DT Swissin hiilikuitukiekot saattavat hajota kesken ajon ja DT Swiss on käskenyt pyöräilijöitä lopettamaan heidän hiilikuitukiekoilla ajamisen.
https://www.dtswiss.com/en/recall
Hyvä osoitus taas miten kevyt ja hauras kilpakäyttöön tarkoitettu materiaali on normalisoitu tavallisen kuluttajan käyttöön.
Kilpapyöräilijät ovat tietoisia riskistä minkä ottavat ja tästä heille maksetaan.
Harrastajat huippuja apinoidessaan sitten saattavat vaaraan oman terveytensä tietämättään.
DT Swissin alumiinikiekoilla on lupa ajaa. Ne ovat turvalliset.
Hiilikuitukiekot vaarantavat terveytesi
21
316
Vastaukset
- Anonyymi
Hi huh! Onneksi annoit luvan polkea DeeTeen alumiinikiakoilla. Minulla on hiilikuiturunkoisessa maantiepolkupyörässä juuri semmoinen takana niinku. Mutta mitäs kiakoista sen enempää sillä olen nyt polkenut omin voimin tuolla alumiinirunkoisella mutta hiilukuituisella etuhaarukalla cyclocrossilla, vuodesta 2021, tänään yhteensä 30068 kilometriä. Mitäs siihen sanotte senkin lasiset säröilijät ja lumihiutaleet? Polkupyörä on omin voimin polkemista varten, joka suoritetaan tuolla ulkona, eikä nyyhkimistä ja nurkissa nyhjäämistä varten. Miehet ne on jotka polkevat säässä kuin säässä eivätkä inise jonninjoutavia säröilevistä materiaaleista. Vuoden 2025 yhteenlaskettu kilometrimääräni omin voimin poljettuna tuolla ulkona luonnon ja sekopäisten autoilijoiden armoilla onkin nyt 6053 kilometriä sekä 840 metriä. Meillä ei inistä eikä pelätä. Meillä poljetaan! Ain yksin vailla ryhmiä, ja omin voimin! Näin on jämpti!
- Anonyymi
Nii-in.
- Anonyymi
Ei liity ketjun aiheeseen vai meinaatko ettei pidä pelätä jos omistaa tuollaiset DT:n tappokiekot vaan ajella menemään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei liity ketjun aiheeseen vai meinaatko ettei pidä pelätä jos omistaa tuollaiset DT:n tappokiekot vaan ajella menemään?
Kyllä liittyy. Sama nillitys nykymateriaaleista on jatkunut jo pitkään erräitten toimesta. Takaisinvetoja tapahtuu nykyään kaikkialla. Ei semmoisia tarvitse pelätä. Tämäkin tapaus koskee tiettyjä eriä eikä ainakaan Polskin tehtaalla valmistettuja. Oli ne sitten vaikka hiilikuitua. Koska olen istunut nykymateriaalien päällä polkupyörää polkien 94- kiloisena järkäleenä tänäkin vuonna 234 tuntia 58 minuuttia niin tiedän perstuntumalta että erittäin kestäviä nämä nykymateriaalit. Se on vaan sillai että maineestaan tarkka valmistaja ottaa huomioon pienetkin laatupoikkeamat ja ilmoittaa niistä. Mitäs luulet ihannoimasi entisten teräserästen kaudella tapahtuneen? Sanottiin että oho! Vai niin kävi! kun runko katkesi tai vanteet meni solmuun. On nimittäin omakohtaista kokemusta eräänkin kotimaisen valmistajan kohdalta.
Toiseksi elämässä on riskinsä. Tuolla ulkona liikenteen keskellä tapahtuu paha onnettomuus moninkertaisella todennäköisyydellä johonkin materiaalin nitkahdukseen verrattuna. Tarvita kuin yksi kaljoissa/huumeissa autoileva tai muuten vaan suuriin ikäluokkiin kuuluva sekoilija niin johan ompi henkikulta hiuskarvan varassa.
Rakastettu Laura Dahlmeier makaa parhaillaan jossain Pakistanissa kivivyöryn uhrina. Hän jos kuka varmisti aina kaikki ja kaiken että mikään ei jää varustuksista kiinni kun kiipeillään vuorilla. Kaikesta huolimatta miesystävänsä kuoli vuorilla ja nyt hän mitä ilmeisimmin samankaltaisen kuoleman kautta poistui keskuudestamme. Toivoisin niin että rakastettu Laura pelastuisi kuoleman kidasta. Vaan pahalta näyttää. Näin rohkeat ja tavoitteelliset elävät täysillä loppuun saakka. Sitten on tämä osasto säröilijät ja lumihiutaleet jotka kuolevat lopulta kakat vaipoissa vanhuuteen ja valittavat loppuun asti. Ettei vaan mitään tapahtuisi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä liittyy. Sama nillitys nykymateriaaleista on jatkunut jo pitkään erräitten toimesta. Takaisinvetoja tapahtuu nykyään kaikkialla. Ei semmoisia tarvitse pelätä. Tämäkin tapaus koskee tiettyjä eriä eikä ainakaan Polskin tehtaalla valmistettuja. Oli ne sitten vaikka hiilikuitua. Koska olen istunut nykymateriaalien päällä polkupyörää polkien 94- kiloisena järkäleenä tänäkin vuonna 234 tuntia 58 minuuttia niin tiedän perstuntumalta että erittäin kestäviä nämä nykymateriaalit. Se on vaan sillai että maineestaan tarkka valmistaja ottaa huomioon pienetkin laatupoikkeamat ja ilmoittaa niistä. Mitäs luulet ihannoimasi entisten teräserästen kaudella tapahtuneen? Sanottiin että oho! Vai niin kävi! kun runko katkesi tai vanteet meni solmuun. On nimittäin omakohtaista kokemusta eräänkin kotimaisen valmistajan kohdalta.
