https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/aebd09b2-3589-4eed-8c10-661a03eb4b45
"Suomalainen syö juustoa noin 25 kiloa vuodessa. Juuston kulutus on viime vuosina ollut kasvussa."
Syötkö 25kg juustoa vuodessa, sehän on ihan järkyttävän suuri määrä yli 2kg kuukaudessa.
Meikäläinen osti 1kg gouda juustopakkausen ja pari kuukautta riittää sellainen helposti eli 6kg juustoa meikäläinen syö vuodessa.
25kg juustoa vuodessa
8
119
Vastaukset
- Anonyymi
En syö lähellekään tuota lukua!
- Anonyymi
Viinit ja juustot sopii yhteen. Voi olla ettei käytä mitään leikkelitä, vaan juustoja.
Juustokin taitaa olla uhka luonnolle. Toisin kuin soija. vege juustoa sen olla pitää. Aivot tykkää kuulema, suolasta.- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Juustot ja viinit maistuu pahalle. Mä tykkään enemmän syödä tuoreena. Sekä maidon että mehun.
Suosittelen marjapiimää, hyvää pimää ja marjakeittoa sekaisin ja nautitaan kylmänä. myös maito käy marjakeiton kanssa sekoitettavaksi.
- Anonyymi
Kun vertaillaan ja lukuja kerrotaan, olennaista on myös kertoa esim. millaisia juustoja syödään. Itse käytän lähinnä 5 prosenttia rasvaa sisältävää juustoa. Tiedän että se monien mielestä ei ole oikeata juustoa ensinkään mutta minä syön sitä sattumoisin sen noin 25 kg vuodessa...muita maitotuotteita en sitten juuri käytäkään, maitoa en ole juonut vuosikymmeniin, 200 g voipakettikin kestää kuukauden- toista.
Itse asiassa näyttäisi siltä että saan vähäiselläkin voinsyönnillä yhä enemmän eläinperäistä rasvaa kuin mitä saan rasvaa juustosta. - Anonyymi
Jos kaikki lasketaan, niin ehkä. Tuskinnihan tio tulee täyteen, mutta ei välttämättä ihan hirveän kauas jää. En mä juustoa juustona kauheammin syö, mutta kyllä mä nytkin ostin kaupasta fetajuustoa ja syön myöhemminntänään tortelloneja, joissa on juustoa täytteessä. Syön raejuustoa, tuorejuustoa jne. Kyllähän sitä kertyy.
En ole laskenut, mutta valmiiksi siivutettu Arki-juusto on mun heikkous. Veikkaan että porukka ostaa nykyään enemmän valmiiksi siivutettua juustoa ja ne on paksumpia siivuja, niin voi selittää tuota. En jaksanut lukea artikkelia.
- Anonyymi
Tuon yleistyksen perusteella, että suomalainen syö vuodessa 25kg juustoa voin minä yleistää, että suomalainen syö vuodessa 54 litraa jäätelöä, kun olen syönyt yhden litran jäätelöpaketin viikossa, eikä litran jäätelöpakkaus ole edes iso määrä jäätelöä, vaan helposti sen syö kerralaan, kun antaa sulaa, että on sopivan pehmoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215544- 531615
- 171080
- 68972
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,53967Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom145894- 48888
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle56872Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58838Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.107822