Siinä on kysymys mihin ei löydy helppoa vastausta.
Paljonko kello ?
16
149
Vastaukset
- Anonyymi
Mitäs sitä sekoillaan?
- Anonyymi
Aurinko sen määrittää sekunnilleen että älä suotta sitä mietikkään.
- Anonyymi
Nyt voisitte käydä taas sen sadan viestin keskustelun onko aikaa olemassa luonnossa.
:-) - Anonyymi
Aika loppuu aina kesken. Sen mittaaminen ei onnistu kun kuolee 70-100 vuotiaana ja kaikki merkittävät syklit ovat 500, 1000, 2000 tai 5000 vuotisia.
Lämpömittari kertoo ajan kulusta sen koska oli päivä ja koska yö, mutta ei ole kovin tarkka.
Aikaa ei ole riittävästi. Verrattuna esim. Tilan määrään jota on riittävästi. Samoin massaa on riittävästi. Jos auringon massa romahtaisi mikä vaikutus sillä olisi ajan kuluun?
Mitä tapahtuisi ajalle jos kykenisimme liikkumaan yli valon nopeuden. Silloin aikaa saattaa olla riittävästi mutta tilan määrä olisi riittämätön. - Anonyymi
Äärimmäisen helppo vastata. Täällä Suomessa kello on nyt 9.06.15
Aika on kaikista vaikein kolmiyhteydessä aika, avaruus, materia. Perustava asia siinä kai on liike, sen takia aikaa tarvitaan malleissa, vaikka se on johdannaiskäsite.
Yksi avain asiaan on erottaa eri todellisuuden tason ajat. Mikromaailman aika, hiukkasten aika. Maapallon aika, aurinkokunnan aika, Linnunradan aika, paikallisen joukon aika, superklusterin aika, paikallisen osauniversumin aika, universumin aika.
Universumin aika on ikuinen aika, ei alkua, ei loppua. Osauniversumit alkavat.
Lisäksi on henkimaailman aika. Ja Jumalan todellisen, kokonaisen maailman aika. Me elämme pelkässä aineellisessa maailmassa, ikäänkuin simulaatiossa (Platonin luolavertaus). Todellinen, oikea, varsinainen todellinen maailma on kirkastettu kokonainen Jumalan maailma. Sen aika on toisenlaista.
Henkimaailma on meille ikäänkuin verhon takana.- Anonyymi
Nämä henkimaailmat ovat tietysti uskon asioita.
niistähän meillä ei ole tietoa.
vai mitä? Anonyymi kirjoitti:
Nämä henkimaailmat ovat tietysti uskon asioita.
niistähän meillä ei ole tietoa.
vai mitä?Näin on. Todellisuudessa niitä joko on tai ei. Me emme voi lähteä siitä, että niitä ei ole, kuten naturalismissa, vaan molemmat mahdollisuudet on pidettävä avoimina filosofiassa, kunnes asia lopulta tiedetään.
Minulla on oikeus ja vapaus filosofiassani olettaa, että niitä on. Silloin sanotaan, että kannatan sellaista koulukuntaa filosofiassa. Naturalismi on toisenlainen koulukunta ja esiintyy ylpeästi kuin se olisi ainoa oikea tiede, ainoa tieteellinen koulukunta. Henkimaailmaan ja Jumalaan uskovat koulukunnat eivät naturalismin mukaan ole tieteellisiä.
Naturalismi ei ole ainoa koulukunta tieteessä ja filosofiassa, se vaan esiintyy koppavasti ja yrittää hämärtää asian oman narratiivinsa mukaiseksi tiedeyhteisössä ja koulutuksessa, kun se on vallassa. Ei onnistu minun kanssa.
- Anonyymi
Kelloajan näkee kellosta.
- Anonyymi
2017 syyskuussa Jehova sanoi on nyt vuosi 19 BBY Star Wars kalenterissa. Eli vuosi jona Luke Skywalker syntyi. Ja Galaksin keisarilliset voimat saivat ylivallan.
Nyt 2025 on 11 BBY. Vielä on kymmenen vuotta galaksissa keisarin herruutta, mutta sitten demokratia ja tasavalta saavuttaa pienen voiton.
