Sähköavusteisen polkupyörän "kävelyavustin"

Anonyymi-ap

Sähkärissä on otsikossa mainittu ominaisuus, kutsutaan myös työntöavustimeksi. Se antaa pyörälle nopeuden 6km/h polkematta.
Pyörässä on 28 tuuman renkaat, 720 wH akku, 250W takamoottori ja jos ajaja painaa 90 kg, kuinka pitkän matkan akku kestäisi kulkea tuolla työntöavustuksella, ei ilmeisesti kovin pitkälle mennä? Ajallisesti noin 2,5h?

30

317

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kummallinen kysymys.

      • Anonyymi

        Varmaan liian vaikea sinulle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan liian vaikea sinulle?

        No jos jakolasku onkin sinulle liian vaikea, se ei ole sitä kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos jakolasku onkin sinulle liian vaikea, se ei ole sitä kaikille.

        Ei tuo pelkälä jakolaskulla ratkea. Sitäpaitsi olihan siinä jaettukin suuntaa-antavasti, kun oli laitettu ajallisesti arvio kestosta. Aloitko taas esittää itseäsi viisaampaa, kun typeryytesi on sinulle kompleksi?


      • Anonyymi

        Se 250 watin moottoriteho taitaa olla laskutoimituksessa merkityksetön koska kävelyvauhdissa ei käytetä koko tehoa, ja ajajan 90 kilon painokin on merkityksetön koska hän taluttaa pyörää. Pyörän painolla olisi merkitystä, mutta sitä kysyjä ei ilmoittanut.


    • Anonyymi

      Kävelyavustin (tai työntöavustin) on sähköpyörän ominaisuus, joka liikuttaa pyörää hitaasti, yleensä noin 6 km/h, ilman polkemista. Sen teho on rajallinen, ja se on tarkoitettu esimerkiksi raskaasti lastatun pyörän siirtämiseen käsin taluttaessa, jyrkissä ylämäissä tai ahtaissa paikoissa.

      Energiankulutus:

      Vaikka pyörän moottori on nimellisesti 250 W, kävelyavustimessa käytetään tyypillisesti vain murto-osa siitä. Keskimääräinen tehontarve työntöavustuksella voi olla noin 80–120 wattia, riippuen maastosta, pyörän ja kuljettajan painosta sekä renkaiden vierintävastuksesta.

      Oletetaan seuraava tilanne:

      Akku: 720 Wh

      Moottorin tehontarve kävelyavustuksella: n. 100 W

      Nopeus: 6 km/h

      Tällöin akku kestäisi teoriassa:
      720 Wh / 100 W = 7,2 tuntia käyttöä

      Ja kuljettu matka olisi:
      6 km/h × 7,2 h = 43,2 km

      Käytännössä energiatehokkuuteen vaikuttavat monet tekijät:
      – Ajajan ja pyörän kokonaispaino (tässä tapauksessa n. 115 kg)
      – Maaston kaltevuus ja alustan tyyppi
      – Mahdollinen tuuli ja lämpötila
      – Akkujen ikä ja kunto

      Näillä huomioilla realistinen kantama työntöavustuksella olisi todennäköisesti 20–35 km, mikä on huomattavasti enemmän kuin yleisesti oletetaan.

      Kävelyavustimella pystyy kulkemaan yllättävän pitkän matkan, kunhan nopeus pysyy tasaisena ja maasto on kohtuullisen kevyt. Se ei kuitenkaan ole varsinainen ajotila pidempään liikkumiseen, vaan apuväline erityistilanteisiin. Jos sitä käytetään jatkuvasti, akun kuluminen ja lämpeneminen voivat myös lisääntyä, koska järjestelmä ei ole optimoitu jatkuvaan työntöavusteiseen ajoon.

    • Anonyymi

      Tähän on tultu; "polkupyörässä" on moottori joka vie sitä eteenpäin kun työntäminen on niin raskasta.

      • Anonyymi

        Voi helpottaa omatoimista arjessaselviämistä pitkäänkin lihasheikkoisella eikä tarvi turvautua yhteiskunnan huonokuntoisille tarjoamaan apuun.
        Selkeä puute sähköpyörissä on jarruavustimen puuttuminen sillä lihasheikkoisella näppivoimat ovat usein hyvin rajalliset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi helpottaa omatoimista arjessaselviämistä pitkäänkin lihasheikkoisella eikä tarvi turvautua yhteiskunnan huonokuntoisille tarjoamaan apuun.
        Selkeä puute sähköpyörissä on jarruavustimen puuttuminen sillä lihasheikkoisella näppivoimat ovat usein hyvin rajalliset.

