Näkojään noussut pieneksi hitiksi kaupallinen saitti satokausikalenteri ja sen appi, lisäksi näyttää karttapaikassakin olevan ainakin mustikasta jonkinnäköinen arvio (ehkä joistain sienistäkin) esiintyvyydestä.
Satokauden sivuilta löytyi tällainen lyhyehkö kuvauksen lätinä: https://satokausi.fi/satokausi-kartta/
Kiinnostaisi vaan tietää, että minkähänlainen malli ja kuinka paljon dataa kumpaisenkin taustalla on? Onko katsottu vaan karttapaikan geotietoa parista parametrista ja vedetty painoarvoja hatusta ja saatu jonkinlainen arvio vai onkohan tässä nähty vähän enemmänkin vaivaa? Ilmeisesti ainakin appissa pystyy jonkinlaista palautettakin antamaan ja olettaisin, että tällä tuunataan ainakin jotenkin mallia, mutta eipä tästäkään löytynyt mitään tarkempaa tietoa?
Olisiko jollakin vähän tarkempaa tietoa, koska asiahan on sinänsä mielenkiintoinen, mutta onkohan tässä ollut tavoitteet kuinka korkealla? Tai onko edes kokemuksia käyttämisestä, tosin lienee palautteen osalta aika altis vääristymille...
Satokausikalenteri ja Karttapaikan sieni- ja marja-apajat; rautaa vai roskaa?
Anonyymi-ap
1
85
Vastaukset
- Anonyymi
Onko kokemuksia metsässä? Karttaselain (sama kuin karttapaikka?) näyttää mustikkaa, puolukkaa ja vahveroa kaikkialla missä on havumetsää. Satokausisovellus ainakin mustikan osalta paljon vähemmän paikkoja ja paikoilla on eroja voimakkuuksissa. Muita kuin mustikka ei näe ilmaisversiossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943692
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453084Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.912661Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572390- 612378
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172327- 1232266
Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212244Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212193- 642070