Sähkärissä on otsikossa mainittu ominaisuus, kutsutaan myös työntöavustimeksi. Se antaa pyörälle nopeuden 6km/h polkematta.
Pyörässä on 28 tuuman renkaat, 720 wH akku, 250W takamoottori ja jos ajaja painaa 90 kg, kuinka pitkän matkan akku kestäisi kulkea tuolla työntöavustuksella, ei ilmeisesti kovin pitkälle mennä? Ajallisesti noin 2,5h?
Sähköavusteisen polkupyörän "kävelyavustin"
19
145
Vastaukset
- Anonyymi
Kummallinen kysymys.
- Anonyymi
Varmaan liian vaikea sinulle?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan liian vaikea sinulle?
No jos jakolasku onkin sinulle liian vaikea, se ei ole sitä kaikille.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No jos jakolasku onkin sinulle liian vaikea, se ei ole sitä kaikille.
Ei tuo pelkälä jakolaskulla ratkea. Sitäpaitsi olihan siinä jaettukin suuntaa-antavasti, kun oli laitettu ajallisesti arvio kestosta. Aloitko taas esittää itseäsi viisaampaa, kun typeryytesi on sinulle kompleksi?
- Anonyymi
Kävelyavustin (tai työntöavustin) on sähköpyörän ominaisuus, joka liikuttaa pyörää hitaasti, yleensä noin 6 km/h, ilman polkemista. Sen teho on rajallinen, ja se on tarkoitettu esimerkiksi raskaasti lastatun pyörän siirtämiseen käsin taluttaessa, jyrkissä ylämäissä tai ahtaissa paikoissa.
Energiankulutus:
Vaikka pyörän moottori on nimellisesti 250 W, kävelyavustimessa käytetään tyypillisesti vain murto-osa siitä. Keskimääräinen tehontarve työntöavustuksella voi olla noin 80–120 wattia, riippuen maastosta, pyörän ja kuljettajan painosta sekä renkaiden vierintävastuksesta.
Oletetaan seuraava tilanne:
Akku: 720 Wh
Moottorin tehontarve kävelyavustuksella: n. 100 W
Nopeus: 6 km/h
Tällöin akku kestäisi teoriassa:
720 Wh / 100 W = 7,2 tuntia käyttöä
Ja kuljettu matka olisi:
6 km/h × 7,2 h = 43,2 km
Käytännössä energiatehokkuuteen vaikuttavat monet tekijät:
– Ajajan ja pyörän kokonaispaino (tässä tapauksessa n. 115 kg)
– Maaston kaltevuus ja alustan tyyppi
– Mahdollinen tuuli ja lämpötila
– Akkujen ikä ja kunto
Näillä huomioilla realistinen kantama työntöavustuksella olisi todennäköisesti 20–35 km, mikä on huomattavasti enemmän kuin yleisesti oletetaan.
Kävelyavustimella pystyy kulkemaan yllättävän pitkän matkan, kunhan nopeus pysyy tasaisena ja maasto on kohtuullisen kevyt. Se ei kuitenkaan ole varsinainen ajotila pidempään liikkumiseen, vaan apuväline erityistilanteisiin. Jos sitä käytetään jatkuvasti, akun kuluminen ja lämpeneminen voivat myös lisääntyä, koska järjestelmä ei ole optimoitu jatkuvaan työntöavusteiseen ajoon. - AnonyymiUUSI
Tähän on tultu; "polkupyörässä" on moottori joka vie sitä eteenpäin kun työntäminen on niin raskasta.
- AnonyymiUUSI
Voi helpottaa omatoimista arjessaselviämistä pitkäänkin lihasheikkoisella eikä tarvi turvautua yhteiskunnan huonokuntoisille tarjoamaan apuun.
Selkeä puute sähköpyörissä on jarruavustimen puuttuminen sillä lihasheikkoisella näppivoimat ovat usein hyvin rajalliset. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Voi helpottaa omatoimista arjessaselviämistä pitkäänkin lihasheikkoisella eikä tarvi turvautua yhteiskunnan huonokuntoisille tarjoamaan apuun.
Selkeä puute sähköpyörissä on jarruavustimen puuttuminen sillä lihasheikkoisella näppivoimat ovat usein hyvin rajalliset.Jees. Jostain syystä lihasheikot lähtevät myös maastopyöräilemään pitkäjoustoisella täpärillä jossa on kävelyavustin
Anonyymi kirjoitti:
Jees. Jostain syystä lihasheikot lähtevät myös maastopyöräilemään pitkäjoustoisella täpärillä jossa on kävelyavustin
Niin, tuo kävelyavustin kuuluun "vakiovarusteena" isoon osaan sähköavusteisten pyörien sähköosien toimittajilla. Käytännössä nappi mitä pidetään pohjassa samaan aikaan kun pyörää työntää.
