Vääristävät kilpailua ja aiheuttavat ruokahävikin lisäksi kansanterveydellisiä ongelmia ylensyönninstä johtuvan ylipainon takia.
À la cartessa asiakas saa sellaisen annoksen kuin on tilannut ja mistä maksanut. Ei järvestäkään oteta kalaa kuin sen verran mitä syödään.
https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/c750e3ee-f319-4351-bc18-bcdf3a161ab9
Buffetit olisi syytä lainsäädännöllä kieltää
11
514
Vastaukset
- Anonyymi
"Ei järvestäkään oteta kalaa kuin sen verran mitä syödään."
Onko sekin lailla kielletty kuten toivot?- Anonyymi00010
Kun tulee "liian iso" hauki joka on niellyt koukut, niin pakkohan se on ottaa ylös.
Toki se ennen pitkää syödäänkin, mutta kiertää pakastimen kautta.
- Anonyymi
Kyllä minä otan kaikki kalat, mitä rysässä, verkossa tai katiskassa on. Ei niitä vahingoittumattomina sieltä saa. Ne, joita en syö, menevät lokeille ja tiiroille.
- Anonyymi00011
Ei ahven mene katiskassa miksikään. Kovapintainen kala.
Hauki on arempi, jos se saa teutaroida vähänkin pitempään katiskassa, niin nahkaan tulee jälkikä.
- Anonyymi
Ei ongelma ole puhvetissa syödyn ruuvan määrä vaan kuinka usein syö ja minkätyyppistä ruokaa.
- Anonyymi
Onhan se ongelma. Sokeripussinkin lusikoi huomaamatta kitusiin, jos ei muista mitä oli tekemässä. Niin hyvää on sokeri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se ongelma. Sokeripussinkin lusikoi huomaamatta kitusiin, jos ei muista mitä oli tekemässä. Niin hyvää on sokeri.
En tunne ketään joka vetää lusikalla sokeri kitusiin, tunnetko sinä useitakin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pölysokeria joskus penskana tuli syötyä, tosin veteen sekoitettuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin minä syön silloin, kun ei ole muuta ruokaa tarjolla. Pakko saada jostain energiaa. Muutoin alkaa pyörryttämään.
- Anonyymi00009
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole. Meillä esim joululeivontaa vain pipareihin käytettiin sokeria, kun niitä ei voi stevialla tehdä, kun niihin kuitenkin tulee siirappia. Tosin en syö niitä itse. Muut leivonnaiset leivoin stevialla ja torttuitaikina ostettuhan on sokeriton ja siihen itse keitin soseen sunsweet luumuista ilman sokerin tai stevian lisäämistä.
- Anonyymi00012
Buffetistaha voi ottaa juuri sitä ja niin paljon kuin haluaa.
Valmiiksi mitoitettu pöytiin tarjottu annos voi olla liian pieni tai siinä voi olla liikaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1257307Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden5135470Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1513375Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2162671Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512372Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681308Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431292En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771272Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111179- 1111153