Toiseksi elämässä on riskinsä. Tuolla ulkona liikenteen keskellä tapahtuu paha onnettomuus moninkertaisella todennäköisyydellä johonkin materiaalin nitkahdukseen verrattuna. Tarvita kuin yksi kaljoissa/huumeissa autoileva tai muuten vaan suuriin ikäluokkiin kuuluva sekoilija niin johan ompi henkikulta hiuskarvan varassa.
Rakastettu Laura Dahlmeier makaa parhaillaan jossain Pakistanissa kivivyöryn uhrina. Hän jos kuka varmisti aina kaikki ja kaiken että mikään ei jää varustuksista kiinni kun kiipeillään vuorilla. Kaikesta huolimatta miesystävänsä kuoli vuorilla ja nyt hän mitä ilmeisimmin samankaltaisen kuoleman kautta poistui keskuudestamme. Toivoisin niin että rakastettu Laura pelastuisi kuoleman kidasta. Vaan pahalta näyttää. Näin rohkeat ja tavoitteelliset elävät täysillä loppuun saakka. Sitten on tämä osasto säröilijät ja lumihiutaleet jotka kuolevat lopulta kakat vaipoissa vanhuuteen ja valittavat loppuun asti. Ettei vaan mitään tapahtuisi!Niin.
Tuollainen ajatuksenjuoksu selittyy joko täydellisellä tietämättömyydellä,
hankaluuksia etsivällä luonteella tai yksisoluisella minäminä- aivorakenteella.
Kirjoittamasi on oikea mutu-tiedon ja typerän itsepäisyyden esimerkki jossa laadunvarmistusta koetetaan vastustaa hatusta vedetyillä ja asiaan liittymättömillä
poleemisilla tarinoilla.
En ymmärrä miksi pitää vastata mitään jos ei halua itselleen tietoa asioista.
Antaa vaan minäminän painella pitkin teitä ja pyörän hajotessa lohduttautua sillä, että
onnettomuuksia sattuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin.
Tuollainen ajatuksenjuoksu selittyy joko täydellisellä tietämättömyydellä,
hankaluuksia etsivällä luonteella tai yksisoluisella minäminä- aivorakenteella.
Kirjoittamasi on oikea mutu-tiedon ja typerän itsepäisyyden esimerkki jossa laadunvarmistusta koetetaan vastustaa hatusta vedetyillä ja asiaan liittymättömillä
poleemisilla tarinoilla.
En ymmärrä miksi pitää vastata mitään jos ei halua itselleen tietoa asioista.
Antaa vaan minäminän painella pitkin teitä ja pyörän hajotessa lohduttautua sillä, että
onnettomuuksia sattuu.Aloituksessa ollut kysymys mistään ”laadun varmistamisesta” vaan aloittajan omin sanoin ”Hyvä osoitus taas miten kevyt ja hauras kilpakäyttöön tarkoitettu materiaali on normalisoitu tavallisen kuluttajan käyttöön.
Kilpapyöräilijät ovat tietoisia riskistä minkä ottavat ja tästä heille maksetaan.
Harrastajat huippuja apinoidessaan sitten saattavat vaaraan oman terveytensä tietämättään.”
Kysymys on näin ollen hiilikuidun demonisoimisesta ja yleisestä pelottelemisesta ja muka jatkuvasta hengenvaarasta jos suvaitsee sekaantua tuohon suuresti mustamaalattuun materiaaliin.
- Anonyymi
Niin, tuo kertoo siitä että hiilikuitu on haastava materiaali valmistaa tuotteita, siksi siitä valmistetut lopputuotteen ovatkinlähtökohtaisesti hinnakkaita.
Mutta jos/kun lukee tuota ilmoitusta, niin ongelma koskee tietytssä tehtaassa tietyn päivämäärän jälkeen tuotettuja tietyn sarjan kiekkoja.
Myöskin ongelmakohtia on selvillä hyvinkin yksilöidysti.
Eli vaihtoehdot ovat:
A) kiekon suunnittelu ei ole onnistunut hallitusti, vaan siihen on jäänyt liian heikko kohta.
Mikäli samaa kiekkosarjaa tehdään muissakin tehtaissa, samoilla suunnitelmilla niin sitten vika ei ole suunnittelussa.