        Jees. Jostain syystä lihasheikot lähtevät myös maastopyöräilemään pitkäjoustoisella täpärillä jossa on kävelyavustin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jees. Jostain syystä lihasheikot lähtevät myös maastopyöräilemään pitkäjoustoisella täpärillä jossa on kävelyavustin

        Niin, tuo kävelyavustin kuuluun "vakiovarusteena" isoon osaan sähköavusteisten pyörien sähköosien toimittajilla. Käytännössä nappi mitä pidetään pohjassa samaan aikaan kun pyörää työntää.
        Itse joudin maastoajaossa muutamaan kertaan vuodessa tuota syväksikäyttämään, käytännössä ovat yleensä tilanteita joissa erittäin jyrkässä rinteessa ei takapyörän pito tahdo ennän riittää mäkeä ylöspäin pääsemiseen, vaan jää "sutimaan" löyhän maaperän taikka lumen takia.
        Sitten on pakko jalkautua ja alkaa "tunkkaamaan" ja tälläisessä tilanteessa tuosta kävelyavustimesta on sitten oma hyötynsä.

        Taas lihasheikkousmies puhuu asiasta mistä ei tiedä hölkäsen pöläystä...


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Niin, tuo kävelyavustin kuuluun "vakiovarusteena" isoon osaan sähköavusteisten pyörien sähköosien toimittajilla. Käytännössä nappi mitä pidetään pohjassa samaan aikaan kun pyörää työntää.
        Itse joudin maastoajaossa muutamaan kertaan vuodessa tuota syväksikäyttämään, käytännössä ovat yleensä tilanteita joissa erittäin jyrkässä rinteessa ei takapyörän pito tahdo ennän riittää mäkeä ylöspäin pääsemiseen, vaan jää "sutimaan" löyhän maaperän taikka lumen takia.
        Sitten on pakko jalkautua ja alkaa "tunkkaamaan" ja tälläisessä tilanteessa tuosta kävelyavustimesta on sitten oma hyötynsä.

        Taas lihasheikkousmies puhuu asiasta mistä ei tiedä hölkäsen pöläystä...

        Se painonappikin pitää olla sähköavusteinen


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Niin, tuo kävelyavustin kuuluun "vakiovarusteena" isoon osaan sähköavusteisten pyörien sähköosien toimittajilla. Käytännössä nappi mitä pidetään pohjassa samaan aikaan kun pyörää työntää.
        Itse joudin maastoajaossa muutamaan kertaan vuodessa tuota syväksikäyttämään, käytännössä ovat yleensä tilanteita joissa erittäin jyrkässä rinteessa ei takapyörän pito tahdo ennän riittää mäkeä ylöspäin pääsemiseen, vaan jää "sutimaan" löyhän maaperän taikka lumen takia.
        Sitten on pakko jalkautua ja alkaa "tunkkaamaan" ja tälläisessä tilanteessa tuosta kävelyavustimesta on sitten oma hyötynsä.

        Taas lihasheikkousmies puhuu asiasta mistä ei tiedä hölkäsen pöläystä...

        Voi hellanlettas sentään... Hyvä kun on avustus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi hellanlettas sentään... Hyvä kun on avustus.

        Hyvin taas näkee kuinka palstan kirjoitajilla ei ole taasen hölkäsen pöläyksen käsitystä asiasta, mutta silti on vain pakko päästä laukomaan omia aivopierujaan maailmalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi helpottaa omatoimista arjessaselviämistä pitkäänkin lihasheikkoisella eikä tarvi turvautua yhteiskunnan huonokuntoisille tarjoamaan apuun.
        Selkeä puute sähköpyörissä on jarruavustimen puuttuminen sillä lihasheikkoisella näppivoimat ovat usein hyvin rajalliset.

        "Selkeä puute sähköpyörissä on jarruavustimen puuttuminen sillä lihasheikkoisella näppivoimat ovat usein hyvin rajalliset."

        Uusissa vähänkin paremmissa fillareissa on hydrauliset levyjarrut. Niiden käyttämiseen tarvittava puristusvoima on murto-osa vaijerijarrujen vastaavasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Selkeä puute sähköpyörissä on jarruavustimen puuttuminen sillä lihasheikkoisella näppivoimat ovat usein hyvin rajalliset."

        Uusissa vähänkin paremmissa fillareissa on hydrauliset levyjarrut. Niiden käyttämiseen tarvittava puristusvoima on murto-osa vaijerijarrujen vastaavasta.

        Sehän säästää sormivoimia lihasharjoittelulta.



    • Anonyymi

      Sähköinen kävelyavustin liikuttaisi laiskan kävelijän jalkoja sähkömoottorilla.

      • Anonyymi

        Niihin voisi ohjelmoida balettitanssiakin


    • Anonyymi

      Seuraavassa sähköpyöräpolvessa on jo pyörällenousemisen avustuskin, sehän on vaativa suoritus

    • Anonyymi

      Saiskohan apupyörät toiminaan sähköllä? Sillai, et ne ilmestyy nappia painamalla jostain sivukotelosta (sen vois naamioida pyörälaukkupariksi).