Itse joudin maastoajaossa muutamaan kertaan vuodessa tuota syväksikäyttämään, käytännössä ovat yleensä tilanteita joissa erittäin jyrkässä rinteessa ei takapyörän pito tahdo ennän riittää mäkeä ylöspäin pääsemiseen, vaan jää "sutimaan" löyhän maaperän taikka lumen takia.
Sitten on pakko jalkautua ja alkaa "tunkkaamaan" ja tälläisessä tilanteessa tuosta kävelyavustimesta on sitten oma hyötynsä.
Taas lihasheikkousmies puhuu asiasta mistä ei tiedä hölkäsen pöläystä...- AnonyymiUUSI
santtu_1975X kirjoitti:
Niin, tuo kävelyavustin kuuluun "vakiovarusteena" isoon osaan sähköavusteisten pyörien sähköosien toimittajilla. Käytännössä nappi mitä pidetään pohjassa samaan aikaan kun pyörää työntää.
Itse joudin maastoajaossa muutamaan kertaan vuodessa tuota syväksikäyttämään, käytännössä ovat yleensä tilanteita joissa erittäin jyrkässä rinteessa ei takapyörän pito tahdo ennän riittää mäkeä ylöspäin pääsemiseen, vaan jää "sutimaan" löyhän maaperän taikka lumen takia.
Sitten on pakko jalkautua ja alkaa "tunkkaamaan" ja tälläisessä tilanteessa tuosta kävelyavustimesta on sitten oma hyötynsä.
Taas lihasheikkousmies puhuu asiasta mistä ei tiedä hölkäsen pöläystä...Se painonappikin pitää olla sähköavusteinen
- AnonyymiUUSI
santtu_1975X kirjoitti:
Niin, tuo kävelyavustin kuuluun "vakiovarusteena" isoon osaan sähköavusteisten pyörien sähköosien toimittajilla. Käytännössä nappi mitä pidetään pohjassa samaan aikaan kun pyörää työntää.
Itse joudin maastoajaossa muutamaan kertaan vuodessa tuota syväksikäyttämään, käytännössä ovat yleensä tilanteita joissa erittäin jyrkässä rinteessa ei takapyörän pito tahdo ennän riittää mäkeä ylöspäin pääsemiseen, vaan jää "sutimaan" löyhän maaperän taikka lumen takia.
Sitten on pakko jalkautua ja alkaa "tunkkaamaan" ja tälläisessä tilanteessa tuosta kävelyavustimesta on sitten oma hyötynsä.
Taas lihasheikkousmies puhuu asiasta mistä ei tiedä hölkäsen pöläystä...Voi hellanlettas sentään... Hyvä kun on avustus.
Anonyymi kirjoitti:
Voi hellanlettas sentään... Hyvä kun on avustus.
Hyvin taas näkee kuinka palstan kirjoitajilla ei ole taasen hölkäsen pöläyksen käsitystä asiasta, mutta silti on vain pakko päästä laukomaan omia aivopierujaan maailmalle.
- AnonyymiUUSI
Sähköinen kävelyavustin liikuttaisi laiskan kävelijän jalkoja sähkömoottorilla.
- AnonyymiUUSI
Niihin voisi ohjelmoida balettitanssiakin
- AnonyymiUUSI
Seuraavassa sähköpyöräpolvessa on jo pyörällenousemisen avustuskin, sehän on vaativa suoritus
- AnonyymiUUSI
Saiskohan apupyörät toiminaan sähköllä? Sillai, et ne ilmestyy nappia painamalla jostain sivukotelosta (sen vois naamioida pyörälaukkupariksi).
- AnonyymiUUSI
Ainakin kolmipyöräisiä malleja on tehty niille joilla huippaa nupista.
- AnonyymiUUSI
Tarvitaan sähkökäyttöinen sulkijalihaksen avustin
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tarvitaan sähkökäyttöinen sulkijalihaksen avustin
Tarvitsisit jonkin kehittävän harrastuksen tuon nettipöljäilysi tilalle.
Oletko yksinäinen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1024823Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493252Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852979- 811737
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411510450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1071342- 161059
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1101029Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah431017Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan40991