B) Kiekon valmistusprosessista on tehty jotain virheitä prosessin vaiheessa missä tuo hajoamisaltis kohta valmistuu, esimerkiksi vika muotissa yms.
Tämä on mahdollinen skenaario jos ongelma rajoittuu yhden tehtaan tuotteisiin (ja eikä edes kaikkiin siellä tuotettuihin)
C) hiilikuitussa itsessään on vikaa ja tuota viallista erää toimitettu vain kyseiseen tehtaaseen, tämä epätodennäköistä, koska vika koskas vain yhtä tiettyä kohtaa kiekossa.- Anonyymi
Niin, se on epävarma ja riskialtis materiaali. Niinkin iso tekijä kuin DT Swiss ei ole hallinnut valmistusprosessia.
Voikin pohtia millaisia tuotteita pienemmät pajat katselevat sormiensa lävitse laadunvalvonnassaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, se on epävarma ja riskialtis materiaali. Niinkin iso tekijä kuin DT Swiss ei ole hallinnut valmistusprosessia.
Voikin pohtia millaisia tuotteita pienemmät pajat katselevat sormiensa lävitse laadunvalvonnassaan.Niin, on se kyllä hirveetä ja on se kauheeta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, on se kyllä hirveetä ja on se kauheeta!
Tottahan tuo, epävarma materiaali jonka työstäminen on haastavaa jopa ns. luotettaville valmistajille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, on se kyllä hirveetä ja on se kauheeta!
Ihan kauheen hirveetä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottahan tuo, epävarma materiaali jonka työstäminen on haastavaa jopa ns. luotettaville valmistajille.
Mikä nyt sitten on varmaa? Varmaa on ainakin se että monet autoilijat luottavat ns autopilottiin kuin vuoreen. Uutisia mm Yhdysvalloista, Saksassa joissa ihmiset nukkuvat kuskin paikalla ja antavat autopilotin hoitaa ajohommat. Suomessa eräskin äijä meni kaatokännissä autoilemaan ja laittoi autopilotin päälle moottoritielllä eikä meinannut herätä edes polliisien ravisteluun. Minä luotan enemmän hiilikuituun polkupyörässäni kuin ns automaattiohjaukseen moottoriajoneuvossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä nyt sitten on varmaa? Varmaa on ainakin se että monet autoilijat luottavat ns autopilottiin kuin vuoreen. Uutisia mm Yhdysvalloista, Saksassa joissa ihmiset nukkuvat kuskin paikalla ja antavat autopilotin hoitaa ajohommat. Suomessa eräskin äijä meni kaatokännissä autoilemaan ja laittoi autopilotin päälle moottoritielllä eikä meinannut herätä edes polliisien ravisteluun. Minä luotan enemmän hiilikuituun polkupyörässäni kuin ns automaattiohjaukseen moottoriajoneuvossa.
No tämähän osui ja upposi aiheeseen😂
- Anonyymi
Tuolta kannattaa tarkistaa, voiko omalla pyörällä ajaa vai jääkö ajot tältä kesältä tähän:
https://www.dtswiss.com/en/recall/affected-bikes- Anonyymi
Mikä estää että ei voisi ajaa? Tietysti voi ja pitääkin jos siltä tuntuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä estää että ei voisi ajaa? Tietysti voi ja pitääkin jos siltä tuntuu.
Tuossa aloituksen linkissä DT Swiss antaa käyttökiellon noille kiekoille.
DT Swissin ammattilaiset kyllä tuntevat tuotteensa ominaisuudet sinua tarkemmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa aloituksen linkissä DT Swiss antaa käyttökiellon noille kiekoille.
DT Swissin ammattilaiset kyllä tuntevat tuotteensa ominaisuudet sinua tarkemmin.Jaa, mikäs estää vaihtamasta kiakkoja? Luulen että DeeTee korvaa kyllä pannaan pannun hinnan polkupyöräilijälle.
- Anonyymi
Affected products
The affected products are bicycle wheels from the following model series delivered from August 1, 2024 onwards:
ARC 1100, 1400, 1600 DICUT 50 / 55 / 65
ARC 1600 SPLINE 50 / 55 / 65
ERC 1100, 1400, 1600 DICUT 35 / 45
ERC 1600 SPLINE 35 / 45
ERC LOG CLASSIC 45
CRC 1100 DICUT 45
CRC 1400, 1600 SPLINE 35 / 45
HEC 1400 SPLINE 45 - Anonyymi
Mikä ukko sanoo kiakko, paitsi teeveessä se yksi lihava vanha ukko?
- Anonyymi
No saako uudet toimivat hiilikuitukiekot samantien ilmaiseksi tilalle? Vai ilman kiekkojako sitä pitäisi polkea?
- Anonyymi
Hai sie! Ostaos multa halvalla vanhat Helkaman teräskiekot. Kestää varmasti. Viislehtisellä pakalla ja heijastimilla.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 695216
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai594637Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1254591Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3381927- 861549
- 921514
- 2581456
- 3301121
- 200981
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.51913