Pelkääkö miehet"vahvoja"naisia??

tyty

Pelkääkö siis miehet todellakin naista joka on omillaan toimeen tuleva?pitäisikö tässä heittäytyä itse sällissä pyöriväksi ruikuttajaksi joka takertuu mieheen kuin takiainen??vai onko tämä vain huonoa onnea että kohdalleni osuus heikot miehet,jotka ei kestä sitä että nainen on luonteeltaan vahva ja elämässään pärjännyt?

26

5226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sotaan

      Olikohan tämä viesti malliesimerkki ihmisen itsesuojeluvaiston toiminnasta?

    • ...pelkää, eikä pidä heittäytyä. huomaa kuitenkin ero itsenäisyyden sekä tylyyden, moukkamaisuuden, ajattelemattomuuden ja huonotapaisuuden välillä. parisuhde kun on kompromisseja ja itsenäinen ihminen usein tekee niinkuin itse parhaaksi näkee. sillä ei vain kovin pitkälle suhteessa pötkitä, puolin jos toisinkaan.

    • Mies

      Naiset usein tarkoittavat "vahvuudella" ikävää luonnetta ja huonoja tapoja.

      Vahva ihminen tietää oman arvonsa ja antaa arvon toisillekin.

      • oikein

        Jokainen (melkein) mieshän haluaisikin naisen joka on itsenäinen ja omillaan toimeentuleva eli minusta se tarkoittaa tätä: käy töissä ja maksaa omat menonsa, kulkee ja liikkuu ilman että tarvitsee aina huoltajaa ja kuskia avuksi, elää elämää yhdessä kumppanin rinnalla - ei hänen kauttaan eikä ripustaudu jne...
        Vahva ja itsenäinen nainen ei pitäisi olla naisversio sovinistimiehestä - ei ainakaan mikään ihailtava ja tavoiteltava naisrooli!
        En tiedä tietysti mitä keskustelun aloittaja tarkoitti omalla määritelmällään vahvasta ja itsenäisestä naisesta.
        Voihan vastaavasti moni mies protestoida kun ei naiset kestä tosimiehen rinnalla, joka ryyppää, tekee paljon ylitöitä, pistää muijan kuriin tarvittavin keinoin jne.


      • tyty
        oikein kirjoitti:

        Jokainen (melkein) mieshän haluaisikin naisen joka on itsenäinen ja omillaan toimeentuleva eli minusta se tarkoittaa tätä: käy töissä ja maksaa omat menonsa, kulkee ja liikkuu ilman että tarvitsee aina huoltajaa ja kuskia avuksi, elää elämää yhdessä kumppanin rinnalla - ei hänen kauttaan eikä ripustaudu jne...
        Vahva ja itsenäinen nainen ei pitäisi olla naisversio sovinistimiehestä - ei ainakaan mikään ihailtava ja tavoiteltava naisrooli!
        En tiedä tietysti mitä keskustelun aloittaja tarkoitti omalla määritelmällään vahvasta ja itsenäisestä naisesta.
        Voihan vastaavasti moni mies protestoida kun ei naiset kestä tosimiehen rinnalla, joka ryyppää, tekee paljon ylitöitä, pistää muijan kuriin tarvittavin keinoin jne.

        naista joka pärjää hvyin omillaan taloudellisesti,ei elä kädestä suuhun,vaan on varaa törsäilläkin :)Naista joka ei masennu pienistä eikä isoimmistakaan vastoin käymisistä,vaan positiivisella elämän asenteella osaa jatkaa elämää eteenpäin,ei ole tarttumassa masennuslääkkeisiin tai ratkea ryyppäämään jos elämä vähän tökkii.


      • Mies
        tyty kirjoitti:

        naista joka pärjää hvyin omillaan taloudellisesti,ei elä kädestä suuhun,vaan on varaa törsäilläkin :)Naista joka ei masennu pienistä eikä isoimmistakaan vastoin käymisistä,vaan positiivisella elämän asenteella osaa jatkaa elämää eteenpäin,ei ole tarttumassa masennuslääkkeisiin tai ratkea ryyppäämään jos elämä vähän tökkii.

        Noin puolet Suomen naisista mahtuu tuohon sinun määritelmääsi. Näissä lienee yhtä paljon naimisissa/avosuhteessa/eronneita kuin muussa väestössä.

        Masennuspillereitä popsivia taitaa olla pieni vähemmistö (ainakin toivottavasti), tuskin miehet niiden perässä juoksevat.

        Pitäisikö sinun tarkentaa määritelmää?