Mutta entä maapallolla? Täällä tapahtumia säätelee islamin eskatologia ja Pyhä Raamattu?
Galaksin tapahtumat heijastuu sangen vähän maapallon tilanteisiin.
Onko muuten Marsissa jos eläisi paratiisissa väkeä heillä aivan eri kalenteri ja ajanlasku kuin mitä maapallolla on?
Kello on heillä eri ajassa.- Anonyymi
Olen huolestunut sinun mielenterveydestäsi.
Oletko muistanut syödä ja nukkua riittävästi ja ottaa mahdolliset määrätyt lääkkeet? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen huolestunut sinun mielenterveydestäsi.
Oletko muistanut syödä ja nukkua riittävästi ja ottaa mahdolliset määrätyt lääkkeet?Kyse ei ole mielenterveys, vaan Henkien erottelun armolahja jonka eräät saavat kasteessa tai pyhäkoulussa.
Kuudes srk sai kuudennen siunauksen:
AUTUAITA OVAT PUHDASSYDÄMISET HE SAAVAT NÄHDÄ JUMALAN.
on siinä tiettyjä ongelmia varmuudella määritellä aika. Ja paljonko kello on.
Ihminen syntyy Tabula Rasa tilassa eikä paljoa tiedä siitä mitä ennen häntä on ollut. Eikä lapsena tiedä edes mitä omassa ajassa on menossa.
Suuri osa maapalloa on meren peitossa. Itse näin ekaa kertaa meren vasta noin 20 vuoden iässä. Meri vaikuttaa maapallon säätilaan, mutta en ole koskaan sitä sisäistänyt tai tiedostanut. Aika on vielä paljon suurempi mysteeri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse ei ole mielenterveys, vaan Henkien erottelun armolahja jonka eräät saavat kasteessa tai pyhäkoulussa.
Ihminen syntyy Tabula Rasa tilassa eikä paljoa tiedä siitä mitä ennen häntä on ollut. Eikä lapsena tiedä edes mitä omassa ajassa on menossa.
Suuri osa maapalloa on meren peitossa. Itse näin ekaa kertaa meren vasta noin 20 vuoden iässä. Meri vaikuttaa maapallon säätilaan, mutta en ole koskaan sitä sisäistänyt tai tiedostanut. Aika on vielä paljon suurempi mysteeri.Entäs päihteet?
Oletko pysynyt niistä erossa? Anonyymi kirjoitti:
Kyse ei ole mielenterveys, vaan Henkien erottelun armolahja jonka eräät saavat kasteessa tai pyhäkoulussa.
Suuri osa maapalloa on meren peitossa. Itse näin ekaa kertaa meren vasta noin 20 vuoden iässä. Meri vaikuttaa maapallon säätilaan, mutta en ole koskaan sitä sisäistänyt tai tiedostanut. Aika on vielä paljon suurempi mysteeri."Eikä aikaa enää ole."
Ilmestyskirjassa.
Aikamme on 7000 vuotta aikojen alusta loppuun. Nyt on alkamassa Jeesuksen takaisin tulon aika, jonka jälkeen tulee tuhat vuotta Paratiisivaltakuntaa ja sen jälkeen luodaan Uusi Taivas ja Uusi Maa.
Nykyinen aika alkoi n. 6000 v sitten ja loppuu n. ties kuinka paljon nykyhetkestä yli 1000 v. päästä.
Se on ajat. Aika, maapallon nykyinen luotu ja kehittynyt järjestys.
Universumi möllötti galakseineen taivaalla suunnilleen samanlaisena ennen maapallon tätä aikaa ja möllöttää tämän jälkeenkin.
- AnonyymiUUSI
Katso jotakin kelloa.
Näet mitä kyseinen mittari näyttää katsottaessa.
Keep it simple - AnonyymiUUSI
Seon vaikea vastata, koska sinulla ja minulla on väitämättä eri ajankulku. Näin sanoo yleinen suhteellisuusteoria.
Kotisi lattian tasollakin on eri ajankulku kuin lattialla olevalla pöydällä. Semmoista se aika on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604726Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362169Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti521743- 1841722
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1661548Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2811401Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2011242- 881169
- 2051146
- 651104