      • Anonyymi

        Ainakin kolmipyöräisiä malleja on tehty niille joilla huippaa nupista.


      • Anonyymi

        Tarvitaan sähkökäyttöinen sulkijalihaksen avustin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarvitaan sähkökäyttöinen sulkijalihaksen avustin

        Tarvitsisit jonkin kehittävän harrastuksen tuon nettipöljäilysi tilalle.
        Oletko yksinäinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarvitsisit jonkin kehittävän harrastuksen tuon nettipöljäilysi tilalle.
        Oletko yksinäinen?

        Harrastan pyöräilyä. En ole yksinäinen. T. Make


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarvitsisit jonkin kehittävän harrastuksen tuon nettipöljäilysi tilalle.
        Oletko yksinäinen?

        Tarvitsisit sähköllä toimivat korvienheiluttimet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarvitsisit jonkin kehittävän harrastuksen tuon nettipöljäilysi tilalle.
        Oletko yksinäinen?

        Kaloreita kuluisi ihan kenenkään huomaamatta kun sulkijalihas saisi sähkölaitteesta tahdosta riippumattomia käskyjä jatkuvaan lihasliikeeseen.


    • Anonyymi

      Kummallista ettei nykykoulussa opeteta ihan peruslaskuja. Matematiikka on ihan hakusessa.

    • Anonyymi

      Löytyykö malleja jossa happipulloteline jos tarvii lisähappea. Hyvä olisi jos sydäniskurikin kulkisi mukana ja ainakin sammutuspeite pyörälle.

    • Anonyymi

      Sähköpyörän uudet älyavustimet™

      1. Käyttäytymisavustin™
      Havaitsee, jos käyttäjä ei käännä päätään ennen käännöstä, ja alkaa soittaa äitisi ääntä: "Muista katsoa ennen kuin käännät, rakas!"

      2. Hikeä välttelevä moottori™
      Aktivoi itsensä aina ylämäessä – mutta vain, jos pyöräilijän pulssi nousee liian nopeasti. Jos yrität urheilla, moottori passivoituu loukkaantuneena.

      3. Small Talk -moduuli™
      Keskustelee kanssasi tylsillä sääkommenteilla jokaisella pysähdyksellä.
      "Melkoinen syyssade tänään, eikö vaan?"
      "Vieläkö luonto jaksaa vihertää…"

      4. Itsensäkehujatoiminto™
      Kun ohitat toisen pyöräilijän, kaiuttimista kuuluu: "Sinä olet VOITTAMATON! Moottorisi ei ole mitään ilman SINUA!"

      5. Sähköinen ruokapalkintoarvioija™
      Laskelmoi jokaisen polkaisun kalorikulutus ja ehdottaa palkinnoksi: "Hyvä meno! Olet ansainnut 1/5 kaurakeksiä."

      6. Somepäivitysavustin™
      Laatii automaattisesti statuspäivityksiä: "Tänäänkin 7,2 km sähköllä! Tunnen oloni melkein urheilijaksi. 💪🚴‍♂️⚡ #eBikeLife"

      7. Ärsytyksen ilmaisinsignaali™
      Havaitsee kanssapyöräilijöiden tai autoilijoiden passiivis-aggressiiviset eleet ja vastaa niihin puolestasi kohteliaalla "ding ding"-äänellä sekä kohteliaasti muotoillulla "Anteeksi että elän" -viestillä näytöllä.

      8. Kahvihimoherkkä suunnistus™
      Reitittää jokaisen matkan kautta lähimmän avoinna olevan kolmannen aallon kahvilan. Jos sellaista ei ole, kieltäytyy käynnistymästä.

      9. Sähköinen itsetietoisuusmoduuli™
      Aina kun käännät päätäsi toisen pyörän suuntaan, se kuiskaa: "Ei se ole parempi kuin minä."

      10. Mielialamukautuva valo-ohjelma™
      LED-valot vaihtavat väriä mielialasi mukaan. Stressaantuneena punaiset, onnellisena sateenkaari, nälkäisenä vilkkuu vain "FEED ME"-valo.

    • Anonyymi

      En voi mitään mutta aina kun tuon aloitusotsikon näkee niin aina tulee Kummeliolo, missään muualla tuollainen laite ei olisi mennyt läpi, pyörän KÄVELYAVUSTIN. Mummot on aina työntäneet pyöränsä ostoksineen ilman apuja mutta nykyaikainen raavas maastopyörälijä ei siihen pysty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

      Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      83
      7121
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

      Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      27
      7079
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      117
      6205
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

      Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5414
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

      Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5248
    6. Demarikultin uhri kertoo

      Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      63
      5225
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

      Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5118
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

      Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4605
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

      "Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      19
      3485
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

      vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3400
    Aihe