Mielenkiintoinen artikkeli

34

267

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisään: Oletko itse kokenut tällaista?

• Anonyymi

On koettu runsaasti. Ihmiset käyttäytyy näin silloin, kun he eivät tunne sinua ja/tai ymmärrä sinua.
      Narsistit käyttäytyy aina näin, he taas eivät osaa muuta. Itseluottamus on maan matosen ja se ilmenee mm. näin.

• "Narsistit käyttäytyvät aina näin". Pitäisi varmaan olla onnellinen, jos saa henkilökohtaisen kiusaajatrollin. Olen imarreltuna narsistin kynsissä.
        Mulla oli joskus narskuesimies. Ei mitään hyvää sanottavaa hänestä.

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

"Narsistit käyttäytyvät aina näin". Pitäisi varmaan olla onnellinen, jos saa henkilökohtaisen kiusaajatrollin. Olen imarreltuna narsistin kynsissä.
        Mulla oli joskus narskuesimies. Ei mitään hyvää sanottavaa hänestä.

Suosittelen olemaan varovainen, ettet itse syyllisty kiusaamiseen ja toisten halventamiseen. Niin esimiesten kuin muiden palstalla kirjoittavienkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Suosittelen olemaan varovainen, ettet itse syyllisty kiusaamiseen ja toisten halventamiseen. Niin esimiesten kuin muiden palstalla kirjoittavienkin.

Niinpä niin, arvasin, että joku kommentoi näin. Kaikki pitäisi vaan ottaa kiltisti vastaan, mutta en ole enää sellainen, joka nielee kaiken peiskan.

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Niinpä niin, arvasin, että joku kommentoi näin. Kaikki pitäisi vaan ottaa kiltisti vastaan, mutta en ole enää sellainen, joka nielee kaiken peiskan.

Otin kuvakaappauksen, mutta olen (silti) anteeksiantavainen, vaikka haukutaan 🤓

• Tuo on aika yleistä työpaikallani. Ja juu olen kokenut tuota. Entinen esihenkilöni harrasti tuota mittavassa määrin. Olin hänen silmätikkunsa. En ole katkera siitä. Ymmärsin, että se oli vain hänen omaa kykenemättömyyttään olla ihmisiksi.

Nykyään olen tiimissä jossa tehdään yhteistyötä ja olenkin siellä työskennellyt tuota työsyrjintää vastaan suoraan ja epäsuorasti. Erästä henkilöä on tiimissä karsastettu ja tavallaan aiheesta, mutta ymmärrys häntä kohtaan on parantunut. Ja koko osastomme työmotivaatio on parantunut sen myötä, kun tulemme paremmin toimeen keskenämme. Meillä on hyvä tiimi.

Mutta juu, olen kokenut työsyyrjintää. Parina esimerkkinä entisestä esinaisesta kertoo kaiken.
      Meidän osaston työntekijät kaikki oli irtisanottu tuotannon lopettamisen takia, myös tämä esihenkilö, ja kuitenkin minä ja toinen saimme jatkosopimuksen toisella osastolla eli työsuhteemme ei päättynytkään... esihenkilö laski hekoprosenttiamme kaksi kuukautta ennen kuin hänen työsuhteensa päättyi. Kiusa se on pienikin kiusa.
      Toisekseen kun oli päättyvän tiimimme päättäjäiset, meitä ei ollut kutsuttu. Perusteena se, että työsuhteemme jatkuisi. Aivan kuin emme olisi olleet osa sitä tiimiä edelliset kymmenen vuotta.

Tuolta esinaiselta saattoikin kyllä odottaa juuri tuollaista. Ei siitä kukaan oikeastaan edes pitänyt.

Olisin vaihtanutkin työpaikkaa jos en olisi päässyt näin hyvään tiimiin, missä nyt olen. Ei ole täydellinen, mutta melkein.

• Hyvä, että olet saanut myös postiviisia kokemuksia. Aina se ei ole niin sanottua.

• Anonyymi

Tuo on valitettavan yleistä. Siitä ne mielenterveysongelmat, sairaspoissaolot ja sairauseläkkeet johtuvat.

- Sheena

• Anonyymi

Mieltä ylentävät aiheet ja mustaakin mustempi sy6än 🤓

• Ohi meni, että heilahti.

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Ohi meni, että heilahti.

Kyllä minä niin mieleni pahoitin 🤓

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä minä niin mieleni pahoitin 🤓

Voi voi mikä kiusaaja olet. Oletko itse Palsta-Peku vai kuka? 🥸

• Anonyymi

Johtamisen ongelma.
      Kahdella tapaa. Ainakin.

Työyhteisössä vaakatasossa voidaan vältellä enemmistön taholta jonkin etnisen piirteen, koulutustason, työsuhteen keston tai tyypin, iän tai lopun perin ihan minkä tahansa keksityn yhteisen nimittäjän avulla yleensä yksilön tai työparin kanssa työskentelyä, oleskelua tai vaikka tyky -päivän viettoa.
      Esimies on avainasemassa tunnistamaan tällaiset yhteisöä tuhoavat versot.
      Aloituksen linkin lopun viimeiset kolme kappaletta ovat ongelmien käsittelyn ydintä.

