Elkää huitoko niillä sauvoillanne niin perkeleesti. Pelottaa ajaa pyörällä ohi kun ei tiedä millon silmä puhkeaa kun sauvoilla huidotaan koko tien leveydeltä.
Sauvojen kanssa luistelijoille
5
1438
Vastaukset
- Sauvoja
Onhan pyörässäsi soittokello! Luistellessa tuuli suhisee korvissa siihen malliin, että edes takaa päin tulevan mopon ääntä ei välttämättä kuule. Minä ainakin olen kiitollinen, jos pyöräilijä tai mopoilija ilmaisee äänimerkillä lähestymisestään, jotta voin muuttaa tyylini esim. tasatyönnöksi.
justiinsa näin...yhteispeliä...rapulan ami vois vaikka kilisytellä kaljapusseja tangossa niin mee "sauvoilla sohijat" osataan siirtyä hetkeks tasatyöntöön....äänimerkin antamista ohittaessa ei tartte ujostella!!!!!
- kolmenelonen
ILIMARI kirjoitti:
justiinsa näin...yhteispeliä...rapulan ami vois vaikka kilisytellä kaljapusseja tangossa niin mee "sauvoilla sohijat" osataan siirtyä hetkeks tasatyöntöön....äänimerkin antamista ohittaessa ei tartte ujostella!!!!!
Joo, olen samaa mieltä siitä että mielellään annan tietä nopeammille, kun kuulisin vaan merkkiä siitä.
Ja sitä ihmettelen muista rullailijoista että miksi on niin vaikea vähentää vauhtia kun näkee koiran ym. ulkoiluttajan edessään. Eihän se tietenkään mukavaa ole kun täytyy taas potkia vauhti päälle, mutta itse yritän olla liiankin varovainen ohitustilanteissa että sais ilman luiden katkeamisia jatkaa sauvottelua mahdollisimman pitkään.
- olli
Sauvarullaluistelijan sauvat tarvitsevat kapeamman kaistan pyörätiestä kuin sivulle liikkuvat jalat. Sopivaa tienkäyttöä kannattaa opetella talvisilla luisteluhiihtolenkeillä. Olen itsekin nähnyt joidenkin pyöräyttävän sauvojen kärjet sivukautta eteen. Tämä tekniikka ei sovellu muualle kuin Grönlantiin.
- diefenbaker
Eipä oo tullu luistellessa tuota ongelmaa, kun meen lujempaa kuin pyöräilijät :-).
Ei vaan, ihan asiasta kirjoitat. Eipä siinä juuri muita mahdollisuuksia ole, kuin soittaa kelloa. Se kannattaa tehdä ajoissa, sillä ikinä ei tiedä mihin suuntaan edellä menevä luistelija (pyöräilijä, kävelijä, koiran taluttaja) väistää. Tai no, yleensä se väistää juuri väärään suuntaan. Pari kertaa on jalankulkijat kyllä hypänneet säikähdyksetä ojaan kun olen kelloa kilistellyt. Kokemuksen mukaan osa ohitettavista ottaa tuon kellon käytön henkilökohtaisena loukkauksena ja näyttävät kv. käsimerkkejä, mutta minkäs teet...
Sauvarullaluistelijankin kannattaa varoittaa edellä kulkevia. Voihan sitä vaikka huudella latua tai muuta hävytöntä. Aika hyvin toimii sauvojen kolkuttelu ja vetäminen asfalttia pitkin. Ääni kuuluu hyvin eikä se ole niin käskevän agressiivinen kuin kellon kilkatus.
Kaikkein pirullisimpia ovat koirien ulkoiluttajat (tai ei ne sinänsä oo pirullisia mutta vaarallisia). Musti kun ei ymmärrä liikennesääntöjä ja voi yhtäkkiä pörhältää pyörätien poikki virittäen mukavan ansalangan pahaa-aavistamattoman luistelijan eteen. Kaverille kävi em. tavalla pyöräillessä. Kaveri ja pyörä ojaan, poljinkammet paskaksi ja eturengas vaihtoon. Koirasta ei tosin tullut ehjää enää millään konstilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut ja Tall poppy -syndrooma
Persut ovat uhranneet käytännössä koko elämänsä lannistaakseen tai sabotoidakseen yksilöitä, jotka erottuvat joukosta ky74805Oot mahtava tyyppi
En tiedä luetko palstaa. Koitan siitä huolimatta. Oot mun mielestä tosi erityinen tyyppi. Nopeesti taisin ihastua. Jot434672Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa
Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va1733810Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla
nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty363572Miksi vihereät ja vasemmisto haluavat tuhota tämän maan?
He halusivat, että kannabis tulisi lailliseksi? - eikö kylliksi nuoria tuhota jo nyt huumeilla? - kannabis tuhosi minun1123560Sofia servasi Pikku-Villen suvereenisti
– Ihanko tosissaan tuleva sosiaali- ja terveysministeri hyökkää oppositiopuolueen puheenjohtajaa vastaan siksi, että täm523023Ikävän karkoitukseen klassikkokysymys
Mikä biisi saa hymyn huulille ja ajatukset mukavasti siihen yhteen ja ainoaan? 🤩 Laita biisin sanat, älä linkkiä. Alo121090Elämäni rakkaus
Sitä sinä olet minulle ollut. Siksi tämä on kai niin vaikeaa. Jos sinä luopuisit niin ehkä se tulisi luonnostaan sitten63877- 93802
- 40745