Olennaisempaa on tietää, kuinka kovalla vauhdilla pystyt juoksemaan tietyn ajan. Tämän saa selville juoksemalla kisoja tai testijuoksuja.
Laktaattitestit turhia
4
134
Vastaukset
- Anonyymi
Teivo cup on poikaa
- Anonyymi
Juu. Minä en ainakaan tehnyt laktaattitestistä saamillani vauhdeilla ja sykkeillä mitään. Sykkeet ja vauhdit kun liikkuvat juoksun odetessä. Olennaisempaa on tietää, miten pitkälle pystyy milläkin tasanopeudella juoksemaan.
- Anonyymi
On se laktaatti testaus siinä mielessä hyvä ainakin aloittelijalla että harjoittelee oikealla sykealueella kevyissä kun treenataan esim maratonille, ei synny kuormitusta liian nopeasti treeniviikoissa. Aloittelija ei välttämättä osaa erottaa tuntemuksen mukaan vielä mikä on kevyttä. Kymmenen vuotta treenannut taas osaa juosta tietyt vauhdit vaikka ilman sykemittaria ja säätää päivän vauhdit sopivaksi tuntemuksen mukaan. Kun harjoituskilometrit +5000 km vuodessa tietää omat kehon tuntemukse vähän erillä tavalla. Toki vauhtitreeneissä sen näkee miten vauhdit, kestävyys kehittyy ja miten pystyy ylläpitäämään vauhtia treeninen edetessä, paras mittari kunnon arviointiin.
- Anonyymi
Zone2 on sellainen vauhti jolla jaksaa juosta 9 tuntia. Vauhti sen mukaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432130Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1711893- 1161310
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711150- 96942
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73899Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78849Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki43836Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931772- 54691