Miksi esimiehet eivät sitten toimi siten kuin linkin loppuohjeissa.
      Puuttuu uskallus. Kohdata ihminen hänen tehtävänsä ja toimenkuvansa takaa!
      Esimieheksi synnytään, tehtävään voi kasvaa ja onnistuneiden kokemusten myötä kertyy sitten lisää ruusukkeita kaulukseen.

Pystysuunnassa tunnistan saman ilmiön.
      Kieltäydyin aikanaan eräästä hyvin painavasta salkusta mielestäni liian pienen rahallisen korvauksen vuoksi.
      Toimitusjohtaja/suurin osakas ei tervehtinyt sen jälkeen koskaan. En myöskään saanut kutsua viisikymmenvuotispäiville.
      Ylempää saattaa myös sataa tehtäviä enemmän kuin on kyky suoriutua. Sitten hopotetaan, missä se raportti viipyy!

Mutta eivät vastoinkäymiset tahtiani haitanneet. Laskuttajarouvat sipsuttivat edelleen pöydänkulmalleni istumaan.

Näin siis edellisessä elämässä.
      Nyt poimin yrittäjänä rusinat kilpailijoiden pullasta.
      Elämä on.

Mies 65

• Mä oon kans joutunu kieltäytyyn. Esimiehen tehtäviä kyllä tarjotaan. Mutta sitten onkin vastuussa miljoonista ja palkat pieniä. Just puhuin yhden vastaavan kanssa, että joku kerrostaloprojekti on useemman miljoonan hanke. Mutta eipä millään muulla alalla vastaavan yksikön johtamisesta makseta niin vähän.

Oot siis yrittäjä. Mulla on moni työkaveri sanonu, ettei ikinä halua takasin yrittäjäksi putoamaan sosiaaliturvan ulkopuolelle ja tappeleen aliurakoitsijoiden kanssa. Mutta niin vaan ovat palanneet takaisin yrittäjiksi.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Mä oon kans joutunu kieltäytyyn. Esimiehen tehtäviä kyllä tarjotaan. Mutta sitten onkin vastuussa miljoonista ja palkat pieniä. Just puhuin yhden vastaavan kanssa, että joku kerrostaloprojekti on useemman miljoonan hanke. Mutta eipä millään muulla alalla vastaavan yksikön johtamisesta makseta niin vähän.

Oot siis yrittäjä. Mulla on moni työkaveri sanonu, ettei ikinä halua takasin yrittäjäksi putoamaan sosiaaliturvan ulkopuolelle ja tappeleen aliurakoitsijoiden kanssa. Mutta niin vaan ovat palanneet takaisin yrittäjiksi.

Yrittämisessä kiehtoo se "oman itsensä herra" -ajatus. Ainakin itseäni.

Lisäksi omaan alaltani kokemusta käytännön työstä ( kaikkein eniten) eli yövalvomisesta, pakettien kiskomisesta, aikatauluista jotka on suunniteltu kahdenkymmenenseitsemän tunnin kellolla, avainnippujen kanssa ihmisten nurkissa haahuilemisesta ja ajamisesta.
        Työnjohto tuli sitten kuljettajakoulutuksen myötä, otin uudet työntekijät haltuun ja koulutin, sitten laskutuksen ja palkanmaksun opettelua ja pomojen lomansijaisuuksia.

Tätä kun aikansa teki aiemmin mainitsemieni sivumakujen kanssa, niin aika alkoi olla kypsä ottaan muutaman omakotitalon verran velkaa ja nousta omille siivilleni.
        Vielä ei aurinko ole vahaa siipisulista irroittanut.

"El condor pasa."

Mies 65

• UUSI

Olet oikeassa uskalluksesta, mutta lisäksi pitäisi olla erittäin hyvä sosiaalinen pelisilmä, että puhuuko suoraan vai kierteleekö ja kaarteleeko.

• Anonyymi
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Olet oikeassa uskalluksesta, mutta lisäksi pitäisi olla erittäin hyvä sosiaalinen pelisilmä, että puhuuko suoraan vai kierteleekö ja kaarteleeko.

Eikö se ole uskallusta kun puhuu suoraan.
        Tai voi sitä ajatella ääneenkin. Kuulija joutuu vain silloin arvailemaan juonen.

Mies 65

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö se ole uskallusta kun puhuu suoraan.
        Tai voi sitä ajatella ääneenkin. Kuulija joutuu vain silloin arvailemaan juonen.

Mies 65

Sosiaalisesti lahjakas huomaa toisen puhetyylistä, että miten jokaisen kanssa voi ja kannattaa keskustella, että sekä kuulija kuin myös puhuja pysyvät tyytyväisinä. Suorille tyypeille suoraan ja kaartelijoille kaarrellen. Tavallaan yksilöidään viestin tuominen vastaanottajan mukaan. (Ei, en osaa moista)

• Meillä raksa alalla on varmaan niin lyhyet työsuhteet, ettei tollasta klikkiytymistä tapahdu. Ettei ainakaan mun silmiin oo syrjintää tullut.