      • tyty kirjoitti:

        naista joka pärjää hvyin omillaan taloudellisesti,ei elä kädestä suuhun,vaan on varaa törsäilläkin :)Naista joka ei masennu pienistä eikä isoimmistakaan vastoin käymisistä,vaan positiivisella elämän asenteella osaa jatkaa elämää eteenpäin,ei ole tarttumassa masennuslääkkeisiin tai ratkea ryyppäämään jos elämä vähän tökkii.

        mainitsemasi kuvaus ei mielestäni ole "vahvan naisen" kuvaus, vaan normaalin työtätekevän ihmisen.


    • pässi*

      Että aika harva jätkä se haluaa neidiksi taloon "nyrkin" ja hellan väliin :D heheh!...

    • Koirasleijona

      itsenäisistä ja vahvoista naisista. Heistä saa mielenkiintoisia keskustelukumppaneita. Tällä sektorilla heillä ei ole muuta olennaista eroa mieheen nähden kuin logiikka, joka on tosi uskomatonta, hauskaa ja jopa naiviakin joskus.

    • Iso ero

      Riivinraudat usein hellittelevät itseään sanalla "vahva nainen". Eivät miehet pelkää vahvoja naisia, mutta eivät halua olla tekemisissä riivinrautojen kanssa sen enmpää kuin naisetkaan.

    • Amppari

      ja anna heikkojen miehien mennä menojaan. Enpä usko että yleisesti pidetään roikkuvista ja ruikuttavista naisista sen enempää. Ja vaikeaa sitä onkaan käyttäytyä pitemmän päälle luontonsa mukaisesti.

      Ole positiivisesti oma itsesi ja kuten tuossa jotkut jo mainitsivat niin vahvuus ei tarkoita sitä, että on tylysti käyttäytyvä riivinrauta. "Vahvoina" itseään pitäviä (naispuolisia) töykeilijöitä aina silloin tällöin näkee. Eivät muijat tajua, ettei vahvuus ole sitä.

      • Amppari

        ... kirjoitusvirhe... siis vaikeaa käyttäytyä pitemmän päälle luontonsa vastaisesti...


    • the guy

      koska nimenomaan pidän kaikella tapaa vahvoista naisista. Se on sitten eri asia mitä he ajattelevat minusta, mutta pelkää en :)

      • nainen

        Kokemukseni mukaan vahvat, viisaat ja itsenäiset miehet eivät pelkää naisia yleensäkään eivätkä erityisesti vahvoja naisia. Vahva nainen on viisas; hän uskaltaa olla oma itsensä ja näyttää myös heikkoutensa, koska se on niin luonnollista vahvan miehen seurassa. Kriisin sattuessa vahva nainen selviytyy - joko hyvin tai huonosti - mutta selvitytyy joka tapauksessa ja elämä jatkuu.


      • kyynikko
        nainen kirjoitti:

        Kokemukseni mukaan vahvat, viisaat ja itsenäiset miehet eivät pelkää naisia yleensäkään eivätkä erityisesti vahvoja naisia. Vahva nainen on viisas; hän uskaltaa olla oma itsensä ja näyttää myös heikkoutensa, koska se on niin luonnollista vahvan miehen seurassa. Kriisin sattuessa vahva nainen selviytyy - joko hyvin tai huonosti - mutta selvitytyy joka tapauksessa ja elämä jatkuu.

        mies pelkää vahvaa naista,mutta hakeutuu tietämättään vahvan naisen seuraan. Onnekseen.


    • Vahva nainen

      mutta sinun kuvaamasi nainen ei ole mielestäni vahva tai sitten jätit puolet ominaisuuksista mainitsematta! Minä olen vuosien varrella huomannut omituisia piirteitä useissa miehissä ja vasta äskettäin olen tajunnut että he ovat pelänneet vahvuuttani. Minä olen ihmisten kanssa toimeen tuleva, miellytä, huumorintajuinen, ystävällinen, mukava seuraihminen, mutta ne joiden kanssa olen enemmän tekemisissä ovat huomanneet aina jossain välissä putkahtavan vahvan naisen luonteeni esille ja sitä pelätään! Jopa ystäväpiirissä olevat miehet ovat asiasta meininneet. Olen liian ajatteleva ihminen..kunnianhimoinen ja määrätietoinen. Silti olen äärimmäisen rehellinen, reilu ja annan myös muiden mielipiteille tilaa. Ehkä tällainen yhdistelmä pelottaa. Olen myös hyvin itsenäinen ja hyvin toimeentuleva ja menestyvä. Olen saavuttanut elämässäni paljon!

