Siis tässä eläkeryhmässä olisi Purran sakseille töitä. Eläkehän on sitä varten että sillä tullaan toimeen. Siitä ei tarvitse tulla sukanvarsisäästöjä Ensimmäisenä eläkekatto: ehdotan max 2000 euroa / kk/hkl. Sillä tulee varsin mukavasti toimeen missäpäin Suomea tahansa. Leikattavalla summalla paikattaisiin hulppeasti valtiontaloutta, eikä meillä olisi hätäpäivääkään.
Eläkkeistä löytyy leikattavaa
12
85
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä, tuolla summalla eläkeläinen tulee hyvin toimeen, käypi vielä lomamatkoillakin. Joutaa leikata oli työeläkettä tai mitä tahansa eläkettä
- AnonyymiUUSI
Työeläkkeitä ei saa leikata ne on itse maksettu. Porvarit harhoissaan luulee, että ne on heidän rahoja.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Työeläkkeitä ei saa leikata ne on itse maksettu. Porvarit harhoissaan luulee, että ne on heidän rahoja.
Se on miten kuloinkin on kakku jaettu. Jos tarvii saksia niin silloinhan se on saksittava.
- AnonyymiUUSI
Mites ku palkasta on aikoinaan eläkemaksut maksettu?
- AnonyymiUUSI
kyllä isot eläkkeet kokonaan pois ne on hankittu kepuli konsein ,,max eläke 2500e -pien vero,,kyllä pärjää hyvin,,,
- AnonyymiUUSI
Ylisuuret eläkkeet leikkuriin esim. Kansanedustajien ylisuuret eläkkeet leikkuriin ja ministereiden ja johtajien eläkkeet. Ovat saaneet työaikanaan jo hyväveli kädenpuristukset.
- AnonyymiUUSI
Jos työeläkkeistä kirjoitat, niin työeläkkeet kertyvät täysin samojen laskentasääntöjen mukaisesti kaikille, täysin riippumatta palkansaajan ansiotasosta.
Eihän sijoittamisessa tai säästämisessä sen paremmin kuin vakuutuksissa ole kyse siitä ’millä pärjää’ tai mikä on riittävä selviytymiseen. Ei, kyse on siitä paljonko yksilö on sijoittanut rahaansa niihin ja sen mukaan tietysti saa sitten tuottaakin.
Käytännössä on ainoa keino pienentää noista saatavia tuottoja on verotus. Ja myös vuosittaisiin indeksikorotuksiin on mahdollisuus puuttua ja näin pienentään eläkeläisten ostovoimaa. Nämä päätökset tehdään eduskunnassa.
Jos siis mennään lakien mukaan. Näin siis jo kertyneitä pääomia. Tuleviin voi aina vaikuttaa tottakai lakimuutoksilla, mutta ei takautuvia lakeja demokratioissa säädetä.
Lakisääteisten työeläkkeiden lisäksi on useita muitakin eläkkeitä. Niitäkin koskee lait, vaikkeivät olekaan niin turvattuja kuin työeläkkeet.
Hyvin usein nämä eläkkeet ovat osa palkansaajan palkkaetua, yleensä johtotason henkilöille. Ja sitten ihan tavipalkansaajat ovat usein itse ottanee erilaisia vapaaehtoisia eläkevakuutuksia. Näitäkö itse säästetyistäkö pitäisi valtiovallan sosialisoida itselleen rahat? Tuskinpa kukaan siihen haluaa oikeasti mennä. Kyllä niissäkin on verotus käytännössä ainoa keino.
- AnonyymiUUSI
kyllä...oikein,,
- AnonyymiUUSI
Nyt ei oikein tunnuta tajuavan että eri eläkkeet koostuvat eri lähteistä.
Työeläkkeet koostuvat yksityisten (korostan yksityisten) eläkekassojen rahoista, jos näitä eläkkeitä leikataan jää se leikattu raha yksityisen eläkekassan haltuun.
Samalla pienenee verotulo koska siitä leikatusta eläkkeestähän ei tarvitse maksaa veroa.
Samalla pienenee kotimarkkinoilla liikkuva raha.
Jos taasen puhutaan valtion eläkkeistä (virkamiehet yms. sekä kansanedustajien sopeutumiseläkkeistä) niin näillä saadaan isot säästät valtion talouteen.
Rynhään kuuluu myös takuu eläkkeet, ne ovat 100% valtion kassasta maksettuja eläkkeitä.
Itse saan työeläkettä 2300€ ja eläkevakuutuksen kautta 1100€ sekä sijoituksista 600€, eli saan yhteensä 4000€ tuloja.
Meinaatteko te että minulta otettaisiin vähän tuosta työeläkkeestä ja kaikki muut tulot otettaisiin pois?- AnonyymiUUSI
Eikös se olisi paikallaan ??
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eikös se olisi paikallaan ??
Eli meinaat että jos ostat esim polkupyörän niin se voidaan vain yksinkertisesti otta pois.
Tai ostat asunnon niin se voidaan viedä sulta noin vain.
Olen ostanut eläkkeen vakuutusmaksuilla, olen myös ostanut vapaaehtoisen eläkkeen maksuilla, olen myös ostanut sijoitukset jotka nyt tuottaa.
Miksi ne pitäisi minulta ottaa pois ja antaa jollekkin joka ei ole tehnyt mitään?
Mikä singnaalin se antaa nykyisille työelämässä oleville jos kaikki mitä saat säästettyä viedään sinulta?
Kävisikö niin ettei kukaan enään säästäisi tai jos säästäisi niin pimeästi ilman että verottaja saa mitään.
Aletaanko kaikki jumaan kaljaa ja odottamaan että joku erehtyy töihin niin voidaan viedä häneltä kaikki?
- AnonyymiUUSI
Ideahan noissa leikkauksissa on se, että eläkettä ei jatkossa kertyisi niistä jutuista milloin eläkemaksuja ei makseta. Esim opiskelut ja työttömyysjaksot. Nythän esimerkiksi opiskeluista kertyy eläkettä.
Eläkkeisiin ei varmaankaan haluta kattoa, koska silloin myös eläkemaksuihin tulisi katto ja eläkeyhtiöiden pelikassa pienentyisi oleellisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663382Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463202Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1232738- 442553
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871505- 391330
- 821199