Työn johdossa on sitäkin enemmän ongelmia. Työ on tempoilevaa, kiireistä. Virheitä tulee paljon ja sitten tulee vielä enemmän kiire. Artikkelissa taas luki että uusistushalukkuuskin voi johtaa syrjintään. Ja tää on mun alalla sellanen erityispiirre, ettei oikeen mitään kehitystä haluta ja kaikki pitäs tehdä niin kuin kymmeniä vuosia on tehty.

• UUSI

Tuo om hankalaa, jos on muutosvastarintaa. Ymmärrän sen, jos joku asia toimii ja työ saadaan tehtyä nopeasti. Silloin jos muutos jollain tavalla helpottaa työntekoa, on se mielestäni ilman muuta tervetullut. 👌

• UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Tuo om hankalaa, jos on muutosvastarintaa. Ymmärrän sen, jos joku asia toimii ja työ saadaan tehtyä nopeasti. Silloin jos muutos jollain tavalla helpottaa työntekoa, on se mielestäni ilman muuta tervetullut. 👌

Se on tällä alalla vähän yleinen ongelma, ei niinkään työpaikkakohtainen. Onhan se tietenkin helppoa tehdä aina samallalailla ja Suomen oloissa kun asiakkaat maksaa mitä pyydetään. Ei silleen pyritäkään järkevämpään ja edullisempaan ratkaisuun. Tietenkin on harvoja edistysmielisempiäkin firmoja. Ite oon ratkaissut siirtymällä korjaus puolelle. Sallitaan enemmän omia ideoita toteuttaa.

• Anonyymi

Toki olen törmännyt ongelmaan, koska omaan kaikkia listalla esitettyjä ominaisuuksia, ellen kontroloi näkyvyyttäni.

Keskustelin ystäväni ja hyvän strategin kanssa, miten hallita jo ilmennyttä ongelmaa. Sain hyvät neuvot miten käyttää samaa dissaamista vastapuoleen ja sain sen toimimaan oikein mainiosti.

Täällä palstalla sitä näkee jonkin verran. Ei se kuitenkaan niin merkityksellistä ole ollut, koska rekkaamattomia nyt dissataan aina.

• UUSI

Sanoisin, että 50/50 tuo dissaaminen. Monet kirjoittaa anonyymina enemmän rauhassa ja jotkut ovat sanoneet, että eivät edes vastaa rekatuille. 🤔

• Anonyymi

Täällä palstalla? Ei.

Jokaisella on omat tarkoituksensa ja tarpeensa palstalle huuteluun. Joku aihe kiinnostaa, toinen ei.

Älä nyt taas kehittela aihetta loukkaantua olemattomasta. Ei täällä tarvitse taputella koko palstaa selkään. Tää on just siitä hyvä, ettei kaikkia tarvitse koko aikaa huomioida. Valitse seurasi (ja sotasi).

xLiner

• Anonyymi

Muualla? Kyllä...

Nyt ei vaan ole sellainen hetki että viitsisin alkaa kaivelemaan ikävien asioiden osastoa. On muuta tekemistä, töitä, harrasteita, ja iso kasa uusia kirjoja! Vkl:a päin 🥳!

xLiner

• Anonyymi
        UUSI

Huomasin toiminnassasl puolueellisuutta 🤔🤭 ehkä on asioita, jota muut ei tiedä? 😀

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Huomasin toiminnassasl puolueellisuutta 🤔🤭 ehkä on asioita, jota muut ei tiedä? 😀

Puolueellisuutta? Selitä.

xLiner

• UUSI

En ole kehittelemässä mitään. Huomasin Facessa mielenkiintoisen artikkelin, joka koskettaa varmasti monia tyyppejä, niin halusin nostaa kissan pöydälle. 😊

• UUSI

Tämä oli tarkoitus laittaa Linerille.

• Anonyymi
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Tämä oli tarkoitus laittaa Linerille.

Siis oikeesti. Koetko että lineri dissaa sinua?

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Siis oikeesti. Koetko että lineri dissaa sinua?

Täh, vastasin Linerin kommenttiin. En kyllä sanonut, ettå dissaa mua. Mun oli tarkoitus vastata Linerin kommentin alle, mutta tuli vahingossa uudeksi kimmentiksi. 🤔

• Anonyymi
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Täh, vastasin Linerin kommenttiin. En kyllä sanonut, ettå dissaa mua. Mun oli tarkoitus vastata Linerin kommentin alle, mutta tuli vahingossa uudeksi kimmentiksi. 🤔

Voit korjata ylempänä, mitäs tuosta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      528
      2000
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      383
      1633
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1452
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1378
    5. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      118
      1047
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      56
      1032
    7. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1006
    8. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      803
    9. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      15
      801
    10. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      11
      784
    Aihe