalemman laudan, en sitä korkeaa ja liukumäkeen tietenkin.
Uiminen onkin näiden helteiden ainut plussapuoli. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä että joku muukin jaksaa lasten kanssa pelehtiä. Olen huomaavinani että meidän uimavedessä vain minä olen lasten kanssa juuripa polttopalloa heittelemässä ja muutakin kisaamassa. Useat vanhemmat ovat rannalla vaatteet päällä ja selaavat kännykkää. Jopa polskahtelen lasten kanssa laiturilta veteen, siellä jonossa odottelen vuoroani n. 10 vuotiaitten kanssa. Näin teen myös uimahallissa talvella, uskalla toki vain matalemman laudan, en sitä korkeaa ja liukumäkeen tietenkin.
Uiminen onkin näiden helteiden ainut plussapuoli.Yhteinen tekeminen lähentää lapsia ja vanhempia.
Eilen kai vähän liikaakin kun sain verisen vekin kylkeeni tyttären kamutessa vedessä harteilleni "toimiessani tulevan pommin alustana".
Varpaiden kynnet häneltä lyhennettävä, tulipahan tuokin huomattua.
AV - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Yhteinen tekeminen lähentää lapsia ja vanhempia.
Eilen kai vähän liikaakin kun sain verisen vekin kylkeeni tyttären kamutessa vedessä harteilleni "toimiessani tulevan pommin alustana".
Varpaiden kynnet häneltä lyhennettävä, tulipahan tuokin huomattua.
AVLasten kanssa vedessä touhuilu on ihan parasta. Meidänkin suvussa noita pommeja on aina harrastettu, mutta niin, että annoin pojille vauhtia käsillä tai polvilla "heittäen". Nykyään en enää jaksa mitään pommeja, kun omakin muksu lähentelee 80 kg, mutta onneksi voi tehdä muuta kivaa, vaikka heitellä vedessä palloa tai frisbeetä. Rantalentiskin on ok, mutta nuo teinipojat ovat jo niin nopeita ja alkaa olla lyönneissä voimaa niin tällainen täti-ihminen jää välillä vähän jalkoihin 😬
Aletheias - AnonyymiUUSI
Hienoa ohjausta.🌻
Vilma
Uiminen on monenkin aistin kannalta virkistävä kokemus. Tänä kesänä olen polskinut paljon luonnonvesissä.
- AnonyymiUUSI
EI kyllä viilennä, jos uimapaikalle on pitkä matka.
Uimapaikalta matka kotiin, niin kotiin tultua on vielä tukalampi olo, kuin uimaan lähdettäessä.
Uimapaikka pitää olla vieressä, että saa mennä suoraan uimaan, eikä matka kuumenna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1307162Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.142519Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole2631204- 1001009
Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942161937En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek137890Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih69879Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille
Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.79764Kirkonkylän puliveivarit
Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j13723Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa
Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com18711