      • ei lannistuta

        Tunnen tilanteen niin täysin. Miehen osahan on tosi vaikea: pitää olla sekä miehen mittainen että hellä... siksipä en minäkään löydä pariani. Miespuoliset ystäväni tekevät kaikkensa auttaakseen..


    • sviddu

      ne vaan karttaa leukailijoita... typeriä kyssäri.. (mielipide, johon pakko vastaa ku hermo meni huonoon kuntoon.. ;)

    • vahvaa naiseeen

      Mä ainakin tykkään enemmän ujonpuoleisesta naisista
      joitten kannsa seurullessa ei tarvi olla tekemisissä
      kaiken mailman ihmisten kannsa ja eri miesten.
      "vahva nainen" usein ei myöskään niipaljon tarvitse miestä ja se näkyy.Suhde on ristiriitanen.
      Jos haluaa vaa suhteen missä nainen keskittyy kaikkeen paitsi suhteesee esim, työasioihin ,ystäviinsä,perheensä jne.ota vahva nainen,
      *Vahva nainen ei myöskään tunne mielestäni rakautta samallailla vaa se on vaa sana "minä rakastan sinua"
      se on vähän niiku "minä rakatan sinua" mutta jheti kun meet ovesta ulos minä rupean tekemään jotain aivan muuta kun miettimään sinua.
      taidampa vaikka soittaa(reiskalle)... h eh ..
      miehet kellä on paljon rakkautta sydämmessä
      jotka haluavat naisellisen naisen jonka rakkauden tuntee .
      "vahvat naiset" ei hyvä.

      • vahvaan naiseen

        PARAS TEKSTI IKINÄ TOI ÄSKEINEN
        Taisi ratkaista parisuhteeniki kertalaakilla,'
        ehkä olen heikko mies.
        aivan sama,haluun silti olla
        onnellinen ja rakastettu mies.

        kysymys kuuluuki:
        kuka vie ja ketä viedään-

        kiitos.


    • gkeripogkrekgpo

      Ahahahah taas joku typerä v*tunpideke avautumassa

    • "Weijari"

      En pelkää omillaan toimeen tulevaa naista, päinvastoin. Mikäli ollaan ns, suhteessa siinä mielestäni yhteiset rahat, eli molemmat osallistuu kuluihin , ruokamenoihin. Toki miehen kuuluu tarjota naiselle kahvilassa kahvit, tee, konjakit siis maksaa ne, jo ensi tapaamisella.Näin eräs weijari !

    • Niin se on !

      Epävarmat miehet hakevat turvaa/ lohtua lihavista naisista. kun katson elettyä elämääni ei siellä ainoatakaan lihavaa naista, kaikki keskivertoja.

    • gasdadoigndsgoi

      Miksi ns. "vahvuutta" pitää korostaa? Tulisikohan miehelle mieleen kysyä, että pelkäävätkö naiset vahvoja miehiä? Eipä varmaan.

      Eli väitän, että tuon ns. vahvuuden korostamisen tarkoituksena on alitajuisesti kyseenalaistaa tiettyjä perinteisiä miesten ja naisten rooleja.

      Ei se ole ainakaan minulta pois, että olen omassa suhteessani se "pehmeämpi" ja joustavampi osapuoli ja annan ehkä mieheni tehdä enemmän arkipäivän päätöksiä, koska luotan siihen, että hän tekee fiksuja päätöksiä kysyen toki aina minun mielipidettäni.

      Tämä koko yhteiskunta on niin naisistunut, että miehet joutuvat jo pienestä pitäen naisten paapomaksi (tarha, koulu jne...). Antaa heidänkin tuntea ihan vilpittömästi olevansa edes joillain elämänaloilla tärkeitä ja osaavia, kun ainakin omani sitä ihan oikeasti on. Arvostusta voi osoittaa niin monella tavalla.

      Ei meidän naisten tarvitse korostaa aina joka tilanteessa omaa vahvuuttamme ja osaamistamme. Siitä puhe, mistä puute, vaikka nyt ehkä vihat niskaani saankin.

    • kljflksjdff

      Valitettavan usein "vahvan naisen" ja vittumaisuuden välille voi laittaa yhtäläisyysmerkin. Oikeasti vahvan ihmisen ei tarvitse sitä toitottaa turuilla ja kylillä.

    • EX.PELOMIES

      Mun mielestä, vahvoissa naisissa eniten haastetta...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2868
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2164
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe